Wat is het Koninkrijk van God?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door Mart »

Het Hebreeuwse woord voor koninkrijk - מַּלְכוּת - refereert in eerste instantie naar heerschappij en in tweede instantie naar het rijk waarover de heerschappij wordt uitgeoefend. Wanneer מַּלְכוּת door JHWH wordt gebruikt, verwijst dit bijna altijd naar zijn autoriteit als de hemelse Koning. In het christelijke Testament wordt het koninkrijk daarentegen voornamelijk binnen de mens geplaatst.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door Gaitema »

peda schreef: 27 jan 2020, 14:48
Gaitema schreef: 27 jan 2020, 14:32
Inktvlam schreef: 27 jan 2020, 12:38 In de Statenvertaling en ook in de vertaling van Luther staat: “het Koninkrijk Gods is in u” (Luc.17:21).
“Maar gij, wanneer gij bidt, ga in uw binnenkamer” (Mat.6:6).
Dank je. Helder 👍
Daar is best wel wat voor te zeggen. Op de aarde regeert God ( tijdelijk) niet meer via de regeringsmacht, de publieke sector. Geen Koninkrijk van God ( geen Goddelijke Heerschappij ) in die zin op de aarde. Maar helemaal verdwenen van de aarde, is God ook niet. Er wordt in het geloof niet van uitgegaan dat de wereld een volledige door God Verlaten wereld is. God regeert dus daar waar Hij toegelaten wordt en dat is In de daartoe bereide mens. Wel een tijdelijke situatie want na de terugkeer van Jezus worden de kwade Krachten uitgeschakeld en neemt Jezus de regie in de wereld van de wereldlijke machthebbers over. God Alles in Allen, de Goddelijke Theocratie. Dit is weliswaar een uitstapje naar de "" waar is "" vraag.
Oké, doe ik ff
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6611
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door Peter79 »

Dat Gods regering in de mens is, komt overeen met Deuteronomium 30:

Want dit gebod, dat ik u heden gebied, is niet te moeilijk voor u en het is niet ver weg. Het is niet in de hemel, zodat u zou kunnen zeggen: Wie zal voor ons naar de hemel opstijgen om het voor ons te halen en ons te laten horen, zodat wij het kunnen doen? Het is ook niet aan de overzijde van de zee, zodat u zou kunnen zeggen: Wie zal voor ons oversteken naar de overzijde van de zee om het voor ons te halen en het ons te laten horen, zodat wij het kunnen doen? Want dit woord is heel dicht bij u, in uw mond en in uw hart, om het te doen.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door Mart »

Peter79 schreef: 27 jan 2020, 20:59 Dat Gods regering in de mens is, komt overeen met Deuteronomium 30:

Want dit gebod, dat ik u heden gebied, is niet te moeilijk voor u en het is niet ver weg. Het is niet in de hemel, zodat u zou kunnen zeggen: Wie zal voor ons naar de hemel opstijgen om het voor ons te halen en ons te laten horen, zodat wij het kunnen doen? Het is ook niet aan de overzijde van de zee, zodat u zou kunnen zeggen: Wie zal voor ons oversteken naar de overzijde van de zee om het voor ons te halen en het ons te laten horen, zodat wij het kunnen doen? Want dit woord is heel dicht bij u, in uw mond en in uw hart, om het te doen.
Dat gaat letterlijk over de mitswah (het gebod van de Torah) die niet in de hemel is, maar aan de Joden is gegeven: ''Lo basjamjiem hie'': klik.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6611
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door Peter79 »

Mart schreef: 27 jan 2020, 21:42
Peter79 schreef: 27 jan 2020, 20:59 Dat Gods regering in de mens is, komt overeen met Deuteronomium 30:

Want dit gebod, dat ik u heden gebied, is niet te moeilijk voor u en het is niet ver weg. Het is niet in de hemel, zodat u zou kunnen zeggen: Wie zal voor ons naar de hemel opstijgen om het voor ons te halen en ons te laten horen, zodat wij het kunnen doen? Het is ook niet aan de overzijde van de zee, zodat u zou kunnen zeggen: Wie zal voor ons oversteken naar de overzijde van de zee om het voor ons te halen en het ons te laten horen, zodat wij het kunnen doen? Want dit woord is heel dicht bij u, in uw mond en in uw hart, om het te doen.
Dat gaat letterlijk over de mitswah (het gebod van de Torah) die niet in de hemel is, maar aan de Joden is gegeven: ''Lo basjamjiem hie'': klik.
Waarom zou God niet regeren door het gebod?
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door Mart »

