Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Forumregels
Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door coby »

Zolderworm schreef:
Trajecto schreef:Mensen, rustig!
Iemand schrijft een boek waarvoor hij onderzoek heeft gedaan en hij wil er bekendheid aan geven. Het boek is op internet te lezen en hij maakt erop attent hier in het forum.
Dat is prima in orde en er is geen reden om aanvallen te lanceren. In wezen is het subforum Boekbesprekingen natuurlijk ook om de inhoud van een boek te bespreken en niet zozeer om van alles aan te dragen waarvan we al weten dat het een wat andere visie geeft dan het te bespreken boek; en dat is met name ook wat vroeg wanneer we nog niets van het boek dat besproken gaat worden gelezen hebben.
Mogelijk heb ik met mijn bericht gisteren er enigszins toe bijgedragen dat het topic ging lopen op een manier die niet echt de bedoeling is, en dat spijt mij dan.
Ik zag dat het topic nadat het gestart was naar mijn idee wat lang zonder enige reactie bleef en dacht met een reactie het gesprek op gang te kunnen brengen. (Op de pagina Actieve onderwerpen was het inmiddels wat naar beneden gezakt en een nieuw bericht plaatst het weer bovenaan.)
Niet mee eens. Ik vind dat het niet echt geslaagd dat iemand hier een eigen boek loopt te promoten. Daar is volgens mij dit forum niet voor bedoeld. Ik ga hier ook niet m'n boeken lopen promoten. Ik heb daar ook niet de behoefte aan trouwens. Bovendien loopt deze meneer iedereen die een andere mening heeft dan hij, om het maar gewoon sec te zeggen, af te bekken. Geen wonder dat hij negatieve reacties terug krijgt.
Het leek me nou net een boek voor jou.
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7378
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door Tin »

doemdenker schreef:1. mijn boek is gratis en staat online.

2. Hancock/Bauval snappen niks van de bedelingen
1. Ja, mooi. Wat brengt je er toe gratis en voor niemendal dat hele boekwerk online te zetten.
Er zal heel wat werk inzitten en van de lucht kunnen we niet leven in deze materiële wereld.

2. Hoe kom je er als autodidactisch bijbelstudent toe alles en iedereen die anders denkt dan jij als dom of nog erger te betitelen?
Op zich niet heel uitzonderlijk. Het 'als je goed nadenkt kan je niet anders dan tot dezelfde conclusie komen als ik' is een vrij algemene menselijk gedachtenpatroon.. Veel heil heeft dat de wereld naar mijn overtuiging overigens niet gebracht. Vandaar ook dat dit forum een andere insteek heeft.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door Zolderworm »

coby schreef:
Zolderworm schreef:
Trajecto schreef:Mensen, rustig!
Iemand schrijft een boek waarvoor hij onderzoek heeft gedaan en hij wil er bekendheid aan geven. Het boek is op internet te lezen en hij maakt erop attent hier in het forum.
Dat is prima in orde en er is geen reden om aanvallen te lanceren. In wezen is het subforum Boekbesprekingen natuurlijk ook om de inhoud van een boek te bespreken en niet zozeer om van alles aan te dragen waarvan we al weten dat het een wat andere visie geeft dan het te bespreken boek; en dat is met name ook wat vroeg wanneer we nog niets van het boek dat besproken gaat worden gelezen hebben.
Mogelijk heb ik met mijn bericht gisteren er enigszins toe bijgedragen dat het topic ging lopen op een manier die niet echt de bedoeling is, en dat spijt mij dan.
Ik zag dat het topic nadat het gestart was naar mijn idee wat lang zonder enige reactie bleef en dacht met een reactie het gesprek op gang te kunnen brengen. (Op de pagina Actieve onderwerpen was het inmiddels wat naar beneden gezakt en een nieuw bericht plaatst het weer bovenaan.)
Niet mee eens. Ik vind dat het niet echt geslaagd dat iemand hier een eigen boek loopt te promoten. Daar is volgens mij dit forum niet voor bedoeld. Ik ga hier ook niet m'n boeken lopen promoten. Ik heb daar ook niet de behoefte aan trouwens. Bovendien loopt deze meneer iedereen die een andere mening heeft dan hij, om het maar gewoon sec te zeggen, af te bekken. Geen wonder dat hij negatieve reacties terug krijgt.
Het leek me nou net een boek voor jou.
Zou kunnen. Als hij zichzelf niet zou beschouwen als de grote alwetende, en anderen als onwetend en eigenwijs, dan zou ik misschien nog wel de neiging hebben om het te willen lezen.
Only dead fish go with the flow
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door coby »

