Homo-conversietherapie wordt mogelijk verboden

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Moderatie: het moderatieteam
hopper
Man/Vrouw: M

Re: Homo-conversietherapie wordt mogelijk verboden

Bericht door hopper »

peda schreef:
18 mei 2020, 10:41
Jerommel schreef:
18 mei 2020, 10:15
Het is extreem dom om om steeds dat stempeltje "extreem rechts" te gebruiken.
Het is een feit dat een bepaalde groep 'met Noord Afrikaans uiterlijk' onverdraagzaam is tegenover homosexualiteit.
Links is verblind door hun eigen politieke correctheid.
Niet alleen personen met een specifiek uiterlijk, maar ook anderen ( allochtonen en autochtonen ) zijn onverdraagzaam richting homo geaarden. Er zullen nog generaties moeten komen en gaan voor zulks tot het verleden behoort, als het al volledig overtrekt. Ik vind het wel jammer dat de discussie BdO en Mart kennelijk tot stilstand is gekomen, want daar werd in mijn optiek op een andere wijze de discussie gevoerd over de ""homo problematiek"".
Het valt niet te ontkennen dat er homo-onvriendelijke passages staan in de bijbel.
Het zou een mooi gebaar naar Jezus zijn om die passages te verwijderen in een bijbel 2.0.
Uiteraard blijven homo-hatende christenen dan nog de oude bijbel gebruiken.
Maar het biedt ook kansen aan oprechte christenen.
Verleden en toekomst is geen leven, maar een herinnering aan 'je' leven.....

peda

Bericht door peda »

hopper schreef:
18 mei 2020, 12:14
peda schreef:
18 mei 2020, 10:41
Jerommel schreef:
18 mei 2020, 10:15
Het is extreem dom om om steeds dat stempeltje "extreem rechts" te gebruiken.
Het is een feit dat een bepaalde groep 'met Noord Afrikaans uiterlijk' onverdraagzaam is tegenover homosexualiteit.
Links is verblind door hun eigen politieke correctheid.
Niet alleen personen met een specifiek uiterlijk, maar ook anderen ( allochtonen en autochtonen ) zijn onverdraagzaam richting homo geaarden. Er zullen nog generaties moeten komen en gaan voor zulks tot het verleden behoort, als het al volledig overtrekt. Ik vind het wel jammer dat de discussie BdO en Mart kennelijk tot stilstand is gekomen, want daar werd in mijn optiek op een andere wijze de discussie gevoerd over de ""homo problematiek"".
Het valt niet te ontkennen dat er homo-onvriendelijke passages staan in de bijbel.
Het zou een mooi gebaar naar Jezus zijn om die passages te verwijderen in een bijbel 2.0.
Uiteraard blijven homo-hatende christenen dan nog de oude bijbel gebruiken.
Maar het biedt ook kansen aan oprechte christenen.
Het lijkt mij onmogelijk om een nieuwe bijbel canon op te stellen voor de vrijzinnigen. Kenmerk van de canon is nu eenmaal, dat God het proces inspireert. Wat God bij de vrijzinnigen nog wel en wat niet inspireert wordt in die kring dermate verschillend geinterpreteerd dat op die basis een nieuwe canon in mijn optiek onmogelijk is. Een ieder de eigen canon, past beter bij de vrijzinnigheid, vandaar dat ik altijd aanbeveel om een individuele gelovige concreet te vragen naar zijn / haar theologisch standpunt over een thema. Laat je de bevraging achterwege dan volg je het spoor van atheist 2 die ook dogmatisch de gelovigen voorschrijft hoe zij hebben te geloven. Je krijgt dan de bekende "" geloofseenheidsworst "" waar niemand zich in herkent en dus wordt het vervolgens een "' warrig "" gesprek.
Laatst gewijzigd door peda op 18 mei 2020, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

hopper

Bericht door hopper »

peda schreef:
18 mei 2020, 12:21

Het lijkt mij onmogelijk om een nieuwe bijbel canon op te stellen voor de vrijzinnigen. Kenmerk van de canon is nu eenmaal, dat God het proces inspireert. Wat God bij de vrijzinnigen nog wel en wat niet inspireert wordt in die kring dermate verschillend geinterpreteerd dat op die basis een nieuwe canon in mijn optiek onmogelijk is. Een ieder de eigen canon, past beter bij de vrijzinnigheid, vandaar dat ik altijd aanbeveel om een individuele gelovige concreet te vragen naar zijn / haar theologisch standpunt over een thema. Laat je de bevraging achterwege dan volg je het spoor van atheist 2 die ook dogmatisch de gelovigen voorschrijft hoe zij hebben te geloven.
Nee, ik wil gelovigen niks voorschrijven, laat dat duidelijk zijn. Maar met de acceptatie van het OT gaan ze ongezegd akkoord met homo-haat.
Terwijl Jezus in het NT oproept tot verdraagzaamheid. Daar zit een zware discrepantie in. Het OT hoeft niet te verdwijnen, maar de delen met homohaat en ander onwelvoegelijk schrijven zouden ze er beter uit kunnen scheuren. Dat ze het niet doen zegt natuurlijk ook wat.

peda

Bericht door peda »

hopper schreef:
18 mei 2020, 12:32
peda schreef:

Het lijkt mij onmogelijk om een nieuwe bijbel canon op te stellen voor de vrijzinnigen. Kenmerk van de canon is nu eenmaal, dat God het proces inspireert. Wat God bij de vrijzinnigen nog wel en wat niet inspireert wordt in die kring dermate verschillend geinterpreteerd dat op die basis een nieuwe canon in mijn optiek onmogelijk is. Een ieder de eigen canon, past beter bij de vrijzinnigheid, vandaar dat ik altijd aanbeveel om een individuele gelovige concreet te vragen naar zijn / haar theologisch standpunt over een thema. Laat je de bevraging achterwege dan volg je het spoor van atheist 2 die ook dogmatisch de gelovigen voorschrijft hoe zij hebben te geloven.
Nee, ik wil gelovigen niks voorschrijven, laat dat duidelijk zijn. Maar met de acceptatie van het OT gaan ze ongezegd akkoord met homo-haat.
Terwijl Jezus in het NT oproept tot verdraagzaamheid. Daar zit een zware discrepantie in. Het OT hoeft niet te verdwijnen, maar de delen met homohaat en ander onwelvoegelijk schrijven zouden ze er beter uit kunnen scheuren. Dat ze het niet doen zegt natuurlijk ook wat.
Ik herhaal dat ik geen oplossing zie voor een specifieke bijbel voor het enorme aantal inmiddels vrijzinnige gelovigen. De rechts-orthodoxie heeft in Nederland een aanhang van zo'n 200000- 300000 personen. De anders gelovigen maken een veelvoud daarvan uit, maar hebben tegelijkertijd maar heel weinig eenheid in het geloofs-belief.

Snelheid

Bericht door Snelheid »

peda schreef:
18 mei 2020, 12:40
hopper schreef:
18 mei 2020, 12:32
peda schreef:

Ik herhaal dat ik geen oplossing zie voor een specifieke bijbel voor het enorme aantal inmiddels vrijzinnige gelovigen. De rechts-orthodoxie heeft in Nederland een aanhang van zo'n 200000- 300000 personen. De anders gelovigen maken een veelvoud daarvan uit, maar hebben tegelijkertijd maar heel weinig eenheid in het geloofs-belief.
Nou Peda dat zijn er wel meer rechts-orthodoxie of ook wel genoemd de gereformeerde gezindte is haast tweehonderd duizend zielen.Voor de rest heb je gelijk :)
VERITAS VOS LIBERRABIT.

hopper

Bericht door hopper »

peda schreef:
18 mei 2020, 12:40

Zo moeilijk hoeft het niet te zijn. Er is een kinderbijbel ook, dus een homo-vriendelijke bijbel lijkt me niet onmogelijk.
Niet dat ik om het zoveelste schisma vraag, maar ik denk dat oprechte christenen Jezus serieus nemen.
Wat is er op tegen om oprecht en niet-oordelend te zijn? Dat is precies wat Jezus leerde.

Maar nogmaals, ik ben christen noch homo, ik sta alleen maar aan de zijlijn commentaar te geven.

Daarnaast zou een homo-vriendelijke bijbel de kerken mss weer wat vullen.

[Modbreak Peter79: aantal off-topic-berichten afgesplitst. Daarin vond ik de sfeer negatief; dat hing samen met verschillende politieke meningen en over wat je wel en niet mag zeggen]

Plaats reactie