Visioenen

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Visioenen

Bericht door MagereHein »

Zolderworm schreef: 24 nov 2021, 09:20 in India zijn hindoegoden gezien door mensen die zelf geen hindoe waren. Er staat er zelfs een op video. Die was te zien in dat tv-programma dat van video's beoordeelde of ze echt waren of fake. Volgens mij werd deze als onverklaarbaar beoordeeld. Hoe heet dat programma okeweer? The proof is out there.
Ik denk niet dat zulke goden echt bestaan, maar dat ze in de collectieve psyche zitten van een bepaald volk, een soort gemeenschappelijk bewustzijn. En ook anderen met een ander geloof kunnen dit ter plekke oppikken.
Dat denk ik ook. Visioenen van tot dan toe onbekende soorten/goden/verschijningen hoor je niet. Wat ik me afvraag is hoe dicht een visioen bij een droom zit. Misschien een soort dagdroom? Kan er zelf niet over meepraten. Ik droom wel, maar om dan te spreken van een visioen...
("The proof is out there" ken ik alleen van Fox Mulder uit de X-files)
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Visioenen

Bericht door Bonjour »

Zolderworm schreef: 24 nov 2021, 09:20
Ja, in India zijn hindoegoden gezien door mensen die zelf geen hindoe waren. Er staat er zelfs een op video. Die was te zien in dat tv-programma dat van video's beoordeelde of ze echt waren of fake. Volgens mij werd deze als onverklaarbaar beoordeeld. Hoe heet dat programma okeweer? The proof is out there.
Ik denk niet dat zulke goden echt bestaan, maar dat ze in de collectieve psyche zitten van een bepaald volk, een soort gemeenschappelijk bewustzijn. En ook anderen met een ander geloof kunnen dit ter plekke oppikken.
Als je opgroeit tussen mensen die in hindoegoden geloven, kan ik me nog voorstellen dat iemand een droomm of visioen heeft met een dergelijke god. Dat hoeft nog niet zo bij zonder te zijn.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Visioenen

Bericht door Zolderworm »

MagereHein schreef: 24 nov 2021, 09:54
Zolderworm schreef: 24 nov 2021, 09:20 in India zijn hindoegoden gezien door mensen die zelf geen hindoe waren. Er staat er zelfs een op video. Die was te zien in dat tv-programma dat van video's beoordeelde of ze echt waren of fake. Volgens mij werd deze als onverklaarbaar beoordeeld. Hoe heet dat programma okeweer? The proof is out there.
Ik denk niet dat zulke goden echt bestaan, maar dat ze in de collectieve psyche zitten van een bepaald volk, een soort gemeenschappelijk bewustzijn. En ook anderen met een ander geloof kunnen dit ter plekke oppikken.
Dat denk ik ook. Visioenen van tot dan toe onbekende soorten/goden/verschijningen hoor je niet. Wat ik me afvraag is hoe dicht een visioen bij een droom zit. Misschien een soort dagdroom? Kan er zelf niet over meepraten. Ik droom wel, maar om dan te spreken van een visioen...
("The proof is out there" ken ik alleen van Fox Mulder uit de X-files)
Nee, "The proof is out there" is een tv-programna op History Channel. Maar ook Fox Mulder natuurlijk. Dat mensen met een ander geloof visioenen of een soort heldere dromen overdag krijgen van plaatselijke goden, zou ik me kunnen voorstellen. Maar dit was echt een filmpje. Ik zal eens kijken of ik het nog kan vinden.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Visioenen

Bericht door Zolderworm »

Bonjour schreef: 24 nov 2021, 10:11
Zolderworm schreef: 24 nov 2021, 09:20
Ja, in India zijn hindoegoden gezien door mensen die zelf geen hindoe waren. Er staat er zelfs een op video. Die was te zien in dat tv-programma dat van video's beoordeelde of ze echt waren of fake. Volgens mij werd deze als onverklaarbaar beoordeeld. Hoe heet dat programma okeweer? The proof is out there.
Ik denk niet dat zulke goden echt bestaan, maar dat ze in de collectieve psyche zitten van een bepaald volk, een soort gemeenschappelijk bewustzijn. En ook anderen met een ander geloof kunnen dit ter plekke oppikken.
Als je opgroeit tussen mensen die in hindoegoden geloven, kan ik me nog voorstellen dat iemand een droomm of visioen heeft met een dergelijke god. Dat hoeft nog niet zo bij zonder te zijn.
Nee, maar dit was een filmpje. Ik moet eens proberen het weer te vinden.
Je hebt ook het Phillip experiment. Een groep besloot zelf een overledene te creëren en deze via een spiritistische sceance op te roepen. Ze verzonnen een levensverhaal, een carrière, uiterlijk enzovoort. Bij de sceance vervolgens kwam deze zelf gecreëerde geest door en vertelde via raps van alles over zichzelf. :lol: Maar dit ging nooit de informatie te buiten die ze er hadden ingestopt.
Moet ook iets te maken hebben met een soort van collectieve geest, waar Carl Jung het ook over had. Een deel van de geest als niet-gepersonifieerd. Sheldrake had het daarover.
https://www.liveabout.com/how-to-create-a-ghost-2594058
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Visioenen

Bericht door Petra »

peda schreef: 23 nov 2021, 09:32
Petra schreef: 23 nov 2021, 06:47

@Zolderworm.
Je schrijft over je uittredingen en de astrale wereld, je schrijft over je zus die geesten ziet, en een kennis die met een geest sprak en daarna zelfs een 19e eeuwse vrouw zag, overleden kinderen die poltergeistverschijnselen kunnen opwekken... schaar je dat ook onder visioenen ?
En hoe zit dat dan met Paulus. Waarom vind je zijn visioenen een truc en die van andere mensen niet ?
Hoe maak je onderscheid ?
Hoe bepaal je welke verhalen (visioenen/verschijningen/stemmen horen/e.d.) je wel of niet geloofwaardig vindt?
De persoonlijke basis-overtuiging bepaalt m.i. dominant de uitslag. Wie niets ziet in het christendom plaatst geen vertolker van het christendom in de schijnwerper, maar wel die verklaringen die sporen met het eigen geloof. Zo ook de bekende vraag waarom Maria verschijningen exclusief voorkomen onder RKK gelovigen. Je treft het ook aan onder mystici die zich nadrukkelijk scharen onder een specifieke geloofsrichting, dan worden ervaringen beschreven die herkenbaar zijn vanuit de specifieke geloofsinhoud.
Uiteraard heb je weer gelijk.
Maar hm... ik vroeg me wel af of er iets objectiefs over af te roepen is. Ik neem aan dat er ook in het christendom niet elk op visioen/verschijning halleluja wordt geroepen maar dat er bepaalde criteria zijn o.i.d. om een waarheidsgehalte te bemeten. Mohammed ging op pad met Gabriel, Gabriel was ook de engel die met Josef en Maria sprak. Is Gabriel vaak de communicatie engel ?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Visioenen

Bericht door Petra »

Gait schreef: 23 nov 2021, 10:48
Petra schreef: 23 nov 2021, 06:58

Het topic Waaorm werd aan Paulus zoveel gezag toegekend gaat over Paulus. In de TS staan ook artikelen gelinkt over die theorie.
Dit topic gaat over visoenen in het algemeen en waarom men visoenen al of niet geloofwaardig vindt.
Op dit moment ben ik erg in strijd met God. Hij flikt me dingen die ik niet achter Hem zocht. Ik kan het niet geloven wat ik in mijn leven zie en ik geloof het ook niet. God is groter dan de gebrokenheid die ik nu mee maak. Dus ik wacht op wat Hij doet. God voert iets in Zijn schild.
Doet me denken aan het Job epos, die kreeg me een portie narigheid en was ook flink kwaad op God.
Heb je Job nog wel 's gelezen?