Peter79 schreef: 27 jan 2020, 22:22 Waarom zou God niet regeren door het gebod?
In de passage wordt niet over מַלְכוּת (koninkrijk) of מָשַׁל (regeren, heersen) gesproken, maar over מִצְוָה (gebod). De מִצְוָה (het gebod) is in ons hart -- niet het koninkrijk. Wanneer de term מַלְכוּת (koninkrijk) door JHWH wordt gebruikt in de T'NaCH, verwijst dit vrijwel altijd naar zijn autoriteit als de hemelse Koning.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door Gaitema »

door peda » Gisteren, 17:33
Hallo Gaitema,

Refererend naar mijn inbreng onder "" Wat is het Koninkrijk van God "' meen ik bijbels gezien, dat MOMENTEEL de "Waar "' vraag voor de op aarde wonenden uit bijbelse zicht moet worden beantwoordt met IN de daartoe bereid zijnde mens. God heeft om Hem moverende redenen nog steeds afgezien van het zichtbaar vestigen van Zijn Koninkrijk op aarde ( rondom de Eindtijd ) . Kwade Machten hebben nog steeds op aarde ( tijdelijk ) volledig de publieke regie. ( zie voor de kwade overste der wereld Johannes 12 vers 31, Johannes 14 vers 30, Johannes 16 vers 11 )
Maar neem nu de regie over anders wordt het een vragenuurtje a la Dirk indertijd.
Ik denk in de lijn van de overige reacties hier, dat het Koninkrijk aantoonbaar inderdaad in ons is.
De moderator heeft overigens besloten wat de bedoeling is van dit topic en ik pas me daar op aan. :)
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door Gaitema »

peda schreef: 27 jan 2020, 13:25 De vraag van de T S is "" Wat "' is het Koninkrijk van God bijbels gezien. Je moet dan in die zin de blik richten. De bijbel moet een of het antwoord geven. Waar wordt in de bijbel ingegaan op het Koninkrijk van God en wordt bijvoorbeeld met het Koninkrijk van de Hemelen hetzelfde bedoeld. Waarom spreken 2 evangelisten op een verschillende wijze over het Koninkrijk. Wordt het Koninkrijk van God in de Tenach anders gezien als het Koninkrijk waar Jezus het volgens de schrijvers over heeft. Kortom alleen het raadplegen van de bijbel geeft reeds veel stof ter overdenking.
Daar ben ik inderdaad vooral in geïnteresseerd. Ik zal moeten inlezen en laten we dat met elkaar doen.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door Gaitema »

Mart schreef: 27 jan 2020, 15:41 Het Hebreeuwse woord voor koninkrijk - מַּלְכוּת - refereert in eerste instantie naar heerschappij en in tweede instantie naar het rijk waarover de heerschappij wordt uitgeoefend. Wanneer מַּלְכוּת door JHWH wordt gebruikt, verwijst dit bijna altijd naar zijn autoriteit als de hemelse Koning. In het christelijke Testament wordt het koninkrijk daarentegen voornamelijk binnen de mens geplaatst.
Weet je zo ook wat citaten uit het oude testament te halen? Het is goed om dat nader te bekijken.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door Gaitema »

.
Laatst gewijzigd door Gaitema op 28 jan 2020, 01:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door Gaitema »

peda schreef: 27 jan 2020, 15:06
hopper schreef: 27 jan 2020, 14:52
peda schreef: 27 jan 2020, 14:48

