Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door Messenger »

Petra schreef: 12 nov 2021, 08:12 Wat is er concreet voor nodig om gered te worden ?
Niets. Als er al gered moet worden, zal God iedereen redden.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door Petra »

Snelheid schreef: 11 nov 2021, 20:55 De zogenaamd vrijzinnig gelovigen zij ten diepste vijanden het het Levendschenkend Kruis.
Hoezo dan?
Wat doen ze dan wat zo vreselijk is dat je ze zelfs als vijanden ziet ?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door Petra »

Messenger schreef: 12 nov 2021, 08:17
Petra schreef: 12 nov 2021, 08:12 Wat is er concreet voor nodig om gered te worden ?
Niets. Als er al gered moet worden, zal God iedereen redden.
Jahaaa Messenger... volgens jou !!!

Maar waar ik nou maar niet achter kom is hoe dat bij andere geloofsgemeenschappen werkt; concreet dan!
Ik lees aan alle kanten wel.. dat alle mensen zondig zijn en dat we gered moeten worden, en dat we daarvoor Jezus moeten navolgen, maar wat dat dan precies inhoudt.. is me te vaag.
En dan bedoel ik.. voor de gewone mens die in de gewone wereld leeft. Het merendeel der mensheid leeft nou eenmaal niet in een klooster of celibaat, dus die willen een huisje en kindjes, moeten allemaal geld verdienen, boodschapjes doen en roep maar. Als het een beetje meezit kom je er ook nog aan toe om een beetje naar je familie, vrienden en buren om te kijken.
Of je daarbij nou veel, weinig of nooit bidt of al dan niet in een Kerk zit op zondag... maakt imo geen verschil.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door Willempie »

Petra schreef: 10 nov 2021, 12:52
Hi Willempie,
Nou ben ik helemaal niet zo bekend met kerken dus ik bedoelde Nederlandse kerken, die in de VS ken ik al helemaal niet.
Ik heb wel even snel op die site gekeken maar daar lees ik:
Confronterende prediking (die van tijd tot tijd naast gezonde lering nodig is), wordt meer en meer als al te radicaal beschouwd. Een prediking met een krachtige oproep tot bekering, heiligmaking en breken met zonde wordt schaars. Predikers geloven de leugen dat je mensen niet bang moet maken met de hel en Gods toorn. Men heeft blijkbaar nooit Lukas 12:4-5 en 2 Korinthe 5:11 gelezen.
Ondanks dat ik een link gaf naar het artikel ben ik het er niet voor honderd procent mee eens. Het was een voorbeeld. Ik vind het bijvoorbeeld niet goed dat er een naam wordt genoemd. Dat krijg je toch weer veroordeling van een persoon. Ik zou dat zelf niet doen.

Een lichaam kan niet blijvend bestaan zonder een vorm van discipline, ook een geestelijk lichaam niet. Er moet dus een balans zijn tussen vrijheid en orde. Daarnaast moet zonde gewoon bij de naam genoemd kunnen worden, zonder dat het tot veroordeling leidt, en zeker al helemaal niet tot muggenzifterij. Bovendien gaat het niet primair over uiterlijke zaken maar over innerlijke zonden. Het moet bijvoorbeeld niet gaan over roken maar wel over hoogmoed, haat, geldzucht e.d. Het evangelie dient ook niet verbasterd te worden tot een soort van goed gevoel boodschap want dat is het geenszins.

Over het algemeen staat het evangelie wel centraal. Jammer genoeg is er veel geneuzel over bijkomstigheden. Niet dat daar niet over gepraat mag worden maar het mag nooit tot verdeeldheid leiden.

En als we erkennen deel uit te maken van hetzelfde lichaam dienen we elkaar te aanvaarden zoals we zijn. Daar hoort een ander veroordelen niet bij. Pluriformiteit is mooi en goed. Als we allemaal hetzelfde zouden zijn en denken hoefden we ook niet te leren om elkaar lief te hebben en te accepteren.
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door Willempie »

Petra schreef: 12 nov 2021, 08:47
Messenger schreef: 12 nov 2021, 08:17
Niets. Als er al gered moet worden, zal God iedereen redden.
Jahaaa Messenger... volgens jou !!!

Maar waar ik nou maar niet achter kom is hoe dat bij andere geloofsgemeenschappen werkt; concreet dan!
Ik lees aan alle kanten wel.. dat alle mensen zondig zijn en dat we gered moeten worden, en dat we daarvoor Jezus moeten navolgen, maar wat dat dan precies inhoudt.. is me te vaag.
En dan bedoel ik.. voor de gewone mens die in de gewone wereld leeft. Het merendeel der mensheid leeft nou eenmaal niet in een klooster of celibaat, dus die willen een huisje en kindjes, moeten allemaal geld verdienen, boodschapjes doen en roep maar. Als het een beetje meezit kom je er ook nog aan toe om een beetje naar je familie, vrienden en buren om te kijken.
Of je daarbij nou veel, weinig of nooit bidt of al dan niet in een Kerk zit op zondag... maakt imo geen verschil.
Het evangelie (blijde boodschap), dat de basis is of behoort te zijn, leert niet dat je allemaal dingen voor God moet doen maar dat Hij het al heeft volbracht. De navolging van Jezus is een vrijwillige zaak die je niet moet onderschatten want het kost je alles. God heeft een plan en wil daarbij mensen gebruiken die Hem vertrouwen en gehoorzamen. In hoeverre we dat werkelijk doen is van een andere orde dan ons gered te weten door het offer dat God voor ons heeft gebracht.
peda
Berichten: 20455
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door peda »

God heeft in de klassiek christelijke visie inderdaad een Heilsplan met de mensen, maar dat plan betekent niet dat zoals in de visie van Messenger iedere wereldburger op aarde kan doen en laten wat hij/ zij goeddunkt. Of dat zoals bij de christelijke Alverzoeners ook na de dood nog een herbezinning mogelijk is. Heel concreet zijn er weldegelijk stevige voorwaarden verbonden aan het Plan van God en wie daar niet toe bereid is om aan te voldoen, kan het naar de christelijke klassieke visie dan wel schudden. Dat schudden wordt beargumenteerd met een opsomming van teksten. Uiteraard zijn er christenen die de voorwaarden om mee te mogen of kunnen doen met het Plan, veel soepeler zien. Ik noem hen de "" rekkelingen "' en bijvoorbeeld bij de Alverzoeners kunnen ook de hier op aarde notoire god-ontkenners na hun dood nog meedoen met de herkansing. Zoals de boom valt bij de dood zo wordt hij/ zij geoordeeld, is niet het credo van de Alverzoening. Kortom door het bestaan van de christelijke "" rekkelingen "" is het christendom enorm kleurrijk geworden en dat geldt ook voor de kijk op het Plan. Zo kan er ook aan het Plan deelgenomen worden zonder geloof in het Kruisoffer, zichtbaar onder de christelijke humanisten. Christelijke "' rekkelingen "" zullen m.i. makkelijker warm lopen voor universele opvattingen als de klassiek gelovenden, voor de laatsten zal brede geloofseenheid wel een grens te ver zijn.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door Petra »

peda schreef: 12 nov 2021, 14:31 God heeft in de klassiek christelijke visie inderdaad een Heilsplan met de mensen, maar dat plan betekent niet dat zoals in de visie van Messenger iedere wereldburger op aarde kan doen en laten wat hij/ zij goeddunkt. Of dat zoals bij de christelijke Alverzoeners ook na de dood nog een herbezinning mogelijk is. Heel concreet zijn er weldegelijk stevige voorwaarden verbonden aan het Plan van God en wie daar niet toe bereid is om aan te voldoen, kan het naar de christelijke klassieke visie dan wel schudden. Dat schudden wordt beargumenteerd met een opsomming van teksten. Uiteraard zijn er christenen die de voorwaarden om mee te mogen of kunnen doen met het Plan, veel soepeler zien. Ik noem hen de "" rekkelingen "' en bijvoorbeeld bij de Alverzoeners kunnen ook de hier op aarde notoire god-ontkenners na hun dood nog meedoen met de herkansing. Zoals de boom valt bij de dood zo wordt hij/ zij geoordeeld, is niet het credo van de Alverzoening. Kortom door het bestaan van de christelijke "" rekkelingen "" is het christendom enorm kleurrijk geworden en dat geldt ook voor de kijk op het Plan. Zo kan er ook aan het Plan deelgenomen worden zonder geloof in het Kruisoffer, zichtbaar onder de christelijke humanisten. Christelijke "' rekkelingen "" zullen m.i. makkelijker warm lopen voor universele opvattingen als de klassiek gelovenden, voor de laatsten zal brede geloofseenheid wel een grens te ver zijn.
Maar ik WIL pertinent NIET naar een hemel waar het merendeel der mensheid uit weggesaneerd is. Steek die nare kille rothemel dan ook maar in je r**t denk ik dan. Ik snap gewoonweg niet hoe mensen het voor elkaar krijgen om dat wel te willen.
Liever solidair het vagevuur in dan moeten toekijken vanuit je hemelse zaligheid.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door Willempie »

Petra schreef: 12 nov 2021, 15:28
peda schreef: 12 nov 2021, 14:31 God heeft in de klassiek christelijke visie inderdaad een Heilsplan met de mensen, maar dat plan betekent niet dat zoals in de visie van Messenger iedere wereldburger op aarde kan doen en laten wat hij/ zij goeddunkt. Of dat zoals bij de christelijke Alverzoeners ook na de dood nog een herbezinning mogelijk is. Heel concreet zijn er weldegelijk stevige voorwaarden verbonden aan het Plan van God en wie daar niet toe bereid is om aan te voldoen, kan het naar de christelijke klassieke visie dan wel schudden. Dat schudden wordt beargumenteerd met een opsomming van teksten. Uiteraard zijn er christenen die de voorwaarden om mee te mogen of kunnen doen met het Plan, veel soepeler zien. Ik noem hen de "" rekkelingen "' en bijvoorbeeld bij de Alverzoeners kunnen ook de hier op aarde notoire god-ontkenners na hun dood nog meedoen met de herkansing. Zoals de boom valt bij de dood zo wordt hij/ zij geoordeeld, is niet het credo van de Alverzoening. Kortom door het bestaan van de christelijke "" rekkelingen "" is het christendom enorm kleurrijk geworden en dat geldt ook voor de kijk op het Plan. Zo kan er ook aan het Plan deelgenomen worden zonder geloof in het Kruisoffer, zichtbaar onder de christelijke humanisten. Christelijke "' rekkelingen "" zullen m.i. makkelijker warm lopen voor universele opvattingen als de klassiek gelovenden, voor de laatsten zal brede geloofseenheid wel een grens te ver zijn.
Maar ik WIL pertinent NIET naar een hemel waar het merendeel der mensheid uit weggesaneerd is. Steek die nare kille rothemel dan ook maar in je r**t denk ik dan. Ik snap gewoonweg niet hoe mensen het voor elkaar krijgen om dat wel te willen.
Liever solidair het vagevuur in dan moeten toekijken vanuit je hemelse zaligheid.
Dit begrijp ik heel erg goed. ik zou het volledig met je eens zijn als ik niet ondertussen had begrepen dat de sleutel van de hel aan de binnenkant zit.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door hopper »

https://www.trouw.nl/binnenland/veel-er ... ~b23f1758/

De hel is mss wel te verkiezen. Als Kersten in de hemel is gekomen begint hij daar een oorlogje tegen de 'Roomsen', die nog erger zijn dan Hitler.
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door small brother »

Messenger schreef: 12 nov 2021, 08:17
Petra schreef: 12 nov 2021, 08:12 Wat is er concreet voor nodig om gered te worden ?
Niets. Als er al gered moet worden, zal God iedereen redden.
Alles. Jezelf uitschakelen. Want hoe vaak je ook gered wordt, zodra je het zelf weer mag doen, verpruts je het weer. En redding als automatisme koppelen aan alles wat je doet, is miskennen dat je zelf nog eigen wil en leven hebt.

En als je het uit jezelf al goed doet, dan heb je ook geen redding nodig.

Dat ingeval van redding van een ziel van goede wil, ook elke ziel gered zal worden, lijkt mij in strijd met de logica dat een ziel van goede wil redding zoekt en behoeft, terwijl de ziel van kwade wil duidelijk anders omgaat met zichzelf.

Merk op dat eens, alle ziel zal zien en buigen. Alsdan zal het mindere graag met minder genoegen nemen. Want ook de tegenstanders buigen. En lichtzinnig omgaan met genade, is als een 150 pk hangen aan een valk. Een geval van grote krachten uitoefenen, zonder macht en zonder inzicht en gebruik van de aanwezige middelen, en met averechtse effecten op de gezochte bedoeling.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door Messenger »

small brother schreef: 12 nov 2021, 21:47
Messenger schreef: 12 nov 2021, 08:17
Niets. Als er al gered moet worden, zal God iedereen redden.
Alles. Jezelf uitschakelen. Want hoe vaak je ook gered wordt, zodra je het zelf weer mag doen, verpruts je het weer. En redding als automatisme koppelen aan alles wat je doet, is miskennen dat je zelf nog eigen wil en leven hebt.

En als je het uit jezelf al goed doet, dan heb je ook geen redding nodig.

Dat ingeval van redding van een ziel van goede wil, ook elke ziel gered zal worden, lijkt mij in strijd met de logica dat een ziel van goede wil redding zoekt en behoeft, terwijl de ziel van kwade wil duidelijk anders omgaat met zichzelf.

Merk op dat eens, alle ziel zal zien en buigen. Alsdan zal het mindere graag met minder genoegen nemen. Want ook de tegenstanders buigen. En lichtzinnig omgaan met genade, is als een 150 pk hangen aan een valk. Een geval van grote krachten uitoefenen, zonder macht en zonder inzicht en gebruik van de aanwezige middelen, en met averechtse effecten op de gezochte bedoeling.
God maakt geen onderscheid tussen 'goed' en 'slecht', dat is mensenwerk.
Liefde maakt geen onderscheid, dus God ook niet, want die liefde is onvoorwaardelijk en om niet en oordeelt niet.

Bovendien zijn alle zielen deel van Gods wezen en is elk oordeel daardoor over God zelf.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door small brother »

Messenger schreef: 13 nov 2021, 08:59 God maakt geen onderscheid tussen 'goed' en 'slecht', dat is mensenwerk.
Liefde maakt geen onderscheid, dus God ook niet, want die liefde is onvoorwaardelijk en om niet en oordeelt niet.

Bovendien zijn alle zielen deel van Gods wezen en is elk oordeel daardoor over God zelf.
1. God maakt wel onderscheid; was dat anders dan zou goed evengoed zijn als kwaad, wat inderdaad zo is onder planten en een aantal dieren. Dat maakt dat jij aan God toerekent gelijk te zijn aan de dieren, of minder nog dan dat, en jezelf daarboven stelt.

2.Liefde onderscheidt wel degelijk. Uit liefde eet je je konijn niet op. Uit liefde bevrijd je een wolf uit een strik.
Alle liefde is altijd voorwaardelijk. De liefde voor je konijn verdwijnt als hij jouw tenen afknaagt, en de liefde voor het hert wordt haat als je een spoor ziet van 40 lukraak verscheurde maar goeddeels nog levende schapen. Kies andere voorbeelden, zo je wilt, maar besef dat geen enkel voorbeeld kan verbloemen dat je stellingen grond missen.

3. Dat dan dus ook God geen onderscheid maakt, valt als conclusie volledig weg.
Alle liefde maakt onderscheid, alle liefde is voorwaardelijk, en alle liefde oordeelt.
Want het is al een oordeel om lief te willen hebben. Dat is een oordeel met een reden, en die reden en dat oordeel hangt samen met de waardering voor wat je onderwerp van liefde doet in zichzelf of met zijn of haar middelen in zichzelf of met zijn of haar omgeving.

Waarom zou je onderscheid maken aan mensen toerekenen, en dan aan God iets van mindere orde toerekenen?
Is de mens in jouw perceptie zelf god?
peda
Berichten: 20455
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door peda »

In de perceptie van Messenger is de mens inderdaad zelve God. Een andere visie als de christelijke maar wel interessant en in de uitwerking ook consistent. Kies je als uitgangspositie voor andere premissen dan verloopt het argumentatie traject tot/ met de getrokken conclusies anders. Volledig logisch overigens, zoals ik het beoordeel. Christendom is niet de Messenger God-opvatting, dat is helder en duidelijk. Wie van beiden objectief gelijk heeft, het is in mijn optiek niet te weten.
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door small brother »

peda schreef: 15 nov 2021, 12:51 In de perceptie van Messenger is de mens inderdaad zelve God. Een andere visie als de christelijke maar wel interessant en in de uitwerking ook consistent. Kies je als uitgangspositie voor andere premissen dan verloopt het argumentatie traject tot/ met de getrokken conclusies anders. Volledig logisch overigens, zoals ik het beoordeel. Christendom is niet de Messenger God-opvatting, dat is helder en duidelijk. Wie van beiden objectief gelijk heeft, het is in mijn optiek niet te weten.
Bedoel je dat je Messengers gedachtengang volgt dat liefde geen onderscheid maakt en dat liefde onvoorwaardelijk is?
peda
Berichten: 20455
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door peda »

small brother schreef: 15 nov 2021, 16:57
peda schreef: 15 nov 2021, 12:51 In de perceptie van Messenger is de mens inderdaad zelve God. Een andere visie als de christelijke maar wel interessant en in de uitwerking ook consistent. Kies je als uitgangspositie voor andere premissen dan verloopt het argumentatie traject tot/ met de getrokken conclusies anders. Volledig logisch overigens, zoals ik het beoordeel. Christendom is niet de Messenger God-opvatting, dat is helder en duidelijk. Wie van beiden objectief gelijk heeft, het is in mijn optiek niet te weten.
Bedoel je dat je Messengers gedachtengang volgt dat liefde geen onderscheid maakt en dat liefde onvoorwaardelijk is?
Vraag het voor de zekerheid aan Messenger, maar ik begrijp dat bij Messenger de Goddelijke Liefde inderdaad onvoorwaardelijk is. God Oordeelt in de optiek van Messenger niet. Het is dus niet de christelijke God.
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door small brother »

peda schreef: 15 nov 2021, 17:27
small brother schreef: 15 nov 2021, 16:57
Bedoel je dat je Messengers gedachtengang volgt dat liefde geen onderscheid maakt en dat liefde onvoorwaardelijk is?
Vraag het voor de zekerheid aan Messenger, maar ik begrijp dat bij Messenger de Goddelijke Liefde inderdaad onvoorwaardelijk is. God Oordeelt in de optiek van Messenger niet. Het is dus niet de christelijke God.
Hoezo betrek je God erbij? En waarom goddelijke liefde? De liefde is toch zeker in ieder geval iets van de mens!?
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door small brother »

Petra schreef: 12 nov 2021, 15:28 Maar ik WIL pertinent NIET naar een hemel waar het merendeel der mensheid uit weggesaneerd is.
Wil je ook per se aan Corona bezwijken, omdat er zoveel mensen aan Corona zijn bezweken?
peda
Berichten: 20455
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door peda »

small brother schreef: 15 nov 2021, 17:32
peda schreef: 15 nov 2021, 17:27

Vraag het voor de zekerheid aan Messenger, maar ik begrijp dat bij Messenger de Goddelijke Liefde inderdaad onvoorwaardelijk is. God Oordeelt in de optiek van Messenger niet. Het is dus niet de christelijke God.
Hoezo betrek je God erbij? En waarom goddelijke liefde? De liefde is toch zeker in ieder geval iets van de mens!?
Ik zou zeggen, ga in discussie met Messenger over God en de door hem geziene goddelijke liefde. Ik kan je wel alvast meedelen, dat de God van Messenger niet uit de bijbel komt.
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door small brother »

peda schreef: 15 nov 2021, 17:43
small brother schreef: 15 nov 2021, 17:32 Hoezo betrek je God erbij? En waarom goddelijke liefde? De liefde is toch zeker in ieder geval iets van de mens!?
Ik zou zeggen, ga in discussie met Messenger over God en de door hem geziene goddelijke liefde. Ik kan je wel alvast meedelen, dat de God van Messenger niet uit de bijbel komt.
Ik begrijp er niets van. je blijft God er maar bij halen, terwijl de discussie met Messenger juist volgens jou over de mens zou moeten gaan.
peda
Berichten: 20455
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door peda »

small brother schreef: 15 nov 2021, 17:50
peda schreef: 15 nov 2021, 17:43
Ik zou zeggen, ga in discussie met Messenger over God en de door hem geziene goddelijke liefde. Ik kan je wel alvast meedelen, dat de God van Messenger niet uit de bijbel komt.
Ik begrijp er niets van. je blijft God er maar bij halen, terwijl de discussie met Messenger juist volgens jou over de mens zou moeten gaan.
De mens bij Messenger is nu juist God, dat is het interessante van de visie van Messenger. Zo vreemd is dat overigens niet, want in de esoterie is het meer regel als uitzondering dat de mens God-gelijk is.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door Petra »

small brother schreef: 15 nov 2021, 17:38
Petra schreef: 12 nov 2021, 15:28 Maar ik WIL pertinent NIET naar een hemel waar het merendeel der mensheid uit weggesaneerd is.
Wil je ook per se aan Corona bezwijken, omdat er zoveel mensen aan Corona zijn bezweken?
Hè gatsie, nee zeg. Ik ren ook naar de prik, booster en.... roep maar wat er allemaal nog aan opties gaat komen.

Denk je dat God de niet- gevaccineerden zal straffen dan ?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door small brother »

peda schreef: 15 nov 2021, 17:58 De mens bij Messenger is nu juist God, dat is het interessante van de visie van Messenger. Zo vreemd is dat overigens niet, want in de esoterie is het meer regel als uitzondering dat de mens God-gelijk is.
Inderdaad zo vreemd is dat niet. De mens is ook in de godsdienst god. Want immers; de goden willen samenleven met de mens, en de mens wordt ook voorgesteld dat hem een leven als god te wachten kan staan. Als dan God samenleeft met de mens, kun je niet langer volhouden dat de mens geen god is. En het bewijs levert God zelf door Zichzelf in Christus waardig te achten gelijk van lichaam te worden aan de mens. En besef dat in de hemel het begrip God ook een andere strekking heeft dan, voor de mens op aarde die van Gods aanwezigheid verdreven is. Maar ik had het inmiddels al niet over God, maar over de liefde onder mensen.
Laatst gewijzigd door small brother op 15 nov 2021, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door small brother »

Petra schreef: 15 nov 2021, 18:01
small brother schreef: 15 nov 2021, 17:38 Wil je ook per se aan Corona bezwijken, omdat er zoveel mensen aan Corona zijn bezweken?
Hè gatsie, nee zeg. Ik ren ook naar de prik, booster en.... roep maar wat er allemaal nog aan opties gaat komen.
Denk je dat God de niet- gevaccineerden zal straffen dan ?
Je wilt wel bezwijken in de hel, omdat zoveel mensen daar moeten bezwijken.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door callista »

De meesten geloven niet meer in de hel...dat is een gepasseerd station.
Bovendien is dit forum ruimer dan het GKV forum......waar je ook aanwezig was..

Dat forum werd toen gesloten en daarna heeft Trajecto dit forum opgericht....met nog veel leden uit het GKV forum......die gingen mee...
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Verschillende Kerken & Één Universele Kerk ?

Bericht door Petra »

small brother schreef: 15 nov 2021, 18:30
Petra schreef: 15 nov 2021, 18:01
Hè gatsie, nee zeg. Ik ren ook naar de prik, booster en.... roep maar wat er allemaal nog aan opties gaat komen.
Denk je dat God de niet- gevaccineerden zal straffen dan ?
Je wilt wel bezwijken in de hel, omdat zoveel mensen daar moeten bezwijken.
Jazeker.
Wat mensen zichzelf en elkaar in dit leventje al of niet aandoen vind ik wat anders als God die mensen alofniet wat aandoet.. voor de eeuwigheid!
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Plaats reactie