Orange Man Bad

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Forummers die over iets willen discussiëren op basis van het erkend zijn van de Bijbel als "Gods onfeilbaar woord" en/of het Apostolicum en daartoe een topic starten, zullen duidelijk bij de topicstart moeten aangeven dat de genoemde basis is bedoeld te gelden en dat reageren als men die basis niet accepteert en ter discussie wil stellen als off-topic zal gelden.

Moderatie: het moderatieteam
Jerommel
Man/Vrouw: M

Re: Corona

Bericht door Jerommel »

pyro schreef:
26 apr 2020, 13:39
Jerommel schreef:
25 apr 2020, 19:44
Punt is dat zowat alle gevestigde media tegen Trump is, terwijl hij in USA toch erg populair is.
Zijn de Amerikanen dan zo dom (wat zou kunnen), of is de media tegen hem, zoals de media voor Obama was?
Trump verandert het karakter van het amerikaanse presidentschap, kort gezegd. Ik volg dat proces al enkele jaren met veel belangstelling, maar zonder echt partij te trekken. We zijn getuige van social engineering in een geopolitiek machtsspel. Daarin hebben de president en andere politieke vertegenwoordigers een rol te spelen, maar de regie hebben zij niet. Het blijft business as usual.
Ik heb redenen om te geloven dat dat niet het geval is.
De lijst met bobo's die uit hun posities stappen / gezet worden groeit er lustg op los.
Dat hele krachtenveld van opinies, daar kun je m.i. beter doorheen kijken dan erin opgaan door partij te kiezen. De media vormen publieke opinies en spelen die tegen elkaar uit, zoals altijd. Niks bijzonders.
Nee, dat is m.i. te relativistisch.
Wat er nu aan de hand is is ongekend.
Dat ik me er te druk om maak is evengoed ook een feit...
Het punt is dat Trump niet gehoorzaamt aan de gevestigde orde, maar dat 'ie die gevestigde orde aan het afbreken is, bottom up, dus de basis van die pyramides worden afgebroken zodat de toppen geen macht meer hebben.
Ja, natuurlijk zit daar social engineering bij om chaos te voorkomen.
Het gaat ook niet snel, als je een constructie van eeuwen wilt afbreken.
Maar, natuurlijk protesteert de gevestigde orde daar enorm tegen.

Maargoed, verder is het afwachten wat nog komen gaat.
Wat mij motiveerd is de aanpak van de misdaden tegen de mensheid die de oude garde heeft gepleegd, waarvan je logischerwijs via hun media weinig tot niets hoort. (en zo kan je die dingen weg zetten als "complottheorieën").
Ik vermoed at de NL pers hun "inspiratie" van de grote persbureaux krijgen.
Journalisten kunnen overigens ook niet zo maar schrijven wat ze willen.
Als de redactie het niet ziet zitten, gaat het niet door, en de redactie heeft ook mensen boven zich, de bedrijven zelf zijn dikwijls geliëerd aan grote media berdrijven, enz...
Het medium is wel van papier naar wwweb verschoven.
Natuurlijk. Nieuws is big business, da's geen geheim.
Het is niet alleen business, het is een propaganda machine.
En zeker tegenwoordig, aangezien we allemaal de halve dag een beeldschermpje voor ons neus hebben.
Je ziet dan ook dat de OMB media in USA enorm veel kijkers / lezers en daardoor inkomsten verliezen, maar ze gaan volop door met de OMB agenda.
Die harde schijf was mijn back up... :roll:
Het was een Western Digital®, omdat dat destijds het betere merk was voor HD's.
Die reputatie zijn ze inmiddels al lang weer kwijt..

Maargoed, ik spreek meer mensen dan alleen jullie hier.
Over het algemeen, en dat is meer dan 90%, krijgt men het nieuws en andere opinie beinvloedende zaken van de grote media organisaties.
Dat is al jaren zo, natuurlijk.
En dan is de opinie "Kenya Man Good, Orange Man Bad" in meer dan 90% van de gevallen.

Kennelijk hebben we hier geen pro-Trump media, zoals Fox in USA een paar pro-Trump journalisten heeft, die enorm in populariteit zijn toegenomen, ten koste van CNN, NBC, CBS, enzovoorts.
Zulke journalistiek is bij ons niet nodig. Tot en met Obama had het amerikaanse presidentschap nog de functie van een soort moreel leiderschap van / namens het 'vrije westen'. Die functie wordt onder Trump afgebroken.
....volgens de media....
Hoe de immorele elite / deep state in macht is gegroeid onder Obama (en zijn voorgangers) komt nu langzaam aan het licht.
Velen wisten dat overigens al.
Ook Twitter, Facebook en Youtube zijn 'deep state' platforms.
De amerikaanse president doet gewoon mee met de gevestigde orde, hoor. Ook al heeft de huidige de rol van 'enfant terrible' toebedeeld gekregen.
Ik weet niet waarom je dat vindt.
Het klinkt alsof je er van uit gaat omdat het wel altijd zo is geweest.
Had je die Tim Pool video nog bekeken eigenlijk?
Geeft wel wat inzicht in het politieke en media slagveld.

Maargoed, ik had niet de intentie om 'iedereen die het niet met mij eens is' te kakken te zetten, maar het liep een beetje uit de hand.
Ik kan beter maar ophouden met het sarcasme en het cynisme waar het vrij snel op uit draaide.
Kennelijk verwachtte ik dat veel mensen inmiddels wel door de media opiniemakerij heen zouden kijken, maar nu ben ik daar in teleurgesteld.

Zoek anders eens op "Mocking Bird Media". Engelstalige Wikipedia heeft daar als het goed is wel een duidelijke pagina over.
De polarisatie van de amerikaanse politiek is een belangwekkend fenomeen, daarin zijn we het vast wel eens. Maar ik raad niet aan je daarin te laten meeslepen.
Ja, dat is een goed advies.
Maar dit gaat veel verder dan de R versus de D partij.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W

pyro

Bericht door pyro »

Jerommel schreef:
26 apr 2020, 14:53
pyro schreef:
26 apr 2020, 13:39
Jerommel schreef:
25 apr 2020, 19:44
Punt is dat zowat alle gevestigde media tegen Trump is, terwijl hij in USA toch erg populair is.
Zijn de Amerikanen dan zo dom (wat zou kunnen), of is de media tegen hem, zoals de media voor Obama was?
Trump verandert het karakter van het amerikaanse presidentschap, kort gezegd. Ik volg dat proces al enkele jaren met veel belangstelling, maar zonder echt partij te trekken. We zijn getuige van social engineering in een geopolitiek machtsspel. Daarin hebben de president en andere politieke vertegenwoordigers een rol te spelen, maar de regie hebben zij niet. Het blijft business as usual.
De lijst met bobo's die uit hun posities stappen / gezet worden groeit er lustg op los.
Klopt. Alleen is dat een bijwerking van wat ik noemde het karakter van het amerikaanse presidentschap dat verandert. Het wordt meer autoritaire stijl, je krijgt loyale troepen als overheid, gehoorzame volgers.
We zien dus een afbraakproces, maar dat is geen verdienste van de president. Op hoofdlijn zit daar een andere regie achter.
pyro schreef: Dat hele krachtenveld van opinies, daar kun je m.i. beter doorheen kijken dan erin opgaan door partij te kiezen. De media vormen publieke opinies en spelen die tegen elkaar uit, zoals altijd. Niks bijzonders.
Jerommel schreef: Nee, dat is m.i. te relativistisch.
Het punt is dat Trump niet gehoorzaamt aan de gevestigde orde, maar dat 'ie die gevestigde orde aan het afbreken is, bottom up, dus de basis van die pyramides worden afgebroken zodat de toppen geen macht meer hebben.

Wat mij motiveerd is de aanpak van de misdaden tegen de mensheid die de oude garde heeft gepleegd, waarvan je logischerwijs via hun media weinig tot niets hoort. (en zo kan je die dingen weg zetten als "complottheorieën").
Wat je zegt is natuurlijk een complot theorie, wat op zichzelf geen diskwalificatie inhoudt. Alleen ben ik het inhoudelijk niet met je eens. De 'gevestigde orde' die Trump afbreekt, het oude politieke establishment, is namelijk niet het machtsblok dat achter de schermen aan de touwtjes trekt.
Jerommel schreef:Ik vermoed at de NL pers hun "inspiratie" van de grote persbureaux krijgen.
Als de redactie het niet ziet zitten, gaat het niet door, en de redactie heeft ook mensen boven zich, de bedrijven zelf zijn dikwijls geliëerd aan grote media berdrijven, enz...
pyro schreef:Natuurlijk. Nieuws is big business, da's geen geheim.
Jerommel schreef:Het is niet alleen business, het is een propaganda machine.
En zeker tegenwoordig, aangezien we allemaal de halve dag een beeldschermpje voor ons neus hebben.
Je ziet dan ook dat de OMB media in USA enorm veel kijkers / lezers en daardoor inkomsten verliezen, maar ze gaan volop door met de OMB agenda.
Nou ja, het is het wereldtoneel zoals we dat voorgeschoteld krijgen. Een wereldtoneel met een controverse rond de huidige amerikaanse president, momenteel. Interessant, dat ben ik met je eens. Maar het blijft een toneel.
Jerommel schreef:Die harde schijf was mijn back up... :roll:

Over het algemeen, en dat is meer dan 90%, krijgt men het nieuws en andere opinie beinvloedende zaken van de grote media organisaties.
En dan is de opinie "Kenya Man Good, Orange Man Bad" in meer dan 90% van de gevallen.

Kennelijk hebben we hier geen pro-Trump media, zoals Fox in USA een paar pro-Trump journalisten heeft, die enorm in populariteit zijn toegenomen, ten koste van CNN, NBC, CBS, enzovoorts.
pyro schreef:Zulke journalistiek is bij ons niet nodig. Tot en met Obama had het amerikaanse presidentschap nog de functie van een soort moreel leiderschap van / namens het 'vrije westen'. Die functie wordt onder Trump afgebroken.
Jerommel schreef:....volgens de media....
Hoe de immorele elite / deep state in macht is gegroeid onder Obama (en zijn voorgangers) komt nu langzaam aan het licht.
Jerommel schreef:Ook Twitter, Facebook en Youtube zijn 'deep state' platforms.
pyro schreef:De amerikaanse president doet gewoon mee met de gevestigde orde, hoor. Ook al heeft de huidige de rol van 'enfant terrible' toebedeeld gekregen.
Jerommel schreef:Ik weet niet waarom je dat vindt.
Natuurlijk is het altijd zo geweest. Of, om het op z'n amerikaans te beschouwen: de laatste president die nog dacht dat 'ie macht had om vanuit z'n 'nobele positie' de wereld te verbeteren, was Kennedy. Die gooide operation Northwoods op straat - de false flag tegen Cuba die later alsnog live is uitgevoerd op 9/11 tegen de zogenaamde terroristen. Je weet hoe het met JFK afliep. Trump loopt braaf aan het leibandje. Die gaat geen false flag op straat gooien, al blijft hij natuurlijk wel de enfant terrible uithangen met z'n tegendraadse uitspraken.
Jerommel schreef:Had je die Tim Pool video nog bekeken eigenlijk?

Maargoed, ik had niet de intentie om 'iedereen die het niet met mij eens is' te kakken te zetten, maar het liep een beetje uit de hand.
Ik kan beter maar ophouden met het sarcasme en het cynisme waar het vrij snel op uit draaide.
Kennelijk verwachtte ik dat veel mensen inmiddels wel door de media opiniemakerij heen zouden kijken, maar nu ben ik daar in teleurgesteld.

Zoek anders eens op "Mocking Bird Media". Engelstalige Wikipedia heeft daar als het goed is wel een duidelijke pagina over.
Jerommel schreef:De polarisatie van de amerikaanse politiek is een belangwekkend fenomeen, daarin zijn we het vast wel eens. Maar ik raad niet aan je daarin te laten meeslepen.
Jerommel schreef:Ja, dat is een goed advies.
Klopt, het gaat over een blijvende inhoudelijke verandering van het amerikaanse presidentschap en een verandering van de rol van Amerika op het wereldtoneel.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)

BdO

Bericht door BdO »

Jerommel schreef:
25 apr 2020, 21:46
Ik zou zeggen, zoek dat lekker zelf uit en reageer eens op wat ik schreef.
Eerst? Wat eerst. Heb je door wat je zelf allemaal overslaat waarna je een enorme stapel aan zaken er bij sleept? En dan moet ik daar "eerst" op reageren? Zo lusten we er nog wel een paar, Jerommel!
Jerommel schreef:
Het NRC is voor mij het punt niet.
De sport katern zal evengoed wel koosjer zijn.
Ja precies, dus als ik iets weergeef over Trump stel je eerst dat mijn beeld van Trump waarschijnlijk gekleurd zou zijn door de weet-ik-wat-voor-media, en als je dan gevraagd wordt waar jij die aantijging t.a.v. de media waar ik me door laat informeren op baseert dan geven we gewoon even niet thuis. Notabene, dan moet ik jouw aantijging gaan onderbouwen. Dat is wel heel erg gemakkelijk!
Voeg dat bij dat Trump met zijn leugens probeert weg te komen onder het kopje sarcasme, en het plaatje wordt wel duidelijk. :w
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?

Messenger

Bericht door Messenger »

BdO schreef:
27 apr 2020, 11:52
Jerommel schreef:
Eerst? Wat eerst. Heb je door wat je zelf allemaal overslaat waarna je een enorme stapel aan zaken er bij sleept? En dan moet ik daar "eerst" op reageren? Zo lusten we er nog wel een paar, Jerommel!
Jerommel schreef:
Ja precies, dus als ik iets weergeef over Trump stel je eerst dat mijn beeld van Trump waarschijnlijk gekleurd zou zijn door de weet-ik-wat-voor-media, en als je dan gevraagd wordt waar jij die aantijging t.a.v. de media waar ik me door laat informeren op baseert dan geven we gewoon even niet thuis. Notabene, dan moet ik jouw aantijging gaan onderbouwen. Dat is wel heel erg gemakkelijk!
Voeg dat bij dat Trump met zijn leugens probeert weg te komen onder het kopje sarcasme, en het plaatje wordt wel duidelijk. :w
Het is typisch de Trumpmanier om kritiek en argumenten gelijk af te doen met Fake News roepen. Het is de makkelijkste weg voor de huidige president van de VS en als men vragen gaat stellen als vrije pers, laat je de journalisten niet uitpraten en ga je daar met stemverheffing en het wijzende vingertje tegenin en ga je op de man/vrouw af schelden en beschuldigen dat ze slechte journalisten zijn van een slecht medium en dat ze zich moeten schamen.

Het is ongelooflijk, maar deze president komt hier gewoon mee weg. Zijn achterban vindt het prachtig.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

BdO

Bericht door BdO »

Messenger schreef:
27 apr 2020, 12:05
BdO schreef:
Jerommel schreef:
Jerommel schreef:
Het is typisch de Trumpmanier om kritiek en argumenten gelijk af te doen met Fake News roepen. Het is de makkelijkste weg voor de huidige president van de VS en als men vragen gaat stellen als vrije pers, laat je de journalisten niet uitpraten en ga je daar met stemverheffing en het wijzende vingertje tegenin en ga je op de man/vrouw af schelden en beschuldigen dat ze slechte journalisten zijn van een slecht medium en dat ze zich moeten schamen.

Het is ongelooflijk, maar deze president komt hier gewoon mee weg. Zijn achterban vindt het prachtig.
Nou, ik wilde Jerommel niet over één kam scheren met de hardcore Trump-achterban, maar de reactie van hem hierboven helpt niet echt mee natuurlijk. Als de feiten niet bevallen is het gewoon "Nietus!" en "Shoot the messenger!". En als je dan vraagt wat er zo bevooroordeeld is aan die messenger dan moet jij zelf Jerommels standpunt gaan onderbouwen.....

Maar goed, laten we nog even wachten op Jerommels bewijs dat de NRC een spreekbuis is van de Staat. Ik ben benieuwd. :)
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?

hopper

Bericht door hopper »

callista schreef:
27 apr 2020, 13:21
hopper schreef:
27 apr 2020, 13:07
Het is standaard complot retoriek om alle fatsoenlijke media tot spreekbuis van de staat te benoemen.
De staat die jou tot slaaf wil maken en fascistisch is. Wake up sheaple's en zo.

Complotdenkers zijn uitermate voorspelbaar. Totdat ze een factor van belang worden natuurlijk. In instabiele tijden zoals het huidige corona-tijdperk hebben complotdenkers de wind mee. Zendmasten gaan in de brand, want dat schijnt in hun wereld ook iets te maken te hebben met corona.

Enfin, complotdenken komt in mijn optiek voort uit angst.
Met angst kun je niet in gesprek.
Complotdenken kan ook voortkomen uit onduidelijkheid en dat is wat het Covid-19 betreft nog niet eens zo vreemd.....
Er komen steeds nieuwe ontwikkelingen en eigenlijk weet men nog steeds heel weinig....
Natuurlijk is er onduidelijkheid. Maar bv de verklaring dat Covid 19 afkomstig is van een vleermuis klinkt plausibel.
Complotdenkers gaan vanuit angst zelf verklaringen bedenken. Trump is iemand die anticipeert op diezelfde angst van complotdenkers.
Hij doet net alsof hij zelf niet tot 'de elite' behoort. Hoe dom kun je dan zijn? Trump is zelf de elite boven op de apenrots.
Werk niet vooruit, zend niet uit, sta naar binnen. Roemeens-joodse dichter Paul Celan

callista
Man/Vrouw: V

Bericht door callista »

hopper schreef:
27 apr 2020, 13:31
callista schreef:
27 apr 2020, 13:21
hopper schreef:
Het is standaard complot retoriek om alle fatsoenlijke media tot spreekbuis van de staat te benoemen.
De staat die jou tot slaaf wil maken en fascistisch is. Wake up sheaple's en zo.

Complotdenkers zijn uitermate voorspelbaar. Totdat ze een factor van belang worden natuurlijk. In instabiele tijden zoals het huidige corona-tijdperk hebben complotdenkers de wind mee. Zendmasten gaan in de brand, want dat schijnt in hun wereld ook iets te maken te hebben met corona.

Enfin, complotdenken komt in mijn optiek voort uit angst.
Met angst kun je niet in gesprek.
Complotdenken kan ook voortkomen uit onduidelijkheid en dat is wat het Covid-19 betreft nog niet eens zo vreemd.....
Er komen steeds nieuwe ontwikkelingen en eigenlijk weet men nog steeds heel weinig....
Natuurlijk is er onduidelijkheid. Maar bv de verklaring dat Covid 19 afkomstig is van een vleermuis klinkt plausibel.
Alles wat plausibel klinkt hoeft nog niet waar te zijn.
Misschien kunnen we nog voor grote verrassingen komen te staan.
Complotdenkers gaan vanuit angst zelf verklaringen bedenken. Trump is iemand die anticipeert op diezelfde angst van complotdenkers.
Hij doet net alsof hij zelf niet tot 'de elite' behoort. Hoe dom kun je dan zijn? Trump is zelf de elite boven op de apenrots.
Ik heb het niet over Trump.
Die wil als de Grote Verlosser en Ontdekker van de oorzaak van het Covid-19 de geschiedenis ingaan...zonder enige kennis van zaken.....dat is zijn doel.
Hij zal dan ook van een koude kermis thuiskomen.
Eigenlijk is hij al onderweg

Snelheid

Bericht door Snelheid »

Jerommel schreef:
24 apr 2020, 12:29
callista schreef:
24 apr 2020, 11:55
Jerommel schreef:
24 apr 2020, 11:46
Jullie hebben dus niet de clip gezien maar varen blind op de O.M.B. media.

Okay, duidelijk.
Nee, en wat verandert dat aan die uitspraak?
Of dat UV stralen zouden helpen etc.....allemaal onzin.
Trump moet bij zijn leest blijven; hij is geen wetenschapper en geen viroloog.
Denk je dat hij het zelf verzint, of dat hij wat zaken wil opnoemen die onderzocht (kunnen) worden volgens artsen en virologen?
Ach wat de president van de VS doet Donald Trump zoeken naar oplossingen en vraagt hij zou dat of dit niet wat kunnen zijn laten men dat is onderzoeken,helemaal niets mis mee.Wellicht kan het uitbannen van het coronavirus heel simpel zijn met UV stralen bij voorbeeld wie zal het zeggen.Men mag blij zijn met een staatshoofd die ook zelf de oplossingen probeert aan te dragen.
VERITAS VOS LIBERRABIT.

Atheist2

Bericht door Atheist2 »

Snelheid schreef:
27 apr 2020, 13:45
Ach wat de president van de VS doet Donald Trump zoeken naar oplossingen en vraagt hij zou dat of dit niet wat kunnen zijn laten men dat is onderzoeken,helemaal niets mis mee.Wellicht kan het uitbannen van het coronavirus heel simpel zijn met UV stralen bij voorbeeld wie zal het zeggen.Men mag blij zijn met een staatshoofd die ook zelf de oplossingen probeert aan te dragen.

Geef mij dan maar liever Rutte, die gewoon luistert naar de mensen die er verstand van kunnen hebben. Als Rutte zulke dingen zou zeggen als Trump deed zou Nederland een schande voor de Wereld zijn.

Gif in het lichaam spuiten, hoe verzin je het. En later nog beweren dat het sarcastisch was en dat hij wilde kijken hoe men zou reageren :clown:

Dan zijn er ook nog mensen die hem hierin blijven steunen. Is Trump een cliniclown of zo, dat hij ons wil laten lachen in deze zware tijden?

Messenger

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef:
Hij kan zijn suggesties beter intern voorleggen aan de experts die hem adviseren, in plaats van dat hij zijn ingevingen aan de wereld verkondigt..
Het is verbijsterend dat er meer dan 30 Amerikanen zouden zijn overleden toen ze de suggestie van Trump gingen uitproberen.
Atheist2 schreef: Geef mij dan maar liever Rutte, die gewoon luistert naar de mensen die er verstand van kunnen hebben. Als Rutte zulke dingen zou zeggen als Trump deed zou Nederland een schande voor de Wereld zijn.

Gif in het lichaam spuiten, hoe verzin je het. En later nog beweren dat het sarcastisch was en dat hij wilde kijken hoe men zou reageren :clown:

Dan zijn er ook nog mensen die hem hierin blijven steunen. Is Trump een cliniclown of zo, dat hij ons wil laten lachen in deze zware tijden?
Nou ik denk dat Trump zeer geslaagd is als standup comedian, maar is mislukt als president.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

pyro

Bericht door pyro »

Snelheid schreef:
Ach wat de president van de VS doet Donald Trump zoeken naar oplossingen en vraagt hij zou dat of dit niet wat kunnen zijn laten men dat is onderzoeken, helemaal niets mis mee. Wellicht kan het uitbannen van het coronavirus heel simpel zijn met UV stralen bij voorbeeld wie zal het zeggen. Men mag blij zijn met een staatshoofd die ook zelf de oplossingen probeert aan te dragen.
Nogal wat mensen denken dat een president vast wel goed geïnformeerd is en vanuit die informatie intelligente dingen zegt. Bij deze president is dat echter niet het geval. Je krijgt dan toch mensen die de goedbedoelde vragen als adviezen opvatten om op te volgen, wat helaas al tot een aantal vreselijke resultaten heeft geleid. Er is dan toch wel een probleem zou ik zeggen :?
In een van zijn eerste stafbesprekingen heeft hij volgens een getuige gevraagd, aangezien we kernwapens hebben, waarom gebruiken we ze dan eigenlijk niet? Met betrekking tot het Noord Koreaanse conflict dat in die tijd escaleerde. De getuige meldt dat het na die vraag zo stil werd in de besprekingsruimte dat je een speld kon horen vallen. Hoe vertel je wat het leven van 20 miljoen mensen betekent, aan iemand die dat niet uit zichzelf bedenkt? :praying1:

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Youtube:

China Uncensored - Coronavirus Began in Chinese Lab? US Investigates

Pinned comment:
YouTube demonetized this video for portraying "harmful or dangerous acts." Absurd. They're trying to run us out of business.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

BdO schreef:
Jerommel schreef:
Eerst?
Eerst wat? :?:
Wat eerst.
Eerst wie?
Heb je door wat je zelf allemaal overslaat waarna je een enorme stapel aan zaken er bij sleept? En dan moet ik daar "eerst" op reageren? Zo lusten we er nog wel een paar, Jerommel!
Aha, EENS dus, niet eerst.
Ja, reageer eens, dus. :flower1:

Jerommel

Bericht door Jerommel »

-------------------------------------------------------niks--------------------------------------------------------
Laatst gewijzigd door Jerommel op 27 apr 2020, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

BdO schreef:
27 apr 2020, 12:21

Maar goed, laten we nog even wachten op Jerommels bewijs dat de NRC een spreekbuis is van de Staat. Ik ben benieuwd. :)
Deze afleidingmanoeuvre is kennelijk alles wat je hebt.
Je gaat dus niet reageren op mijn bericht waarin ik aan je uitleg waarom ik e.e.a. zie zoals ik het zie.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

pyro schreef:
27 apr 2020, 19:13
Snelheid schreef:
Ach wat de president van de VS doet Donald Trump zoeken naar oplossingen en vraagt hij zou dat of dit niet wat kunnen zijn laten men dat is onderzoeken, helemaal niets mis mee. Wellicht kan het uitbannen van het coronavirus heel simpel zijn met UV stralen bij voorbeeld wie zal het zeggen. Men mag blij zijn met een staatshoofd die ook zelf de oplossingen probeert aan te dragen.
Nogal wat mensen denken dat een president vast wel goed geïnformeerd is en vanuit die informatie intelligente dingen zegt. Bij deze president is dat echter niet het geval.
Waarom denk je dat? Wie beweert dit?
Dr. Birx (dame met de sjaaltjes) was lovend over zijn betrokkenheid, interesse en inzicht.
Je krijgt dan toch mensen die de goedbedoelde vragen als adviezen opvatten om op te volgen, wat helaas al tot een aantal vreselijke resultaten heeft geleid. Er is dan toch wel een probleem zou ik zeggen :?
Je doelt op die gestoorde vrouw die mogelijk van haar man af wilde en hem aquariumreiniger gaf in zijn frisdrank?
In een van zijn eerste stafbesprekingen heeft hij volgens een getuige gevraagd, aangezien we kernwapens hebben, waarom gebruiken we ze dan eigenlijk niet? Met betrekking tot het Noord Koreaanse conflict dat in die tijd escaleerde. De getuige meldt dat het na die vraag zo stil werd in de besprekingsruimte dat je een speld kon horen vallen. Hoe vertel je wat het leven van 20 miljoen mensen betekent, aan iemand die dat niet uit zichzelf bedenkt? :praying1:
"een getuige", volgens CNN ofzo?
Ondertussen heeft Trump een betere relatie met Kim Yong Un dan wie dan ook tevoren. :roll:

Jerommel

Bericht door Jerommel »

pyro schreef:
Jerommel schreef:
pyro schreef:
Jerommel schreef: Punt is dat zowat alle gevestigde media tegen Trump is, terwijl hij in USA toch erg populair is.
Klopt. Alleen is dat een bijwerking van wat ik noemde het karakter van het amerikaanse presidentschap dat verandert. Het wordt meer autoritaire stijl, je krijgt loyale troepen als overheid, gehoorzame volgers.
Het gaat om het uitbannen van corruptie en misdaden.
Corruptie en misdaden die heel ver gaan.
We zien dus een afbraakproces,
Het afbreken van de deepstate, de marxistisch globalistische elite, omdat het te ver uit de hand is gelopen.
Hoor de deep state persoonlijkheden ook klagen over Trump die "our democracy" ondermijnt.
De bedoeling is terug te gaan naar de Constitutionele Republiek die het ooit was / had moeten zijn.
maar dat is geen verdienste van de president. Op hoofdlijn zit daar een andere regie achter.
Hij werkt uiteraard niet alleen.
pyro schreef: Dat hele krachtenveld van opinies, daar kun je m.i. beter doorheen kijken dan erin opgaan door partij te kiezen. De media vormen publieke opinies en spelen die tegen elkaar uit, zoals altijd. Niks bijzonders.
Jerommel schreef: Nee, dat is m.i. te relativistisch.

Wat je zegt is natuurlijk een complot theorie, wat op zichzelf geen diskwalificatie inhoudt.
Nou, meestal wel.
Wat dan de definitie van "komplottheorie" in de praktijk is, is dat het alles is wat af wijkt van wat de Mocking Bird Media ons voorschoteld, als spreekbuis van de 'deep state'.
Tegelijk verspreidt de MBM zelf ook allerlei komplottheorieën, dikwijls met minder of misleidende onderbouwing, maar dan heet het ineens geen 'komplottheorie' meer...
Margoed, dat heet dan tegenwoordig 'fake news'.
Alleen ben ik het inhoudelijk niet met je eens. De 'gevestigde orde' die Trump afbreekt, het oude politieke establishment, is namelijk niet het machtsblok dat achter de schermen aan de touwtjes trekt.
Het beperkt zich niet tot de USA politieke establishment.
Jerommel schreef:Ik vermoed at de NL pers hun "inspiratie" van de grote persbureaux krijgen.
pyro schreef:Natuurlijk. Nieuws is big business, da's geen geheim.
Jerommel schreef:Het is niet alleen business, het is een propaganda machine.
Nou ja, het is het wereldtoneel zoals we dat voorgeschoteld krijgen. Een wereldtoneel met een controverse rond de huidige amerikaanse president, momenteel. Interessant, dat ben ik met je eens. Maar het blijft een toneel.
Ja, de media is een toneel.
Maar er is meer dan de gevestigde media.

Bekijk deze video van X22 Report anders eens, want die geeft m.i. een hoop inzicht vanuit een onafhankelijk standpunt.
Wel 100% pro-Trump (niet onpartijdig maar wel onafhankelijk dus) en refereert ook naar Q, waar je dan ook meteen een indruk van kunt opdoen (als je die nog niet had).
Doe er je voordeel mee en maak er van wat je wilt:

X22 Report - Precursor, Nothing Can Stop The Truth, Relevant Events Are About To Unfold - Episode 2158b

De opmerking van Trump over UV licht enz, komt ook nog aan bod. (ik zal dat met een time stamp nog eens posten, want het is hier on-topic)
Was misschien toch niet zo sarcastisch, maar dat moet eenieder zelf maar beoordelen.
Jerommel schreef:Die harde schijf was mijn back up... :roll:

pyro schreef:Zulke journalistiek is bij ons niet nodig. Tot en met Obama had het amerikaanse presidentschap nog de functie van een soort moreel leiderschap van / namens het 'vrije westen'. Die functie wordt onder Trump afgebroken.
Jerommel schreef:....volgens de media....
Jerommel schreef:Ook Twitter, Facebook en Youtube zijn 'deep state' platforms.
pyro schreef:De amerikaanse president doet gewoon mee met de gevestigde orde, hoor. Ook al heeft de huidige de rol van 'enfant terrible' toebedeeld gekregen.
Jerommel schreef:Ik weet niet waarom je dat vindt.
Natuurlijk is het altijd zo geweest. Of, om het op z'n amerikaans te beschouwen: de laatste president die nog dacht dat 'ie macht had om vanuit z'n 'nobele positie' de wereld te verbeteren, was Kennedy. Die gooide operation Northwoods op straat - de false flag tegen Cuba die later alsnog live is uitgevoerd op 9/11 tegen de zogenaamde terroristen. Je weet hoe het met JFK afliep. Trump loopt braaf aan het leibandje.
Niet van hen waar JFK tegen in ging in ieder geval.
Van de power van de CIA is inmiddels ook niet veel meer over, corrupte FBI kopstukken hebben ook niet veel macht meer.
JFK had te weinig medestanders, Trump heeft de US Army en (dus) Army Intelligence mee.
Er zijn al wat aanslagen verijdeld ook.
JFK heeft de deep state onderschat.
Reagan ook trouwens, totdat hij werd beschoten..
Die gaat geen false flag op straat gooien, al blijft hij natuurlijk wel de enfant terrible uithangen met z'n tegendraadse uitspraken.
Je bedoelt misschien dat hij 9/11 niet gaat exposeren.
Die indruk krijg ik ook.
De "dancing Israelis" (aardige web search suggestie) dansen nog steeds..
Rudy Giuliani is ook verdacht i.v.m. die bizarre dag.
Dat wandelende lijk waar Orange Man's dochter mee is getrouwd vertrouw ik ook niet.

Dus ik kan je ook geen ongelijk geven, pyro.
Laten we het 'zionisme' noemen, wat een veel gebruikte term is voor dat aspect van de machtsstructuur van de wereld.
Het is afwachten hoe dat zich eventueel nog ontwikkelt, alhoewel er kennelijk wel zaken op de "Great Awakening" agenda staan, maar kennelijk als laatste.
Dit raakt ook aan Bijbelse thema's, waar evengoed de meningen (as usual) over verdeeld zijn.

Verder ga ik er hier nu niet op in, omdat het niets meer met Corona te maken heeft en dit soort onderwerpen hier ongewenst zijn.
Jerommel schreef:Had je die Tim Pool video nog bekeken eigenlijk?

Jerommel schreef:De polarisatie van de amerikaanse politiek is een belangwekkend fenomeen, daarin zijn we het vast wel eens. Maar ik raad niet aan je daarin te laten meeslepen.
Jerommel schreef:Ja, dat is een goed advies.
Klopt, het gaat over een blijvende inhoudelijke verandering van het amerikaanse presidentschap en een verandering van de rol van Amerika op het wereldtoneel.
Daar is iedereen het wel over eens.
Laatst gewijzigd door Jerommel op 28 apr 2020, 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.

BdO

Bericht door BdO »

Jerommel schreef:
27 apr 2020, 21:54
BdO schreef:

Je gaat dus niet reageren op mijn bericht waarin ik aan je uitleg waarom ik e.e.a. zie zoals ik het zie.
Toon eerst maar eens aan dat de NRC een spreekbuis is van de Staat. Ik ben benieuwd. :)

BdO

Bericht door BdO »

Jerommel schreef:
27 apr 2020, 21:48
BdO schreef:
Jerommel schreef:
Eerst?
Eerst wat? :?:
Wat eerst.
Eerst wie?
Heb je door wat je zelf allemaal overslaat waarna je een enorme stapel aan zaken er bij sleept? En dan moet ik daar "eerst" op reageren? Zo lusten we er nog wel een paar, Jerommel!
Aha, EENS dus, niet eerst.
Ja, reageer eens, dus. :flower1:
Toon eerst maar eens aan dat de NRC een spreekbuis is van de Staat. Ik ben benieuwd. :)
Je hebt totnogtoe niets aangetoond.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

BdO schreef:
28 apr 2020, 00:54
Jerommel schreef:
BdO schreef:

dus... :roll:
Laatst gewijzigd door Jerommel op 28 apr 2020, 01:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Jerommel schreef:
27 apr 2020, 23:20
De opmerking van Trump over UV licht enz, komt ook nog aan bod. (ik zal dat met een time stamp nog eens posten, want het is hier on-topic)
Video uit voorgaande bericht met time stamp waar het begint over Covid-19
https://youtu.be/ZDVFsoRPMmM?t=1705

Vanaf hier aangaande Trump's opmerking over UV licht enzo, m.b.t. zijn 'sarcastisch op te vatten' opmerkingen waar we het eerder over hadden:
https://youtu.be/ZDVFsoRPMmM?t=1883

Doe er mee wat je wilt.

BdO

Bericht door BdO »

Jerommel schreef:
28 apr 2020, 00:56
BdO schreef:
Jerommel schreef:
BdO schreef:

dus... :roll:
Nee, niks "dus". Toon nou gewoon aan dat de NRC een spreekbuis is van de Staat. Ik ben benieuwd. :)

Jerommel

Bericht door Jerommel »

hopper schreef:
Jij bedient je nu van de standaard media retoriek.

Wat bedoel je met "fatsoenlijk" ?

Ja, stel je voor dat mensen kritisch gaan kijken naar wie hun gedachten en opinies invullen en hun wetten en plichten bepalen en hun landen besturen.
Het idee ! ;)
Complotdenkers zijn uitermate voorspelbaar.
Ze zeggen altijd dingen die je niet wilt horen ! Schande !
Totdat ze een factor van belang worden natuurlijk.
O jee, straks gaat iedereen nog zelf nadenken! HELP !!
In instabiele tijden zoals het huidige corona-tijdperk hebben complotdenkers de wind mee.
Van wie krijgen ze de wind mee dan?
Of bedoel je misschien dat er allelei dingen boven water komen die er mee te maken hebben, en dat men dat dan met hun medemensen willen delen?
Waarom zouden ze dingen willen delen? Om je te plagen?
Zendmasten gaan in de brand, want dat schijnt in hun wereld ook iets te maken te hebben met corona.
Dus je weet niks van de controverse omtrent 5G ?
Of over vaccins ?
Waarom hoor je daar dan niks over ?
Of hoor je alleen maar via jouw kanalen dat het allemaal maar onzin is ?
Enfin, complotdenken komt in mijn optiek voort uit angst. Met angst kun je niet in gesprek.
In mijn optiek wil je niet in gesprek omdat je bang bent dat je voorgelogen bent.
Maar dat is normaal.
Iedereen is bang dat ie wordt belogen, bedrogen en bedonderd.
Maar helaas leven we in een wereld waarin mensen elkaar bedonderen.
Vooral mensen die geen moer om anderen geven, maar alleen om henzelf, hun macht en hun clubje.
Da's maar een heel klein deel van de mensheid, dus voor de rest van de mensheid spelen ze mooi weer via hun kanalen.
En als wij in hun positie zouden zitten, zouden we wellicht het zelfde doen..

pyro

Bericht door pyro »

Jerommel schreef:
27 apr 2020, 23:20
Doe er je voordeel mee en maak er van wat je wilt:

X22 Report - Precursor, Nothing Can Stop The Truth, Relevant Events Are About To Unfold - Episode 2158b
Ik ben afgehaakt bij het gedeelte over Nancy Pelosi's koelkast.

[knip]
Dit ['the great awakening'] raakt ook aan Bijbelse thema's, waar evengoed de meningen (as usual) over verdeeld zijn.

Verder ga ik er hier nu niet op in, omdat het niets meer met Corona te maken heeft en dit soort onderwerpen hier ongewenst zijn.
Wat we zien is dat de aanhang van de amerikaanse president een alternatieve werkelijkheid krijgt voorgeschoteld. Een mengsel van politiek 'red neck bible belt' christendom en rechts extremisme. De crew mag het zeggen, maar dit forum lijkt me inderdaad niet bedoeld als een podium voor dit verschijnsel.
Als je mijn persoonlijke mening wilt weten: volgens mij laat je je lelijk misleiden, Jerommel. :|

Jerommel

Bericht door Jerommel »

BdO schreef:
Je hebt totnogtoe niets aangetoond.
De staat?
Ik dacht dat het om de 'deep state' ging.
Deep State, Luciferiaanse New World Order, midden 19e eeuw, de "Verlichting".
Karl Marx was ook van deze stroming, en Hegel, en vele andere elites.

Ben dus toch maar even gaan kijken voor je:
Wikipedia schreef:NRC Handelsblad was first published on 1 October 1970 after a merger of the Amsterdam newspaper Algemeen Handelsblad (founded 1828 by J.W. van den Biesen) and the Rotterdam Nieuwe Rotterdamsche Courant (founded 1844 by Henricus Nijgh).[4] The paper's motto is Lux et Libertas – Light (referring to the Age of Enlightenment) and Freedom.
...................
In 2015 the NRC Media group was acquired by the Belgian company Mediahuis.
...................
While they consider themselves one of the Dutch national "quality" newspapers next to de Volkskrant and Trouw, NRC Handelsblad sees itself as the most internationally oriented of those three, and has been labeled left liberal.
Mediahuis, België.
Bezit ook de Telegraaf.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mediahuis
Een Europese media gigant.

Maargoed,
een links liberale krant dus, geboren uit de Verlichting en internationaal georienteerd.
Zullen zij dan voor of tegen Trump zijn?
Dus zullen ze mee doen met de OMB mocking bird media of niet?
Dat was de vraag namelijk.
Laatst gewijzigd door Jerommel op 28 apr 2020, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten