Water in wijn veranderen

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door Vreugdevol »

callista schreef: 05 dec 2021, 18:27 Dat is een christelijk gedachtegoed...
Joden moeten niets.. en de meesten zijn trouwens atheïst...

Dus blijven evangeliseren, opdringen en wensdenken heeft geen enkel nut...
Nog wel de profetie uit ezechiël staat op het punt zich te vervullen waarbij Israël haar geest terug krijgt.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door Mullog »

Vreugdevol schreef: 05 dec 2021, 18:28
callista schreef: 05 dec 2021, 18:27 Dat is een christelijk gedachtegoed...
Joden moeten niets.. en de meesten zijn trouwens atheïst...

Dus blijven evangeliseren, opdringen en wensdenken heeft geen enkel nut...
Nog wel de profetie uit ezechiël staat op het punt zich te vervullen waarbij Israël haar geest terug krijgt.
Dat klopt, ze hebben Benjamin Netanyahu kalt gesteld. :lol: :lol: :lol:
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door Vreugdevol »

Mullog schreef: 05 dec 2021, 18:35
Vreugdevol schreef: 05 dec 2021, 18:28

Nog wel de profetie uit ezechiël staat op het punt zich te vervullen waarbij Israël haar geest terug krijgt.
Dat klopt, ze hebben Benjamin Netanyahu kalt gesteld. :lol: :lol: :lol:
Ezechiël 37 https://isreality.nl/bijbel/profetie-ezechiel-israel/
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door Willempie »

Vreugdevol schreef: 05 dec 2021, 18:24
Willempie schreef: 05 dec 2021, 17:41

Ja, dat is echt heel echt hard te maken. Israël is en blijft Zijn volk, waarmee Hij een verbond is aangegaan dat Hij nooit kan of zal verbreken. De heidenen (niet-Israëlieten) mogen zich bij Israël en dat verbond aansluiten. Dat was duizenden jaren geleden al zo en dat is het nu nog steeds.
Precies Willempie in Christus worden wij geestelijke joden, Israël blijft zijn volk maar vergis je niet Israëlieten zullen ook geloven moeten net als elk ander mens.
Ik ben ervan overtuigd, door de Bijbelse profetieën en beloften, dat dat wel goed komt. Er komen trouwens dagelijks heel veel Joden tot geloof in Jeshua. Dit gebeuren is op deze schaal ongekend in de geschiedenis maar ook al voorspeld in de Bijbel. Ik lees dat er 144.000 evangelisten uit de Israëlieten worden verzegeld (beschermd) om de blijde boodschap aan de wereld te verkondigen. Stel je voor: 144.000 Billy Grahams. En daarna wordt er gesproken van een ontelbare menige (dat is dus best wel heel erg veel) die gered wordt uit de grote verdrukking. Gods plan is perfect.
Laatst gewijzigd door Willempie op 05 dec 2021, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door Mullog »

Vreugdevol schreef: 05 dec 2021, 18:37
Mullog schreef: 05 dec 2021, 18:35
Dat klopt, ze hebben Benjamin Netanyahu kalt gesteld. :lol: :lol: :lol:
Ezechiël 37 https://isreality.nl/bijbel/profetie-ezechiel-israel/
Het christelijk gevoel voor humor is ook al niet meer wat het nooit geweest is.
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door Vreugdevol »

Willempie schreef: 05 dec 2021, 18:38
Vreugdevol schreef: 05 dec 2021, 18:24

Precies Willempie in Christus worden wij geestelijke joden, Israël blijft zijn volk maar vergis je niet Israëlieten zullen ook geloven moeten net als elk ander mens.
Ik ben ervan overtuigd, door de Bijbelse profetieën en beloften, dat dat wel goed komt. Er komen trouwens dagelijks heel veel Joden tot geloof in Jeshua. Dit gebeuren is op deze schaal ongekend in de geschiedenis maar ook al voorspeld in de Bijbel. Ik lees dat er 144.000 evangelisten uit de Israëlieten worden verzegeld (beschermd) om de blijde boodschap aan de wereld te verkondigen. Stel je voor: 144.000 Billy Grahams. En daarna wordt er gesproken van een ontelbare menige (dat is dus best wel heel erg veel) die gered worden uit de grote verdrukking. Gods plan is perfect.
Klopt er zijn naar wat ik weet al meer dan 30.000 messiaanse joden en dit aantal neemt sterk toe.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door callista »

Ja...het treurige is dat sommige christenen willen dat de joden christenen worden....en lopen dan met Jezus te evangeliseren.....en te leuren....
Net zoals Maarten Luther.... :x :?
Laatst gewijzigd door callista op 05 dec 2021, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door Vreugdevol »

