ReBible - ontdekking van vergeten verhalen

Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Forumregels
Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Gebruikersavatar
Martine
Berichten: 5433
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:32
Man/Vrouw: V

ReBible - ontdekking van vergeten verhalen

Bericht door Martine »

Zondagmiddag werd de maand van de spiritualiteit afgesloten met het uitreiken van een prijs.
Er was eerst een gesprek met Jacobine Geel. Aan tafel zat Inez van Oord - niet de prijswinnaar - met het boek "ReBible". Ze had zich in het leven in allerlei stromingen verdiept zoals boeddhisme en Hindoeïsme. Wel in haar kinderjaren opgevoed met Bijbel en zo, maar dat aspect was verdwenen.
Tot ze de ingeving kreeg om de Bijbel opnieuw te gaan lezen en erover te praten met haar broer die theoloog is. Hij legde uit, samen gingen ze naar de berg Horeb, waar Mozes de Stenen Tafelen (Tien Geboden) kreeg.
Ze ging verbanden zien, kreeg andere inzichten en het resultaat is een prachtig boek dat ik vandaag binnenkreeg.

Naast het voorwoord Het Oude Testament:
Het begin
Het verhaal van de slang - terug naar het paradijs
Noach- de regenboog
Babel - de nieuwe toren
De Jakobsladder - de innerlijke ladder
Mozes en de Tien Geboden
Elia op de berg - stilte
Job over verdriet en tegenslag - de spiegelkerk.

Nieuwe Testament:
De geboorte en het kerstfeest in Rome
De wonderbare visvangst - gooi je net uit
De wonderbare spijziging - wijn wordt water
Jezus loopt over het water - brood en vissen
De overspelige vrouw -wie gooit de eerste steen
Het verraad van Judas - de man in de grot
Het verhaal van de kruisiging - wie zoek je

Prachtige illustraties
Ik ben zeer onder de indruk, zal me er in verdiepen in de Veertigdagentijd deze week begint.
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.