Sola Scriptura

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Moderatie: het moderatieteam
callista
Man/Vrouw: V

Re: Sola Scriptura

Bericht door callista »

Mij is onderhand wel duidelijk geworden dat diegenen die beweren alles zeker te weten en geen enkele twijfel hebben in werkelijkheid aan domheid en kortzichtigheid ten onder gaan.
En daar heel gelukkig mee zijn...

callista

Bericht door callista »

"Het probleem met geloof is dat het ieder gesprek onmogelijk maakt.
Geloof is een verklaring immuun te zijn voor argumentering.
Het is een reden waarom je geen redelijkheid behoeft te hebben voor je opinie."
Stelling Sam Harris...

snappie

Bericht door snappie »

Seven schreef:
25 jan 2019, 15:54
snappie schreef:
25 jan 2019, 15:50
Seven schreef:
25 jan 2019, 15:40
Zolderworm schreef:
25 jan 2019, 15:28
Seven schreef:
25 jan 2019, 15:10

Niet mee eens. Het christendom is uniek en blijft uniek. Het christendom is de enige religie die leert dat God zelf gestorven is voor de zondes van de mens. In geen enkele religie hebben ze een verlosser die het zelfde heeft gedaan.
Nee, omdat ze in die andere religies weten dat het een onzinverhaal is. :flower1:
Nee andere religies geloven in een sprookje. Het christendom leert wat anders dan andere religies. En daar mag jij natuurlijk anders over denken hoor maar dan heb je er niet zoveel van begrepen. In elke religie moeten mensen iets voor God doen, in het Christendom heeft God juist iets gedaan voor mensen.

Geen enkele religie hebben ze een god die iets soortgelijks heeft gedaan als Christus. Is allah gestorven voor de mensheid? Nee, is krisjna gestorven voor de mensheid? Ook al niet. in het judaisme hebben ze daar een god die gestorven is voor de mensheid. Ook al niet? En in het boedimse ? Ook al niet. Nee boedha is zelf God. Die heeft namelijk eeuwig leven. hij komt altijd weer terug alleen in een nieuw mens. Maar de reïncarnatie van Boedha is altijd de zelfde boedha. Dat maakt hem zelf God.
Uit iets wat uniek is volgt natuurlijk niet dat het waar is.
Het kan evengoed een uniek sprookje zijn.
Maar het kan ook evengoed waar zijn. Het komt in ieder geval dichter bij de waarheid dan alle andere religies bij elkaar. Dat soort religies bestaan alleen maar uit leugens die ieder mens eigenlijk heel gemakkelijk kan doorprikken. een systeem die misleidend is en mensen alleen maar na de dood leid. Maar Christus zei het al tegen de schriftgeleerden. Ze hebben ogen maar ze zien niet en ze hebben oren maar ze horen niet.
Het KAN evengoed waar zijn .... Slechts een van de vele mogelijkheden.
En wat is 'de' waarheid? Waar meet jij aan? (en nou niet flauw gaan doen om deze vraag aan Pilatus te linken die dezelfde vraag had)

Zolderworm
Man/Vrouw: M

Bericht door Zolderworm »

snappie schreef:
25 jan 2019, 16:14
Seven schreef:
snappie schreef:
Seven schreef:
25 jan 2019, 15:40
Zolderworm schreef:
25 jan 2019, 15:28

Nee, omdat ze in die andere religies weten dat het een onzinverhaal is. :flower1:
Nee andere religies geloven in een sprookje. Het christendom leert wat anders dan andere religies. En daar mag jij natuurlijk anders over denken hoor maar dan heb je er niet zoveel van begrepen. In elke religie moeten mensen iets voor God doen, in het Christendom heeft God juist iets gedaan voor mensen.

