Hoe lees je Openbaring?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door Bastiaan73 »

Laura schreef: 12 apr 2021, 22:23
Bastiaan73 schreef: 12 apr 2021, 19:34
Laura schreef: 12 apr 2021, 19:30
Bastiaan73 schreef: 12 apr 2021, 17:43
Laura schreef: 12 apr 2021, 17:02

Het is een feit dat het een verkoudheidsvirus is. Een virus van de bovenste luchtwegen dat heel soms uitmondt in een stevige griep maar in verreweg de meeste gevallen heel mild verloopt. En zoiets kan bij ouderen en bij mensen met een zwakke gezondheid tot complicaties leiden. Het biologisch leven is nu eenmaal eindig. Heel veel ouderen en zieken sterven met griep. Niet aan griep maar met griep. Dat is altijd al zo geweest. Een virus is dan net de druppel die het zetje geeft.

Vind jij het maar normaal dat kinderen nu al twee jaar geen fatsoenlijk onderwijs krijgen, zich niet kunnen ontwikkelen, niet onbezorgd kunnen spelen en als ze al eens een paar weken naar school mogen de adem ontnomen wordt en hun immuunsysteem kapot wordt gemaakt omdat ze niet meer normaal in contact komen met bacteriën en virussen? Vind jij het normaal dat er een afgestompte onderontwikkelde gesmoorde generatie opgroeit en opgeofferd wordt aan een verkoudheidsvirus? En dat de mensen de hele dag via de vierkante kastjes en de radio worden gehersenspoeld met angst voor een verkoudheidsvirus? En dat de griep ineens helemaal verdwenen is?

Nu weer on topic. Openbaring.
Het is voor mij een openbaring dat er 'christenen' zijn die Covid-19 onderschatten. Ik vind jou maar een enge vrouw.
Mijn tante van 86 woont in een verpleegtehuis en heeft Corona gehad. Niks aan de hand. Ik vind de fearmongering voor covid veel enger.
Een buurman lag op de IC door corona. Gezonde man: moslim, rookt niet, drinkt niet. Is hij dan een zwak mens volgens jou (wat volgens Paulus juist krachtig zou moeten zijn zoals je weet)? Ik hoop voor jou dat je geen corona krijgt maar wellicht zou het goed voor je zijn zodat dat bord voor je kop verdwijnt en je ogen open gaan.
...

Maar je gelooft niet wat er in de Bijbel staat natuurlijk.
...
Dit stukje tekst zegt mij genoeg; dat jij heel erg zwart wit en ongenuanceerd leest en denkt Laura. Om deze reden heb ik eigenlijk niet zo'n behoefte om verder op jou te reageren omdat het simpelweg geen zin heeft; je hebt geen open mind omdat je niet zelfstandig denkt. Je hebt je brein ingeleverd en vervangen door 'de Bijbel'. Dat is blijkbaar voor jou de enige absolute waarheid en dat is vanuit mijn invalshoek een errug beperkte manier om in het leven te staan.
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
coby2
Berichten: 383
Lid geworden op: 29 mar 2021, 17:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door coby2 »

-
Laatst gewijzigd door coby2 op 12 apr 2021, 23:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door Piebe Paulusma »

Heb jij Corona bestraft? Dat heeft wel gewerkt vrees ik, maar anders dan bedoeld - misschien doordat je wat mompelde lol - want het bekende Mexicaanse biermerk heeft het moeilijk. :clown:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
coby2
Berichten: 383
Lid geworden op: 29 mar 2021, 17:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door coby2 »

Piebe Paulusma schreef: 12 apr 2021, 23:13 Heb jij Corona bestraft? Dat heeft wel gewerkt vrees ik, maar anders dan bedoeld - misschien doordat je wat mompelde lol - want het bekende Mexicaanse biermerk heeft het moeilijk. :clown:
Lol ja laat ook maar. Als ik het teruglees, had ik dat beter niet op kunnen schrijven en ik ga haar toch niet overtuigen. Helaas. Allemaal de schuld van die Jaap Dieleman. Mijn moeke was in de stress, want pa had al afgesproken dat ze gevaccineerd zouden worden en zij keek Jaap Dieleman af en toe. Ze vroeg: Kun je hem kijken? Zeg wat je ervan vindt. Zegt ie: als je je laat inenten wijs je Jezus af. Ja joh. Nou kappen. Die heeft zo'n tijdschrift laatst naar iedereen in Nederland gestuurd.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door Piebe Paulusma »

