Homo-conversietherapie wordt mogelijk verboden

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Forummers die over iets willen discussiëren op basis van het erkend zijn van de Bijbel als "Gods onfeilbaar woord" en/of het Apostolicum en daartoe een topic starten, zullen duidelijk bij de topicstart moeten aangeven dat de genoemde basis is bedoeld te gelden en dat reageren als men die basis niet accepteert en ter discussie wil stellen als off-topic zal gelden.

Moderatie: het moderatieteam
Zolderworm
Man/Vrouw: M

Re: Homo-conversietherapie wordt mogelijk verboden

Bericht door Zolderworm »

callista schreef:
08 mar 2019, 16:19
:lol:
Ha lieve schat...nou zover in de rimboe woon ik nu ook weer niet.... :D
Ik heb hier ook wel elektrisch licht heur.....en warm water :clown:
Nou, ik heb daar in Coevorden geprobeerd om Facebook te openen. Geen enkele kans.
We moesten daar ook naar de pomp voor water.
Only dead fish go with the flow

callista
Man/Vrouw: V

Bericht door callista »

Zolderworm schreef:
08 mar 2019, 16:20
callista schreef:
Nou, ik heb daar in Coevorden geprobeerd om Facebook te openen. Geen enkele kans.
Daar lopen ze wel achter.... :clown:

Zolderworm

callista schreef:
08 mar 2019, 16:23
Zolderworm schreef:
callista schreef:
Nou, we waren daar in het kasteel van Coevorden aan het hoteliseren. Dat was wel heel erg mooi. Ook heel lekker gegeten daar. De omgeving is aantrekkelijk. Maar mensen wonen daar in deze tijd van het jaar wel stil. We zijn richting Orvelte gereden. Maar daar kwamen we onderweg echt tijdenlang niemand tegen op de weg. Je kon er ook nergens koffie drinken. Maar in Orvelte gelukkig wel.
Mooie luchten daar ook in Orvelte. https://www.mupload.nl/img/4f901qhtqy7hm.jpg

callista

Bericht door callista »

Zolderworm schreef:
08 mar 2019, 16:36
callista schreef:
Zolderworm schreef:
callista schreef:
Nou, we waren daar in het kasteel van Coevorden aan het hoteliseren. Dat was wel heel erg mooi. Ook heel lekker gegeten daar. De omgeving is aantrekkelijk. Maar mensen wonen daar in deze tijd van het jaar wel stil. We zijn richting Orvelte gereden. Maar daar kwamen we onderweg echt tijdenlang niemand tegen op de weg. Je kon er ook nergens koffie drinken. Maar in Orvelte gelukkig wel.
Ja...de omgeving en ook Orvelte etc. is daar prachtig...heel Drenthe eigenlijk; dat trok ons destijds ook aan en nog steeds.....
Het publiek in Coevorden weerspiegelt dat echter niet...in tegenstelling tot veel andere plekken in Drenthe wel...
Ik kom hier ook weinig mensen tegen eigenlijk.....

Veel plekken lijken ook op gebieden op de Veluwe...zoals bv.de omgeving Havelte met veel heidevelden etc...

Zolderworm

callista schreef:
08 mar 2019, 16:41
Zolderworm schreef:
08 mar 2019, 16:36
callista schreef:
Zolderworm schreef:
callista schreef:
Ja...de omgeving en ook Orvelte etc. is daar prachtig...heel Drenthe eigenlijk; dat trok ons destijds ook aan en nog steeds.....
Het publiek in Coevorden weerspiegelt dat echter niet...in tegenstelling tot veel andere plekken in Drenthe wel...
Ik kom hier ook weinig mensen tegen eigenlijk.....

Veel plekken lijken ook op gebieden op de Veluwe...zoals bv.de omgeving Havelte met veel heidevelden etc...
Niet helemaal. Wij hebben hier over het algemeen een wat anders soort bos. Met meer naaldbomen en meer aaneengesloten. Je ziet in Drenthe juist van die uitgestrekte velden zonder ergens een hek of schrikdraad, met achterin een mooie bosrand.

callista

Bericht door callista »

Klopt...meer naaldbomen op de Veluwe...
Verschil is er zeker
http://www.50plusser.nl/pictures/daypho ... 9-2088.JPG
Laatst gewijzigd door callista op 08 mar 2019, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Zolderworm

callista schreef:
08 mar 2019, 16:49
Ja, maar wel veel homo-conversie.
Trajecto zit alweer op Credible. Ook geen koffie gehad. Akelige vent.

callista

Bericht door callista »

Zolderworm schreef:
08 mar 2019, 16:50
callista schreef:
08 mar 2019, 16:49
Ja, maar wel veel homo-conversie.
Trajecto zit alweer op Credible.
Ook geen koffie gehad.
Akelige vent.
Dat dan ook wel weer.. :geek: :(
dat is hier niet zo het geval gelukkig....

Valt mij ook tegen van die koffie of liever gezegd geen koffie....... :cry:
Op wie kun je tegenwoordig nog vertrouwen... :?

Messenger

Bericht door Messenger »

Kunnen we misschien ON-TOPIC blijven? Elk topic lijkt te verzanden in gezellige prietpraat dat thuishoort in Chatten in het Grandcafe.

Het OFF-TOPIC gaan is uitermate storend.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

doemdenker

Bericht door doemdenker »

jamaar dit thema is een totaal onnozel thema. Paulinisch christenen houden zich bezig met de vraag van wie God is en wanneer de eindtijd begint. Niet met homo genezingen.

callista

Bericht door callista »

Messenger schreef:
09 mar 2019, 12:32
Kunnen we misschien ON-TOPIC blijven? Elk topic lijkt te verzanden in gezellige prietpraat dat thuishoort in Chatten in het Grandcafe.

Het OFF-TOPIC gaan is uitermate storend.
Na een uitstapje was het al weer on topic geraakt dankzij Zolderworm....
Zo erg is dat niet want er reageerde toch bijna niemand meer.......

Inderdaad is het op de Veluwe ---in de biblebelt dus---een groter probleem dan waar ik woon.
Hier [in Drenthe] is het in het algemeen niet zo streng christelijk en heeft men minder problemen met homoseksualiteit---laat staan dat men denkt dat het te genezen valt....dus conversie-therapie zal hier niet zo gauw plaatsvinden
Laatst gewijzigd door callista op 09 mar 2019, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.

callista

Bericht door callista »

doemdenker schreef:
09 mar 2019, 16:03
jamaar dit thema is een totaal onnozel thema. Paulinisch christenen houden zich bezig met de vraag van wie God is en wanneer de eindtijd begint. Niet met homo genezingen.
Het eindtijd geloof is sowieso ook zinloos...
Bovendien is het maar een kleine groep die zich daarmee bezighoudt...natuurlijk wel o.a.de JG

Maar jij vindt die therapie dus niet nodig en accepteert dus homoseksualiteit als zodanig?

doemdenker

ik hou me niet bezig met homoseksualiteit maar laat ik iets anders zeggen. ik ben ex atheist en zat in progressieve kringen. Die mensen waren veel intoleranter dan de meeste SGP christenen die hooguit een beetje gesjeesd zijn. Ik kreeg nooit aansluiting bij zelf benoemde progressieven zoals PSP stemmers en bij nader inzien hoeft dit ook niet meer. Ik ben inderdaad geen fan van homo's om de reden dat ik een paar keer gemerkt heb dat ze uiteindelijk toch proberen om me in te palmen. als puber zijde ben ik een paar keer het bed in gemanipuleerd door een jeugdvriend die hardop beweerde dat hij hetero was. Ik was niet assertief en durfde geen nee te zeggen. Nu snap ik dat hij homo was. Ik ben er klaar mee.

callista

Bericht door callista »

doemdenker schreef:
09 mar 2019, 17:01
ik hou me niet bezig met homoseksualiteit maar laat ik iets anders zeggen. ik ben ex atheist en zat in progressieve kringen. Die mensen waren veel intoleranter dan de meeste SGP christenen die hooguit een beetje gesjeesd zijn. Ik kreeg nooit aansluiting bij zelf benoemde progressieven zoals PSP stemmers en bij nader inzien hoeft dit ook niet meer.

Ik ben inderdaad geen fan van homo's om de reden dat ik een paar keer gemerkt heb dat ze uiteindelijk toch proberen om me in te palmen. als puber zijde ben ik een paar keer het bed in gemanipuleerd door een jeugdvriend die hardop beweerde dat hij hetero was. Ik was niet assertief en durfde geen nee te zeggen. Nu snap ik dat hij homo was. Ik ben er klaar mee.
Tja..in de puberteit kan het voorkomen dat men wat in verwarring kan geraken aangezien de hormonen flink tekeer kunnen gaan
En mannen en vrouwen hebben nu eenmaal beiden vrouwelijke en mannelijke hormonen...

Zo erg lijkt me dat toch niet.....die zoektocht?
En inpalmen? :roll:
Waarschijnlijk was hij verliefd op je...
Jullie waren jeugdvrienden dus allebei jong.
Ik vind het een ietwat vreemde uitdrukking wanneer je zegt geen fan te zijn van homo's
Je ziet het niet als een geaardheid, maar je voelt je bedreigd?
Of was het wellicht te confronterend?

doemdenker

prima uitdrukking, geen fan van homo's. Overigens ook van de Bijbel mag praktiserende homoseks niet. Zeg niet dat ik de Bijbel naklets want de Bijbel is ook niet mild voor mijn categorie: hoerenlopers. Dat mag dus ook niet meer.

callista

Bericht door callista »

doemdenker schreef:
09 mar 2019, 17:54
prima uitdrukking, geen fan van homo's. Overigens ook van de Bijbel mag praktiserende homoseks niet. Zeg niet dat ik de Bijbel naklets want de Bijbel is ook niet mild voor mijn categorie: hoerenlopers. Dat mag dus ook niet meer.
Ik vraag wat jij vindt; niet wat de Bijbel zegt..
Ga bij jezelf te rade....

Messenger

Bericht door Messenger »

doemdenker schreef:
09 mar 2019, 17:54
Van de bijbel mag het niet, maar van God mag het wel! :)
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

callista

Bericht door callista »

Dat lijkt me een hele geruststelling..... :geek:
Je vrij voelen is een groot goed.....dat geeft ruimte; ook tot nadenken; en dat geeft vervolgens weer inzicht........

Je bekneld voelen door allerlei regels geeft je het gevoel in een gevangenis beland te zijn....en dan blokkeer je volkomen; eigenlijk wil je er dan diep van binnen ook uit ontsnappen...maar ja..dan staat je een straf te wachten. :? :(...misschien wel een eeuwige straf.
Dus blijven de meesten dan daar maar braaf zitten....

Messenger

Bericht door Messenger »

callista schreef:
09 mar 2019, 18:16
Dat lijkt me een hele geruststelling..... :geek:
Je vrij voelen is een groot goed.....dat geeft ruimte; ook tot nadenken; en dat geeft vervolgens weer inzicht........

Je bekneld voelen door allerlei regels geeft je het gevoel in een gevangenis beland te zijn....en dan blokkeer je volkomen; eigenlijk wil je er dan diep van binnen ook uit ontsnappen...maar ja..dan staat je een straf te wachten. :? :(...misschien wel een eeuwige straf.
Dus blijven de meesten dan daar maar braaf zitten....
Het zou schelen als mensen geloven in een God van échte liefde, en een écht vrije wil.
Dan hoef je niet voor God te vrezen.

doemdenker

jullie vrijheid is een huwelijk met de dood. Zoals Gilgamesj met Isjtar wilde trouwen. Ik ben blij dat er regels zijn waar ook ik me aan moet houden.

callista

Bericht door callista »

doemdenker schreef:
09 mar 2019, 19:50
jullie vrijheid is een huwelijk met de dood.
Zoals Gilgamesj met Isjtar wilde trouwen. Ik ben blij dat er regels zijn waar ook ik me aan moet houden.
Uuuhhh.. :roll:
Leg eens uit....
Alleen in vrijheid kan liefde ontstaan en opbloeien...
Niet wanneer er allemaal regels zijn.....en geboden en verboden...

Ja...en wie bepaalt die regels voor jou?

doemdenker

sorry maar dit oeverloze gezwets leidt nergens toe. Er zit totaal geen diepgang in. In een volkomen vrije wereld is ook geen plaats meer voor het geweten. Het geweten is immers ook vrij. In een vrije wereld zijn ieders grenzen ook vrij. Respectloosheid is dan het eindstadium.

callista

Bericht door callista »

doemdenker schreef:
09 mar 2019, 20:27
sorry maar dit oeverloze gezwets leidt nergens toe. Er zit totaal geen diepgang in. In een volkomen vrije wereld is ook geen plaats meer voor het geweten.
Het geweten is immers ook vrij. In een vrije wereld zijn ieders grenzen ook vrij.
Respectloosheid is dan het eindstadium.
Jij geeft hier jouw "werkelijkheid" weer....
Ik schrik hier eerlijk gezegd van.... :|

doemdenker

mooi dat je in een vrije wereld nog kunt schrikken.

coby

Bericht door coby »

doemdenker schreef:
09 mar 2019, 17:01
ik hou me niet bezig met homoseksualiteit maar laat ik iets anders zeggen. ik ben ex atheist en zat in progressieve kringen. Die mensen waren veel intoleranter dan de meeste SGP christenen die hooguit een beetje gesjeesd zijn. Ik kreeg nooit aansluiting bij zelf benoemde progressieven zoals PSP stemmers en bij nader inzien hoeft dit ook niet meer. Ik ben inderdaad geen fan van homo's om de reden dat ik een paar keer gemerkt heb dat ze uiteindelijk toch proberen om me in te palmen. als puber zijde ben ik een paar keer het bed in gemanipuleerd door een jeugdvriend die hardop beweerde dat hij hetero was. Ik was niet assertief en durfde geen nee te zeggen. Nu snap ik dat hij homo was. Ik ben er klaar mee.
Dat is wel metoo gedoe. Erg. Kan me voorstellen dat je er dan geen fan van bent, maar ze zijn niet allemaal zo. Doen hetero's ook, maar daarom heb ik geen hekel aan alle hetero's.

Plaats reactie