Zijn bloed kome over ons en over onze kinderen!’

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Moderatie: het moderatieteam
peda
Man/Vrouw: M

Re: Zijn bloed kome over ons en over onze kinderen!’

Bericht door peda »

Laura schreef:
20 apr 2021, 16:27
peda schreef:
20 apr 2021, 14:48
Hallo Laura,

Zoals jij het nu voorstelt, zie ik de trend van de nieuwe ontwikkeling niet. Eerder een afzien van de monopolie positie inzake de rechtvaardiging bij God. Het wordt bij God neergelegd en niet op aarde door bijbel interpreterende mensen beslist, zo interpreteer ik voorzichtig de nieuwe ontwikkeling. Lees de documentaire waarvan ik de link aan Maria heb doorgegeven. Het christendom geeft zich niet op, maar ook het joodse geloof met rechtvaardiging door de wet hoeft zich niet op te geven. Geheel nieuwe muziek vergeleken met zowel het christelijke als het joodse geloofscredo van de afgelopen eeuwen.
Dan kom je uit op wat ik al schreef alleen laat jij het laatste stukje van Openbaring weg en ik merk dat wel op. Dat God Zijn plan met het Joodse volk voortzet en hen dan alsnog tot Jezus Christus trekt. Evenzogoed blijft het dan aan God. Dat haal ik ook uit dat document dat je gaf:

37. Another focus for Catholics must continue to be the highly complex theological question of how Christian belief in the universal salvific significance of Jesus Christ can be combined in a coherent way with the equally clear statement of faith in the never-revoked covenant of God with Israel. It is the belief of the Church that Christ is the Saviour for all. There cannot be two ways of salvation, therefore, since Christ is also the Redeemer of the Jews in addition to the Gentiles. Here we confront the mystery of God’s work, which is not a matter of missionary efforts to convert Jews, but rather the expectation that the Lord will bring about the hour when we will all be united,when all peoples will call on God with one voice and ‘serve him shoulder to shoulder’ ” (“Nostra aetate”, No.4).

https://www.ccjr.us/dialogika-resources ... -2015dec10

En we weten dat er onder de hemel geen andere naam is gegeven door welke wij behouden zouden worden dan die van Jezus Christus.
Dat wordt in het document ook niet ontkent. Het document schenkt evenwel nadrukkelijk aandacht aan het Mysterie van God's Werk. Geen joden bekeren ( volgens artikel 37 ) maar er op rekenen dat God het tijdstip zal bepalen waarop allen verenigd zullen zijn. Het wordt in het document aan God gelaten om het Mysterie van de vereniging op te lossen. Een groot verschil met het eeuwen oude christelijk credo dat uit de bijbel wel af te lezen is, hoe God inzake het joodse geloof handelt, namelijk het joodse geloof doet niet meer mee. De vervangingstheologie is in de grote kerken losgelaten en het Mysterie inzake de oplossing van de Heilsverkrijging bij meerdere geloofsleren naast elkaar ( one voice ) ligt bij God. De twee wegen theologie geeft daarvoor vanuit menselijke optiek een idee van oplossing, maar het Mysterie ligt uiteindelijk bij God en niet bij de mens op aarde. Geen vervangingstheologie en geen joden bekering, een voorlopig resultaat bij de grote Kerken.
Laatst gewijzigd door peda op 20 apr 2021, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Laura
Man/Vrouw: V

Bericht door Laura »

Alle knie zal buigen Callista. Van het Joodse volk en ook van de volkeren die nu nog niet geloven in Jezus. Het Joodse volk zal strakjes het Evangelie verder verkondigen. Tegen alle verdrukking in. Zo staat het in de Bijbel en gelukkig zijn christelijke gedachten nog niet verboden. De Messiaanse rabbijnen doen goed werk.
callista

Bericht door callista »

Laura schreef:
20 apr 2021, 17:10
Alle knie zal buigen Callista. Van het Joodse volk en ook van de volkeren die nu nog niet geloven in Jezus. Het Joodse volk zal strakjes het Evangelie verder verkondigen. Tegen alle verdrukking in. Zo staat het in de Bijbel en gelukkig zijn christelijke gedachten nog niet verboden. De Messiaanse rabbijnen doen goed werk.
NEE...dat kun je vergeten Laura...
Maar blijf dromen..
Deze is sowieso al door de mand gevallen en hij is niet de enige.
https://www.translatetheweb.com/?from=e ... himself%2F
coby2

