Orange Man Bad

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Forummers die over iets willen discussiëren op basis van het erkend zijn van de Bijbel als "Gods onfeilbaar woord" en/of het Apostolicum en daartoe een topic starten, zullen duidelijk bij de topicstart moeten aangeven dat de genoemde basis is bedoeld te gelden en dat reageren als men die basis niet accepteert en ter discussie wil stellen als off-topic zal gelden.

Moderatie: het moderatieteam
Mart
Man/Vrouw: M

Re: Corona

Bericht door Mart »

Jerommel schreef:
24 apr 2020, 15:20
Het geraaskal is inderdaad vermoeiend...
Ik neem aan dat je nu zelf ook bent gaan inzien dat Trump raaskalt als hij openlijk vraagt 'Is er een manier om desinfectiemiddel te injecteren tegen corona?'
Wees realistisch

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Mart schreef:
24 apr 2020, 18:48
Jerommel schreef:
24 apr 2020, 15:20
Het geraaskal is inderdaad vermoeiend...
Ik neem aan dat je nu zelf ook bent gaan inzien dat Trump raaskalt als hij openlijk vraagt 'Is er een manier om desinfectiemiddel te injecteren tegen corona?'
Het geraaskal dat volgt op iets wat hij zei, waar niemand van weet waar hij op doelt en waar niemand ook verder naar heeft gevraagd.

Enfin, het zal wel een vervolg krijgen, net als die recente Chloroquine test, maar de O.M.B. pers heeft zijn O.M.B. werk alweer succesvol verricht.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W

HJW

Bericht door HJW »

Jerommel schreef:
24 apr 2020, 12:27

Nee, hij zegt dat de dingen die hij opnmoemt worden bekeken, over na gedacht en mogelijk nieuwe oplossingen kunnen brengen.

Want O.M.B.

Het lijkt me voor de hand liggend dat hij het er met artsen en virologen over heeft, en zodoende één en ander deelt.

Als je nu nog niet door hebt dat de pers tegen hem is...
Je zal maar zo bind achter hem aan lopen en dan het volgende:

Trump: 'Opmerking over injecteren desinfectiemiddel was sarcastisch'
De Amerikaanse president Donald Trump heeft gezegd dat zijn uitspraken over desinfectiemiddel als geneesmiddel tegen COVID-19 van gisteren niet serieus bedoeld waren. Volgens Trump moeten zijn opmerkingen sarcastisch opgevat worden.

https://www.nu.nl/coronavirus/6036016/k ... maart.html

Jaja, die Trump......die weet waar die het over heeft.
Nee......de pers is tegen hem, dat is het probleem.
Het ligt voor de hand dat hij het er met artsen en virologen over heeft.

En dan blijkt......dat hij er gewoon naast zit en flauwekul heeft lopen roeptoeteren.
Eens kijken wat jij als trouwe volgeling nu weer voor zwamverhaal bedenkt.
Ik zou me flink voor l.. gezet voelen.

Maar je weet vast weer iets onzinnigs te bedenken waardoor het niet aan hem ligt.

HJW

Bericht door HJW »

Jerommel schreef:
24 apr 2020, 19:29

Enfin, het zal wel een vervolg krijgen, net als die recente Chloroquine test, maar de O.M.B. pers heeft zijn O.M.B. werk alweer succesvol verricht.
Tuurlijk, allemaal OMB OMB.
Hij staat je gewoon voor te liegen.
Heeft OMB succes gehad ? Wat een geleuter.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

HJW schreef:
24 apr 2020, 19:41
Jerommel schreef:
24 apr 2020, 12:27

Nee, hij zegt dat de dingen die hij opnmoemt worden bekeken, over na gedacht en mogelijk nieuwe oplossingen kunnen brengen.

Want O.M.B.

Het lijkt me voor de hand liggend dat hij het er met artsen en virologen over heeft, en zodoende één en ander deelt.

Als je nu nog niet door hebt dat de pers tegen hem is...
Je zal maar zo bind achter hem aan lopen en dan het volgende:
Jullie lopen m.i. meer achter de anti-Trump pers aan dan ik achter Trump.

Trump: 'Opmerking over injecteren desinfectiemiddel was sarcastisch'
De Amerikaanse president Donald Trump heeft gezegd dat zijn uitspraken over desinfectiemiddel als geneesmiddel tegen COVID-19 van gisteren niet serieus bedoeld waren. Volgens Trump moeten zijn opmerkingen sarcastisch opgevat worden.
Bedankt voor de update.
Dat klinkt als trugkrabbelen, en als dat zo is dan heeft ie kennelijk domme dingen gezegd.

https://www.nu.nl/coronavirus/6036016/k ... maart.html

Jaja, die Trump......die weet waar die het over heeft.
Logischerwijs spreekt hij met meer experts er over dan jij of ik.
Nee......de pers is tegen hem, dat is het probleem.
Dat is sowieso een problem, want jullie geloven zo'n beetje alles wat ze ons wijs maken, en dat is ook hun doel.
Het ligt voor de hand dat hij het er met artsen en virologen over heeft.
Klopt. Is logisch.

En dan blijkt......dat hij er gewoon naast zit en flauwekul heeft lopen roeptoeteren.
Eens kijken wat jij als trouwe volgeling nu weer voor zwamverhaal bedenkt.
Ik zou me flink voor l.. gezet voelen.
Jij? Daar heb je toch die gewapend betonnen plaat voor? ;)

Maar je weet vast weer iets onzinnigs te bedenken waardoor het niet aan hem ligt.
Nee, nog niet. :clown:

Zou wel iets met de vaccin manie te maken kunnen hebben, als het inderdaad sarcastisch was.
"Viroloog" Bill 'too many people on Earth' Gates, één van de WHO leiders, heeft al een fraaie staat van dienst in dat veld, met vele doden en zieken op zijn geweten.
Er zijn vele problemen in verband met de moderne vaccins.

Maar voorlopig hou ik het dan op terugkrabbelen van domme dingen zeggen.
Laatst gewijzigd door Jerommel op 24 apr 2020, 20:06, 7 keer totaal gewijzigd.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

HJW schreef:
24 apr 2020, 19:42
Jerommel schreef:

Je bent het levende bewijs.

HJW

Bericht door HJW »

Jerommel schreef:
24 apr 2020, 19:57
Jullie lopen m.i. meer achter de anti-Trump pers aan dan ik achter Trump.
Een jij-bak !
Het is idd jouw inziens. Verder is het gewoon dom geleuter.
Ik beoordeel alles op zijn merites.
Dat wil je niet horen, want dat past niet in jouw denkwereld. En kun je niet meer ongebreideld tieren.
En DUS vind je dit.
Gewoon om voor jezelf ruimte te creeren om los te gaan.
Logischerwijs spreekt hij met meer experts er over dan jij of ik.
Daarom is het hem ook veel meer aan te rekenen als hij dit soort l..koek verkoopt.
Hij zou beter moeten weten.
Klopt. Is logisch.
En toch zo zwetsen.....
Zou wel iets met de vaccin manie te maken kunnen hebben, als het inderdaad sarcastisch was.
Heb je een bron voor die gedachte ? Is er ergens iets waar dit op gebaseerd is ?
Er zijn vele problemen in verband met de moderne vaccins.
Staat helemaal los van zijn gezwets.
Maar voorlopig hou ik het dan op terugkrabbelen van domme dingen zeggen.
Enige hoop dat je nu eens zelfstandig gaat nadenken.
Wat vind je van je eigen opstelling eerder ?
Je geloofde alles wat hij zei hierover.

HJW

Bericht door HJW »

Jerommel schreef:
24 apr 2020, 19:59
HJW schreef:
24 apr 2020, 19:42
Jerommel schreef:

Je bent het levende bewijs.
Geleuter. OMB staat hier helemaal los van evenals de pers.
Is het de pers die hem dwingt om zijn woorden terug te nemen/als sarcastisch te bestempelen ?
Geleuter.
Hij kreeg zoveel kritiek over zich heen van deskundige artsen dat hij niet anders kon dan iets hierover te zeggen.
In plaats van een grote jongen te zijn en dat hij prematuur heeft gesproken, zoekt hij deze kinderlijke uitvlucht.

Geen teken van een stabiel genie.

BdO

Bericht door BdO »

Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?

HJW

Bericht door HJW »

BdO schreef:
24 apr 2020, 21:25
https://youtu.be/TkU1ob_lHCw
:mrgreen:
Nee joh, het ligt allemaal aan de media. Volgens het Witte Huis.....
Terwijl iedereen het kan zien.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

HJW schreef:
24 apr 2020, 20:16
Wat vind je van je eigen opstelling eerder ?
Je geloofde alles wat hij zei hierover.
Ik wist net als jullie niet wat ik er van moest maken, alleen ga ik niet mee in de OMB nieuws versie er van, zoals "hij adviseerde om desinfectiemiddel te injecteren".
Ik denk dat ie iets had besproken met experts en daar iets van deelde / opwierp, in simpele maar kennelijk ontoereikende taal dan.
Het klonk mij niet als sarcasme in de oren iig.

Misschien kom ik er nog iets over tegen, misschien ook niet.

Voor wat betreft mijn opstelling,
Ten eerste, ik ben wat extra prikkelbaar sinds onze buuv in het ziekenhuis light met dit Corona virus.
Dus dat OMB geluid irriteert me als ik zie dat de Oranje Man zijn best doet om er goed mee om te gaan terwijl hij aan vele kanten wordt tegengewerkt.
Verder heb ik al eens uitgelegd dat ik sinds 2017 de toestanden in de USA volg, omdat ik weet waar tegen deze administratie tegen vecht, en ik hoop dat het slaagt.
Maar de pers is % in Nederland nog meer anti-Trump dan in de USA zelf.
En daardoor ook de publieke opinie.
"Maar ik hoor toch zelf wat hij zegt?" is helaas geen goed argument als de media alleen maar dingen laat zien waarmee ze hem in een kwaad daglicht kunnen zetten en daar ook op uit is.
Nogmaals, de pers is in handen van de zelfde groep mensen als waarmee de Trump administratie in oorlog is.
Dat beperkt zich niet slechts tot de USA media.
De tegenstander van de Trump administratie is mondiaal, het zijn globalisten en geven alleen om hun eigen clubje.
Daar hebben ze ook decennia lang mee weg kunnen komen.
In elk geval, het resultaat is anti-Trump propaganda.
Dat neemt niet weg dat hij lomp en bot is vergeleken met Obama, en dan met name hoe Obama werd vertoond door de media.
Obama heeft ook media training gehad, natuurlijk.
Verder was Obama een puppet van de power elite.
Zijn schandalen hebben de mainstream pers nooit gehaald, terwijl van alles wat Trump doet, waar de media een schandaal van kan maken, een schandaal wordt gemaakt in de media.
Dus nogal logisch dat mensen dan mee doen met de O.M.B. hype.
Maar Trump gaat er ook niet handig mee om i.m.o.
Althans, niet handig voor zijn reputatie in Europa, en in dit geval Nederland.
Maarja, ik heb zelf mijn TV die een terminale wind liet in 2005 (ofzo) nooit meer vervangen, omdat het een deprimerende propaganda lamp is met teveel irritante reclame.
Hoe ernstig het dan met de mainstream media is gesteld ontdekte ik een paar jaar later, toen ik mijn eerste laptop kocht en internet kreeg.
Inmiddels is het internet ook niet meer zo vrij, maar dat ter zijde.

Ach, wat kan mij het ook schelen, ik maak dit verhaal maar weer af, ook al heb ik het al eerder geschreven en heeft het niets met Corona te maken.

Dus, ik bevind me nu helaas in een minderheidspositie, omdat ik de mainstream niet meer volg, en door wat ik geleerd heb niet alleen geen vertrouwen er meer in heb, maar wantrouwen.
Dat zien "normale mensen" ;) dan als vooroordelen van mijn kant, maar het is een na-oordeel, omdat ik gezien heb dat de media en Hollywood en soms ook het ondewijs ons denken vormt en daar leugens en misleidingen voor gebruiken.
De hele politieke poppenkast en het in groepen opsplitsen van mensen is daar natuurlijk ook een deel van.
Het is de laatste decennia ook veel erger geworden.
Overal kanalen om te volgen, en wij in toenemende mate een beeldscherm voor ons neus.
Een natte droom voor de machtige elite, die ook aktief de afwijkende geluiden onderdrukt.
Zij balanceren daar bij tussen mensen het zwijgen opleggen en het Streisand effect (onderdrukking die juist volgelingen trekt).
Ook worden er 'disinformanten', 'shills' en 'gate keepers' in gezet om de wateren te vertroebelen.
"Information warfare" dus.
De nachtmerrie voor de machtige elite is dat mensen wakker worden.
Allemaal niet zo belangrijk zo lang meer dan 80% van de onderdanen toch alleen maar volgen wat ze voorgeschoteld (aangereikt) krijgen, maar voor de power elite (verslaafd aan hun macht) een bedreiging als dat minder dan 80% wordt, omdat het dan uit de hand kan lopen, buiten hun macht.

En nu hebben we deze 'pandemie', die niet eens genoeg gevallen heeft om een pandemie genoemd te worden, maar waarom de hele wereld in lock down is gegaan en dat kennelijk voorlopig ook blijft, en er strijd is om behandelingsmethoden, tussen de power elite en hun medewerkers enerzijds, en mensen in het Corona slagveld anderzijds.
Het is momenteel een nog onbekend vaccin waar "viroloog" Bill 'depopulation' Gates een harde van krijgt versus Hydrochloroquine (+ toegevoegde medicijnen).
De laatste behandelmethode werkt zeer goed, maar krijgt negatieve pers en onlangs dus zelfs een slecht onderzoek waar zowat iedereen de pijp uit ging.

Okay, ik hou het hier nu maar bij.
Het mag duidelijk zijn wie aan welke kant staan.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Voor wie het nog interesseert, hier een wat uitgrbreider artikeltje in the Hill over de rare opmerkingen van Orange Man:

https://thehill.com/homenews/administra ... -sarcastic

""I was asking a question sarcastically to reporters like you just to see what would happen," Trump told reporters at an Oval Office bill signing."

Zeker niet ongebruikelijk voor Trump om de media te trollen en ze te laten stijgeren, wat nu ook gebeurde, maar aangezien mensen dan geloven dat hij meende wat hij zei (ik ook), niet handig en i.m.o. een domme actie.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Aangezien het toch steeds over USA politiek gaat, een commentaar van een onafhankelijke nieuws analist die zijn partij (Democrats) in de afgelopen jaren heeft zien desintegreren.

Tim Pool - Democrats Are Desperately Struggling To Hold The Party Together, But MORE Defectors Keep Emerging

Geeft wel een verhelderende kijk op de situatie vanuit een onpartijdige positie als burger in de USA.

BdO

Bericht door BdO »

Ach ja, 't is lekker veilig vanuit NL om de politiek USA te analyseren. Wat er ook gebeurt, jouw uitkering en toegang tot de gezondheidszorg worden toch niet afgepakt.

Misschien moeten we de linkse politiek en linkse "deep state" in NL maar eens afschaffen, dat zou een hoop lippendienst vanuit hier voor de foutere rechtse politiek in de USA vanzelf doen uitsterven.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?

Jerommel

Bericht door Jerommel »

BdO schreef:
25 apr 2020, 11:06
Ach ja, 't is lekker veilig vanuit NL om de politiek USA te analyseren. Wat er ook gebeurt, jouw uitkering en toegang tot de gezondheidszorg worden toch niet afgepakt.

Misschien moeten we de linkse politiek en linkse "deep state" in NL maar eens afschaffen, dat zou een hoop lippendienst vanuit hier voor de foutere rechtse politiek in de USA vanzelf doen uitsterven.
Ad hominem "argumentatie" en wat fluff.

BdO

Bericht door BdO »

Jerommel schreef:
25 apr 2020, 11:51
BdO schreef:

Nou, ik beargumenteer verder niets, ik constateer alleen, en daarbij gaat het mij niet om jou, het gaat om het bredere plaatje. M.i. is al die lippendienst aan Trump een soort cultivering van schijnautonomie, een exposé van "zelfstandig nadenken", waarbij de facto de mensen die dit doen juist zwaar afhankelijk zijn van linkse politiek.

Om vanuit Nederland pro Amerikaans fout rechts te zijn en anti Amerikaans "links" is in ieder geval een tikje intelligenter dan de Amerikanen die zo stom waren om tegen hun eigen Obama-care te stemmen omdat die Trump zo lekker aansloot bij de eigen onderbuik.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

BdO schreef:
25 apr 2020, 12:56
Jerommel schreef:
25 apr 2020, 11:51
BdO schreef:

Nou, ik beargumenteer verder niets, ik constateer alleen, en daarbij gaat het mij niet om jou, het gaat om het bredere plaatje. M.i. is al die lippendienst aan Trump een soort cultivering van schijnautonomie, een exposé van "zelfstandig nadenken", waarbij de facto de mensen die dit doen juist zwaar afhankelijk zijn van linkse politiek.
Ja, begreep ik wel, maar weet niet of dat altijd zo is.
Welvaart en welvaartsoverschotten zijn niet typisch links, en Trump's oorlog tegen de "deep state" is ook niet zozeer rechts tegen links, hoewel de verpakking voor het publiek, van het Marxistische globalisme wel links is, en de nieuwe golf die bij het publiek leeft wel conservatief is, althans, vergeleken bij links.
Maar de 'ratten' zitten aan beide kanten.
Je moet ook een 'rat' zijn om hoger op te komen in de machtspyramide.
Links en rechts zijn handig om het volk te verdelen.

Om vanuit Nederland pro Amerikaans fout rechts te zijn en anti Amerikaans "links" is in ieder geval een tikje intelligenter dan de Amerikanen die zo stom waren om tegen hun eigen Obama-care te stemmen omdat die Trump zo lekker aansloot bij de eigen onderbuik.
Het is wel de D party die Trump's gezondheidszorg alternatieven dwarsbomen.
Tijdens Obummer care zijn de zorg kosten ook geexplodeerd.
Tja, en verder noem je het waarschijnlijk "fout rechts" omdat je het op die manier toegediend krijgt door de deep state media..
Je zal Obummer ook wel een top president hebben gevonden.
Die kans is in elk geval groot, zeker in Nederland.

BdO

Bericht door BdO »

Jerommel schreef:
25 apr 2020, 13:50
Tja, en verder noem je het waarschijnlijk "fout rechts" omdat je het op die manier toegediend krijgt door de deep state media..
Nou nee, ik noem het fout rechts om aan te geven dat rechts naar mijn mening niet per definitie fout is. Er zijn ook nog wel wat constructievere elementen aan de rechterflank te vinden.
En ook aan Trump zie ik ook nog een paar positieve aspecten. Maar de balans slaat natuurlijk niet echt door naar positief.

Nou even over mijn hersenspoeling door de deep state media:
Op welke manier zou een krant als het NRC nou een afhankelijke spreekbuis van de staat kunnen zijn? Zou je dat eens aannemelijk kunnen maken hoe we dat nou voor ons moeten zien? Of stond dat allemaal op die kapotte harde schijf? Misschien voortaan iets met een back-upsysteem doen?

Verder: een groot deel van "de gevestigde media" is financieel slechts gevestigd op de advertentiemarkt. Die staat behoorlijk onder druk. Wat dat betreft valt het met dat gevestigd wel mee. Verder zijn (teruglopende) abonnementen. Ik zie echt niet in wat er nou aan journalistiek over is wat zich nou zo gevestigd zou kunnen achten. Als je journalistiek hebt gedaan en je wilt carriere maken in de zin dat je er ook wat aan overhoudt, dan kan je echt beter PR gaan doen bij een groot bedrijf dan dat je je nog met nieuws bezig zou houden. Een nog betere manier om tot "de elite" te behoren is helemaal geen journalistiek doen. Het aantal journalisten wat in Nederland structureel netto meer dan 3000 euro per maand overhoudt is een vrij kort lijstje denk ik. Het lijstje wat het gemiddeld van 1500 of minder moet doen is wellicht aanzienlijk langer. Zo elitair is dat allemaal niet.

Ik zie in de hele voorstelling van zaken toch een reflex als "ik ben door mijn argumenten heen dus wie het niet met mij eens is hersenspoelt of is gehersenspoeld." Basically niets meer dan een ad hominem op basis van slechts een aanname.

Ik zou zeggen: toon eerst eens aan dat NRC een spreekbuis is van de staat.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Het was niet als sneer naar jou toe bedoeld.
Maar de balans slaat natuurlijk niet echt door naar positief
Is dat natuurlijk?

Punt is dat zowat alle gevestigde media tegen Trump is, terwijl hij in USA toch erg populair is.
Zijn de Amerikanen dan zo dom (wat zou kunnen), of is de media tegen hem, zoals de media voor Obama was?

Ik vermoed at de NL pers hun "inspiratie" van de grote persbureaux krijgen.
Journalisten kunnen overigens ook niet zo maar schrijven wat ze willen.
Als de redactie het niet ziet zitten, gaat het niet door, en de redactie heeft ook mensen boven zich, de bedrijven zelf zijn dikwijls geliëerd aan grote media berdrijven, enz...
Het medium is wel van papier naar wwweb verschoven.

Die harde schijf was mijn back up... :roll:
Het was een Western Digital®, omdat dat destijds het betere merk was voor HD's.
Die reputatie zijn ze inmiddels al lang weer kwijt..

Maargoed, ik spreek meer mensen dan alleen jullie hier.
Over het algemeen, en dat is meer dan 90%, krijgt men het nieuws en andere opinie beinvloedende zaken van de grote media organisaties.
Dat is al jaren zo, natuurlijk.
En dan is de opinie "Kenya Man Good, Orange Man Bad" in meer dan 90% van de gevallen.

Kennelijk hebben we hier geen pro-Trump media, zoals Fox in USA een paar pro-Trump journalisten heeft, die enorm in populariteit zijn toegenomen, ten koste van CNN, NBC, CBS, enzovoorts.
Ook Twitter, Facebook en Youtube zijn 'deep state' platforms.

Had je die Tim Pool video nog bekeken eigenlijk?
Geeft wel wat inzicht in het politieke en media slagveld.

Maargoed, ik had niet de intentie om 'iedereen die het niet met mij eens is' te kakken te zetten, maar het liep een beetje uit de hand.
Ik kan beter maar ophouden met het sarcasme en het cynisme waar het vrij snel op uit draaide.
Kennelijk verwachtte ik dat veel mensen inmiddels wel door de media opiniemakerij heen zouden kijken, maar nu ben ik daar in teleurgesteld.

Zoek anders eens op "Mocking Bird Media". Engelstalige Wikipedia heeft daar als het goed is wel een duidelijke pagina over.

BdO

Bericht door BdO »

Jerommel schreef:
25 apr 2020, 19:44
Het was niet als sneer naar jou toe bedoeld.
Maar de balans slaat natuurlijk niet echt door naar positief
Is dat natuurlijk?

Punt is dat zowat alle gevestigde media tegen Trump is, terwijl hij in USA toch erg populair is.
Zijn de Amerikanen dan zo dom (wat zou kunnen), of is de media tegen hem, zoals de media voor Obama was?

Als de redactie het niet ziet zitten, gaat het niet door, en de redactie heeft ook mensen boven zich, de bedrijven zelf zijn dikwijls geliëerd aan grote media berdrijven, enz...

Over het algemeen, en dat is meer dan 90%, krijgt men het nieuws en andere opinie beinvloedende zaken van de grote media organisaties.
En dan is de opinie "Kenya Man Good, Orange Man Bad" in meer dan 90% van de gevallen.

Kennelijk hebben we hier geen pro-Trump media, zoals Fox in USA een paar pro-Trump journalisten heeft, die enorm in populariteit zijn toegenomen, ten koste van CNN, NBC, CBS, enzovoorts.

Maargoed, ik had niet de intentie om 'iedereen die het niet met mij eens is' te kakken te zetten, maar het liep een beetje uit de hand.
Ik kan beter maar ophouden met het sarcasme en het cynisme waar het vrij snel op uit draaide.
Kennelijk verwachtte ik dat veel mensen inmiddels wel door de media opiniemakerij heen zouden kijken, maar nu ben ik daar in teleurgesteld.

Zoek anders eens op "Mocking Bird Media". Engelstalige Wikipedia heeft daar als het goed is wel een duidelijke pagina over.
Ik zou zeggen: toon eerst eens aan dat NRC een spreekbuis is van de staat.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Ik zou zeggen, zoek dat lekker zelf uit en reageer eens op wat ik schreef.
Het NRC is voor mij het punt niet.
De sport katern zal evengoed wel koosjer zijn.

Petra
Man/Vrouw: V

Bericht door Petra »

Jerommel schreef:
Jerommel, ik woon inmiddels al meer dan tien jaar in Azië.
Omdat ik jarenlang verschillende (engelstalige) kranten naast elkaar heb gelezen uit vele werelddelen heb ik een hoop propaganda en politieke steekpartijtjes gezien. Dat zit nou eenmaal overal, wereldwijd.
Dus als ik inmiddels ergens toe in staat ben is het om tussen de regels door te lezen en het politieke spel, wat er achter de schermen wordt gespeeld, te doorzien en mee te wegen.
Jij klinkt alsof je de enige bent die HET doorziet en snapt en nu ben je teleurgesteld omdat je weinig bevestiging krijgt.
Ik denk dat er hier wel meer mensen zitten die niet op hun achterhoofd zijn gevallen. En vrij aardig zin van onzin kunnen scheiden.

Ik denk tevens dat het voor jou goed is om je beeld te verruimen. Al was het maar om alle pro's en contra's tot je te nemen zodat je evenwichtiger een standpunt kan bepalen. Heb het idee dat je thans vooral gevoed wordt door beperkte nieuwsbronnen, ook omdat je zelf al aangaf de mainstream niet meer te lezen. Social Media platforms werken met algoritmes dus kan dat aanbod vrij eenzijdig worden.
Tunnelvisie is nooit goed, op geen enkel vlak.

Wat Trump en corona betreft.
In een chaotische tijd waarin iedereen bang en in de war is, en er zoveel levens op het spel staan, vind ik het not done om de bevolking op te ruien tegen gouverneurs en zo juist meer maatschappelijke onrust te creëren. En of het nou dom was of sarcasme maakt mij niet uit. Als president spreek je tot het volk, dat doe je in dit soort tijden niet met wartaal, grapjes of sarcasme. Wat moet je nou doen als hij volgende keer weer adviezen geeft in tijden van paniek of nood? Luisteren of maar afwachten of ie de volgende dag weer wat anders beweert?
Dat mag jij wel. Jouw (of mijn) meninkjes zijn niet zo van belang. Wij kunnen roeptoeteren dat het ons een lieve lust is. Maar zeg nou zelf...het is niet e.o.a. meneer die maar kan roepen naar hoe z'n petje staat. Het is de president! Hoe zou je reageren als Rutte zo mal deed?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas

pyro

Bericht door pyro »

Jerommel schreef:
Trump verandert het karakter van het amerikaanse presidentschap, kort gezegd. Ik volg dat proces al enkele jaren met veel belangstelling, maar zonder echt partij te trekken. We zijn getuige van social engineering in een geopolitiek machtsspel. Daarin hebben de president en andere politieke vertegenwoordigers een rol te spelen, maar de regie hebben zij niet. Het blijft business as usual. Dat hele krachtenveld van opinies, daar kun je m.i. beter doorheen kijken dan erin opgaan door partij te kiezen. De media vormen publieke opinies en spelen die tegen elkaar uit, zoals altijd. Niks bijzonders.
Natuurlijk. Nieuws is big business, da's geen geheim.

Zulke journalistiek is bij ons niet nodig. Tot en met Obama had het amerikaanse presidentschap nog de functie van een soort moreel leiderschap van / namens het 'vrije westen'. Die functie wordt onder Trump afgebroken. Ik zeg niet dat dat goed of slecht is trouwens. Het is gewoon een karakteristiek. Wat je daarvan vindt en waarom is vers twee.
De amerikaanse president doet gewoon mee met de gevestigde orde, hoor. Ook al heeft de huidige de rol van 'enfant terrible' toebedeeld gekregen.

De polarisatie van de amerikaanse politiek is een belangwekkend fenomeen, daarin zijn we het vast wel eens. Maar ik raad niet aan je daarin te laten meeslepen.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Petra schreef:
26 apr 2020, 00:43
Jerommel schreef:
Jerommel, ik woon inmiddels al meer dan tien jaar in Azië.
Omdat ik jarenlang verschillende (engelstalige) kranten naast elkaar heb gelezen uit vele werelddelen heb ik een hoop propaganda en politieke steekpartijtjes gezien. Dat zit nou eenmaal overal, wereldwijd.
Ligt er aan.
Er is meer dan de bekende kranten / zenders om je informatie vandaan te halen.
Dus als ik inmiddels ergens toe in staat ben is het om tussen de regels door te lezen en het politieke spel, wat er achter de schermen wordt gespeeld, te doorzien en mee te wegen.
Jij klinkt alsof je de enige bent die HET doorziet en snapt en nu ben je teleurgesteld omdat je weinig bevestiging krijgt.
Als ik zie dat de mensen nog steeds in de OMB modus zitten, en dat motiveren met de punten van de OMB media, tja..
"Ik zie toch zelf wat ie zegt." gaat ook niet echt op als je alleen te zien krijgt wat de media aan kan gebruiken om een negatief beeld te geven / te bevestigen / te versterken.
Waarom krijgt hij de schuld van de oorlog tussen hem en de media?
Omdat de media daar zelf verslag van doet.

Wat Trump en corona betreft.
In een chaotische tijd waarin iedereen bang en in de war is, en er zoveel levens op het spel staan, vind ik het not done om de bevolking op te ruien tegen gouverneurs en zo juist meer maatschappelijke onrust te creëren. En of het nou dom was of sarcasme maakt mij niet uit. Als president spreek je tot het volk, dat doe je in dit soort tijden niet met wartaal, grapjes of sarcasme. Wat moet je nou doen als hij volgende keer weer adviezen geeft in tijden van paniek of nood? Luisteren of maar afwachten of ie de volgende dag weer wat anders beweert?
Dat mag jij wel. Jouw (of mijn) meninkjes zijn niet zo van belang. Wij kunnen roeptoeteren dat het ons een lieve lust is. Maar zeg nou zelf...het is niet e.o.a. meneer die maar kan roepen naar hoe z'n petje staat. Het is de president! Hoe zou je reageren als Rutte zo mal deed?
Hoe zou je reageren als de pers die je ziet er niet op uit zou zijn om .... etcetera...
Je baseert je mening op de nieuwsgeving van de krant en de TV.
Je gaat daar bij er van uit dat je een eerlijk beeld krijgt voorgeschoteld, en zo zou het ook moeten zijn!
Maar ze blazen dit (evengoed rare) balletje dat hij op gooide meteen internationaal via alle kanalen totaal op, en zo bereikt dat ons ook.
Dus dan kan je zelf wel objectief zijn, maar als je informatievoorziening dat niet is, hoe kan je dan bepalen wat waarheidsgetrouw is?
Maar dat neemt verder niet weg dat Trump soms lomp en bot is en dat ie anders doet dan wat we van politici gewend zijn en (dus) verwachten.
Voor de Amerikanen is dat echter een verademing, zeker na 8 jaar Obama.
Hier hoor je nauwelijks waarom mensen op hem stemmen en waarom ze tevreden zijn met zijn presidentschap.

Gesloten