coby2 schreef: 12 apr 2021, 23:27
Piebe Paulusma schreef: 12 apr 2021, 23:13 Heb jij Corona bestraft? Dat heeft wel gewerkt vrees ik, maar anders dan bedoeld - misschien doordat je wat mompelde lol - want het bekende Mexicaanse biermerk heeft het moeilijk. :clown:
Lol ja laat ook maar. Als ik het teruglees, had ik dat beter niet op kunnen schrijven en ik ga haar toch niet overtuigen. Helaas. Allemaal de schuld van die Jaap Dieleman. Mijn moeke was in de stress, want pa had al afgesproken dat ze gevaccineerd zouden worden en zij keek Jaap Dieleman af en toe. Ze vroeg: Kun je hem kijken? Zeg wat je ervan vindt. Zegt ie: als je je laat inenten wijs je Jezus af. Ja joh. Nou kappen. Die heeft zo'n tijdschrift laatst naar iedereen in Nederland gestuurd.
Die arme moeke van je kan beter niet geconfronteerd worden met Jaap Dieleman! Koop haar anders een mp3speler met goeie Gospelmuziek er op!
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Laura
Berichten: 436
Lid geworden op: 25 mar 2021, 15:02
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door Laura »

coby2 schreef: 12 apr 2021, 23:27
Piebe Paulusma schreef: 12 apr 2021, 23:13 Heb jij Corona bestraft? Dat heeft wel gewerkt vrees ik, maar anders dan bedoeld - misschien doordat je wat mompelde lol - want het bekende Mexicaanse biermerk heeft het moeilijk. :clown:
Lol ja laat ook maar. Als ik het teruglees, had ik dat beter niet op kunnen schrijven en ik ga haar toch niet overtuigen. Helaas. Allemaal de schuld van die Jaap Dieleman. Mijn moeke was in de stress, want pa had al afgesproken dat ze gevaccineerd zouden worden en zij keek Jaap Dieleman af en toe. Ze vroeg: Kun je hem kijken? Zeg wat je ervan vindt. Zegt ie: als je je laat inenten wijs je Jezus af. Ja joh. Nou kappen. Die heeft zo'n tijdschrift laatst naar iedereen in Nederland gestuurd.

Boze, jaloerse tongen hebben dat beweerd en het zijn pertinente leugens. Nooit heeft Jaap gezegd dat het vaccin het teken van het Beest is of dat je Jezus afwijst! Ook niet in het magazine. Hierbij twee video’s waarin Jaap daarop antwoordt en hij laat al zijn belagers keurig in hun waarde. https://youtu.be/egLg9HV7fL8 en https://youtu.be/E8uIEOfTv3I

Hij heeft gezegd dat het vaccin uiteindelijk toeleidt naar het teken van het Beest. En dat is de waarheid. Beluister alsjeblieft deze podcast. https://www.nowtheendbegins.com/nteb-ra ... broadcast/ DARPA ontwikkelt een implanteerbare microchip die alle varianten van Corona gaat bestrijden en die alles in je lichaam monitort. En iedereen die de mensen die ervoor hebben gewaarschuwd voor achterlijk heeft uitgemaakt zit zelf fout.

Maar nogmaals Jaap heeft nooit of te nimmer beweert dat Jezus je afwijst als je je laat vaccineren en hij heeft ook niet gezegd dat het het teken van het Beest is. Jaloerse boze tongen in het “christelijke” wereldje hebben dat beweerd van hem maar dat is niet de waarheid.
coby2
Berichten: 383
Lid geworden op: 29 mar 2021, 17:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door coby2 »

Laura schreef: 13 apr 2021, 01:02
coby2 schreef: 12 apr 2021, 23:27
Piebe Paulusma schreef: 12 apr 2021, 23:13 Heb jij Corona bestraft? Dat heeft wel gewerkt vrees ik, maar anders dan bedoeld - misschien doordat je wat mompelde lol - want het bekende Mexicaanse biermerk heeft het moeilijk. :clown:
Lol ja laat ook maar. Als ik het teruglees, had ik dat beter niet op kunnen schrijven en ik ga haar toch niet overtuigen. Helaas. Allemaal de schuld van die Jaap Dieleman. Mijn moeke was in de stress, want pa had al afgesproken dat ze gevaccineerd zouden worden en zij keek Jaap Dieleman af en toe. Ze vroeg: Kun je hem kijken? Zeg wat je ervan vindt. Zegt ie: als je je laat inenten wijs je Jezus af. Ja joh. Nou kappen. Die heeft zo'n tijdschrift laatst naar iedereen in Nederland gestuurd.

