Bidden voor anderen, waarvoor eigenlijk?

Moderator: Bonjour
Forumregels
Hier

Dit is een apart gedeelte van Christelijk, open forum.
In dit gedeelte is de vraag bespreekbaar of Jezus een historische persoon is of mogelijk niet.


Moderator: Bonjour
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bidden voor anderen, waarvoor eigenlijk?

Bericht door Gaitema »

Zolderworm schreef: 06 mar 2020, 16:02
Gaitema schreef: 06 mar 2020, 15:17
Messenger schreef: 06 mar 2020, 10:47
Gaitema schreef: 06 mar 2020, 04:59
Messenger schreef: 30 jan 2020, 14:40 Tja het christendom is ook niks voor mij.

De vrije wil betekent voor mij, dat God de mensen zegt : "Jullie wil is Mijn wil."
Een God die wil wat de mens wil? Dat lijkt me niet best. In zo'n God wil ik niet eens geloven.
Jij gelooft duidelijk niet in de vrije wil.
Kennelijk geloof je ook niet in de almacht en volmaaktheid van God, want zou je dat wel doen dan zou je weten dat de uiteindelijke uitkomst perfect is. En dat God en de mens onkwetsbaar zijn, omdat alle leed genezen en geheeld kan worden door God.

De mens kan met de vrije wil kiezen vanuit liefde en dat wat geen liefde is. Je bent geen marionet.
Gaitema schreef: Ik geloof het absoluut andersom. God wil dat de verdrietigen getroost worden. Dat weduwen en wezen opgevangen worden. De mensen willen dat vaak niet, maar daardoor past God Zijn wil niet aan. Hij wil altijd het geen dat het beste voor ons is. Als een echte Vader.
God past Zijn/Haar wil ook niet aan, want God heeft geen voorkeur. Dat neemt niet weg dat verdrietigen getroost worden, dat weduwen en wezen opgevangen worden, dat alle leed wordt genezen en geheeld.

Kijk om je heen, wordt deze wereld door de God waar jij in gelooft geleid door een echte Vader of door een afwezige huisbaas?

Zie je echte interventie door God plaatsvinden?

Als het antwoord 'nee' is, wordt de mens inderdaad de vrije wil gegeven. En kan de mens uit liefde kiezen of uit angst.
Ongeacht het resultaat, of het leidt naar massa-extinctie of naar een fantastische voortzetting van het leven, uiteindelijk is de ultieme uitkomst perfect zoals je van een volmaakte God mag verwachten.
God wil geen leed, Hij gebruikt het leed om ons te vervolmaken. Als alles goed is, zou het geen leed heten. Daarbij richt God ook geen leed aan. Dat doet het rijk van de duisternis, waar God niet in is. Want Licht en duisternis gaan niet samen.
De vrije wil is er, maar dat heeft God ook en Hij wil alleen het Licht uitdragen.
Als God het leed gebruikt om ons te vervolmaken en tegelijkertijd geen leed aanricht, dan staat hij het dus de duisternis toe om leed aan te richten. Het lijkt me dat Hij dan mede schuldig daaraan is.
Nee, want Hij heeft deze aarde aan ons in beheer gegeven en ons naar Zijn beeld geschapen. Wij zijn als beheerders van deze aarde er verantwoordelijk voor.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Bidden voor anderen, waarvoor eigenlijk?

Bericht door peda »

De vraag is of de in de bijbel beschreven God Zich ( theologisch ) wel laat verbidden. Is God niet zodanig Soeverein, dat bidden voor anderen een onzekere bezigheid is. "'Uw Wil geschiede"', staat in het belangrijke gebed, maar over de betekenis van bidden voor anderen wordt niets gezegd.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Bidden voor anderen, waarvoor eigenlijk?