Daar is best wel wat voor te zeggen. Op de aarde regeert God ( tijdelijk) niet meer via de regeringsmacht, de publieke sector. Geen Koninkrijk van God ( geen Goddelijke Heerschappij ) in die zin op de aarde. Maar helemaal verdwenen van de aarde, is God ook niet. Er wordt in het geloof niet van uitgegaan dat de wereld een volledige door God Verlaten wereld is. God regeert dus daar waar Hij toegelaten wordt en dat is In de daartoe bereide mens. Wel een tijdelijke situatie want na de terugkeer van Jezus worden de kwade Krachten uitgeschakeld en neemt Jezus de regie in de wereld van de wereldlijke machthebbers over. God Alles in Allen, de Goddelijke Theocratie. Dit is weliswaar een uitstapje naar de "" waar is "" vraag.
Ik wil terug grijpen naar de bijbel. Waar staat dat er een Goddelijke Theocratie gevestigd gaat worden waarin de kwade Krachten uitgeschakeld gaan worden?
Die vraag kan de TS ( Gaitema ) prima beantwoorden. Hij leeft in de Eindtijd zo heeft hij mij in het verleden medegedeeld en weet over de samenhang Eindtijd----Terugkeer Jezus------Uitschakeling Satan ---------Zichtbaar Koninkrijk van God op aarde------Theocratie ( God Alles in Allen), veel meer als ik weet. Ik ben geen echte deskundige op dat gebied, bovendien gaat deze samenhang verre uit buiten de topic titel.
Mocht de TS niet antwoorden, pak ik de draad weer op. :flower1:
Dank u :flower1:
"Het duizendjarig vredesrijk is ook het koninkrijk van God, dus is niet off topic.
Wat teksten: God zegende de zevende dag en heiligde die, want daarop ruste Hij van Zijn werk, dat God schiep door het te maken." Genesis 2: 2

Is dat zo, dat God al gerust heeft? Wat zei Jezus daar over?
Johannes 5:16-17 (HSV)
"Het was omdat Jezus zulke dingen deed op de Sabbat, dat de Joden tegen Hem optraden. Maar Jezus zei: 'Mijn Vader werkt aan één stuk door, en daarom doe Ik dat ook.'"

Jezus en God de Vader rust dus helemaal niet op de doordeweekse sabbat, volgens Jezus. Dan moet Genesis 2:2 dus op iets anders slaan.
Hebreeën 4: (HSV)
Want Hij heeft ergens over de zevende dag als volgt gesproken: (Gen. 2:2; Ex. 20:11; 31:17)En God heeft op de zevende dag van al Zijn werken gerust.
5En op deze plaats opnieuw: Zij zullen Mijn rust niet binnengaan!
6Omdat dus het feit blijft dat sommigen deze rust binnengaan, en dat zij aan wie het Evangelie eerst verkondigd was, niet binnengegaan zijn vanwege hun ongehoorzaamheid,
7bepaalt Hij opnieuw een zekere dag, namelijk heden, wanneer Hij zo lange tijd daarna door David zegt (zoals al eerder gezegd is): (Ps. 95:7; Hebr. 3:7)Heden, als u Zijn stem hoort, verhard dan uw hart niet.
8Want als Jozua hen al in de rust gebracht had, zou God daarna niet gesproken hebben over een andere dag.
9Er blijft dus nog een sabbatsrust over voor het volk van God,
10want wie Zijn rust binnengegaan is, die heeft zelf ook van zijn werken gerust, zoals God van de Zijne.
11Laten wij ons dan beijveren om die rust binnen te gaan, opdat niemand door het volgen van dit voorbeeld van ongehoorzaamheid ten val zal komen.

Hieruit blijkt dat het gaat om de rust binnen te gaan door je hart niet te verharden voor het horen van de stem van God. Met andere woorden, zij die het evangelie aannemen. Maar er wordt ook gesproken van een streven om de rust binnen te gaan, die zelfde rust wat nog voor de joden wacht.
Nou, wat is dat dan?

Staat ook in de bijbel (Basisbijbel):
1 Korintiërs 15:
22 Alle mensen zullen door de schuld van Adam sterven. Maar nu zullen alle mensen door Christus levend gemaakt worden. 23 Maar ieder op zijn beurt: Christus als eerste en daarna de mensen die van Christus zijn als Hij terugkomt.
24 Daarna komt het einde. Dan geeft Hij zijn koningschap aan God de Vader terug. Dat zal zijn als Hij alles vernietigd heeft wat in de zichtbare wereld én in de geestelijke wereld heerst, macht heeft en kracht heeft. 25 Want Hij zal als Koning heersen, totdat Hij al zijn vijanden overwonnen heeft. 26 De laatste vijand die wordt overwonnen, is de dood. 27 Want de Vader heeft Jezus over alles de overwinning gegeven. Maar niet over de Vader Zelf. Want de Vader Zelf heeft alles overwonnen. 28 Alle mensen en alle machten zullen Jezus als Koning erkennen. Daarna zal Jezus zijn koningschap aan de Vader geven. Want Híj heeft Jezus over alles de overwinning gegeven. Dan zal God Koning zijn over alles en iedereen. En iedereen zal vol van Hem zijn.

