144.000 tickets voor het Koninkrijk

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.


Moderatie: het moderatieteam
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 27 jul 2021, 16:22 <knip...knip>

In 66 n.C. had een joodse opstand tot gevolg dat een Romeinse krijgsmacht onder Cestius Gallus naar Jeruzalem oprukte, de stad omsingelde en kans zag helemaal tot aan de tempelmuren door te stoten. Plotseling trok Cestius Gallus zich zonder aanwijsbare reden terug.

<knip...knip>
Het is maar hoe je het verwoord. Cestius Gallus was bepaald geen briljant strateeg maar eerder een blunderende sul die van de ene ellende naar de andere strompelde. Met verlies van materieel, manschappen en de dreiging afgesneden te worden van de bevoorrading zijn toch wel aanwijsbare redenen om te vrtrekken.

(bron)Jewish Revolt
With his force reduced by detachments sent to occupy Galilee and the Judean coast, Gallus turned inland to subdue Jerusalem. After suffering losses amongst his baggage train and rearguard, Gallus reached Mount Scopus and penetrated the outer city, but was apparently unable to take The Temple Mount. After a siege of nine days, Gallus decided to fall back to the coast. His decision appears to have been based on the loss of siege equipment by ambush and the threatened cutting of his supply lines as the October rains began.


Mocht je interesse hebben dan is er nog Mason, S. (2016). NERO'S WAR I: THE BLUNDER OF CESTIUS GALLUS? In A History of the Jewish War: AD 66–74 (pp. 281-334). Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/CBO9781139020718.005 met een uitgebreide beschrijving van de hele geschiedenis.
J-W
Berichten: 2254
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 27 jul 2021, 14:49
J-W schreef: 27 jul 2021, 14:07

Vind jij het normaal als een God zich tot in alle eeuwigheid door een leeuw, stier, mens en een arend laat ophemelen?
Kijk eens om je heen en noem eens iets wat die God gepresteerd heeft?
En je zal maar bij die 4 wezens in de buurt komen te wonen, dag en nacht dat gekwijl te moeten aanhoren...........
Maar jij hebt de bijbel grondig bestudeerd zeg je altijd, wellicht zit er een andere betekenis achter?
Probeer de symboliek te begrijpen.

Jesaja 31:4 Want dit heeft Jehovah tegen me gezegd: ‘Net zoals een leeuw, een sterke jonge leeuw, over zijn prooi gromt wanneer een grote groep herders vanwege hem bij elkaar is geroepen, en hij zich niet bang laat maken door hun geschreeuw of verschrikt wordt door hun lawaai, zo zal Jehovah van de legermachten afdalen om te strijden voor de berg Sion en zijn heuvel.

Job 39:
9 Zou de wilde stier je willen dienen? Zou hij overnachten in jouw stal?
10 Kun jij een wilde stier met een touw in de voren houden? Zal hij je volgen om de dalgrond te ploegen?
11 Zal je op zijn grote kracht vertrouwen en hem je zware werk laten doen?

Job 39:
27 Of vliegt de arend op jouw bevel omhoog om zijn nest in de hoogte te bouwen
29 Vandaar speurt hij naar voedsel. Zijn ogen turen in de verte.

Het is een herhaling van deze tekst:

Ezechiël 10:
14 Elk van hen had vier gezichten. Het eerste gezicht was het gezicht van de cherub, het tweede een mensengezicht, het derde een leeuwengezicht en het vierde een arendsgezicht.
15 De cherubs stegen steeds op — het waren de levende wezens die ik had gezien bij de rivier de Ke̱bar —. NWV
Nu weet ik nog niet of er straks inderdaad vreemde veelogige wezens dag en nacht staan te jubelen of dat het het symbolisch is. Indien het laatste het geval is wat wordt er dan mee bedoeld? Indien jij het wel letterlijk neemt wat vind jij dan van dat schouwspel? Graag in eigen woorden en liever niet antwoorden met een andere bijbeltekst.
Laatst gewijzigd door J-W op 28 jul 2021, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door Petra »

Alpha schreef: 27 jul 2021, 14:41
Nic schreef: 27 jul 2021, 13:37

Zit jij daarbij of is het voor jou ook afwachten?
Ik hoop bij de grote schare te behoren.
De aarde wordt weer hersteld in een paradijs.
Wie tot het einde volhard, zal gered worden. (Mt 10:22b).
Wat is de grote schare?
Is er ook een kleine schare?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
peda
Berichten: 20455
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door peda »

Petra schreef: 28 jul 2021, 07:03
Alpha schreef: 27 jul 2021, 14:41 Ik hoop bij de grote schare te behoren.
De aarde wordt weer hersteld in een paradijs.
Wie tot het einde volhard, zal gered worden. (Mt 10:22b).
Wat is de grote schare?
Is er ook een kleine schare?
De kleine schare is de "" kleine kudde "" en dat zijn de 144000 uit het topic thema.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door Petra »

peda schreef: 28 jul 2021, 09:56
Petra schreef: 28 jul 2021, 07:03

Wat is de grote schare?
Is er ook een kleine schare?
De kleine schare is de "" kleine kudde "" en dat zijn de 144000 uit het topic thema.
Aha. :thumb1:

@Alpha.. waarom hoop je op de grote schare?
Ikzelf zou voor de optie 'kleine schare' gaan..(niet geschoten.. is immers altijd mis ).
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
sjako
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 feb 2019, 22:44
Man/Vrouw: M

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door sjako »

Ik heb dezelfde hoop als Alpha. Wanneer je tot de 144.000 behoort laat Gods geest dat weten. Je weet dat zo zeker zoals je ook weet dat je een man of een vrouw bent. Dat zie je oa in Galaten 4:6 Omdat jullie zonen zijn, heeft God ons in ons hart de geest van zijn Zoon gegeven, die uitroept: ‘Abba, Vader!’ 7 Je bent dus geen slaaf meer, maar een zoon. En als je een zoon bent, ben je ook een erfgenaam dankzij God.

De rode draad in de hele Bijbel is het vergaan van het paradijs naar het herstel van het paradijs. Het oorspronkelijke paradijs was op aarde. Het herstelde paradijs, de Nieuwe aarde, is ook op deze aarde. Door geloof kan je een onderdeel worden van Gods Koninkrijk. Binnen Gods volk heb je een priester/koning klasse, de 144.000. Dat was binnen het ‘oude’ Israël ook. De Levieten waren de enigen die als priester mochten fungeren. Melchizedek was daar een uitzondering op. Die was koning/priester van Salem en wordt als een voorafbeelding van Jezus gezien.
Het overgrote gedeelte van de Christenen hebben een aardse hoop onder Gods Koninkrijk op aarde, maar samen met de 144.000 zijn ze één kudde.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door callista »

sjako schreef: 01 aug 2021, 08:22 Ik heb dezelfde hoop als Alpha. Wanneer je tot de 144.000 behoort laat Gods geest dat weten. Je weet dat zo zeker zoals je ook weet dat je een man of een vrouw bent, ben je ook een erfgenaam dankzij God.

Ja logisch
Jij bent ook een Jehovah getuige
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door Messenger »

sjako schreef: 01 aug 2021, 08:22 Ik heb dezelfde hoop als Alpha. Wanneer je tot de 144.000 behoort laat Gods geest dat weten.
Als je de hoop hebt tot de 144.000 te behoren, heb je ook de vrees dat je wellicht niet tot de 144.000 behoort?

Ik geloof dat God innig en onvoorwaardelijk van elke mens houdt en dat ieder naar de hemel gaat.
Ongeacht welk geloof of ongeloof je hebt.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door Snelheid »

Messenger schreef: 01 aug 2021, 09:58
sjako schreef: 01 aug 2021, 08:22 Ik heb dezelfde hoop als Alpha. Wanneer je tot de 144.000 behoort laat Gods geest dat weten.
Als je de hoop hebt tot de 144.000 te behoren, heb je ook de vrees dat je wellicht niet tot de 144.000 behoort?

Ik geloof dat God innig en onvoorwaardelijk van elke mens houdt en dat ieder naar de hemel gaat.
Ongeacht welk geloof of ongeloof je hebt.
Even afgezien van het wachttorengenootschap wat geen Christenen zijn maar gebruik maken van Christelijke elementen,zou het wel heel gemakkelijk zijn iedereen komt in de Hemel wat je ook gedaan hebt oplichting,haat ,moord ,doodslag,overspel,stelen, enz enz hen die daar mee door gaan en daar niet mee op houden zullen de Hemel niet zien maar geworpen worden in de buitenste duisternis waar ze zich al mee bezig hielen hier op Aarde.Alleen de rechtvaardigen en die in Hem geloofden en Hem Jezus de Christus gevolgd hebben en Zijn wil deden zullen het Hemels Vaderland beerven en anders niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door Bastiaan73 »

Ik heb vernomen dat het aantal stiekem is veranderd in 144.001.

Dus voor één individu is er nog nét iets meer hoop bijgekomen.
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door Messenger »

Bastiaan73 schreef: 01 aug 2021, 11:22 Ik heb vernomen dat het aantal stiekem is veranderd in 144.001.

Dus voor één individu is er nog nét iets meer hoop bijgekomen.
Dat is zeker een backstagepas? :mrgreen:
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 01 aug 2021, 10:50
Messenger schreef: 01 aug 2021, 09:58
Als je de hoop hebt tot de 144.000 te behoren, heb je ook de vrees dat je wellicht niet tot de 144.000 behoort?

Ik geloof dat God innig en onvoorwaardelijk van elke mens houdt en dat ieder naar de hemel gaat.
Ongeacht welk geloof of ongeloof je hebt.
Even afgezien van het wachttorengenootschap wat geen Christenen zijn maar gebruik maken van Christelijke elementen,zou het wel heel gemakkelijk zijn iedereen komt in de Hemel wat je ook gedaan hebt oplichting,haat ,moord ,doodslag,overspel,stelen, enz enz hen die daar mee door gaan en daar niet mee op houden zullen de Hemel niet zien maar geworpen worden in de buitenste duisternis waar ze zich al mee bezig hielen hier op Aarde.Alleen de rechtvaardigen en die in Hem geloofden en Hem Jezus de Christus gevolgd hebben en Zijn wil deden zullen het Hemels Vaderland beerven en anders niet.
Dat je anderen oplicht, haat, vermoordt, etc. is niet nodig als je een vrije wil hebt. Maar als je kiest die dingen te doen - met je vrije wil - dan wordt niet ingegrepen of geoordeeld. Als het volgens jou anders is kun je niet langer spreken van een vrije, maar van een beperkte wil.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20455
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door peda »

In het christendom kan de mens met zijn vrije wil ingaan tegen de Wil van God. Die vrijheid heeft de mens. Dat is in jouw situatie precies zo. Het verschil tussen beide opvattingen komt in het vervolgverhaal, waar de consequenties worden besproken. Bij jou heeft het ingaan tegen de Wil van God geen consequenties, in het christendom wel degelijk. Maar het consequentieverhaal zegt m.i. niets over geen wil, vrije wil, beperkte wil etc, maar over de rechtvaardigheid van het opleggen van sancties aan bepaalde wilsuitvoeringen. In het christendom bestaat aangaande de sancties overigens ook geen eenduidigheid in uitleg. Zo kijkt de Alverzoener anders aan tegen sancties als de 100 % rechtvaardigheidsgelovige. Juist het sanctieverhaal levert tegenstelling en commotie op en niet vrije wil, beperkte wil, geen wil.
Gebruikersavatar
Nic
Berichten: 1631
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:44
Man/Vrouw: M

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door Nic »

peda schreef: 01 aug 2021, 12:27 In het christendom kan de mens met zijn vrije wil ingaan tegen de Wil van God. Die vrijheid heeft de mens. Dat is in jouw situatie precies zo. Het verschil tussen beide opvattingen komt in het vervolgverhaal, waar de consequenties worden besproken. Bij jou heeft het ingaan tegen de Wil van God geen consequenties, in het christendom wel degelijk. Maar het consequentieverhaal zegt m.i. niets over geen wil, vrije wil, beperkte wil etc, maar over de rechtvaardigheid van het opleggen van sancties aan bepaalde wilsuitvoeringen. In het christendom bestaat aangaande de sancties overigens ook geen eenduidigheid in uitleg. Zo kijkt de Alverzoener anders aan tegen sancties als de 100 % rechtvaardigheidsgelovige. Juist het sanctieverhaal levert tegenstelling en commotie op en niet vrije wil, beperkte wil, geen wil.
Een gedachte die binnen het Jodendom en Christendom leeft, is dat een keuze voor de wil van God ook een keuze voor het goede leven is.
Kies je daar niet voor, ja dan stort je jezelf ook in het ongeluk.
Dat is het oordeel dat dan al direct plaatsvindt:
Johannes 3:19 En dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is, en de mensen hebben de duisternis liefgehad, meer dan het licht, want hun werken waren slecht.

Maar wat nu als je rechtvaardig leeft en het ongeluk overkomt je toch.
Jozef, Job, psalmist, Jezus, volgelingen.
God zal dan ook recht doen is het geloof van Israël en de kerk.
Maar dat is tevens een aanklacht tegen de onrechtvaardigen en de geweldenaars, denk maar niet dat je er mee wegkomt.

Compleet ander verhaal dan Walsch, die m.i. geen antwoord heeft op het onrecht in deze wereld.
Ik wil daarmee niet zeggen dat het Christelijk verhaal wel een bewijsbaar en begrijpbaar antwoord heeft
op het lijden en het onrecht in de wereld.

Het is geloven, hopen en liefhebben en daar zullen we het mee moeten doen.
Nu is dat best heel veel, maar breekbaar is het wel.
We zijn slechts wetenschappers :geek:
peda
Berichten: 20455
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door peda »

Hallo Nic,

Het verhaal van Walsch is een heel ander verhaal als het verhaal van de bijbel. Bij Walsch is de mens een Ongeschapen God en geen geschapen mens. Bij Walsch wandelt God in verduisterde vorm rond in de wereld om allerhande ervaringen in de praktijk te ondergaan/ beleven. Bij Walsch oordeelt God niet over God. Kortom bij Walsch een geheel andere visie op God, op Jezus, op de mens, op de Hemel, op verblijf in en doel van de wereld. Behalve gebruik van het woord "" God "" is er weinig overeenstemming tussen Walsch ( Openbaring ) en bijbel ( Openbaring ). Een prima geloof voor diegenen die niets aan hun hoed hebben met een Oordeel na de dood, maar wel een, voor iedere God, voortgaand paradijselijk leven na het overlijden zien.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door Messenger »

Nic schreef: 01 aug 2021, 13:22 Compleet ander verhaal dan Walsch, die m.i. geen antwoord heeft op het onrecht in deze wereld.
Ik wil daarmee niet zeggen dat het Christelijk verhaal wel een bewijsbaar en begrijpbaar antwoord heeft
op het lijden en het onrecht in de wereld.
Ikzelf heb het inzicht dat alle leed, verdriet en onrecht uiteindelijk wordt geheeld en genezen door de liefde van God.

Hoe Walsch daarover denkt heb ik proberen terug te zoeken maar kon het niet vinden.

In het Christelijk verhaal ligt het accent op vergelding en straf.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20455
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door peda »

Messenger schreef: 01 aug 2021, 13:51

In het Christelijk verhaal ligt het accent op vergelding en straf.
Mijns inziens volledig juist. In de joodse Tenach kwam reeds het thema naar voren hoe de individuele mens gerechtvaardigd zou kunnen zijn/worden in de ogen van God. Zowel de christenen als de latere moslims hebben daar qua main-stream gedachte nooit afstand van genomen. De te bewandelen wegen om het doel te bereiken zijn verschillend, daarom zijn de Godsdiensten ook niet aan elkaar gelijk. Ook binnen de Godsdiensten is er weer verschil in inzicht. Kleuring.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door Snelheid »

Messenger schreef: 01 aug 2021, 13:51
Nic schreef: 01 aug 2021, 13:22 Compleet ander verhaal dan Walsch, die m.i. geen antwoord heeft op het onrecht in deze wereld.
Ik wil daarmee niet zeggen dat het Christelijk verhaal wel een bewijsbaar en begrijpbaar antwoord heeft
op het lijden en het onrecht in de wereld.
Ikzelf heb het inzicht dat alle leed, verdriet en onrecht uiteindelijk wordt geheeld en genezen door de liefde van God.

Hoe Walsch daarover denkt heb ik proberen terug te zoeken maar kon het niet vinden.

In het Christelijk verhaal ligt het accent op vergelding en straf.
In het Christelijk verhaal ligt het accent van na laten wat niet goed is en vergeving zo dat de man/vrouw weer rechtop verder door het leven kan gaan;ken u theologie.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 01 aug 2021, 17:35
Messenger schreef: 01 aug 2021, 13:51
Ikzelf heb het inzicht dat alle leed, verdriet en onrecht uiteindelijk wordt geheeld en genezen door de liefde van God.

Hoe Walsch daarover denkt heb ik proberen terug te zoeken maar kon het niet vinden.

In het Christelijk verhaal ligt het accent op vergelding en straf.
In het Christelijk verhaal ligt het accent van na laten wat niet goed is en vergeving zo dat de man/vrouw weer rechtop verder door het leven kan gaan;ken u theologie.
Ik denk dat het vele malen beter is als alle leed, verdriet en onrecht wordt genezen en geheeld door de liefde van God. Daar heb je meer aan dan vergeving, want dan bestaat dat leed, verdriet en onrecht nog steeds.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Nic
Berichten: 1631
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:44
Man/Vrouw: M

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door Nic »

peda schreef: 01 aug 2021, 15:06
Messenger schreef: 01 aug 2021, 13:51

In het Christelijk verhaal ligt het accent op vergelding en straf.
Mijns inziens volledig juist. In de joodse Tenach kwam reeds het thema naar voren hoe de individuele mens gerechtvaardigd zou kunnen zijn/worden in de ogen van God. Zowel de christenen als de latere moslims hebben daar qua main-stream gedachte nooit afstand van genomen. De te bewandelen wegen om het doel te bereiken zijn verschillend, daarom zijn de Godsdiensten ook niet aan elkaar gelijk. Ook binnen de Godsdiensten is er weer verschil in inzicht. Kleuring.
In Mattheus krijgt Jezus de rol van de rechter (richter in OT).
Deze rechter is gerechtvaardigd om dit te doen, maar het gericht dat wordt uitgesproken, dat neemt hij zelf op zich.
Dit is wat Luther o.a. de wonderbaarlijke ruil noemt,
of door Barth: het Ja dat klinkt voor de mens, waar ook het nee klinkt, maar dat is niet voor de mens bestemd.

Wij willen dan precies weten wat dat nee inhoudt, in plaats ons volledig te richten op het ja (de weg van Jezus).
Ik onderschrijf dus niet wat Messenger zegt, dat het het accent op vergelding en straf ligt.
In dat ja zit dus heel veel wat Walsch benoemd, maar bij Walsch is er alleen een ja (zonder nee).
We zijn slechts wetenschappers :geek:
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door Petra »

sjako schreef: 01 aug 2021, 08:22 Ik heb dezelfde hoop als Alpha. Wanneer je tot de 144.000 behoort laat Gods geest dat weten. Je weet dat zo zeker zoals je ook weet dat je een man of een vrouw bent.
Als Gods Geest het kan laten weten dan heeft Ze mij volgens mij laten weten dat ik absoluut tot Haar 144.000 behoor en dat geen mens is uitgesloten van de grote schare.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
J-W
Berichten: 2254
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door J-W »

sjako schreef: 01 aug 2021, 08:22 Ik heb dezelfde hoop als Alpha. Wanneer je tot de 144.000 behoort laat Gods geest dat weten. Je weet dat zo zeker zoals je ook weet dat je een man of een vrouw bent......
Ik weet zeker dat ik een man ben omdat ik dat kan zien als ik mijn broek omlaag doe. Stemmen in je hoofd, en daar laat ik ook bekendmakingen van goddelijke geesten onder vallen, kun je echter niet zien, ze zijn daarom bedrieglijk en zetten mensen regelmatig op het verkeerde been. Gelukkig benadeel jij anderen er niet mee maar vergelijkbare inbeeldingen blijven riskant voor de samenleving.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door Petra »

J-W schreef: 02 aug 2021, 07:39
sjako schreef: 01 aug 2021, 08:22 Ik heb dezelfde hoop als Alpha. Wanneer je tot de 144.000 behoort laat Gods geest dat weten. Je weet dat zo zeker zoals je ook weet dat je een man of een vrouw bent......
Ik weet zeker dat ik een man ben omdat ik dat kan zien als ik mijn broek omlaag doe. Stemmen in je hoofd, en daar laat ik ook bekendmakingen van goddelijke geesten onder vallen, kun je echter niet zien, ze zijn daarom bedrieglijk en zetten mensen regelmatig op het verkeerde been. Gelukkig benadeel jij anderen er niet mee maar vergelijkbare inbeeldingen blijven riskant voor de samenleving.
Ja, sommige dingen weet je zeker als je zintuigen je niet bedriegen...
Doet me denken aan een mopje.

Liggen een jongetje en meisje in bed.
Op een gegeven moment spiekt het jongetje onder de dekens en schrikt zich lam.
'Krijg nou wat... we zijn verschillend," zegt ie.
Het meisje gluurt ook onder de dekens en zegt "verhip..je hebt gelijk.
Jij hebt roze sokjes ikke blauwe".
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door Messenger »

:lol:
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Nic
Berichten: 1631
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:44
Man/Vrouw: M

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door Nic »

sjako schreef: 01 aug 2021, 08:22 Ik heb dezelfde hoop als Alpha. Wanneer je tot de 144.000 behoort laat Gods geest dat weten. Je weet dat zo zeker zoals je ook weet dat je een man of een vrouw bent. Dat zie je oa in Galaten 4:6 Omdat jullie zonen zijn, heeft God ons in ons hart de geest van zijn Zoon gegeven, die uitroept: ‘Abba, Vader!’ 7 Je bent dus geen slaaf meer, maar een zoon. En als je een zoon bent, ben je ook een erfgenaam dankzij God.

De rode draad in de hele Bijbel is het vergaan van het paradijs naar het herstel van het paradijs. Het oorspronkelijke paradijs was op aarde. Het herstelde paradijs, de Nieuwe aarde, is ook op deze aarde. Door geloof kan je een onderdeel worden van Gods Koninkrijk. Binnen Gods volk heb je een priester/koning klasse, de 144.000. Dat was binnen het ‘oude’ Israël ook. De Levieten waren de enigen die als priester mochten fungeren. Melchizedek was daar een uitzondering op. Die was koning/priester van Salem en wordt als een voorafbeelding van Jezus gezien.
Het overgrote gedeelte van de Christenen hebben een aardse hoop onder Gods Koninkrijk op aarde, maar samen met de 144.000 zijn ze één kudde.
De vervangingstheologie is inmiddels niet meer gangbaar,
het is zelfs zeer laakbaar. Kunnen jullie daar nu eindelijk eens mee stoppen :)

Ik kan het als grapje brengen, maar het is niet grappig.
De bijbel zowel OT als NT zijn in een Joodse setting onstaan.
Men schrijft Israël niet af.

Openbaring 7:4 En ik hoorde het aantal van hen die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren er verzegeld uit alle stammen van de Israëlieten.
5. Uit de stam Juda waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Ruben waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Gad waren er twaalfduizend verzegeld,
6. uit de stam Aser waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Naftali waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Manasse waren er twaalfduizend verzegeld,
7. uit de stam Simeon waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Levi waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Issaschar waren er twaalfduizend verzegeld,
8. uit de stam Zebulon waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Jozef waren er twaalfduizend verzegeld, en uit de stam Benjamin waren er twaalfduizend verzegeld.

Het verschil tussen het Jodendom en Christendom moeten we wel laten staan.
Het is uit elkaar gegroeid, maar dat was m.i. nooit de bedoeling van de NT schrijvers.

Nogmaals, dat de JG nog steeds de vervangingstheologie aanhangen is echt verwerpelijk.
Wees blij dat je mee mag doen met de verhalen, maar denk niet dat je de bron mag inruilen.
We zijn slechts wetenschappers :geek:
Plaats reactie