Zolderworm schreef:
coby schreef:
Zolderworm schreef:
Trajecto schreef:Mensen, rustig!
Iemand schrijft een boek waarvoor hij onderzoek heeft gedaan en hij wil er bekendheid aan geven. Het boek is op internet te lezen en hij maakt erop attent hier in het forum.
Dat is prima in orde en er is geen reden om aanvallen te lanceren. In wezen is het subforum Boekbesprekingen natuurlijk ook om de inhoud van een boek te bespreken en niet zozeer om van alles aan te dragen waarvan we al weten dat het een wat andere visie geeft dan het te bespreken boek; en dat is met name ook wat vroeg wanneer we nog niets van het boek dat besproken gaat worden gelezen hebben.
Mogelijk heb ik met mijn bericht gisteren er enigszins toe bijgedragen dat het topic ging lopen op een manier die niet echt de bedoeling is, en dat spijt mij dan.
Ik zag dat het topic nadat het gestart was naar mijn idee wat lang zonder enige reactie bleef en dacht met een reactie het gesprek op gang te kunnen brengen. (Op de pagina Actieve onderwerpen was het inmiddels wat naar beneden gezakt en een nieuw bericht plaatst het weer bovenaan.)
Niet mee eens. Ik vind dat het niet echt geslaagd dat iemand hier een eigen boek loopt te promoten. Daar is volgens mij dit forum niet voor bedoeld. Ik ga hier ook niet m'n boeken lopen promoten. Ik heb daar ook niet de behoefte aan trouwens. Bovendien loopt deze meneer iedereen die een andere mening heeft dan hij, om het maar gewoon sec te zeggen, af te bekken. Geen wonder dat hij negatieve reacties terug krijgt.
Het leek me nou net een boek voor jou.
Zou kunnen. Als hij zichzelf niet zou beschouwen als de grote alwetende, en anderen als onwetend en eigenwijs, dan zou ik misschien nog wel de neiging hebben om het te willen lezen.
Oh lol het was een geintje. Het klinkt wel spannend de titel. Vroeger had je zo'n tv serie: de man van Atlantis. Vond ik machtig mooi als kind.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door Zolderworm »

coby schreef:
Zolderworm schreef:
coby schreef:
Zolderworm schreef:
Trajecto schreef:Mensen, rustig!
Iemand schrijft een boek waarvoor hij onderzoek heeft gedaan en hij wil er bekendheid aan geven. Het boek is op internet te lezen en hij maakt erop attent hier in het forum.
Dat is prima in orde en er is geen reden om aanvallen te lanceren. In wezen is het subforum Boekbesprekingen natuurlijk ook om de inhoud van een boek te bespreken en niet zozeer om van alles aan te dragen waarvan we al weten dat het een wat andere visie geeft dan het te bespreken boek; en dat is met name ook wat vroeg wanneer we nog niets van het boek dat besproken gaat worden gelezen hebben.
Mogelijk heb ik met mijn bericht gisteren er enigszins toe bijgedragen dat het topic ging lopen op een manier die niet echt de bedoeling is, en dat spijt mij dan.
Ik zag dat het topic nadat het gestart was naar mijn idee wat lang zonder enige reactie bleef en dacht met een reactie het gesprek op gang te kunnen brengen. (Op de pagina Actieve onderwerpen was het inmiddels wat naar beneden gezakt en een nieuw bericht plaatst het weer bovenaan.)
Niet mee eens. Ik vind dat het niet echt geslaagd dat iemand hier een eigen boek loopt te promoten. Daar is volgens mij dit forum niet voor bedoeld. Ik ga hier ook niet m'n boeken lopen promoten. Ik heb daar ook niet de behoefte aan trouwens. Bovendien loopt deze meneer iedereen die een andere mening heeft dan hij, om het maar gewoon sec te zeggen, af te bekken. Geen wonder dat hij negatieve reacties terug krijgt.
Het leek me nou net een boek voor jou.
Zou kunnen. Als hij zichzelf niet zou beschouwen als de grote alwetende, en anderen als onwetend en eigenwijs, dan zou ik misschien nog wel de neiging hebben om het te willen lezen.
Oh lol het was een geintje. Het klinkt wel spannend de titel. Vroeger had je zo'n tv serie: de man van Atlantis. Vond ik machtig mooi als kind.
Ja, dat was een knappe kerel.
Only dead fish go with the flow
peda
Berichten: 20456
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door peda »