Boze, jaloerse tongen hebben dat beweerd en het zijn pertinente leugens. Nooit heeft Jaap gezegd dat het vaccin het teken van het Beest is of dat je Jezus afwijst! Ook niet in het magazine. Hierbij twee video’s waarin Jaap daarop antwoordt en hij laat al zijn belagers keurig in hun waarde. https://youtu.be/egLg9HV7fL8 en https://youtu.be/E8uIEOfTv3I
https://m.youtube.com/watch?v=cj8hvo9KGt8&t=527s
Ik hoorde het toch zelf. Het staat ergens in deze film volgens mij. Hij zegt ook ergens dat het een griepje is. Ik probeerde het op te zoeken, maar ik kan het niet uithouden om naar die man te luisteren en vroeger was ie zo goed.
Hij doet maar uitspraken zonder enige medische opleiding. Luistert naar 1 dokter uit Amerika. 9:22 ivermectine werkt tegen covid. Dat was een test in Australie. Dat is het spul dat ik aan m'n cavia geef als ie vlooien heeft.
11:23 14:13 vaccinatie is genocide. Het verandert je DNA. Klopt niet. Autoimmuunziektes kunnen ontwikkelen. Dat laatste zei een arts ook, maar die zei gewoon ik ben huiverig, je weet niet wat er gaat gebeuren. Dat zou kunnen. Dit is niet genoeg getest. 14:49 als je niet luistert en toch het vaccin neemt kleeft je bloed niet aan mijn handen.
Misschien heb ik het dan verkeerd gehoord, vreemd, toen ie daarmee begon te dreigen, had ik 'm toen uitgezet. Die tekst is van Jeremia of zo. Als ze niet luisteren, dan heb jij ze wel gewaarschuwd en is hun bloed niet aan je handen en dat gaat over redding.

Kan nooit. Vaccinatie is genocide? En Israel dan? Die worden nu allemaal gevaccineerd en zonder Israel geen wederkomst van Jezus. Doe mij maar Amir Tsarfati.
https://m.youtube.com/watch?v=CWPkGh1rzx0&t=4s
coby2
Berichten: 383
Lid geworden op: 29 mar 2021, 17:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door coby2 »

https://youtu.be/CWPkGh1rzx0

Die viroloog bij Amir Tsarfati, een christen, legt het heel goed uit. 18:41: mRNA research is er al sinds de 90-er jaren, maar voor de ontwikkeling van medicijnen tegen kanker. De medicijnen zijn goedgekeurd, maar niet de vaccins. RNA uit de vaccins kan onmogelijk in de kern van de cel, dus DNA, komen. Na 24 tot 48 uur bestaat het niet meer.

Jaap Dieleman heeft dus gewoon een beetje gegoogled, zegt ie ook, google even en je hebt dezelfde info als ik, en dat brengt ie dan als waarheid, zeggend: ik breng dit als dienstknecht van God. Levensgevaarlijk. De info klopt niet. Hij heeft het van een arts uit Amerika, een vrouw, niet eens een viroloog. Hij checkt niks, beschuldigt zomaar. Ik had ook gegoogled en ivermectine gevonden en mijn konijn Zwartje was daar zo goed van opgeknapt, dus ik dacht eerst ook dat dat een wondermiddel was. Verschil is, ik zeg dat tegen 1 persoon op een forum die er goed om kan gniffelen en hij preekt dit dan wel niet vanaf de kansel, maar hij is toch wel een behoorlijk bekende spreker in evangelisch Nederland. Ze hebben afstand van 'm genomen. Hij zou eens naar die andere voorgangers moeten luisteren.
Gebruikersavatar
Nic
Berichten: 1631
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:44
Man/Vrouw: M

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door Nic »

Openbaring 1:1
Openbaring van Jezus Christus, die God Hem gegeven heeft om Zijn dienstknechten te laten zien
wat spoedig moet geschieden,
en Hij heeft die door Zijn engel gezonden en aan Zijn dienstknecht Johannes te kennen gegeven.

Openbaring 1:3
Zalig is hij die leest en zijn zij die horen de woorden van de profetie, en die in acht nemen wat daarin geschreven
staat, want de tijd is nabij.

Hoofdstuk 1 geeft de richting aan: het gaat niet om de verre toekomst bij Johannes en het is ook een onthulling, dus geen verborgen boodschap. Er wordt gezegd wat binnenkort (in de tijd van Johannes) gaat gebeuren, het duurt niet lang meer.

Wordt vervolgd...
We zijn slechts wetenschappers :geek:
Laura
Berichten: 436
Lid geworden op: 25 mar 2021, 15:02
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door Laura »

coby2 schreef: 13 apr 2021, 09:22 https://youtu.be/CWPkGh1rzx0

Die viroloog bij Amir Tsarfati, een christen, legt het heel goed uit. 18:41: mRNA research is er al sinds de 90-er jaren, maar voor de ontwikkeling van medicijnen tegen kanker. De medicijnen zijn goedgekeurd, maar niet de vaccins. RNA uit de vaccins kan onmogelijk in de kern van de cel, dus DNA, komen. Na 24 tot 48 uur bestaat het niet meer.

Jaap Dieleman heeft dus gewoon een beetje gegoogled, zegt ie ook, google even en je hebt dezelfde info als ik, en dat brengt ie dan als waarheid, zeggend: ik breng dit als dienstknecht van God. Levensgevaarlijk. De info klopt niet. Hij heeft het van een arts uit Amerika, een vrouw, niet eens een viroloog. Hij checkt niks, beschuldigt zomaar. Ik had ook gegoogled en ivermectine gevonden en mijn konijn Zwartje was daar zo goed van opgeknapt, dus ik dacht eerst ook dat dat een wondermiddel was. Verschil is, ik zeg dat tegen 1 persoon op een forum die er goed om kan gniffelen en hij preekt dit dan wel niet vanaf de kansel, maar hij is toch wel een behoorlijk bekende spreker in evangelisch Nederland. Ze hebben afstand van 'm genomen. Hij zou eens naar die andere voorgangers moeten luisteren.

Ik volg Jaap Dieleman al jaren. Hij heeft niet maar een beetje gegoogled, er zijn talloze wetenschappers die hebben gewaarschuwd voor de gevaren van waar ze mee bezig zijn en hoe goede medicijnen zijn verbannen. Huisartsen, immunologen. En die gevaren komen nu elke dag verder aan het licht. Jaap Dieleman is een geloofsheld. Hij krijgt allemaal smaad en laster over zich heen en wordt op alle mogelijke manieren gedwarsboomd zoals alle echte volgelingen van Christus en hij verdraagt het zonder terug te slaan. De ware vruchten van de Geest.

En hij heeft gelijk, het vaccin is niet het teken van het beest, dat heeft hij ook nooit gezegd, maar het leidt uiteindelijk wel toe naar het teken van het beest. En iedereen die zulke mensen heeft beschuldigd van complotdenken komt zelf voor schut te staan. Het teken van het beest is er al. Het is ontwikkeld door het Pentagon en het is inderdaad Covid dat wordt gebruikt als excuus om het in te voeren. Dit is iets wat de hele christelijke wereld niet heeft voorzien. We hebben allemaal gedacht dat het teken zou worden gebruikt om te kopen en verkopen maar niemand heeft voorzien dat ze de gezondheid van de mensen zouden gebruiken om hen ertoe te verleiden.

https://youtu.be/6pyDcs7yFy8

Jaap heeft overduidelijk de vruchten van de Geest en er blijkt veel jaloezie te zijn uit een bepaalde hoek. Jaap heeft gelukkig miljoenen huishoudens bereikt met zijn magazine zodat ze na de Opname de waarheid kunnen weten in plaats van te gaan geloven in wat de overheid ze op de mouw zal gaan spelden.
coby2
Berichten: 383
Lid geworden op: 29 mar 2021, 17:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door coby2 »

Laura schreef: 16 apr 2021, 07:17
coby2 schreef: 13 apr 2021, 09:22 https://youtu.be/CWPkGh1rzx0

Die viroloog bij Amir Tsarfati, een christen, legt het heel goed uit. 18:41: mRNA research is er al sinds de 90-er jaren, maar voor de ontwikkeling van medicijnen tegen kanker. De medicijnen zijn goedgekeurd, maar niet de vaccins. RNA uit de vaccins kan onmogelijk in de kern van de cel, dus DNA, komen. Na 24 tot 48 uur bestaat het niet meer.

Jaap Dieleman heeft dus gewoon een beetje gegoogled, zegt ie ook, google even en je hebt dezelfde info als ik, en dat brengt ie dan als waarheid, zeggend: ik breng dit als dienstknecht van God. Levensgevaarlijk. De info klopt niet. Hij heeft het van een arts uit Amerika, een vrouw, niet eens een viroloog. Hij checkt niks, beschuldigt zomaar. Ik had ook gegoogled en ivermectine gevonden en mijn konijn Zwartje was daar zo goed van opgeknapt, dus ik dacht eerst ook dat dat een wondermiddel was. Verschil is, ik zeg dat tegen 1 persoon op een forum die er goed om kan gniffelen en hij preekt dit dan wel niet vanaf de kansel, maar hij is toch wel een behoorlijk bekende spreker in evangelisch Nederland. Ze hebben afstand van 'm genomen. Hij zou eens naar die andere voorgangers moeten luisteren.

Ik volg Jaap Dieleman al jaren. Hij heeft niet maar een beetje gegoogled, er zijn talloze wetenschappers die hebben gewaarschuwd voor de gevaren van waar ze mee bezig zijn en hoe goede medicijnen zijn verbannen. Huisartsen, immunologen. En die gevaren komen nu elke dag verder aan het licht. Jaap Dieleman is een geloofsheld. Hij krijgt allemaal smaad en laster over zich heen en wordt op alle mogelijke manieren gedwarsboomd zoals alle echte volgelingen van Christus en hij verdraagt het zonder terug te slaan. De ware vruchten van de Geest.

En hij heeft gelijk, het vaccin is niet het teken van het beest, dat heeft hij ook nooit gezegd, maar het leidt uiteindelijk wel toe naar het teken van het beest. En iedereen die zulke mensen heeft beschuldigd van complotdenken komt zelf voor schut te staan. Het teken van het beest is er al. Het is ontwikkeld door het Pentagon en het is inderdaad Covid dat wordt gebruikt als excuus om het in te voeren. Dit is iets wat de hele christelijke wereld niet heeft voorzien. We hebben allemaal gedacht dat het teken zou worden gebruikt om te kopen en verkopen maar niemand heeft voorzien dat ze de gezondheid van de mensen zouden gebruiken om hen ertoe te verleiden.

https://youtu.be/6pyDcs7yFy8

Jaap heeft overduidelijk de vruchten van de Geest en er blijkt veel jaloezie te zijn uit een bepaalde hoek. Jaap heeft gelukkig miljoenen huishoudens bereikt met zijn magazine zodat ze na de Opname de waarheid kunnen weten in plaats van te gaan geloven in wat de overheid ze op de mouw zal gaan spelden.
Ik zeg niet dat hij in alles ongelijk heeft, maar bepaalde uitspraken van hem kloppen gewoon niet en wat ie zei over dat vaccin, je bloed is niet op mijn handen, vond ik levensgevaarlijk.
En hij zei ook dat het maar een griepje was. Dan heeft hij niet iemand van dichtbij meegemaakt en van een voorganger verwacht ik dat ie voor mensen gaat bidden tegen covid, niet de handel bagatelliseren. Al het goede wat ie zegt (een paar maanden terug had ik nog een preek van 'm op Facebook gezet over de eindtijd, goeie preek Jaap) wordt teniet gedaan door zulk soort uitspraken. Hij heeft geen bewijzen. Koppel het dan niet aan het evangelie. Dat doet net zoveel schade als die Amerikanen die politiek aan het evangelie koppelen. Ben je christelijk, dan trap je buitenlanders het land uit en uitkeringen etc. is leftish.
Laatst gewijzigd door coby2 op 16 apr 2021, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door callista »

coby2 schreef: 16 apr 2021, 07:28
Ik zeg niet dat hij in alles ongelijk heeft, maar bepaalde uitspraken van hem kloppen gewoon niet en wat ie zei over dat vaccin, je bloed is niet op mijn handen, vond ik levensgevaarlijk.
En hij zei ook dat het maar een griepje was. Dan heeft hij niet iemand van dichtbij meegemaakt en van een voorganger verwacht ik dat ie voor mensen gaat bidden tegen covid, niet de handel bagatelliseren.
Klopt!
Pas op voor de adviezen van J.Dieleman...
Hij is een complotdenker...

https://www.ad.nl/binnenland/hoe-evange ... ~ae7cde42/
https://nos.nl/artikel/2370078-voorgang ... enten.html
https://bijbelstudie.info/varia/jaap-di ... verspreid/
Pinksterkerken nemen afstand van antivax-evangelist Jaap Dieleman
De Verenigde Pinkster- en Evangeliegemeenten (VPE) verwerpt de suggestie dat het vaccin tegen het coronavirus direct verbonden is met ‘antichristelijke controle’ en ‘directe vervulling van bijbelse profetie’.
https://www.nd.nl/geloof/geloof/1022116 ... p-dieleman
Laatst gewijzigd door callista op 16 apr 2021, 09:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door callista »

In dit topic had ik al over hem geschreven.
Ik citeer Jaap Dieleman:
"Met het nemen van een vaccin aanbid je de antichrist, drink je uit de beker van Gods toorn, krijg je een kwaadaardig gezwel, verlies je je redding voor de eeuwigheid, zal je in de hel geworpen worden, waar je met vuur en zwavel wordt gepijnigd en dan zal je nooit meer rust hebben."
viewtopic.php?f=14&t=4380&p=332199&hili ... an#p332199
coby2
Berichten: 383
Lid geworden op: 29 mar 2021, 17:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door coby2 »

Mijn neef heeft een nier gehad van m'n zus, die arts is. Ze zijn zo blij dat ie nu een vaccinatie heeft kunnen krijgen. Stel je voor als ik hem had bestookt met Jaap Dieleman. Jaap is lekker gezond. Die neemt nog een vitaminepilletje D.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door callista »

Tjeetje.... :roll:
Goed gedaan!
coby2
Berichten: 383
Lid geworden op: 29 mar 2021, 17:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door coby2 »

callista schreef: 16 apr 2021, 09:01 In dit topic had ik al over hem geschreven.
Ik citeer Jaap Dieleman:
"Met het nemen van een vaccin aanbid je de antichrist, drink je uit de beker van Gods toorn, krijg je een kwaadaardig gezwel, verlies je je redding voor de eeuwigheid, zal je in de hel geworpen worden, waar je met vuur en zwavel wordt gepijnigd en dan zal je nooit meer rust hebben."
viewtopic.php?f=14&t=4380&p=332199&hili ... an#p332199
Stond dat in zijn tijdschrift?
Hij heeft wel sorry gezegd en hij bedoelde dat dat over een toekomstig vaccin ging, dat het teken van het beest wordt, maar hij koppelt het toch heel sterk aan dit vaccin, want dit vaccin noemt ie al genocide.
Er is een Afrikaanse prediker, die zei dat ie denkt dat er een ander vaccin komt straks wat het teken van het beest is en dat wordt dan met 6G gekoppeld of zo. In ieder geval zegt die man nog dat ie denkt dat het zo is. Jaap Dieleman is overal erg stellig in.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door callista »

Het zal er in hebben gestaan, want ik heb het niet zelf bedacht.
Waarschijnlijk probeert hij zich er onderuit te kletsen...
Ach, het valt allemaal onder complottheorieën ---dergelijke gedachten en die dan ook gaan verspreiden...mensen angst aanjagen...
Gevaarlijk!

Hij is toen ook al gesignaleerd met o.a. Willem Engel van Viruswaarheid....
Maar ik laat het maar voor wat het is.....en verdiep me er niet verder in......
coby2
Berichten: 383
Lid geworden op: 29 mar 2021, 17:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door coby2 »

De voorganger van Amir Tsarfati zei: het gaat allemaal met vertrouwen. Ik vertrouw het vaccin, omdat Amir weliswaar denkt dat het in een lab is gemaakt en de viroloog die hij interviewt ook, maar ondanks dat zegt die christelijke viroloog dat het goed is en dat mRNA niet je DNA kan veranderen. Dat vind ik zo gevaarlijk van Jaap Dieleman. Dat is een behoorlijk bekende in evangelisch Nederland. Hij heeft een heel goed boek geschreven over hoe ie tot bekering kwam. Ik ben weleens in zijn kerk geweest in Leerdam. Hartstikke aardige vent, goede bedoelingen, ongetwijfeld. Zo'n man vertrouw je en dan zegt ie zoiets.
Laura
Berichten: 436
Lid geworden op: 25 mar 2021, 15:02
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door Laura »

coby2 schreef: 16 apr 2021, 09:03 Mijn neef heeft een nier gehad van m'n zus, die arts is. Ze zijn zo blij dat ie nu een vaccinatie heeft kunnen krijgen. Stel je voor als ik hem had bestookt met Jaap Dieleman. Jaap is lekker gezond. Die neemt nog een vitaminepilletje D.
En deze man met een donornier is overleden aan de prik. Zie twitterbericht en Facebook. Je kunt dat twitterbericht gewoon aanklikken en je kunt het ook op Facebook opzoeken. https://www.niburu.co/binnenland/16196- ... natiedoden

Jaap heeft nooit of te nimmer gezegd dat het vaccin het teken van het beest is. Dan moet je zelf het magazine maar lezen dan weet je dat dat gelogen is. Bovendien heeft Jaap in de video’s die ik je gegeven heb aangegeven dat hij het nóg beter had kunnen formuleren zodat er geen ruimte zou zijn geweest voor verkeerde interpretatie. Hij heeft dus erkend dat hij daarin wat duidelijker had kunnen zijn. Jaap heeft de vruchten van de Geest heeft zijn belagers verdragen. Zijn geweten is rein maar ik zou niet in de schoenen van zijn belagers willen staan want die bekeren zich tot nog toe niet.
Kessel
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:31
Man/Vrouw: M

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door Kessel »

Nic schreef: 13 apr 2021, 21:55 Openbaring 1:1
Openbaring van Jezus Christus, die God Hem gegeven heeft om Zijn dienstknechten te laten zien
wat spoedig moet geschieden,
en Hij heeft die door Zijn engel gezonden en aan Zijn dienstknecht Johannes te kennen gegeven.
En omdat er staat: "om zijn dienstknechten te laten zien" lees ik Openbaring als een boek dat enkel aan gelovigen geadresseerd wordt en ongeschikt is voor evangelische doeleinden.
De geloofsbrieven idem dito. Judas begint met de woorden: "aan de geroepenen die door God de Vader geheiligd zijn". Petrus begint met iets als: "aan hen die een even dierbaar geloof als wij verkregen hebben door de rechtvaardigheid van onze God en zaligmaker, Jezus Christus". Paulus begint in een van zijn brieven met: "aan de heilige en gelovige broeders in Christus". Enzovoorts.

Wanneer je je geloof aan ongelovige mensen wilt uitdragen is het aan te raden om je te beperken tot de 4 Evangeliën. Verreweg bevatten die de grootste wijsheid van de hele bijbel.
Bijvoorbeeld: In de brief aan de Hebreeën staat zoiets als: "er bestaat geen vergiffenis voor wie willens en wetens zondigt". Maar je zult zien dat deze tekst een spanningsveld veroorzaakt wanneer je deze aan een ongelovige leert. Logisch ook, want het is niet aan ongelovigen geadresseerd wat daar staat. Er is geen vergiffenis voor spirituele broeders die opzettelijk zondigen. Een ongelovige kan altijd vergeven worden.

Ik denk dat we Openbaring ook zo moeten lezen. Dit boek is bedoeld om met gelovigen onderling uit te leren. Als je een ongelovig persoon bij de lering uit dit boek betrekt moet je er rekening mee houden dat die dingen voor hem niet gelden.
Neem zo'n waarschuwing als: "Gaat weg uit Babylon, mijn volk, opdat u aan haar zonden geen gemeenschap hebt, en van haar plagen niet ontvangt" (Openbaring 18,4). Wanneer Babylon gezien wordt als een valse gemeente van God dan zou je als gelovige jezelf in zo'n gemeente kunnen aantreffen omdat je door valse broeders misleid werd, maar op een ongelovige kan dit vers niet van toepassing zijn.
Michelangelo
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jan 2021, 00:03
Man/Vrouw: M

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door Michelangelo »

Kessel schreef: 17 apr 2021, 23:04
Nic schreef: 13 apr 2021, 21:55 Openbaring 1:1
Openbaring van Jezus Christus, die God Hem gegeven heeft om Zijn dienstknechten te laten zien
wat spoedig moet geschieden,
en Hij heeft die door Zijn engel gezonden en aan Zijn dienstknecht Johannes te kennen gegeven.
En omdat er staat: "om zijn dienstknechten te laten zien" lees ik Openbaring als een boek dat enkel aan gelovigen geadresseerd wordt en ongeschikt is voor evangelische doeleinden.
De geloofsbrieven idem dito. Judas begint met de woorden: "aan de geroepenen die door God de Vader geheiligd zijn". Petrus begint met iets als: "aan hen die een even dierbaar geloof als wij verkregen hebben door de rechtvaardigheid van onze God en zaligmaker, Jezus Christus". Paulus begint in een van zijn brieven met: "aan de heilige en gelovige broeders in Christus". Enzovoorts.

Wanneer je je geloof aan ongelovige mensen wilt uitdragen is het aan te raden om je te beperken tot de 4 Evangeliën. Verreweg bevatten die de grootste wijsheid van de hele bijbel.
Bijvoorbeeld: In de brief aan de Hebreeën staat zoiets als: "er bestaat geen vergiffenis voor wie willens en wetens zondigt". Maar je zult zien dat deze tekst een spanningsveld veroorzaakt wanneer je deze aan een ongelovige leert. Logisch ook, want het is niet aan ongelovigen geadresseerd wat daar staat. Er is geen vergiffenis voor spirituele broeders die opzettelijk zondigen. Een ongelovige kan altijd vergeven worden.

Ik denk dat we Openbaring ook zo moeten lezen. Dit boek is bedoeld om met gelovigen onderling uit te leren. Als je een ongelovig persoon bij de lering uit dit boek betrekt moet je er rekening mee houden dat die dingen voor hem niet gelden.
Neem zo'n waarschuwing als: "Gaat weg uit Babylon, mijn volk, opdat u aan haar zonden geen gemeenschap hebt, en van haar plagen niet ontvangt" (Openbaring 18,4). Wanneer Babylon gezien wordt als een valse gemeente van God dan zou je als gelovige jezelf in zo'n gemeente kunnen aantreffen omdat je door valse broeders misleid werd, maar op een ongelovige kan dit vers niet van toepassing zijn.
Inderdaad. Ongelovigen beginnen best met Lukas en Handelingen.
peda
Berichten: 20456
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door peda »