Geen enkele religie hebben ze een god die iets soortgelijks heeft gedaan als Christus. Is allah gestorven voor de mensheid? Nee, is krisjna gestorven voor de mensheid? Ook al niet. in het judaisme hebben ze daar een god die gestorven is voor de mensheid. Ook al niet? En in het boedimse ? Ook al niet. Nee boedha is zelf God. Die heeft namelijk eeuwig leven. hij komt altijd weer terug alleen in een nieuw mens. Maar de reïncarnatie van Boedha is altijd de zelfde boedha. Dat maakt hem zelf God.
Maar het kan ook evengoed waar zijn. Het komt in ieder geval dichter bij de waarheid dan alle andere religies bij elkaar. Dat soort religies bestaan alleen maar uit leugens die ieder mens eigenlijk heel gemakkelijk kan doorprikken. een systeem die misleidend is en mensen alleen maar na de dood leid. Maar Christus zei het al tegen de schriftgeleerden. Ze hebben ogen maar ze zien niet en ze hebben oren maar ze horen niet.
Het KAN evengoed waar zijn .... Slechts een van de vele mogelijkheden.
En wat is 'de' waarheid? Waar meet jij aan? (en nou niet flauw gaan doen om deze vraag aan Pilatus te linken die dezelfde vraag had)
Goed bezig, Snappie. Hij doet alsof hij de waarheid in pacht heeft, terwijl het alleen maar om een persoonlijk geloof gaat. En intussen we andere religies afkatten. Dat noemen ze nou ijdelheid.
Only dead fish go with the flow

peda

Bericht door peda »

Ik zal de laatste zijn die zou beweren dat de christelijke "' heilsleer "' niet logisch consistent in elkaar zit. Vandaar ook mijn interesse voor theologie. Maar logisch consistent zegt totaal niets over het beschikken over de "" Waarheid "". Het ontbreken van objektieve toetsingscriteria blijft de grote valkuil van elke aangedragen oplossing voor het Mysterie. Ook de christelijke "' heilsleer "" in haar omgang met zonde en het daarop aansluitende oplossingstraject is een gedachte, maar dan ook niet meer als een gedachte. Dat die gedachte logisch onderbouwd is, neemt niet weg dat het door ontbreken van toetsing, een gedachte blijft.

Zolderworm

callista schreef:
25 jan 2019, 16:10
Mij is onderhand wel duidelijk geworden dat diegenen die beweren alles zeker te weten en geen enkele twijfel hebben in werkelijkheid aan domheid en kortzichtigheid ten onder gaan.
Nou, of ze nou ten onder gaan? Maar met dezulken is inderdaad geen zinnig gesprek te voeren. En ik vraag me ook af wat hun beweegredenen is om met zo'n forum mee te doen. Wat heb je daaraan als je alleen maar je eigen gelijk wilt doordrijven?

callista

Bericht door callista »

Zolderworm schreef:
25 jan 2019, 16:23
callista schreef:
Nou, of ze nou ten onder gaan? Maar met dezulken is inderdaad geen zinnig gesprek te voeren. En ik vraag me ook af wat hun beweegredenen is om met zo'n forum mee te doen. Wat heb je daaraan als je alleen maar je eigen gelijk wilt doordrijven?
Evangeliseren misschien?....praten tegen i.p.v. praten met.
Blijven steken met de steeds maar herhalende tekst als bewijs..
"Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven" als argument..

En daarbij alle andere zienswijzen afserverend...

Seven

Bericht door Seven »

Zolderworm schreef:
25 jan 2019, 16:04
Seven schreef:
25 jan 2019, 15:59
Zolderworm schreef:
25 jan 2019, 15:56
Seven schreef:
snappie schreef:
Nee, want jij de Heilige Seven weet precies hoe het allemaal is, met je onfeilbare intelligentie en inzicht.
Nou dat zeg ik niet maar ik heb blijkbaar wel iets meer intelligentie dan jij. Gelukkig dat jij dat zelf ook in ziet.
Dat zeg je wel. Want je beweert dat alle andere religies leugens zijn, maar dat dat wat jij gelooft de grote waarheid is. Hoe kun je dat weten? Jij loopt gewoon naast je schoenen van verbeelding hier te oreren alsof je alles weet. Zelfingenomen mannetje.
Ach mannetje toch wordt je nu boos omdat ik je vertel wat het christendom leert en wat het verschil is tussen het christendom en al die andere religies? Wordt je daar boos over? Triest hoor, ja ik kan er ook niets aan dat jij zover nog niet had doorgedacht. Je hebt wel een grote mond op dit forum maar je hebt net zoveel verstand van het christendom als dat een koe verstand heeft van wiskunde

callista

Bericht door callista »

@Seven
Hoe lang ben jij al christen of noem je je een christen?
Volgens mij nog niet zo heel erg lang...
Waar heb je je allemaal in verdiept om tot de conclusie te komen dat het christendom de enige ware weg is en daar buiten niets?
Welke argumenten he b je?

