144.000 tickets voor het Koninkrijk

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Moderatie: het moderatieteam
Alpha
Man/Vrouw: M

Re: 144.000 tickets voor het Koninkrijk

Bericht door Alpha »

Michelangelo schreef:
03 feb 2021, 14:42
peda schreef:
03 feb 2021, 12:58
Michelangelo schreef:
03 feb 2021, 12:34

Als je sterft, dan je ben je dood. Niemand gaat naar hemel of hel.
Johannes 3:13
Dat lees ik niet in de oorspronkelijke tekst. Eerder dat niemand in de Hemel is geweest en het aan aardelingen kon doorvertellen, behalve uiteraard Jezus. Jezus heeft het m.i. in dit vers over zijn "' hoge "' status ( hemel bewoner ) zoals later bij de '' wolkenman "' ( Daniel ) tijdens het verhoor door Kajafas.
Geen mens in de hemel geweest. Ook niet Enoch of Elia. Mensen zijn voorbestemd voor aards leven. Tijdelijk of eeuwig. De bijbel laat nergens lezen dat mensen eeuwig leven in de hemel. Dat zijn duidelijk Griekse invloeden. Net zoals de scheiding tussen een hemels godenrijk en een aards stervelingen rijk.
Bedenk dat een opstanding na Jezus' wederkomst zinloos zou zijn als we meteen naar de hemel gaan. Dan is de opstanding een stap terug.
Amen.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef:
16 feb 2021, 16:02
Alpha schreef:
16 feb 2021, 15:26
Messenger schreef:
09 feb 2021, 16:10
Alpha schreef:
09 feb 2021, 15:18
Johannes 3:13 Bovendien is er nooit iemand naar de hemel opgestegen behalve hij die uit de hemel is neergedaald, de Mensenzoon. NWV.
Als je sterft ben je stoffelijk dood door het achterlaten van het lichaam als stoffelijk overschot.

De geest (mind) en ziel (Godsdeel) vinden elkaar in de hemel en de ziel creëert een nieuwe stoffelijke vorm en een nieuwe geest voor nieuwe ervaringen ergens in het heelal.

De geest wordt herenigd met alle dierbaren en krijgt een levensschouw. Verder maakt de resterende onwetendheid plaats voor de alwetendheid (ten volle ontwaken), welke laatste vrijwillig werd uitgeschakeld om het geleefde leven empirisch te ervaren.
De geest ontmoet ook de andere geesten van de ziel.

We doen niet anders dan opstijgen naar de hemel en nederdalen. We zijn vormveranderaars.
Je uit overleveringen die geen Bijbelse oorsprong hebben.
Ze zijn afkomstig uit buiten Bijbelse religies.
Ja goed he?
Alpha schreef: Het woord ziel is een vertaling van het Hebreeuwse: neʹfesj en het Griekse: psuʹche.
Ze blijken in de Schrift betrekking te hebben op een persoon, een dier, of het leven dat een persoon of een dier bezit.

Het woord geest is een vertaling van het Hebreeuwse woord roeʹach en het Griekse woord pneuʹma.
Het is van deze woorden afgeleid, wat „ademen” of „waaien (blazen)” betekent.
Engelen worden in een aantal teksten met de termen roeʹach en pneuʹma aangeduid (1Kon 22:21, 22; Ez 3:12, 14; 8:3; 11:1, 24; 43:5; Han 23:8, 9; 1Pe 3:19, 20).
Ik gebruik het woord geest voor het metafysisch lichaam dat gebruik maakt van het stoffelijk lichaam en empirisch het leven ervaart. De geest vertaal ik naar de mind en het ego.

De ziel is deel van de overige zielen, die deel zijn van de oorspronkelijke ene ziel die God genoemd wordt.
De zielen zijn allesomvattend, alomtegenwoordig, alwetend, alziend, almachtig, zuivere en onbegrensde liefde, onkwetsbaar, volmaakt en zonder enige behoefte buiten het verlangen zich empirisch te ervaren o.a. via jou en mij.
Alpha schreef: Interessant is Jezus uitspraak:

Johannes 3:13 Bovendien is er nooit iemand naar de hemel opgestegen behalve hij die uit de hemel is neergedaald, de Mensenzoon. NWV.
De zielen zijn alomtegenwoordig en bevinden zich overal in het stoffelijke rijk en het metafysische rijk (de hemel).
Daarom zul je aan gene zijde worden verwelkomd door al je dierbaren, ook zij die nog leven als je zelf sterft.
Is dit niet afkomstig uit de Griekse filosofie?
Alpha

Bericht door Alpha »

peda schreef:
03 feb 2021, 14:55
Michelangelo schreef:
peda schreef:
Michelangelo schreef:

Dat lees ik niet in de oorspronkelijke tekst. Eerder dat niemand in de Hemel is geweest en het aan aardelingen kon doorvertellen, behalve uiteraard Jezus. Jezus heeft het m.i. in dit vers over zijn "' hoge "' status ( hemel bewoner ) zoals later bij de '' wolkenman "' ( Daniel ) tijdens het verhoor door Kajafas.
Geen mens in de hemel geweest. Ook niet Enoch of Elia. Mensen zijn voorbestemd voor aards leven. Tijdelijk of eeuwig. De bijbel laat nergens lezen dat mensen eeuwig leven in de hemel. Dat zijn duidelijk Griekse invloeden. Net zoals de scheiding tussen een hemels godenrijk en een aards stervelingen rijk.
Bedenk dat een opstanding na Jezus' wederkomst zinloos zou zijn als we meteen naar de hemel gaan. Dan is de opstanding een stap terug.
Lijkt op de visie van de JG. Na de biologische dood terug naar de Herinnering IN God. Bij het Oordeel weer terug uit de Goddelijke Herinnering en het leven geroepen. Vervolgens het Oordeel en dan afhankelijk van de Uitslag zijn er de opties of verder leven op de herschapen aarde, of geen voortgaand leven op de herschapen aarde en tevens ook weg uit de Herinnering. Geestelijke annihilatie, voor diegenen die niet slagen.
De visie van Jg is uitsluitend gebaseerd op de Bijbelse informatie.
Alle informatie die gebaseerd is op kerkelijke overleveringen en tradities wordt niet meegenomen.
Zo is Gods naam in de oorspronkelijke Bijbel gewoon aanwezige en komt een traditie, zoals kerstmis, niet daarin voor.

Adam en Eva overtraden een simpele instructie, waarvan ze wisten dat daardoor zouden sterven.
Dit oordeel zouden ook hun kinderen erven.
Vandaar deze oplossing:

Gen 3:15 En ik zal vijandschap stichten tussen jou [Satan] en de vrouw en tussen jouw nageslacht en haar nageslacht. Hij zal jouw kop verbrijzelen en jij zult hem in de hiel [Jezus] treffen.’ NWV.
Alpha

Bericht door Alpha »

Michelangelo schreef:
03 feb 2021, 14:58
peda schreef:
03 feb 2021, 14:55
Michelangelo schreef:
peda schreef:
Michelangelo schreef:

Lijkt op de visie van de JG. Na de biologische dood terug naar de Herinnering IN God. Bij het Oordeel weer terug uit de Goddelijke Herinnering en het leven geroepen. Vervolgens het Oordeel en dan afhankelijk van de Uitslag zijn er de opties of verder leven op de herschapen aarde, of geen voortgaand leven op de herschapen aarde en tevens ook weg uit de Herinnering. Geestelijke annihilatie, voor diegenen die niet slagen.
Ik ben geen JG.
Het woordje 'slagen' is erg misplaatst. God is bereikbaar voor iedereen.
Klopt, maar niet iedereen wenst Gods wil te doen.

Op de "nieuwe aarde" is geen plaats voor misdadigers e.d.
Alleen degenen die met JHWH nauw willen samenwerken, onder Jezus leiding, kunnen daar komen.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef:
03 feb 2021, 16:33
Michelangelo schreef:
03 feb 2021, 14:54
Messenger schreef:
03 feb 2021, 12:43
Michelangelo schreef:
03 feb 2021, 12:39
Men creëert liever zijn eigen godsbeeld. Wat meestal niet overeenkomt met bijbelse leer maar wel in eigen straatje past.
De bijbelse leer is over het algemeen abuis.
Tuurlijk. En die van jou is correct.
Je mag op mijn overtuiging kritiek hebben en erop schieten. Graag zelfs. Dan blijf ik scherp.
Dient je overtuiging uitsluitend op de Bijbelse leer gebaseerd te zijn?
Zonder buiten Bijbelse overleveringen en gebruiken?
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef:
03 feb 2021, 18:06
Michelangelo schreef:
Om naar de hemel te gaan is geen wederkomst nodig. We komen uit de hemel om het leven in stoffelijke vorm te ervaren, vervolgens sterven we de stoffelijke dood en komen opnieuw uit de hemel om het leven in stoffelijke vorm te ervaren enzovoort.
Jezus leerde echt iets anders.
Komt jouw visie niet erg overeen met de Griekse filosofie?
Alpha

Bericht door Alpha »

callista schreef:
09 feb 2021, 15:17
Alpha schreef:
09 feb 2021, 15:10
callista schreef:
09 feb 2021, 15:00
Zo .....jij maakt extra uren in deze Eindtijd volgens de leer van het WTG.....
Is er al nu reeds weer een datum bekend?

Nou...toch zeker wel een extra plaatsje in de theocratie met Jezus aan het hoofd. :thumb1:
Zoals gebruikelijk begrijp je niet dat de leer uitsluitend èn alleen uit de Bijbel komt.
De bekende vraag van af je cd rom met je oneindige herhalingen?

Mattheüs 24:36 Van die dag en dat uur weet niemand iets af, ook de engelen in de hemel en de Zoon niet, maar alleen de Vader.
Hahaha....en toch hebben jullie al meerdere malen het einde aangegeven.
Telkens is dat nonsens gebleken..
Maar nu nadert de tijd alweer volgens jullie sekte.....toch?
Misschien eens uit die gevangenis stappen en leven in het nu?

I.p.v. je tijd te verdoen?
En bijna elk topic hier te vervuilen?.
Je bent m.i. in de war met jouw voormalige sekte.

De Bijbel geeft duidelijk aan dat God gaat ingrijpen.
Jezus gaf duidelijk aan dat Jeruzalem met de grond gelijk gemaakt zou worden.
Degenen die naar die waarschuwing luisterden hebben overleefd.

Als je de Bijbel had gekend, dan had je dit geweten:

Mattheüs 24:
6 Jullie zullen horen van oorlogen en berichten van oorlogen. Raak niet in paniek, want die dingen moeten gebeuren, maar het is nog niet het einde.
7 Want het ene volk zal strijden tegen het andere, en het ene koninkrijk tegen het andere. In de ene plaats na de andere zullen voedseltekorten en aardbevingen zijn.
8 Al die dingen zijn het begin van de weeën.
9 Dan zullen mensen jullie uitleveren, onderdrukken en doden, en jullie zullen vanwege mijn naam door alle volken worden gehaat.

13 Maar wie volhardt tot het einde zal worden gered.
14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen.

36 Van die dag en dat uur weet niemand iets af, ook de engelen in de hemel en de Zoon niet, maar alleen de Vader.

Openbaring 21:
3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn.
4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij. NWV.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef:
22 feb 2021, 13:56
Messenger schreef:
Je mag op mijn overtuiging kritiek hebben en erop schieten. Graag zelfs. Dan blijf ik scherp.
Nee natuurlijk niet. "Onderzoek alles en behoudt het goede."
Met alles wordt elk inzicht bedoelt, binnen-bijbels en buiten-bijbels.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef:
22 feb 2021, 13:58
Messenger schreef:
Michelangelo schreef:
Om naar de hemel te gaan is geen wederkomst nodig. We komen uit de hemel om het leven in stoffelijke vorm te ervaren, vervolgens sterven we de stoffelijke dood en komen opnieuw uit de hemel om het leven in stoffelijke vorm te ervaren enzovoort.
Ik heb me niet verdiept in de Griekse filosofie. Ik zou het niet weten of mijn visie daarmee overeenkomt.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
callista
Man/Vrouw: V

Bericht door callista »

Alpha schreef:
22 feb 2021, 14:09
callista schreef:
Alpha schreef:
callista schreef:

Nou...toch zeker wel een extra plaatsje in de theocratie met Jezus aan het hoofd. :thumb1:
Zoals gebruikelijk begrijp je niet dat de leer uitsluitend èn alleen uit de Bijbel komt.

Mattheüs 24:36 Van die dag en dat uur weet niemand iets af, ook de engelen in de hemel en de Zoon niet, maar alleen de Vader.

Ik ben nooit lid geweest van een sekte....en daarin mij gevangen gevoeld....ook al ben ik christelijk opgevoed...

Ja, daarom heeft het WTG de jaartallen van de evangeliën in de Bijbel geplaatst VÒÒR 70, zodat de profetieën zouden uitkomen.
Je hoeft geen Einstein te zijn om dat in te zien.
En daar zijn nu juist de bijbelwetenschappers en bijbelonderzoekers voor.
Om zaken die niet kloppen [ je kunt het leugens noemen] te ontmaskeren.
Ik heb je meerdere malen de data laten zien maar dat lap je aan je laars

Maar dat mag je niet noemen van het WTG, want anders volgen er sancties....toch?
Dus je moet alles wat ze daar zeggen wel geloven.....en braaf dat ook blijven verkondigen..
Want anders kost je dat weer een trapje lager in de toekomstige Theocratie die het WTG verkondigt als zijnde de waarheid...
Als je de Bijbel had gekend, dan had je dit geweten
Precies en daarom zeg ik je dat allemaal...
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef:
22 feb 2021, 15:22
Alpha schreef:
22 feb 2021, 13:56
Messenger schreef:
Nee natuurlijk niet. "Onderzoek alles en behoudt het goede."
Met alles wordt elk inzicht bedoelt, binnen-bijbels en buiten-bijbels.
Geef mij die tekst, waar dat staat?
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef:
22 feb 2021, 15:24
Alpha schreef:
22 feb 2021, 13:58
Messenger schreef:
Michelangelo schreef:
Ik heb me niet verdiept in de Griekse filosofie. Ik zou het niet weten of mijn visie daarmee overeenkomt.
de Griekse filosofie is gebaseerd op religieus denken van die tijd, men deed aan vele vormen van afgoderij.

Zoals:
Zeus: oppergod God van de hemel
Hera: getrouwd met Zeus God van het huwelijk
Poseidon: broer van Zeus God van de zee
Hares: broer van Zeus God van de onderwereld
Athene: God van de weidsheid en krijgskunst
Aphrodite: God van de liefde.

Omdat ze bang waren dat ze er een vergaten hadden ze een beeld gemaakt van de onbekende god.
Paulus haakte daar handig op in.

Handelingen 17:
18 Enkele epicurische en stoïsche filosofen gingen met hem in discussie. Sommigen zeiden: ‘Wat zou die praatjesmaker toch willen vertellen?’ Anderen zeiden: ‘Hij schijnt een verkondiger van vreemde goden te zijn.’ Dat was omdat hij het goede nieuws over Jezus en de opstanding bekendmaakte.
19 Ze namen hem daarom mee naar de Areopagus en vroegen hem: ‘Mogen we weten wat die nieuwe leer is waar u het over hebt?

22 Paulus ging midden op de Areopagus staan en zei:
‘Mannen van Athene, ik zie aan alles dat jullie blijkbaar meer ontzag voor de goden hebben dan anderen.
23 Toen ik bijvoorbeeld rondliep en jullie heiligdommen bekeek, zag ik zelfs een altaar met het opschrift: “Aan een onbekende God”. Wat jullie aanbidden zonder het te kennen, dat maak ik jullie bekend.
24 De God die de wereld heeft gemaakt en alles wat daarin is, die Heer is van hemel en aarde, woont niet in tempels die door mensen gebouwd zijn.
25 Hij wordt ook niet door mensenhanden verzorgd, alsof hij iets nodig heeft, want hijzelf geeft aan iedereen leven en adem en alle dingen.
26 En hij heeft uit één mens alle volken gemaakt om het hele aardoppervlak te bewonen. Ook heeft hij tijdperken en de grenzen van het woongebied van mensen bepaald.
27 God wilde namelijk dat ze hem zouden zoeken, dat ze naar hem zouden tasten en hem ook echt zouden vinden, hoewel hij eigenlijk niet ver is van elk van ons.
28 Want dankzij hem leven we, bewegen we en bestaan we, zoals ook sommigen van jullie eigen dichters hebben gezegd: “Want wij zijn ook zijn kinderen.” NWV.

De zilversmid Dimetrius maakte zilveren beeldjes van Artemis en zag door Paulus zijn handel bedreigd.
Dimetrius hitste het volk tegen hem op. (Han 19:23-41).
callista

Bericht door callista »

Alpha schreef:
01 mar 2021, 11:44
de Griekse filosofie is gebaseerd op religieus denken van die tijd, men deed aan vele vormen van afgoderij.

Zoals:
Een prachtige opsomming... :thumb1:
Afgoderij kan ik dat beslist niet noemen...allemaal voorlopers van het christendom....en zeer leerzaam..

Weet je dat Jehova oorspronkelijk een stamgod en oorlogsgod [krijgsgod] was?
Alpha

Bericht door Alpha »

callista schreef:
22 feb 2021, 15:31
Alpha schreef:
22 feb 2021, 14:09
callista schreef:
Alpha schreef:
callista schreef:

Ik ben nooit lid geweest van een sekte....en daarin mij gevangen gevoeld....ook al ben ik christelijk opgevoed...

Ja, daarom heeft het WTG de jaartallen van de evangeliën in de Bijbel geplaatst VÒÒR 70, zodat de profetieën zouden uitkomen.
Je hoeft geen Einstein te zijn om dat in te zien.
En daar zijn nu juist de bijbelwetenschappers en bijbelonderzoekers voor.
Om zaken die niet kloppen [ je kunt het leugens noemen] te ontmaskeren.
Ik heb je meerdere malen de data laten zien maar dat lap je aan je laars

Maar dat mag je niet noemen van het WTG, want anders volgen er sancties....toch?
Dus je moet alles wat ze daar zeggen wel geloven.....en braaf dat ook blijven verkondigen..
Want anders kost je dat weer een trapje lager in de toekomstige Theocratie die het WTG verkondigt als zijnde de waarheid...
Als je de Bijbel had gekend, dan had je dit geweten
Precies en daarom zeg ik je dat allemaal...
Je bent "christelijk" opgevoed.
De gehele christenheid is een afscheiding van een andere richting en kan een sekte genoemd worden.

Ik heb wel eens onderzocht wat de achtergrond van bijbelwetenschappers en bijbelonderzoekers is.
Vaak zijn ze in dienst van een kerk.
De laatste die ik heb onderzocht bleek van religie naar religie te zijn geswitcht en tenslotte een "overtuigde" atheïst te zijn geworden.

Zij hebben niet tot doel het vertrouwen in Gods woord bevestigen.
Je bent net als een moslim, een collega, die had ook de Bijbel "onderzocht" in 4 talen.

de data die je hebt laten zien stammen niet af van mensen die vertrouwen in Gods woord hebben, zij willen die ondermijnen.

Je verondersteld dingen bij Jg, die niet op feiten zijn gebaseerd.
Voor jou is dat "waarheid".
Mart

Bericht door Mart »

Persoonlijk vind ik alle vormen van religie superinteressant, maar het christendom dat Jezus verafgood is afgoderij in de ogen van de moslims, de joden en zelfs van unitaire vormen van christendom, net zoals de Griekse goden afgoden zijn in de ogen van christenen.
Wees realistisch
Alpha

Bericht door Alpha »

callista schreef:
01 mar 2021, 11:48
Alpha schreef:
01 mar 2021, 11:44

Zoals:
Een prachtige opsomming... :thumb1:
Afgoderij kan ik dat beslist niet noemen...allemaal voorlopers van het christendom....en zeer leerzaam..

Weet je dat Jehova oorspronkelijk een stamgod en oorlogsgod [krijgsgod] was?
Dat verhaaltje vertelt Calista ook steeds.

Afgoden zijn door mensen bedachte goden, die herkenbaar zijn door o.a mensen en kinderoffers, tempelprostitutie ect.

Z.g. "geleerden" verwisselen heidense goden met JHWH en beweerden dat hij slechts een stamgod van Israëlieten was.
Sommigen hebben geprobeerd de oorsprong van Gods naam terug te voeren op Kanaänitische of Egyptische bronnen.

Paulus vroeg: „Is hij alleen de God van de joden? Is hij het ook niet van mensen der natiën?”
Zijn antwoord? „Ja, ook van mensen der natiën” (Romeinen 3:29). Zie ook de tekst over de onbekende God.

Het was niet zo dat de Joden JHWH uitkozen als God, maar andersom, om de weg van de Messias voor te bereiden.
Toen Israël in de eerste eeuw de Messias verwierp, verwierp JHWH die natie.
Alpha

Bericht door Alpha »

Mart schreef:
01 mar 2021, 11:56
Persoonlijk vind ik alle vormen van religie superinteressant, maar het christendom dat Jezus verafgood is afgoderij in de ogen van de moslims, de joden en zelfs van unitaire vormen van christendom, net zoals de Griekse goden afgoden zijn in de ogen van christenen.
Het is bekend dat mystiek erg aantrekkelijk is voor sommige mensen.

Toch geeft de bijbel een duidelijke oplossing voor alle menselijke problemen, iets wat afgoden niet geven.
peda

Bericht door peda »

Mart schreef:
Van afgoderij is direct sprake wanneer de ene spirituele stroming de eigen geloofsleer als de enige juiste ziet, waardoor andere opvattingen automatisch onjuist zijn. Dan worden door de ander verkeerde "' goden "' gevolgd ( afgoderij ) en zelf volgt men de enig Juiste God. De jood zie de eigen JHWH als de Juiste en de christelijke god als onjuist, dus afgoderij. De moslim ziet Allah als de Juiste en dus alle andere god-volgers als afgoden dienaren. De uiterst orthodoxe christen ziet de Trinitaire God als de Juiste en diegenen die de Trinitaire God niet volgen als volgers van afgoden. Het Juiste geloof kan leiden tot superioriteit ten opzicht van alle anderen die bijgevolg afgoden volgen. Omgekeerd kan een atheist een superieure houding aannemen richting al diegenen die de atheistische overtuiging niet volgen. Wie heeft dan de Juiste overtuiging, voor iedereen geldt dan IK.
Laatst gewijzigd door peda op 01 mar 2021, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
callista

Bericht door callista »

Alpha schreef:
01 mar 2021, 11:54

Ik heb wel eens onderzocht wat de achtergrond van bijbelwetenschappers en bijbelonderzoekers is.
De laatste die ik heb onderzocht bleek van religie naar religie te zijn geswitcht en tenslotte een "overtuigde" atheïst te zijn geworden.
Ik durf erop te wedden dat jij dat niet hebt onderzocht maar dat je voorgehouden is door het WTG
Je bent net als een moslim, een collega, die had ook de Bijbel "onderzocht" in 4 talen.

de data die je hebt laten zien stammen niet af van mensen die vertrouwen in Gods woord hebben, zij willen die ondermijnen.
Die data die ik noem zijn data die door wetenschappelijk onderzoek zijn vastgesteld en niet op leugens om alles te laten plaatsvinden voor de joodse oorlog ...70..
En niet zoals de JG.
Zodat de "profetieën" zouden uitkomen...zo doorzichtig als het maar kan zijn.
Maar ja...geen wonder dat jullie dan niet gediend zijn van wetenschappelijk en historisch onderzoek.
Dan vallen jullie door de mand....

Al gaat de leugen nog zo snel...de wetenschap achterhaalt haar wel... :geek:
Alpha

Bericht door Alpha »

peda schreef:
01 mar 2021, 12:12
Mart schreef:
Van afgoderij is direct sprake wanneer de ene spirituele stroming de eigen geloofsleer als de enige juiste ziet, waardoor andere opvattingen automatisch onjuist zijn. Dan worden door de ander verkeerde "' goden "' gevolgd ( afgoderij ) en zelf volgt men de enig Juiste God. De jood zie de eigen JHWH als de Juiste en de christelijke god als onjuist, dus afgoderij. De moslim ziet Allah als de Juiste en dus alle andere god-volgers als afgoden dienaren. De uiterst orthodoxe christen ziet de Trinitaire God als de Juiste en diegenen die de Trinitaire God niet volgen als volgers van afgoden. Het Juiste geloof kan leiden tot superioriteit ten opzicht van alle anderen die afgoden volgen. Omgekeerd kan een atheist een superieure houding aannemen richting al diegenen die de atheistische overtuiging niet volgen. Wie heeft dan de Juiste overtuiging, voor iedereen geldt dan IK.
De Joden hebben de Messias verworpen.
Dus kunnen ze de Griekse geschriften niet aanvaarden.
Het gevolg was dat de theocratische natie Israël met de grond gelijk gemaakt werd, met de vernietiging van de tempel.
Jezus gaf vooraf een duidelijke waarschuwing.
Zijn discipelen begrepen dat en vluchtten halsoverkop nar de bergen van Judea en overleefden.

Door de Bijbel niet te kennen, krijg je allerlei vreemde ideeën.
peda

Bericht door peda »

Alpha schreef:
01 mar 2021, 12:21
peda schreef:
Mart schreef:
Van afgoderij is direct sprake wanneer de ene spirituele stroming de eigen geloofsleer als de enige juiste ziet, waardoor andere opvattingen automatisch onjuist zijn. Dan worden door de ander verkeerde "' goden "' gevolgd ( afgoderij ) en zelf volgt men de enig Juiste God. De jood zie de eigen JHWH als de Juiste en de christelijke god als onjuist, dus afgoderij. De moslim ziet Allah als de Juiste en dus alle andere god-volgers als afgoden dienaren. De uiterst orthodoxe christen ziet de Trinitaire God als de Juiste en diegenen die de Trinitaire God niet volgen als volgers van afgoden. Het Juiste geloof kan leiden tot superioriteit ten opzicht van alle anderen die afgoden volgen. Omgekeerd kan een atheist een superieure houding aannemen richting al diegenen die de atheistische overtuiging niet volgen. Wie heeft dan de Juiste overtuiging, voor iedereen geldt dan IK.
Het gevolg was dat de theocratische natie Israël met de grond gelijk gemaakt werd, met de vernietiging van de tempel.
Zijn discipelen begrepen dat en vluchtten halsoverkop nar de bergen van Judea en overleefden.

Jij voldoet ook aan : wie heeft er gelijk, IK. Proficiat, miljarden zeggen hetzelfde !!
Alpha

Bericht door Alpha »

callista schreef:
01 mar 2021, 12:14
Alpha schreef:
01 mar 2021, 11:54

Ik durf erop te wedden dat jij dat niet hebt onderzocht maar dat je voorgehouden is door het WTG

Die data die ik noem zijn data die door wetenschappelijk onderzoek zijn vastgesteld en niet op leugens om alles te laten plaatsvinden voor de joodse oorlog ...70..
En niet zoals de JG.
Zodat de "profetieën" zouden uitkomen...zo doorzichtig als het maar kan zijn.
Maar ja...geen wonder dat jullie dan niet gediend zijn van wetenschappelijk en historisch onderzoek.
Dan vallen jullie door de mand....

Al gaat de leugen nog zo snel...de wetenschap achterhaalt haar wel... :geek:
Je gaat, zoals gebruikelijk, weer uit van veronderstellingen.

Dus dat er wetenschappers zijn die liegen en bedriegen, ontgaat je?

Voor het herkennen en begrijpen van profetieën dien je geestelijk ingesteld te zijn.
Vaak kan een profetie pas na de vervulling worden begrepen.
Maar ja, dan is jouw "trein" allang vertrokken.

De mensen in Noach's tijd geloofden ook de profetie van Gods ingrijpen niet.
Toen het water aan hun lippen stond, was het te laat, de deur van de ark was dicht.
Alpha

Bericht door Alpha »

peda schreef:
01 mar 2021, 12:24
Alpha schreef:
01 mar 2021, 12:21
peda schreef:
Mart schreef:

Jij voldoet ook aan : wie heeft er gelijk, IK. Proficiat, miljarden zeggen hetzelfde !!
Ik toon slechts wat de Bijbel leert, het gaat helemaal niet om mij, maar om de Bijbel.

Jezus zei: „Uw woord is waarheid.” — JOHANNES 17:17.
callista

Bericht door callista »

Alpha schreef:
01 mar 2021, 12:28

Voor het herkennen en begrijpen van profetieën dien je geestelijk ingesteld te zijn.
Haha...gaan "we" weer op die tour? :D
Als afleidingsmanoeuvre en bij gebrek aan argumenten?
Heb ik vaak als dooddoener gehoord en tevens als discussiestopper...
De mensen in Noach's tijd geloofden ook de profetie van Gods ingrijpen niet.
Toen het water aan hun lippen stond, was het te laat, de deur van de ark was dicht.
Die letterlijke zondvloed ---die de hele wereld zou overstromen-----heeft nooit plaatsgevonden.
Ook de naam zondvloed klopt niet als verwijzing naar de zonde.
Het is Sintvloed---grote vloed....en heeft niets met "zonde" te maken, dat is er later van gemaakt...
callista

Bericht door callista »

Alpha schreef:
01 mar 2021, 12:30

Ik toon slechts wat de Bijbel leert, het gaat helemaal niet om mij, maar om de Bijbel.

Jezus zei: „Uw woord is waarheid.” — JOHANNES 17:17.
Voor de honderdste keer...[vetgedrukt door mij]
Dat hoef jij niet aan te tonen....als zijnde de enige Waarheid ......
Dat is hoe jij het ziet ...of liever gezegd het WTG

Iedereen hier kan zelf de Bijbel lezen...gelovig of niet gelovig...en kan tot geheel andere conclusies komen...

Maar je bent hier als eindtijdgelovige wel vaker dan anders.
Is het van groot belang dat iedereen zich nog bekeert?
Is de eindtijd dichterbij gekomen...volgens jou?
En zo ja.....waaraan zie je dat?

en wat gebeurt er dan precies volgens jou?
Plaats reactie