Atlantis wordt ook regelmatig gekoppeld aan een de idee van buitenkolonie van buitenaardsen.
Ook al omdat er nooit enigerlei sporen zijn aangetroffen, blijft het de fantasie prikkelen. Waren de "" goden "' ten diepste buitenaardsen?
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door Bonjour »

En er is ook een verhaaltje dat Donald Duck en zijn neefjes op Atlantis komen.
Conclusie: Atlantis en buitenaardsen is gezwets in de ruimte. En als je de buitenaardsen vervangt door Donald Duck of Babylon blijft dat hetzelfde. Gezwets in de ruimte kan hele leuke boeken opleveren. Duin of het TransGalactisch Lifters Handboek, maar het blijft gezwets in de ruimte.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door Zolderworm »

Bonjour schreef:En er is ook een verhaaltje dat Donald Duck en zijn neefjes op Atlantis komen.
Conclusie: Atlantis en buitenaardsen is gezwets in de ruimte. En als je de buitenaardsen vervangt door Donald Duck of Babylon blijft dat hetzelfde. Gezwets in de ruimte kan hele leuke boeken opleveren. Duin of het TransGalactisch Lifters Handboek, maar het blijft gezwets in de ruimte.
Het is wel duidelijk dat Travis Walton echt ontvoerd is, al zijn er genoeg sceptici die het tegendeel beweren. Maar die komen toch niet met echt goede tegenargumenten. Travis is laatst weer eens geïnterviewd, dit keer door Josh Gates. Hij komt gewoon heel vertrouwenwekkend over en vertelt heel duidelijk iets wat hij echt heeft meegemaakt. In dat programma overigens kwamen nog wat andere zeer markante gevallen voor, zoals toen bij die school in Afrika, waar zowat de hele school naar binnen vluchtte toen er een ufo verscheen. Er werden een groep kinderen, inmiddels tieners, en een aantal leerkrachten geïnterviewd. En natuurlijk de UFO-landing bij Rendlesham Forest. Interviews met verschillende getuigen. Allemaal gewone, slimme mensen zoals jij en ik. Maar Atlantis en buitenaardsen is uiteraard gezwets.
Only dead fish go with the flow
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door Bonjour »

Zolderworm schreef:Allemaal gewone, slimme mensen zoals jij en ik.
Ontmaskeren van verzonnen verhalen is een aparte sport. Een vooropleiding als goochelaar kan bijvoorbeeld handig zijn, maar ook een graad in de psychologie is wenselijk. Gewone, slimme mensen als jij en ik kunnen zomaar bedonderd worden. Er zijn er genoeg met een IQ boven de 100 die in horoscopen geloven.
En het hele Roswell gebeuren toont wel aan dat je met liegen een hoop mensen kan bedonderen. En het bijzondere is dat ze ook willen blijven geloven in UFO's als een logischer verhaal naar buiten komt.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door coby »

Bonjour schreef:
Zolderworm schreef:Allemaal gewone, slimme mensen zoals jij en ik.
Ontmaskeren van verzonnen verhalen is een aparte sport. Een vooropleiding als goochelaar kan bijvoorbeeld handig zijn, maar ook een graad in de psychologie is wenselijk. Gewone, slimme mensen als jij en ik kunnen zomaar bedonderd worden. Er zijn er genoeg met een IQ boven de 100 die in horoscopen geloven.
En het hele Roswell gebeuren toont wel aan dat je met liegen een hoop mensen kan bedonderen. En het bijzondere is dat ze ook willen blijven geloven in UFO's als een logischer verhaal naar buiten komt.
UFO's geloof ik wel dat die bestaan. Twee exen hebben er 1 zien vliegen aan de waterkant en 1 daarvan zat niet aan de LSD.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door coby »