Seven

Bericht door Seven »

callista schreef:
25 jan 2019, 16:40
@Seven
Waar heb je je allemaal in verdiept om tot de conclusie te komen dat het christendom de enige ware weg is en daar buiten niets?
Ik ben de Weg de Waarheid en het Leven Niemand komt tot de Vader dan door Mij heeft christus gezegd. Dat geloof je of dat geloof je niet. Ik kies er voor om het geloven.

peda

Bericht door peda »

Zolderworm schreef:
25 jan 2019, 16:23
callista schreef:
In mijn optiek zijn er wel degelijk zeer zinvolle gesprekken te voeren. Je moet dan niet dogmatisch de ogen gericht hebben op de in een stroming geldende dogma's en deze dogma's anderen als absolute waarheid voor ogen houden. Dan heb je het Alpha effect met de anderen niet aansprekende "'bijbelstudie"'. In de filosofie ontmoet je zeer stevige christelijke denkers, die wel bereid zijn om het publieke podium van debat te beklimmen.

callista

Bericht door callista »

Seven schreef:
25 jan 2019, 16:42
callista schreef:
@Seven
Ik ben de Weg de Waarheid en het Leven Niemand komt tot de Vader dan door Mij heeft christus gezegd. Dat geloof je of dat geloof je niet. Ik kies er voor om het geloven.
Dat vermoeden had ik al...zoals ik zei. :geek:
Verder geen argumenten?
Beetje mager...

Zolderworm

Seven schreef:
25 jan 2019, 16:38
Zolderworm schreef:
25 jan 2019, 16:04
Seven schreef:
25 jan 2019, 15:59
Zolderworm schreef:
25 jan 2019, 15:56
Seven schreef:

Nee, want jij de Heilige Seven weet precies hoe het allemaal is, met je onfeilbare intelligentie en inzicht.
Nou dat zeg ik niet maar ik heb blijkbaar wel iets meer intelligentie dan jij. Gelukkig dat jij dat zelf ook in ziet.
Dat zeg je wel. Want je beweert dat alle andere religies leugens zijn, maar dat dat wat jij gelooft de grote waarheid is. Hoe kun je dat weten? Jij loopt gewoon naast je schoenen van verbeelding hier te oreren alsof je alles weet. Zelfingenomen mannetje.
Ach mannetje toch wordt je nu boos omdat ik je vertel wat het christendom leert en wat het verschil is tussen het christendom en al die andere religies? Wordt je daar boos over? Triest hoor, ja ik kan er ook niets aan dat jij zover nog niet had doorgedacht. Je hebt wel een grote mond op dit forum maar je hebt net zoveel verstand van het christendom als dat een koe verstand heeft van wiskunde
Nee, daar word ik uiteraard niet boos om. Er zijn hier ook anderen die dat geloven. Maar die staan hier niet te oreren alsof ze het allemaal zeker weten, zoals jij. Alsof ze een heilige zijn en de wijsheid in pacht hebben. Ik hou niet zo van zelfingenomen mannetjes, die menen anderen zogenaamd de waarheid te moeten vertellen, en andere religies menen te kunnen afkatten. Daar gaat het om.
Dat iemand in het christendom gelooft, dat vind ik op zich prima. Zolang ze maar beseffen dat het slechts om een geloof gaat. En de meesten hier doen dat ook. En met hen kun je ook een normaal gesprek voeren. Maar met jou is dat niet mogelijk. Want jij denkt dat je God zelf bent.

Zolderworm

callista schreef:
25 jan 2019, 16:45
Seven schreef:
callista schreef:
@Seven
Verder geen argumenten?
Beetje mager...
Ja, we zitten hier de laatste tijd weer met een paar geloofsfanaten. Nou ja, dat is altijd al zo geweest. Persoonlijk denk ik dat je hen van het forum moet weren. Ze leveren geen positieve bijdrage en gaan niet wezenlijk met andersdenkenden in gesprek. Dat lijken me toch belangrijker voorwaarden voor deelname aan een forum. Ik vind een belangrijke voorwaarde voor deelname toch dat je de mogelijkheid open houdt dat je zelf geen gelijk hebt en de ander wel. Als je dat niet wilt, dan moet je niet hier wezen. Ga dan naar Credible.
Ik vind ook dat je ogenblikkelijk bestraft moet worden als je andere religies een "leugen" noemt. Ik vind de leiding hier soms te slap.

Peter79
Moderator

Bericht door Peter79 »

callista schreef:
25 jan 2019, 15:43
Peter79 schreef:
25 jan 2019, 15:24
Je moet mij ook niet geloven.

Ik streef in navolging van Bonhoeffer naar een religieloos christendom. Een gedicht van Bonhoeffer:

Mensen gaan tot God in hun nood,
zoeken om hulp,
bidden om geluk en brood,
om redding uit ziekte, schuld en dood.
Dat doen zij allen, allen,
christen en heiden.

Mensen gaan tot God in Zijn nood,
vinden Hem arm, gesmaad,
zonder onderdak en brood,
zien Hem gebukt
onder zonde, zwakheid en dood.
Christenen staan bij God in zijn lijden.

God gaat tot alle mensen in hun nood,
verzadigt het lichaam en de ziel
met Zijn brood,
sterft voor christen en heiden
de kruisdood,
en vergeeft hen beiden.

Bron: https://www.gedichtensite.nl/pasen/429- ... -en-heiden
Eerlijk gezegd kan ik hier niets mee....sorry, maar fijn dat het jou wel aanspreekt en misschien anderen ook...
Dan nog liever dit gedicht van G. van het Reve...
Als het toch iets moet zijn....en wat mij meer aanspreekt..
Eigenlijk geloof ik niets,
en twijfel ik aan alles, zelfs aan U.
Maar soms, wanneer ik denk dat Gij waarachtig leeft,
dan denk ik, dat Gij Liefde zijt, en eenzaam,
en dat, in dezelfde wanhoop, Gij mij zoekt
zoals ik U.
Ik illustreerde de wensvan Bonhoeffer om de religie te overstijgen. De eerste twee coupletten spreken mij aan, het derde vind ik weinig geslaagd. Misschien is het Duitse origineel beter. Het mag van mij meer een open einde hebben.

Het gedicht van Reve spreekt me ook aan. Maar ik ken Reve verder niet, het spreekt me aan omdat geloven iets is van een wanhoopsdaad, tegen de klippen op en tegen beter weten in.

peda

Bericht door peda »

Peter79 schreef:
25 jan 2019, 18:19

Ik streef in navolging van Bonhoeffer naar een religieloos christendom. Een gedicht van Bonhoeffe

Ik illustreerde de wensvan Bonhoeffer om de religie te overstijgen. De eerste twee coupletten spreken mij aan, het derde vind ik weinig geslaagd. Misschien is het Duitse origineel beter. Het mag van mij meer een open einde hebben.
Bonhoeffer, een religieloos christendom.
Geen concentratie op God die als een Almachtige de persoonlijke zorgen wegneemt en leven schenkt na de dood, maar God zien als het ideaal, het meest verhevene, in het leven van alledag.
Jezus als symbool van dit verhevene navolgen hier op aarde om er gezamenlijk wat mooiers/beters van te maken. Doet mij ook denken aan Klaas Hendrikse met zijn uitspraak "' God is voor mij niet een Wezen, maar een woord voor wat er tussen mensen kan gebeuren "". Overigens was Bonhoeffer ondanks zijn grote aandacht op het hier en nu, geen atheist. Hij stelde wel de vraag naar de prioriteiten in dit leven. Gaan voor het persoonlijk zielenheil na de dood, of gaan voor de samenleving in het hier en nu. Een ieder vult het antwoord zelve maar in.

Peter79
Moderator

Bericht door Peter79 »

Bonhoeffer preekte een radicale gehoorzaamheid aan het evangelie van Jezus Christus. Religieloosheid lijkt misschien op atheïsme. Ook de eerste christenen werden atheïsten genoemd. Maar Jezus was dan ook een echte religiecriticus.

Vertrokken user 5
Contacteer:

Bericht door Vertrokken user 5 »

Peter79 schreef:
25 jan 2019, 18:57
Bonhoeffer preekte een radicale gehoorzaamheid aan het evangelie van Jezus Christus. Religieloosheid lijkt misschien op atheïsme. Ook de eerste christenen werden atheïsten genoemd. Maar Jezus was dan ook een echte religiecriticus.
Een hele mooie serie studies over Jezus versus religie, in vijf delen: http://www.kvdnvlaardingen.nl/bijbelstudies/

Eerste deel: http://www.kvdnvlaardingen.nl/12-oktober-2016/

Zelf heb ik veel met deze dominee gemeen, ook hij is door een ontmoeting met Jezus tot geloof gekomen.De mensen in zijn kerk zijn echter meestal van een gereformeerde achtergrond, zoals hij ook laat blijken als hij zegt dat veel mensen zijn studie zullen bekijken om hem te controleren of ie niet te ketterse uitspraken doet.

Seven

Bericht door Seven »

Zolderworm schreef:
25 jan 2019, 16:51
callista schreef:
Seven schreef:
callista schreef:
@Seven
Verder geen argumenten?
Beetje mager...
Ja, we zitten hier de laatste tijd weer met een paar geloofsfanaten. Nou ja, dat is altijd al zo geweest. Persoonlijk denk ik dat je hen van het forum moet weren. Ze leveren geen positieve bijdrage en gaan niet wezenlijk met andersdenkenden in gesprek. Dat lijken me toch belangrijker voorwaarden voor deelname aan een forum. Ik vind een belangrijke voorwaarde voor deelname toch dat je de mogelijkheid open houdt dat je zelf geen gelijk hebt en de ander wel. Als je dat niet wilt, dan moet je niet hier wezen. Ga dan naar Credible.
Ik vind ook dat je ogenblikkelijk bestraft moet worden als je andere religies een "leugen" noemt. Ik vind de leiding hier soms te slap.
Nou zeg nou wordt die helemaal mooi. Ik kan er ook niets aan doen dat jij blijkbaar niet weet wat de Bijbel onderwijst. Ja je kennis is ook niet zo hoog als het om Gods Woord aan komt. Om dan op te roepen om iemand van dit forum te bannen vind ik tamelijk zielig eigenlijk. Zo vraag ik me wel eens af wat jij uberhaupt doet op dit forum want je hebt bij mij nog niet een keer de indruk gewekt dat je hier bent om openlijk en eerlijk over het geloof te discussiëren. Uiteindelijk ben je hier alleen maar om het christendom en de Bijbel af te kraken Maar dat moet je zelf weten hoor ik verlaag me in ieder geval niet tot het niveau om te roepen dat je van dit forum gebanned zou moeten worden ook al sta je niet open voor eerlijke en open discussies maar ben je hier eerder om je afschuw te spuwen.

Seven

Bericht door Seven »

callista schreef:
Seven schreef:
callista schreef:
@Seven
Verder geen argumenten?
Beetje mager...
Nee is een prima argument. Dat is ook de reden waarom Christus is zijn tijd gehaat werd en ze hem dood wilde hebben. Niet om zijn goede daden maar om zijn woorden. Want er kwam geen leugen over zijn lippen en alles wat Christus zei was de waarheid en niets anders dan dat. Zijn woorden sneden dwars door de ziel. En dat is altijd als je de waarheid verkondigd. Dat was toen al en dat is nog steeds want de waarheid willen we niet horen. De waarheid bevat namelijk nooit aangename woorden. Spreek je de waarheid dan wordt je verkettert. De leugen daarentegen smaakt zoet en die eten we graag.

Als jij zegt dat er meer wegen zijn dan zeg je dus dat Christus de leugenaar was.

callista

Bericht door callista »

Seven schreef:
25 jan 2019, 21:39
callista schreef:
Seven schreef:
callista schreef:
@Seven
Verder geen argumenten?
Beetje mager...
Nee is een prima argument. Dat is ook de reden waarom Christus is zijn tijd gehaat werd en ze hem dood wilde hebben. Niet om zijn goede daden maar om zijn woorden. Want er kwam geen leugen over zijn lippen en alles wat Christus zei was de waarheid en niets anders dan dat. Zijn woorden sneden dwars door de ziel. En dat is altijd als je de waarheid verkondigd. Dat was toen al en dat is nog steeds want de waarheid willen we niet horen. De waarheid bevat namelijk nooit aangename woorden.

Spreek je de waarheid dan wordt je verkettert. De leugen daarentegen smaakt zoet en die eten we graag.

Als jij zegt dat er meer wegen zijn dan zeg je dus dat Christus de leugenaar was.
We weten helemaal niet wat Jezus allemaal gezegd zou hebben, aangezien hijzelf ook niets heeft opgeschreven en alles wat er over hem in het NT staat is vele jaren later opgeschreven.
Bovendien is er nog geen consensus of Jezus nu werkelijk heeft bestaan; een literaire constructie is of een mythische Jezus i.p.v. een historische.
Er is dus geen enkel bewijs dat die woorden ook van Jezus afkomstig zouden zijn en zo wel dan weet nog niemand wat hij daarmee feitelijk bedoeld zou hebben....
In de buiten bijbelse geschiedenis is er n.l. niets over hem bekend....wat op zich heel vreemd is.
Wat er staat in Flavius Josephus is een latere christelijke interpolatie..