En dan ben je op het punt dus dat we Gods rust én Zijn Koninkrijk definitief en volledig zijn binnengegaan. Niet alleen dus van binnen, maar de gehele wereld zal dan Gods koninkrijk zijn.

Zoals ook staat in Openbaringen 20 t/m 22. En Mattheüs 25:34 "Dan zal de Koning zeggen tegen hen die aan de rechterhand zijn: Kom, gezegenden van Mijn Vader, beërf het Koninkrijk dat voor u bestemd is vanaf de grondlegging van de wereld." (HSV)

Duidelijk dat Peda hier op wijst.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door Gaitema »

door fries77 » Gisteren, 20:10 schreef: Broeder Gerwin

Een beetje op de signaaltjes van God letten, de dingen wat doen (en bewust willen doen) zoals bevorderlijk is en tijd investeren in je relatie met God en de zaken worden al wat meer ingekleurd
Ja broeder, zo vallen we onder de autoriteit van Koning Jezus :)
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
chon
Berichten: 307
Lid geworden op: 17 jun 2020, 08:51
Man/Vrouw: M

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door chon »

Gaitema schreef: 27 jan 2020, 09:02 Wat is bijbels gezien het Koninkrijk van God?
Dat is God met zijn engelen in de hemel.
En momenteel is Gods Koninkrijk in de hemel.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door Gaitema »

chon schreef: 10 jul 2020, 09:56
Gaitema schreef: 27 jan 2020, 09:02 Wat is bijbels gezien het Koninkrijk van God?
Dat is God met zijn engelen in de hemel.
En momenteel is Gods Koninkrijk in de hemel.
Geloof je ook dat we (als het ware in ballingschap) al bij het koninkrijk horen?
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
peda
Berichten: 20460
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door peda »

Gaitema schreef: 10 jul 2020, 12:43
chon schreef: 10 jul 2020, 09:56
Gaitema schreef: 27 jan 2020, 09:02 Wat is bijbels gezien het Koninkrijk van God?
Dat is God met zijn engelen in de hemel.
En momenteel is Gods Koninkrijk in de hemel.
Geloof je ook dat we (als het ware in ballingschap) al bij het koninkrijk horen?
Gaitema, dat het Koninkrijk momenteel uitsluitend in de Hemel is en niet in de "'harten"' ( in U ) van mensen kom je o.m. tegen bij de Jehovah Getuigen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door callista »

Maar ook bij mensen die zich nu al een plek in de hemel hebben verworven vanwege dat ze Jezus hebben aangenomen of zoals ze zelf zeggen wedergeboren zijn
peda
Berichten: 20460
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door peda »

callista schreef: 10 jul 2020, 16:58 Maar ook bij mensen die zich nu al een plek in de hemel hebben verworven vanwege dat ze Jezus hebben aangenomen of zoals ze zelf zeggen wedergeboren zijn
Bij de JG zijn alleen de 144000 wedergeboren, dus alle zichzelf uitverkoren zelfbenoemden vallen daar niet onder. Helaas, pindakaas.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door callista »

Ik had het dus over een bepaalde groep orthodoxe of evangelische christenen in dezen...…
Dit naar aanleiding van de vraag van Gaitema aan chon...die volgens mij beiden geen JG zijn.
Geloof je ook dat we (als het ware in ballingschap) al bij het koninkrijk horen?
Laatst gewijzigd door callista op 10 jul 2020, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
peda
Berichten: 20460
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door peda »

callista schreef: 10 jul 2020, 17:10 Ik had het dus over een bepaalde groep orthodoxe of evangelische christenen in dezen...…
Dit naar aanleiding van de vraag van Gaitema aan chon...die volgens mij beiden geen JG zijn.
Hoe weet jij dat Chon geen Jg is?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door callista »

Dat weet ik niet, maar dat vermoedde ik.
Als ik er naast mocht zitten hoor ik het wel.
Maar goed...de vraag was gesteld aan @chon.

Ik noemde het ook vanwege credo van sommige christenen, wat nogal eens voorbij komt: "Wij leven in deze wereld, maar wij zijn niet van deze wereld"
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door Gaitema »

peda schreef: 10 jul 2020, 16:55
Gaitema schreef: 10 jul 2020, 12:43
chon schreef: 10 jul 2020, 09:56
Gaitema schreef: 27 jan 2020, 09:02 Wat is bijbels gezien het Koninkrijk van God?
Dat is God met zijn engelen in de hemel.
En momenteel is Gods Koninkrijk in de hemel.
Geloof je ook dat we (als het ware in ballingschap) al bij het koninkrijk horen?
Gaitema, dat het Koninkrijk momenteel uitsluitend in de Hemel is en niet in de "'harten"' ( in U ) van mensen kom je o.m. tegen bij de Jehovah Getuigen.
Oké, dank je. Wist ik eerlijk gezegd niet.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door hopper »

chon schreef: 10 jul 2020, 09:56
Gaitema schreef: 27 jan 2020, 09:02 Wat is bijbels gezien het Koninkrijk van God?
Dat is God met zijn engelen in de hemel.
En momenteel is Gods Koninkrijk in de hemel.
Ben jij geen christen dan? Volgens Lukas 17:21 is het Koninkrijk Gods in ulieden. Maar mss zwamde die Lukas ook maar wat hè?

En in Lukas 17:20 staat "Het Koninkrijk Gods komt niet met uiterlijk gelaat." Dat betekent dat je het Koninkrijk Gods niet zien kan met beelden zoals wij doorgaans zien.

Dat Koninkrijk Gods is dan ook niet in de hemel, maar gewoon onder de mensen. Staat ook ergens, maar dat mag je zelf op zoeken.

Het Koninkrijk Gods is dan ook het land zonder paden. Hartstikke leuk man. Kom er ook bij!
chon
Berichten: 307
Lid geworden op: 17 jun 2020, 08:51
Man/Vrouw: M

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door chon »

Jullie hebben waarschijnlijk al wel gemerkt dat ik hou van korte en begrijpelijke antwoorden, vandaar dus mijn volgende quote.
Toen Jezus op aarde was zei hij toch tegen zijn apostelen dat hij voor hen een plaats ging bereiden in de hemel, bij zijn vader.
En nadien is hij toch naar de hemel opgestegen, dus ga ik ervan uit dat daar Gods Koninkrijk is.
peda
Berichten: 20460
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door peda »

chon schreef: 11 jul 2020, 04:28 Jullie hebben waarschijnlijk al wel gemerkt dat ik hou van korte en begrijpelijke antwoorden, vandaar dus mijn volgende quote.
Toen Jezus op aarde was zei hij toch tegen zijn apostelen dat hij voor hen een plaats ging bereiden in de hemel, bij zijn vader.
En nadien is hij toch naar de hemel opgestegen, dus ga ik ervan uit dat daar Gods Koninkrijk is.
God is tevens Alomtegenwoordig, dwz dat er geen plaats te bedenken is waar God Niet is. Hoe kijk je vervolgens aan tegen de "' Status "" van God op die plaats waar Hij wel is maar Zijn Macht ( tijdelijk ) heeft "' afgestaan "' aan de "" Overste van de wereld "'. Is dat een Volkomen door God Geestelijk verlaten wereld, dan is inderdaad het Koninkrijk exclusief in de Hemel, of is God wel degelijk in de wereld nog steeds Geestelijk Aanwezig in het "' hart "" van Hem getrouwen. Of die Geestelijke Aanwezigheid ( Koninkrijk ) dan uitgeoefend wordt door de Inwoning van de H Geest ( Triniteit ) , of door God Zelve is een persoonlijke invulling. Geestelijke Aanwezigheid betekent in mijn begrijpen het "" Koninkrijk "'. De gelovigen zijn dan burgers van het "" Koninkrijk"' en geen "' staten lozen "'. Geestelijk Koninkrijk of moet de gelovige God ( quasi als Willem-Alexander ) met zijn ogen kunnen zien om te spreken van Koninkrijk ?
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat is het Koninkrijk van God?

Bericht door hopper »

chon schreef: 11 jul 2020, 04:28 Jullie hebben waarschijnlijk al wel gemerkt dat ik hou van korte en begrijpelijke antwoorden, vandaar dus mijn volgende quote.
Toen Jezus op aarde was zei hij toch tegen zijn apostelen dat hij voor hen een plaats ging bereiden in de hemel, bij zijn vader.
En nadien is hij toch naar de hemel opgestegen, dus ga ik ervan uit dat daar Gods Koninkrijk is.
Dat je kort van stof bent had ik ook al door. Maar antwoorden in quotes is wel erg kort.