Het Grote Boek der Apokriefen, redactie: Jacob Slavenburg

Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Forumregels
Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
BdO
Berichten: 7728
Lid geworden op: 14 jul 2014, 22:04
Man/Vrouw: M

Het Grote Boek der Apokriefen, redactie: Jacob Slavenburg

Bericht door BdO »

Ik was toch gezwicht, en nu is hij binnen :)

http://www.bol.com/nl/p/het-grote-boek- ... 006858967/

Nou nog tijd vinden om er in te lezen :D. Tegen de tijd dat ik een indruk hebt zal ik een en ander meedelen. Mochten een forumlid toevallig dit boek al hebben, voel je vrij om vast een voorschot te nemen.

Deze recensie maakte op mij de indruk een goede recensie te zijn (maar dat is dus nog zonder het boek gelezen te hebben!)

http://www.bk-books.eu/lez00540.html
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het Grote Boek der Apokriefen, redactie: Jacob Slavenburg

Bericht door hopper »

Ik lees in Het Grote Boek der Apokriefen:
Slavenburg meent: Er is geen verlossing van buitenaf of van bovenaf - door Jezus, gestorven aan het kruis - maar de verlossing die de mens in zijn eigen leven kan bewerkstelligen als hij bereid is de Christus in zichzelf op te laten staan. Als hij bereid is de weg te gaan die Jezus aanwijst in diens leringen, staat daarbij een ding centraal: Ken uzelf. De weg van zelfkennis is de enige weg om te komen tot Godskennis.
Ik kan mij hier vol-ledig in vinden.
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2524
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Het Grote Boek der Apokriefen, redactie: Jacob Slavenburg

Bericht door Inktvlam »

Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.