Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Forumregels
Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door doemdenker »

hallo,

ik zag hier de naam Tjarko Evenboer al voorbij komen. Ik ken zijn boek natuurlijk ook wel. Hij schrijft dat veel culturen overleveringen van de Zondvloed kennen. Ik ben hier sceptisch over. Ik vermoed dat de vele overleveringen varianten waren van de Ugaritische Baal en Anat Cyclus. Deze cyclus beschrijft de strijd tussen een hemelgod Baal en Yam.

Zo kom ik op het boek dat ik zelf geschreven heb en dat gratis online staat: Tzafon-Middernacht. In mijn 600 pagina's boek betoog ik dat Plato's Atlantis in feite Eindtijd Babylon is dat herbouwd gaat worden (Zacharia 54:11; Openbaring 17-18). Ik betoog dat Tzafon zoiets als middernacht betekent en dat Babylon de noordelijke en oostelijke dimensies ervan zijn. De Sfinx in Cairo was de zuidelijke dimensie terwijl Atlantis aan de horizon de westelijke dimensie van Tzafon was. Ik maakte gebruik van onder andere Gary M. Matheny's geweldige boek Exodus. Hij betoogt dat de uittocht via de Nijldelta ging ipv door de Rode Zee. Groeit riet uberhaupt in zout water? De Migdol in Exodus 14 was dan de Grote Piramide.

Mijn spiegelingsprincipe heb ik uit het boek Cydonia Codex betrokken van George Haas en Williams Saunders. Dat Plato's Grot iets met de onderwereld te maken had, ontdekte ik in het boek van Bruce Louden: Homer's Odyssey and the Ancient Near East. Verder ontdekte ik dat Tarsis Groot-Britannië is (en niet Spanje), Ofir was de stad Opis aan de Tigris (later Ctesiphon) en Sheba is gewoon Beersheva.

De eclips in Odyssee 20:356-357 verwijst volgens mij naar de passages in Handelingen 2:20, Joël 3:14 en Jesaja 13:9-10. In dat geval gaat de Odyssee over de Eindtijd die volgens mij rond 2030 begint = 2000 jaar na de opstanding.

http://roodgoudvanparvaim.nl/
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door doemdenker »

Deze prachtige ets van Paula Rego die Alice in Wonderland aan Eindtijd Babylon koppelt: http://www.brookgallery.co.uk/product.php?prid=13155

De apostel Johannes wist niet wat hij zag in Openbaring 17-18.
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door Trajecto »

Welkom doemdenker,

Het topic komt nog niet snel op gang. Laat ik een berichtje plaatsen. Ik ben beslist geen deskundige in waar we het hier over hebben. Ik zag de doortocht door Rode Zee / Rietzee genoemd. Het riet zou inderdaad aan de Nijldelta kunnen doen denken. Ik herinner me dat ik eerder naar aanleiding van die kwestie wat op zoek ben gegaan en verdedigingen voor de theorie dat de doortocht bij de Golf van Akaba zou zijn geweest.
Nu even googelende vond ik deze PDF: https://waardigwandelen.nl/wp-content/u ... %C3%AF.pdf
Daar focust men dan op de berg Sinai en de doortoch door de Rietzee.
De tocht door de Schelfzee is In het boek van doemdenker niet het hoofdmotief, maar ik grijp het nu even aan om het gesprek wellicht op gang te brengen.
Nulla aetas ad discendum sera
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door doemdenker »

De enige Rietzee die ik kan bedenken is het moerasgebied in het zuiden van Babylon in de buurt van Basra. Plato noemde Neith de alter ego van Athena. Zij was de godin van de Nijldelta wat volgens mij een hint naar de Exodus was. (Uit de losse pols Kritias 112). Het riet van de exodus was wellicht Papyrus. Cairo was overigens Babylon II als zuidelijke dimensie van Tzafon.
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2524
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door Inktvlam »

Zacharia 54:11? Ligt die nog bij de uitgever?
Atlantis is wel een fascinerend onderwerp. Sommige schrijvers hebben Atlantis wel in verband gebracht met de zondvloed. Niet met Babylon. Babylon (met z'n Baälpriesters) heeft betrekking op de ontaarde leer van de roomse kerk (volgens Lorber). De zondvloed was slechts een plaatselijk gebeuren. Ik zal kijken of ik meer informatie kan vinden over Atlantis.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door doemdenker »

eh Zacharia 5:11 dus
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door doemdenker »

