Homo-conversietherapie wordt mogelijk verboden

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Forummers die over iets willen discussiëren op basis van het erkend zijn van de Bijbel als "Gods onfeilbaar woord" en/of het Apostolicum en daartoe een topic starten, zullen duidelijk bij de topicstart moeten aangeven dat de genoemde basis is bedoeld te gelden en dat reageren als men die basis niet accepteert en ter discussie wil stellen als off-topic zal gelden.

Moderatie: het moderatieteam
peda
Man/Vrouw: M

Re: Homo-conversietherapie wordt mogelijk verboden

Bericht door peda »

Messenger schreef:
10 mar 2019, 14:42
Anja schreef:
10 mar 2019, 13:48
Dus God heeft volgens jou een zwarte achtergrond nodig. Dan heeft Peda het toch bij het juiste eind als hij zegt dat God in jouw visie onvolkomen is?
Het zichzelf ervaren is onderdeel van God. Zonder die ervaring is het bestaan van God volstrekt nutteloos.
Zonder die ervaring zou ook het leven niet bestaan. Het leven is een expressie van God/het Goddelijke.
Zo zijn wij, levende wezens, een expressie van het Goddelijke.

Dat jij en peda het verlangen naar de ervaring als onvolmaaktheid zien, zie ik als een essentiële fundamentele eigenschap van God: de alomtegenwoordigheid van God.

Juist doordat God overal is en er niets anders is dan God, door er te zijn, is sprake van een Godservaring.
Het verschil in inzicht tussen ons beiden is dat ik niet God Zelve Zich middels de Godsvonken Zelve aan het ervaren zie. De Volkomen God is in mijn optiek de God Die Niets Meer nodig heeft, dus ook geen Zelfervaring. Een lastig onderwerp waar in de loop der vele eeuwen lang en intensief over is gediscuteerd zonder tot een unanieme uitspraak te komen ( zie b.v. de Kabbala ). Daar heeft God zich in een der visies uit Zijn Alomtegenwoordigheid ( gedeeltelijk ) teruggetrokken om daardoor een Onvolkomen, door God verlaten, ruimte te doen ontstaan. In deze visie is de Volkomen God niet meer Alomtegenwoordig en bestaat daardoor Onvolkomenheid in de door Hem verlaten ruimte.
Laatst gewijzigd door peda op 10 mar 2019, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Messenger

Bericht door Messenger »

peda schreef:
10 mar 2019, 15:27
Het verschil in inzicht tussen ons beiden is dat ik niet God Zelve Zich middels de Godsvonken Zelve aan het ervaren zie. De Volkomen God is in mijn optiek de God Die Niets Meer nodig heeft, dus ook geen Zelfervaring. Een lastig onderwerp waar in de loop der vele eeuwen lang en intensief over is gediscuteerd zonder tot een unanieme uitspraak te komen ( zie b.v. de Kabbala ). Daar heeft God zich in een der visies uit Zijn Alomtegenwoordigheid ( gedeeltelijk ) teruggetrokken om daardoor een Onvolkomen ruimte ( door God verlaten ruimte ) te doen ontstaan. In deze visie is de Volkomen God niet meer Alomtegenwoordig en bestaat Onvolkomenheid.
De mens heeft vaak het idee te leven in een door God verlaten onvolmaakte wereld. Dat is een visie die mijns inziens niet klopt.

Er is niets buiten God. God is alles-dat-is. God kan God niet verlaten, want buiten God is er niets.

In tegenstelling van wat de zich onvolmaakt en door God verlaten voelende mens gelooft, is God nooit niet bij de mens.
De mens kan denken God verlaten te hebben, andersom zal God nooit de mens verlaten.

God houdt te alle tijden vast aan de waarheid omtrent jou, dat je deel van God's wezen bent. En God heeft elke mens innig lief, zoals het een God van échte liefde betaamt.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

doemdenker

Bericht door doemdenker »

hoezo er is niks buiten God. De aionen zijn buiten God om geschapen omdat de dood niet in Gods eeuwigheid kon doordringen.

Messenger

Bericht door Messenger »

doemdenker schreef:
10 mar 2019, 16:05
hoezo er is niks buiten God. De aionen zijn buiten God om geschapen omdat de dood niet in Gods eeuwigheid kon doordringen.
De dood bestaat niet, het is een fictie. Bij het sterven verander je van vorm in een eeuwig durend leven.

