Homo-conversietherapie wordt mogelijk verboden

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Forummers die over iets willen discussiëren op basis van het erkend zijn van de Bijbel als "Gods onfeilbaar woord" en/of het Apostolicum en daartoe een topic starten, zullen duidelijk bij de topicstart moeten aangeven dat de genoemde basis is bedoeld te gelden en dat reageren als men die basis niet accepteert en ter discussie wil stellen als off-topic zal gelden.

Moderatie: het moderatieteam
Messenger
Man/Vrouw: M

Re: Homo-conversietherapie wordt mogelijk verboden

Bericht door Messenger »

doemdenker schreef:
09 mar 2019, 20:27
sorry maar dit oeverloze gezwets leidt nergens toe. Er zit totaal geen diepgang in. In een volkomen vrije wereld is ook geen plaats meer voor het geweten. Het geweten is immers ook vrij. In een vrije wereld zijn ieders grenzen ook vrij. Respectloosheid is dan het eindstadium.
Hoe kom je daarbij? Ik heb voor mijn geweten geen afgebakende grenzen en wetten nodig. En van respectloosheid is evenmin sprake. Ik hoef niet te vrezen voor een oordeel over al dan niet nageleefde regels van een Goddelijke kracht.
Dat mensen onderling wetten en regels hanteren is iets geheel anders.

God heeft geen regels en wetten, God's liefde is onvoorwaardelijk net als dat sprake is van een onvoorwaardelijk vrije wil.
Daardoor is er ook geen oordeel en zijn begrippen als zonde en zondaar niets betekenend.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

peda

Bericht door peda »

Hallo Messenger,

Wat ik mij afvraag is wat moet een volkomen Godsvonk eigenlijk nog ervaren van het onvolkomen leven hier op aarde. God Zelve kent Alle kwaad, pleegt Zelve echter geen kwaad. Volkomen is in mijn optiek toch volkomen, alles is bereikt, niets ontbreekt, noch in kennen/weten , noch in het gevoelsmatige ( in Jip en Janneke taal ). Ervaren doen in mijn beleving onvolkomen wezens met bewustzijn. De onvolkomen mens is ook de uitgangsgedachte van de (christelijke) Godsdienst. Ik kan mij eigenlijk geen Godsvonken voorstellen die zover van de Bron ( =God ) verwijderd zouden zijn geraakt, dat deze Godsvonken hun volmaaktheid hebben kunnen verliezen en onvolkomen zijn geworden. Dit laatste is wel de idee in de gnosis waar de verwijdering van God en het intensieve contact met de stoffelijkheid leidt tot vergeten van de Goddelijke Oorsprong en dit vergeten moet weer worden opgeheven ( door gnosis ) . Maar jouw positie is als Walsch-volger niet de gnosis, althans ik reken Neale Walsch niet tot de gnosisten. Eerder tot de New-Age omgeving.

Messenger

Bericht door Messenger »