Gait schreef: 23 nov 2021, 10:48 Visioenen. Ik geloof velen die passen bij mijn idee van God. Het idee van wat de bijbel zegt. Er zijn ook visioenen uit het rijk van de duisternis. Waar de grens ligt is voor mij schimmig. Kan iemand die Jezus niet kent een visioen krijgen? Van God? Ik denk het wel. God houdt rekening met het niveau en levensbeschouwing van Zijn schepselen.
Als iemand die Jezus niet kent een visioen van Jezus krijgt.. hoe weet diegene dan dat het Jezus is?
Zegt Jezus dan "Hallo ik ben Jezus" ? Maar dat zegt diegene niks.
Of neem Gabriel dat is naar ik gelezen heb ook een drukke communicator met mensen, maar elke engel/demon/spook etc. kan zich voordoen als Gabriel of Jezus of roep maar.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Visioenen

Bericht door Vertrokken user_7 »

Petra schreef: 24 nov 2021, 11:10
Gait schreef: 23 nov 2021, 10:48

Op dit moment ben ik erg in strijd met God. Hij flikt me dingen die ik niet achter Hem zocht. Ik kan het niet geloven wat ik in mijn leven zie en ik geloof het ook niet. God is groter dan de gebrokenheid die ik nu mee maak. Dus ik wacht op wat Hij doet. God voert iets in Zijn schild.
Doet me denken aan het Job epos, die kreeg me een portie narigheid en was ook flink kwaad op God.
Heb je Job nog wel 's gelezen?
Ja, een inspirerend boek. Zo bekeken heeft God me nog gespaard. Mijn huis, werk en dochter heb ik nog. :)
Gait schreef: 23 nov 2021, 10:48 Visioenen. Ik geloof velen die passen bij mijn idee van God. Het idee van wat de bijbel zegt. Er zijn ook visioenen uit het rijk van de duisternis. Waar de grens ligt is voor mij schimmig. Kan iemand die Jezus niet kent een visioen krijgen? Van God? Ik denk het wel. God houdt rekening met het niveau en levensbeschouwing van Zijn schepselen.
Als iemand die Jezus niet kent een visioen van Jezus krijgt.. hoe weet diegene dan dat het Jezus is?
Zegt Jezus dan "Hallo ik ben Jezus" ? Maar dat zegt diegene niks.
Of neem Gabriel dat is naar ik gelezen heb ook een drukke communicator met mensen, maar elke engel/demon/spook etc. kan zich voordoen als Gabriel of Jezus of roep maar.
Veel mensen weten wel iets van het christendom af. Er zijn echter ook stammen die er echt onbekend mee zijn en dan een profetie mee krijgen over een licht dat iemand hen komt brengen. Een evangelist komt vervolgens en vindt er gehoor.
Geboren om lief te hebben.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Visioenen

Bericht door MagereHein »

Doet me allemaal een beetje denken aan een bord met glaasje schuiven. Mensen raken in extase en zien/horen en/of voelen de vreemdste dingen. M.i suggesties gegenereerd in t brein. (Dag)dromen, visioenen en beelden bij dit soort "spellen" liggen dicht bij elkaar.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Visioenen

Bericht door Zolderworm »

MagereHein schreef: 24 nov 2021, 11:22 Doet me allemaal een beetje denken aan een bord met glaasje schuiven. Mensen raken in extase en zien/horen en/of voelen de vreemdste dingen. M.i suggesties gegenereerd in t brein. (Dag)dromen, visioenen en beelden bij dit soort "spellen" liggen dicht bij elkaar.
Nou, de klopgeest die ik heb meegemaakt, klopte gewoon vrolijk door terwijl de familie en ik klaarwakker waren. Zitten we weer bij het massahysterieverhaal van Mullog. Nou we waren geen van allen hysterisch. Er waren ook nuchteren bij, die niet in spokerij geloofden. Maar die moesten toegeven dat het wel heel vreemd was. Het was niet tijdens een sceance of zo. Maar gewoon met kerstmis. Mijn zus bracht altijd wel spontaan een klopgeest mee. :lol:
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 24 nov 2021, 11:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Visioenen

Bericht door Messenger »

Ik heb me ooit op een werkweek van school op de camping voorgedaan als helderziende.
Een meisje vroeg wat ik van haar kon zien.

Ik beschreef haar kamer en de rotan-meubelen die ze zou hebben. Puur gissen was het met fantasie. Maar ze schrok enorm want bij echte toeval had ik het goed beschreven. De hele groep was flabbergasted.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Visioenen

Bericht door MagereHein »

M.a.w. Onverklaarde verschijnselen. Misschien niet onverklaarbaar.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Visioenen

Bericht door Zolderworm »

Messenger schreef: 24 nov 2021, 11:27 Ik heb me ooit op een werkweek van school op de camping voorgedaan als helderziende.
Een meisje vroeg wat ik van haar kon zien.

Ik beschreef haar kamer en de rotan-meubelen die ze zou hebben. Puur gissen was het met fantasie. Maar ze schrok enorm want bij echte toeval had ik het goed beschreven. De hele groep was flabbergasted.
Op de destijds nog lagere school vroeg de leerkracht (meester) aan de kinderen om een willekeurig getal van zes cijfers in gedachten te nemen. Maar dan zonder nullen erin en met wisselende cijfers. Ik mocht mijn getal zeggen. Een meisje trok wit weg. "Jij had precies hetzelfde getal in gedachten", zei de leerkracht. Inderdaad.
Only dead fish go with the flow
peda
Berichten: 20455
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Visioenen

Bericht door peda »

Petra schreef: 24 nov 2021, 11:05
Maar hm... ik vroeg me wel af of er iets objectiefs over af te roepen is. Ik neem aan dat er ook in het christendom niet elk op visioen/verschijning halleluja wordt geroepen maar dat er bepaalde criteria zijn o.i.d. om een waarheidsgehalte te bemeten. Mohammed ging op pad met Gabriel, Gabriel was ook de engel die met Josef en Maria sprak. Is Gabriel vaak de communicatie engel ?
Inderdaad. In Lucas 1 vers 26 staat te lezen dat God de Engel Gabriël naar Maria zond om haar de blijde boodschap te verkondigen.
Engelen worden, bijbels gezien, als boodschappers van God gezien. In de islam is die visie voortgezet.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Visioenen

Bericht door Vertrokken user_7 »

Zolderworm schreef: 24 nov 2021, 11:25
MagereHein schreef: 24 nov 2021, 11:22 Doet me allemaal een beetje denken aan een bord met glaasje schuiven. Mensen raken in extase en zien/horen en/of voelen de vreemdste dingen. M.i suggesties gegenereerd in t brein. (Dag)dromen, visioenen en beelden bij dit soort "spellen" liggen dicht bij elkaar.
Nou, de klopgeest die ik heb meegemaakt, klopte gewoon vrolijk door terwijl de familie en ik klaarwakker waren. Zitten we weer bij het massahysterieverhaal van Mullog. Nou we waren geen van allen hysterisch. Er waren ook nuchteren bij, die niet in spokerij geloofden. Maar die moesten toegeven dat het wel heel vreemd was. Het was niet tijdens een sceance of zo. Maar gewoon met kerstmis. Mijn zus bracht altijd wel spontaan een klopgeest mee. :lol:
Vind ik altijd appart , al dat geklop.
Jezus zegt: "ik sta aan de deur en Ik klop" in Openbaringen tegen de gemeente van Laodicea. Maar Hij was het niet, denk ik :geek:
Geboren om lief te hebben.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Visioenen

Bericht door Zolderworm »

Gait schreef: 24 nov 2021, 12:09
Zolderworm schreef: 24 nov 2021, 11:25
Nou, de klopgeest die ik heb meegemaakt, klopte gewoon vrolijk door terwijl de familie en ik klaarwakker waren. Zitten we weer bij het massahysterieverhaal van Mullog. Nou we waren geen van allen hysterisch. Er waren ook nuchteren bij, die niet in spokerij geloofden. Maar die moesten toegeven dat het wel heel vreemd was. Het was niet tijdens een sceance of zo. Maar gewoon met kerstmis. Mijn zus bracht altijd wel spontaan een klopgeest mee. :lol:
Vind ik altijd appart , al dat geklop.
Jezus zegt: "ik sta aan de deur en Ik klop" in Openbaringen tegen de gemeente van Laodicea. Maar Hij was het niet, denk ik :geek:
Nee, we weten niet wie het wel was.
Only dead fish go with the flow
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Visioenen

Bericht door hopper »

Zolderworm schreef: 24 nov 2021, 12:52
Gait schreef: 24 nov 2021, 12:09
Vind ik altijd appart , al dat geklop.
Jezus zegt: "ik sta aan de deur en Ik klop" in Openbaringen tegen de gemeente van Laodicea. Maar Hij was het niet, denk ik :geek:
Nee, we weten niet wie het wel was.
Je kunt toch niet weten of het ja/nee Jezus was? Geen mens die weet hoe hij er uit zag.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Visioenen

Bericht door Zolderworm »

hopper schreef: 24 nov 2021, 12:54
Zolderworm schreef: 24 nov 2021, 12:52
Nee, we weten niet wie het wel was.
Je kunt toch niet weten of het ja/nee Jezus was? Geen mens die weet hoe hij er uit zag.
Het was een heel snel kloppen tegen een po, die onder het bed stond. Ik denk niet dat Jezus zich zo aankondigt.
Only dead fish go with the flow
peda
Berichten: 20455
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Visioenen

Bericht door peda »

Zolderworm schreef: 24 nov 2021, 13:49
hopper schreef: 24 nov 2021, 12:54

Je kunt toch niet weten of het ja/nee Jezus was? Geen mens die weet hoe hij er uit zag.
Het was een heel snel kloppen tegen een po, die onder het bed stond. Ik denk niet dat Jezus zich zo aankondigt.
Van een geestelijke stofwisseling is mij althans uit de literatuur niets bekend. Het blijft een raadsel hoe een onstoffelijke geest kan kloppen op een stoffelijke po. Maar Jezus kon na zijn opstanding ook onmogelijke dingen doen. Vreemd dat onstoffelijk po kloppen door geest bij sommigen niet tot verbazing leidt, maar het onstoffelijk optreden van de Opgestane tezelfdertijd met hilariteit wordt begroet. Zal wel aan de naam Jezus liggen. :lol:
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Visioenen

Bericht door Zolderworm »

peda schreef: 24 nov 2021, 14:08
Zolderworm schreef: 24 nov 2021, 13:49
Het was een heel snel kloppen tegen een po, die onder het bed stond. Ik denk niet dat Jezus zich zo aankondigt.
Van een geestelijke stofwisseling is mij althans uit de literatuur niets bekend. Het blijft een raadsel hoe een onstoffelijke geest kan kloppen op een stoffelijke po. Maar Jezus kon na zijn opstanding ook onmogelijke dingen doen. Vreemd dat onstoffelijk po kloppen door geest bij sommigen niet tot verbazing leidt, maar het onstoffelijk optreden van de Opgestane tezelfdertijd met hilariteit wordt begroet. Zal wel aan de naam Jezus liggen. :lol:
Dat tikken ging in een uitzonderlijk hoog tempo. En het ging zo lang door dat je het als mens in dat tempo niet zou kunnen volhouden.
Als ik bij mijn uittredingen terugkeerde in mijn lichaam, dan gebeurde het wel eens dat er iets in huis omviel. Ook hebben we hier geluiden gehad een dag of twee na het overlijden van mijn schoonvader op het moment dat zijn dochter hier aanwezig was. Of ook een keer toen Trajecto hier was.
Als je uitgaat van de gedachte dat de materie eigenlijk een soort geest in feestverpakking is, dan kun je deze processen wel begrijpen. Nou ja, begrijpen?
Only dead fish go with the flow
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Visioenen

Bericht door Willempie »

Zolderworm schreef: 24 nov 2021, 11:25
MagereHein schreef: 24 nov 2021, 11:22 Doet me allemaal een beetje denken aan een bord met glaasje schuiven. Mensen raken in extase en zien/horen en/of voelen de vreemdste dingen. M.i suggesties gegenereerd in t brein. (Dag)dromen, visioenen en beelden bij dit soort "spellen" liggen dicht bij elkaar.
Nou, de klopgeest die ik heb meegemaakt, klopte gewoon vrolijk door terwijl de familie en ik klaarwakker waren. Zitten we weer bij het massahysterieverhaal van Mullog. Nou we waren geen van allen hysterisch. Er waren ook nuchteren bij, die niet in spokerij geloofden. Maar die moesten toegeven dat het wel heel vreemd was. Het was niet tijdens een sceance of zo. Maar gewoon met kerstmis. Mijn zus bracht altijd wel spontaan een klopgeest mee. :lol:
Ik heb het ook meegemaakt. Tegenover ons werden er spiritistische seances gehouden. Mijn vrouw en ik hebben daar toen smakelijk om gelachen en blijkbaar houden die demonische geesten daar niet zo van want het was ook onmiddellijk afgelopen met die flauwekul.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Visioenen

Bericht door Zolderworm »

Willempie schreef: 24 nov 2021, 15:28
Zolderworm schreef: 24 nov 2021, 11:25
Nou, de klopgeest die ik heb meegemaakt, klopte gewoon vrolijk door terwijl de familie en ik klaarwakker waren. Zitten we weer bij het massahysterieverhaal van Mullog. Nou we waren geen van allen hysterisch. Er waren ook nuchteren bij, die niet in spokerij geloofden. Maar die moesten toegeven dat het wel heel vreemd was. Het was niet tijdens een sceance of zo. Maar gewoon met kerstmis. Mijn zus bracht altijd wel spontaan een klopgeest mee. :lol:
Ik heb het ook meegemaakt. Tegenover ons werden er spiritistische seances gehouden. Mijn vrouw en ik hebben daar toen smakelijk om gelachen en blijkbaar houden die demonische geesten daar niet zo van want het was ook onmiddellijk afgelopen met die flauwekul.
Welke flauwekul precies? De seances? En wat gebeurde er dan?
Only dead fish go with the flow
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Visioenen

Bericht door Willempie »

.
Laatst gewijzigd door Willempie op 24 nov 2021, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Visioenen

Bericht door Willempie »

Zolderworm schreef: 24 nov 2021, 15:32
Welke flauwekul precies? De seances? En wat gebeurde er dan?
Voetstappen in de gang en onze buurvrouw kreeg 's-nachts bezoek aan haar bed. Die was werkelijk doodsbang en we moesten haar opvangen. Je moet die geesten gewoon uitlachen. Daar kunnen ze niet goed tegen.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Visioenen

Bericht door Zolderworm »

Willempie schreef: 24 nov 2021, 15:57
Zolderworm schreef: 24 nov 2021, 15:32
Welke flauwekul precies? De seances? En wat gebeurde er dan?
Voetstappen in de gang en onze buurvrouw kreeg 's-nachts bezoek aan haar bed. Die was werkelijk doodsbang en we moesten haar opvangen. Je moet die geesten gewoon uitlachen. Daar kunnen ze niet goed tegen.
Dat is inderdaad het punt. Veel van die geesten willen gewoon niet meer weg.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Visioenen

Bericht door MagereHein »

Zolderworm schreef: 24 nov 2021, 13:49 Het was een heel snel kloppen tegen een po, die onder het bed stond. Ik denk niet dat Jezus zich zo aankondigt.
:lol:
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Plaats reactie