Bericht door Messenger »

peda schreef: 07 mar 2020, 08:10 De vraag is of de in de bijbel beschreven God Zich ( theologisch ) wel laat verbidden. Is God niet zodanig Soeverein, dat bidden voor anderen een onzekere bezigheid is. "'Uw Wil geschiede"', staat in het belangrijke gebed, maar over de betekenis van bidden voor anderen wordt niets gezegd.
Als je ervan uitgaat dat hetgeen je kiest zich zal manifesteren in jouw werkelijkheid, daarvoor God dankt voordat het zich heeft gemanifesteerd, is een dankgebed wel het beste gebed.

Zeker als je gelooft dat God je reeds heeft voorzien, nog voordat je daar om gevraagd hebt.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Bidden voor anderen, waarvoor eigenlijk?

Bericht door peda »

Messenger schreef: 07 mar 2020, 10:33
peda schreef: 07 mar 2020, 08:10 De vraag is of de in de bijbel beschreven God Zich ( theologisch ) wel laat verbidden. Is God niet zodanig Soeverein, dat bidden voor anderen een onzekere bezigheid is. "'Uw Wil geschiede"', staat in het belangrijke gebed, maar over de betekenis van bidden voor anderen wordt niets gezegd.
Als je ervan uitgaat dat hetgeen je kiest zich zal manifesteren in jouw werkelijkheid, daarvoor God dankt voordat het zich heeft gemanifesteerd, is een dankgebed wel het beste gebed.

Zeker als je gelooft dat God je reeds heeft voorzien, nog voordat je daar om gevraagd hebt.
Dit betreft inderdaad het persoonlijk dankgebed. Looft en prijst de Heer, Halleluja, de bijbel staat er vol mee.
Maar bidden voor anderen?
Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 4358
Lid geworden op: 10 mar 2013, 14:57
Man/Vrouw: V

Re: Bidden voor anderen, waarvoor eigenlijk?

Bericht door Storm »

Misschien is bidden voor een ander meer het richten op die ander. Oh mijn naasten daar bid ik als vanzelfsprekend voor als ze ziek zijn of als ze het moeilijk hebben. Zelfs een kaarsje voor hen aansteken doe ik wanneer ik in rooms-katholieke kerken kom. Doet het iets met die ander of doet het iets met jezelf?
Zelfs het bidden voor al de ellende in de wereld kan een gevoel oproepen van: ''weg uit die apathie'' weg uit dat neerdrukkende; t"zal wel nooit wat worden''.
Zo werd ik vanmorgen wakker; ''t'zal wel nooit wat worden'' maar met een snee brood en een kop thee in de hand zag ik een foto met een lied op de facebook pagina van een vriend;

Morgenglans der eeuwigheid,
licht aan ’t eeuwig Licht onttogen,
stel ons deze ochtendtijd
uwe heerlijkheid voor ogen,
en verdrijf door uwe macht
onze nacht!


Welke van zijn vrienden het geholpen heeft weet ik niet; maar mij wel. :praying1:
Laatst gewijzigd door Storm op 07 mar 2020, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Bidden voor anderen, waarvoor eigenlijk?

Bericht door Messenger »

peda schreef: 07 mar 2020, 10:38
Messenger schreef: 07 mar 2020, 10:33
peda schreef: 07 mar 2020, 08:10 De vraag is of de in de bijbel beschreven God Zich ( theologisch ) wel laat verbidden. Is God niet zodanig Soeverein, dat bidden voor anderen een onzekere bezigheid is. "'Uw Wil geschiede"', staat in het belangrijke gebed, maar over de betekenis van bidden voor anderen wordt niets gezegd.
Als je ervan uitgaat dat hetgeen je kiest zich zal manifesteren in jouw werkelijkheid, daarvoor God dankt voordat het zich heeft gemanifesteerd, is een dankgebed wel het beste gebed.

Zeker als je gelooft dat God je reeds heeft voorzien, nog voordat je daar om gevraagd hebt.
Dit betreft inderdaad het persoonlijk dankgebed. Looft en prijst de Heer, Halleluja, de bijbel staat er vol mee.
Maar bidden voor anderen?
Bidden voor anderen, waarom niet? Ook dat zou ik met een persoonlijk dankgebed doen. Danken voor het snelle herstel van iemand anders, erop vertrouwend dat dit ook zal geschieden. Heb dat zelf ook wel gedaan.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Bidden voor anderen, waarvoor eigenlijk?

