Homo-conversietherapie wordt mogelijk verboden

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Moderatie: het moderatieteam
HJW
Man/Vrouw: M

Re: Homo-conversietherapie wordt mogelijk verboden

Bericht door HJW »

Piebe Paulusma schreef:
10 mei 2020, 11:52
Kalm aan, tel even tot tien! :flower1:

Toon mij maar aan dat christenen op homo's insteken met de dood tot gevolg en neem rustig de tijd want ik ben even pleite!
Dat stel ik helemaal niet. Ik heb het over achterlijke ideeen over homofilie.
Zowel binnen het jodendom als ook bij jou zijn die aanwezig.
Dat iemand een homofiel neersteekt is walgelijk.
Zo ook de gedachte dat homofielen gelijk zijn aan dieven.
De discriminatie is gelijk. Het neersteken uiteraard erger.
Pleite ?
Jij glimlacht toch bij een pittige discussie ?

Mart

Bericht door Mart »

Piebe Paulusma schreef:
10 mei 2020, 11:42
Maar ja, homoseksualiteit durven vergelijken met diefstal... Wauw! Wat een geveinsde verontwaardiging, bah, bah en nog eens bah! :oops:
Moet inderdaad toegeven niet verontwaardigd noch geschokt te zijn. Het gedachtengoed waarbij homoseksualiteit als zonde wordt beschouwd, is zoutloos geworden en valt weinig serieus meer te nemen. Het is simpelweg een strijd waarbij de secularisatie reeds heeft gewonnen: homos mogen heerlijk van seks genieten en homoseksualiteit is niet zondig, ongeacht wat een kleine bijbelgetrouwe minderheid er ook van moge vinden. In kerkjes, geloofsfora en de hoekjes van de samenleving zitten nog enkele laatste verzetshaarden van de oude garde, die emotieloos en met twee vingers in de neus zijn aan te pakken.
Wees realistisch

Messenger

Bericht door Messenger »

Piebe Paulusma schreef:
10 mei 2020, 11:52

Toon mij maar aan dat christenen op homo's insteken met de dood tot gevolg en neem rustig de tijd want ik ben even pleite!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Matthew_Shepard

De zaak van Matthew Shepard... Ooit van gehoord?

De daders verdedigden zich op grond van de bijbel. De familie Phelps van de Westboro Baptist Church was laaiend enthousiast.

Kijk ook in het voormalige oostblok waar homoseksuelen op grond van christelijk geloof vandaag de dag het leven onmogelijk wordt gemaakt, met mishandeling en opsluiting en zelfs moord tot gevolg.

Dergelijke achterlijke overtuigingen wil ik op dit forum niet telkens teruglezen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

Gaitema

Bericht door Gaitema »

Messenger schreef:
10 mei 2020, 10:04
Gaitema schreef:
10 mei 2020, 09:53
Messenger schreef:
10 mei 2020, 07:07
Gaitema schreef:
09 mei 2020, 21:32
Ik sprak iemand die boos beweerde dat hij 3 begravenissen van christelijke homo's had bezocht, die zelfmoord hadden gepleegd vanwege hun geaardheid. Hoe komen ze zo ver?
Omdat mensen als jij en Jerommel op basis van wat in de bijbel staat, homoseksuelen bestempelen als zondig en ze afwijzen op hun seksuele identiteit. Daarom, vooral als de eigen christelijke familieomgeving en samenleving, zich achter de achtergestelde teksten van de bijbel schaart zijn ze soms zo ver in het nauw gedreven dat zij zich het leven benemen. Dat zij dit doen is dus te danken aan die geloofsovertuiging dat je niet mag zijn wie je bent. Gefeliciteerd!
Ik wijs homoseksualiteit helemaal niet af! Ik heb dat allemaal uitgelegd, maar jouw geïntimideer ben ik meer dan spuug zat nu. Ik heb hier volgens mij helemaal niets te zoeken. Daarbij, al zou ik ze afwijzen. Wat dan nog? Daar oordeelt jouw God toch niet over? Hij vindt toch zelfs moord en verkrachtingen goed?

Jullie zijn allemaal wolven in schaapskleren. Beginnen liefdevol en eindigen als trollen. Dit forum kent geen ruimte voor christenen, maar is het nationale platform om christenen af te schieten en voor naties uit te maken.

Stelletje hufters zijn jullie geworden!

Aju, ik vertrek! Zak toch in jullie eigen stront!
Stelletje adders!
Vaarwel.
Jouw haat en oordelen druipen van het scherm.[modbreak Peter79: een vaarwel in plaats van natrappen ware beter geweest om de conversatie te eindigen. Niet meer oprakelen vanaf nu]
Wat ik deel met passie, dring ik niet op. :)

Messenger

Bericht door Messenger »

Gaitema schreef:
10 mei 2020, 12:18
Jullie zijn allemaal wolven in schaapskleren. Beginnen liefdevol en eindigen als trollen. Dit forum kent geen ruimte voor christenen, maar is het nationale platform om christenen af te schieten en voor naties uit te maken.

Stelletje adders!

Jouw haat en oordelen druipen van het scherm.
Jouw innige liefde en begrip spatten er juist vanaf! :flower1:
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

Gaitema

Bericht door Gaitema »

Jerommel schreef:
10 mei 2020, 10:25
Gaitema schreef:
10 mei 2020, 09:48
Petra schreef:
10 mei 2020, 05:27
Mag ik jullie feliciteren met weer een sterk staaltje broederschap en Goddelijk ingegeven naastenliefde... voor de eigen gelederen.
Fijn dat jullie mekaar zo goed begrijpen.

Dat je daarbij je medemens overhoop schopt.. ach.
Gods WIL hè.
Die is nou eenmaal ontzettend lastig te verenigen met een vreedzame liefdevolle maatschappij waarin er voor iedereen plek is.
En ik snap dat heus wel... wat moet je dan? Zeggen dat God het verkeerd had?
Zeggen de er in de Bijbel achterlijke dingen staan.

Dat is best een flinke stap.
Dus dan zit er niks anders op.. liever je medemensen onderuit schoppen dan God tegenspreken.

En vanavond allemaal maar weer God danken voor Zijn zegeningen en fijne bijdragen aan een prettige samenleving.
Als dit zo door gaat, vertrek ik weer van het forum

Toen ik hier kwam op het forum, werd ik liefdevol ontvangen. Nu zie ik allemaal trollen die een diepe afkeer hebben van christenen en hen onderuit willen halen met enorm veel intimiderende opmerkingen.
Welkom op planeet Aarde.
Het valt me zwaar van jullie allemaal tegen.
Ik stop daarom nu met dit forum

Tot kijk! Dit is voor mij de druppel. Jij bent nummer 5!
Koel eerst even af.
Dit is gewoon een onwijs moeilijk onderwerp, voor mij in ieder geval wel, en je helpt me wel om de dingen een plaats te geven.
Afkoelen moet ik zeker en mijn conclusies trekken ook. Ze hebben genoeg kansen gehad. Dit forum is geen plek voor mij. Net nu mijn therapeut vrijdag vroeg aan mij te evalueren wat het forum met mijn gemoedstoestand en dat van mijn gezin doet en daar zelf een reactie op te geven.
Nou, het is een hagelstort van belachelijk grote hagelstenen waarin mijn vliegtuig te gronde gaat.
Als ik eenmaal geland ben, ben ik niet meer van plan op nieuw die storm binnen te vliegen.

Met mijn vrouw heb ik besloten afscheid van dit forum te nemen, want dit schaadt ons hier enorm.

Gaitema

Bericht door Gaitema »

Messenger schreef:
10 mei 2020, 12:23
Gaitema schreef:
10 mei 2020, 12:18

Stelletje adders!

Jouw haat en oordelen druipen van het scherm.
Jouw innige liefde en begrip spatten er juist vanaf! :flower1:
Jij maakt misbruik van de vrijheid die God jouw geeft, om die van ons flink in te perken en ons te veroordelen.
Hypokriek ben je in mijn ogen.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Gaitema schreef:
10 mei 2020, 12:23
Jerommel schreef:
10 mei 2020, 10:25
Gaitema schreef:
10 mei 2020, 09:48
Petra schreef:
10 mei 2020, 05:27
Mag ik jullie feliciteren met weer een sterk staaltje broederschap en Goddelijk ingegeven naastenliefde... voor de eigen gelederen.
Fijn dat jullie mekaar zo goed begrijpen.

Dat je daarbij je medemens overhoop schopt.. ach.
Gods WIL hè.
Die is nou eenmaal ontzettend lastig te verenigen met een vreedzame liefdevolle maatschappij waarin er voor iedereen plek is.
En ik snap dat heus wel... wat moet je dan? Zeggen dat God het verkeerd had?
Zeggen de er in de Bijbel achterlijke dingen staan.

Dat is best een flinke stap.
Dus dan zit er niks anders op.. liever je medemensen onderuit schoppen dan God tegenspreken.

En vanavond allemaal maar weer God danken voor Zijn zegeningen en fijne bijdragen aan een prettige samenleving.
Als dit zo door gaat, vertrek ik weer van het forum

Toen ik hier kwam op het forum, werd ik liefdevol ontvangen. Nu zie ik allemaal trollen die een diepe afkeer hebben van christenen en hen onderuit willen halen met enorm veel intimiderende opmerkingen.
Welkom op planeet Aarde.
Het valt me zwaar van jullie allemaal tegen.
Ik stop daarom nu met dit forum

Tot kijk! Dit is voor mij de druppel. Jij bent nummer 5!
Koel eerst even af.
Dit is gewoon een onwijs moeilijk onderwerp, voor mij in ieder geval wel, en je helpt me wel om de dingen een plaats te geven.
Afkoelen moet ik zeker en mijn conclusies trekken ook. Ze hebben genoeg kansen gehad. Dit forum is geen plek voor mij. Net nu mijn therapeut vrijdag vroeg aan mij te evalueren wat het forum met mijn gemoedstoestand en dat van mijn gezin doet en daar zelf een reactie op te geven.
Nou, het is een hagelstort van belachelijk grote hagelstenen waarin mijn vliegtuig te gronde gaat.
Als ik eenmaal geland ben, ben ik niet meer van plan op nieuw die storm binnen te vliegen.
Misschien moet je dan gewoon lopend komen. ;)

Met mijn vrouw heb ik besloten afscheid van dit forum te nemen, want dit schaadt ons hier enorm.
Doe wat je goed dunkt, Gaitema.
Ik begrijp het wel.
Ik heb er in het verleden ook veel last van gehad, dat het forummen psychisch ongezond voor mij was.
En nog steeds vlieg ik weleens uit de bocht..
Nu accepteer ik beter dat het is wat het is.

Bedankt voor je bijdragen, broeder.
Hopelijk tot ziens.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W

Gaitema

Bericht door Gaitema »

Jerommel schreef:
10 mei 2020, 12:33
Misschien moet je dan gewoon lopend komen. ;)
Ik heb nogal een opvliegend karakter, wat voor geen meter loopt. Helaas.
Doe wat je goed dunkt, Gaitema.
Ik begrijp het wel.
Ik heb er in het verleden ook veel last van gehad, dat het forummen psychisch ongezond voor mij was.
En nog steeds vlieg ik weleens uit de bocht..
Nu accepteer ik beter dat het is wat het is.

Bedankt voor je bijdragen, broeder.
Hopelijk tot ziens.
Je mag ons altijd bezoeken. De postfunctie houd ik hier in de gaten ;)

Peter79
Moderator

Bericht door Peter79 »

[modbreak Peter79: topic weer open. Graag stoppen met geruzie en verder met on-topic gesprek.]

Mart

Bericht door Mart »

Mart schreef:
10 mei 2020, 11:08
Je poneert het als een hersenafwijking. [modbreak Peter79: ik kan dit niet terugvinden in dit topic.]
Peter, homofilie werd door Gaitema gelijkgesteld aan een hersenafwijking en hersenaandoening -- een ziekte van de hersenen (klik), een stoornis van de hersenen (klik) in het topic ''Trump maakt Amerika weer groot!'': (klik). Dat is kwalijk, al was het ongetwijfeld niet kwaad bedoeld.
Wees realistisch

Peter79
Moderator

Bericht door Peter79 »

Mart schreef:
13 mei 2020, 02:49
Mart schreef:
Je poneert het als een hersenafwijking. [modbreak Peter79: ik kan dit niet terugvinden in dit topic.]
Peter, homofilie werd door Gaitema gelijkgesteld aan een hersenafwijking en hersenaandoening -- een ziekte van de hersenen (klik), een stoornis van de hersenen (klik) in het topic ''Trump maakt Amerika weer groot!'': (klik). Dat is kwalijk, al was het ongetwijfeld niet kwaad bedoeld.
Ik kwam daar achter in het topic dat ik daarna modereerde. Het illustreert hoe onnavolgbaar het wordt als je in meerdere topics doorgaat met een gesprek. In dat andere topic zag ik dat Gaitema een niet te veranderen aangeboren conditie bedoelde. Hij vergeleek dat met de aandoening waar hij mee moet leven. Het punt van vergelijking was niet dat hij homoseksualiteit een aandoening wilde noemen, maar dat je met iets onvermijdelijks niets anders kan doen dan het accepteren.

Snelheid

Bericht door Snelheid »

Peter79 schreef:
13 mei 2020, 07:41
Mart schreef:
13 mei 2020, 02:49
Mart schreef:
Ik kwam daar achter in het topic dat ik daarna modereerde. Het illustreert hoe onnavolgbaar het wordt als je in meerdere topics doorgaat met een gesprek. In dat andere topic zag ik dat Gaitema een niet te veranderen aangeboren conditie bedoelde. Hij vergeleek dat met de aandoening waar hij mee moet leven. Het punt van vergelijking was niet dat hij homoseksualiteit een aandoening wilde noemen, maar dat je met iets onvermijdelijks niets anders kan doen dan het accepteren.
Dit is geheel juist Moderator zo hadden wij het ook gelezen;en het moet is ophouden dat dat sommige forumleden Gaitema in een kwaad daglicht wordt gezet.dank voor deze blauwe toelichting.

[Modbreak Peter79: wie het nog over deze kwestie wil hebben, moet dat per pb of in feedback doen. Hier is het off-topic.

Inmiddels feedback-topic aangemaakt: viewtopic.php?p=287615#p287615]
VERITAS VOS LIBERRABIT.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Ik heb tot mijn spijt dit bericht destijds dus helemaal niet gezien. :oops:
Maar het is wel een eye opener voor mij en iets waar ik niet omheen kan en mag.
Messenger schreef:
27 mar 2020, 10:22
Peter79 schreef:
27 mar 2020, 06:27
Ik denk dat je geen idee hebt van de dilemma's waar een christenhomo voor staat.
Ik wel denk ik.

Zo ben ik seculier opgevoed in een samenleving met christelijke cultuur, waarden en normen.
Vanwege de locatie van het voortgezet onderwijs (lekker dichtbij) schreven mijn ouders me in bij een protestants christelijke school.

Zelf voelde ik wel dat er 'meer' was, maar had daar nooit over nagedacht verder.

In mijn persoonlijke worsteling met mijn homoseksualiteit ging ik op zoek. Ik was al van school maar had van mijn mentor een bijbel gekregen na het eindexamen. Ik ging in die bijbel lezen en vond de passages waarin ik las dat God van mij gruwelt.

Op een jongerenvakantie kwam mijn innerlijke strijd tot een climax en was ik mezelf aan het veranderen in een hetero. Ik trachtte mijn geaardheid, mijn identiteit volledig om te gooien.

Thuisgekomen werd ik snel ontslagen door de werkgever die zag dat ik niet dezelfde was. Mijn gedrag was vreemd en onhoudbaar op de werkvloer.
Al snel zat ik in een zware psychose en kwam er een eind aan toen ik mezelf volledig kon accepteren.
Jarenlang kon ik bij diverse werkgevers aan de slag tot ik te maken kreeg met enorme stress. Dit leidde tot een reeks van kortdurende psychosen.

Om een nog langer verhaal kort te maken:

Conversietherapie om je homoseksualiteit te veranderen is levensgevaarlijk en compleet idioot.
Je kunt beter een conversietherapie volgen om van je geloof af te komen. In elk geval van compleet idiote dogma's.

Net als dat je hersenspoeling door een sekte moet terugdraaien, moet je - om als homo geestelijk gezond te blijven - dit ook zeker doen met achterhaalde en compleet idiote aspecten van het christendom. Ga gewoon weg bij een geloofsgemeenschap die jouw identiteit niet wil accepteren op grond van achterlijke geloofszaken. Zoek een omgeving van mensen die jou wel accepteren.

Geloof liever in een onvoorwaardelijk liefhebbende God die innig van je houdt ongeacht jouw identiteit en hoe je jouw leven inricht.
Geloof in een vrije wil. Een volmaakte en almachtige God. Niet in een geloof blijven dat de identiteit van God blijft schofferen.

Storm
Man/Vrouw: V

Bericht door Storm »

Daarom wens ik Messenger al het geluk van de wereld.
@ Messenger toch nog even; "God bless you" de God die voor jou vrede en liefde is.. :kiss1:

Fijn dat je dit ontdekt Jerommel. :thumb1:
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Ja, verdorie, ik wou dat ik het eerder had gezien.
En zo komt deze reaktie van Messenger en ook het drama waar we het hier niet meer over zouden hebben ook in een heel ander licht te staan:
Messenger schreef:
10 mei 2020, 07:07
Gaitema schreef:
09 mei 2020, 21:32
Ik sprak iemand die boos beweerde dat hij 3 begravenissen van christelijke homo's had bezocht, die zelfmoord hadden gepleegd vanwege hun geaardheid. Hoe komen ze zo ver?
Omdat mensen als jij en Jerommel op basis van wat in de bijbel staat, homoseksuelen bestempelen als zondig en ze afwijzen op hun seksuele identiteit. Daarom, vooral als de eigen christelijke familieomgeving en samenleving, zich achter de achtergestelde teksten van de bijbel schaart zijn ze soms zo ver in het nauw gedreven dat zij zich het leven benemen. Dat zij dit doen is dus te danken aan die geloofsovertuiging dat je niet mag zijn wie je bent. Gefeliciteerd!
Ik kan Messenger vanuit zijn perspectief en ervaring geen ongelijk geven.
Misschien kan Peter79 dit nog meepakken in de nabespreking.

Petra
Man/Vrouw: V

Bericht door Petra »

Hoe zou God/ Allah en c.s. dit nou vinden ?

Stel ik me zo voor dat je daar vanuit die hemel naar beneden zit te kijken...

en dan mensen oorlog ziet voeren
mensen die mekaar aftuigen
kerken die scheuren
mensen die uit kerken verdreven worden
mensen die niet met mekaar door de deur kunnen
mensen die de last van het gruwel zijn moeten dragen
mensen die niet met zichzelf de de deur kunnen
mensen die zelfmoord plegen

En dat gebeurt dan allemaal voor jou. Diegene die daar naar kijkt.
Om jou te eren en te dienen.

Gelukkig ben ik God niet.
Ik ben dan ook niet ondoorgrondelijk; ik zou echt helemaal door het lint gaan als ik dat allemaal uit MIJN naam zag gebeuren.
Eerlijk gezegd.. ik denk dat ik mezelf in de hel zou werpen om de mensheid van Mij te verlossen.

Of hmm... misschien eerst wat anders proberen.
Dan stel ik me zo voor dat er een boek was. De Bijbel.
Waarin nou eens geen gruwelen zouden staan opgesomd.
Geen haat. Geen nijd. Geen oorlog. Geen geweld.

Misschien gewoon één regeltje... het gulden regeltje.

En dan in koeienletters op de rest van alle pagina's:

Alles wat je verder voor kwalijks uitvreet: :!: DOE :!: DAT :!: NIET :!: UIT :!: MIJN :!: NAAM :!:

Ik klaag 'de Gaitema's' niet aan.
Ik klaag 'de Jerommel's' niet aan.
Ik klaag geen mens aan.
Geen enkel mens is schuldig omdat ze nou eenmaal met dat boek in hun handen zItten.
Zie het maar voor mekaar te krijgen om je medemensen boven God te verkiezen.

Ik klaag God / Allah c.s. aan.
Voor alles wat ze de mensheid hebben aangedaan.
Laatst gewijzigd door Petra op 15 mei 2020, 03:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas

Snelheid

Bericht door Snelheid »

Messenger schreef:
12 feb 2019, 12:10
https://www.coc.nl/gezondheid/coc-is-bl ... t-genezing

In religieuze omgevingen denkt men homoseksuelen te kunnen genezen. Dit is niet juist en de genezing of therapie kan psychische schade en zelfs suïcide tot gevolg hebben. Hoog tijd dus om dergelijke therapie te verbieden en strafbaar te stellen.
In veel sektes ook buiten het Christendom denkt men dat ,want daar gaat het over deze draad dus bij het begin beginnen.
Een mens die even nadenk weet dat homoseksualiteit gewoon een geaardheid is en meer ook niet,dus er valt niets aan te klagen. Voorts wordt alles in sektes uit het verband getrokken en zijn bang voor hun eigen seksualiteit .
Het ergste van dit alles dat de homo niet meer gewoon over straat kan en in elkaar geslagen wordt en we weten allemaal wie dat doen,dat zou is zeer maar zeer hard aan gepakt moeten worden en aan geklaagd.
VERITAS VOS LIBERRABIT.

peda

Bericht door peda »

Petra schreef:
15 mei 2020, 01:22

Ik klaag geen mens aan.
Geen enkel mens is schuldig omdat ze nou eenmaal met dat boek in hun handen zItten.

Hallo Petra,

Ook bij jou wil het niet landen.
God is niet aan te klagen, Godsbeelden wel degelijk.
Je hebt steeds te maken met menselijke beelden en gedachten Over God.
Dat het menselijke beelden zijn, wordt bewezen door de enorme hoeveelheid totaal verschillende beelden die de mensen van God maken.
Dat vervolgens iedere God-gelovige zijn/haar beeld als het enige juiste op het podium tilt, doet daar niets aan af.
Wanneer doordenkende mensen ( waartoe ik jou ook reken ) gaan meedoen met dit God- benoem- theater , is dat voor mij onbegrijpelijk.
Nu is het helaas zo, dat wanneer iemand een persoonlijk Godsbeeld presenteert, waar een ander helemaal niets mee heeft, dit beeld ook door de ander als Identiteit van God wordt neergezet. Zo doet bijna iedereen, gelovige of ongelovige, nu mee met het in stand houden van het wassen Gods-beeld karikaturen kabinet.
Jammer, jammer, jammer.

Snelheid

Bericht door Snelheid »

peda schreef:
15 mei 2020, 10:36
Petra schreef:

Ik klaag geen mens aan.

Hallo Petra,

Dat het menselijke beelden zijn, wordt bewezen door de enorme hoeveelheid totaal verschillende beelden die de mensen van God maken.
Dat vervolgens iedere God-gelovige zijn/haar beeld als het enige juiste op het podium tilt, doet daar niets aan af.
Wanneer doordenkende mensen ( waartoe ik jou ook reken ) gaan meedoen met dit God- benoem- theater , is dat voor mij onbegrijpelijk.
Nu is het helaas zo, dat wanneer iemand een persoonlijk Godsbeeld presenteert, waar een ander helemaal niets mee heeft, dit beeld ook door de ander als Identiteit van God wordt neergezet. Zo doet bijna iedereen, gelovige of ongelovige, nu mee met het in stand houden van het wassen beelden karikaturen kabinet.
Jammer, jammer, jammer.
Daar heb je helemaal gelijk in ook theologisch gezien.Knap dat je die ellen langen bijdragen van die Petra leest,wij slaan ze maar over,dat belerende denken wij laat maar.
Maar je bijdrage Peda geen spelt tussen te krijgen. :thumb1:
VERITAS VOS LIBERRABIT.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Ik begrijp Petra in deze wel.

peda

Bericht door peda »

Petra lees ik nu juist graag.
Een rustige inbrengster die open staat voor het spreken over andere visies.
Van een agnoste had ik ook niets anders verwacht.
Nog nooit een woede aanval van haar gelezen. Het stellen van de "' grenzen "' inzake de vrijheid van meningsuiting vind ik persoonlijk prima en
heeft in mijn ogen niets te maken met "" fatsoenspolitie "". Het is uiteraard wat ieders ambities met het forum zijn en die ambities zijn nu eenmaal niet gelijk. Voor de ene is een ad-hominem een kolossale blunder, een hooligan, voor de ander behoort de hooligan tot de normale vrije meningsuiting. C'est la vie.

Mart

Bericht door Mart »

Jerommel schreef:
15 mei 2020, 00:44
Messenger schreef:
27 mar 2020, 10:22
Peter79 schreef:
27 mar 2020, 06:27
Ik denk dat je geen idee hebt van de dilemma's waar een christenhomo voor staat.
Ik wel denk ik.

Zo ben ik seculier opgevoed in een samenleving met christelijke cultuur, waarden en normen.
Vanwege de locatie van het voortgezet onderwijs (lekker dichtbij) schreven mijn ouders me in bij een protestants christelijke school.

Zelf voelde ik wel dat er 'meer' was, maar had daar nooit over nagedacht verder.

In mijn persoonlijke worsteling met mijn homoseksualiteit ging ik op zoek. Ik was al van school maar had van mijn mentor een bijbel gekregen na het eindexamen. Ik ging in die bijbel lezen en vond de passages waarin ik las dat God van mij gruwelt.

Op een jongerenvakantie kwam mijn innerlijke strijd tot een climax en was ik mezelf aan het veranderen in een hetero. Ik trachtte mijn geaardheid, mijn identiteit volledig om te gooien.

Thuisgekomen werd ik snel ontslagen door de werkgever die zag dat ik niet dezelfde was. Mijn gedrag was vreemd en onhoudbaar op de werkvloer.
Al snel zat ik in een zware psychose en kwam er een eind aan toen ik mezelf volledig kon accepteren.
Jarenlang kon ik bij diverse werkgevers aan de slag tot ik te maken kreeg met enorme stress. Dit leidde tot een reeks van kortdurende psychosen.

Om een nog langer verhaal kort te maken:

Conversietherapie om je homoseksualiteit te veranderen is levensgevaarlijk en compleet idioot.
Je kunt beter een conversietherapie volgen om van je geloof af te komen. In elk geval van compleet idiote dogma's.

Net als dat je hersenspoeling door een sekte moet terugdraaien, moet je - om als homo geestelijk gezond te blijven - dit ook zeker doen met achterhaalde en compleet idiote aspecten van het christendom. Ga gewoon weg bij een geloofsgemeenschap die jouw identiteit niet wil accepteren op grond van achterlijke geloofszaken. Zoek een omgeving van mensen die jou wel accepteren.

Geloof liever in een onvoorwaardelijk liefhebbende God die innig van je houdt ongeacht jouw identiteit en hoe je jouw leven inricht.
Geloof in een vrije wil. Een volmaakte en almachtige God. Niet in een geloof blijven dat de identiteit van God blijft schofferen.
Mooi Jerommel :flower1: Je laat tenminste zien dat je het hart op de juiste plaats hebt.
Wees realistisch

Messenger

Bericht door Messenger »

Jerommel schreef:
15 mei 2020, 00:44
En hoe is jouw standpunt nu dan inzake homoseksualiteit?

Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

Snelheid schreef:
15 mei 2020, 10:56
peda schreef:
15 mei 2020, 10:36
Petra schreef:

Ik klaag geen mens aan.

Hallo Petra,

Nu is het helaas zo, dat wanneer iemand een persoonlijk Godsbeeld presenteert, waar een ander helemaal niets mee heeft, dit beeld ook door de ander als Identiteit van God wordt neergezet. Zo doet bijna iedereen, gelovige of ongelovige, nu mee met het in stand houden van het wassen beelden karikaturen kabinet.
Jammer, jammer, jammer.
Daar heb je helemaal gelijk in ook theologisch gezien.Knap dat je die ellen langen bijdragen van die Petra leest,wij slaan ze maar over,dat belerende denken wij laat maar.
Gewoon kort en bondig je punt maken, daar zijn fora ook voor bedoeld.
Say hi to the bad guy

Plaats reactie