150 Palestijnse fabels

Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Forumregels
Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

Benedict schreef:Piebe om nog even op een eerdere vraag terug te komen: wat vind jij er van dat in kleuterklasjes in de Gaza strook Joden "apen en varkens" worden genoemd?
Ik vind het minder erg dan kindermoord en ik vind het schandalig dat jij doet alsof het op zichzelf staat. Israëli's leren van kinds af aan uit de Talmoed dat alle niet-joden beesten zijn en zien Palestijnen als honden en gorilla's.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Bonjour »

Benedict schreef:
Bonjour schreef:Wat voor namen verwacht jij na zoveel jaren conflict?
Dus je praat het goed?
Nee. Ipv van de term Joden vind ik dat de term Israëli's gebruikt moet worden. Niet alle Israëli's steunen de militaire acties, dus daar moet rekening mee gehouden worden. Apen en varkens hebben ook nog wel enig moraal besef en daar moeten we ook rekening mee houden. Dus dan krijgen we zoiets als:

Een meerderheid van de Israëli's steunt het beleid van Israël wat door apen en varkens nog veroordeeld zou worden.

Maar die klinkt nog niet lekker.

Nu geldt er dat er in Israël geen goede scheiding is tussen kerk en staat. Verder geldt er dat na zoveel jaar van onderdrukking elke groep mensen wel een partij negatieve emotie mag hebben richting de onderdrukker. Verder respecteert Israël de grenzen niet van de Palestijnse gebieden, dus vind ik dat we nog rustig deze gebieden bezette gebieden mogen noemen, waar Israël dus verantwoordelijk is voor het welzijn van alle burgers.

Dus zolang Israël een beleid voert dat totaal geen rekening houdt met de rechten van de eigen burgers, waarbij het straffen van de massa voor de daden van enkelen regel is, vind ik elk gebrek aan nuance veroorloofd. Door dit beleid kunnen we ook een zeer gevarieerd tegenreactie verwachten, waarbij geweld tegen Joodse Israëlische burgers zal voorkomen. Een volwassen Israëlische regering zal beseffen dat dit geweld alleen te stoppen is wanneer ze zich verantwoordelijk gaat voelen voor de leefomstandigheden van de Palestijnen. Van een regering van een volk dat zo geleden heeft een generatie eerder, mogen we ook meer verwachten.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Bonjour »

Om even op het thema boekbespreking terug te komen:
De ellende is dus dat wanneer iemand een boek schrijft en één partij negatief gaat afschilderen, dit het geweld tegen de Palestijnen goed praat. Dat maakt het boek onderdeel van het conflict.

De vraag is dus of we dit boek mogen vergelijken met de geschiften in het Derde Rijk die de Joden negatief wegzetten, en het volk masseerde om de anti-Joodse maatregelen te nemen.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door dingo »

Het is inderdaad een illusie te denken dat bij een conflict zoals tussen de Israeli's en de Palestijnen er één partij vrijuit zou gaan om wat de andere partij gedaan heeft: "Het vuil van een ander wast jou niet schoon". Een van de weinig meetbare feiten zijn aantallen slachtoffers en die wijzen uit dat er vele malen meer doden en gewonden vallen onder de Palestijnen als onder de Israeli's. Mogelijk verklaarbaar uit de represaillepolitiek, mogelijk dat Hamas menselijke schilden gebruikt. Feit blijft dat er vreselijk veel doden en gewonden vallen en een boek daar niet veel aan gaat verhelpen.
Spreuken 26:4
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Biker »

Piebe 2.2 schreef:
Benedict schreef:Piebe om nog even op een eerdere vraag terug te komen: wat vind jij er van dat in kleuterklasjes in de Gaza strook Joden "apen en varkens" worden genoemd?
Ik vind het minder erg dan kindermoord en ik vind het schandalig dat jij doet alsof het op zichzelf staat. Israëli's leren van kinds af aan uit de Talmoed dat alle niet-joden beesten zijn en zien Palestijnen als honden en gorilla's.

