Orange Man Bad

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Moderatie: het moderatieteam
hopper
Man/Vrouw: M

Re: Orange Man Bad

Bericht door hopper »

Jerommel schreef:
28 apr 2020, 02:58

In mijn optiek wil je niet in gesprek omdat je bang bent dat je voorgelogen bent.
Maar dat is normaal.
Iedereen is bang dat ie wordt belogen, bedrogen en bedonderd.
Maar helaas leven we in een wereld waarin mensen elkaar bedonderen.
Vooral mensen die geen moer om anderen geven, maar alleen om henzelf, hun macht en hun clubje.
Da's maar een heel klein deel van de mensheid, dus voor de rest van de mensheid spelen ze mooi weer via hun kanalen.
En als wij in hun positie zouden zitten, zouden we wellicht het zelfde doen..
Projectie. Ik ben niet bang dat ik belogen of bedonderd wordt. Ik vertrouw op mijn gevoel. En dat gevoel zegt mij dat er duizenden mensen op een serieuze manier met corona bezig zijn. En ja, soms heb ik daar ook kritiek op. En ja, soms zitten daar ook opportunisten tussen. Maar idioten zijn gemakkelijk te herkennen als je dat zelf niet bent. De hier veelbesproken Trump is er eentje en vele complotdenkers zijn dat ook.

En nee, als ik in 'hun' positie zit dan zou ik dat niet doen. Die achterdocht is mij vreemd. Ik haal liever mijn levensvreugde uit zorgen voor elkaar dan uit bedonderen van elkaar.
Verleden en toekomst is geen leven, maar een herinnering aan 'je' leven.....

Jerommel

Bericht door Jerommel »

pyro schreef:
28 apr 2020, 09:37
Jerommel schreef:
27 apr 2020, 23:20
Doe er je voordeel mee en maak er van wat je wilt:

X22 Report - Precursor, Nothing Can Stop The Truth, Relevant Events Are About To Unfold - Episode 2158b
Ik ben afgehaakt bij het gedeelte over Nancy Pelosi's koelkast.
Ik weet niet waarom, maar ben ook niet heel erg verbaasd.

[knip]
Dit ['the great awakening'] raakt ook aan Bijbelse thema's, waar evengoed de meningen (as usual) over verdeeld zijn.
Nee, met "Dit" bedoelde ik niet "the Great Awakening".
Ik zette dat laatste tussen aanhalingstekens omdat het zo wordt genoemd, en het doelt op het bewust worden van het volk aangaande de zieke handel en wandel van de 'power elite'.
Ik zie evengoed wel een mogelijk verband tussen "the Great Awakening" en "the Grand Deception" uit de eindtijd profetieën, maar dat moet nog blijken.

Verder ga ik er hier nu niet op in, omdat het niets meer met Corona te maken heeft en dit soort onderwerpen hier ongewenst zijn.
Wat we zien is dat de aanhang van de amerikaanse president een alternatieve werkelijkheid krijgt voorgeschoteld.
De vraag is of het klopt.
Een mengsel van politiek 'red neck bible belt' christendom en rechts extremisme.
Waar baseer je dat oordeel op?
Klinkt meer als wat de OMB media er over zegt..
De crew mag het zeggen, maar dit forum lijkt me inderdaad niet bedoeld als een podium voor dit verschijnsel.
Mee eens, maar men post dan weer OMB shizzle en etcetera enzovoorts..
Als je mijn persoonlijke mening wilt weten: volgens mij laat je je lelijk misleiden, Jerommel. :|
Tja, kennelijk zie je dat zo.. :|
Jammer.
Maar ik begrijp ook wel dat het zo over komt.
Ik heb wel een stuk hoop, maar ik realiseer me ook dat dat valse hoop zou kunnen zijn.
Time will tell.
Laatst gewijzigd door Jerommel op 28 apr 2020, 10:36, 2 keer totaal gewijzigd.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W

Jerommel

Bericht door Jerommel »

hopper schreef:
28 apr 2020, 10:06
Jerommel schreef:
28 apr 2020, 02:58

In mijn optiek wil je niet in gesprek omdat je bang bent dat je voorgelogen bent.
Maar dat is normaal.
Iedereen is bang dat ie wordt belogen, bedrogen en bedonderd.
Maar helaas leven we in een wereld waarin mensen elkaar bedonderen.
Vooral mensen die geen moer om anderen geven, maar alleen om henzelf, hun macht en hun clubje.
Da's maar een heel klein deel van de mensheid, dus voor de rest van de mensheid spelen ze mooi weer via hun kanalen.
En als wij in hun positie zouden zitten, zouden we wellicht het zelfde doen..
Projectie.
Nee.
Ik ben niet bang dat ik belogen of bedonderd wordt.
Dat geloof ik niet.
Ik vertrouw op mijn gevoel.
Dat is juist het punt.
Want wie / wat dan appelleert aan jouw gevoel, die / dat volg je.
Maar ook dat is normaal.
Dat doen we allemaal tot op zekere hoogte.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

hopper schreef:
28 apr 2020, 10:06

En nee, als ik in 'hun' positie zit dan zou ik dat niet doen.
Dat weet je pas als je in hun positie zit, maar daar zit je niet.
Die achterdocht is mij vreemd.
Achterdocht of gewoon logica?
Hoe zou jij het gepeupel zien waar er miljarden van zijn, als je zelf in het power elite milieu zou zijn opgegroeid, en de mensen die je kent en waar je bij hoort de touwtjes van het gepeupel in handen hebben?
Als je deel bent van de gemeenschap die zich boven het gepeupel stellen en zich de goden der wereld wanen?
Power is als een drug, net als rijkdom, wat hand in hand met power gaat.
Ik haal liever mijn levensvreugde uit zorgen voor elkaar dan uit bedonderen van elkaar.
Ja, ik ook, hoewel ik altijd meer met mijn eigen geluk en mijn populariteit binnen mijn omgeving bezig was.
Dat sluit het voor anderen (willen) zorgen niet uit, maar voor iedereen geldt dat ie geliefd wil worden door zijn / haar omgeving en / of door waar we tegen op kijken.
Maar onze omgeving is niet de power elite.
Wij hebben die power en dat geld niet.

Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

Jerommel schreef:
28 apr 2020, 10:18
Maar ook dat is normaal.
Eens, maar nee, dat zou normaal niet de norm mogen zijn! :naughty:

Wanneer jij jouw gevoelens durft te wantrouwen, sta je aan de wieg van grote wijsheid denk ik in alle onbescheidenheid. :mrgreen:
Say hi to the bad guy

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Piebe Paulusma schreef:
28 apr 2020, 11:26
Jerommel schreef:
Maar ook dat is normaal.

Wanneer jij jouw gevoelens durft te wantrouwen, sta je aan de wieg van grote wijsheid denk ik in alle onbescheidenheid. :mrgreen:
Ooit, als er geen misleiding meer is en het verborgene openbaar is, zullen we niet meer hoeven wantrouwen. :flower1:

hopper

Bericht door hopper »

Jerommel schreef:
28 apr 2020, 11:22

Hoe zou jij het gepeupel zien waar er miljarden van zijn, als je zelf in het power elite milieu zou zijn opgegroeid, en de mensen die je kent en waar je bij hoort de touwtjes van het gepeupel in handen hebben?
Als je deel bent van de gemeenschap die zich boven het gepeupel stellen en zich de goden der wereld wanen?
In mij is geen gedeeldheid van gepeupel en 'elite'.
Ja, ik ook, hoewel ik altijd meer met mijn eigen geluk en mijn populariteit binnen mijn omgeving bezig was.
Dat sluit het voor anderen (willen) zorgen niet uit, maar voor iedereen geldt dat ie geliefd wil worden door zijn / haar omgeving en / of door waar we tegen op kijken.
Ik heb die drang nooit gehad om geliefd te zijn. Dat kwam goed uit ook. Ik ben ook niet erg geliefd.

pyro

Bericht door pyro »

pyro schreef:
Jerommel schreef:
28 apr 2020, 10:11
Het is gewoon een politiek amerikaans verkiezingsjaar - verhaal, toegespitst op de aanhang van deze president. Polariserend op een ideologisch giftige manier, zou ik zeggen.
pyro schreef:Dit ['the great awakening'] raakt ook aan Bijbelse thema's, waar evengoed de meningen (as usual) over verdeeld zijn.
Jerommel schreef: Nee, met "Dit" bedoelde ik niet "the Great Awakening".
Ik zette dat laatste tussen aanhalingstekens omdat het zo wordt genoemd, en het doelt op het bewust worden van het volk aangaande de zieke handel en wandel van de 'power elite'.
Ik zie evengoed wel een mogelijk verband tussen "the Great Awakening" en "the Grand Deception" uit de eindtijd profetieën, maar dat moet nog blijken.
Ik kies even een christelijke optiek. Er is geen 'groot ontwaken van het volk'. Wat je hebt is een wereldorde die alles ondergeschikt maakt aan economische belangen, de macht van de hebzucht. De huidige amerikaanse president is daar een aardige exponent van. Die verandert daar niks aan.
Het 'ontwaken' is dat je ziet dat je het niet moet hebben van de overste van deze wereld, maar in plaats daarvan in vertrouwen op God zien.
pyro schreef:[alternatieve werkelijkheid] Een mengsel van politiek 'red neck bible belt' christendom en rechts extremisme.
Jerommel schreef:Waar baseer je dat oordeel op?
Klinkt meer als wat de OMB media er over zegt...
Het is gewoon de gangbare bestaande benaming van deze verschijnselen die er altijd al waren, maar waarvan de huidige president nu een voorvechter is.
De manier waarop die president dat doet, dat voorvechten, is niet zo prettig. Het behelst onder meer een aanval op de media. Deze man zoekt echt overal loyaliteit en zelfbevestiging, het is bij hem alleen maar goed als iedereen hem naar z'n mond praat.
pyro schreef: De crew mag het zeggen, maar dit forum lijkt me inderdaad niet bedoeld als een podium voor dit verschijnsel.
Jerommel schreef:Mee eens, maar men post dan weer OMB shizzle en etcetera enzovoorts..
pyro schreef:Als je mijn persoonlijke mening wilt weten: volgens mij laat je je lelijk misleiden, Jerommel. :|
Jerommel schreef:Tja, kennelijk zie je dat zo.. :|
Jammer.
Ik heb wel een stuk hoop, maar ik realiseer me ook dat dat valse hoop zou kunnen zijn.
Time will tell.
Ik heb ook hoop, maar die is niet gevestigd op het politieke amerikaanse bible belt geloof dat de huidige machthebber aldaar propageert.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)

Jerommel

Bericht door Jerommel »

hopper schreef:
28 apr 2020, 12:26
Jerommel schreef:
28 apr 2020, 11:22

In mij is geen gedeeldheid van gepeupel en 'elite'.
In jou niet, en voor mij zijn alle mensen ook medemensen, maar ik heb genoeg inlevingsvermogen om me te kunnen voorstellen hoe dat in groepen werkt met hele andere normen, waarden en gedachtegoeden, zeker als ze die zelf uiteen zetten.
Mensen hebben sowieso de wil om meester te zijn van jezelf en je wereld, zelf hun eigen God te zijn.
Ik heb die drang nooit gehad om geliefd te zijn. Dat kwam goed uit ook. Ik ben ook niet erg geliefd.
Dat laatste is jammer.
Ik wilde er nog "erkend / geliefd" van maken, maar ik blijf anders maar mijn berichten editen..
Het hoeft ook geen drang te zijn, maar het is wel een wens van de mens.
Het geeft veiligheid en identiteit, je plaats in je samenleving.

hopper

Bericht door hopper »

Jerommel schreef:
28 apr 2020, 12:58
In jou niet, en voor mij zijn alle mensen ook medemensen, maar ik heb genoeg inlevingsvermogen om me te kunnen voorstellen hoe dat in groepen werkt met hele andere normen, waarden en gedachtegoeden, zeker als ze die zelf uiteen zetten.
Mensen hebben sowieso de wil om meester te zijn van jezelf en je wereld, zelf hun eigen God te zijn.
Ik heb niks op met inlevingsvermogen (empathie). Dat resulteert alleen maar in een uitstapje naar imaginaties.
Ik vind het zelfs hoogmoedig om te beweren dat iemand zich in mij kan inleven. Of andersom.
Ik kan mij niet eens inleven in mijn vroegere ik, laat staan in een ander mens.
Dat laatste is jammer.
Ik wilde er nog "erkend / geliefd" van maken, maar ik blijf anders maar mijn berichten editen..
Het geeft slechts verbeeldde veiligheid en identiteit. Ik leef IN deze wereld, maar ik ben niet VAN deze wereld.

Piebe Paulusma

Jerommel schreef:
28 apr 2020, 11:41
Piebe Paulusma schreef:
Jerommel schreef:
Maar ook dat is normaal.

Ooit, als er geen misleiding meer is en het verborgene openbaar is, zullen we niet meer hoeven wantrouwen. :flower1:
Dat klinkt als 'ooit krijg je je geld terug' maar ondanks die zoete belofte staat het nog steeds niet op mijn rekening.
Say hi to the bad guy

Jerommel

Bericht door Jerommel »

pyro schreef:
28 apr 2020, 12:45
pyro schreef:
Jerommel schreef:
28 apr 2020, 10:11
Het is gewoon een politiek amerikaans verkiezingsjaar - verhaal, toegespitst op de aanhang van deze president. Polariserend op een ideologisch giftige manier, zou ik zeggen.
Hoezo giftig? Wordt er niet juist naar het gif gewezen als op te lossen probleem?
Het spitst zich toe op het ontvouwen / de voortgang van het plan.
Dat plan is in de maak sinds de dood van JFK Jr. in 1999 en broduurt voort op waar JFK gestopt werd, by the way.
Deze video maker doet een vrij laagdrempelig verslag van de gang van zaken.
pyro schreef:Dit ['the great awakening'] raakt ook aan Bijbelse thema's, waar evengoed de meningen (as usual) over verdeeld zijn.
Ik kies even een christelijke optiek. Er is geen 'groot ontwaken van het volk'. Wat je hebt is een wereldorde die alles ondergeschikt maakt aan economische belangen, de macht van de hebzucht. De huidige amerikaanse president is daar een aardige exponent van.
Volgens de linkse opinimakers die hem hekelen.
Ik zie meer de wens voor welvaart voor USA in Trump, en het elimineren van de extreem hebzuchtige, criminele elementen die onze wereld besturen.

Het 'ontwaken' is dat je ziet dat je het niet moet hebben van de overste van deze wereld, maar in plaats daarvan in vertrouwen op God zien.
Natuurlijk, en daar gaan heel wat Amerikanen op Amerikaanse wijze ook over de grens.
Misschien bedoelde je dat met "red neck Christenen" ?
Evengoed, het is volgens de Bijbel toch God die de koningen in hun positie brengt.
Neem daar bij in ogenschouw de anti-Christelijke richting die voorgaande machthebbers (in het westen in het algemeen) hebben gekozen en het relatief grote aantal Christenen in de USA, dat daar van braakt.
Verder is er altijd sterke vaderlandsliefde in de USA, die wedijvert met de liefde voor God, of als 1 ding wordt gezien.
Dus de uitverkoop van de USA aan o.a. China en het Marxistische globalisme is iets wat men daar niet meer wil hebben.
pyro schreef:[alternatieve werkelijkheid] Een mengsel van politiek 'red neck bible belt' christendom en rechts extremisme.
Het is gewoon de gangbare bestaande benaming van deze verschijnselen die er altijd al waren, maar waarvan de huidige president nu een voorvechter is.
Een vooroodeel van de linkse media dus.
Er is niets extreem rechts aan Trump en zijn volgelingen.
Wat veel mensen kennelijk niet in de gaten hebben is dat het politieke spectrum enorm naar links is verschoven in de afgelopen decennia.
Wat vroeger conservatief was is nu "extreem rechts" en wat extreem links (zoals communisme) was is nu "progressief".
Vaderlands- en volksliefde is nu fout en totalitair globalisme is nu goed, alleen verpakken ze het met een ander labeltje.
Het is nu "normaal" dat je als blanke niet voor je eigen volk mag opkomen in je eigen land, want dan ben je "extreem rechts" en "gifitg".
Ondertussen wordt allerlei idioterie de norm.
Overigens, heel wat conservatieve Amerikanen vinden Trump eigenlijk niet rechts genoeg.
En dat zijn normale mensen, geen "neo nazis" ofzo.
Ondertussen stappen velen van de ontspoorde D party naar de "rechts midden" R party.
De manier waarop die president dat doet, dat voorvechten, is niet zo prettig. Het behelst onder meer een aanval op de media.
Ik weet nie hoe lang je dit al volgt, maar de oorlog tussen Trump en de media begon toen de media zich tegen hem keerde.
Deze man zoekt echt overal loyaliteit en zelfbevestiging, het is bij hem alleen maar goed als iedereen hem naar z'n mond praat.
Nou, laat verder maar, pyro.
Je bent m.i. niet objectief.
Of misschien ben jij wel objectief, maar zijn je bronnen dat niet.
Je zal Obama ook wel een goeie president hebben gevonden dan.
pyro schreef: De crew mag het zeggen, maar dit forum lijkt me inderdaad niet bedoeld als een podium voor dit verschijnsel.
Jerommel schreef:Mee eens, maar men post dan weer OMB shizzle en etcetera enzovoorts..
pyro schreef:Als je mijn persoonlijke mening wilt weten: volgens mij laat je je lelijk misleiden, Jerommel. :|
Jammer.
Time will tell.
Ik heb ook hoop, maar die is niet gevestigd op het politieke amerikaanse bible belt geloof dat de huidige machthebber aldaar propageert.
Hmm.. Hardop denkend:
Het elitaire denken lekt door in jouw denken via de eilte kanalen.
Je zal meer mensen gaan hekelen omdat ze normale dingen willen, die jij dan simpel en bekrompen vindt.
Misschien zit ik er naast.
Laatst gewijzigd door Jerommel op 28 apr 2020, 17:22, 4 keer totaal gewijzigd.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Piebe Paulusma schreef:
28 apr 2020, 13:58
Jerommel schreef:
Piebe Paulusma schreef:
Jerommel schreef:
Maar ook dat is normaal.

Dat klinkt als 'ooit krijg je je geld terug' maar ondanks die zoete belofte staat het nog steeds niet op mijn rekening.
Ik ben blij dat jij daar ook naar uit kijkt. :flower1:

Jerommel

Bericht door Jerommel »

hopper schreef:
28 apr 2020, 13:16
Jerommel schreef:
28 apr 2020, 12:58
Ik heb niks op met inlevingsvermogen (empathie). Dat resulteert alleen maar in een uitstapje naar imaginaties.
Ik vind het zelfs hoogmoedig om te beweren dat iemand zich in mij kan inleven. Of andersom.
Ik kan mij niet eens inleven in mijn vroegere ik, laat staan in een ander mens.
Ja, dat zeg je wel vaker.
Maar het wordt dan wel lastig om anderen te begrijpen.
Dat je het hoogmoedig noemt vind ik wel vreemd.
Een poging doen om een ander te begrijpen is namelijk niet hoogmoedig.
Misschien heb je slechte ervaringen met mensen die alles voor een ander willen invullen, wat wel hoogmoedig kan zijn.

Dat laatste is jammer.
Het geeft slechts verbeeldde veiligheid en identiteit. Ik leef IN deze wereld, maar ik ben niet VAN deze wereld.

Piebe Paulusma

Jerommel schreef:
28 apr 2020, 14:12
Piebe Paulusma schreef:
28 apr 2020, 13:58
Jerommel schreef:
Piebe Paulusma schreef:
Jerommel schreef:
Maar ook dat is normaal.

Ik ben blij dat jij daar ook naar uit kijkt. :flower1:
Ja, alleen al het uitkijken naar dat moment word ik blij blij van! :mrgreen: :roll:
Say hi to the bad guy

hopper

Bericht door hopper »

Jerommel schreef:
28 apr 2020, 14:17
Misschien heb je slechte ervaringen met mensen die alles voor een ander willen invullen, wat wel hoogmoedig kan zijn.

Nee hoor, ik heb geen slechte ervaringen. Mensen hebben een gevoelsleven, maar gevoelens kun je niet middels het denken 'voelen'.
Ik zie empathie als een projectie van het eigen gevoelsleven op een ander. Ik ben depressief geweest, maar ik kan me nu reeds niet meer indenken/voorstellen hoe dat was. Dus als ik tegen iemand ga vertellen dat ik "weet hoe dat is" klets ik onzin. Alle verleden gevoelens zijn herinneringen. Er is -intermenselijk gesproken- wel iets anders mogelijk. Dat is direct contact met een medemens. Doch dat is geen empathie.

Maar dit gaat niet meer over corona denk ik;-)

Jerommel

Bericht door Jerommel »

hopper schreef:
28 apr 2020, 14:57
Jerommel schreef:
28 apr 2020, 14:17

Nee hoor, ik heb geen slechte ervaringen. Mensen hebben een gevoelsleven, maar gevoelens kun je niet middels het denken 'voelen'.
Nee, maar je kan het er wel over hebben en dingen onder woorden brengen.
Zo blijkt dan dat mensen veel met elkaar gemeen hebben, maar ook de verschillen kunnen dan duidelijk worden.
En zo ontwikelt de mens mensenkennis.
Ik zie empathie als een projectie van het eigen gevoelsleven op een ander.
Zo maak je van iets moois wel iets heel lelijks.
Ik ben depressief geweest, maar ik kan me nu reeds niet meer indenken/voorstellen hoe dat was. Dus als ik tegen iemand ga vertellen dat ik "weet hoe dat is" klets ik onzin. Alle verleden gevoelens zijn herinneringen.
Ja, maar herinneringen zijn gebaseerd op ervaringen.
Ja, je vergeet wel dingen, of het geheugen schiet tekort, maar dat maakt herinneringen op zich niet 'nep'.
Vervormd of vergeten soms, maar je hebt het wel zelf meegemaakt.
Er is -intermenselijk gesproken- wel iets anders mogelijk. Dat is direct contact met een medemens. Doch dat is geen empathie.
Zonder empathie is direct contact als robot communicatie.
Ik weet het niet, hopper.
Misschien zit jouw talent niet in empathie.
Dat kan natuurlijk.
Maar dit gaat niet meer over corona denk ik;-)
Het gaat geloof ik al 2½ pagina niet meer over Corona... :D

Peter79
Moderator

Bericht door Peter79 »

Jerommel schreef:
28 apr 2020, 15:23
Ik wil binnenkort dan ook de off-topic berichten weer gaan afsplitsen, zodat dit een topic over Corona blijft.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Peter79 schreef:
28 apr 2020, 15:31
Jerommel schreef:
28 apr 2020, 15:23
Ik wil binnenkort dan ook de off-topic berichten weer gaan afsplitsen, zodat dit een topic over Corona blijft.
Het zijn blijkbaar onvermijdelijke zijtakken.
Niet zo vreemd ook wanneer met relatief weinig gevallen de hele wereld wordt stil gelegd en er onenigheid is over / controveses zijn omtrent behandelmethoden, en wat al niet..

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Corona
Politiek, media, geneeswijzen en censuur:

Mark Dice - Wrong Again "Doctor!"

Marc Dice is irritant en niet politiek correct, maar de eerste helft van de video is zeker informatief.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

-------------------------------------

pyro

Bericht door pyro »

pyro schreef:
28 apr 2020, 12:45
Jerommel schreef:
28 apr 2020, 14:11
Hoezo giftig? Wordt er niet juist naar het gif gewezen als op te lossen probleem?
Het spitst zich toe op het ontvouwen / de voortgang van het plan.
Dat plan is in de maak sinds de dood van JFK Jr. in 1999 en broduurt voort op waar JFK gestopt werd, by the way.
Deze video maker doet een vrij laagdrempelig verslag van de gang van zaken.
Teveel doorspekt met verkiezingsretoriek om geloofwaardig over te komen wat mij betreft.
En ja, een ideologie die wijst naar 'gif' als op te lossen probleem, dat is een aardige omschrijving van de manier van polariseren die ik bedoel.
pyro schreef:Ik kies even een christelijke optiek. Er is geen 'groot ontwaken van het volk'. Wat je hebt is een wereldorde die alles ondergeschikt maakt aan economische belangen, de macht van de hebzucht. De huidige amerikaanse president is daar een aardige exponent van.
Jerommel schreef:Volgens de linkse opinimakers die hem hekelen.
Ik zie meer de wens voor welvaart voor USA in Trump, en het elimineren van de extreem hebzuchtige, criminele elementen die onze wereld besturen.
De wens voor welvaart voor USA vind ik typisch zo'n economisch belang wat spreekt van de macht van de hebzucht. En als anderen een probleem hebben met dat welvaartsstreven, dan zijn dat zeker extreem hebzuchtige, criminele elementen. :clown: Ik zou het bijna grappig vinden als je het niet zo serieus meende.
pyro schreef:Het 'ontwaken' is dat je ziet dat je het niet moet hebben van de overste van deze wereld, maar in plaats daarvan in vertrouwen op God zien.
Jerommel schreef:Natuurlijk, en daar gaan heel wat Amerikanen op Amerikaanse wijze ook over de grens.
Misschien bedoelde je dat met "red neck Christenen" ?
Evengoed, het is volgens de Bijbel toch God die de koningen in hun positie brengt.
Neem daar bij in ogenschouw de anti-Christelijke richting die voorgaande machthebbers (in het westen in het algemeen) hebben gekozen en het relatief grote aantal Christenen in de USA, dat daar van braakt.
Verder is er altijd sterke vaderlandsliefde in de USA, die wedijvert met de liefde voor God, of als 1 ding wordt gezien.
Dus de uitverkoop van de USA aan o.a. China en het Marxistische globalisme is iets wat men daar niet meer wil hebben.
Het gaat in de wereld, de machten die hier de dienst uitmaken, om hebzucht die centraal staat en al het andere ondergeschikt maakt. De economie als hoogste belang. Dat is m.i. het leitmotief die maatschappelijk onrecht voedt, die op zijn beurt weer leidt tot haat en conflicten.
Zolang we dat niet onderscheiden en aanpakken, wordt er niks opgelost. Ongeacht onder welke isme, ideologie of mooie woorden de oude mammon zich dan ook wenst te bedekken.
pyro schreef:Het is gewoon de gangbare bestaande benaming van deze verschijnselen die er altijd al waren, maar waarvan de huidige president nu een voorvechter is.
Jerommel schreef:Een vooroodeel van de linkse media dus.
Er is niets extreem rechts aan Trump en zijn volgelingen.
Wat veel mensen kennelijk niet in de gaten hebben is dat het politieke spectrum enorm naar links is verschoven in de afgelopen decennia.
Wat vroeger conservatief was is nu "extreem rechts" en wat extreem links (zoals communisme) was is nu "progressief".
Vaderlands- en volksliefde is nu fout en totalitair globalisme is nu goed, alleen verpakken ze het met een ander labeltje.
Het is nu "normaal" dat je als blanke niet voor je eigen volk mag opkomen in je eigen land, want dan ben je "extreem rechts" en "gifitg".
Ondertussen wordt allerlei idioterie de norm.
Overigens, heel wat conservatieve Amerikanen vinden Trump eigenlijk niet rechts genoeg.
En dat zijn normale mensen, geen "neo nazis" ofzo.
Ondertussen stappen velen van de ontspoorde D party naar de "rechts midden" R party.
Met 'voorvechter' bedoel ik niet dat de huidige president openlijk rechts extremisme propageert. Zijn electoraat dat hij aan zich moet binden bestaat vooral uit ontevreden blanke conservatieve middenklasse, waarvan jij het standpunt opmerkelijk gloedvol verwoordt moet ik zeggen. Wel meen ik dat extreem rechts in hem een medestander heeft. Zij het een verkapte, dat geef ik toe. Cartoonist Ben Garrison was bijvoorbeeld uitgenodigd op het Witte Huis, totdat hij de uitnodiging op internet zette en er ophef ontstond over diens anti-joodse cartoons. Toen werd zijn uitnodiging alsnog ingetrokken.
pyro schreef:De manier waarop die president dat doet, dat voorvechten, is niet zo prettig. Het behelst onder meer een aanval op de media.
Jerommel schreef:Ik weet nie hoe lang je dit al volgt, maar de oorlog tussen Trump en de media begon toen de media zich tegen hem keerde.
Ja, als je deze man niet naar zijn mond praat, krijg je problemen met hem. Velen willen dat liever niet, iemand tegen zich in het harnas jagen die zo machtig is.
pyro schreef:Deze man zoekt echt overal loyaliteit en zelfbevestiging, het is bij hem alleen maar goed als iedereen hem naar z'n mond praat.
Jerommel schreef:Nou, laat verder maar, pyro.
Je bent m.i. niet objectief.
Of misschien ben jij wel objectief, maar zijn je bronnen dat niet.
Je zal Obama ook wel een goeie president hebben gevonden dan.
Ik weet niet of de vorige president beter was. Die stammenoorlog in de VS is op zich boeiend, maar ik vind mezelf niet geroepen me erin betrokken te voelen.
Jammer.
Time will tell.
pyro schreef:Ik heb ook hoop, maar die is niet gevestigd op het politieke amerikaanse bible belt geloof dat de huidige machthebber aldaar propageert.
Jerommel schreef:Hmm.. Hardop denkend:
Het elitaire denken lekt door in jouw denken via de elite kanalen.
Je zal meer mensen gaan hekelen omdat ze normale dingen willen, die jij dan simpel en bekrompen vindt.
Misschien zit ik er naast.
We praten over de machthebbers van deze wereld, leiders die idealen gebruiken om mensen achter zich te krijgen. Maar die mooie idealen dienen een doel dat vaak verborgen is. En het is verborgen omdat het een stuk minder mooi is dan de woorden. Laten we dat niet vergeten.
Ik ga deze discussie hierbij laten. Het gaat wat over de schreef van het onderwerp en misschien ook wel van het forum zelf. Ook al is de politisering van religie en geloof, zoals we nu heel duidelijk in de VS waarnemen, op zich een geloofsgesprek waardig, dacht ik. :|
Maar zoals gezegd, in de context van deze draad laat ik het hierbij.

[modbreak Peter79: Deze discussie over Trump en Corona blijft gesloten. Met de woorden van Pyro: "Het gaat wat over de schreef van het onderwerp en misschien ook wel van het forum zelf."]
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)

Gesloten