De zondvloed was globaal anders had Noach geen ark hoeven te bouwen. In Genesis 7 en 8 lezen we over de hoogste bergtoppen die onder water stonden. Atlantis kon als eiland voor de Zondvloed nooit hebben bestaan omdat de aarde een aaneengesloten lap land was Genesis 1:10. De stad Henoch was de blauwdruk voor Atlantis.
peda
Berichten: 20459
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door peda »

Trajecto schreef:Welkom doemdenker,

Het topic komt nog niet snel op gang. Laat ik een berichtje plaatsen. Ik ben beslist geen deskundige in waar we het hier over hebben. Ik zag de doortocht door Rode Zee / Rietzee genoemd. Het riet zou inderdaad aan de Nijldelta kunnen doen denken. Ik herinner me dat ik eerder naar aanleiding van die kwestie wat op zoek ben gegaan en verdedigingen voor de theorie dat de doortocht bij de Golf van Akaba zou zijn geweest.
Nu even googelende vond ik deze PDF: https://waardigwandelen.nl/wp-content/u ... %C3%AF.pdf
Daar focust men dan op de berg Sinai en de doortoch door de Rietzee.
De tocht door de Schelfzee is In het boek van doemdenker niet het hoofdmotief, maar ik grijp het nu even aan om het gesprek wellicht op gang te brengen.
Het blijft mij verbazen dat nooit sporen zijn gevonden van een 40 jarige trektocht ( Exodus ) van een volk van stevige omvang door de Sinaï woestijn. Ook sporen van de omgekomen ruiterij van de Farao zijn nergens in een soort van massa graf aangetroffen. Geen metaal, geen botten van mens of dier uit die tijd. Juist het ontbreken van duidelijke sporen van in de bijbel beschreven "" Grote Verhalen "' maakt het lastig om te onderscheiden naar "" feit "' of "" fictie "". Datzelfde geldt ook voor Atlantis of het bezoek van Kosmische Astronauten. Behalve spannende verhalen, is er niets aan concrete sporen beschikbaar.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door callista »

Volgens Silberman en Finkelstein...twee joodse archeologen ...heeft de Exodus zoals vermeld in de Bijbel nooit plaatsgevonden.
Beschreven in hun boek de bijbel als Mythe...
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door Zolderworm »

callista schreef:Volgens Silberman en Finkelstein...twee joodse archeologen ...heeft de Exodus zoals vermeld in de Bijbel nooit plaatsgevonden.
Beschreven in hun boek de bijbel als Mythe...
Het staat symbool voor het overwinnen van het onbewuste. Water staat voor het onbewuste. Al dit soort verhalen komen voort uit beelden die in dromen en dagdromen van sommige mensen opduiken. Die worden dan zieners genoemd, maar feitelijk zijn het mensen die contact hebben met de innerlijke beelden, die psychische processen weergeven. De meeste christelijke mensen begrijpen dit niet en nemen alles letterlijk. Ze denken dat het allemaal echt gebeurd is. Mensen die zich verdiepen in de Kabbala begrijpen dit beter.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6611
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door Peter79 »

Trajecto schreef:Welkom doemdenker,

Het topic komt nog niet snel op gang. Laat ik een berichtje plaatsen. Ik ben beslist geen deskundige in waar we het hier over hebben. Ik zag de doortocht door Rode Zee / Rietzee genoemd. Het riet zou inderdaad aan de Nijldelta kunnen doen denken. Ik herinner me dat ik eerder naar aanleiding van die kwestie wat op zoek ben gegaan en verdedigingen voor de theorie dat de doortocht bij de Golf van Akaba zou zijn geweest.
Nu even googelende vond ik deze PDF: https://waardigwandelen.nl/wp-content/u ... %C3%AF.pdf
Daar focust men dan op de berg Sinai en de doortoch door de Rietzee.
De tocht door de Schelfzee is In het boek van doemdenker niet het hoofdmotief, maar ik grijp het nu even aan om het gesprek wellicht op gang te brengen.
Ik ga zelf uit van de Golf van Akkaba (https://nl.wikipedia.org/wiki/Schelfzee). Ik heb het altijd vreemd gevonden dat de Israëlieten vanuit het oosten het beloofde land binnenkwamen, terwijl ze, als ze om de golf van Akkaba heen zouden zijn gegaan, net zo goed vanuit het zuiden hadden kunnen komen. Wikipedia geeft aan dat als de Schelfzee kan worden gelokaliseerd, dat het altijd om de Golf van Akkaba gaat. De enige reden om dat niet te doen, zou dan zijn dat er nu nauwelijks riet groeit. Aangezien de zeespiegel in duizenden jaren behoorlijk is gestegen, gaat de huidige situatie denk ik niet op.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door doemdenker »

dit krijg je op een forum waarop openlijk gepromoot wordt dat de Bijbel niet langer de waarheid vertolkt en dat we respect en begrip voor elkaar's standpunten zullen hebben. Mensen zijn gewoon te lui om zich in de materie te verdiepen met als gevolg dat iedereen wat "vindt".

Ook zie ik niet in waarom hier per sé gediscussieerd moet worden. Ik wilde mijn boek promoten. Lees dat eerst maar eens. Dan zult u zien dat de echte route via de Nijldelta verliep. Ik heb geen zin meer in verdere discussie.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door callista »

Oh..ben jij er zo eentje... :w
Dan ben je hier aan het verkeerde adres....................
DOEEIIIIII
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door doemdenker »

Jij ook doei met je geklets dat de Exodus nooit plaatsvond. Terwijl we de drie piramiden en sfinx als bewijs ervan hebben.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door callista »

Oh..yeah...of course.. ..logisch :geek:
Veel succes met je boek....bye..
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door Zolderworm »

doemdenker schreef:dit krijg je op een forum waarop openlijk gepromoot wordt dat de Bijbel niet langer de waarheid vertolkt en dat we respect en begrip voor elkaar's standpunten zullen hebben. Mensen zijn gewoon te lui om zich in de materie te verdiepen met als gevolg dat iedereen wat "vindt".

Ook zie ik niet in waarom hier per sé gediscussieerd moet worden. Ik wilde mijn boek promoten. Lees dat eerst maar eens. Dan zult u zien dat de echte route via de Nijldelta verliep. Ik heb geen zin meer in verdere discussie.
Nee, jij gaat gewoon alleen maar voor het commerciële gewin. Je boek verkopen. Een misselijke kerel als je het mij vraagt. Duldt geen tegenspraak.

[modbreak Trajecto] zo spreken tegen een nieuwe forummer is niet de bedoeling.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6611
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door Peter79 »

doemdenker schreef:dit krijg je op een forum waarop openlijk gepromoot wordt dat de Bijbel niet langer de waarheid vertolkt en dat we respect en begrip voor elkaar's standpunten zullen hebben. Mensen zijn gewoon te lui om zich in de materie te verdiepen met als gevolg dat iedereen wat "vindt".

Ook zie ik niet in waarom hier per sé gediscussieerd moet worden. Ik wilde mijn boek promoten. Lees dat eerst maar eens. Dan zult u zien dat de echte route via de Nijldelta verliep. Ik heb geen zin meer in verdere discussie.
Dit is een gespreksforum, geen etalage.
Ik ben altijd geïnteresseerd in alternatieve gezichtspunten. Jouw boek beweegt zich ergens tussen de materie van Graham Hancock/Robert Bauval en Dan Brown; controversieel en beslist geen mainstream. Dan kan je discussie verwachten. Zolang mensen in dit topic discussieren, komt het omhoog in de lijst met actieve onderwerpen, waar je als verkoper blij mee zou moeten zijn. Maar jouw insteek nu doet me vermoeden dat ook jouw boek de toets der kritiek niet zal doorstaan.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door doemdenker »

1. mijn boek is gratis en staat online.

2. Hancock/Bauval snappen niks van de bedelingen
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door callista »

doemdenker schreef:1. mijn boek is gratis en staat online.

2. Hancock/Bauval snappen niks van de bedelingen
Ach so...propaganda..
Of om het anders te formuleren:colportage...
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door Trajecto »

Mensen, rustig!
Iemand schrijft een boek waarvoor hij onderzoek heeft gedaan en hij wil er bekendheid aan geven. Het boek is op internet te lezen en hij maakt erop attent hier in het forum.
Dat is prima in orde en er is geen reden om aanvallen te lanceren. In wezen is het subforum Boekbesprekingen natuurlijk ook om de inhoud van een boek te bespreken en niet zozeer om van alles aan te dragen waarvan we al weten dat het een wat andere visie geeft dan het te bespreken boek; en dat is met name ook wat vroeg wanneer we nog niets van het boek dat besproken gaat worden gelezen hebben.
Mogelijk heb ik met mijn bericht gisteren er enigszins toe bijgedragen dat het topic ging lopen op een manier die niet echt de bedoeling is, en dat spijt mij dan.
Ik zag dat het topic nadat het gestart was naar mijn idee wat lang zonder enige reactie bleef en dacht met een reactie het gesprek op gang te kunnen brengen. (Op de pagina Actieve onderwerpen was het inmiddels wat naar beneden gezakt en een nieuw bericht plaatst het weer bovenaan.)
Nulla aetas ad discendum sera
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door callista »

Duidelijk Trajecto
Maar als er iemand is die in de aanval gaat --en elke discussie uit de weg gaat--is het wel Doemdenker zelf...in eigen persoon.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door Zolderworm »

Trajecto schreef:Mensen, rustig!
Iemand schrijft een boek waarvoor hij onderzoek heeft gedaan en hij wil er bekendheid aan geven. Het boek is op internet te lezen en hij maakt erop attent hier in het forum.
Dat is prima in orde en er is geen reden om aanvallen te lanceren. In wezen is het subforum Boekbesprekingen natuurlijk ook om de inhoud van een boek te bespreken en niet zozeer om van alles aan te dragen waarvan we al weten dat het een wat andere visie geeft dan het te bespreken boek; en dat is met name ook wat vroeg wanneer we nog niets van het boek dat besproken gaat worden gelezen hebben.
Mogelijk heb ik met mijn bericht gisteren er enigszins toe bijgedragen dat het topic ging lopen op een manier die niet echt de bedoeling is, en dat spijt mij dan.
Ik zag dat het topic nadat het gestart was naar mijn idee wat lang zonder enige reactie bleef en dacht met een reactie het gesprek op gang te kunnen brengen. (Op de pagina Actieve onderwerpen was het inmiddels wat naar beneden gezakt en een nieuw bericht plaatst het weer bovenaan.)
Niet mee eens. Ik vind dat het niet echt geslaagd dat iemand hier een eigen boek loopt te promoten. Daar is volgens mij dit forum niet voor bedoeld. Ik ga hier ook niet m'n boeken lopen promoten. Ik heb daar ook niet de behoefte aan trouwens. Bovendien loopt deze meneer iedereen die een andere mening heeft dan hij, om het maar gewoon sec te zeggen, af te bekken. Geen wonder dat hij negatieve reacties terug krijgt.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 05 jul 2018, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door callista »

Ja..bovendien verdomt hij het ook om zich voor te stellen en welke religie of levensbeschouwing hij aanhangt of vertegenwoordigt..
Het is alleen maar propaganda....en zijn wil is wet en de absolute waarheid...geen discussie mogelijk.
Wat moet je nu met zo'n figuur?
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door Zolderworm »

callista schreef:Ja..bovendien verdomt hij het ook om zich voor te stellen en welke religie of levensbeschouwing hij aanhangt of vertegenwoordigt..
Het is alleen maar propaganda....en zijn wil is wet en de absolute waarheid...geen discussie mogelijk.
Wat moet je nu met zo'n figuur?
Nou ja, ik hoop dat er eens nieuwe mensen komen die gewoon leuk en aardig zijn. We hebben de laatste tijd nogal wat vreemde figuren onder de nieuwelingen, die dan ook weer spoedig verdwijnen als ze hun ei kwijt zijn. Nou ja, dat is ook het enige wat ze willen. Ze willen hun ei kwijt en dat was het. Doemdenker is weer zo iemand. Ik begrijp niet dat Trajecto dat niet ziet. Zo ken ik hem niet. Misschien moet-ie maar weer gauw cassis gaan drinken. Dan maar wat dikker.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door callista »

Ja..op Credible zit een aantal mensen [ spaarzaam overigens inmiddels] die hier ook wel zou kunnen functioneren.
Ik heb daar Trajecto ook al op gewezen.
Dus....wie weet zou hij daar een balletje kunnen opgooien...
Verder zou ik het ook niet weten......

Als je iedereen te vriend wilt houden delf je uiteindelijk zelf het onderspit.....m.a.w. dat werkt niet.
Ook al snap ik de intentie wel...
Laatst gewijzigd door callista op 05 jul 2018, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.