Mullog schreef: 05 dec 2021, 18:40
Het christelijk gevoel voor humor is ook al niet meer wat het nooit geweest is.
;) :D
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door Snelheid »

Vreugdevol schreef: 05 dec 2021, 18:40
Willempie schreef: 05 dec 2021, 18:38

Ik ben ervan overtuigd, door de Bijbelse profetieën en beloften, dat dat wel goed komt. Er komen trouwens dagelijks heel veel Joden tot geloof in Jeshua. Dit gebeuren is op deze schaal ongekend in de geschiedenis maar ook al voorspeld in de Bijbel. Ik lees dat er 144.000 evangelisten uit de Israëlieten worden verzegeld (beschermd) om de blijde boodschap aan de wereld te verkondigen. Stel je voor: 144.000 Billy Grahams. En daarna wordt er gesproken van een ontelbare menige (dat is dus best wel heel erg veel) die gered worden uit de grote verdrukking. Gods plan is perfect.
Klopt er zijn naar wat ik weet al meer dan 30.000 messiaanse joden en dit aantal neemt sterk toe.
Inderdaad,alle joden zullen het Heilig Licht van Jezus de Christus aan nemen en volledig Christen worden en zijn.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door Vreugdevol »

Snelheid schreef: 05 dec 2021, 18:45
Vreugdevol schreef: 05 dec 2021, 18:40

Klopt er zijn naar wat ik weet al meer dan 30.000 messiaanse joden en dit aantal neemt sterk toe.
Inderdaad,alle joden zullen het Heilig Licht van Jezus de Christus aan nemen en volledig Christen worden en zijn.
Laat de Joden volledig jood zijn in Christus en de christenen volledig geestelijk joods in Christus.

Voor een Jood bestaat er niets meer joods dan het erkennen van zijn/haar Messias
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door callista »

Antisemitisme bestaat in velerlei vormen......dat is duidelijk... :naughty:
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door Willempie »

callista schreef: 05 dec 2021, 18:42 Ja...het treurige is dat sommige christenen willen dat de joden christenen worden....en lopen dan met Jezus te evangeliseren.....
Net zoals Maarten Luther.... :x :?
Joden hoeven geen christenen te worden en christenen hoeven geen joden te worden. "De wolf zal naast het lam nederliggen." Citeer ik dit correct? Het punt is dat er plaats is voor verschillende groepen, naar hun aard, en dat ze niet allemaal hetzelfde moeten of gaan worden.
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door Vreugdevol »

Willempie schreef: 05 dec 2021, 18:48
callista schreef: 05 dec 2021, 18:42 Ja...het treurige is dat sommige christenen willen dat de joden christenen worden....en lopen dan met Jezus te evangeliseren.....
Net zoals Maarten Luther.... :x :?
Joden hoeven geen christenen te worden en christenen hoeven geen joden te worden. "De wolf zal naast het lam nederliggen." Citeer ik dit correct? Het punt is dat er plaats is voor verschillende groepen, naar hun aard, en dat ze niet allemaal hetzelfde moeten of gaan worden.
Romeinen 2

28 Want die is niet een Jood, die het in het openbaar is; noch die is de besnijdenis, die het in het openbaar in het vlees is;

29 Maar die is een Jood, die het in het verborgen is, en de besnijdenis des harten, in den geest, niet in de letter, is de besnijdenis; wiens lof niet is uit de mensen, maar uit God

Een echte christen is een geestelijke jood.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door Willempie »

Vreugdevol schreef: 05 dec 2021, 18:53
Willempie schreef: 05 dec 2021, 18:48

Joden hoeven geen christenen te worden en christenen hoeven geen joden te worden. "De wolf zal naast het lam nederliggen." Citeer ik dit correct? Het punt is dat er plaats is voor verschillende groepen, naar hun aard, en dat ze niet allemaal hetzelfde moeten of gaan worden.
Romeinen 2

28 Want die is niet een Jood, die het in het openbaar is; noch die is de besnijdenis, die het in het openbaar in het vlees is;

29 Maar die is een Jood, die het in het verborgen is, en de besnijdenis des harten, in den geest, niet in de letter, is de besnijdenis; wiens lof niet is uit de mensen, maar uit God

Een echte christen is een geestelijke jood.
En een echte jood is ook een geestelijke jood. Het punt is dat het niet om de buitenkant gaat. Een jood is onderdeel van een bepaalde cultuur, geschiedenis, ouders en voorouders enzovoorts. Niet-joodse christenen zijn dat ook. In Christus komen we samen maar worden niet noodzakelijk hetzelfde. Er is plaats voor verschillende volkeren. Dat denk ik tenminste.
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door Vreugdevol »

Willempie schreef: 05 dec 2021, 19:31
Vreugdevol schreef: 05 dec 2021, 18:53

Romeinen 2

28 Want die is niet een Jood, die het in het openbaar is; noch die is de besnijdenis, die het in het openbaar in het vlees is;

29 Maar die is een Jood, die het in het verborgen is, en de besnijdenis des harten, in den geest, niet in de letter, is de besnijdenis; wiens lof niet is uit de mensen, maar uit God

Een echte christen is een geestelijke jood.
En een echte jood is ook een geestelijke jood. Het punt is dat het niet om de buitenkant gaat. Een jood is onderdeel van een bepaalde cultuur, geschiedenis, ouders en voorouders enzovoorts. Niet-joodse christenen zijn dat ook. In Christus komen we samen maar worden niet noodzakelijk hetzelfde. Er is plaats voor verschillende volkeren.
Precies, maar feit is wel dat het wij bij Israël ingelijfd worden, en niet andersom zoals Snelheid beweerd.

Onze koning is een Jood
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door Willempie »

Vreugdevol schreef: 05 dec 2021, 19:32
Willempie schreef: 05 dec 2021, 19:31

En een echte jood is ook een geestelijke jood. Het punt is dat het niet om de buitenkant gaat. Een jood is onderdeel van een bepaalde cultuur, geschiedenis, ouders en voorouders enzovoorts. Niet-joodse christenen zijn dat ook. In Christus komen we samen maar worden niet noodzakelijk hetzelfde. Er is plaats voor verschillende volkeren.
Precies, maar feit is wel dat het wij bij Israël ingelijfd worden, en niet andersom zoals Snelheid beweerd.

Onze koning is een Jood
Onze Koning is de Leeuw van Juda. Moge Hij ons een blikje gunnen op zijn heerlijkheid en glorie! Ik heb er vanmorgen iets van mogen waarnemen en dat helpt mij ontzettend om mijn blik naar boven te richten en minder bezig te zijn met de zorgen van deze wereld. `Indien gij deze dingen ziet geschieden, heft dan uw hoofd omhoog want uw verlossing is dan nabij.` We moeten dus inderdaad verlost worden en we gaan dat steeds sterker ervaren. Wij zijn niet van deze wereld.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door Mart »

Snelheid schreef: 05 dec 2021, 18:45 alle joden zullen het Heilig Licht van Jezus de Christus aan nemen en volledig Christen worden en zijn.
Volgens mij hebben we 2000 jaar geleden al met hem afgerekend ;)
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door Vreugdevol »

Willempie schreef: 05 dec 2021, 19:43
Vreugdevol schreef: 05 dec 2021, 19:32

Precies, maar feit is wel dat het wij bij Israël ingelijfd worden, en niet andersom zoals Snelheid beweerd.

Onze koning is een Jood
Onze Koning is de Leeuw van Juda. Moge Hij ons een blikje gunnen op zijn heerlijkheid en glorie! Ik heb er vanmorgen iets van mogen waarnemen en dat helpt mij ontzettend om mijn blik naar boven te richten en minder bezig te zijn met de zorgen van deze wereld. `Indien gij deze dingen ziet geschieden, heft dan uw hoofd omhoog want uw verlossing is dan nabij.` We moeten dus inderdaad verlost worden en we gaan dat steeds sterker ervaren. Wij zijn niet van deze wereld.
Klopt hij is het lam, maar ook de leeuw van Juda.

Zijn eerste komst kwam hij als een lam, bij zijn tweede als een leeuw waarbij hij één woord spreekt en alles lost op omdat hij het woord is. In hem bestaat alles zonder hem kan niets bestaan alles houdt stand bij en door zijn kracht.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door Vreugdevol »

Mart schreef: 05 dec 2021, 19:49
Snelheid schreef: 05 dec 2021, 18:45 alle joden zullen het Heilig Licht van Jezus de Christus aan nemen en volledig Christen worden en zijn.
Volgens mij hebben we 2000 jaar geleden al met hem afgerekend ;)
Hij leeft en heeft overwonnen. :)
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door callista »

Willempie schreef: 05 dec 2021, 19:43 Wij zijn niet van deze wereld.
Die indruk krijg ik ook weleens.... :geek: :w
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door Mart »

Vreugdevol schreef: 05 dec 2021, 20:13
Mart schreef: 05 dec 2021, 19:49 Volgens mij hebben we 2000 jaar geleden al met hem afgerekend ;)
Hij leeft en heeft overwonnen. :)
Ik gun het je van harte.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door Vreugdevol »

Mart schreef: 05 dec 2021, 20:19
Vreugdevol schreef: 05 dec 2021, 20:13

Hij leeft en heeft overwonnen. :)
Ik gun het je van harte.
Ik jou ook. ;)
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2524
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door Inktvlam »

Mart schreef: 05 dec 2021, 04:20
Inktvlam schreef: 04 dec 2021, 20:37 Het joodse volk had gedacht dat de Messias de Romeinen zouden verdrijven.
Jezus was m.i. gewoon een apocalyptische jood met messiaanse ambities die onfortuinlijk door de Romeinen werd gekruisigd.
Jezus lag alleen overhoop met de mensen van de tempel, niet met de Romeinen. De Romeinen hadden geen last van Jezus. Rome heeft uiteindelijk het christendom omarmd, Jezus heeft de basis daarvoor gelegd. Toen Paulus in Rome aankwam waren daar al christenen. Opperstadhouder Cyrenius en zijn jongste broer Cornelius waren in Israël al aanhangers van Jezus. In Matteüs 8:5-13 zien we dat een Romeinse hoofdman (centurio) aan Jezus genezing vraagt voor zijn ernstig zieke knecht. Jezus had dus al een reputatie opgebouwd van weldoener en wonderdoener. Die hoofdman had het volste vertrouwen in Jezus. Jezus zegt dan ook: “Ik verzeker jullie: bij niemand in Israël heb Ik zo’n groot geloof gevonden” (Mat. 8:10).
In het werk van Lorber kunnen we verder lezen: “Dit teken in Kapérnaum, en ook dat daarvoor aan de zoon van de koninklijke beambte, die stadhouder was in Kapérnaum, kregen in deze stad bijzonder veel belangstelling, vooral van de kant van de Romeinen en Grieken, die in de stad aanwezig waren; maar onder de Joden en de in deze stad vanuit Jeruzalem gestationeerde, en in feite blijvend aangestelde priesters en schriftgeleerden wekte het alleen maar ergernis, nijd en woede!” (GJE 1 97:11).
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door Mart »

Inktvlam schreef: 06 dec 2021, 14:18
Mart schreef: 05 dec 2021, 04:20 Jezus was m.i. gewoon een apocalyptische jood met messiaanse ambities die onfortuinlijk door de Romeinen werd gekruisigd.
Jezus lag alleen overhoop met de mensen van de tempel, niet met de Romeinen. De Romeinen hadden geen last van Jezus. Rome heeft uiteindelijk het christendom omarmd, Jezus heeft de basis daarvoor gelegd. Toen Paulus in Rome aankwam waren daar al christenen. Opperstadhouder Cyrenius en zijn jongste broer Cornelius waren in Israël al aanhangers van Jezus. In Matteüs 8:5-13 zien we dat een Romeinse hoofdman (centurio) aan Jezus genezing vraagt voor zijn ernstig zieke knecht. Jezus had dus al een reputatie opgebouwd van weldoener en wonderdoener. Die hoofdman had het volste vertrouwen in Jezus. Jezus zegt dan ook: “Ik verzeker jullie: bij niemand in Israël heb Ik zo’n groot geloof gevonden” (Mat. 8:10).
In het werk van Lorber kunnen we verder lezen: “Dit teken in Kapérnaum, en ook dat daarvoor aan de zoon van de koninklijke beambte, die stadhouder was in Kapérnaum, kregen in deze stad bijzonder veel belangstelling, vooral van de kant van de Romeinen en Grieken, die in de stad aanwezig waren; maar onder de Joden en de in deze stad vanuit Jeruzalem gestationeerde, en in feite blijvend aangestelde priesters en schriftgeleerden wekte het alleen maar ergernis, nijd en woede!” (GJE 1 97:11).
Ik heb het over de Jezus van de wetenschap en niet over de Jezus van het christendom of van Lorber: een apocalyptische jood met messiaanse ambities die weinig ophad met heidenen en onfortuinlijk door de Romeinen werd gekruisigd.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2524
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Water in wijn veranderen

Bericht door Inktvlam »

Mart schreef: 06 dec 2021, 14:23 Ik heb het over de Jezus van de wetenschap en niet over de Jezus van het christendom of van Lorber: een apocalyptische jood met messiaanse ambities die weinig ophad met heidenen en onfortuinlijk door de Romeinen werd gekruisigd.
Er is maar één Jezus !
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.