peda schreef:
10 mar 2019, 12:08
Hallo Messenger,

Wat ik mij afvraag is wat moet een volkomen Godsvonk eigenlijk nog ervaren van het onvolkomen leven hier op aarde. God Zelve kent Alle kwaad, pleegt Zelve echter geen kwaad. Volkomen is in mijn optiek toch volkomen, alles is bereikt, niets ontbreekt, noch in kennen/weten , noch in het gevoelsmatige ( in Jip en Janneke taal ). Ervaren doen in mijn beleving onvolkomen wezens met bewustzijn.
Kennen en weten dat je liefde bent is heel iets anders dan jezelf als liefde te ervaren. Je kunt weten dat je ruimhartig bent, het is iets anders dan jezelf als ruimhartig of gul te ervaren.
Om de kennis/wetenschap over zichzelf te ervaren heeft God zich opgedeeld in o.a. ons. Als individuaties van God (of zoals jij het zegt: Godsvonken), kunnen wij ons in de fysieke wereld ervaren als lang/kort, liefde/angst, breed/smal, rechts/links, boven/onder, gul/krenterig, vredig/oorlogszuchtig, etc. Je kunt in het grote licht jezelf niet als een lichtje zien, tenzij je de duisternis over je afroept. In de duisternis kun je jezelf ervaren als het licht.
peda schreef: De onvolkomen mens is ook de uitgangsgedachte van de (christelijke) Godsdienst. Ik kan mij eigenlijk geen Godsvonken voorstellen die zover van de Bron ( =God ) verwijderd zouden zijn geraakt, dat deze Godsvonken hun volmaaktheid hebben kunnen verliezen en onvolkomen zijn geworden. Dit laatste is wel de idee in de gnosis waar de verwijdering van God en het intensieve contact met de stoffelijkheid leidt tot vergeten van de Goddelijke Oorsprong en dit vergeten moet weer worden opgeheven ( door gnosis ) . Maar jouw positie is als Walsch-volger niet de gnosis, althans ik reken Neale Walsch niet tot de gnosisten. Eerder tot de New-Age omgeving.
De Godsvonken zijn niet afgescheiden van de Bron. Dat is slechts een illusie, mede ontstaan door het vergeten van de Goddelijke Oorsprong. Het enige dat in het leven gebeurt, is dat we ons alles dat we wisten weer gaan herinneren. We zijn er niet om te leren, maar om te herinneren wat we al weten maar dat we vergeten zijn.

Dat te vergeten is nodig om het leven empirisch (blanco) te ervaren. In volledig bewustzijn (alwetend) kun je jezelf niet ervaren. Het zou, indien je je alles herinnert bij geboorte, erop neerkomen dat je je levenspad als een robot afspeelt. Door te vergeten is alles een nieuw avontuur. Een grote ontdekkingsreis als het ware.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

Vertrokken user 5
Man/Vrouw: V
Contacteer:

Bericht door Vertrokken user 5 »

Messenger schreef:
10 mar 2019, 12:35
De Godsvonken zijn niet afgescheiden van de Bron. Dat is slechts een illusie, mede ontstaan door het vergeten van de Goddelijke Oorsprong. Het enige dat in het leven gebeurt, is dat we ons alles dat we wisten weer gaan herinneren. We zijn er niet om te leren, maar om te herinneren wat we al weten maar dat we vergeten zijn.
Ik ben het helemaal met je eens...alleen.......wat jij beschrijft, eindigt voor het kruis, voor Golgotha. Daarvoor moet je eerst al je herinneringen hebben gekregen en aanvaard. Dan weet je ook dat je oorspronkelijk uit de hemel gevallen bent. Dat je ooit was waar je thuishoort en dat je dat zelf verlaten hebt. De erfzonde oftewel de originele zonde, de allereerste zonde die je hebt begaan. En probeer dan maar eens terug te gaan. Dat kan niet en wie het door het raam probeert krijgt uiteindelijk met demonen te maken. Zolderworm weet dit bijvoorbeeld, die treedt niet meer uit. En ikzelf weet het ook, ik doe geen paranormale waarnemimgen meer. Het is uiteindelijk (want in het begin ben je nog beschermd en is het nog zuiver) de deur openzetten naar het rijk der duisternis waar de psychiater geen raad mee weet.

Een van de laatste paranormale ervaringen die ik heb gehad (want ik ben er toen ik gelovig werd acuut en voor altijd mee gestopt) was in een groep waar men een séance hield. Ik wist dat niet, mij was verteld dat het ging om een meditatiegroep voor gevorderden en natuurlijk kreeg ik de eer (cynisch bedoeld) om daarvoor uitgenodigd te worden. Als ik geweten had dat het een seance was, zou ik nooit hebben ingestemd daarnaar toe te gaan en ik denk dat de leidster van die groep dat donders goed wist. Zelfs tijdens die bijeenkomst was het mij niet duidelijk wat men eigenlijk van plan was. Men deed alsof het een groepsmeditatie was, maar er gebeurden allerlei rare dingen, die ik wel meteen doorzag en daarna ben ik daar nooit meer naartoe geweest. . Anyway, ik zag zelf met gesloten ogen in die nepmeditatie mijn overleden vader op mij af komen, en toen hij vlak voor mijn gezicht was, veranderde hij in een demon. Demonen kunnen zich voordoen als overleden bekenden.

Alles is ooit uit God voortgekomen, zoals Johannes 1 ook beschrijft. Maar er is heel wat meer tussen hemel en aarde dan "Godsvonkjes". In ieder onbekeerd mens zitten er twee: de Godsvonk en een demon. Beiden vechten om de heerschappij. Alleen Christus kan je de Overwinning geven. Heel wat "Godsvonken" zijn bijna uitgedoofd.

doemdenker

Bericht door doemdenker »

dit soort oeverloos gezwets krijg je in een vrije wereld

callista

Bericht door callista »

doemdenker schreef:
10 mar 2019, 13:13
dit soort oeverloos gezwets krijg je in een vrije wereld
Dus m.a.w. jij bent voor een dictatuur?

peda

Bericht door peda »

Messenger schreef:
peda schreef:
10 mar 2019, 12:08
Hallo Messenger,

Wat ik mij afvraag is wat moet een volkomen Godsvonk eigenlijk nog ervaren van het onvolkomen leven hier op aarde. God Zelve kent Alle kwaad, pleegt Zelve echter geen kwaad. Volkomen is in mijn optiek toch volkomen, alles is bereikt, niets ontbreekt, noch in kennen/weten , noch in het gevoelsmatige ( in Jip en Janneke taal ). Ervaren doen in mijn beleving onvolkomen wezens met bewustzijn.
Kennen en weten dat je liefde bent is heel iets anders dan jezelf als liefde te ervaren. Je kunt weten dat je ruimhartig bent, het is iets anders dan jezelf als ruimhartig of gul te ervaren.
Om de kennis/wetenschap over zichzelf te ervaren heeft God zich opgedeeld in o.a. ons. Als individuaties van God (of zoals jij het zegt: Godsvonken), kunnen wij ons in de fysieke wereld ervaren als lang/kort, liefde/angst, breed/smal, rechts/links, boven/onder, gul/krenterig, vredig/oorlogszuchtig, etc. Je kunt in het grote licht jezelf niet als een lichtje zien, tenzij je de duisternis over je afroept. In de duisternis kun je jezelf ervaren als het licht.
Je beweegt je in goed gezelschap, immers ook in de Kabbala wordt gesproken over het Zichzelf Ervaren door God Zelve. Ik blijf het niet begrijpen omdat in mijn optiek de Volkomenheid geen enkele toevoeging krijgt uit het Zelf ervaren. Oneindig ( = Volmaakt ) is Oneindig en daaraan kun je geen getal ( Zelfervaring ) meer aan toevoegen om Oneindig + te verkrijgen. Of je moet stellen dat God Zelve niet volmaakt is en daar bestaan ook theologische gedachten over, dan ben ik het met jou eens.

Messenger

Bericht door Messenger »

Anja schreef:
10 mar 2019, 12:47
Messenger schreef:
Dan weet je ook dat je oorspronkelijk uit de hemel gevallen bent. Dat je ooit was waar je thuishoort en dat je dat zelf verlaten hebt. De erfzonde oftewel de originele zonde, de allereerste zonde die je hebt begaan.
Ik heb het 'thuis' nooit verlaten. 'Thuis'/het Koninkrijk van God is in mij en om mij heen.

Er bestaat niet zoiets als zonde. We hebben een vrije wil (dus je kunt geen zonde begaan) en God is échte (en dus onvoorwaardelijke) liefde.
Anja schreef: En probeer dan maar eens terug te gaan. Dat kan niet en wie het door het raam probeert krijgt uiteindelijk met demonen te maken. Zolderworm weet dit bijvoorbeeld, die treedt niet meer uit. En ikzelf weet het ook, ik doe geen paranormale waarnemimgen meer. Het is uiteindelijk (want in het begin ben je nog beschermd en is het nog zuiver) de deur openzetten naar het rijk der duisternis waar de psychiater geen raad mee weet.
Onze geest is bijzonder krachtig en kan angst scheppen. Zelf heb ik geen ervaring met demonen, maar kon ik bij mijzelf wel hevige angst oproepen als kind door enge verhaaltjes te schrijven. Ik geloof niet in demonen of duivels.
Anja schreef: Een van de laatste paranormale ervaringen die ik heb gehad (want ik ben er toen ik gelovig werd acuut en voor altijd mee gestopt) was in een groep waar men een séance hield. Ik wist dat niet, mij was verteld dat het ging om een meditatiegroep voor gevorderden en natuurlijk kreeg ik de eer (cynisch bedoeld) om daarvoor uitgenodigd te worden. Als ik geweten had dat het een seance was, zou ik nooit hebben ingestemd daarnaar toe te gaan en ik denk dat de leidster van die groep dat donders goed wist. Zelfs tijdens die bijeenkomst was het mij niet duidelijk wat men eigenlijk van plan was. Men deed alsof het een groepsmeditatie was, maar er gebeurden allerlei rare dingen, die ik wel meteen doorzag en daarna ben ik daar nooit meer naartoe geweest. . Anyway, ik zag zelf met gesloten ogen in die nepmeditatie mijn overleden vader op mij af komen, en toen hij vlak voor mijn gezicht was, veranderde hij in een demon. Demonen kunnen zich voordoen als overleden bekenden.
Ik hou me niet bezig met séance, spiritisme of andere occulte zaken. Ik kijk niet naar zombiefilms of fantasy.
Misschien dat ik daarom geen ervaring heb met nachtmerries en spoken en dergelijke.
Anja schreef: Alles is ooit uit God voortgekomen, zoals Johannes 1 ook beschrijft. Maar er is heel wat meer tussen hemel en aarde dan "Godsvonkjes". In ieder onbekeerd mens zitten er twee: de Godsvonk en een demon. Beiden vechten om de heerschappij. Alleen Christus kan je de Overwinning geven. Heel wat "Godsvonken" zijn bijna uitgedoofd.
Tja, ik geloof niet in een gevecht om de heerschappij. Ik geloof in Godsvonken en niet in demonen. Je kunt als Godsvonk met een vrije wil kiezen voor liefde of angst. Je hoeft niet te overwinnen, je bent onlosmakelijk deel van God. En eenmaal bij het sterven ontdek je opnieuw dat je onkwetsbaar bent en dat de dood niet meer is dan het veranderen van vorm in een eeuwig durend leven.

Vertrokken user 5
Contacteer:

Wel grappig....ooit toen ik zelf ook zo dacht als jij, noemde ik mij op een forum ook Messenger.

Vertrokken user 5
Contacteer:

Messenger schreef:
10 mar 2019, 13:34
Anja schreef:
10 mar 2019, 12:47
Messenger schreef:
Dan weet je ook dat je oorspronkelijk uit de hemel gevallen bent. Dat je ooit was waar je thuishoort en dat je dat zelf verlaten hebt. De erfzonde oftewel de originele zonde, de allereerste zonde die je hebt begaan.
Ik heb het 'thuis' nooit verlaten. 'Thuis'/het Koninkrijk van God is in mij en om mij heen.

Er bestaat niet zoiets als zonde. We hebben een vrije wil (dus je kunt geen zonde begaan) en God is échte (en dus onvoorwaardelijke) liefde.
Anja schreef: En probeer dan maar eens terug te gaan. Dat kan niet en wie het door het raam probeert krijgt uiteindelijk met demonen te maken. Zolderworm weet dit bijvoorbeeld, die treedt niet meer uit. En ikzelf weet het ook, ik doe geen paranormale waarnemimgen meer. Het is uiteindelijk (want in het begin ben je nog beschermd en is het nog zuiver) de deur openzetten naar het rijk der duisternis waar de psychiater geen raad mee weet.
Onze geest is bijzonder krachtig en kan angst scheppen. Zelf heb ik geen ervaring met demonen, maar kon ik bij mijzelf wel hevige angst oproepen als kind door enge verhaaltjes te schrijven. Ik geloof niet in demonen of duivels.
Anja schreef: Een van de laatste paranormale ervaringen die ik heb gehad (want ik ben er toen ik gelovig werd acuut en voor altijd mee gestopt) was in een groep waar men een séance hield. Ik wist dat niet, mij was verteld dat het ging om een meditatiegroep voor gevorderden en natuurlijk kreeg ik de eer (cynisch bedoeld) om daarvoor uitgenodigd te worden. Als ik geweten had dat het een seance was, zou ik nooit hebben ingestemd daarnaar toe te gaan en ik denk dat de leidster van die groep dat donders goed wist. Zelfs tijdens die bijeenkomst was het mij niet duidelijk wat men eigenlijk van plan was. Men deed alsof het een groepsmeditatie was, maar er gebeurden allerlei rare dingen, die ik wel meteen doorzag en daarna ben ik daar nooit meer naartoe geweest. . Anyway, ik zag zelf met gesloten ogen in die nepmeditatie mijn overleden vader op mij af komen, en toen hij vlak voor mijn gezicht was, veranderde hij in een demon. Demonen kunnen zich voordoen als overleden bekenden.
Ik hou me niet bezig met séance, spiritisme of andere occulte zaken. Ik kijk niet naar zombiefilms of fantasy.
Misschien dat ik daarom geen ervaring heb met nachtmerries en spoken en dergelijke.
Anja schreef: Alles is ooit uit God voortgekomen, zoals Johannes 1 ook beschrijft. Maar er is heel wat meer tussen hemel en aarde dan "Godsvonkjes". In ieder onbekeerd mens zitten er twee: de Godsvonk en een demon. Beiden vechten om de heerschappij. Alleen Christus kan je de Overwinning geven. Heel wat "Godsvonken" zijn bijna uitgedoofd.
Tja, ik geloof niet in een gevecht om de heerschappij. Ik geloof in Godsvonken en niet in demonen. Je kunt als Godsvonk met een vrije wil kiezen voor liefde of angst. Je hoeft niet te overwinnen, je bent onlosmakelijk deel van God. En eenmaal bij het sterven ontdek je opnieuw dat je onkwetsbaar bent en dat de dood niet meer is dan het veranderen van vorm in een eeuwig durend leven.
Persoonlijk begrijp ik wat je zegt en deels is het in mijn optiek ook zeker waar. Ik zou willen zeggen: ga daar maar in staan, want in mijn optiek ben je dan niet meer halverwege de berg (naar het gelijknamige boek van Caplan), maar bijna aan de top. In mijn optiek kom je daar nog een kruis tegen. Dat is niet erg, er is in mijn optiek Iemand die daar op je wacht. Alles wat je schrijft is herkenbaar voor mij, ik noemde mij destijds zelfs Messenger. Geniet van het uitzicht.

Messenger

Bericht door Messenger »

peda schreef:
10 mar 2019, 13:24
Je beweegt je in goed gezelschap, immers ook in de Kabbala wordt gesproken over het Zichzelf Ervaren door God Zelve. Ik blijf het niet begrijpen omdat in mijn optiek de Volkomenheid geen enkele toevoeging krijgt uit het Zelf ervaren. Oneindig ( = Volmaakt ) is Oneindig en daaraan kun je geen getal ( Zelfervaring ) meer aan toevoegen om Oneindig + te verkrijgen. Of je moet stellen dat God Zelve niet volmaakt is en daar bestaan ook theologische gedachten over, dan ben ik het met jou eens.
Die toevoeging krijg je wel door het Zelf ervaren.
Je kunt jezelf niet als volkomen ervaren in afwezigheid van dat wat onvolkomen is.
Je kunt jouw grootsheid niet ervaren in afwezigheid van wat nietig is.

Als het Zelf ervaren niet nodig of niet gewenst zou zijn, zou dit universum en het leven niet bestaan.
Dan zou God slechts God zijn zonder enig referentiekader.
Juist de ervaring zorgt ervoor dat God zich als volmaakt kan kennen.

Vertrokken user 5
Contacteer:

Messenger schreef:
10 mar 2019, 13:45
peda schreef:
Je kunt jezelf niet als volkomen ervaren in afwezigheid van dat wat onvolkomen is.
Dus God heeft volgens jou een zwarte achtergrond nodig. Dan heeft Peda het toch bij het juiste eind als hij zegt dat God in jouw visie onvolkomen is? Dan kom je inderdaad weer bij de joodse mystiek terecht, bij Kabbala. Alleen in de Kabbala gaat men er juist van uit dat elke individuele ziel gecorrigeerd moet worden en dat we daarvoor hier op aarde zijn.

Een kort stukje uitleg https://m.youtube.com/watch?v=MuTrt-9GFQY In de Kabbala is ieder mens die het verlangen naar God kent, het ware Israël. Niet de natie die wij Israël noemen.
Laatst gewijzigd door Vertrokken user 5 op 10 mar 2019, 14:03, 2 keer totaal gewijzigd.

peda

Bericht door peda »

Messenger schreef:
10 mar 2019, 13:45
peda schreef:

Als het Zelf ervaren niet nodig of niet gewenst zou zijn, zou dit universum en het leven niet bestaan.
Dan zou God slechts God zijn zonder enig referentiekader.
Juist de ervaring zorgt ervoor dat God zich als volmaakt kan kennen.
Wij blijven verschillen in visie. Jij beschrijft volgens de hier op aarde heersende logica in mijn ogen een Onvolkomen God. Een Volkomen God heeft geen enkel referentiekader of hoe ook te noemen nodig. Volkomen is gewoon Volkomen. Of de wereld van God Zelve een logische wereld is, valt voor de hier levende mens niet te weten. Om uit deze conflict situatie te geraken, zoek ik de oplossing in de God waarover niets te weten valt ( geen menselijke invullingen ) of de onvolkomen Natuur als het Ultieme. Wel geeft jouw Godsbeeld meer rust dan het Godsbeeld van de Afstraffing. Gaat dus zo voort, het spoort in eindeffect met mijn favoriete Alverzoeningsgedachte.

doemdenker

het eindstadium van een vrije wereld is inderdaad een dictatuur

peda

Bericht door peda »

doemdenker schreef:
10 mar 2019, 14:15
het eindstadium van een vrije wereld is inderdaad een dictatuur
Maar ook de toekomstige ( christelijke ) theocratie onttrekt zich niet aan dictatuur. Alleen is onder de theocratie, naar verluidt, de alsdan volledig homogene bevolking hoogst tevreden.

Messenger

Bericht door Messenger »

Anja schreef:
10 mar 2019, 13:48
Dus God heeft volgens jou een zwarte achtergrond nodig. Dan heeft Peda het toch bij het juiste eind als hij zegt dat God in jouw visie onvolkomen is?
Het zichzelf ervaren is onderdeel van God. Zonder die ervaring is het bestaan van God volstrekt nutteloos.
Zonder die ervaring zou ook het leven niet bestaan. Het leven is een expressie van God/het Goddelijke.
Zo zijn wij, levende wezens, een expressie van het Goddelijke.

Dat jij en peda het verlangen naar de ervaring als onvolmaaktheid zien, zie ik als een essentiële fundamentele eigenschap van God: de alomtegenwoordigheid van God.

Juist doordat God overal is en er niets anders is dan God, door er te zijn, is sprake van een Godservaring.

callista

Bericht door callista »

En dan dit:
Dat God gebeurt ....moet Hij daarom dan ook letterlijk bestaan?
Of ontstaat en "bestaat" die God of het goddelijke pas in de ontmoeting tussen mensen en ook in jezelf; de herkenning?
In de muziek bv. of in een heftige liefdesrelatie; vriendschap; of varianten daarvan ..geboorte van een kind; de prachtige natuur etc...?
Vrede in jezelf vinden?

Twee boeken van Hendrikse......
God bestaat niet en Jezus is Zijn Zoon...

Maar goed hier is het off topic

Vertrokken user 5
Contacteer:

Volgens de joodse mystiek, de Kabbala-leer, maakt het niets uit of iemand homoseksueel is. Volgende gaat over homoseksualiteit: https://m.youtube.com/watch?v=ncXPoohB-4U

In het kort komt het erop neer dat in de ziel van een mens in wie zich het verlangen naar God begint te manifesteren, de wens ontstaat om gecorrigeerd te worden. Het gaat daarbij nooit om het lichaam, maar om de binnenkant van de mens. De correctie betreft de gerichtheid van alle verlangens, namelijk of die egoïstisch van aard zijn of altruïstisch. Het doet er daarbij niet toe met hoeveel mannen of vrouwen men seks had, en ook niet of men homoseksueel is of heteroseksuseel. Kabbala gaat over de correcties van de ziel van de zelfzucht.

De heer Laitman vertelt ook dat hij merkt dat de LHBT gemeenschap dieper nadenkt, gevoeliger is voor wijsheid, beter heeft geleerd voor zichzelf te zorgen en dus meer open staat voor geestelijke ontwikkeling. Men kan wat dat betreft, zo zegt Michael Laitman, veel van hen leren. Dat ben ik overigens zelf wel met hem eens. Ik heb vaak prettig samengewerkt met homoseksuele collega's.
Laatst gewijzigd door Vertrokken user 5 op 10 mar 2019, 15:14, 5 keer totaal gewijzigd.

doemdenker

Een dictatuur in een vrije wereld komt van onderaf en kent geen brandpunt en dus ook geen diversiteit. De dictatuur van Jezus komt straks van bovenaf en is wel een brandpunt (Kolossenzen 1:16-17). Dit brandpunt is een prisma van waaruit wel degelijk diversiteit tevoorschijn piept. Zelfs de hemelse machten doen mee. Het is overigens onzin om over een vrije wereld te kletsen. Niemand weet hoe een vrije wereld eruit ziet.

Messenger

Bericht door Messenger »

Anja schreef:
10 mar 2019, 14:56
In het kort komt het erop neer dat in de ziel van een mens in wie zich het verlangen naar God begint te manifesteren, de wens ontstaat om gecorrigeerd te worden. Het gaat daarbij nooit om het lichaam, maar om de binnenkant van de mens.
Het mooie is dat de ziel niet gecorrigeerd hoeft te worden, die is prima zoals die is. In God's ogen is elke ziel volmaakt.

callista

Bericht door callista »

doemdenker schreef:
10 mar 2019, 14:57
Een dictatuur in een vrije wereld komt van onderaf en kent geen brandpunt en dus ook geen diversiteit.

De dictatuur van Jezus komt straks van bovenaf en is wel een brandpunt (Kolossenzen 1:16-17). Dit brandpunt is een prisma van waaruit wel degelijk diversiteit tevoorschijn piept. Zelfs de hemelse machten doen mee. Het is overigens onzin om over een vrije wereld te kletsen. Niemand weet hoe een vrije wereld eruit ziet.
Volgens mij ben jij aardig van het padje af......en ben je verstrikt in allerlei theorieën....een wirwar...zo raak je steeds meer vervreemd van jezelf....
Probeer eens wat los te laten en uit dat keurslijf te stappen...via die weg kom je veel verder...

doemdenker

als ik jouw tip navolg dan word ik straks net zo als Messenger en Anja.

callista

Bericht door callista »

doemdenker schreef:
10 mar 2019, 15:14
als ik jouw tip navolg dan word ik straks net zo als Messenger en Anja.
:lol:
Ik denk vaak ietwat anders dan Anja en Messinger .....ieder mens is verschillend...

Messenger

Bericht door Messenger »

callista schreef:
10 mar 2019, 15:15
ieder mens is verschillend...
Zo kan iedere mens zich van de andere onderscheiden en zichzelf definiëren.

Vertrokken user 5
Contacteer:

Messenger schreef:
10 mar 2019, 15:18
callista schreef:
10 mar 2019, 15:15
ieder mens is verschillend...
Zo kan iedere mens zich van de andere onderscheiden en zichzelf definiëren.
Zo kan ieder individu in het Lichaam van Christus zijn plaats innemen en zijn rol vervullen. Overigens heeft Christus het geen smaad geacht aan de allerkleinsten gelijk te worden. Men vindt Hem ook tussen de zieken, de gevangenen, de daklozen etcetera.
Laatst gewijzigd door Vertrokken user 5 op 10 mar 2019, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie