NWT bijbelvertaling

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.


Moderatie: het moderatieteam
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door Martha »

Raymond B schreef: 06 okt 2018, 20:02 Prima HJW, doe dan ook niet alsof.
en erg grappig als mensen het een zeggen over een ander en dan precies datgene doen.
Raymond B schreef: 06 okt 2018, 22:40 HJW
Je blijft mauwen terwijl je zegt niet in de evolutietheorie te geloven.
als je het zo goed weet in plaats van mij wat de evolutietheore is waarom komje er dan gewoon niet mee?
Goed gezien.

Een kort overzichtsartikel met een aantal technieken die in het algemeen steeds vaker opduiken in discussies en in het bijzonder in gesprekken met en tegen gelovigen. Maar ook bijvoorbeeld door sekten. https://thoughtcatalog.com/shahida-arab ... lence-you/

[modbreak Trajecto] Ik bespeur hier een vergelijken van een forummer met een narcist en een psychopaat. Dat kan echt niet.
Laatst gewijzigd door Martha op 07 okt 2018, 10:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door Martha »

Raymond B schreef: 07 okt 2018, 10:11 Goedemorgen Martha,
Mooi hoor
Daar ben ik het mee eens, micro evolutie wel te verstaan.
Hallo meneer B,

Ja, maar ook daar hoef je niet eens over te reppen, want ook daar past men enkele van die technieken op toe. Voor je het weet ben je al je energie aan het verspillen met uitleg aan 1 of 2 paar dovemansoren en kom je aan geloofsgesprek niet toe. Boeit niet, al zou het macro zijn.
Laatst gewijzigd door Martha op 07 okt 2018, 10:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door callista »

.
Laatst gewijzigd door callista op 07 okt 2018, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
peda
Berichten: 20455
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door peda »

Martha schreef: 07 okt 2018, 10:06
Raymond B schreef: 06 okt 2018, 22:40 HJW
Je blijft mauwen terwijl je zegt niet in de evolutietheorie te geloven.
als je het zo goed weet in plaats van mij wat de evolutietheore is waarom komje er dan gewoon niet mee?
Goedemorgen Raymond,

Wij Katholieken hebben daar onder de bezielende geleerde en doorleefde Leiding van onze Paus allang een Oplossing voor. Wij zeggen gewoon: eventuele evolutie ligt in de Schepping besloten.

Klaar. :flower1:

Dat bespaart ons een hoop onnodig energieverbruik. ;) :flower1:
Inderdaad, maar de RK Kerk gaat uit van theistisch geleide evolutie, dus God staat zeker niet aan de zijkant. Die zijkantpositie is wel het uitgangspunt bij de naturalisten. Daar bestaat God niet en kan dus sowieso niets doen, of Hij bestaat wel, maar doet gewoon niets aangaande het tot stand komen van wat dan ook. In het verleden zijn op dit forum in topics de evolutie betreffend reeds vele honderden ( veelal verhitte ) posities ingebracht, zonder dat zulks tot ook maar een millimeter verschuiving in (de wederzijdse) opvattingen heeft geleid. Voor mij energie verspilling en dus de reden zo'n discussie aan mij voorbij te laten gaan.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door callista »

Martha schreef: 07 okt 2018, 10:11
Raymond B schreef: 06 okt 2018, 20:02 Prima HJW, doe dan ook niet alsof.
en erg grappig als mensen het een zeggen over een ander en dan precies datgene doen.
Raymond B schreef: 06 okt 2018, 22:40 HJW
Je blijft mauwen terwijl je zegt niet in de evolutietheorie te geloven.
als je het zo goed weet in plaats van mij wat de evolutietheore is waarom komje er dan gewoon niet mee?
Goed gezien.