Als het wat is dan zijn het demonen en dat zijn die reuzen van voor de zondvloed volgens sommigen. T.B. Joshua, als ie er een demoon uitknikkert die zich reus noemt, vraagt ie altijd waar ie vandaan komt en dan zeggen ze: I am a giant. I come from the deep sea.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door callista »

coby schreef:Als het wat is dan zijn het demonen en dat zijn die reuzen van voor de zondvloed volgens sommigen. T.B. Joshua, als ie er een demoon uitknikkert die zich reus noemt, vraagt ie altijd waar ie vandaan komt en dan zeggen ze: I am a giant. I come from the deep sea.
Ach..ik weet het ook niet.
Mijn ouders hebben weleens gezegd dat ze bang voor mij waren toen ik een kind was.
Omdat ik soms met verhalen kwam van entiteiten die ik had waargenomen in mijn kamer....die hun niet zagen, terwijl ik ze er op wees..."Kijk dan...daar.."
Soms moesten ze ook lang aan mijn bed zitten en er werd zelfs een haak op mijn deur geplaatst...zodat ik er niet uit kon\
Ik kan me nog wel herinneren dat ik in een bepaalde vreemde toestand was en dat op ca. 3-jarige leeftijd
Ik kan dat nog wel terughalen.....dat gevoel......een soort van vreemd vertragingsmechanisme wat buiten mij omging..........maar kan er verder niets mee...
Verder ben ik wel normaal heur... :lol: :w
Tenminste...dat denk ik zelf...
Laatst gewijzigd door callista op 06 jul 2018, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door Bonjour »

coby schreef:UFO's geloof ik wel dat die bestaan. Twee exen hebben er 1 zien vliegen aan de waterkant en 1 daarvan zat niet aan de LSD.
Ik zeg ook niet dat UFO niet bestaan. Maar de U in UFO staat voor UNIDENTIFIED. Ofwel we weten niet wat ze gezien hebben. Op het moment dat een UFO aan iets buitenaards wordt gekoppeld wordt het wazig.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
peda
Berichten: 20456
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door peda »

Wanneer je de immens grote kosmos in ogenschouw neemt en er vervolgens vanuit gaat dat de mens op aarde zijn ontstaan niet te danken heeft aan een eenmalige schepping, maar het "' normale "' gevolg is van door fine-tuning opgelegde eigenschappen, dan kan op vele plaatsen in deze onmetelijke kosmos ergens biologisch leven en daar uitvolgend ( zeer ) intelligente levensvormen ontstaan. De vraag is hoe deze intelligente levensvormen, kunnen omgaan met de fenomenen rond de lichtsnelheid. Naar huidig weten vormt de lichtsnelheid een beperking die leidt tot een onmogelijkheid van een ontmoeting. Juist deze feitelijke beperking en het niet weten hoe deze beperking in de materiele wereld ooit ongedaan zou kunnen worden gemaakt, is voor mij de reden om het fenomeen UFO ofwel Buitenaardse Ontmoeting het etiket fabeltjeskrant op te plakken.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door Zolderworm »

Bonjour schreef:
Zolderworm schreef:Allemaal gewone, slimme mensen zoals jij en ik.
Ontmaskeren van verzonnen verhalen is een aparte sport. Een vooropleiding als goochelaar kan bijvoorbeeld handig zijn, maar ook een graad in de psychologie is wenselijk. Gewone, slimme mensen als jij en ik kunnen zomaar bedonderd worden. Er zijn er genoeg met een IQ boven de 100 die in horoscopen geloven.
En het hele Roswell gebeuren toont wel aan dat je met liegen een hoop mensen kan bedonderen. En het bijzondere is dat ze ook willen blijven geloven in UFO's als een logischer verhaal naar buiten komt.
Het probleem met dit soort discussies is dat de tegenstanders met voorbeelden aankomen van dingen die duidelijk en expliciet onzin zijn, zoals de kwestie Roswell, en vervolgens verklaren dat "dus" alle gevallen onzin zijn. Dat lijkt misschien een logische gedachte, maar dat is het niet. Voorts worden dit soort gebeurtenissen ten onrechte meteen in een kader geplaatst, zoals bijvoorbeeld bezoek van buitenaardsen. De vraag is dan: waarom per se dat? Het is niet uitgesloten dat het om iets geheel anders gaat. Iets is niet altijd wat het lijkt.
Volgens mij vertelt deze man (Travis Walton) gewoon wat hij heeft meegemaakt https://www.youtube.com/watch?v=ACJpofYg4Fw (vanaf 27:20). Dat heeft niets met goochelaars en IQ te maken. En zo ook deze kinderen https://www.youtube.com/watch?v=VKptLhvRPLo (vanaf 10:16).
Only dead fish go with the flow
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door coby »

callista schreef:
coby schreef:Als het wat is dan zijn het demonen en dat zijn die reuzen van voor de zondvloed volgens sommigen. T.B. Joshua, als ie er een demoon uitknikkert die zich reus noemt, vraagt ie altijd waar ie vandaan komt en dan zeggen ze: I am a giant. I come from the deep sea.
Ach..ik weet het ook niet.
Mijn ouders hebben weleens gezegd dat ze bang voor mij waren toen ik een kind was.
Omdat ik soms met verhalen kwam van entiteiten die ik had waargenomen in mijn kamer....die hun niet zagen, terwijl ik ze er op wees..."Kijk dan...daar.."
Soms moesten ze ook lang aan mijn bed zitten en er werd zelfs een haak op mijn deur geplaatst...zodat ik er niet uit kon\
Ik kan me nog wel herinneren dat ik in een bepaalde vreemde toestand was en dat op ca. 3-jarige leeftijd
Ik kan dat nog wel terughalen.....dat gevoel......een soort van vreemd vertragingsmechanisme wat buiten mij omging..........maar kan er verder niets mee...
Verder ben ik wel normaal heur... :lol: :w
Tenminste...dat denk ik zelf...
Mijn zoon had dat toen ie 5 was. Hij zag de hele kinderkamer er vol mee. Had net een nieuw huis. Toen zei ik: oh dat zijn demonen. Ik jaag ze wel even weg. Ik zie er ook een uit jou komen, zegt ie blij. AAAAARGH!! Toen hebben we Ghostbusters gebeld. Papaaaa! Hellup! Hij weer langskomen. Zijn ze nou weg? Nee ze zitten in de babykamer. Nou nog maar een keer dan. He he weg. Daarna heeft ie dat nooit meer gezien gelukkig. Heel normaal hoor. Hebben andere mensen dat niet of zo? :lol:
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door callista »

Oh...dat stelt mij alweer gerust.. :D
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Boek: Tzafon-Middernacht: Atlantis en het Geheim van Babylon

Bericht door Bonjour »

Zolderworm schreef:Het probleem met dit soort discussies is dat de tegenstanders met voorbeelden aankomen van dingen die duidelijk en expliciet onzin zijn, zoals de kwestie Roswell, en vervolgens verklaren dat "dus" alle gevallen onzin zijn. Dat lijkt misschien een logische gedachte, maar dat is het niet.
Dat heb ik niet beweerd. Alleen blijkt dat je achterdocht moet hebben.
Zolderworm schreef:De vraag is dan: waarom per se dat? Het is niet uitgesloten dat het om iets geheel anders gaat. Iets is niet altijd wat het lijkt.
Nee, het is niet uitgesloten alleen heel onwaarschijnlijk. En hoe onwaarschijnlijker hoe meer bewijs er nodig is.
Zolderworm schreef:Volgens mij vertelt deze man (Travis Walton) gewoon wat hij heeft meegemaakt https://www.youtube.com/watch?v=ACJpofYg4Fw (vanaf 27:20). Dat heeft niets met goochelaars en IQ te maken. En zo ook deze kinderen https://www.youtube.com/watch?v=VKptLhvRPLo (vanaf 10:16).
Volgens mij vertelt hij wat hij denkt mee gemaakt te hebben. Dat is iets anders dan dat hij het heeft meegemaakt.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.