Zijn bloed kome over ons en over onze kinderen!’

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Moderatie: het moderatieteam
coby2
Man/Vrouw: V

Re: Zijn bloed kome over ons en over onze kinderen!’

Bericht door coby2 »

Ik moet ineens eraan denken dat ik bij een discussie op christian forums tegen een man zei dat ie niet zo arrogant moest zijn en het eens aan een Jood moest vragen. Een andere man vond het ongehoord dat ik dat zei. Komt die man later reageren. Zegt ie heel rustig: ik ben Joods.
Piebe Paulusma
Man/Vrouw: M

Bericht door Piebe Paulusma »

coby2 schreef:
20 apr 2021, 09:06
Ik moet ineens eraan denken dat ik bij een discussie op christian forums tegen een man zei dat ie niet zo arrogant moest zijn en het eens aan een Jood moest vragen. Een andere man vond het ongehoord dat ik dat zei. Komt die man later reageren. Zegt ie heel rustig: ik ben Joods.
Ik had gevraagd of ie zijn geboorteakte even post. :clown:
'Ze noemen me rat en wijzen me na'- - Ciske.
peda

Bericht door peda »

Laura schreef:
19 apr 2021, 22:35
peda schreef:
19 apr 2021, 12:46
Mooi artikel, passend bij de twee wegen theologie. God gaat op Unieke Wijze Zijn Eigen Weg met de joden.
Gelukkig heeft de geloofselite van de Grote Kerken steeds meer oog voor deze Unieke Wijze en worden andere, daarmede tegenstrijdige teksten ter zijde gelegd. De vervangingstheologie in de prullenbak, althans bij de "' groten "". Zonder de elite gaat het in de regel niet. De geloofs basis volgt na een gewenningstijd , al of niet morrend.
Ik denk dat het aanvaarden van de twee wegen theologie door de Kerk erop duidt dat de Kerk erin berust dat het Genadetijdperk bijna voorbij is en dat God Zijn Weg dan met het Joodse volk voort gaat zetten. De Kerk erkent dat Israël nog een stukje weg te gaan heeft en geeft het Joodse volk als het ware de zegen voor de eindstrijd.
De RK Kerk staat er nu juist om bekend, het gehele eindtijdverhaal niet in te vullen en te concretiseren , maar over te laten aan God. Dat het genadetijdperk bijna voorbij is, leeft in de R K Kerk niet. Datzelfde geldt in mijn optiek ook voor de PKN. Het is toch een andere interpretatie van teksten die tot verandering voeren. Geen vervangingstheologie meer en geen noodzaak tot bekering van joden, wel een geheel ander geluid als de voorafgaande eeuwen.
Laura

Bericht door Laura »

peda schreef:
20 apr 2021, 10:28
Laura schreef:
19 apr 2021, 22:35
peda schreef:
Mooi artikel, passend bij de twee wegen theologie. God gaat op Unieke Wijze Zijn Eigen Weg met de joden.
Gelukkig heeft de geloofselite van de Grote Kerken steeds meer oog voor deze Unieke Wijze en worden andere, daarmede tegenstrijdige teksten ter zijde gelegd. De vervangingstheologie in de prullenbak, althans bij de "' groten "". Zonder de elite gaat het in de regel niet. De geloofs basis volgt na een gewenningstijd , al of niet morrend.
Ik denk dat het aanvaarden van de twee wegen theologie door de Kerk erop duidt dat de Kerk erin berust dat het Genadetijdperk bijna voorbij is en dat God Zijn Weg dan met het Joodse volk voort gaat zetten. De Kerk erkent dat Israël nog een stukje weg te gaan heeft en geeft het Joodse volk als het ware de zegen voor de eindstrijd.
De RK Kerk staat er nu juist om bekend, het gehele eindtijdverhaal niet in te vullen en te concretiseren , maar over te laten aan God. Dat het genadetijdperk bijna voorbij is, leeft in de R K Kerk niet. Datzelfde geldt in mijn optiek ook voor de PKN. Het is toch een andere interpretatie van teksten die tot verandering voeren. Geen vervangingstheologie meer en geen noodzaak tot bekering van joden, wel een geheel ander geluid als de voorafgaande eeuwen.
Ja deze paus is enorm glad. Hij heeft in het verleden meermaals aangegevenen dat de Wederkomst nabij is. Daaruit zou je kunnen concluderen wat ik hierboven schreef. Maar aan de andere kant kun je uit wat jij schrijft en wat ook waar is concluderen dat de grote afval is gekomen en de Kerk zich opmaakt voor de valse één-wereld-religie. Hij is pas ook naar Irak geweest om samen te komen met imams en een ayatollah. En hij heeft die ayatollah “een man Gods” genoemd. Foute boel.

Nu ja, wat ik schreef over die berusting dat geldt dan eigenlijk meer voor mijzelf. Ik bemerk Berusting in mijzelf over de weg die Israël met de wereld nog af moet leggen. Daarom ga ik ook bijna nergens meer tegenin. Laat ze maar kletsen.
Laatst gewijzigd door Laura op 20 apr 2021, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
callista

Bericht door callista »

Hij is pas ook naar Irak geweest om samen te komen met imams en een ayatollah
En hij heeft die ayatollah “een man Gods” genoemd. Foute boel.

Niks foute boel....een stap in de goede richting. :thumb1:
Ik mag deze Paus wel... :flower1:
peda

Bericht door peda »

Maria K schreef:
19 apr 2021, 18:58
peda schreef:
19 apr 2021, 17:59
Piebe Paulusma schreef:
19 apr 2021, 17:47
peda schreef:
De twee wegen leer is in wezen de meest antisemitische leer die er is, excuus dat ik die term moet bezigen maar zo zie ik dat.

Om de joden ter wille te zijn zegt men dat zij zich niet hoeven te bekeren maar in het NT staat duidelijk dat dit wel noodzakelijk is.

Als de joden die zich niet bekeren naar de hel gaan dan is dat eigenlijk de schuld van de christene die zeiden dat ze niks van Christus hoefden aan te trekken. Paulus als schoolvoorbeeld van de Thora getrouwe jood die zich bekeerde en christen werd, iets dat dus volgens de moderne kerk niet had gehoeven. Bespottelijk.
Inderdaad is de twee wegen theologie bespottelijk voor diegenen die de Ene Heilsleer en het Nieuwe Verbond voor iedereen omhelzen. God gaat bij hen geen Eigen Weg met de joden. De bijbel teksten die de Eigen Weg onmogelijk maken, hebben prioriteit.

Het punt is wel dat de Grote Kerken dit traject hebben verlaten, dat is een concreet feit.

Als dat zo is dan kun je vast wel een aantal linken geven waar we dat kunnen nalezen.
Ik kwam niet ver na mijn onderzoek.
viewtopic.php?p=341154#p341154

Wat jij aangaf over wat de Paus zei was het 'niet.
Hallo Maria,

The Gifts and the Calling of God are Irrevocable, een recente publicatie van de Vaticaanse Curie, geeft interessante ontwikkelingen weer in het denken.
Een ingewikkeld te lezen stuk, maar voor diegenen die daarvoor niet terugschrikken:

www.ccjr.us/dialogika-resources/documen ... -2015dec10
Laura

Bericht door Laura »

De Messiaanse rabbijnen hebben het inmiddels overgenomen dus de Joden evangeliseren nu zelf hun eigen volk. Gelukkig maar anders blijven ze slaaf van al dat poetswerk. En omdat ze zelf Jood zijn weten ze precies waar de schoen wringt en kunnen het beter brengen. Een prachtige getuigenis: https://youtu.be/GirOSnAvcw8
Laatst gewijzigd door Laura op 20 apr 2021, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
peda

Bericht door peda »

De visies van de "' atoompjes "" op deze wereld zijn goed voor de onderlinge discussie, maar de bewegingen van de schakers op wereldniveau bepalen wel de richting van de trend. Daarom houd ik mijn ogen goed open om te kijken wat zich daar theologisch afspeelt.
callista

Bericht door callista »

Laura schreef:
20 apr 2021, 12:49
De Messiaanse rabbijnen hebben het inmiddels overgenomen dus de Joden evangeliseren nu zelf hun eigen volk. Gelukkig maar anders blijven ze slaaf van al dat poetswerk. En omdat ze zelf Jood zijn weten ze precies waar de schoen wringt en kunnen het beter brengen. Een prachtige getuigenis: https://youtu.be/GirOSnAvcw8
Die messiaanse rabbijnen nemen niets over.
Het is een enkeling die zijn visie geeft...te vergelijken met Moishe Rosen---de oprichter van Jews for Jesus----- die een baptist is
Joden evangeliseren niet.
Laura

Bericht door Laura »

callista schreef:
20 apr 2021, 13:04
Laura schreef:
Die messiaanse rabbijnen nemen niets over.
Het is een enkeling die zijn visie geeft...te vergelijken met Moishe Rosen---de oprichter van Jews for Jesus----- die een baptist is geworden...
Joden evangeliseren niet.
Nee hoor. Zoals je hebt kunnen zien in de video evangeliseren rabbijnen nu de Joden. En het gelovig overblijfsel zal tot geloof komen in Jezus Christus precies zoals in de Bijbel is voorzegd. Of je het nu wilt of niet het is al aan het gebeuren.
callista

Bericht door callista »

Lees eens wat andere sites.
Waarom moet iedereen christen worden en Jezus aannemen?

Is het joodse geloof niet goed genoeg?
Laura

Bericht door Laura »

Johannes 3:8 De wind waait waarheen hij wil.
callista

Bericht door callista »

Israëlische missionaris maakt zichzelf belachelijk
Volgens de website van de missionaris Zev Porat is Zev geboren en getogen in Israël, de zoon van een Rabbijnse familie.
Men zou dan verwachten dat Zev op zijn minst Hebreeuws zou kunnen lezen
Net zo lachwekkend is Zev's bewering dat hij "het evangelie deelde" met 40 orthodoxe Joden op Tisha b'av.
Natuurlijk gebruikt Mr Porat deze claim om mensen te vragen geld te doneren zodat hij zijn "bediening" kan voortzetten.
https://www.translatetheweb.com/?from=e ... himself%2f
Laura

Bericht door Laura »

Ook roddels en achterklap kunnen de Geest niet weerhouden.
callista

Bericht door callista »

Laura schreef:
20 apr 2021, 13:21
Ook roddels en achterklap kunnen de Geest niet weerhouden.
Sluit je ogen maar..... :w
Maria K

Bericht door Maria K »

Piebe Paulusma schreef:
20 apr 2021, 09:00
Maria K schreef:
20 apr 2021, 07:09
Piebe Paulusma schreef:
19 apr 2021, 23:44
callista schreef:
19 apr 2021, 23:43
Jij bent niet joods....
Mart wel.
Verder ga ik niet op je schrijfsels in...
De oma van mijn moeder was joods en dat maakt mij zeker joods. Vraag Mart maar.
Ik begrijp steeds uit je woorden dat je joodse voorouders belangrijk voor jou zijn.
Blijkbaar heb je hier veel over meegekregen.
Was zij, jouw overgrootmoeder, van de generatie, die de oorlog heeft meegemaakt?

Dit is al eerder aan de orde geweest.
Je verwijst naar wat Mart schreef.
Je hebt het steeds over de grootmoeder van je moeder, maar zwijgt over je eigen moeder.
Gaat het om haar oma van haar moeders kant of van haar vaders kant?
Mijn zusje is getrouwd met een man, die een joodse moeder heeft en is dus jood.
Maar hun kinderen zijn dat niet.

Voor je dat duidelijk aangeeft, blijft deze discussie zich herhalen.
Ik vind het helemaal niet belangrijk maar wel belangrijk genoeg om niet voor leugenaar uitgemaakt te willen worden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je je niet duidelijk genoeg uitdrukt om als zodanig begrepen te worden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat men denkt, dat je je vergist.
Je gaf ook geen directe duidelijkheid op de vragen.
Piebe Paulusma schreef:
Aangezien de joodse nationaliteit via de moeder gaat hoef ik mijn moeder niet te benoemen.
Dat de moeder van haar moeder joods was betekent dat ik ook joods ben.
Sterker nog....in dat geval kun je gewoon zeggen, dat je jood bent.
Punt.
Hooguit bij een verder daarop ingaan en een vraag ernaar: Omdat je moeder joods is/was.
Dan was er niet steeds weer dezelfde discussie geweest.

Je benoemde voorheen steeds en ook nu weer in je voorlaatste bericht, dat het ging om de grootmoeder/oma van je moeder, dus jouw overgrootmoeder.
Dat zegt nog niets over je moeders moeder, jouw oma en dus ook niets over jouw moeder en jou.
Alleen dat het een 50/50 geval is.
1 - Als je moeder de dochter is van een zoon van haar joodse oma (vaderskant) en een niet joodse moeder heeft, dan is jouw moeder niet joods en dus ook niet haar kinderen.
2 - Als je moeder de dochter is van een dochter van haar joodse oma (moederskant), dan is jouw moeder wel joods. En jij ook.

In geval van de kinderen van mijn zusje gaat het dus om @1.
Een joodse oma (en verder terug joods) en dus joodse vader, maar een niet joodse moeder.
Dat zijn dus geen joden.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Piebe Paulusma

Maria K schreef:
20 apr 2021, 13:44
Piebe Paulusma schreef:
Maria K schreef:
20 apr 2021, 07:09
Piebe Paulusma schreef:
19 apr 2021, 23:44
callista schreef:
19 apr 2021, 23:43
Jij bent niet joods....
Mart wel.
Verder ga ik niet op je schrijfsels in...
De oma van mijn moeder was joods en dat maakt mij zeker joods. Vraag Mart maar.
Ik begrijp steeds uit je woorden dat je joodse voorouders belangrijk voor jou zijn.
Blijkbaar heb je hier veel over meegekregen.
Was zij, jouw overgrootmoeder, van de generatie, die de oorlog heeft meegemaakt?

Dit is al eerder aan de orde geweest.
Je verwijst naar wat Mart schreef.
Je hebt het steeds over de grootmoeder van je moeder, maar zwijgt over je eigen moeder.
Gaat het om haar oma van haar moeders kant of van haar vaders kant?
Mijn zusje is getrouwd met een man, die een joodse moeder heeft en is dus jood.
Maar hun kinderen zijn dat niet.

Voor je dat duidelijk aangeeft, blijft deze discussie zich herhalen.
Ik vind het helemaal niet belangrijk maar wel belangrijk genoeg om niet voor leugenaar uitgemaakt te willen worden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je je niet duidelijk genoeg uitdrukt om als zodanig begrepen te worden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat men denkt, dat je je vergist.
Je gaf ook geen directe duidelijkheid op de vragen.
Piebe Paulusma schreef:
Aangezien de joodse nationaliteit via de moeder gaat hoef ik mijn moeder niet te benoemen.
Dat de moeder van haar moeder joods was betekent dat ik ook joods ben.
Sterker nog....in dat geval kun je gewoon zeggen, dat je jood bent.
Punt.
Hooguit bij een verder daarop ingaan en een vraag ernaar: Omdat je moeder joods is/was.
Dan was er niet steeds weer dezelfde discussie geweest.

Je benoemde voorheen steeds en ook nu weer in je voorlaatste bericht, dat het ging om de grootmoeder/oma van je moeder, dus jouw overgrootmoeder.
Dat zegt nog niets over je moeders moeder, jouw oma en dus ook niets over jouw moeder en jou.
Alleen dat het een 50/50 geval is.
1 - Als je moeder de dochter is van een zoon van haar joodse oma (vaderskant) en een niet joodse moeder heeft, dan is jouw moeder niet joods en dus ook niet haar kinderen.
2 - Als je moeder de dochter is van een dochter van haar joodse oma (moederskant), dan is jouw moeder wel joods. En jij ook.

In geval van de kinderen van mijn zusje gaat het dus om @1.
Een joodse oma (en verder terug joods) en dus joodse vader, maar een niet joodse moeder.
Dat zijn dus geen joden.
Nee, ik ben wel duidelijk geweest maar ik word domweg niet geloofd omdat ik christen ben en zou evangeliseren. Verder doet mijn familie helemaal niets met het jodendom en zo zijn er hier velen.
Piebe Paulusma

callista schreef:
20 apr 2021, 13:08
Lees eens wat andere sites.
Waarom moet iedereen christen worden en Jezus aannemen?

Is het joodse geloof niet goed genoeg?
Het jodendom is geen geloof want wie de geboden doet zal leven. En nee, het is niet goed genoeg, want alleen uit geloof wordt men gerechtvaardigd. Dat joden niet evangeliseren is evident want het evangelie betekent de goede boodschap. Maar onder bekende artiesten en vooraanstaande lieden wordt heus wel geworven hoor. Dat jij hier niks van weet is weer veelzeggend, nooit gehinderd door enige kennis van zaken!

[modbreak Trajecto] Zie de moderatoropmerkingen: viewtopic.php?p=341567#p341567
Laura

Bericht door Laura »

peda schreef:
De visies van de "' atoompjes "" op deze wereld zijn goed voor de onderlinge discussie, maar de bewegingen van de schakers op wereldniveau bepalen wel de richting van de trend. Daarom houd ik mijn ogen goed open om te kijken wat zich daar theologisch afspeelt.
Ja daar speelt zich heel wat af. De valse een-wereld-religie tekent zich af.
Een vooraanstaande Israëlische rabbijn heeft deze week opgewonden melding gemaakt van het feit dat paus Franciscus eerder deze maand de christenen had aangemoedigd om de Shabbat te houden, net als de Joden.
Rabbijn Shmuel Eliyahu is de opperrabbijn van de noordelijke stad Tsfat (Safed). Hij is ook een van de meest gerespecteerde rabbijnen van het opperrabbinaat en wordt beschouwd als 'koninklijke rabbijn' als de zoon van de voormalige Sefardische opperrabbijn van Israël Mordechai Eliyahu.

In een gepassioneerd HebreeuwstaligYouTube-filmpje, dat maandag werd gepost, vertelde rabbijn Eliyahu zijn publiek: 'Je zult het waarschijnlijk niet geloven, maar de paus riep de inwoners van de wereld op om de Shabbat te houden zoals de Joden'.

De rabbijn verwees naar het recente optreden van paus Franciscus in het programma 60 Minutes, waarin hij het destructieve tempo van de moderne samenleving veroordeelde:

De paus herinnerde de christenen eraan, dat zelfs God rustte van zijn werk, en merkte op dat de Joden tot op de dag van vandaag 'de shabbat als heilig beschouwen. Op zaterdag rust je uit. Een dag van de week, dat is het minste! Uit dankbaarheid, om God te aanbidden, om tijd door te brengen met het gezin, om te spelen, om al deze dingen te doen. We zijn geen machines.’

Rabbijn Eliyahu noemde deze ontwikkeling 'ongelooflijk. Degenen die hebben verordend dat we de Shabbat niet zullen houden, begrijpen nu wat de waarde van de Shabbat is.’

Wanneer de dingen zo verder gaan zoals nu, zei rabbi Eliyahu dat hij 'niet verbaasd zou zijn als de paus binnenkort ‘besluit om de Tempel Menorah aan ons terug te geven' Wie weet, misschien komen zelfs de Arabieren tot bezinning en verlaten ze de Tempelberg, zodat we de Tempel daar kunnen bouwen, in het besef dat de Tempel een zegen zal brengen aan de wereld.

http://www.israeltoday.nl/NewsItem/tabi ... fault.aspx
De paus vergeet even dat Jezus de wet vervuld heeft door te sterven aan het kruis. Wij hoeven niet de sabbath de houden de sabbath is voor de Joodse mensen. Jezus zegt zie ik maak alles nieuw. Als christenen de sabbath gaan houden keren ze terug naar de wet en is het offer van Jezus voor hen voor niets geweest!

Nog even en ze beginnen weer met die walgelijke dieroffers.
Laatst gewijzigd door Laura op 20 apr 2021, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
peda

Bericht door peda »

Hallo Laura,

Zoals jij het nu voorstelt, zie ik de trend van de nieuwe ontwikkeling niet. Eerder een afzien van de monopolie positie inzake de rechtvaardiging bij God. Het wordt bij God neergelegd en niet op aarde door bijbel interpreterende mensen beslist, zo interpreteer ik voorzichtig de nieuwe ontwikkeling. Lees de documentaire waarvan ik de link aan Maria heb doorgegeven. Het christendom geeft zich niet op, maar ook het joodse geloof met rechtvaardiging door de wet hoeft zich niet op te geven. Geheel nieuwe muziek vergeleken met zowel het christelijke als het joodse geloofscredo van de afgelopen eeuwen.
callista

Bericht door callista »

Laura schreef:
20 apr 2021, 14:39
peda schreef:
Een vooraanstaande Israëlische rabbijn heeft deze week opgewonden melding gemaakt van het feit dat paus Franciscus eerder deze maand de christenen had aangemoedigd om de Shabbat te houden, net als de Joden.
Rabbijn Shmuel Eliyahu is de opperrabbijn van de noordelijke stad Tsfat (Safed). Hij is ook een van de meest gerespecteerde rabbijnen van het opperrabbinaat en wordt beschouwd als 'koninklijke rabbijn' als de zoon van de voormalige Sefardische opperrabbijn van Israël Mordechai Eliyahu.

(......)

De paus herinnerde de christenen eraan, dat zelfs God rustte van zijn werk, en merkte op dat de Joden tot op de dag van vandaag 'de shabbat als heilig beschouwen. Op zaterdag rust je uit. Een dag van de week, dat is het minste! Uit dankbaarheid, om God te aanbidden, om tijd door te brengen met het gezin, om te spelen, om al deze dingen te doen. We zijn geen machines.’

Rabbijn Eliyahu noemde deze ontwikkeling 'ongelooflijk. Degenen die hebben verordend dat we de Shabbat niet zullen houden, begrijpen nu wat de waarde van de Shabbat is.’

Wanneer de dingen zo verder gaan zoals nu, zei rabbi Eliyahu dat hij 'niet verbaasd zou zijn als de paus binnenkort ‘besluit om de Tempel Menorah aan ons terug te geven' Wie weet, misschien komen zelfs de Arabieren tot bezinning en verlaten ze de Tempelberg, zodat we de Tempel daar kunnen bouwen, in het besef dat de Tempel een zegen zal brengen aan de wereld.

De paus vergeet even dat Jezus de wet vervuld heeft door te sterven aan het kruis. Wij hoeven niet de sabbath de houden de sabbath is voor de Joodse mensen. Jezus zegt zie ik maak alles nieuw. Als christenen de sabbath gaan houden keren ze terug naar de wet en is het offer van Jezus voor hen voor niets geweest!

Niet de boel verdraaien @Anja :naughty:

Dit zei de Paus:
De paus herinnerde de christenen eraan, dat zelfs God rustte van zijn werk, en merkte op dat de Joden tot op de dag van vandaag 'de shabbat als heilig beschouwen.
Op zaterdag rust je uit.
Een dag van de week, dat is het minste! Uit dankbaarheid, om God te aanbidden, om tijd door te brengen met het gezin, om te spelen, om al deze dingen te doen. We zijn geen machines.’"
Dus minstens 1 dag van de week en niet dat iedereen de joodse Sabbath zou moeten houden

[modbreak Bonjour, 17:52] Laura reageert misschien als Anja, maar we blijven haar Laura noemen
Laatst gewijzigd door callista op 20 apr 2021, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Piebe Paulusma

Laura schreef:
peda schreef:

(......)

Indien Jezus ALLES nieuw heeft gemaakt, hoezo is de sabbat dan nog een rustdag (voor joden)? Dat de zaterdag ooit in lang vervlogen tijden van de joden was is weliswaar waar, maar tegenwoordig is deze dag evenals de andere zes dagen gewoon van Christus.

'Want de Zoon des mensen is een Heere ook van den sabbat.' (Mat 12,8)

En voordat er weer een papegaai begint te krijsen: ik weet dat niet iedereen hier het NT onderschrijft maar enkelen doen dat wel.
Laura

Bericht door Laura »

Piebe Paulusma schreef:
20 apr 2021, 15:06
Laura schreef:
peda schreef:

(......)

Indien Jezus ALLES nieuw heeft gemaakt, hoezo is de sabbat dan nog een rustdag (voor joden)? Dat de zaterdag ooit in lang vervlogen tijden van de joden was is weliswaar waar, maar tegenwoordig is deze dag evenals de andere zes dagen gewoon van Christus.

'Want de Zoon des mensen is een Heere ook van den sabbat.' (Mat 12,8)

En voordat er weer een papegaai begint te krijsen: ik weet dat niet iedereen hier het NT onderschrijft maar enkelen doen dat wel.
Jezus is de Vernieuwing. Heer van de sabbath. Dat betekent dat de rust van Christus is en die is alle dagen in de gelovige wanneer die in Hem blijft.

Johannes 15:1-8.

Ik ben de ware wijnstok en mijn Vader is de wijnbouwer. Iedere rank aan mij die geen vrucht draagt snijdt hij weg, en iedere rank die wel vrucht draagt snoeit hij bij, opdat hij meer vruchten draagt. Jullie zijn al rein door alles wat ik tegen jullie gezegd heb. Blijf in mij, dan blijf ik in jullie. Een rank die niet aan de wijnstok blijft, kan uit zichzelf geen vrucht dragen. Zo kunnen jullie geen vrucht dragen als jullie niet in mij blijven. Ik ben de wijnstok en jullie zijn de ranken. Als iemand in mij blijft en ik in hem, zal hij veel vrucht dragen. Maar zonder mij kun je niets doen. Wie niet in mij blijft wordt weggegooid als een wijnrank en verdort; hij wordt met andere ranken verzameld, in het vuur gegooid en verbrand. Als jullie in mij blijven en mijn woorden in jullie, kun je vragen wat je wilt en het zal gebeuren. De grootheid van mijn Vader zal zichtbaar worden wanneer jullie veel vrucht dragen en mijn leerlingen zijn.
Laura

Bericht door Laura »

peda schreef:
20 apr 2021, 14:48
Hallo Laura,

Zoals jij het nu voorstelt, zie ik de trend van de nieuwe ontwikkeling niet. Eerder een afzien van de monopolie positie inzake de rechtvaardiging bij God. Het wordt bij God neergelegd en niet op aarde door bijbel interpreterende mensen beslist, zo interpreteer ik voorzichtig de nieuwe ontwikkeling. Lees de documentaire waarvan ik de link aan Maria heb doorgegeven. Het christendom geeft zich niet op, maar ook het joodse geloof met rechtvaardiging door de wet hoeft zich niet op te geven. Geheel nieuwe muziek vergeleken met zowel het christelijke als het joodse geloofscredo van de afgelopen eeuwen.
Dan kom je uit op wat ik al schreef alleen laat jij het laatste stukje van Openbaring weg en ik merk dat wel op. Dat God Zijn plan met het Joodse volk voortzet en hen dan alsnog tot Jezus Christus trekt. Evenzogoed blijft het dan aan God. Dat haal ik ook uit dat document dat je gaf:

37. Another focus for Catholics must continue to be the highly complex theological question of how Christian belief in the universal salvific significance of Jesus Christ can be combined in a coherent way with the equally clear statement of faith in the never-revoked covenant of God with Israel. It is the belief of the Church that Christ is the Saviour for all. There cannot be two ways of salvation, therefore, since Christ is also the Redeemer of the Jews in addition to the Gentiles. Here we confront the mystery of God’s work, which is not a matter of missionary efforts to convert Jews, but rather the expectation that the Lord will bring about the hour when we will all be united,when all peoples will call on God with one voice and ‘serve him shoulder to shoulder’ ” (“Nostra aetate”, No.4).

https://www.ccjr.us/dialogika-resources ... -2015dec10

En we weten dat er onder de hemel geen andere naam is gegeven door welke wij behouden zouden worden dan die van Jezus Christus.
callista

Bericht door callista »

Laura schreef:
20 apr 2021, 16:27

Dan kom je uit op wat ik al schreef alleen laat jij het laatste stukje van Openbaring weg en ik merk dat wel op.
Dat God Zijn plan met het Joodse volk voortzet en hen dan alsnog tot Jezus Christus trekt. Evenzogoed blijft het dan aan God. Dat haal ik ook uit dat document dat je gaf:
En we weten dat er onder de hemel geen andere naam is gegeven door welke wij behouden zouden worden dan die van Jezus Christus.
Nee @Laura.. :naughty: .dat is een christelijke gedachte...eigenlijk een obsessieve gedachte...verwant aan de bekeringsdrift.
En een ontkenning van het jodendom en tevens beledigend....
Joden hebben daar NIETS mee van doen.
Er is ook een andere naam voor en dat weet je wel.
Dat mag niet weer gebeuren...laten we daarvoor waken...
En ga niet voor God spreken...
Plaats reactie