Een kort overzichtsartikel met een aantal technieken die in het algemeen steeds vaker opduiken in discussies en in het bijzonder in gesprekken met gelovigen. https://thoughtcatalog.com/shahida-arab ... lence-you/
@Martha....dat is een zware beschuldiging---je weet niets van HJW---- en die link geeft geen pas... :naughty:
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door Martha »

peda schreef: 07 okt 2018, 10:15
Martha schreef: 07 okt 2018, 10:06
Raymond B schreef: 06 okt 2018, 22:40 HJW
Je blijft mauwen terwijl je zegt niet in de evolutietheorie te geloven.
als je het zo goed weet in plaats van mij wat de evolutietheore is waarom komje er dan gewoon niet mee?
Goedemorgen Raymond,

Wij Katholieken hebben daar onder de bezielende geleerde en doorleefde Leiding van onze Paus allang een Oplossing voor. Wij zeggen gewoon: eventuele evolutie ligt in de Schepping besloten.

Klaar. :flower1:

Dat bespaart ons een hoop onnodig energieverbruik. ;) :flower1:
Inderdaad, maar de RK Kerk gaat uit van theistisch geleide evolutie, dus God staat zeker niet aan de zijkant. Die zijkantpositie is wel het uitgangspunt bij de naturalisten. Daar bestaat God niet en kan dus sowieso niets doen, of Hij bestaat wel, maar doet gewoon niets aangaande het tot stand komen van wat dan ook.
Klopt.
In het verleden zijn op dit forum in topics de evolutie betreffend reeds vele honderden ( veelal verhitte ) posities ingebracht, zonder dat zulks tot ook maar een millimeter verschuiving in (de wederzijdse) opvattingen heeft geleid. Voor mij energie verspilling en dus de reden zo'n discussie aan mij voorbij te laten gaan.
Dit is een bekend verschijnsel in maatschappij en op internet. Daarom is het voor ieder mens, maar zeker voor de gelovige, in onze optiek zaak om goed te kijken wat de levensbeschouwelijke gespreksgrondhouding is van een gesprekspartner. Wij Katholieken gaan over het algemeen (sommige congregaties meer dan andere) niet vaak en niet snel in discussie. ;) Men kan veel leren van de bezielende, doorleefde leiding van Kerkvaders. :flower1:
Laatst gewijzigd door Martha op 07 okt 2018, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door Martha »

callista schreef: 07 okt 2018, 10:16
Martha schreef: 07 okt 2018, 10:11
Raymond B schreef: 06 okt 2018, 20:02 Prima HJW, doe dan ook niet alsof.
en erg grappig als mensen het een zeggen over een ander en dan precies datgene doen.
Raymond B schreef: 06 okt 2018, 22:40 HJW
Je blijft mauwen terwijl je zegt niet in de evolutietheorie te geloven.
als je het zo goed weet in plaats van mij wat de evolutietheore is waarom komje er dan gewoon niet mee?
Goed gezien.

Een kort overzichtsartikel met een aantal technieken die in het algemeen steeds vaker opduiken in discussies en in het bijzonder in gesprekken met gelovigen. https://thoughtcatalog.com/shahida-arab ... lence-you/
@Martha....dat is een zware beschuldiging---je weet niets van HJW---- en die link geeft geen pas... :naughty:
Mevrouw Callista,

De link geeft zeker pas, en is voor ieder levend wezen nuttig. Ieder mens maakt soms onbewust gebruik van die technieken en sommige mensen maken er bewust gebruik van, maar het onderscheid doet er hier en nu niet eens toe. Het artikel behandelt toxische communicatie. Als iemand van goede wil is dan stopt ie met die houding. Het gaat van kwaad tot erger.

Klik op de naam, klik op alle berichten, lees. Weinig inhoud, en veel omkering, kritiek, zelfophemeling (ik, ik, ik), de ander neerhalen, niet luisteren naar wat iemand zegt maar zelf dingen in iemands berichten leggen om dan de deelnemer te beschuldigen van het ingelegde, belachelijk maken van iemands geloof door op absurdistische, karikaturale wijze diens geloof samen te vatten. Etc.
Laatst gewijzigd door Martha op 07 okt 2018, 10:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door Martha »

HJW schreef: 06 okt 2018, 19:31
Dus om je uit je lijden te verlossen, want je snapt het echt niet:
Buitengewoon hooghartig en denigrerend. En dat is zacht uitgedrukt. Onmenselijk.
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door HJW »

Martha schreef: 07 okt 2018, 10:32
Buitengewoon hooghartig en denigrerend. En dat is zacht uitgedrukt. Onmenselijk.
Hebt u het verhaal van de splinter en de balk in de bijbel wel eens gelezen ?
Vanwaar uw persoonlijke rancune tegen mij ?

U spreekt mij aan op denigrerend gedrag terwijl u mij met de duivel vergelijkt ?
En mij vergelijkt met een psychopaat en narcist ?

Kunt u mij vertellen op welke lering van Jezus zich u baseert ?

Uw eigen woorden citerend:
Pas liever op dat het niet zover kome dat uw veroordelingen tot uw eigen vonnis worden.
en ook:
Het is ons ook absoluut niet gegeven andere mensen te veroordelen. Doe uzelf een plezier en lees de Evangelieën nog eens opnieuw. Waaronder ook Matteüs 7.

De opdracht van een christen is zichzelf uit liefde de Wet op te leggen (wetende dat geen mens die houden kan), en de ander de Liefde toe te kennen en niet de veroordeling.
Laatst gewijzigd door HJW op 07 okt 2018, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door HJW »

pyro schreef: 07 okt 2018, 10:01 Ik ben het toch wel met Martha eens als ze benoemt dat ze bij jou en sommige anderen uit zeg maar niet christelijke hoek soms dwingelandij waarneemt.
Pyro,

1. je benoemt mijn dwingelandij en die van andere niet christenen. Wat je mist is dat in deze discussie nou juist Raymond B de dwingeland is. Zelfs als ik aangeef dat ik niet in de evolutietheorie geloof, blijft hij doorgaan dat ik de evolutietheorie ga uitleggen. Die dwingelandij mis je dan. Opvallend.
2. Ik zie hier op het forum wel meer dwingelandij en dan niet alleen uit niet christelijke hoek
Geeft iemand daar geen antwoord op, geloof je dat dat komt omdat die uit zichzelf niets te zeggen heeft. Geef je zelf geen antwoord, is het omdat je vindt dat het geen zinvolle discussie oplevert. Tja. Het kan toch bijna niet duidelijker, zou je zeggen
Kijk naar de bijdragen van Raymond en constateer dan dat hij veel knip- en plakwerk verricht. Als je gerichte vragen stelt, komt er niets.
Je mist het onderscheid tussen twee zaken:
- ik vraag hem naar iets waar hij in gelooft, wat hij uitspreekt. Ik vraag daar een verduidelijking of onderbouwing van.
- hij vraagt mij naar iets wat ik niet geloof.

Daarnaast is in het verleden, en niet alleen op dit forum, gebleken dat discussies tussen gelovigen en niet-gelovigen niets oplevert als het gaat om schepping versus evolutie. Dat heeft bij mijn ervaring nog nooit een zinvolle discussie opgeleverd. Daarnaast zijn alle standpunten over en weer over dat onderwerp wijd en zijn bekend. Het zal dus niets meer worden dan een herhaling van zetten.
Hier een discussie opnieuw gaan starten leidt alleen tot een herhaling van zetten.
De vragen die ik Raymond stelde waren van een andere orde. Dat zijn geen uitgekauwde zaken, ik vraag daarin deels ook naar zijn eigen overwegingen en een stukje onderbouwing.
Dat kan zeker tot een zinvolle discussie leiden. Dus niet vergelijkbaar.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door Martha »

HJW schreef: 07 okt 2018, 11:12
Martha schreef: 07 okt 2018, 10:32
Buitengewoon hooghartig en denigrerend. En dat is zacht uitgedrukt. Onmenselijk.
Hebt u het verhaal van de splinter en de balk in de bijbel wel eens gelezen ?
Vanwaar uw persoonlijke rancune tegen mij ?
Nergens vergelijk ik u met de diabolos. Uw hele bericht getuigt opnieuw van zeer beschadigende narcistische gesprekstactiek. Dit moet gezegd, want u kunt zo niet blijven doorgaan met beschadigen van mensen, indien u werkelijk voor geloofsgesprek komt en niet voor het bullyen van gelovige mensen die een andere visie hebben dan u.

Wat ik u heb aangewezen, nadat u ellenlang gelovige mensen hebt afgebeuld door hen op overheersende dominante en belachelijk makende absurdistische wijze te dwingen om te bewijzen de dingen te kunnen doen die Jezus deed, en te beweren dat ze anders maar moeten toegeven dat ze het niet geloven, is dat u daarmee doet wat de diabolos deed.

U kunt dat hier nalezen. http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopi ... 25#p211274 Sommige mensen trappen er nog in dat u hier als persoon vergeleken wordt met de diabolos, in plaats van dat u er hier op gewezen wordt dat u doet wat de diabolos deed in de aangereikte Schriftplaats . Indien u oprecht met christenen in gesprek wilt zijn, is dat geen insteek die behulpzaam is. Als u komt voor geloofsgesprek, en niet voor het uitputten van mensen door hen o.a. voortdurend te dwingen uw valse beschuldigingen en omkeringen te weerleggen, dan gaat u aan uzelf werken in plaats van oeverloze beschuldigingen.
Laatst gewijzigd door Martha op 07 okt 2018, 12:03, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door callista »

Ben jij een gecertificeerd klinisch psycholoog Martha? :geek: :roll:
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door HJW »

Martha schreef: 07 okt 2018, 11:52 Nergens vergelijk ik u met de diabolos.
U vergelijkt mijn gedrag met het gedrag van de diabolos. Dat is hetzelfde.
Dit moet gezegd, want u kunt zo niet blijven doorgaan met het beschadigen van gelovigen, indien u werkelijk voor geloofsgesprek komt en niet voor het bullyen van gelovige mensen die een andere visie hebben dan u.
U leest mijn bijdragen vrijwel vanaf het begin behoorlijk bevooroordeeld.
Wat ik u heb aangewezen, nadat u ellenlang gelovige mensen hebt afgebeuld door hen op overheersende dominante en belachelijk makende absurdistische wijze te dwingen om te bewijzen de dingen te kunnen doen die Jezus deed, is dat u daarmee doet wat de diabolos deed.
Ik begrijp dat het vertrouwen dat Jezus in u en mij uitspreekt niet gelooft.
Het is juist een heel positieve boodschap. Het geeft aan wat we kunnen doen als wij de relatie met het goddelijke inderdaad hersteld hebben.
Wat zou het fantastisch zijn als we alle zieken konden genezen, tsunami's konden tegenhouden, orkanen bestraffen.
Hoeveel leed zouden we kunnen stoppen door het vertrouwen wat Jezus in ons heeft ook te hebben.
Hoeveel mogelijkheden gaan er dan open.

U hebt gelijk dat ik de tekst ook op een ander front inzet. Bij mensen die zichzelf geweldig vinden en zo volledig de bijbel volgen en alles geloven wat er in staat. En dat anderen daar niet aan kunnen tippen. nee, ZIJ volgen de bijbel en geloven van kaft tot kaft.
En die personen spreek ik dan aan met de ze tekst: nou, laat maar eens zien dan, als je dat allemaal gelooft.
Dat is niet bullyen, dat is een spiegel voorhouden en misschien (ijdele hoop zal het waarschijnlijk zijn) dat ze eens na gaan denken.
Als u komt voor geloofsgesprek, en niet voor het uitputten van mensen door hen o.a. voortdurend te dwingen uw valse beschuldigingen en omkeringen te weerleggen, dan gaat u aan uzelf werken.
U hebt dus het verhaal van de splinter en de balk niet gelezen. Het roept OOK U op om aan uzelf te werken.
Ik zie u echter steeds harder en absurder oordelen.
En in uw eigen woorden kunnen uw eigen veroordelingen tot uw eigen vonnis worden.

