Vertrouwen in God

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Forummers die over iets willen discussiëren op basis van het erkend zijn van de Bijbel als "Gods onfeilbaar woord" en/of het Apostolicum en daartoe een topic starten, zullen duidelijk bij de topicstart moeten aangeven dat de genoemde basis is bedoeld te gelden en dat reageren als men die basis niet accepteert en ter discussie wil stellen als off-topic zal gelden.

Moderatie: het moderatieteam
Jerommel
Man/Vrouw: M

Re: Vertrouwen in God

Bericht door Jerommel »

HJW schreef:
05 apr 2020, 20:35
Jerommel schreef:
05 apr 2020, 20:01
Niet het idee dat ik van hen krijg..
Vergeet niet dat ze de Talmud hanteren.
https://mens-en-samenleving.infonu.nl/r ... -volk.html

Vele mensen denken dat de Joden menen dat ze bevoorrecht zijn door G'd boven andere mensen

Daarom dient het Joodse volk naar de hoogste ethische maatstaven te leven. Dit brengt extra verantwoordelijkheid met zich mee. Het wil dus niet zeggen dat G'd de Joden bevoorrecht zijn boven andere volken.
Haha, mooi verhaal.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W

Petra
Man/Vrouw: V

Bericht door Petra »

peda schreef:
05 apr 2020, 10:08

Hallo Petra,

Ik heb daar elders reeds wat over geschreven. Het filosofisch gezien voor God maximaal bereikbare volgens Leibniz. Maar het is niet geOpenbaard en dus blijven er vele vragen over die ook niet goed beantwoord kunnen worden. Evenals de theodicee, behoort het totale "' Plan "' van de schepping tot het niet verklaarde. Ook de voorspelde herschepping is zo'n raadsel, immers waarom zou in de herschepping datgene mogelijk zijn dat in de schepping niet kon worden bereikt. Ook aangaande dit grote vraagstuk ontbreekt het aan een verklarende toelichting.
Raadsels ahaaaaa. Ik ben dus niet de enige die in chronische verwarring doolt. :lol:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas

Petra
Man/Vrouw: V

Bericht door Petra »

pyro schreef:
05 apr 2020, 10:39
O, nodig je me nu uit het beeld van God de Vader erbij te betrekken?
Neuh het was maar een grapje.(wel waar trouwens). Maar je hebt er zowaar een bijna poëtisch verhaal omheen gebouwd. :flower1:
Laatst gewijzigd door Petra op 06 apr 2020, 04:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas

Mart

Bericht door Mart »

Jerommel schreef:
05 apr 2020, 19:54
Mart schreef:
05 apr 2020, 02:15
Jerommel schreef:
05 apr 2020, 01:50
Ik kwam er in mijn zoektocht achter dat de wereld wordt bestuurd 'vanuit een anti-Christus hoek', en het werd me duidelijk dat Christus en Christenen onder vuur liggen vanuit die hoek.
Elke Amerikaanse president was een christen, net zoals de meeste presidenten van andere rijke westerse landen.
Er is helaas een verschil tussen de media versie en de werkelijke mens als het om publieke figuren gaat.
Daar naast zijn politici dikwijls marionetten.

Doorgaans ligt de macht bij het grote geld.
Daar heb je wel gelijk in. Trump blijkt bijvoorbeeld in de interviews vrijwel niets van de bijbel te weten (en ik vermoed dat dit eveneens het geval is met vele andere politici). God is voor velen slechts de show aan de buitenkant. Het is zelf zo opvallend dat ik me erover verbaas dat zoveel mensen niet eens zien dat ze in de luren worden gelegd. Misschien zien ze het, maar willen niet geloven in zoveel slechtheid. Tja, ik weet het eerlijk gezegd ook niet meer. Rare wereld :|. Noam Chomsky vroeg zich laatst af of het menselijke ras eigenlijk wel levensvatbaar was. Misschien is het antwoord gewoon: nee. We houden wellicht niet genoeg van ons nageslacht om ze een vrije en gelukkige toekomst te gunnen. Te stom, te slaafs, te zelfzuchtig, te volgzaam en te braaf. Als het zo is, dan zij het zo.
Wees realistisch

pyro

Bericht door pyro »

Mart schreef:
06 apr 2020, 02:46
Daar heb je wel gelijk in. Trump blijkt bijvoorbeeld in de interviews vrijwel niets van de bijbel te weten (en ik vermoed dat dit eveneens het geval is met vele andere politici).
Niet alleen de bijbel. Trump geeft slechts uiterst zelden blijk inhoudelijk iets te begrijpen van welk onderwerp dan ook. Dat roept de vraag op of hij aldus poseert voor zijn schare trouwe volgelingen. Dat die hem volgen door dik en door dun komt vooral door Trumps imago dat hij het politieke establishment aan z'n laars lapt, openlijk durft te zeggen wat joe sixpack denkt. Ik neig daar toch eigenlijk wel toe. Hij is niet dom maar sluw en daarbij de dikhuidigste republikeinse olifant van de hele kudde.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)

hopper

Bericht door hopper »

pyro schreef:
06 apr 2020, 09:30
Mart schreef:
Daar heb je wel gelijk in. Trump blijkt bijvoorbeeld in de interviews vrijwel niets van de bijbel te weten (en ik vermoed dat dit eveneens het geval is met vele andere politici).
Niet alleen de bijbel. Trump geeft slechts uiterst zelden blijk inhoudelijk iets te begrijpen van welk onderwerp dan ook. Dat roept de vraag op of hij aldus poseert voor zijn schare trouwe volgelingen. Dat die hem volgen door dik en door dun komt vooral door Trumps imago dat hij het politieke establishment aan z'n laars lapt, openlijk durft te zeggen wat joe sixpack denkt. Ik neig daar toch eigenlijk wel toe. Hij is niet dom maar sluw en daarbij de dikhuidigste republikeinse olifant van de hele kudde.
Trump verteld meer hoe de Joe Jezuspack denkt in de VS. Zijn achterban is voor een groot deel christelijk.
En dat is voor mij onbegrijpelijk, Trump is de belichaming van alles wat God zo'n beetje verboden heeft.

Trump liegt aan de lopende band en heeft een feilloos gevoel om op hebzucht en zelfzucht in te spelen.
Werk niet vooruit, zend niet uit, sta naar binnen. Roemeens-joodse dichter Paul Celan

pyro

Bericht door pyro »

Mart schreef:
pyro schreef:
hopper schreef:
06 apr 2020, 10:03
Trump vertelt meer hoe de Joe Jezuspack denkt in de VS. Zijn achterban is voor een groot deel christelijk.
En dat is voor mij onbegrijpelijk, Trump is de belichaming van alles wat God zo'n beetje verboden heeft.

Trump liegt aan de lopende band en heeft een feilloos gevoel om op hebzucht en zelfzucht in te spelen.
Je hebt het dan niet over religie als persoonlijke levensovertuiging maar als onderdeel van culturele identiteit, in dit geval in de context van tribalisering van de Amerikaanse samenleving.

Messenger

Bericht door Messenger »

pyro schreef:
Trump geeft slechts uiterst zelden blijk inhoudelijk iets te begrijpen van welk onderwerp dan ook.
Hij heeft het dan de laatste tijd over social distancing gehad, maar hij staat wel met zijn vice-president en anderen dicht op elkaar zich te verdringen op het kleine podium. Als het virus toeslaat is er de kans dat zowel Trump als Pence vrijwel gelijktijdig het loodje leggen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Wow, het "Orange Man Bad" virus slaat hier wel weer flink toe zeg...

Messenger

Bericht door Messenger »

Jerommel schreef:
06 apr 2020, 11:02
Heeft Trump iets te maken met sinaasappels?

Ik dacht meer dat hij wat heeft met golfballen.

Zoals Youp al zei : "Hoe kleiner de bal, hoe groter ...'
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

HJW

Bericht door HJW »

Jerommel schreef:
Is dit niet ook gewoon benoemen ?

hopper

Bericht door hopper »

pyro schreef:
06 apr 2020, 10:14

Je hebt het dan niet over religie als persoonlijke levensovertuiging maar als onderdeel van culturele identiteit, in dit geval in de context van tribalisering van de Amerikaanse samenleving.
Dat is in de VS voor mij onbegrijpelijk. Amerikanen halen overal God er bij (God bless America), maar doen verder graag wat God verboden heeft op dat geroofde land.
Werk niet vooruit, zend niet uit, sta naar binnen. Roemeens-joodse dichter Paul Celan

hopper

Bericht door hopper »

Jerommel schreef:
De antichrist is wel toepasselijk in een gesprek over God. Herkennen we hem?

pyro

Bericht door pyro »

Jerommel schreef:
Dan maar gauw wat vaccin toedienen :w
https://ibb.co/xzWdqtk

Jerommel

Bericht door Jerommel »

HJW schreef:
06 apr 2020, 12:00
Jerommel schreef:
Is dit niet ook gewoon benoemen ?
Tja, gebaseerd op de uitgesproken anti-Trump media..

HJW

Bericht door HJW »

Jerommel schreef:
06 apr 2020, 12:47
Wat me opvalt is dat je volop meedoet met het negatief benaderen van de 0,1%, maar dat je in de gordijnen hangt als er kritiek is op Trump.

Zie je in de laatste bijdragen hier zaken staan die volgens jou niet juist zijn aangaande Trump ?

Jerommel

Bericht door Jerommel »

HJW schreef:
06 apr 2020, 12:48
Jerommel schreef:
06 apr 2020, 12:47
Wat me opvalt is dat je volop meedoet met het negatief benaderen van de 0,1%, maar dat je in de gordijnen hangt als er kritiek is op Trump.
Ik heb ook wel kritiek op Trump hoor.
Vind het alleen wel wat ergerlijk als mensen maar de mainstream opiniemakes na praten en voor hun TV zitten alsof alles wat daar uit komt de waarheid is.
En alles dat daar van af wijkt is al gauw 'wrong think'.
Verder kun je de 0,1 of 0,01 of 0,001% ook niet over één kam scheren, natuurlijk.
Meestal duid je er, generaliserend een bepaalde groep mee aan.
Laatst gewijzigd door Jerommel op 06 apr 2020, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

hopper schreef:
06 apr 2020, 12:12
pyro schreef:

Dat is in de VS voor mij onbegrijpelijk. Amerikanen halen overal God er bij (God bless America), maar doen verder graag wat God verboden heeft op dat geroofde land.
Misschien is niet iedreen een Christen in de USA?
Misschien zijn er geen of nauwelijks Christenen in beroemd Hollywood?

HJW

Bericht door HJW »

Jerommel schreef:
06 apr 2020, 13:30
Vind het alleen wel wat ergerlijk als mensen maar hun opiniemakers napraten
Maar dat doe jij toch ook ? Je hebt alleen andere opinie makers waar jij vertrouwen in hebt.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

HJW schreef:
06 apr 2020, 13:34
Jerommel schreef:
Maar dat doe jij toch ook ? Je hebt alleen andere opinie makers waar jij vertrouwen in hebt.
Beter had ik ipv "hun opiniemakers" moeten zeggen "de mainstream opiniemakers" (heb het zelfs even aangepast)
Die vind je op TV en in de grote bladen (of hun sites) en op de big tech sites enz..

Ik volg zelf niemand blind.
Ben ik ook te wantrouwig voor.

Messenger

Bericht door Messenger »

Jerommel schreef:
06 apr 2020, 13:52
HJW schreef:
06 apr 2020, 13:34
Jerommel schreef:
Beter had ik ipv "hun opiniemakers" moeten zeggen "de mainstream opiniemakers" (heb het zelfs even aangepast)
Die vind je op TV en in de grote bladen (of hun sites) en op de big tech sites enz..

Ik volg zelf niemand blind.
Ben ik ook te wantrouwig voor.
Opiniemakers zijn niet nodig hoor als je een persconferentie kijkt: https://www.telegraaf.nl/video/20215501 ... antwoorden Als het goed is maak je dan zelf een opinie.

hopper

Bericht door hopper »

Jerommel schreef:
06 apr 2020, 13:32
hopper schreef:
pyro schreef:

Er wonen uiteraard ook veel lieve, aardige mensen in de VS. Het aantal Trump-stemmers was ca 50 miljoen meen ik zo uit mijn hoofd te weten.
Dat is slechts 1/6e van de bevolking.

Van Hollywood heb ik geen verstand, ik hou me nooit bezig met gossip of verering van individuen.

hopper

Bericht door hopper »

Jerommel schreef:

Vind het alleen wel wat ergerlijk als mensen maar de mainstream opiniemakes na praten en voor hun TV zitten alsof alles wat daar uit komt de waarheid is.
En alles dat daar van af wijkt is al gauw 'wrong think'.
Verder kun je de 0,1 of 0,01 of 0,001% ook niet over één kam scheren, natuurlijk.
Meestal duid je er, generaliserend een bepaalde groep mee aan.
De achterban van Trump is dat op vrijwillige basis, dus dat is per definitie een generalisatie.
Verwerp zijn gedachtengoed en je hoort al niet meer tot die groep.
Verder oordeel ik jou niet omdat je je bekent tot dat gedachtengoed.
Ik zie het slechts als onwetendheid.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

hopper schreef:
06 apr 2020, 14:32
Jerommel schreef:
06 apr 2020, 13:32
hopper schreef:
pyro schreef:

Er wonen uiteraard ook veel lieve, aardige mensen in de VS. Het aantal Trump-stemmers was ca 50 miljoen meen ik zo uit mijn hoofd te weten.
Dat is slechts 1/6e van de bevolking.
Ondertussen heb je schijnbaar niks gehoord van de haat en het geweld dat van links komt.
Hoe zou dat komen, dat je dat niet hoort?

HJW

Bericht door HJW »

Jerommel schreef:
06 apr 2020, 15:00
Ondertussen heb je schijnbaar niks gehoord van de haat en het geweld dat van links komt.
Hoe zou dat komen, dat je dat niet hoort?
Ik hoor je nooit over de haat en het geweld van rechts......

Plaats reactie