Bericht door coby2 »

Laura schreef:
20 apr 2021, 12:49
De Messiaanse rabbijnen hebben het inmiddels overgenomen dus de Joden evangeliseren nu zelf hun eigen volk. Gelukkig maar anders blijven ze slaaf van al dat poetswerk. En omdat ze zelf Jood zijn weten ze precies waar de schoen wringt en kunnen het beter brengen. Een prachtige getuigenis: https://youtu.be/GirOSnAvcw8
Deze ontmoette een Amerikaanse vrouw, die zei: hey ken je Jezus? Christenen hadden klauwen en tanden als Dracula, zei ie.
https://youtu.be/xV2K77xtYbg
Maria K

Bericht door Maria K »

Piebe Paulusma schreef:
20 apr 2021, 14:19
Maria K schreef:
20 apr 2021, 13:44
Je benoemde voorheen steeds en ook nu weer in je voorlaatste bericht, dat het ging om de grootmoeder/oma van je moeder, dus jouw overgrootmoeder.
Dat zegt nog niets over je moeders moeder, jouw oma en dus ook niets over jouw moeder en jou.
Alleen dat het een 50/50 geval is.
1 - Als je moeder de dochter is van een zoon van haar joodse oma (vaderskant) en een niet joodse moeder heeft, dan is jouw moeder niet joods en dus ook niet haar kinderen.
2 - Als je moeder de dochter is van een dochter van haar joodse oma (moederskant), dan is jouw moeder wel joods. En jij ook.

In geval van de kinderen van mijn zusje gaat het dus om @1.
Een joodse oma (en verder terug joods) en dus joodse vader, maar een niet joodse moeder.
Dat zijn dus geen joden.
Nee, ik ben wel duidelijk geweest maar ik word domweg niet geloofd omdat ik christen ben en zou evangeliseren. Verder doet mijn familie helemaal niets met het jodendom en zo zijn er hier velen.
Ik heb nooit wat gedacht in die richting.
En religie joods is niet synoniem met het volk van de joden.
Nooit anders gedacht of geweten.
Ik kende vroeger een jood en die is is later met een christelijke vrouw getrouwd.
Geen idee of hij zelf ook christelijk was.
Voor de wo 2 in Nederland gekomen als 18 jarige jongeman, in Duitsland als jood aangemerkt, maar hier in Nederland kreeg hij papieren, waar dat niet op vermeld was. Hij "was tenslotte maar half jood".
Zg. een onwetende Nederlandse griffier, die "niet wist dat dat niet bestaat".
Kerkelijke discriminatie heb ik in ons orthodoxe dorp nooit meegemaakt.

Alleen waarom je niet gewoon "Ik ben een jood" kunt schrijven.
Dat vind ik vreemd.
Steeds weer aankomen met je overgrootmoeder, als je moeder joods is.
Dat vind ik vreemd.
En nog schrijf je het niet gewoon. ;) .
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Bastiaan73
Contacteer:

Bericht door Bastiaan73 »

Wat is eigenlijk de definitie van 'antisemitisme'?

En wat de definitie van 'antitheïsme'?
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ Πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Nic

Bericht door Nic »

Laura schreef:
20 apr 2021, 17:10
Laura, in welke teksten staat dat over ‘alle knie zal buigen’ en wat wordt daarmee bedoeld.
Het zal toch geen onderdrukking zijn, maar een buiging uit ontzag of eerbied.

Deze tekst uit Romeinen gaat erover dat iedereen rekenschap wordt gevraagd door God.
(context is minachting en veroordeling tussen mensen, maar het gezag ligt bij God en niet bij de mens).

Romeinen 14:10 U echter, wat oordeelt u uw broeder? Of ook u, wat minacht u uw broeder? Wij zullen immers allen voor de rechterstoel van Christus gesteld worden.
11. Want er staat geschreven: Zo waar als Ik leef, zegt de Heere: Voor Mij zal elke knie zich buigen, en elke tong zal God belijden.
12. Zo zal dan nu ieder van ons voor zichzelf rekenschap geven aan God.
13. Laten wij dan niet langer elkaar oordelen, maar oordeel liever dit: de broeder geen aanstoot of oorzaak tot struikelen te geven.

Deze tekst uit Filippenzen gaat over eerbied voor de weg die Jezus is gegaan (ons als voorbeeld)

Filippenzen 2:5 Laat daarom die gezindheid in u zijn die ook in Christus Jezus was,
6. Die, terwijl Hij in de gestalte van God was, het niet als roof beschouwd heeft aan God gelijk te zijn,
7. maar Zichzelf ontledigd heeft door de gestalte van een slaaf aan te nemen en aan de mensen gelijk te worden.
8. En in gedaante als een mens bevonden, heeft Hij Zichzelf vernederd en is gehoorzaam geworden, tot de dood, ja, tot de kruisdood.
9. Daarom heeft God Hem ook bovenmate verhoogd en heeft Hem een Naam geschonken boven alle naam,
10. opdat in de Naam van Jezus zich zou buigen elke knie van hen die in de hemel, en die op de aarde, en die onder de aarde zijn,
11. en elke tong zou belijden dat Jezus Christus de Heere is, tot heerlijkheid van God de Vader.

Ken jij nog andere teksten en in welke context staan die (kan m.i. nooit onderdrukking of dwang zijn).
We zijn slechts wetenschappers :geek:
Maria K

Bericht door Maria K »

peda schreef:
20 apr 2021, 12:34
Maria K schreef:
19 apr 2021, 18:58
peda schreef:
19 apr 2021, 17:59
Piebe Paulusma schreef:
19 apr 2021, 17:47
peda schreef:
19 apr 2021, 12:46

Mooi artikel, passend bij de twee wegen theologie. God gaat op Unieke Wijze Zijn Eigen Weg met de joden.
Gelukkig heeft de geloofselite van de Grote Kerken steeds meer oog voor deze Unieke Wijze en worden andere, daarmede tegenstrijdige teksten ter zijde gelegd. De vervangingstheologie in de prullenbak, althans bij de "' groten "". Zonder de elite gaat het in de regel niet. De geloofs basis volgt na een gewenningstijd , al of niet morrend.
De twee wegen leer is in wezen de meest antisemitische leer die er is, excuus dat ik die term moet bezigen maar zo zie ik dat.

Om de joden ter wille te zijn zegt men dat zij zich niet hoeven te bekeren maar in het NT staat duidelijk dat dit wel noodzakelijk is.

Als de joden die zich niet bekeren naar de hel gaan dan is dat eigenlijk de schuld van de christene die zeiden dat ze niks van Christus hoefden aan te trekken. Paulus als schoolvoorbeeld van de Thora getrouwe jood die zich bekeerde en christen werd, iets dat dus volgens de moderne kerk niet had gehoeven. Bespottelijk.
Inderdaad is de twee wegen theologie bespottelijk voor diegenen die de Ene Heilsleer en het Nieuwe Verbond voor iedereen omhelzen. God gaat bij hen geen Eigen Weg met de joden. De bijbel teksten die de Eigen Weg onmogelijk maken, hebben prioriteit.

Het punt is wel dat de Grote Kerken dit traject hebben verlaten, dat is een concreet feit.

Als dat zo is dan kun je vast wel een aantal linken geven waar we dat kunnen nalezen.
Ik kwam niet ver na mijn onderzoek.
viewtopic.php?p=341154#p341154

Wat jij aangaf over wat de Paus zei was het 'niet.
Hallo Maria,

The Gifts and the Calling of God are Irrevocable, een recente publicatie van de Vaticaanse Curie, geeft interessante ontwikkelingen weer in het denken.
Een ingewikkeld te lezen stuk, maar voor diegenen die daarvoor niet terugschrikken:

www.ccjr.us/dialogika-resources/documen ... -2015dec10
Jij komt met de "twee wegen theologie".
Maw.
Dat er twee evenwaardige heilswegen naast elkaar worden erkend, die leiden tot het Bijbels eeuwige leven bij God.
En wat dan bevestigd zou worden door de hoogste gedragsdragers van beide religies.
Dat de joden niet Christus als Heiland en Messias aan hoeven te nemen, omdat zij al een eigen Verbond hebben met hun Jahweh.
En dat terwijl joden vlg. hun geloof nog alle dagen wachten op de komst van hun Messias.

Ik vroeg je om een artikel waarin duidelijk staat dat de beide heilswegen als evenwaardig worden gezien
Dus niet alleen het toenadering zoeken naar elkaar, en niet meer vanuit de christelijke kerk proberen de ander te bekeren, omdat ze denken dat ze dwalende zijn.
Dat is bekend.

Nu heb ik idd. moeite met Engels, maar er vluchtig over dit lange artikel heen gelezen te hebben kan ik niet anders concluderen dan:
"Ook dit is niet het antwoord op mijn vraag."
Maar misschien heb ik eroverheen gelezen.
Is het veel moeite om hier het hoofdstuk aan te geven en een citaat van wat jij bedoelt?
callista

Bericht door callista »

Wat moeten wij met de geschiedenis van christelijk antisemitisme?
Spreker Oscar Lohuis vertelt in deze korte video over het christelijke antisemitisme in de geschiedenis van de kerk.
Hebben we er eigenlijk iets van geleerd?
Wat hebben wij te maken met de vreselijke woorden en daden van mensen van zo lang geleden?
En wat moeten we daar vandaag mee?
https://www.youtube.com/watch?v=tkwKV1H9XK4

Over het boek: "Bloed aan onze handen"
Maria K

Bericht door Maria K »

Laura schreef:
20 apr 2021, 12:23
peda schreef:
20 apr 2021, 10:28
Laura schreef:
19 apr 2021, 22:35
peda schreef:
19 apr 2021, 12:46
Mooi artikel, passend bij de twee wegen theologie. God gaat op Unieke Wijze Zijn Eigen Weg met de joden.
Gelukkig heeft de geloofselite van de Grote Kerken steeds meer oog voor deze Unieke Wijze en worden andere, daarmede tegenstrijdige teksten ter zijde gelegd. De vervangingstheologie in de prullenbak, althans bij de "' groten "". Zonder de elite gaat het in de regel niet. De geloofs basis volgt na een gewenningstijd , al of niet morrend.
Ik denk dat het aanvaarden van de twee wegen theologie door de Kerk erop duidt dat de Kerk erin berust dat het Genadetijdperk bijna voorbij is en dat God Zijn Weg dan met het Joodse volk voort gaat zetten. De Kerk erkent dat Israël nog een stukje weg te gaan heeft en geeft het Joodse volk als het ware de zegen voor de eindstrijd.
De RK Kerk staat er nu juist om bekend, het gehele eindtijdverhaal niet in te vullen en te concretiseren , maar over te laten aan God. Dat het genadetijdperk bijna voorbij is, leeft in de R K Kerk niet. Datzelfde geldt in mijn optiek ook voor de PKN. Het is toch een andere interpretatie van teksten die tot verandering voeren. Geen vervangingstheologie meer en geen noodzaak tot bekering van joden, wel een geheel ander geluid als de voorafgaande eeuwen.
Ja deze paus is enorm glad. Hij heeft in het verleden meermaals aangegevenen dat de Wederkomst nabij is. Daaruit zou je kunnen concluderen wat ik hierboven schreef. Maar aan de andere kant kun je uit wat jij schrijft en wat ook waar is concluderen dat de grote afval is gekomen en de Kerk zich opmaakt voor de valse één-wereld-religie. Hij is pas ook naar Irak geweest om samen te komen met imams en een ayatollah. En hij heeft die ayatollah “een man Gods” genoemd. Foute boel.

Je kunt het glad noemen, ja.
Ik noem het opportunistisch, omdat het slechts woorden zijn om een positieve indruk te geven naar meerdere geloofsgroepen, maar die nu na verloop van enige tijd holle woorden blijken te zijn.

Hij gooit de discussie open, zoals ook het fenomeen homo huwelijk.
Vrouwelijke dienaressen, open dialogen met anders denkenden.
En ook kan hij zo wijzen op de woorden in de Bijbel, dat de eindtijd nabij kan zijn.
Want die zal komen als een dief in de nacht, zodat de gelovige ten allen tijde bereid moet zijn.
Geen echte voorspellingen, tekenen worden er gegeven, ook worden er een aantal bewaarheid, maar dat is al sinds 2000 jaar.

Deze Paus wordt dan als modern aangeschreven.
Hij gebruikt daarin vaak bewoordingen, die gemakkelijk in het gehoor liggen van de meeste mensen en die opgepakt kunnen worden als voor vernieuwing zijnde, door hen die dat hopen.
Maar in de praktijk verandert er niets in de leer van de RK Kerk.
Laura schreef:
20 apr 2021, 12:23
Nu ja, wat ik schreef over die berusting dat geldt dan eigenlijk meer voor mijzelf. Ik bemerk Berusting in mijzelf over de weg die Israël met de wereld nog af moet leggen. Daarom ga ik ook bijna nergens meer tegenin. Laat ze maar kletsen.
Een overtuiging is idd. (vaak) heel persoonlijk.
Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

Maria K schreef:
20 apr 2021, 17:36
Piebe Paulusma schreef:
20 apr 2021, 14:19
Maria K schreef:
20 apr 2021, 13:44
Je benoemde voorheen steeds en ook nu weer in je voorlaatste bericht, dat het ging om de grootmoeder/oma van je moeder, dus jouw overgrootmoeder.
Dat zegt nog niets over je moeders moeder, jouw oma en dus ook niets over jouw moeder en jou.
Alleen dat het een 50/50 geval is.
1 - Als je moeder de dochter is van een zoon van haar joodse oma (vaderskant) en een niet joodse moeder heeft, dan is jouw moeder niet joods en dus ook niet haar kinderen.
2 - Als je moeder de dochter is van een dochter van haar joodse oma (moederskant), dan is jouw moeder wel joods. En jij ook.

In geval van de kinderen van mijn zusje gaat het dus om @1.
Een joodse oma (en verder terug joods) en dus joodse vader, maar een niet joodse moeder.
Dat zijn dus geen joden.
Nee, ik ben wel duidelijk geweest maar ik word domweg niet geloofd omdat ik christen ben en zou evangeliseren. Verder doet mijn familie helemaal niets met het jodendom en zo zijn er hier velen.
Ik heb nooit wat gedacht in die richting.
En religie joods is niet synoniem met het volk van de joden.
Nooit anders gedacht of geweten.
Ik kende vroeger een jood en die is is later met een christelijke vrouw getrouwd.
Geen idee of hij zelf ook christelijk was.
Voor de wo 2 in Nederland gekomen als 18 jarige jongeman, in Duitsland als jood aangemerkt, maar hier in Nederland kreeg hij papieren, waar dat niet op vermeld was. Hij "was tenslotte maar half jood".
Zg. een onwetende Nederlandse griffier, die "niet wist dat dat niet bestaat".
Kerkelijke discriminatie heb ik in ons orthodoxe dorp nooit meegemaakt.

Alleen waarom je niet gewoon "Ik ben een jood" kunt schrijven.
Dat vind ik vreemd.
Steeds weer aankomen met je overgrootmoeder, als je moeder joods is.
Dat vind ik vreemd.
En nog schrijf je het niet gewoon. ;) .
Zo gewoon vind ik het allemaal niet, maar hier is het off-topic.
'Ze noemen me rat en wijzen me na'- - Ciske.
Piebe Paulusma

callista schreef:
20 apr 2021, 20:02

Spreker Oscar Lohuis vertelt in deze korte video over het christelijke antisemitisme in de geschiedenis van de kerk.
Wat hebben wij te maken met de vreselijke woorden en daden van mensen van zo lang geleden?

Ga anders naar de Biblebelt en neem een pamflet mee met daarop de tekst 'christenen zijn antisemieten!' Want hier word je door iedereen genegeerd.

[modbreak Bonjour, 21:32] Piebe laat dit. Dit past helemaal binnen het topic. Geen enkele reden om steeds zo tegen Callista in te gaan.
coby2

Bericht door coby2 »

Piebe Paulusma schreef:
20 apr 2021, 21:09
callista schreef:

Ga anders naar de Biblebelt en neem een pamflet mee met daarop de tekst 'christenen zijn antisemieten!' Want hier word je door iedereen genegeerd.
Dat boek is van Michael Brown, die ook met die preterist heeft gedebatteerd. Die man van dat filmpje dat je niet hebt bekeken dacht dat christenen klauwen hadden en tanden als Dracula en ze kwamen hun bloed drinken. Hij zegt het zo grappig, maar een ander was gewoon verteld door zijn opa en oma: niet het N.T. lezen, want is door Jodenmoordenaars geschreven. Daarom gaan ze niet evangeliseren daar als heiden-christenen, omdat je daar rekening mee moet houden, maar ja, ondertussen wou die man zelfmoord plegen en dankzij zo'n Amerikaanse vrouw die gewoon komt vragen of hij Jezus kent, leeft ie nog.
Piebe Paulusma

coby2 schreef:
20 apr 2021, 21:47
Piebe Paulusma schreef:
callista schreef:

Dat boek is van Michael Brown, die ook met die preterist heeft gedebatteerd.
Met Don Preston ja, ik vind het nadeel van zulke debatten dat de betere spreker vaak gelijk krijgt ongeacht inhoud. Het is me ook te langdradig, ook die filmpjes van de heer Preston ga ik niet zitten kijken. Dan zijn er wel betere video's! :clown:
coby2 schreef:
Die man van dat filmpje dat je niet hebt bekeken dacht dat christenen klauwen hadden en tanden als Dracula en ze kwamen hun bloed drinken. Hij zegt het zo grappig, maar een ander was gewoon verteld door zijn opa en oma: niet het N.T. lezen, want is door Jodenmoordenaars geschreven. Daarom gaan ze niet evangeliseren daar als heiden-christenen, omdat je daar rekening mee moet houden, maar ja, ondertussen wou die man zelfmoord plegen en dankzij zo'n Amerikaanse vrouw die gewoon komt vragen of hij Jezus kent, leeft ie nog.
Mooi dat ie tot bekering kwam, dat toont maar aan dat ook nu nog joden zeker wel christen worden. Maar ik neem toch aan dat ie Jezus wel kende, want hij was z'n hele leven al voor hem gewaarschuwd! :lol:

Of die Amerikaanse vrouw alle krediet toekomt waag ik te betwijfelen, het kan evengoed zijn rebelse kant zijn geweest en dat hij zijn moeder eens flink wou jennen door het NT juist wél te gaan lezen en dat hij al lezende tot bekering kwam.
callista

Bericht door callista »

Als Joden het christelijke Testament lezen.....zoals Mart o.a. die Hebreeuws leest en spreekt--- dan is het meteen duidelijk hoe alles in elkaar steekt.

Maar ja...sommigen hebben daar weer een andere mening over of ze snappen het niet; willen of kunnen het niet snappen ....dat laatste is meestal het geval......helaas.
Terwijl het eigenlijk zo simpel is.
Laatst gewijzigd door callista op 20 apr 2021, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
coby2

Bericht door coby2 »

Piebe Paulusma schreef:
20 apr 2021, 22:01
coby2 schreef:
Piebe Paulusma schreef:
callista schreef:

Dat boek is van Michael Brown, die ook met die preterist heeft gedebatteerd.
Met Don Preston ja, ik vind het nadeel van zulke debatten dat de betere spreker vaak gelijk krijgt ongeacht inhoud. Het is me ook te langdradig, ook die filmpjes van de heer Preston ga ik niet zitten kijken. Dan zijn er wel betere video's! :clown:
coby2 schreef:
Die man van dat filmpje dat je niet hebt bekeken dacht dat christenen klauwen hadden en tanden als Dracula en ze kwamen hun bloed drinken. Hij zegt het zo grappig, maar een ander was gewoon verteld door zijn opa en oma: niet het N.T. lezen, want is door Jodenmoordenaars geschreven. Daarom gaan ze niet evangeliseren daar als heiden-christenen, omdat je daar rekening mee moet houden, maar ja, ondertussen wou die man zelfmoord plegen en dankzij zo'n Amerikaanse vrouw die gewoon komt vragen of hij Jezus kent, leeft ie nog.
Mooi dat ie tot bekering kwam, dat toont maar aan dat ook nu nog joden zeker wel christen worden. Maar ik neem toch aan dat ie Jezus wel kende, want hij was z'n hele leven al voor hem gewaarschuwd! :lol:

Of die Amerikaanse vrouw alle krediet toekomt waag ik te betwijfelen, het kan evengoed zijn rebelse kant zijn geweest en dat hij zijn moeder eens flink wou jennen door het NT juist wél te gaan lezen en dat hij al lezende tot bekering kwam.
Ja die andere zei dat ie het juist expres ging lezen omdat het niet mocht.
callista

Bericht door callista »

Dat joden ooit christen zullen worden is als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen
Na alles wat ze is aangedaan......
Wat een onzin lees ik hier toch...... :roll:
Piebe Paulusma

coby2 schreef:
20 apr 2021, 22:11
Piebe Paulusma schreef:
20 apr 2021, 22:01
Ja die andere zei dat ie het juist expres ging lezen omdat het niet mocht.
Dat krijg je vaak, het NT wordt dan een soort verboden vrucht. Zo zullen er nog heel wat joodse jongeren Jezus op hun jongenskamer leren kennen door stiekem de brieven van Paulus te lezen. Want Paulus zou zelfs gebroken hebben met de Thoragetrouwe christenen. Daardoor krijgen zijn brieven een bepaalde cultstatus bij rebelse joodse jongeren.
callista

Bericht door callista »

Ach....we laten het liever aan de joden zelf over; die hebben geen boodschap aan de christelijke fantasieën en invullingen.
Die kunnen zich beter bezig houden met hun eigen geloof.
Bastiaan73
Contacteer:

Bericht door Bastiaan73 »

callista schreef:
20 apr 2021, 22:16
Dat joden ooit christen zullen worden is als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen
Hoi Callista,

Uit nieuwsgierigheid: sinds wanneer en waarom voel jij je eigenlijk geroepen om namens alle joden te spreken? Ik bedoel dit niet vervelend.

Er zullen heus wel individuele joden en moslims en heidenen christen worden. Of andersom. Als iemand daar gelukkiger van wordt dan hij of zij eerst was, wat is daar dan op tegen?

Voor de duidelijkheid: ook ik vind de holocaust één van de ergste en zwartste gebeurtenissen in de menselijke geschiedenis.
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ Πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
callista

Bericht door callista »

Bastiaan73 schreef:
20 apr 2021, 22:25
callista schreef:
Hoi Callista,

Uit nieuwsgierigheid: sinds wanneer en waarom voel jij je eigenlijk geroepen om namens alle joden te spreken? Ik bedoel dit niet vervelend.

Er zullen heus wel individuele joden en moslims en heidenen christen worden. Of andersom. Als iemand daar gelukkiger van wordt dan hij of zij eerst was, wat is daar dan op tegen?

Voor de duidelijkheid: ook ik vind de holocaust één van de ergste en zwartste gebeurtenissen in de menselijke geschiedenis.
Ja en het is duidelijk hoe dat ontstaan is....
Lees mijn eerdere berichten en ook dit:

Piebe Paulusma

callista schreef:
20 apr 2021, 22:23
Ach....we laten het liever aan de joden zelf over; die hebben geen boodschap aan de christelijke fantasieën en invullingen.
O ja? Waarom heeft Jahweh dan niks gedaan? ;)

En voor de tiende keer: het is geen geloof, want wie de geboden doet zal leven.
Piebe Paulusma

Bastiaan73 schreef:
Daar is helemaal niks op tegen. Joodse mensen die zich bekeren tot Christus zijn evengoed welkom, want er is geen onderscheid in Jezus.
callista

Bericht door callista »

Piebe Paulusma schreef:
20 apr 2021, 22:29
callista schreef:
20 apr 2021, 22:23
O ja? Waarom heeft Jahweh dan niks gedaan? ;)

En voor de tiende keer: het is geen geloof, want wie de geboden doet zal leven.
Jij bent hier alleen maar bezig om dit topic te verstjeren.......dus ga wat anders doen.
Piebe Paulusma

callista schreef:
20 apr 2021, 22:28
Bastiaan73 schreef:
callista schreef:
Hoi Callista,

Ja en het is duidelijk hoe dat ontstaan is....
Lees mijn eerdere berichten en ook dit:

Die staan hier. Mijn hemel! En dan zeggen ze dat ik een obsessie met joden heb! :shock:
Plaats reactie