Die woorden spreekt u vrij makkelijk richting anderen uit, maar blijkbaar gelooft u niet dat deze woorden dan ook op u van toepassing zijn.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door Martha »

callista schreef: 07 okt 2018, 11:56 Ben jij een gecertificeerd klinisch psycholoog Martha? :geek: :roll:
Zoals men geen gecertificeerd strafrechter hoeft te zijn om een moord te herkennen en te benoemen, zo hoeft men geen gecertificeerd klinisch psycholoog te zijn om narcistisch gedrag te herkennen en te benoemen. *)

Indien u werkelijk hart heeft voor mensen, dan erkent u gewoon dat dit niet goed is, ook al deelt u misschien de levensbeschouwelijke visie van de meneer. Of het nou een christen is of iemand met een andere levensbeschouwing.

[modbreak Trajecto] *) Alhoewel dat niet per se absoluut onwaar is, is het psychologiseren van andere forummers een moeilijke zaak, en het gaat al gauw over de schreef van wat toegelaten kan worden op het forum.
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door HJW »

Martha schreef: 07 okt 2018, 12:05 Zoals men geen gecertificeerd strafrechter hoeft te zijn om een moord te herkennen en te benoemen, zo hoeft men geen gecertificeerd klinisch psycholoog te zijn om narcistisch gedrag te herkennen en te benoemen.
Allemaal erg christelijk wat u neerkrabbelt.
Maar ik ga niet in uw agressie mee.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door Martha »

HJW schreef: 07 okt 2018, 12:04 En in uw eigen woorden kunnen uw eigen veroordelingen tot uw eigen vonnis worden.
Een heldere illustratie van het chronisch negeren van de nuances ten dienste van omkeringen en het openen van beschuldigingen.

Als ik zeg dat u als uw geloof verlaten hebbende, nooit meer tot God kan terugkeren, dan veroordeel ik u. Als ik zeg dat een mens, ook een ex-christen, zich te allen tijde weer tot God kan toekeren zolang de Genadetijd voortduurt, veroordeel ik u zeer zeker niet.
Laatst gewijzigd door Martha op 07 okt 2018, 12:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door callista »

Martha schreef: 07 okt 2018, 12:05
callista schreef: 07 okt 2018, 11:56 Ben jij een gecertificeerd klinisch psycholoog Martha? :geek: :roll:
Zoals men geen gecertificeerd strafrechter hoeft te zijn om een moord te herkennen en te benoemen, zo hoeft men geen gecertificeerd klinisch psycholoog te zijn om narcistisch gedrag te herkennen en te benoemen.

Indien u werkelik hart heeft voor mensen, dan erkent u gewoon dat dit niet goed is, ook al deelt u misschien de levensbeschouwelijke visie van de meneer.
Ik heb ook een behoorlijk goede kijk op mensen, maar die hou ik in de meeste gevallen liever voor me en gebruik ik niet als een zg. argument...en dan nog kun je je soms behoorlijk vergissen....voorzichtigheid is geboden....

Hoe mensen zich uiten is vaak geheel anders dan hoe sommigen dit betitelen en ook nog zelfs diagnosticeren :roll: ...daarvoor moet je inzicht hebben....en tijd en geduld om je in de ander te verdiepen en niet alleen letten op wat er gezegd wordt maar daar ook achter kunnen kijken.
En dan nog past het niet----zoals hier gebeurd is...

HJW gaat sec en duidelijk in op de reacties, zoals het in een fatsoenlijke discussie behoort; die ook best scherp mag zijn....graag zelfs.......maar in het geval van Raymond...waar het hier om ging---krijgt hij geen antwoorden.....en niet alleen hij niet, maar ook anderen niet....er wordt omheen gedraaid dat het knip en plakwerk is etc....terwijl dat overduidelijk is.....'Antwoorden komen er niet...
Laatst gewijzigd door callista op 07 okt 2018, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door pyro »

Martha schreef: 07 okt 2018, 11:52
HJW schreef: 07 okt 2018, 11:12
Martha schreef: 07 okt 2018, 10:32
Buitengewoon hooghartig en denigrerend. En dat is zacht uitgedrukt. Onmenselijk.
Hebt u het verhaal van de splinter en de balk in de bijbel wel eens gelezen ?
Vanwaar uw persoonlijke rancune tegen mij ?
Nergens vergelijk ik u met de diabolos. Uw hele bericht getuigt opnieuw van zeer beschadigende narcistische gesprekstactiek. Dit moet gezegd, want u kunt zo niet blijven doorgaan met beschadigen van mensen, indien u werkelijk voor geloofsgesprek komt en niet voor het bullyen van gelovige mensen die een andere visie hebben dan u.

Wat ik u heb aangewezen, nadat u ellenlang gelovige mensen hebt afgebeuld door hen op overheersende dominante en belachelijk makende absurdistische wijze te dwingen om te bewijzen de dingen te kunnen doen die Jezus deed, en te beweren dat ze anders maar moeten toegeven dat ze het niet geloven, is dat u daarmee doet wat de diabolos deed.

U kunt dat hier nalezen. http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopi ... 25#p211274 Sommige mensen trappen er nog in dat u hier als persoon vergeleken wordt met de diabolos, in plaats van dat u er hier op gewezen wordt dat u doet wat de diabolos deed in de aangereikte Schriftplaats. Indien u oprecht met christenen in gesprek wilt zijn, is dat geen insteek die behulpzaam is. Als u komt voor geloofsgesprek, en niet voor het uitputten van mensen door hen o.a. voortdurend te dwingen uw valse beschuldigingen en omkeringen te weerleggen, dan gaat u aan uzelf werken in plaats van oeverloze beschuldigingen.
uhm... Martha... ik bespeur bij HJW geen negatieve intenties, maar denk eerder dat hij gevoeligheden van u en ongetwijfeld andere Christenen simpelweg niet opmerkt. Ik vermoed daarom dat u wat te fel van leer trekt, en dat een meer genuanceerde aanspreekwijze wellicht effectiever is.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door Martha »

pyro schreef: 07 okt 2018, 12:18
uhm... Martha... ik bespeur bij HJW geen negatieve intenties, maar denk eerder dat hij gevoeligheden van u en ongetwijfeld andere Christenen simpelweg niet opmerkt. Ik vermoed daarom dat u wat te fel van leer trekt, en dat een meer genuanceerde aanspreekwijze wellicht effectiever is.
Als u niet de moed opbrengt om te gaan staan in wat zich openbaart, en hoe de houding van de meneer steeds verder ontaardt, dan gaat u alsnog op in de massa die erbij stond en ernaar keek. Wij weten hoe moeilijk het is, maar ook een christen zal bereid moeten zijn een grens te trekken. Ook dit kunt u leren van, in dit geval de fouten van, de Katholieke Kerk. De Paus waarschuwt tegen het clericalisme bijvoorbeeld. Ouders die jarenlang niet naar hun kinderen luisterden, en geen actie ondernamen, de ogen sluitend. Daar helpt u noch de slachtoffers noch de daders mee.
Laatst gewijzigd door Martha op 07 okt 2018, 12:33, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door callista »

Martha schreef: 07 okt 2018, 12:26
pyro schreef: 07 okt 2018, 12:18
uhm... Martha... ik bespeur bij HJW geen negatieve intenties, maar denk eerder dat hij gevoeligheden van u en ongetwijfeld andere Christenen simpelweg niet opmerkt. Ik vermoed daarom dat u wat te fel van leer trekt, en dat een meer genuanceerde aanspreekwijze wellicht effectiever is.
Als u niet de moed opbrengt om te gaan staan in wat zich openbaart, en hoe de houding van de meneer steeds verder ontaardt, dan gaat u alsnog op in de massa die erbij stond en ernaar keek.

Misschien dat meneer HJW u dan ook uit uw lijden zal verlossen.
Neem maar van mij aan dat HJW deugt....100% daar sta ik garant voor...
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door Martha »

callista schreef: 07 okt 2018, 12:27
Martha schreef: 07 okt 2018, 12:26
pyro schreef: 07 okt 2018, 12:18
uhm... Martha... ik bespeur bij HJW geen negatieve intenties, maar denk eerder dat hij gevoeligheden van u en ongetwijfeld andere Christenen simpelweg niet opmerkt. Ik vermoed daarom dat u wat te fel van leer trekt, en dat een meer genuanceerde aanspreekwijze wellicht effectiever is.
Als u niet de moed opbrengt om te gaan staan in wat zich openbaart, en hoe de houding van de meneer steeds verder ontaardt, dan gaat u alsnog op in de massa die erbij stond en ernaar keek.

Misschien dat meneer HJW u dan ook uit uw lijden zal verlossen.
Neem maar van mij aan dat HJW deugt....100% daar sta ik garant voor...

Ik neem helemaal niets zomaar van iemand aan. Maar dit is de issue niet.
Laatst gewijzigd door Martha op 07 okt 2018, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door callista »

Wat is de issue dan wel?
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door HJW »

Martha schreef: 07 okt 2018, 12:17 Een heldere illustratie van het chronisch negeren van de nuances ten dienste van omkeringen en het openen van beschuldigingen.
Jaja, en uw opmerking richting met exact dezelfde woorden was geheel terecht.
Als ik zeg dat u als uw geloof verlaten hebbende, nooit meer tot God kan terugkeren, dan veroordeel ik u. Als ik zeg dat een mens, ook een ex-christen, zich te allen tijde weer tot God kan toekeren zolang de Genadetijd voortduurt, veroordeel ik u zeer zeker niet.
Volgens de bijbel kan ik idd niet meer terugkeren. Ik ervaar dat niet als een oordeel, als u dat uit zou spreken.
Ik heb het goddelijke anders leren kennen en ervaren.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door Martha »

HJW schreef: 07 okt 2018, 12:38
Martha schreef: 07 okt 2018, 12:17 Een heldere illustratie van het chronisch negeren van de nuances ten dienste van omkeringen en het openen van beschuldigingen.
Jaja, en uw opmerking richting met exact dezelfde woorden was geheel terecht.
Als ik zeg dat u als uw geloof verlaten hebbende, nooit meer tot God kan terugkeren, dan veroordeel ik u. Als ik zeg dat een mens, ook een ex-christen, zich te allen tijde weer tot God kan toekeren zolang de Genadetijd voortduurt, veroordeel ik u zeer zeker niet.
Volgens de bijbel kan ik idd niet meer terugkeren. Ik ervaar dat niet als een oordeel, als u dat uit zou spreken.
Ik heb het goddelijke anders leren kennen en ervaren.
Volgens uw interpretatie van de Bijbel kennelijk niet, doch dat "volgens de Bijbel" een mens niet kan terugkeren, is een grove misvatting. Miljoenen mensen hervonden hun geloof. Niets staat een mens van goede wil in de weg.
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: NWT bijbelvertaling

Bericht door HJW »

pyro schreef: 07 okt 2018, 12:18 uhm... Martha... ik bespeur bij HJW geen negatieve intenties, maar denk eerder dat hij gevoeligheden van u en ongetwijfeld andere Christenen simpelweg niet opmerkt. Ik vermoed daarom dat u wat te fel van leer trekt, en dat een meer genuanceerde aanspreekwijze wellicht effectiever is.
Ik heb een poosje geleden twee prachtige gesprekken gehad met een dominee. Volledig wederzijds respect en dan komt er mooie diepgang.
Ik merk de gevoeligheden wel op. Daar waar echter een aantal christenen nogal eens een beuk uitdelen zonder schroom, moet je ook zelf een stootje kunnen hebben. En dat blijkt dan vaak niet het geval.

Daarnaast beschik ik over de nodige zelfreflectie, iets wat ik wel mis bij christenen die nog wel eens een beuk uitdelen.
Ook bij Martha mis ik de zelfreflectie. Ze zit vol oordeel en voert nu een soort persoonlijke hetze tegen mij waarin grote woorden als "vergelijkbaar met diabolos, narcistisch, psychopaat" vallen of wordt er naar die woorden verwezen.

Vraag ik echter naar splinter en balk en naar de lering van Jezus waar dit op gebaseed is.......dan valt het stil.
Terwijl de bijbel oproept om niet te oordelen, de andere wang toe te keren.
Daar waar ze zelf aangeeft dat het niet aan christenen is om te oordelen, is het een en al oordeel in mijn richting.
En dan wil ik wel de vraag stellen wat het christelijke dan is in haar reactie......en dan weer is het stil.
Plaats reactie