De helft van de israeli's hebben nog nooit een Talmoed ingezien, want ze zijn atheistisch.
95% van alle Palestijnen zijn moslim en brullen dat God geen Zoon heeft, die redt, maar dat je het zelf kunt verdienen door halaal te eten en 5 keer per dag te buigen naarhet oosten, en dat Ismael de belofte draagt , niet Izak, napapagaaiend, wat ooit 1 mannetje hen gedwongen heeft te belijden.
Dat is pas erg.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Bonjour »

Dus jij ontzegt de Palestijnen ook nog hun religie?
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6611
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Peter79 »

Benedict schreef:Geschreven door Tom S. van Bemmelen (sinds '98 voorzitter van Likoed Nederland). Dit boek blaast de wolk van Palestijnse propaganda weg en geeft de echte, controleerbare feiten. Een must voor iedereen die Israël steunt.
Het lijkt me een nuttig boek om de Israëlische kant (Likoed!) eens te leren kennen. Recensie op Historiek.net:
Enne Koops schreef:De inhoud van het boek is a priori eenzijdig, omdat uitsluitend het Israëlische perspectief daarin verdedigd wordt. Daarmee, en ook omdat voetnoten ontbreken (‘iedereen kan tegenwoordig immers de feiten eenvoudig op internet controleren’, aldus de auteur), is het zeker geen wetenschappelijk boek. Wat is dan wel de waarde van 150 Palestijnse fabels? In elk geval is het boek nuttig om een goed inzicht te krijgen in de Israëlische standpunten ten aanzien van de situatie in het Midden-Oosten. Ook geeft het boek, maar dus wel vanuit een eenzijdige invalshoek, een idee van de Palestijnse media, propaganda en het functioneren daarvan.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
snappie
Berichten: 439
Lid geworden op: 22 jul 2014, 00:23
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door snappie »

Toen ik in Israël was vertelde onze Nederlandse gids ons (uit eigen ervaring) dat Israël de Palestijnen ruim van tevoren waarschuwt -via de media (radio, t.v. en kranten) en soms ook via folders- wanneer welk doel aangevallen gaat worden; zodat burgerslachtoffers voorkomen kunnen worden.
De Palestijnen brengen dan expres hun vrouwen en kinderen naar die bewuste plaats, om geen andere reden dan de wereld te laten zien en geloven hoe "monsterachtig'' de Israëlieten zijn.
En zelf kruipen ze in de slachtofferrol en huilen hun krokodillentranen als ze de wereld de werkelijke slachtoffers (nl hun vrouwen en kinderen) tonen.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Bonjour »

snappie schreef:Toen ik in Israël was vertelde onze Nederlandse gids ons (uit eigen ervaring) dat Israël de Palestijnen ruim van tevoren waarschuwt -via de media (radio, t.v. en kranten) en soms ook via folders- wanneer welk doel aangevallen gaat worden; zodat burgerslachtoffers voorkomen kunnen worden.
Remember these children schreef:8 July 2014

Hussein Yousef Hussein Karawe, 13, of Khan Younis, in the southern Gaza Strip, killed, along with five other children, when an IDF missile struck the home of alleged Hamas activist Odeh Ahmad Mohammad Kaware.

Basem Salem Hussein Karawe, 10, of Khan Younis, in the southern Gaza Strip, killed, along with five other children, when an IDF missile struck the home of alleged Hamas activist Odeh Ahmad Mohammad Kaware.

Mohammad Ali Faraj Karawe, 12, of Khan Younis, in the southern Gaza Strip, killed, along with five other children, when an IDF missile struck the home of alleged Hamas activist Odeh Ahmad Mohammad Kaware.

Abdullah Hamed Karawe, 6, of Khan Younis, in the southern Gaza Strip, killed, along with five other children, when an IDF missile struck the home of alleged Hamas activist Odeh Ahmad Mohammad Kaware.

Kasem Jaber Adwan Karawe, 12, of Khan Younis, in the southern Gaza Strip, killed, along with five other children, when an IDF missile struck the home of alleged Hamas activist Odeh Ahmad Mohammad Kaware.

