Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door Zolderworm »

ben db bd schreef: 12 apr 2021, 14:34
EdVaessen schreef: De God die bestaat in jouw fantasie.
Ja, waar begint en eindigt fantasie? Daar is op dit forum best al veel over gezegd hoor.
Waar die begint zal wel aan ons voorstellingsvermogen zijn onderworpen, zou het zoiets niet zijn?
Maar waar die eindigt is veel leerzamer, vind ik. En het einde is bij waarneming, toch?
En daar hebben miljoenen ervaringen mee, dat weten we allemaal d*ders goed !!
En ik vind het altijd zo vreselijk dom, dat als er miljoenen mensen getuigen van die waarneming, dat lieden met een harde kop dan blijven ontkennen. Dat is toch ook niet wetenschappelijk?
Nou leerden we bij wetenschap, dat het bewijs van een stelling reproduceerbaar moet zijn, was het zoiets niet?
Wat is er nu simpeler voor ongelovigen, dan zelf die waarneming te doen en dan ook te weten?
Wat is er nou wezenlozer dan die waarneming niet te willen hebben doen en dan toch mee te willen praten?
Plusminus 1200 waren miljoenen mensen er getuige van dat de Aarde plat is. Toch kreeg degene die beweerde dat dat niet zo is, gelijk.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 24 mei 2021, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door Snelheid »

Zolderworm schreef: 24 mei 2021, 09:14
ben db bd schreef: 12 apr 2021, 14:34
EdVaessen schreef: De God die bestaat in jouw fantasie.
Ja, waar begint en eindigt fantasie? Daar is op dit forum best al veel over gezegd hoor.
Waar die begint zal wel aan ons voorstellingsvermogen zijn onderworpen, zou het zoiets niet zijn?
Maar waar die eindigt is veel leerzamer, vind ik. En het einde is bij waarneming, toch?
En daar hebben miljoenen ervaringen mee, dat weten we allemaal d*ders goed !!
En ik vind het altijd zo vreselijk dom, dat als er miljoenen mensen getuigen van die waarneming, dat lieden met een harde kop dan blijven ontkennen. Dat is toch ook niet wetenschappelijk?
Nou leerden we bij wetenschap, dat het bewijs van een stelling reproduceerbaar moet zijn, was het zoiets niet?
Wat is er nu simpeler voor ongelovigen, dan zelf die waarneming te doen en dan ook te weten?
Wat is er nou wezenlozer dan die waarneming niet te willen hebben doen en dan toch mee te willen praten?
In 1253 waren miljoenen mensen er getuige van dat de Aarde plat is. Toch kreeg degene die beweerde dat dat niet zo is, gelijk.
En toch heb je en zijn er nog mensen die denken dat de Aarde plat is,je vindt ze in kringen van veganisten en mensen die zeggen er is geen corona pandemie.Dat de Aarde rond is is zelf te zien voor hen die aan de kust aan zee dus hun ogen goed te kost geven zelfs gewoon waar waarneembaar.Altijd vreemd dat men dat eeuwen terug niet zag of wel wellicht.
VERITAS VOS LIBERABIT.
ben db bd
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 okt 2013, 15:36
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door ben db bd »

Snelheid schreef: Ontkenners heb je altijd terwijl het bewijs en de waarneming gewoon staat en zelf te zien is;maar goed een voorbeeld van vandaag is Baudet en Engel,weneenl er is geen corona pandemie zeggen zei, tja......... vreemd maar de ontkenner is zijn/haar eigen vijand derhalve.
Hier gaat het er om dat de pandemie wordt ontkend, niet de corona. Er zijn op internet bij de onafhankelijke media heel veel cijfers te vinden, welke het hele coronagebeuren tot de werkelijkheid terugbrengen.
Er zijn bij de elites ook velen aan te wijzen, welke Great Reset doelen nastreven met de vaccins, zoals inmiddels zichtbaar is.
De Great Reset wordt in christelijke kringen heel sterk gelinkt aan het eindtijd gebeuren.
Zolderworm schreef: Plusminus 1200 waren miljoenen mensen er getuige van dat de Aarde plat is. Toch kreeg degene die beweerde dat dat niet zo is, gelijk.
Millennia terug dacht men reeds dat de aarde plat was en op pilaren stond welke weer in het water stonden.
In mijn Bijbel van 4000 jaar geleden wordt dat ook nog gewoon gehandhaafd. De grote Schepper had blijkbaar niet de behoefte om dat te laten corrigeren. Overigens is nu de holle aarde nog niet eens afgezworen, toch?

Weet je wat mij zo boeit? De Schepper belooft een nieuwe aarde waar gerechtigheid heerst. Daar ligt de duivel in het eeuwige vuur en worden we door goedwillende mensen onder heerschappij van de Heere Jezus geregeerd.
Bij gelijke grootte als nu, kunnen daar vlot 100miljard weer levend geworden mensen paradijselijk wonen.
En dat zal nooit meer stoppen, als waar is wat God beloofd heeft. Met nog miljoenen anderen geloof ik dat ook.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door callista »

ben db bd schreef: 24 mei 2021, 19:16
Weet je wat mij zo boeit? De Schepper belooft een nieuwe aarde waar gerechtigheid heerst. Daar ligt de duivel in het eeuwige vuur en worden we door goedwillende mensen onder heerschappij van de Heere Jezus geregeerd

Bij gelijke grootte als nu, kunnen daar vlot 100miljard weer levend geworden mensen paradijselijk wonen.
En dat zal nooit meer stoppen, als waar is wat God beloofd heeft. Met nog miljoenen anderen geloof ik dat ook.
Dus dan worden alle mensen christen?
En een Theocratie?
Ik moet er niet aan denken.
Zouden miljoenen anderen daar ook zo over denken?
Ik vermoed dat veel christenen er heel anders over denken.....en veel andersgelovigen ook.

Trouwens onze aarde heeft er miljarden jaren over gedaan zoals deze nu is....en dan met 1 vingerknip een nieuwe aarde? :roll:

Ik vermoed dat we er zelf wat aan zullen moeten doen om onze aarde te vernieuwen
ben db bd
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 okt 2013, 15:36
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door ben db bd »

Callista schreef: Dus dan worden alle mensen christen? En een Theocratie? Ik moet er niet aan denken.
Zouden miljoenen anderen daar ook zo over denken?
Ik vermoed dat veel christenen er heel anders over denken.....en veel andersgelovigen ook.
Trouwens onze aarde heeft er miljarden jaren over gedaan zoals deze nu is....en dan met 1 vingerknip een nieuwe aarde? :roll: Ik vermoed dat we er zelf wat aan zullen moeten doen om onze aarde te vernieuwen
Nou boeit mij vooral wat de Heere God op heeft laten schrijven, en dat lees ik dan in m'n Bijbel.
Dat alle mensen christen worden, zie ik niet zo, omdat 3/4 zelfs nog nooit duidelijk van Hem gehoord hebben.
Mensen op de nieuwe aarde zijn geoordeeld op hun doen en laten, op hun werken op aarde. Lees Openbaring 20.
Hoe lang onze aarde er over deed om zo te worden als nu, discussieer ik niet over, omdat voor God helemaal zelfs geen tijd bestaat. Hij was en is en zal zijn allemaal tegelijk. Dat noemen we van eeuwigheid tot eeuwigheid. Nooit begonnen en eindeloos. Raar hè?
God kan het ook met 1 vingerknip hoor, zo groot is die aarde immers totaal niet voor de Schepper van het heelal. Weet je hoe groot dat heelal is? Dat kunnen wij, zielenpoten, niet eens bevatten! (oneindig)

Vernieuwen kunnen we de aarde natuurlijk niet. >40 jaar geleden had ik al een hele grote poster boven m'n bureau hangen met daarop een wereldbol die als een kaars aan het opbranden was. In die tijd was dat beeld al glashelder hoor. Je had toen de club van Rome en zo, die snapten er al meer van dan wij tegenwoordig, vind ik.
Maar een verschrikkelijk stuk beter beheren, ja dat is wel onze verantwoording. Voor mezelf oefen ik daar al meer dan een halve eeuw in hoor: mobiliteit beperken, eigen omgeving natuurlijk inrichten, ecologische voetprint zo veel als mogelijk beperken, ook ben ik lid van alles en iedereen die daar werk van maakt en proclameert.
Laten we allemaal proberen daar onze bijdrage aan te leveren !!
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door Snelheid »

ben db bd schreef: 24 mei 2021, 21:48
Callista schreef: Dus dan worden alle mensen christen? En een Theocratie? Ik moet er niet aan denken.
Zouden miljoenen anderen daar ook zo over denken?
Ik vermoed dat veel christenen er heel anders over denken.....en veel andersgelovigen ook.
Trouwens onze aarde heeft er miljarden jaren over gedaan zoals deze nu is....en dan met 1 vingerknip een nieuwe aarde? :roll: Ik vermoed dat we er zelf wat aan zullen moeten doen om onze aarde te vernieuwen
Nou boeit mij vooral wat de Heere God op heeft laten schrijven, en dat lees ik dan in m'n Bijbel.
Dat alle mensen christen worden, zie ik niet zo, omdat 3/4 zelfs nog nooit duidelijk van Hem gehoord hebben.
Mensen op de nieuwe aarde zijn geoordeeld op hun doen en laten, op hun werken op aarde. Lees Openbaring 20.
Hoe lang onze aarde er over deed om zo te worden als nu, discussieer ik niet over, omdat voor God helemaal zelfs geen tijd bestaat. Hij was en is en zal zijn allemaal tegelijk. Dat noemen we van eeuwigheid tot eeuwigheid. Nooit begonnen en eindeloos. Raar hè?
God kan het ook met 1 vingerknip hoor, zo groot is die aarde immers totaal niet voor de Schepper van het heelal. Weet je hoe groot dat heelal is? Dat kunnen wij, zielenpoten, niet eens bevatten! (oneindig)

Vernieuwen kunnen we de aarde natuurlijk niet. >40 jaar geleden had ik al een hele grote poster boven m'n bureau hangen met daarop een wereldbol die als een kaars aan het opbranden was. In die tijd was dat beeld al glashelder hoor. Je had toen de club van Rome en zo, die snapten er al meer van dan wij tegenwoordig, vind ik.
Maar een verschrikkelijk stuk beter beheren, ja dat is wel onze verantwoording. Voor mezelf oefen ik daar al meer dan een halve eeuw in hoor: mobiliteit beperken, eigen omgeving natuurlijk inrichten, ecologische voetprint zo veel als mogelijk beperken, ook ben ik lid van alles en iedereen die daar werk van maakt en proclameert.
Laten we allemaal proberen daar onze bijdrage aan te leveren !!
Alleen het zal niet baten,deze wereld gaat voorbij aan haar eigen kwaad, is dat weg gedaan zal de Nieuwe Aarde en Hemel een feit zijn,of men het wil geloven of niet dat zal de toekomende realiteit zijn.
Geen dood geen pijn geen haat geen ziekte geen oorlog,eindelijk volmaakt door de Verrezen Heer.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door callista »

ben db bd schreef: 24 mei 2021, 21:48
Vernieuwen kunnen we de aarde natuurlijk niet. >40 jaar geleden had ik al een hele grote poster boven m'n bureau hangen met daarop een wereldbol die als een kaars aan het opbranden was. In die tijd was dat beeld al glashelder hoor. Je had toen de club van Rome en zo, die snapten er al meer van dan wij tegenwoordig, vind ik.

Maar een verschrikkelijk stuk beter beheren, ja dat is wel onze verantwoording.
Voor mezelf oefen ik daar al meer dan een halve eeuw in hoor: mobiliteit beperken, eigen omgeving natuurlijk inrichten, ecologische voetprint zo veel als mogelijk beperken, ook ben ik lid van alles en iedereen die daar werk van maakt en proclameert.
Laten we allemaal proberen daar onze bijdrage aan te leveren !!
Mooi verwoord @ben db bd :thumb1:
Heel belangrijk inderdaad....
Chapeau!! :flower1:
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door Alpha »

Zolderworm schreef: 18 mei 2021, 12:14
Alpha schreef: 18 mei 2021, 11:37
Zolderworm schreef: 18 mei 2021, 11:26
Alpha schreef: 18 mei 2021, 11:20
Bastiaan73 schreef: 18 mei 2021, 11:15

De overheid is geen deelnemer aan dit discussieforum. Jij wel.

Maarre... het is dinsdag! Ben je aan het overwerken?
Ik reageerde op het vermeende dicteren.
Ik ben niet degene hier, die dicteert.
Ik laat zien wat de Bijbel leert.
Als ik een deze een fout maak, hoor ik dat graag.

Bepaal jij wanneer ik hier ben?
Overigens kom ik wel vaker op dinsdag.
Ik probeer gewoon te reageren op reacties, voor zover ik daar gelegenheid voor heb.
Je bent hier ook op dinsdag welkom hoor, Alpha. Ik pak nu al een wijntje en een bak borrelnootjes en ga weer van je berichten zitten genieten.
Dat is nieuw voor mij, je bent positief geworden?

Teveel wijn ik ook niet goed, hoor.
Ik heb niet gezegd waarom ik van je berichten geniet en of dat positief voor jou is.
Als je naar de Bijbel wilt luisteren, is dat voor jou positief.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door Alpha »

Snelheid schreef: 18 mei 2021, 12:17
Zolderworm schreef: 18 mei 2021, 12:14
Alpha schreef: 18 mei 2021, 11:37
Zolderworm schreef: 18 mei 2021, 11:26
Alpha schreef: 18 mei 2021, 11:20 Ik reageerde op het vermeende dicteren.
Ik ben niet degene hier, die dicteert.
Ik laat zien wat de Bijbel leert.
Als ik een deze een fout maak, hoor ik dat graag.

Bepaal jij wanneer ik hier ben?
Overigens kom ik wel vaker op dinsdag.
Ik probeer gewoon te reageren op reacties, voor zover ik daar gelegenheid voor heb.
Je bent hier ook op dinsdag welkom hoor, Alpha. Ik pak nu al een wijntje en een bak borrelnootjes en ga weer van je berichten zitten genieten.
Dat is nieuw voor mij, je bent positief geworden?

Teveel wijn ik ook niet goed, hoor.
Ik heb niet gezegd waarom ik van je berichten geniet en of dat positief voor jou is.
Zo te zien leest @Alpha jou berichten niet,maar dat hoef hij ook niet want hij moet alleen veldwerk hier doen als opdracht, ze mogen dat ook op een forum doen.
Grappig is dat je ze wel leest, maar niet kunt begrijpen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door Alpha »

peda schreef: 18 mei 2021, 12:24
Alpha schreef: 18 mei 2021, 11:34
peda schreef: 18 mei 2021, 11:28 Hallo Alpha,

Jij laat zien wat de JG opvatting is over wat de bijbel leert. De JG beschikt ook niet over DE WARE LEER, maar doet wel alsof zij beschikt over de ware leer. In jouw woorden, er worden JG -pinda's aangeboden die volgens de JG heilzaam zijn voor iedereen, maar bij velen veroorzaken die pinda's wel degelijk een nare reactie. Van die reacties wil de lesstof niets weten, het zijn dwaalleren, dus onverkort voortgaan met het distribueren van JG-pinda's en niet inhoudelijk reageren op de reacties.
Dat hoor ik wel vaker van mensen die de Bijbel nauwelijks kennen en vast zitten in kerkleer.

Zelfs bij die simpele vergelijking ontgaat je de betekenis.

Ik toon slechts wat er in de Bijbel staat en je reageert daar allergisch op.
Zoals gewoonlijk reageer ik weer gewoon op jou reactie.
Misschien kan je mij dicteren wat ik dan moet zeggen?
Hallo Alpha,

Uiteraard kan ik jou niet zeggen wat jij wilt zeggen. Maar ga nu eens echt in op de opmerkingen van anderen zonder onmiddellijk een antwoord uit de lesstof te geven. Wat is er mis met een andere doordenking. Waarom kan daar geen aandacht aan worden besteed en waarom moet een gedachte die niet conform de lesstof is automatisch als dwaalleer worden gezien. Je krijgt toch nooit een discussie van de grond wanneer iemand steeds maar dezelfde pinda zak onder de neus krijgt. Het leven heeft immers veel meer kleuren als de eenzijdige pinda.
Ik reageer steeds op wat er gezegd wordt.
Dwaalleer is een leer die door mensen is bedacht, omdat ze daar belang bij hebben.

Wanneer iemand van de Bijbelse normen en waarden afwijkt, krijg je een hoop ellende.
Dat kan je dagelijks in de krant lezen.
Men wil geen discussie, alhoewel ik vaak discussie items naar voren breng.
De veelzijdigheid van de Bijbel is voor veel mensen geen discussie waard.
Men degenereert die graag tot eens sprookje, men wil immers zelf bepalen wat goed en kwaad is.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door Snelheid »

Alpha schreef: 25 mei 2021, 12:40
Snelheid schreef: 18 mei 2021, 12:17
Zolderworm schreef: 18 mei 2021, 12:14
Alpha schreef: 18 mei 2021, 11:37
Zolderworm schreef: 18 mei 2021, 11:26
Je bent hier ook op dinsdag welkom hoor, Alpha. Ik pak nu al een wijntje en een bak borrelnootjes en ga weer van je berichten zitten genieten.
Dat is nieuw voor mij, je bent positief geworden?

Teveel wijn ik ook niet goed, hoor.
Ik heb niet gezegd waarom ik van je berichten geniet en of dat positief voor jou is.
Zo te zien leest @Alpha jou berichten niet,maar dat hoef hij ook niet want hij moet alleen veldwerk hier doen als opdracht, ze mogen dat ook op een forum doen.
Grappig is dat je ze wel leest, maar niet kunt begrijpen.
Weet je wat grappig is dat jij geen flauw idee heeft waar het nou over gaat,maar daar hebben de jou JG bazen wel voor gezorgd.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door Alpha »

hopper schreef: 18 mei 2021, 12:43
Alpha schreef: 18 mei 2021, 11:16
hopper schreef: 12 mei 2021, 14:43
Alpha schreef: 12 mei 2021, 13:51 Het is een logisch conclusie dat degene die autoriteit verleend, niet onder degene staat die autoriteit heeft gekregen.
Het is gewoon een feit.

Je moet niet alleen naar de letter lezen, maar ook naar de geest.
!!! Goed opgemerkt.


Maar wanneer ga je daarmee beginnen? De overtuigingen verlaten lijkt me een mooi begin.
Alles wat je denkt is niet waar.
Je uit een ongenuanceerde opmerking.
Geef eens onderbouwde feiten, wat is niet waar?
Iets zomaar roepen is wel erg makkelijk en populair hier.
Zoek uit wat waar is en wat niet waar is, Alpha.
Met zomaar wat roepen laat ik je niet weg komen.
Jezus zei: Ik ben de weg de waarheid en het leven.
Daar hebben we het over, niet over roeptoeteren op een forum.
Kennelijk ben ik de enige hier die dat probeert.

Wat de weg betreft, kennelijk heb je deze tekst nog niet gelezen of begrepen:

Mt 7:
13 Ga naar binnen door de nauwe poort, want breed is de poort en wijd is de weg die naar de vernietiging leidt, en veel mensen gaan daardoor naar binnen.
14 Maar nauw is de poort en smal is de weg die naar het leven leidt, en maar weinig mensen vinden die.


2 Korinthiërs 3:17 Jehovah is de Geest, en waar de geest van Jehovah is, daar is vrijheid. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door Alpha »

Snelheid schreef: 25 mei 2021, 12:50
Alpha schreef: 25 mei 2021, 12:40
Snelheid schreef: 18 mei 2021, 12:17
Zolderworm schreef: 18 mei 2021, 12:14
Alpha schreef: 18 mei 2021, 11:37 Dat is nieuw voor mij, je bent positief geworden?

Teveel wijn ik ook niet goed, hoor.
Ik heb niet gezegd waarom ik van je berichten geniet en of dat positief voor jou is.
Zo te zien leest @Alpha jou berichten niet,maar dat hoef hij ook niet want hij moet alleen veldwerk hier doen als opdracht, ze mogen dat ook op een forum doen.
Grappig is dat je ze wel leest, maar niet kunt begrijpen.
Weet je wat grappig is dat jij geen flauw idee heeft waar het nou over gaat, maar daar hebben de jou JG bazen wel voor gezorgd.
Grappig dat je Jg met kerken vergelijkt.
Jg kennen geen "bazen".

Wat jammer voor jou dat ik precies weet èn begrijp waarover ik het heb.
Lees nu eens zelf de Bijbel en vraag aan JHWH of je van hem inzicht krijgt.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door hopper »

Alpha schreef: 25 mei 2021, 12:55
Mt 7:
13 Ga naar binnen door de nauwe poort, want breed is de poort en wijd is de weg die naar de vernietiging leidt, en veel mensen gaan daardoor naar binnen.
14 Maar nauw is de poort en smal is de weg die naar het leven leidt, en maar weinig mensen vinden die.
De poort is zo nauw dat je nauwelijks nog van een poort kunt spreken.
Een man ging naar de deur van de Beminde en klopte aan. Een stem vroeg: ‘Wie is daar?’ De man antwoordde: ‘Ik ben het.’ De stem zei: ‘Er is hier geen plaats voor mij en jou.’ De deur bleef dicht.

Na een jaar van eenzaamheid en tandengekars keerde de man terug naar de deur van de Beminde. Hij klopte aan. Een stem van binnen vroeg: ‘Wie is daar?’ De man zei: ‘U bent het.’ De deur ging open.
(Rumi)
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door Alpha »

Snelheid schreef: 18 mei 2021, 12:59
hopper schreef: 18 mei 2021, 12:43
Alpha schreef: 18 mei 2021, 11:16
hopper schreef: 12 mei 2021, 14:43
Alpha schreef: 12 mei 2021, 13:51 Het is een logisch conclusie dat degene die autoriteit verleend, niet onder degene staat die autoriteit heeft gekregen.
Het is gewoon een feit.

Je moet niet alleen naar de letter lezen, maar ook naar de geest.
!!! Goed opgemerkt.


Maar wanneer ga je daarmee beginnen? De overtuigingen verlaten lijkt me een mooi begin.
Alles wat je denkt is niet waar.
Je uit een ongenuanceerde opmerking.
Geef eens onderbouwde feiten, wat is niet waar?
Iets zomaar roepen is wel erg makkelijk en populair hier.
Zoek uit wat waar is en wat niet waar is, Alpha.
Met zomaar wat roepen laat ik je niet weg komen.
Jezus zei: Ik ben de weg de waarheid en het leven.
Daar hebben we het over, niet over roeptoeteren op een forum.
Maar dat is het juist,dat Jezus de weg de waarheid en het leven is hebben de JG,s geen boodschap aan net als de Mormonen,beide organisaties hebben dan ook niets met Christelijk Geloof of Christendom te maken ze maken gebruik van sommigen christelijk geschriften,dat is hier weer over duidelijk.
Het geloof van Jg is uitsluitend op de Bijbel gebaseerd.
Vandaar dat in de NWV geen buiten Bijbelse toevoegingen, leringen en traditionele gebruiken te vinden zijn.

De christenheid kent dat soort dingen wel, hun geloof is daarmee doorspekt.
Jezus heeft dat dan ook voorzegt.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door Alpha »

hopper schreef: 25 mei 2021, 13:02
Alpha schreef: 25 mei 2021, 12:55
Mt 7:
13 Ga naar binnen door de nauwe poort, want breed is de poort en wijd is de weg die naar de vernietiging leidt, en veel mensen gaan daardoor naar binnen.
14 Maar nauw is de poort en smal is de weg die naar het leven leidt, en maar weinig mensen vinden die.
De poort is zo nauw dat je nauwelijks nog van een poort kunt spreken.
Een man ging naar de deur van de Beminde en klopte aan. Een stem vroeg: ‘Wie is daar?’ De man antwoordde: ‘Ik ben het.’ De stem zei: ‘Er is hier geen plaats voor mij en jou.’ De deur bleef dicht.

Na een jaar van eenzaamheid en tandengekars keerde de man terug naar de deur van de Beminde. Hij klopte aan. Een stem van binnen vroeg: ‘Wie is daar?’ De man zei: ‘U bent het.’ De deur ging open.
(Rumi)
Je bent kennelijk gek op verhaaltjes.

Het ontgaat je daardoor kennelijk waar de brede poort naar toe leidt.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door callista »

Wat ik ook in een ander topic schreef vandaag aan @Alpha
Je bent nog meer geïndoctrineerd dan dat ik al dacht... :?

Verder helemaal dichtgetimmerd en blind voor andere visies---zelfs wetenschappelijke--- dan die van jouw JG.
Verder ga je tegen bijna alle regels van de FAQ in... :naughty:

Zoals o.a. het verkondigen van de Enige Waarheid en mede daardoor een soort van college te geven
En niet open staan voor anderen en daarmee in gesprek te gaan.

Maar wel jarenlang dezelfde CD-rom af te spelen, veelal gepaard gaande met dreigementen...als men jouw visie [die van de JG] niet volgt
En dat in meerdere topics hier...
Wordt euf. uitgedrukt wat afgezaagd//
Dat jij zo'n groot podium krijgt verbaast mij nog steeds.
Je kat alleen maar andere zienswijzen---en daarbij ook mensen---- af... :naughty:
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door hopper »

Alpha schreef: 25 mei 2021, 13:05
hopper schreef: 25 mei 2021, 13:02
Alpha schreef: 25 mei 2021, 12:55
Mt 7:
13 Ga naar binnen door de nauwe poort, want breed is de poort en wijd is de weg die naar de vernietiging leidt, en veel mensen gaan daardoor naar binnen.
14 Maar nauw is de poort en smal is de weg die naar het leven leidt, en maar weinig mensen vinden die.
De poort is zo nauw dat je nauwelijks nog van een poort kunt spreken.
Een man ging naar de deur van de Beminde en klopte aan. Een stem vroeg: ‘Wie is daar?’ De man antwoordde: ‘Ik ben het.’ De stem zei: ‘Er is hier geen plaats voor mij en jou.’ De deur bleef dicht.

Na een jaar van eenzaamheid en tandengekars keerde de man terug naar de deur van de Beminde. Hij klopte aan. Een stem van binnen vroeg: ‘Wie is daar?’ De man zei: ‘U bent het.’ De deur ging open.
(Rumi)
Je bent kennelijk gek op verhaaltjes.

Het ontgaat je daardoor kennelijk waar de brede poort naar toe leidt.

De poortloze poort, die moet je hebben, Alpha.
Weg uit alle verbeeldingen en illusies.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door Zolderworm »

Alpha schreef: 25 mei 2021, 12:39
Zolderworm schreef: 18 mei 2021, 12:14
Alpha schreef: 18 mei 2021, 11:37
Zolderworm schreef: 18 mei 2021, 11:26
Alpha schreef: 18 mei 2021, 11:20 Ik reageerde op het vermeende dicteren.
Ik ben niet degene hier, die dicteert.
Ik laat zien wat de Bijbel leert.
Als ik een deze een fout maak, hoor ik dat graag.

Bepaal jij wanneer ik hier ben?
Overigens kom ik wel vaker op dinsdag.
Ik probeer gewoon te reageren op reacties, voor zover ik daar gelegenheid voor heb.
Je bent hier ook op dinsdag welkom hoor, Alpha. Ik pak nu al een wijntje en een bak borrelnootjes en ga weer van je berichten zitten genieten.
Dat is nieuw voor mij, je bent positief geworden?

Teveel wijn ik ook niet goed, hoor.
Ik heb niet gezegd waarom ik van je berichten geniet en of dat positief voor jou is.
Als je naar de Bijbel wilt luisteren, is dat voor jou positief.
Ik wil naar alles luisteren. Ook de bijbel. Het gaat erom: leven we vanuit de geest? Of leven we op basis van het geschreven woord? Als we leven op basis van het geschreven woord, dan hebben we geen toegang tot de geest. Want het geschreven woord staat tussen ons en de geest in. Als wij ons volledig storten op het geschreven woord, dan zullen we de geest nooit bereiken. Wij zijn dan als dor hout, dat nooit gaat bloeien. En dat is wat ik bij jou zie.

Sterker nog degenen die zich louter op het geschreven woord hebben gericht, zullen bij de poort van het Koninkrijk der Hemelen nooit worden toegelaten, hoezeer ze er ook van overtuigd zijn dat ze zijn uitverkoren. Het probleem is: zij staan niet in de Liefde. Maar zij ploeteren voort in hun eigen geschapen wereld van het geschreven woord. Degenen van het geschreven woord zijn zo verhard in hun eigen denkbeelden, en zo afwijzend en liefdeloos tegenover anderen, die niet tot hun kerk behoren, dat zij zullen blijven ronddwalen in hun wereld van dood hout.
Only dead fish go with the flow
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door EdVaessen »

Alpha schreef: 25 mei 2021, 12:48 Dwaalleer is een leer die door mensen is bedacht, omdat ze daar belang bij hebben.
Zoals het christendom.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door Alpha »

Zolderworm schreef: 25 mei 2021, 21:03
Alpha schreef: 25 mei 2021, 12:39
Zolderworm schreef: 18 mei 2021, 12:14
Alpha schreef: 18 mei 2021, 11:37
Zolderworm schreef: 18 mei 2021, 11:26
Je bent hier ook op dinsdag welkom hoor, Alpha. Ik pak nu al een wijntje en een bak borrelnootjes en ga weer van je berichten zitten genieten.
Dat is nieuw voor mij, je bent positief geworden?

Teveel wijn ik ook niet goed, hoor.
Ik heb niet gezegd waarom ik van je berichten geniet en of dat positief voor jou is.
Als je naar de Bijbel wilt luisteren, is dat voor jou positief.
Ik wil naar alles luisteren. Ook de bijbel. Het gaat erom: leven we vanuit de geest? Of leven we op basis van het geschreven woord? Als we leven op basis van het geschreven woord, dan hebben we geen toegang tot de geest. Want het geschreven woord staat tussen ons en de geest in. Als wij ons volledig storten op het geschreven woord, dan zullen we de geest nooit bereiken. Wij zijn dan als dor hout, dat nooit gaat bloeien. En dat is wat ik bij jou zie.

Sterker nog degenen die zich louter op het geschreven woord hebben gericht, zullen bij de poort van het Koninkrijk der Hemelen nooit worden toegelaten, hoezeer ze er ook van overtuigd zijn dat ze zijn uitverkoren. Het probleem is: zij staan niet in de Liefde. Maar zij ploeteren voort in hun eigen geschapen wereld van het geschreven woord. Degenen van het geschreven woord zijn zo verhard in hun eigen denkbeelden, en zo afwijzend en liefdeloos tegenover anderen, die niet tot hun kerk behoren, dat zij zullen blijven ronddwalen in hun wereld van dood hout.
Nee, alleen naar zaken die in je straatje passen.

Ik toon wat de Bijbel leert.
Helaas kunnen vele mensen die gezonde leer niet verdragen.
Ze doen zichzelf te kort.
Is het een vorm van liefde, als de Bijbelse leer je niet bevalt ?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door Alpha »

EdVaessen schreef: 25 mei 2021, 21:51
Alpha schreef: 25 mei 2021, 12:48 Dwaalleer is een leer die door mensen is bedacht, omdat ze daar belang bij hebben.
Zoals het christendom.
Jouw veronderstelling.
Het christendom, oftewel de christenheid, is afgeweken van het geloof.
Jezus en zijn apostelen hebben dat al voorzegt.

Handelingen 20:
29 Ik weet dat er na mijn vertrek onderdrukkende wolven bij jullie zullen binnendringen, die de kudde niet teder zullen behandelen.
30 En uit jullie eigen midden zullen mannen opstaan die de waarheid zullen verdraaien om de discipelen achter zich aan te trekken. NWV.
Zie ook: Mattheüs 13:36-43.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 31 mei 2021, 14:26 Het christendom, oftewel de christenheid, is afgeweken van het geloof.
Jezus en zijn apostelen hebben dat al voorzegt.

Handelingen 20:
29 Ik weet dat er na mijn vertrek onderdrukkende wolven bij jullie zullen binnendringen, die de kudde niet teder zullen behandelen.
30 En uit jullie eigen midden zullen mannen opstaan die de waarheid zullen verdraaien om de discipelen achter zich aan te trekken. NWV.
Zie ook: Mattheüs 13:36-43.
Elke beginnende sekte kan alleen maar succesvol zijn als de boel goed dichtgetimmerd is. In figuurlijke en materiële zin, of een hoop heilig verklaarde regeltjes of een slot op de deur dat niemand meer weg kan (David Koresh in Waco Texas, met de Branch Davidian sekte).
https://nl.wikipedia.org/wiki/David_Koresh
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door EdVaessen »

Alpha schreef: 31 mei 2021, 14:26
EdVaessen schreef: 25 mei 2021, 21:51
Alpha schreef: 25 mei 2021, 12:48 Dwaalleer is een leer die door mensen is bedacht, omdat ze daar belang bij hebben.
Zoals het christendom.
Jouw veronderstelling.
Het christendom, oftewel de christenheid, is afgeweken van het geloof.
Volgens jou. Maar jij bent gewoon lid van een sekte.
Jezus en zijn apostelen hebben dat al voorzegt.

Handelingen 20:
29 Ik weet dat er na mijn vertrek onderdrukkende wolven bij jullie zullen binnendringen, die de kudde niet teder zullen behandelen.
30 En uit jullie eigen midden zullen mannen opstaan die de waarheid zullen verdraaien om de discipelen achter zich aan te trekken. NWV.
Zie ook: Mattheüs 13:36-43.
Natuurlijk. Elke sekteleider waarschuwt tegen de misleiding door andere sekten.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd of nieuw begin? (Cof)

Bericht door Zolderworm »

Alpha schreef: 31 mei 2021, 14:20
Zolderworm schreef: 25 mei 2021, 21:03
Alpha schreef: 25 mei 2021, 12:39
Zolderworm schreef: 18 mei 2021, 12:14
Alpha schreef: 18 mei 2021, 11:37 Dat is nieuw voor mij, je bent positief geworden?

Teveel wijn ik ook niet goed, hoor.
Ik heb niet gezegd waarom ik van je berichten geniet en of dat positief voor jou is.
Als je naar de Bijbel wilt luisteren, is dat voor jou positief.
Ik wil naar alles luisteren. Ook de bijbel. Het gaat erom: leven we vanuit de geest? Of leven we op basis van het geschreven woord? Als we leven op basis van het geschreven woord, dan hebben we geen toegang tot de geest. Want het geschreven woord staat tussen ons en de geest in. Als wij ons volledig storten op het geschreven woord, dan zullen we de geest nooit bereiken. Wij zijn dan als dor hout, dat nooit gaat bloeien. En dat is wat ik bij jou zie.

Sterker nog degenen die zich louter op het geschreven woord hebben gericht, zullen bij de poort van het Koninkrijk der Hemelen nooit worden toegelaten, hoezeer ze er ook van overtuigd zijn dat ze zijn uitverkoren. Het probleem is: zij staan niet in de Liefde. Maar zij ploeteren voort in hun eigen geschapen wereld van het geschreven woord. Degenen van het geschreven woord zijn zo verhard in hun eigen denkbeelden, en zo afwijzend en liefdeloos tegenover anderen, die niet tot hun kerk behoren, dat zij zullen blijven ronddwalen in hun wereld van dood hout.
Nee, alleen naar zaken die in je straatje passen.

Ik toon wat de Bijbel leert.
Helaas kunnen vele mensen die gezonde leer niet verdragen.
Ze doen zichzelf te kort.
Is het een vorm van liefde, als de Bijbelse leer je niet bevalt ?
Je vertoont niet wat de bijbel leert, maar verwijst mensen die er anders over denken dan jij naar de ondergang. Wanneer ga je dat eens snappen?
Waarom zouden we jouw leer moeten aanvaarden, maar hoef jij niet onze leer te aanvaarden? Wat een eigenwaan.
Only dead fish go with the flow
Plaats reactie