viewtopic.php?p=314964#p314964
Gek genoeg zat ik me dat laatst af te vragen. Het grote Waarom en Hoe van Jezus kruisiging.Mullog schreef: ↑19 nov 2020, 12:18Als Adam en Eva niet door God geschapen zijn maar in een evolutionair proces zijn ontstaan, dan kan de erfzonde niet gepleegd zijn. Als de erfzonde niet gepleegd is, waarvoor is Jezus dan aan het kruis gestorven? Waarmee de hele basis voor het christendom nogal wankel wordt. En daar bovenop komen nog emotionele argumenten als vermeende superioriteit aan dieren die een gemeenschappelijke afstamming van mensen en primaten niet toestaat.
En dan bedoel ik niet in de zin van Gods Plan enzo maar meer de uitvoering ervan.
Daarbij maakt het me ook niet uit of het nou een welles/nietes echt waar gebeurd verhaal is, ik bedoel het zoals het in de bijbel staat.
Wat ik me afvraag.. als ik het goed begrijp dan was Jezus een rondtrekkende lieverd die hield van ieder mens en mooie wijsgerige dingen zei...
Gij zult niet oordelen
Wat Gij niet wilt..
Wie zonder zonde is..
Heb uw naaste lief..
En... roep maar wat er allemaal voor moois uit kwam.
Daarbij deed ie ook nog eens mooie wonderen; mensen genezen, tot leven wekken en weetikveel wat nog meer.
Dus wat ik me afvroeg ... hoe kan zo iemand dan veroordeeld worden door de Romeinen? Die hadden al rechtbanken toen en waren toch niet achterlijk.
Op welke gronden werd ie veroordeeld tot dat kruis dan? En waarom moest ie uit de weg geruimd worden, wie was/waren er dan zo tegen Jezus en waarom was dat dan ?
P.S.
Misschien vinden jullie dat een stomme vraag hoor, maar hou er rekening mee dat ik echt bitter weinig bijbelse kennis heb.