Homo-conversietherapie wordt mogelijk verboden

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Forummers die over iets willen discussiëren op basis van het erkend zijn van de Bijbel als "Gods onfeilbaar woord" en/of het Apostolicum en daartoe een topic starten, zullen duidelijk bij de topicstart moeten aangeven dat de genoemde basis is bedoeld te gelden en dat reageren als men die basis niet accepteert en ter discussie wil stellen als off-topic zal gelden.

Moderatie: het moderatieteam
dingo
Man/Vrouw: M

Re: Homo-conversietherapie wordt mogelijk verboden

Bericht door dingo »

Atheist2 schreef:
15 mei 2020, 20:44
peda schreef:
15 mei 2020, 20:13
Dat in onze omstreken de christelijke cultuur eeuwen lang debet is geweest aan de afwijzende houding jegens homo geaarden, zal niemand ontkennen. Een dikke zwarte bladzijde in de geschiedenis. Dat anno 2020 de christelijke cultuur nog steeds gedomineerd zou worden door de laatsten onder de nog zo reagerenden onder de orthodoxen, dat zie ik nu weer als een groot misverstand, Het overgrote deel van de huidig levende christenen staat helemaal niet negatief tegenover homo-geaardheid. Daarom zeg ik ook keer op keer, bevraag de individuele persoon in kwestie, dan weet je de positie.
Wellicht tref je op dit forum niemand aan die persoonlijk homo geaardheid afwijst en waar heb je het dan over.
Ik weet niet waar jij leeft, maar in de contreien van het christendom is het echt niet zo verlicht als dat jij steeds beweerd.
Zoals jij ook vaak beweerd dat de meesten niet meer letterlijk in Genesis geloven of in Openbaring terwijl dat ook niet zo is. Je hebt een nogal vreemde kijk op christendom. Een utopische kijk, als je het mij vraagt.

In 1939 had jij gezegd "mensen, er is niks aan de hand. Slaap lekker"...

Moet jij eens op CIP kijken, of op andere christelijke sites van rechts garnituur. Of gewoon in de gereformeerde kerken. En die zijn niet zo klein dat ze de laatste der Mohikanen genoemd kunnen worden.
Ik weet uiteraard niet waar jij leeft. Waarschijnlijk op de Biblebelt of zo want in de grootste protestante kerken is men wel zo "verlicht". En heb jij een nogal misantropische kijk op de wereld. peda zegt terecht dat hier op het forum hoogst waarschijnlijk niemand is homo geaardheid afwijst. Ik ken ze in ieder geval niet.
A Highway to Hell but only a Stairway to Heaven says a lot about anticipated traffic volume.

peda

Bericht door peda »

Kijk Dingo, als iemand vindt dat hij teveel belasting moet betalen moet hij bij Rutte voor de deur gaan protesteren, maar niet in de tuin van peda gaan staan te orakelen. Ik kan de wereldproblemen niet oplossen , heb dat ook nooit beweerd en voel er niets voor om daarop aangesproken te worden.

Mart

Bericht door Mart »

peda schreef:
15 mei 2020, 20:13
Dat in onze omstreken de christelijke cultuur eeuwen lang debet is geweest aan de afwijzende houding jegens homo geaarden, zal niemand ontkennen. Een dikke zwarte bladzijde in de geschiedenis. Dat anno 2020 de christelijke cultuur nog steeds gedomineerd zou worden door de laatsten onder de nog zo reagerenden onder de orthodoxen, dat zie ik nu weer als een groot misverstand, Het overgrote deel van de huidig levende christenen staat helemaal niet negatief tegenover homo-geaardheid. Daarom zeg ik ook keer op keer, bevraag de individuele persoon in kwestie, dan weet je de positie.
Wellicht tref je op dit forum niemand aan die persoonlijk homo geaardheid afwijst en waar heb je het dan over.
Dat ben ik met je eens. Het christendom is sterk veranderd, zeker de laatste decennia. Evenmin vermoed ik dat er op dit forum nog iemand is die homo geaardheid afwijst. Een zeer goede zaak.
Wees realistisch

dingo

Bericht door dingo »

peda schreef:
15 mei 2020, 21:32
Kijk Dingo, als iemand vindt dat hij teveel belasting moet betalen moet hij bij Rutte voor de deur gaan protesteren, maar niet in de tuin van peda gaan staan te orakelen. Ik kan de wereldproblemen niet oplossen , heb dat ook nooit beweerd en voel er niets voor om daarop aangesproken te worden.
Dat is nou jammer ik had echt gehoopt dat jij voor mij in de tuin van Rutte ging protesteren. :w
A Highway to Hell but only a Stairway to Heaven says a lot about anticipated traffic volume.

peda

Bericht door peda »

dingo schreef:
15 mei 2020, 21:36
peda schreef:
15 mei 2020, 21:32
Dat is nou jammer ik had echt gehoopt dat jij voor mij in de tuin van Rutte ging protesteren. :w
Neem daarover maar contact op met atheist 2, hij was wel de protesterende trendzetter. :lol:

Atheist2

Bericht door Atheist2 »

peda schreef:
15 mei 2020, 21:22
Ik hoef nergens te gaan kijken behalve op dit forum. Waar zie jij hier homo verachters. Gaarne naam en toenaam.
Geloof maar dat het onderling wel anders is.. En dit forum is niet echt maatgevend lijkt mij.
Dan zou de islam ook niet bestaan, want hier is moslim te bekennen.. Die logica :?

dingo schreef:
15 mei 2020, 21:26
Ik weet uiteraard niet waar jij leeft. Waarschijnlijk op de Biblebelt of zo want in de grootste protestante kerken is men wel zo "verlicht". En heb jij een nogal misantropische kijk op de wereld. peda zegt terecht dat hier op het forum hoogst waarschijnlijk niemand is homo geaardheid afwijst. Ik ken ze in ieder geval niet.
Ik leef onder andere op internet. En op cip (christelijk informatie platform) is er eens een hele discussie geweest over die Nashville verklaring. Dat homoseksualiteit onchristelijk is en tornt aan de natuurlijke orde. Moest je lezen, de ene verlichte na de andere :clown:

Waarom zouden mensen dit forum als maatstaf nemen als het gaat om christendom? Waarom niet CIP of xandernieuws (christelijke site die rechts is)?
Die sites heb ik net nog opgegeven. Lezen schijnt toch moeilijk te zijn.

Mart

Bericht door Mart »

Atheist2 schreef:
15 mei 2020, 21:46
Waarom niet CIP of xandernieuws (christelijke site die rechts is)?
Dat soort gruweldenkende gedachtengoed moet m.i. keihard worden aangepakt.
Wees realistisch

peda

Bericht door peda »

Ik zou Atheist 2 voorstellen om op de door hem genoemde forums te gaan protesteren, daar geschiedt het kwaad, wat moet worden bestreden. Hier worden echt de verkeerden aangetroffen. Bestrijd het kwaad, waar het kwaad plaats vindt, dat is pas echt effectief. Succes. :!:
Laatst gewijzigd door peda op 15 mei 2020, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Atheist2

Bericht door Atheist2 »

Mart schreef:
15 mei 2020, 21:10
Het is een verdedigbare interpretatie gezien het unieke woordgebruik en het vermijden van woorden die een normale vriendschap definiëren. Dat viel ook mij al op toen ik de teksten las tijdens m'n voormalige religieuze leven. En beter, het is een interessante invalshoek die het stigma aanpakt. Ik ga gewoon voor deze interpretatie en beschouw iedereen die de homoseksuele mens als een verrichter van een gruweldaad beschouwt als een gruweldenker. Als zij het mogen beweren, mogen wij het ook.

JHWH vond het slechts een gruwel als twee mannen samen liggen (שָׁכַב) zoals met een vrouw (Leviticus 18:22, Leviticus 20:13). Natuurlijk, want een positie is veel spannender en een absolute must! Als JHWH bstaat, dan heeft hij ook de homoseksuele mens geschapen, niet? En eveneens de vele diersoorten die homoseksueel gedrag vertonen.
Ik denk dat JHWH homoseksualiteit afkeurde. En dat veel mensen die God volgen en daarom ook homoseksualiteit afkeuren. Vooral door mistverstanden, namelijk te denken dat homoseksualiteit alleen betekende "kontneuken". En niet liefde en andere zaken die hetero's ook kunnen ervaren.

Dit is overigens een leuk filmpje over "homo's" volgens de biblebelt :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=FBRUVFelzOs

Tevens is het geen argument dat het een interessante invalshoek is die een stigma aanpakt. Het moet ook hout snijden.

Prachtig! Die interpretatie nemen we mee de nieuwe exegetische lente in.

Het is wel prachtig, maar wel erg kortzichtig. Geen idee hebben wat inwijding betekende in die tijden. Al vraag ik mij wel af waarom er bij Jezus zijn gevangenneming een man in een wit kleed is. Die wordt expliciet genoemd in Marcus.

Atheist2

Bericht door Atheist2 »

peda schreef:
15 mei 2020, 21:56
Ik zou jou voorstellen om op de door jou genoemde forums te gaan protesteren, daar geschiedt het kwaad, wat jij terecht wilt bestrijden. Hier praat je echt met de verkeerden. Bestrijd het kwaad, waar het kwaad plaats vindt, dat is echt effectief. Succes. :!:
sorry hoor, maar ik protesteer niet. Ik laat alleen zien dat afkeur en zelfs "walging" voor homoseksualiteit niet alleen voor de biblebelt is. En dat de rest zo verlicht is.

Dat zou hetzelfde zijn als beweren dat de islam verlicht is omdat er een bepaald aantal mensen is die verlicht is. Het gros is dat niet. Zo ook voor christendom. En ook op andere thema's dan homoseksualiteit. Ook op gebied van Genesis. Je bent gelukkig te prijzen als je in jouw leven alleen maar verlichte gelovigen tegenkomt. Van alle geloven.

Mart

Bericht door Mart »

peda schreef:
Ik zou jou voorstellen om op de door jou genoemde forums te gaan protesteren, daar geschiedt het kwaad, wat jij terecht wilt bestrijden. Hier praat je echt met de verkeerden.
Praat hier met mensen, niet? Als reeds aangegeven, is het christendom sterk veranderd, zeker de laatste decennia. Evenmin vermoed ik dat er op dit forum nog iemand is die homo geaardheid afwijst.
Bestrijd het kwaad, waar het kwaad plaats vindt, dat is echt effectief.
Niet eens een slecht idee. Zal kijken of ik de uithoek in kan om de discussie aan te gaan, of dat het zodanig met regels is afgeschermd dat men slechts onder specifieke voorwaarden mag posten.
Wees realistisch

dingo

Bericht door dingo »

Atheist2 schreef:
15 mei 2020, 22:00
peda schreef:
Ik zou jou voorstellen om op de door jou genoemde forums te gaan protesteren, daar geschiedt het kwaad, wat jij terecht wilt bestrijden. Hier praat je echt met de verkeerden. Bestrijd het kwaad, waar het kwaad plaats vindt, dat is echt effectief. Succes. :!:
sorry hoor, maar ik protesteer niet. Ik laat alleen zien dat afkeur en zelfs "walging" voor homoseksualiteit niet alleen voor de biblebelt is. En dat de rest zo verlicht is.

Dat zou hetzelfde zijn als beweren dat de islam verlicht is omdat er een bepaald aantal mensen is die verlicht is. Het gros is dat niet. Zo ook voor christendom. En ook op andere thema's dan homoseksualiteit. Ook op gebied van Genesis. Je bent gelukkig te prijzen als je in jouw leven alleen maar verlichte gelovigen tegenkomt. Van alle geloven.
Nu doe je alsof CIP doorsnee christelijk en de maatstaf is. Binnen de PKN toch de grootste protestantse kerk in Nederland is homoseksualiteit helemaal geen issue.

Ik vind het prima als jij en Mart naar CIP vertrekken om ten strijde te trekken maar hier ben je tegen windmolens aan het vechten.

Mart

Bericht door Mart »

dingo schreef:
15 mei 2020, 22:09
Ik vind het prima als jij en Mart naar CIP vertrekken om ten strijde te trekken maar hier ben je tegen windmolens aan het vechten.
Zal op meerdere plaatsen aanwezig zijn. Zal m'n activiteit uitbreiden.
Wees realistisch

Atheist2

Bericht door Atheist2 »

dingo schreef:
Nu doe je alsof CIP doorsnee christelijk en de maatstaf is. Binnen de PKN toch de grootste protestantse kerk in Nederland is homoseksualiteit helemaal geen issue.

Soms vraag ik me af of de bedoeling hier wel duidelijk word? Het ging mij niet om te protesteren. Hoe mensen in kerken over seksualiteit denken zal mij mijn **** roesten. Het ging mij erom dat men hier doet alsof christendom zo verlicht is, en dat is niet zo (naar mijn mening). Dat wilde ik duidelijk maken.

Zelf moet ik altijd lachen om mensen die vanwege 2000 jaar oude boeken niet meegaan met de tijd. Of dat men in de kerken wil bepalen dat mensen zich niet mogen laten palen. Kerken moeten zich niet moeien met wat mensen onder de lakens of erboven uitspoken.

https://www.youtube.com/watch?v=MDsFuc3U9XI

dingo

Bericht door dingo »

Atheist2 schreef:
15 mei 2020, 22:18
dingo schreef:

Soms vraag ik me af of de bedoeling hier wel duidelijk word? Het ging mij niet om te protesteren. Hoe mensen in kerken over seksualiteit denken zal mij mijn **** roesten. Het ging mij erom dat men hier doet alsof christendom zo verlicht is, en dat is niet zo (naar mijn mening). Dat wilde ik duidelijk maken.
En ik probeer duidelijk te maken dat je mening niet met feiten onderbouwd wordt. Maar als je zo graag je eigen karikatuur als maatgevend ziet: be my guest.

Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

Mart schreef:
15 mei 2020, 20:06
Piebe Paulusma schreef:
15 mei 2020, 19:33
De orthodoxe jood die zes jonge homo's doodstak vergeten we maar even. Is vast ook de schuld van christenen.
De discussie betrof de gevoeligheid van een stigmatiserende interpretatie van sommige Bijbelteksten aangaande homoseksuelen, maar je wijkt meteen weer uit naar de ultra orthodoxe Jood die mensen neerstak. Je kunt het niet nalaten, he?
Gelukkig kan ik het wel nalaten.
Say hi to the bad guy

Mart

Bericht door Mart »

Piebe Paulusma schreef:
15 mei 2020, 23:52
Mart schreef:
15 mei 2020, 20:06
Piebe Paulusma schreef:
15 mei 2020, 19:33
De orthodoxe jood die zes jonge homo's doodstak vergeten we maar even. Is vast ook de schuld van christenen.
De discussie betrof de gevoeligheid van een stigmatiserende interpretatie van sommige Bijbelteksten aangaande homoseksuelen, maar je wijkt meteen weer uit naar de ultra orthodoxe Jood die mensen neerstak. Je kunt het niet nalaten, he?
Gelukkig kan ik het wel nalaten.
Kom je er wéér op terug?
Wees realistisch

Snelheid

Bericht door Snelheid »

dingo schreef:
Atheist2 schreef:
15 mei 2020, 22:00
peda schreef:

Die kans krijgen ze niet bij CIP.CIP vertegenwoordigd een bepaalde stroming binnen het NL protestantisme,de PKN valt daar voor een klein deel in met niet het grote geheel.
VERITAS VOS LIBERRABIT.

peda

Bericht door peda »

Mart schreef:
15 mei 2020, 22:12
dingo schreef:
Zal op meerdere plaatsen aanwezig zijn. Zal m'n activiteit uitbreiden.
Symbolisch gezien, meen ik dat wanneer je de ambitie hebt om bij de vrijwillige brandweer branden te gaan blussen je ook daar effectief moet optreden waar er een gevaarlijke brand is. Om dan te gaan blussen op een barbecue festijn omdat je meent daar een vonkje gezien te hebben, is voor mij overdone. Ook in het geval van G. werd hoor en wederhoor in mijn optiek niet goed toegepast. Als G. bij hoor en wederhoor zich had ontpopt als homo -hater dan was de inzet van de schuimmachine m.i. absoluut gerechtvaardigd geweest. Maar nu geeft het geval G. mij het gevoel dat hem een masker op de kop is geplaatst dat fungeerde als de kop van Jut, om niet forum-aanwezigen en niet medelezenden te treffen. Nogmaals ik vind dat bij G. mij ook grote schuld verweten kan worden. Het zit mij nog steeds niet lekker.

Mart

Bericht door Mart »

Gaitema is geen homohater en heeft altijd de beste bedoelingen, maar had iets verkeerds gezegd waar hij niet van terug kwam. Homofilie is geen hersenaandoening; pdd-nos wel. Daar is hij meerdere malen op gewezen. Hij is er toen zelf vandoor gegaan.
Laatst gewijzigd door Mart op 16 mei 2020, 11:59, 3 keer totaal gewijzigd.
Wees realistisch

Snelheid

Bericht door Snelheid »

Het blijft maar over Gaitema gaan de man weet jullie wel op stang te jagen;hij is vertrokken zal ook weer terug komen en wie opgelet heeft was hij er gisteren even.Wat zal hij lachen en genieten van al die belangstelling om dat hij vindt wat hij vindt of het nou waar is of niet.
VERITAS VOS LIBERRABIT.

hopper

Bericht door hopper »

Snelheid schreef:
16 mei 2020, 10:29
Het blijft maar over Gaitema gaan de man weet jullie wel op stang te jagen;hij is vertrokken zal ook weer terug komen en wie opgelet heeft was hij er gisteren even.Wat zal hij lachen en genieten van al die belangstelling om dat hij vindt wat hij vindt of het nou waar is of niet.
Ik ga ook wat rebels schrijven denk ik. Ik wil ook wel eens de aandacht van iedereen.
Nu hang ik er maar een beetje bij. Ik hoor niet bij de theïsten en niet bij de atheïsten.
Niemand ziet me staan.
Werk niet vooruit, zend niet uit, sta naar binnen. Roemeens-joodse dichter Paul Celan

Snelheid

Bericht door Snelheid »

hopper schreef:
16 mei 2020, 10:32
Snelheid schreef:
Ik ga ook wat rebels schrijven denk ik. Ik wil ook wel eens de aandacht van iedereen.
Nu hang ik er maar een beetje bij. Ik hoor niet bij de theïsten en niet bij de atheïsten.
Niemand ziet me staan.
:lol: :lol: Ja moet je doen gelijk heb je ;)
VERITAS VOS LIBERRABIT.

hopper

Bericht door hopper »

Snelheid schreef:
16 mei 2020, 10:34
hopper schreef:
Snelheid schreef:
Niemand ziet me staan.
Ik zit al op Xandernieuws te zoeken naar idiote uitspraken om te kopieëren!
Werk niet vooruit, zend niet uit, sta naar binnen. Roemeens-joodse dichter Paul Celan

Snelheid

Bericht door Snelheid »

hopper schreef:
16 mei 2020, 10:39
Snelheid schreef:
16 mei 2020, 10:34
hopper schreef:
Snelheid schreef:
Niemand ziet me staan.
Ik zit al op Xandernieuws te zoeken naar idiote uitspraken om te kopieëren!
Bestaat dat nog :roll: :roll:
VERITAS VOS LIBERRABIT.

Plaats reactie