Je hebt het over verketteren.
Ja...er zijn velen verketterd door het christendom....ook die hun waarheid verkondigden, maar die tegen de LEER was....die moesten het veld ruimen
Gelukkig hebben we nu vrijheid van geloof en levensbeschouwing...

Ik vind dat er meerdere wegen leiden naar een bestemming, welke dat ook moge zijn...
Ieder volgt zijn/haar eigen pad in het leven....de absolute waarheid bestaat niet; die weten we niet in ieder geval...niemand weet dat al lees je nog zoveel Heilige Boeken.... en dat hoeft ook niet...de weg er naar toe lijkt me belangrijker....

Maar jij mag er gerust anders over denken...maar zeg niet dat het de Absolute Waarheid is...en dat iedereen die er anders over denkt er faliekant naast zit...

Seven

Bericht door Seven »

Ja dat is natuurlijk een compleet non argument waar je mee aankomt. Jezus heeft niets geschreven dus waarom zouden we zijn biografieën serieus moeten nemen. Julius Caesar heeft ook nooit een boek geschreven maar zijn biografieën die ver na zijn dood zijn geschreven nemen we wel serieus en daar leren we zelfs geschiedenis van. Dus ja wat je probleem eigenlijk.

En ja Christus heeft nu eenmaal gezegd dat hij de Weg, de Waarheid, en het Leven is. Christus zegt dus dat hij alleen de bemiddelaar is tussen mens en God, dat zijn Woord waar is en dat je alleen door hem het eeuwig leven in kan gaan. Dat geloof je of je gelooft het niet. Het is heel simpel. En ja als Christus de enige weg is dan is de rest inderdaad een leugen.

callista

Bericht door callista »

Seven schreef:
25 jan 2019, 22:10
Ja dat is natuurlijk een compleet non argument waar je mee aankomt. Jezus heeft niets geschreven dus waarom zouden we zijn biografieën serieus moeten nemen. Julius Caesar heeft ook nooit een boek geschreven maar zijn biografieën die ver na zijn dood zijn geschreven nemen we wel serieus en daar leren we zelfs geschiedenis van. Dus ja wat je probleem eigenlijk.

En ja Christus heeft nu eenmaal gezegd dat hij de Weg, de Waarheid, en het Leven is. Christus zegt dus dat hij alleen de bemiddelaar is tussen mens en God, dat zijn Woord waar is en dat je alleen door hem het eeuwig leven in kan gaan. Dat geloof je of je gelooft het niet. Het is heel simpel. En ja als Christus de enige weg is dan is de rest inderdaad een leugen.
Prima...je hebt duidelijk je mening gegeven....en ik de mijne...

Seven

Bericht door Seven »

Ja inderdaad maar jij mag geloven dat er meerdere wegen zijn . bv jezelf opblazen wat de moslims doen omdat ze geloven dat ze dat rechtvaardigt bij God. Dus dood en verderf zaaien is de weg naar God bij moslims. Dat mag je geloven hoor maar ik denk dat het een compleet en misleidend leugen is.
Of misschien denk je dat mediteren de weg naar God is zoals ze in oosterse religies doen. Nou ik heb geen god nodig waar ik eerst uren moet mediteren om tot hem te kunnen komen. Nee mijn God doet niet aan meditatie onzin. Vragen is al genoeg. hij kan horen he

callista

Bericht door callista »

Seven schreef:
25 jan 2019, 22:17
Ja inderdaad maar jij mag geloven dat er meerdere wegen zijn . bv jezelf opblazen wat de moslims doen omdat ze geloven dat ze dat rechtvaardigt bij God. Dus dood en verderf zaaien is de weg naar God bij moslims.
Dat mag je geloven hoor maar ik denk dat het een compleet en misleidend leugen is.
Of misschien denk je dat mediteren de weg naar God is zoals ze in oosterse religies doen. Nou ik heb geen god nodig waar ik eerst uren moet mediteren om tot hem te kunnen komen. Nee mijn God doet niet aan meditatie onzin. Vragen is al genoeg. hij kan horen he
Rustig maar....geen enkele reden om je zo op te winden...
Dan wens ik jou veel geluk met JOUW God...
En nee...een moslima ben ik niet; ook geen christen meer trouwens....ik noem mij een atheïst, maar sta wel open voor spiritualiteit....

Plaats reactie