Hier een fragment van Walsch hierover : https://www.youtube.com/watch?v=p9NDLWC_CZ0
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

peda

Bericht door peda »

Messenger schreef:
10 mar 2019, 15:38
peda schreef:
Het verschil in inzicht tussen ons beiden is dat ik niet God Zelve Zich middels de Godsvonken Zelve aan het ervaren zie. De Volkomen God is in mijn optiek de God Die Niets Meer nodig heeft, dus ook geen Zelfervaring. Een lastig onderwerp waar in de loop der vele eeuwen lang en intensief over is gediscuteerd zonder tot een unanieme uitspraak te komen ( zie b.v. de Kabbala ). Daar heeft God zich in een der visies uit Zijn Alomtegenwoordigheid ( gedeeltelijk ) teruggetrokken om daardoor een Onvolkomen ruimte ( door God verlaten ruimte ) te doen ontstaan. In deze visie is de Volkomen God niet meer Alomtegenwoordig en bestaat Onvolkomenheid.
De mens heeft vaak het idee te leven in een door God verlaten onvolmaakte wereld. Dat is een visie die mijns inziens niet klopt.

Er is niets buiten God. God is alles-dat-is. God kan God niet verlaten, want buiten God is er niets.

In tegenstelling van wat de zich onvolmaakt en door God verlaten voelende mens gelooft, is God nooit niet bij de mens.
De mens kan denken God verlaten te hebben, andersom zal God nooit de mens verlaten.

God houdt te alle tijden vast aan de waarheid omtrent jou, dat je deel van God's wezen bent. En God heeft elke mens innig lief, zoals het een God van échte liefde betaamt.
Als agnost neem ik zeer vele verschillende Godsbeelden ter kennis, maar volg zelf geen enkel Godsbeeld invulling. Elk beeld kent op logica gebied pro's en contra's, en juist dat maakt het spirituele landschap met zijn duizend bloemen zo interessant. Keuze voor een bepaalde bloem is niet waar ik voor ga, maar ieder individu is gelukkig anders.

doemdenker

dat is de ultieme gnostische leugen van de serpent in Genesis 3: u zult niet sterven. De Bijbel preekt geen hiernamaals maar een opstanding.

Vertrokken user 5
Man/Vrouw: V
Contacteer:

Bericht door Vertrokken user 5 »

Messenger schreef:
10 mar 2019, 16:22
doemdenker schreef:
10 mar 2019, 16:05
De dood bestaat niet, het is een fictie. Bij het sterven verander je van vorm in een eeuwig durend leven.
Dat ben ik met je eens, maar het is wel de vraag waar je dat leven doorbrengt. Daarmee doel ik niet op een eeuwigdurende gaskookpit, maar wel op een zijnstoestand, wat tegelijkertijd een woonoord kan zijn, een verblijfsplaats.

doemdenker

die zijnstoestand zijn de aionen. God schiep de aionen buiten zichzelf om zonder dat Hij er zelf door verminderd werd. Ongeveer zoals celdeling van een plant werkt.

Vertrokken user 5
Contacteer:

doemdenker schreef:
10 mar 2019, 17:59
die zijnstoestand zijn de aionen. God schiep de aionen buiten zichzelf om zonder dat Hij er zelf door verminderd werd. Ongeveer zoals celdeling van een plant werkt.
Bedankt voor de uitleg. Christus daalde af in de diepste duisternis, dus er is in mijn optiek altijd voor iedereen hoop.

peda

Bericht door peda »

Messenger schreef:
peda schreef:

Je zult mij nooit horen zeggen dat jouw visie niet klopt, maar bedenk wel dat er talloze andere beelden van God bestaan. Dat er zoveel verschillende Godsbeelden bestaan, wijst er m.i. op dat Over God totaal verschillend wordt gedacht. Op dit forum kom je al een paar stevige verschillen tegen en buiten dit forum ontmoet je een gigantische berg aan verschillen, waarbij alle beeld-volgers claimen het gelijk aan hun zijde te hebben. Welke invulling is nu de juiste ? Het antwoord kan ik niet geven, maar jouw Godsbeeld reken ik persoonlijk wel tot de vriendelijke.

doemdenker

Jezus daalde na Zijn dood af in de Tartaros.

Messenger

Bericht door Messenger »

peda schreef:
10 mar 2019, 18:24
Messenger schreef:
peda schreef:

Je zult mij nooit horen zeggen dat jouw visie niet klopt, maar bedenk wel dat er talloze andere beelden van God bestaan. Dat er zoveel verschillende Godsbeelden bestaan, wijst er m.i. op dat Over God totaal verschillend wordt gedacht. Op dit forum kom je al een paar stevige verschillen tegen en buiten dit forum ontmoet je een gigantische berg aan verschillen, waarbij alle beeld-volgers claimen het gelijk aan hun zijde te hebben. Welke invulling is nu de juiste ? Het antwoord kan ik niet geven, maar jouw Godsbeeld reken ik persoonlijk wel tot de vriendelijke.
Misschien is het wel heiligschennis of godslastering om God zo mooi te schetsen. Misschien wel té mooi.
Als ik het mis heb word ik misschien eeuwig naar de hel gestuurd. Wie zal het zeggen? :lol:

callista

Bericht door callista »

Ik verwacht niets, dat lijkt mij een prima uitgangspositie....voor mijzelf dan....wat mij betreft
Ik leef dit leven en misschien heb ik het al vele malen eerder geleefd en sommige mensen al vele malen eerder ontmoet en herhaalt zich dat nog vele malen..Samsara.......op zich vind ik dat wel een interessante gedachte.....ook een troostende en verbindende.

en misschien is er niets en is dood gewoon dood...over en uit.

Maar ja...wie zal het zeggen....of weten
Ik zal er in ieder geval niet anders door gaan leven of me anders gedragen.....het is nu zoals het is......of misschien wel zoals het lijkt...dat het is....of is wat het lijkt...

doemdenker

er is niet alleen voor iedereen een opstanding, ook zien we elkaar weer en worden we over 1000 jaar alsnog met elkaars geheimen geconfronteerd. Het oordeel voor de grote witte troon is net zoiets als facebook waarop alle persoonlijke geheimen geopenbaard worden. Bijvoorbeeld als je vreemd bent gegaan of iemand bestolen hebt. Nooit opgeloste verkrachtingszaken komen aan het licht. De opstanding is veel meer dan een opwekking uit de dood.

callista

Bericht door callista »

Het Oordeel is een menselijk bedenksel; bangmakerij.....dat bestaat niet'; net zo min als een letterlijke opstanding.......onmogelijk...een sprookje
Je hoeft dus nergens bang voor te zijn....

Dus ook diegenen die homoseksueel zijn....om maar even terug te keren naar dit topic...mogen gerust zichzelf zijn en een volledig bevredigende relatie hebben......zonder angst voor straf of vervloeking.
Laatst gewijzigd door callista op 10 mar 2019, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Vertrokken user 5
Contacteer:

doemdenker schreef:
10 mar 2019, 19:51
er is niet alleen voor iedereen een opstanding, ook zien we elkaar weer en worden we over 1000 jaar alsnog met elkaars geheimen geconfronteerd. Het oordeel voor de grote witte troon is net zoiets als facebook waarop alle persoonlijke geheimen geopenbaard worden. Bijvoorbeeld als je vreemd bent gegaan of iemand bestolen hebt. Nooit opgeloste verkrachtingszaken komen aan het licht. De opstanding is veel meer dan een opwekking uit de dood.
Bij een gelovige is dat in mijn optiek, of behoort dat te zijn, reeds gebeurd. Persoonlijk geloof ik dat ieder mens dat ooit in zichzelf meemaakt en zie ik het niet als iets collectiefs. Ieder mens maakt in mijn optiek ooit het Laatste Oordeel mee, als ie daar zelf aan toe is. Ondertussen schreidt naar mijn visie evenwel ook het Plan van God met de wereld voort, waardoor de omstandigheden waarin mensen het Laatste Oordeel tegemoet gaan, wel veranderen.

Messenger

Bericht door Messenger »

doemdenker schreef:
Volgens mij krijg je een levensschouw, waarbij je door de ogen/het gevoel van anderen jouw leven terug ziet.
Dat is geen oordeel maar een terugblik.

Daarom lijkt het me van belang dat je anderen niet datgene aandoet, dat je zelf ook niet wil overkomen.
In min of meer gelijke strekking wordt dit ook in de bijbel genoemd, al weet ik niet waar en hoe precies.

Als je ziet en voelt hoe anderen jou hebben ervaren, is het misschien niet plezierig die levensschouw.
De God in de boeken van Walsch zegt niets over het 'voelen' maar ik sluit het niet uit dat je de pijn die je anderen hebt aangedaan door die levensschouw terug voelt.

Maar dat zie ik dus niet als een oordeel of straf.

Vertrokken user 5
Contacteer:

Messenger schreef:
10 mar 2019, 20:03
doemdenker schreef:
Volgens mij krijg je een levensschouw, waarbij je door de ogen/het gevoel van anderen jouw leven terug ziet.

Daarom lijkt het me van belang dat je anderen niet datgene aandoet, dat je zelf ook niet wil overkomen.
In min of meer gelijke strekking wordt dit ook in de bijbel genoemd, al weet ik niet waar en hoe precies.

Als je ziet en voelt hoe anderen jou hebben ervaren, is het misschien niet plezierig die levensschouw.
De God in de boeken van Walsch zegt niets over het 'voelen' maar ik sluit het niet uit dat je de pijn die je anderen hebt aangedaan door die levensschouw terug voelt.

Zelf denk ik dat je gelijk hebt. Zo iemand is er dan nog niet aan toe, aan het Laatste Oordeel. In een volgend leven krijgt ie in mijn optiek weer een kans. In mijn optiek kan het duizend jaar duren, of nog langer, maar ooit zal ook die mens zo ver zijn dat ie klaar is voor het Laatste Oordeel.

doemdenker

dit soort geklets over levensschouwen is onbijbels. Het zou mooi zijn als we de discussie concordant hielden.

callista

Bericht door callista »

Dat ben ik niet van plan....
Kijk ook even naar de topic titel waar deze discussie over gaat..

Messenger

Bericht door Messenger »

Anja schreef:
10 mar 2019, 20:30
Messenger schreef:
10 mar 2019, 20:03
doemdenker schreef:

Zelf denk ik dat je gelijk hebt. Zo iemand is er dan nog niet aan toe, aan het Laatste Oordeel. In een volgend leven krijgt ie in mijn optiek weer een kans. In mijn optiek kan het duizend jaar duren, of nog langer, maar ooit zal ook die mens zo ver zijn dat ie klaar is voor het Laatste Oordeel.
Een (laatste) oordeel impliceert een oordelende God met geboden/verboden en een strafmaatregel die daarop volgt.

Een God van échte liefde oordeelt echter niet, omdat die échte liefde onvoorwaardelijk is.
Daarnaast is er een vrije wil, eveneens zonder oordeel achteraf of interventie tijdens het uitoefenen van de vrije wil.

Zoiets als een (laatste) oordeel is er volgens mij dus niet.

De hierboven geschetste levensschouw door de ogen/het gevoel van anderen die je hebt beroerd lijkt me al erg genoeg, indien je ook voelt wat je een ander hebt aangedaan.
Daarbij denk ik aan barbaarse daden door bijvoorbeeld ISIS, zoals het levend verbranden van de Jordaanse piloot. Stel je voor dat je na het sterven in de schoenen staat van de piloot die jou ervaart als een meedogenloze beul. Het is slechts een voorbeeld.

Messenger

Bericht door Messenger »

doemdenker schreef:
10 mar 2019, 20:40
dit soort geklets over levensschouwen is onbijbels. Het zou mooi zijn als we de discussie concordant hielden.
Het gaat op dit forum niet alleen over bijbelse inzichten.

De levensschouw zou in bijbelse zin waar kunnen zijn als je kijkt naar de gulden leefregel die ook in de bijbel staat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gulden_regel_(leefregel)
Met de Gulden Regel (lat. regula aurea; eng. golden rule) wordt een oude en wijdverbreide stelregel van de praktische ethiek aangeduid:[1]

Aanhalingsteken openen
Behandel anderen zoals je door hen behandeld wilt worden.

Aanhalingsteken sluiten
In de 17e eeuw introduceerden de Europeanen het denkbeeld van de in de Bijbel overgeleverde voorbeelden van de regel, die het Thoragebod der naastenliefde (Lev 19:18) als een algemeen geldende en begrijpelijke gedragsregel uitleggen. Uit de vertaling van de positieve versie van Tobit 4:15 in de Lutherbijbel van 1545[2] ontstond het bekende berijmde gezegde:[3]

Aanhalingsteken openen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet.
Ik zie het dusdanig, dat als je de ander vreselijke pijn bezorgt, dat je dit zelf (als een ander aspect van die ander) ook zult ervaren.
We zijn één. Ik besta in jou en jij bestaat in mij. Er is niets anders behalve God.