Geen vreemde conclusie van Kessel.
Als iemand zich wedergeboren noemt en pretendeert een bijzondere relatie met God te hebben, lijkt het mij juist dat voor de wedergeborene andere God-maatstaven gelden als voor diegenen die geen enkele relatie met God ervaren.
coby2
Berichten: 383
Lid geworden op: 29 mar 2021, 17:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door coby2 »

peda schreef: 18 apr 2021, 09:17 Geen vreemde conclusie van Kessel.
Als iemand zich wedergeboren noemt en pretendeert een bijzondere relatie met God te hebben, lijkt het mij juist dat voor de wedergeborene andere God-maatstaven gelden als voor diegenen die geen enkele relatie met God ervaren.
Klopt ja.
Aan wie veel is toevertrouwd, van hem zal des te meer worden gevraagd.
ben db bd
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 okt 2013, 15:36
Man/Vrouw: M

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door ben db bd »

ja, een boeiend onderwerp, vind ik. Heb ik hier wel eens aan mee gedelibereerd? In blz.1 heb ik wel wat geschreven, zie ik, maar verder overzie ik het niet hoor.
Ik lees Openbaring gewoon als een mbo'er, zoals het er staat, zo simpel, heerlijk, nog nooit op vastgelopen!
Vroeger zeiden we dan: lees wat er staat, geloof wat er staat en doe naar wat er staat. Moeilijker niet.
Nou had Nic n.a.v. mijn schrijven een vraag, zie ik. Die heb ik toch nooit beantwoord??
Inmiddels is er al heel veel gezegd, dus ook wellicht geantwoord op die vraag van Nic. Hij vroeg Schriftplaatsen, dat is altijd goed, want we moeten Schrift met Schrift vergelijken, leerden we vroeger. Hij vroeg:
Laura had ook wat ideeën bij de opnames, maar heeft tot nu toe geen onderbouwing gegeven, wellicht dit topic nog niet gelezen en gaat het nog komen.
Maar 1 Tess 4 en 1 Kor 15 kun je daar wat meer toelichting bij geven?
De opname van de gemeente, de bruid van Christus, staat beschreven in de verzen 16 en 17 van 1Tess.4.:
"Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem van een aartsengel en met een bazuin van God neerdalen uit de hemel. En de doden die in Christus zijn, zullen eerst opstaan.
Daarna zullen wij, de levenden die overgebleven zijn, samen met hen opgenomen worden in de wolken, naar een ontmoeting met de Heere in de lucht. En zo zullen wij altijd bij de Heere zijn". (HSV)
1Kor.15 is een langer verhaal, ik neem er zo wat teksten uit over:
21-22: "Want omdat de dood er is door een mens, is ook de opstanding van de doden er door een Mens. Want zoals allen in Adam sterven, zo zullen ook in Christus allen levend gemaakt worden".
51-53: "Zie, ik vertel u een geheimenis: Wij zullen wel niet allen ontslapen, maar wij zullen allen veranderd worden. In een ondeelbaar ogenblik, in een oogwenk bij de laatste bazuin. Immers, de bazuin zal klinken en de doden zullen als onvergankelijke mensen opgewekt worden en ook wij zullen veranderd worden. Want dit vergankelijke moet zich met onvergankelijkheid bekleden en dit sterfelijke moet zich met onsterfelijkheid bekleden".
Wij noemden dat een nieuw hemels opstandingslichaam, benodigd om in de 2200 km. hoge hemel (het Nieuwe Jeruzalem) te kunnen functioneren, net als engelen en de Eersteling Zelf,vrij van tijd en plaats.
De opname is m.i. door de Heere Jezus al beloofd in Joh. 14. (de belofte hen op te halen naar de hemel)
In Openbaring kom je deze opname niet tegen. Men verwijst in dezen graag naar Op.3:10, waar een 'pretrib' wordt verondersteld. Maar persoonlijk vrees ik dat we reeds gekomen zijn bij het eerste, het witte paard van Op.6, 'overwinnend en om te overwinnen'. Voor mij zijn de krachten van de NWO, de 'greed reset', de VN, de WHO en de islam, allemaal m.i. meer of min geleid door duivelse krachten, niet meer terug te draaien en zijn we daarmee in of vlak voor de Apocalyps beland. Maar omdat de martelaren in Op.7 zo ontelbaar talrijk zijn en in Op.6 nog niet, geloof ik dat rond die tijd ergens de grote verdrukking aanvangen zal. Die 7 jaar grote verdrukking duurt opgedeeld 2x 3,5 jaar of in Op.11:2 42 maanden genoemd en in het volgende vers als 1260 dagen geduid. De aanloop daarnaar kan toch gerust langer duren?
Vertrokken_user_6
Berichten: 587
Lid geworden op: 28 dec 2020, 09:18
Man/Vrouw: M

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door Vertrokken_user_6 »

Callista schreef; ''Pas op voor de adviezen van J.Dieleman...
Hij is een complotdenker...''


8-)