Glorie - Payricia Jozef Uitgever De Geus

Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Forumregels
Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Gebruikersavatar
Martine
Berichten: 5433
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:32
Man/Vrouw: V

Glorie - Payricia Jozef Uitgever De Geus

Bericht door Martine »

Voor de debutantenprijs moet ik jaarlijks drie boeken lezen als lid van de publieks-kernjury.
Ik ben nu met de laatste bezig - dit boek dus.
Het verhaal van een man die zijn cv heeft "aangepast" om nog weer aan de slag te komen.
Hij wordt op een academie aangenomen voor het organiseren van evenementen in de kunstwereld en als lezer blijf je in spanning afwachten, wanneer de waarheid naar buiten komt.
Het tweede deel is het verhaal van een vrouw, kunstenares, die ook niet is, wat/wiewat ze zegt.
De twee komen met elkaar in contact. Verder verraad ik niks.
Het is een boek dat je in één adem uitleest. Aanrader.

De twee andere boeken/schrijvers die op de short list staan zijn "houtrot" van Rinske Hillen - waar een pand aan de Keizersgracht op verotte palen staat. Leesook zeer vlot weg.

Heel veel lof in kranten krijgt "aantekeningen over het verplaatsen van Obelisken van Arjen van Veen.
Hij staat op de shortlist van de Librisprijs die vanavond uitgereikt wordt. Persoonlijk had ik erg veel moeite om erin te komen. Het is rouw om een overleden vriend, in de context van het vinden van het graf van Alexander de Grote in Egypte, wat onvindbaar is (gemaakt).
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.