Christen zijn uit eigen kracht

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Christen zijn uit eigen kracht

Bericht door Gaitema »

Kan je bijbels gezien een christen zijn uit eigen kracht?
Ik ben benieuwd naar jullie bijbelse onderbouwingen.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Christen zijn uit eigen kracht

Bericht door Snelheid »

Die zijn er in Noord -Korea en in een land als Pakistan enz enz en hen die om Zijn Heilige en Schoone Naam in gevangenkampen zitten Iran bij boorbeeld. Het zijn mannen en vrouwe van stavast die geen haarbreed zullen wijken in tegendeel HULDE :flower1: :flower1: :flower1:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Christen zijn uit eigen kracht

Bericht door Gaitema »

Ik snap wat je bedoeld. Ja, ze hebben geen hulp van anderen om hun geloof te voeden, vaak.
Maar eigenlijk bedoel ik vooral of ze ook dat zonder God zouden kunnen, aangezien ik Galaten 3 las en daarin schrok van een valkuil die we als christenen hebben. Ik ten minste, heb het vaak dat ik God niet betrek in mijn dagelijkse leven en dan opeens in problemen kom. Dan handel ik uit eigen eer. Maar wanneer we op God vertrouwen, is Hij onze kracht :)
Bedankt voor je supervoorbeelden :flower1:
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Tielenaar
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 jul 2021, 16:41
Man/Vrouw: M

Re: Christen zijn uit eigen kracht

Bericht door Tielenaar »

Snelheid schreef: 18 feb 2020, 19:26 Die zijn er in Noord -Korea en in een land als Pakistan enz enz en hen die om Zijn Heilige en Schoone Naam in gevangenkampen zitten Iran bij boorbeeld. Het zijn mannen en vrouwe van stavast die geen haarbreed zullen wijken in tegendeel HULDE :flower1: :flower1: :flower1:
Niet alleen daar.
Ook hier in NL heb je ze in omgevingen waar het moeilijk toeven is als Christen.
Neem als voorbeeld iemand die nog thuis woont in een familie met een andere godsdienst,
Of gewoon in een omgeving waar op religie neergekeken wordt zoals werk of vriendenkring.
Of simpelweg iemand die op een plek woont waar het gewoon niet leeft en de eerste beste kerk ver weg is.

Ikzelf ben helemaal alleen begonnen met de aanschaf van een bijbel.
Thuiswonend met ongelovige maar tolerante ouders.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Christen zijn uit eigen kracht

Bericht door Snelheid »

Tielenaar schreef: 18 sep 2021, 23:13
Snelheid schreef: 18 feb 2020, 19:26 Die zijn er in Noord -Korea en in een land als Pakistan enz enz en hen die om Zijn Heilige en Schoone Naam in gevangenkampen zitten Iran bij boorbeeld. Het zijn mannen en vrouwe van stavast die geen haarbreed zullen wijken in tegendeel HULDE :flower1: :flower1: :flower1:
Niet alleen daar.
Ook hier in NL heb je ze in omgevingen waar het moeilijk toeven is als Christen.
Neem als voorbeeld iemand die nog thuis woont in een familie met een andere godsdienst,
Of gewoon in een omgeving waar op religie neergekeken wordt zoals werk of vriendenkring.
Of simpelweg iemand die op een plek woont waar het gewoon niet leeft en de eerste beste kerk ver weg is.

Ikzelf ben helemaal alleen begonnen met de aanschaf van een bijbel.
Thuiswonend met ongelovige maar tolerante ouders.
Ach @Tielemaar de Nederlander is een mee loper wat in is doen ze;als het morgen bonton is om Katholiek te zijn of Protestants zijn ze dat gelijk allemaal,je hebt er niks aan maar dat is weer een andere kwestie. ;)

Altijd moet men zich zelf blijven en zeggen wat je te zeggen hebt,vinden velen niet leuk maar als het gaat om REX CHRISTUS zal er geen duimbreed toegegeven worden.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Tielenaar
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 jul 2021, 16:41
Man/Vrouw: M

Re: Christen zijn uit eigen kracht

Bericht door Tielenaar »

Snelheid schreef: 19 sep 2021, 00:34
Tielenaar schreef: 18 sep 2021, 23:13

Niet alleen daar.
Ook hier in NL heb je ze in omgevingen waar het moeilijk toeven is als Christen.
Neem als voorbeeld iemand die nog thuis woont in een familie met een andere godsdienst,
Of gewoon in een omgeving waar op religie neergekeken wordt zoals werk of vriendenkring.
Of simpelweg iemand die op een plek woont waar het gewoon niet leeft en de eerste beste kerk ver weg is.

Ikzelf ben helemaal alleen begonnen met de aanschaf van een bijbel.
Thuiswonend met ongelovige maar tolerante ouders.
Ach @Tielemaar de Nederlander is een mee loper wat in is doen ze;als het morgen bonton is om Katholiek te zijn of Protestants zijn ze dat gelijk allemaal,je hebt er niks aan maar dat is weer een andere kwestie. ;)

Altijd moet men zich zelf blijven en zeggen wat je te zeggen hebt,vinden velen niet leuk maar als het gaat om REX CHRISTUS zal er geen duimbreed toegegeven worden.
Als Christus lief hebben verkeerd is wil ik niet goed zijn.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Christen zijn uit eigen kracht

Bericht door Snelheid »

Tielenaar schreef: 19 sep 2021, 00:35
Snelheid schreef: 19 sep 2021, 00:34

Ach @Tielemaar de Nederlander is een mee loper wat in is doen ze;als het morgen bonton is om Katholiek te zijn of Protestants zijn ze dat gelijk allemaal,je hebt er niks aan maar dat is weer een andere kwestie. ;)

Altijd moet men zich zelf blijven en zeggen wat je te zeggen hebt,vinden velen niet leuk maar als het gaat om REX CHRISTUS zal er geen duimbreed toegegeven worden.
Als Christus lief hebben verkeerd is wil ik niet goed zijn.
Heb je onze bijdrage wel goed gelezen. :?:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Christen zijn uit eigen kracht

Bericht door Petra »

Gaitema schreef: 17 feb 2020, 22:20 Kan je bijbels gezien een christen zijn uit eigen kracht?
Ik ben benieuwd naar jullie bijbelse onderbouwingen.
Ligt dat er niet een beetje aan wat je onder -een christen- verstaat?

Gaat het dan voor jou om de bijbel lezen of naar -christelijk gedachtegoed- leven, of zij die de Wet tonen in hun hart/geweten, of zij die in Jezus geloven, of zij die de AG onderschrijven, of zij die zichzelf een christen vinden (ook al vinden anderen van niet), of...
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Christen zijn uit eigen kracht

Bericht door Petra »

Snelheid schreef: 19 sep 2021, 00:34 Ach @Tielemaar de Nederlander is een mee loper wat in is doen ze;als het morgen bonton is om Katholiek te zijn of Protestants zijn ze dat gelijk allemaal,je hebt er niks aan maar dat is weer een andere kwestie. ;)
Ben jij een Nederlander Snelheid?
Is dit dan hoe je jezelf ziet?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Tielenaar
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 jul 2021, 16:41
Man/Vrouw: M

Re: Christen zijn uit eigen kracht

Bericht door Tielenaar »

Snelheid schreef: 19 sep 2021, 00:37
Tielenaar schreef: 19 sep 2021, 00:35

Als Christus lief hebben verkeerd is wil ik niet goed zijn.
Heb je onze bijdrage wel goed gelezen. :?:
Jawel, en ik onderstreep dat ik het volledig met je eens ben.
Vandaag in de mode, morgen weer op straat.
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Christen zijn uit eigen kracht

Bericht door Adinomis »

Dit forumonderdeel heet "Spreken over de Bijbel". Het zou beter zijn te "spreken vanuit de Bijbel". De Bijbel, en dat is God die spreekt, geeft dan ook het antwoord op deze vraag:

Johannes 15:16 Niet u hebt Mij uitverkoren, maar Ik heb u uitverkoren, en Ik heb u ertoe bestemd dat u zou heengaan en vrucht dragen, en dat uw vrucht zou blijven, opdat wat u ook maar van de Vader vraagt in Mijn Naam, Hij u dat geeft.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Christen zijn uit eigen kracht

Bericht door Snelheid »

Christen zijn uit eigen kracht gaat niets worden;Christen zijn door de kracht van de Heilige Geest bezit eeuwigheidswaarde.
VERITAS VOS LIBERABIT.
thom
Berichten: 1704
Lid geworden op: 16 dec 2021, 11:15
Man/Vrouw: M

Re: Christen zijn uit eigen kracht

Bericht door thom »

Adinomis schreef: 20 sep 2021, 10:30

Johannes 15:16 Niet u hebt Mij uitverkoren, maar Ik heb u uitverkoren, en Ik heb u ertoe bestemd dat u zou heengaan en vrucht dragen, en dat uw vrucht zou blijven, opdat wat u ook maar van de Vader vraagt in Mijn Naam, Hij u dat geeft.
Mooie tekst hoor.