De inzichten van Lorber

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Moderatie: het moderatieteam
hopper
Man/Vrouw: M

Re: De inzichten van Lorber

Bericht door hopper »

Ik las ergens dat Lorber de wedergeboorte de beëindiging van de vereenzelviging met het stoffelijke lichaam noemt. (ik ben mijn lichaam)
Dat kun je idd een wedergeboorte (wederopstanding) noemen. Dat is het in geestelijke zin het verwezenlijken van het Christus-zelf.
Waarmee niks anders bedoelt wordt dan het realiseren van de geest losstaand van het lichaam. (ik ben geest)
Er zijn weinigen die dat vrij precies weten, dus die man wist wel wat.
Maar dat kan ook tweedehands kennis zijn, dat weet je dan weer niet.

Maanbewoners geloof ik ook niet in. Maar soms moet je je er helemaal in verdiepen of hij niet een symbolische voorstelling bedoelt, een allegorie of weet ik veel wat. Sommige auteurs hebben een taalgebruik wat moeilijk te volgen is. (Vaagtaal zou Maria zeggen)

Anderzijds, Jezus die tegen je aan kletst? Ga zelf op ontdekkingsreis en doe zelf eerstehands kennis op. Met 'van horen zeggen' blijf je in de wereld van geloof en overtuigingen. Dan kun je ook wel in Sinterklaas blijven geloven, dat levert mss wel een kadootje op!
Verleden en toekomst is geen leven, maar een herinnering aan 'je' leven.....

peda
Man/Vrouw: M

Re: De inzichten van Lorber

Bericht door peda »

Je als mens volledig overgeven aan Christus ( Goddelijke Persoonsachtige buiten de mens ) , is de wedergeboorte in het christendom. Er zijn dus parallellen maar ook grote verschillen. Wat is fantasie, wat is realiteit, dat hangt van de beschouwer af. Christus In U ( esoterisch ) , of Christus te midden van U ( exoterisch ) of beiden fantasie ( de naturalist ).

Plaats reactie