Vertrokken user 5
Contacteer:

Messenger schreef:
10 mar 2019, 20:48

Een (laatste) oordeel impliceert een oordelende God met geboden/verboden en een strafmaatregel die daarop volgt.
Nee hoor, het impliceert een gericht, een richten, dat betekent rechtzetten. Helemaal rechtgezet worden. Heerlijk. Lekker van de residuen van zonden (= de dingen die ervoor zorgen dat we ons doel missen) in je energetisch lichaam ontdaan worden en daar volledig mee instemmen. Zelf vergeleek ik het altijd met het drinken van helder water en niet meer uit een sloot.

Richten, het rechtgezet worden in een gericht, is naar mijn ervaring te vergelijken met wat een kunstschilder die met olieverf werkt, ook doet met zijn werkstuk. Sommige stukken van het werkstuk schildert hij over, andere laat hij staan of knapt hij nog wat op, andere stukken corrigeert hij. Een mens is in mijn optiek ook zo'n werkstuk, van God. Ik heb in elk geval met volle teugen genoten van het rechtgezet worden, ook al is het niet altijd even gemakkelijk geweest. Toch, Zijn Juk Is Licht. :D

peda

Bericht door peda »

Anja schreef:
10 mar 2019, 23:30
Messenger schreef:
10 mar 2019, 20:48

Nee hoor, het impliceert een gericht, een richten, dat betekent rechtzetten. Helemaal rechtgezet worden. Heerlijk. Lekker van de residuen van zonden (= de dingen die ervoor zorgen dat we ons doel missen) in je energetisch lichaam ontdaan worden en daar volledig mee instemmen. Zelf vergeleek ik het altijd met het drinken van helder water en niet meer uit een sloot.

Richten, het rechtgezet worden in een gericht, is naar mijn ervaring te vergelijken met wat een kunstschilder die met olieverf werkt, ook doet met zijn werkstuk. Sommige stukken van het werkstuk schildert hij over, andere laat hij staan of knapt hij nog wat op, andere stukken corrigeert hij. Een mens is in mijn optiek ook zo'n werkstuk, van God. Ik heb in elk geval met volle teugen genoten van het rechtgezet worden, ook al is het niet altijd even gemakkelijk geweest. Toch, Zijn Juk Is Licht. :D
Is de mens ten diepste een God Zelve, zoals Messenger stelt of is de mens ten diepste een schepsel ( werkstuk ) van God, zoals Anja het stelt, of is de mens ten diepste een uit de natuur gevormd lichaam met hersenen waaruit bewustzijn ontspruit, zoals de naturalist als overtuiging heeft. Ik noem dit de basis-overtuiging en uit die basis-overtuiging volgen dan weer stappen in een vervolgtraject. De eerste stap is het denken over na de dood. De naturalist is daar vlug mee klaar. Dood=dood, er bestaat na de dood geen voortgaand leven meer. Een andere overtuiging is dat er wel een bewust beleven is na de dood, met dan weer aandacht ( overtuiging ) voor al of niet straf. Bij het strafscenario zijn er weer verschillende denkrichtingen en moet het passende stappenplan worden voortgezet met gedachten over wie, hoe, wat etc. De stappen volgen derhalve allen logisch uit de basis-overtuiging, maar worden steeds selectiever, daarom zijn er ook zo ontzettend veel totaal van elkaar afwijkende en ingevulde stappen. In mijn ogen sta je daarmede midden tussen de verschillende "' bloemen "" ( stappen ) in het enorme bloemenveld. Een gelovige/overtuigde kiest voor een bloem en ziet vervolgens heel snel de pracht van de andere bloemen niet meer. Ratio en sentiment leiden dit selectieve proces. En welke bloem het dichtst bij de waarheid zit, weet in mijn ogen niemand, maar de gelovigen/overtuigden verdedigen allen hun bloem tegenover andere bloemen, alsof in hun gekozen bloem alleen de waarheid vastligt.
Laatst gewijzigd door peda op 11 mar 2019, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

coby

Bericht door coby »

Messenger schreef:
10 mar 2019, 21:51
We zijn één. Ik besta in jou en jij bestaat in mij. Er is niets anders behalve God.
https://www.mupload.nl/img/ktbyap.png

Plaats reactie