Bericht door Zolderworm »

peda schreef: 06 mar 2020, 16:31
Zolderworm schreef: 06 mar 2020, 16:02
Gaitema schreef: 06 mar 2020, 15:17
God wil geen leed, Hij gebruikt het leed om ons te vervolmaken. Als alles goed is, zou het geen leed heten. Daarbij richt God ook geen leed aan. Dat doet het rijk van de duisternis, waar God niet in is. Want Licht en duisternis gaan niet samen.
De vrije wil is er, maar dat heeft God ook en Hij wil alleen het Licht uitdragen.
Als God het leed gebruikt om ons te vervolmaken en tegelijkertijd geen leed aanricht, dan staat hij het dus de duisternis toe om leed aan te richten. Het lijkt me dat Hij dan mede schuldig daaraan is.
Gaitema stelt dat God het leed gebruikt om de ( zondige ) mens te vervolmaken ( scholing/ onderwijzing ) . Dat is een denkpositie, maar de bijbel geeft op het thema "' lijden "' geen eenduidig antwoord , evenmin voor de mede schuldigheid van God aan het kwaad/lijden, dat plaats vindt in de wereld. God benut zelfs in de bijbel het kwaad om Zijn Doelen in/met de schepping te bereiken ( Egypte/ Kruisoffer ). Ook het waarom God het "' lijden "' maar laat voortduren en daar ondanks de beloften om daar een einde aan te maken ( nieuwe schepping ) er toch geen einde aan maakt. De Theodicee is gewoon niet theologisch bevredigend opgelost. Dat God meer Weet dan de mens, is ook een ingebrachte gedachte voor een verklaring. Kortom het blijft gissen met de Theodicee, omdat het verlossende goede antwoord ontbreekt. De gelovige zal in de regel de Theodicee ( als niet te begrijpen ) accepteren, voor anderen staat de Theodicee model voor het afhaken van het geloof.
Het leed is een wezenlijk onderdeel van het leven in de natuur. In de natuur is het eten of gegeten worden, om het expliciet te zeggen. De natuur kan niet bestaan zonder dat individuele entiteiten, met name dieren en mensen, leed ondervinden. Daarom beschouwt men in de gnostiek de schepper (de Demiurg) niet als een goede god. En een god die de Liefde niet representeert. Reden waarom de gnostiek stelt dat men aan de natuur ontstijgen moet en daarmee de schepping verlaten.
De mens draagt in zich de atoomvonk, die verbonden is met de Liefde. De atoomvonk draagt in zich een herinnering aan de staat van Zijn voor de val in de natuur. Zij is het uitgangspunt van de natuuroverstijgende transformatie, of zoals men het bij de Rozenkruisers noemt: de transfiguratie.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Bidden voor anderen, waarvoor eigenlijk?

Bericht door Zolderworm »

Messenger schreef: 06 mar 2020, 16:33
Zolderworm schreef: 06 mar 2020, 16:02
Gaitema schreef: 06 mar 2020, 15:17 God wil geen leed, Hij gebruikt het leed om ons te vervolmaken. Als alles goed is, zou het geen leed heten. Daarbij richt God ook geen leed aan. Dat doet het rijk van de duisternis, waar God niet in is. Want Licht en duisternis gaan niet samen.
De vrije wil is er, maar dat heeft God ook en Hij wil alleen het Licht uitdragen.
Als God het leed gebruikt om ons te vervolmaken en tegelijkertijd geen leed aanricht, dan staat hij het dus de duisternis toe om leed aan te richten. Het lijkt me dat Hij dan mede schuldig daaraan is.
In de bijbel staat in Jesaja 45 vers 7 :"Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen."

Zie de Heere in dit verband als een alomtegenwoordige God, opgedeeld in gelijkwaardige Godsdelen, die de vrije keuze hebben tussen Liefde en Angst, ofwel den vrede en het kwaad.

Licht en duisternis gaan heel goed samen, net als Yin en Yang. Als het links en het rechts.

Een alomtegenwoordige God is overal, ook in de duisternis.God wil zowel het Licht als de Duisternis uitdragen.
Het dualisme van goed en kwaad, zoals in het christendom gepredikt, is feitelijk een illusie. Wie opstijgt in bewustzijn stijgt uit boven de tegenstelling van goed en kwaad. Logisch, want het universum is gewoon een geheel. Alleen wij noemen sommige aspecten ervan "goed" en andere "kwaad", naar eigen voorkeur en afkeur. Maar dat is alleen hoe wij erover denken. Het is onze gedachteconstructie. In werkelijkheid heeft het, universeel beschouwd, geen betekenis. Je kunt ook niet spreken van de "Duisternis" en al helemaal niet van een wezen dat de Duisternis zou representeren, zoals de Satan. Dat is een zelfbedachte illusie, geschapen door onze subjectieve houding tegenover de werkelijkheid.
Only dead fish go with the flow
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Bidden voor anderen, waarvoor eigenlijk?

Bericht door hopper »

In de prediking van Jezus hoor ik geen verwijzingen naar de wereld van goed en kwaad.
Met de maat (in goed en kwaad) waarmee wij een ander meten zullen wij weder gemeten worden.
In louter waarnemen is geen goed of kwaad. Er is slechts het waarnemen van de tegenstellingen zonder daar deel van uit te maken.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Bidden voor anderen, waarvoor eigenlijk?

Bericht door Petra »

Zolderworm schreef: 07 mar 2020, 13:04 Het dualisme van goed en kwaad, zoals in het christendom gepredikt, is feitelijk een illusie. Wie opstijgt in bewustzijn stijgt uit boven de tegenstelling van goed en kwaad. Logisch, want het universum is gewoon een geheel. Alleen wij noemen sommige aspecten ervan "goed" en andere "kwaad", naar eigen voorkeur en afkeur. Maar dat is alleen hoe wij erover denken. Het is onze gedachteconstructie. In werkelijkheid heeft het, universeel beschouwd, geen betekenis. Je kunt ook niet spreken van de "Duisternis" en al helemaal niet van een wezen dat de Duisternis zou representeren, zoals de Satan. Dat is een zelfbedachte illusie, geschapen door onze subjectieve houding tegenover de werkelijkheid.
Inderdaad.
Maar zolang ik een normaal (gevallen in de natuur) subject ben heb ik het met mijn gedachteconstructies te rooien en met mijn voor- en afkeuren en goed en kwaad.
Tevens heb ik met al die andere subjecten te maken, die (net als ik) niet opgestegen zijn in bewustzijn, waarvan sommigen goed doen en sommigen kwaad.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Bidden voor anderen, waarvoor eigenlijk?

Bericht door HJW »

Petra schreef: 08 mar 2020, 05:31 Maar zolang ik een normaal (gevallen in de natuur) subject ben heb ik het met mijn gedachteconstructies te rooien en met mijn voor- en afkeuren en goed en kwaad.
Tevens heb ik met al die andere subjecten te maken, die (net als ik) niet opgestegen zijn in bewustzijn, waarvan sommigen goed doen en sommigen kwaad.
En wanneer gaan we opstijgen ?
"Zolang" geeft aan dat er een andere mogelijkheid is. Is die bereikbaar ? En zo ja, wat houdt ons tegen ?
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Bidden voor anderen, waarvoor eigenlijk?

Bericht door Petra »

HJW schreef: 08 mar 2020, 16:32
Petra schreef: 08 mar 2020, 05:31 Maar zolang ik een normaal (gevallen in de natuur) subject ben heb ik het met mijn gedachteconstructies te rooien en met mijn voor- en afkeuren en goed en kwaad.
Tevens heb ik met al die andere subjecten te maken, die (net als ik) niet opgestegen zijn in bewustzijn, waarvan sommigen goed doen en sommigen kwaad.
En wanneer gaan we opstijgen ?
"Zolang" geeft aan dat er een andere mogelijkheid is. Is die bereikbaar ? En zo ja, wat houdt ons tegen ?
Ik heb het geprobeerd, (jammerlijk?) mislukt. En vervolgens maar het dalen ingezet.

Er zat wel een filosofie achter...
Als je het van de ene kant niet te pakken krijgt, is het misschien leerzaam om je naar de andere kant te bewegen.
Waar begint het stijgen of eindigt het dalen?
Misschien is stijgen of dalen ook maar een gedachtenconstructie.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Bidden voor anderen, waarvoor eigenlijk?

Bericht door pyro »

Petra schreef: 09 mar 2020, 02:14 Waar begint het stijgen of eindigt het dalen?
Dat hangt van je vaste referentiepunt af, dus :geek:
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Bidden voor anderen, waarvoor eigenlijk?

Bericht door Petra »

pyro schreef: 14 mar 2020, 19:58
Petra schreef: 09 mar 2020, 02:14 Waar begint het stijgen of eindigt het dalen?
Dat hangt van je vaste referentiepunt af, dus :geek:
Sinds de overgang ga ik chronish overstag .. nu bevind ik me met m'n koppie in de wolken en de pootjes op de grond. :lol:
Wie weet waar het schip strandt? Ikke niet. ;)
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Bidden voor anderen, waarvoor eigenlijk?

Bericht door pyro »

Petra schreef: 15 mar 2020, 00:43
pyro schreef: 14 mar 2020, 19:58
Petra schreef: 09 mar 2020, 02:14 Waar begint het stijgen of eindigt het dalen?
Dat hangt van je vaste referentiepunt af, dus :geek:
Sinds de overgang ga ik chronish overstag .. nu bevind ik me met m'n koppie in de wolken en de pootjes op de grond. :lol:
Wie weet waar het schip strandt? Ikke niet. ;)
Om te weten of je schip aan de grond gaat lopen, is het wellicht een idee je hoofd onder de wolken te houden. De grond is niet alleen een verticaal referentiepunt maar ook horizontaal :arrow:
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Bidden voor anderen, waarvoor eigenlijk?

Bericht door Messenger »

Over het bidden, de beantwoording door God en de onderliggende gedachten van het gebed, hieronder een video van Neale Donald Walsch die daarover vertelt:
https://www.youtube.com/watch?v=ZMPhTLez_Ck

en over de Wet van de Aantrekkingskracht:
https://www.youtube.com/watch?v=FKOdKB6FWl0

en, het is zondag, nog eentje:
https://www.youtube.com/watch?v=LCHwhxiNfPQ
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Bidden voor anderen, waarvoor eigenlijk?

Bericht door Maria K »

Mooi topic vond ik dit.
Er komt veel waardevols aan bod.

Waarom alleen bidden als je zelf in nood bent?
Dat zijn de momenten waarin je voelt dat je hulp modig hebt.
In een eerlijk bede komt je eigen ware ik naar boven, net als bij een biecht.
Soms om te beseffen, dat er ook goede momenten zijn en daar dankbaar voor bent.
En soms komt dat boven als je hardop, of iig. in woorden vormt, wat je overdenkt.

Waarom zou je alleen bidden voor jezelf en niet voor je medemens?
Is die ander minder belangrijk dan jijzelf?
Soms lijkt dat zo, omdat je alleen jezelf kunt voelen en zo ook altijd de eigen ik op de voorgrond of achtergrond meespeelt.
Door alles te verwoorden wat je voelt en waar je mee bezig bent ga je de realitiet zien van dat alles.
Ga je kunnen nuanceren en belang hechten aan wat belangrijk is in je leven.
Óok in relatie met de ander. die een deel is daarvan.
Niet als de ander, alsof je daar helemaal los van zou zijn als in dualiteit, maar echt deelgenoot in en van jouw leven.
Of je dat nu wil of niet.

Aan de andere kant, kan het ook zo zijn dat de ellende van de ander jouw afleidt van je eigen inbreng in je eigen leven.
Dan kan dat het effect hebben van een vlucht uit je eigen realiteit.
Jezelf niet te hoeven zien en alleen leven zoals je denkt, dat je iets zou moeten betekenen in de wereld. En dat de wereld dat niet wil inzien.
Meer belang hecht aan de rok dan aan het hemd, die jouw eigen leven omhelst.
Wie bedriegt dan wie?
In alle eerlijkheid dit onder ogen zien, en ook verwoorden, kan helpen het werkelijke belangrijke te zien in jouw wereld.
En dat is in de eerste plaats je eigen kleine nietige ikje in de grote wereld van alle andere ikjes.
Dat besef kan je dan deemoedig maken en blij maken met de zeer grote hoeveelheden, voor anderen kleine dingen, maar die jouw leven waard maken geleefd te worden midden in de gemeenschap waarin je bent geplaatst.

Voor mij is bidden het eerlijk, soms hardop uitspreken van je zieleroerselen, veilig en privé alleen voor jezelf, of gericht naar de ander.
Vaak in uiterste nood, maar ook in een dankbaarheid als het je gegeven wordt de bijzondere dingen in je leven te zien, ook al is het heel klein, maar ozo verrassend mooi.
Dat kan zijn naar een vertrouwenspersoon, en als je niemand vertrouwt, maar wel op God, dan kun je het naar Hem verwoorden.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Bidden voor anderen, waarvoor eigenlijk?

Bericht door Snelheid »

Bidden :praying1: :praying1: :praying1: is ten eerste danken.Voorts het is aan bevelen hen die jou lief zijn maar ook die jou niet lief zijn.

Bidden is een warm gesprek met God door de Heilige Verlosser Jezus de Christus.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Bidden voor anderen, waarvoor eigenlijk?

Bericht door Willempie »

Snelheid schreef: 05 aug 2022, 16:07 Bidden :praying1: :praying1: :praying1: is ten eerste danken.Voorts het is aan bevelen hen die jou lief zijn maar ook die jou niet lief zijn.

Bidden is een warm gesprek met God door de Heilige Verlosser Jezus de Christus.
En bidden heeft ontzettend veel invloed. We kunnen het niet (direct) zien. Ik geloof dat het John Wesley was die zei dat God niets doet dan door gebed. De consequentie van die boodschap is dat God ons ontzettend veel macht en verantwoording heeft gegeven. Hij moet dan toch wel vertrouwen in ons hebben, zelfs veel meer dan het vertrouwen dat nederige mensen in zichzelf hebben.
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Bidden voor anderen, waarvoor eigenlijk?

Bericht door Willempie »

Willempie schreef: 05 aug 2022, 20:28
Snelheid schreef: 05 aug 2022, 16:07 Bidden :praying1: :praying1: :praying1: is ten eerste danken.Voorts het is aan bevelen hen die jou lief zijn maar ook die jou niet lief zijn.

Bidden is een warm gesprek met God door de Heilige Verlosser Jezus de Christus.
En bidden heeft ontzettend veel invloed. We kunnen het niet (direct) zien. Ik geloof dat het John Wesley was die zei dat God niets doet dan door gebed. De consequentie van die boodschap is dat God ons ontzettend veel macht en verantwoording heeft gegeven. Hij moet dan toch wel vertrouwen in ons hebben, zelfs veel meer dan het vertrouwen dat nederige mensen in zichzelf hebben.

Zelf ervaar ik dat God mijn gebeden altijd verhoort. Vandaag heeft Hij ook weer twee gebeden van mij verhoord. Dat stemt mij tot steeds meer nederigheid en dankbaarheid. Ik ben niets. Ik ben een zondaar. Ik ben een mier in mijn eigen ogen. En toch verhoort de almachtige mijn gebeden. Ik snap het echt niet maar het is wel zo.