Seraj Abed al-Aal, 8, of Khan Younis, in the southern Gaza Strip, killed, along with five other children, when an IDF missile struck the home of alleged Hamas activist Odeh Ahmad Mohammad Kaware.
Deze raket van het IDF was aangekondigd? Dan hoeven ze hem niet meer af te schieten.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6611
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Peter79 »

snappie schreef:Toen ik in Israël was vertelde onze Nederlandse gids ons (uit eigen ervaring) dat Israël de Palestijnen ruim van tevoren waarschuwt -via de media (radio, t.v. en kranten) en soms ook via folders- wanneer welk doel aangevallen gaat worden; zodat burgerslachtoffers voorkomen kunnen worden.
De Palestijnen brengen dan expres hun vrouwen en kinderen naar die bewuste plaats, om geen andere reden dan de wereld te laten zien en geloven hoe "monsterachtig'' de Israëlieten zijn.
En zelf kruipen ze in de slachtofferrol en huilen hun krokodillentranen als ze de wereld de werkelijke slachtoffers (nl hun vrouwen en kinderen) tonen.
Nergens zitten "eerste" wereld en "derde" wereld zo dichtbij elkaar als in Israël. Volstrekt niet gelijkwaardig dus.
Het zag er goed uit met Rabin en de Oslo-akkoorden. Inmiddels is ook Peres dood en vrede in het Bijbelse land is verder weg dan ooit.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Biker »

Bonjour schreef:Dus jij ontzegt de Palestijnen ook nog hun religie?
Reigie is dwang en wie wil er niet vrij zijn?
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Biker »

Bonjour schreef:Dus jij ontzegt de Palestijnen ook nog hun religie?
Geen enkele "religie" offert haar eigen volgelingen zo doeltreffend op als de Islam. Niet het leven maar het zwaard en de dood lijkt te worden verheerlijkt.

google op shiite muslims , selecteer "afbeeldingen", en ontdek.

of click hierop:

https://www.google.co.za/search?q=shiit ... eJc0aqM%3A
Laatst gewijzigd door Biker op 24 okt 2016, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
snappie
Berichten: 439
Lid geworden op: 22 jul 2014, 00:23
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door snappie »

Bonjour schreef:Deze raket van het IDF was aangekondigd? Dan hoeven ze hem niet meer af te schieten.
Ik noem geen specifieke gevallen, ik zeg alleen wat onze gids vertelde. (die woont al 40 jaar in Israël, en het is geen christen).
Palestijnen hebben graag onschuldige burgers in de buurt bij hun militaire doelwitten.
En waarom een raket niet afgeschoten zou worden om zo'n doelwit uit te schakelen als het tevoren aangekondigd is ontgaat me.

Ik geloof niet bij voorbaat dat Israël altijd onschuldig is, maar de Palestijnse verhalen geloof ik ook niet op hun blauwe, pardon, bruine ogen.
Punt is dat leugen en waarheid door elkaar gemixt is, en ga dan maar eens vanuit je luie stoel vertellen hoe het echt zit. Sorry hoor, maar daar geloof ik dan ook weer niet in.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

Biker schreef:
Piebe 2.2 schreef:
Benedict schreef:Piebe om nog even op een eerdere vraag terug te komen: wat vind jij er van dat in kleuterklasjes in de Gaza strook Joden "apen en varkens" worden genoemd?
Ik vind het minder erg dan kindermoord en ik vind het schandalig dat jij doet alsof het op zichzelf staat. Israëli's leren van kinds af aan uit de Talmoed dat alle niet-joden beesten zijn en zien Palestijnen als honden en gorilla's.

De helft van de israeli's hebben nog nooit een Talmoed ingezien, want ze zijn atheistisch.
95% van alle Palestijnen zijn moslim en brullen dat God geen Zoon heeft, die redt, maar dat je het zelf kunt verdienen door halaal te eten en 5 keer per dag te buigen naarhet oosten, en dat Ismael de belofte draagt , niet Izak, napapagaaiend, wat ooit 1 mannetje hen gedwongen heeft te belijden.
Dat is pas erg.
:cry:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

Peter79 schreef:
Benedict schreef:Geschreven door Tom S. van Bemmelen (sinds '98 voorzitter van Likoed Nederland). Dit boek blaast de wolk van Palestijnse propaganda weg en geeft de echte, controleerbare feiten. Een must voor iedereen die Israël steunt.
Het lijkt me een nuttig boek om de Israëlische kant (Likoed!) eens te leren kennen. Recensie op Historiek.net:
Enne Koops schreef:De inhoud van het boek is a priori eenzijdig, omdat uitsluitend het Israëlische perspectief daarin verdedigd wordt. Daarmee, en ook omdat voetnoten ontbreken (‘iedereen kan tegenwoordig immers de feiten eenvoudig op internet controleren’, aldus de auteur), is het zeker geen wetenschappelijk boek. Wat is dan wel de waarde van 150 Palestijnse fabels? In elk geval is het boek nuttig om een goed inzicht te krijgen in de Israëlische standpunten ten aanzien van de situatie in het Midden-Oosten. Ook geeft het boek, maar dus wel vanuit een eenzijdige invalshoek, een idee van de Palestijnse media, propaganda en het functioneren daarvan.
Een beter boek is 'een schreeuw om recht' van Dries van Agt. Dan zie je dat Israël systematisch genocide pleegt op Palestijnen en steeds net zoveel Palestijnse burgers vermoordt zodat de meest welwillende landen en filosemieten het nog accepteren. Vaak zie je dat een aanslag door Israël wordt uitgelokt doordat ze tevoren een prominente Palestijn liquideren bijvoorbeeld vanuit een helikopter.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Piebe Paulusma »

snappie schreef:
Bonjour schreef:Deze raket van het IDF was aangekondigd? Dan hoeven ze hem niet meer af te schieten.
Ik noem geen specifieke gevallen, ik zeg alleen wat onze gids vertelde. (die woont al 40 jaar in Israël, en het is geen christen).
Palestijnen hebben graag onschuldige burgers in de buurt bij hun militaire doelwitten.
En waarom een raket niet afgeschoten zou worden om zo'n doelwit uit te schakelen als het tevoren aangekondigd is ontgaat me.

Ik geloof niet bij voorbaat dat Israël altijd onschuldig is, maar de Palestijnse verhalen geloof ik ook niet op hun blauwe, pardon, bruine ogen.
Punt is dat leugen en waarheid door elkaar gemixt is, en ga dan maar eens vanuit je luie stoel vertellen hoe het echt zit. Sorry hoor, maar daar geloof ik dan ook weer niet in.
Wat ben je toch hopeloos naïef als je de schuld zoekt bij de Palestijnen in dit conflict, dat is hetzelfde als een leeuw in de dierentuin de schuld geven als hij bijt! Onder de Palestijnen wonen ook christenen en ze worden allen als beesten in een kooi gehouden, geslagen, verkracht en gedood. Zij kunnen zich niet eens vrij bewegen en dan geloof jij dat de Palestijnen dit graag willen? :naughty:

Destijds drong Abraham er op aan bij God dat hij geen oordeel over Sodom zou vellen als er slechts tien rechtvaardigen woonden (Gen 18,32) en ik weet zeker dat er meer dan tien christenen te Palestina wonen. Volgens hedendaagse christenen mogen Joden Palestina helemaal platbranden ook al is 25% daar christelijk. De hedendaagse christen is duidelijk geen nakomeling van Abraham, reken maar dat dat veelmeer die Palestijnen zijn waar jullie geen {niet-toegestaan woord} om geven.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door ineke-kitty »

Ach, het is gewoon de aloude strijd tussen Izak en Ismael, en tussen Jakob en Ezau. Het gaat altijd om het eerstgeboorterecht. Izak ontving i.p.v. Ismael het eerstgeboorterecht, evenzo met Jakob en Ezau. Ismael [= de Arabische volkeren] zijn tot op vandaag jaloers op Izak [= Israel].
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door coby »

Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Bonjour »

Mooi.
Blijkbaar zijn er aan beide zijden mensen die het anders willen.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door dingo »

Bonjour schreef:
Mooi.
Blijkbaar zijn er aan beide zijden mensen die het anders willen.
Alleen jammer dat zodra ze een positie hebben dat ze het anders kunnen doen, ze door hun eigen mensen vermoord worden (Beide kanten).
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Benedict
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2016, 23:05
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Benedict »

Piebe 2.2 schreef:
Peter79 schreef:
Benedict schreef:Geschreven door Tom S. van Bemmelen (sinds '98 voorzitter van Likoed Nederland). Dit boek blaast de wolk van Palestijnse propaganda weg en geeft de echte, controleerbare feiten. Een must voor iedereen die Israël steunt.
Het lijkt me een nuttig boek om de Israëlische kant (Likoed!) eens te leren kennen. Recensie op Historiek.net:
Enne Koops schreef:De inhoud van het boek is a priori eenzijdig, omdat uitsluitend het Israëlische perspectief daarin verdedigd wordt. Daarmee, en ook omdat voetnoten ontbreken (‘iedereen kan tegenwoordig immers de feiten eenvoudig op internet controleren’, aldus de auteur), is het zeker geen wetenschappelijk boek. Wat is dan wel de waarde van 150 Palestijnse fabels? In elk geval is het boek nuttig om een goed inzicht te krijgen in de Israëlische standpunten ten aanzien van de situatie in het Midden-Oosten. Ook geeft het boek, maar dus wel vanuit een eenzijdige invalshoek, een idee van de Palestijnse media, propaganda en het functioneren daarvan.
Een beter boek is 'een schreeuw om recht' van Dries van Agt. Dan zie je dat Israël systematisch genocide pleegt op Palestijnen en steeds net zoveel Palestijnse burgers vermoordt zodat de meest welwillende landen en filosemieten het nog accepteren. Vaak zie je dat een aanslag door Israël wordt uitgelokt doordat ze tevoren een prominente Palestijn liquideren bijvoorbeeld vanuit een helikopter.
Had Dries van Agt het vroeger niet 'ns over het "Ariër-zijn"?
Jezus zegt: 'Maar houd moed! Ik heb de wereld overwonnen.'
Gebruikersavatar
Benedict
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2016, 23:05
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Benedict »

Ik hoop van ganser harte dat "150 Palestijnse fabels" door een ieder eens wordt gelezen. Het is me wel duidelijk dat een aantal forumleden dit nodig hebben, hoe star en verhard ze waarschijnlijk ook zijn in hun overtuiging dat Israël hier de boosdoener is. En ik maar denken dat christenen nóóit sympathie voor Hamas zouden kúnnen hebben. De strijd met Israël is niet aangebonden na 1948. Het was daarvoor al mis.
Laatst gewijzigd door Benedict op 24 okt 2016, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Jezus zegt: 'Maar houd moed! Ik heb de wereld overwonnen.'
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6611
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Peter79 »

Benedict schreef:Ik hoop van ganser harte dat "150 Palestijnse fabels" door een ieder eens wordt gelezen. Het is me wel duidelijk dat een aantal forumleden dit nodig hebben, hoe star en verhard ze ook zijn in hun overtuiging dat Israël hier de boosdoener is. En ik maar denken dat christenen nóóit sympathie voor Hamas zouden kúnnen hebben. De strijd met Israël is niet aangebonden na 1948. Het was daarvoor al mis.
Je denkt: als ze het met Israël niet eens zijn, hebben ze dus sympathie voor Hamas. Dat lijkt me een verkeerde voorstelling van zaken.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
Benedict
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2016, 23:05
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Benedict »

Dat gevoel bekruipt mij echter wel.
Jezus zegt: 'Maar houd moed! Ik heb de wereld overwonnen.'
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6611
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: 150 Palestijnse fabels

Bericht door Peter79 »

Benedict schreef:Dat gevoel bekruipt mij echter wel.
Zelf ben ik erg sceptisch over de informatie die van beide kanten komt.
Men is nu eenmaal snel geneigd het eigen straatje schoon te vegen.
Het heeft toch ook wel meer dan een halve eeuw geduurd dat de geruchten over de zogenoemde politionele acties van Nederland in Indonesië gegrond bleken te zijn en dat er geen sprake was van incidenten maar van structureel buitenproportioneel geweld.
Laatst gewijzigd door Peter79 op 24 okt 2016, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs