Gary M. Matheny: Exodus

Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Forumregels
Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Gary M. Matheny: Exodus

Bericht door doemdenker »

een goed boek is dat van Gary M. Matheny: Exodus. Hij schrijft dat de echte route van de Exodus via de Nijldelta ging en dus niet via de Golf van Aqaba. Riet groeit immers niet in zee. De Migdol en Baal Tzafon zijn dan de Grote Piramide en de Sfinx. Ze werden genoemd in Exodus 14:1-2. Ook waren er twee bergen Seïr in het spel. De Edomieten hadden hun Seïr berg en de Horieten hadden er ook één. Toevoeging van mij: Seir was de blauwdruk voor het eiland Scheria dat in Odyssee 5 opduikt. Dit eiland was identiek aan Atlantis. Volgens Gary Matheny was de Sinaï een bergtop van de Horeb die volgens hem de Jebel Ghraib in de Negev was. Dit is het enige onderdeel waar ik zelf twijfels over heb omdat deze berg nogal uit de route ligt.

https://www.amazon.com/Exodus-G-M-Matheny/dp/1613792972
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Gary M. Matheny: Exodus

Bericht door doemdenker »

het is ook duidelijk wie de piramiden en de sfinx gebouwd hadden. In Exodus 5 lezen we over de tichelstenen. Het waren de israelieten die ze gebouwd hadden. De piramiden en sfinx zijn getuigen van de Exodus. Ook stond het hele gebied waarschijnlijk vaak onder water. De beroemde Dendera Lamp is volgens mij een hydrolische pers.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Gary M. Matheny: Exodus

Bericht door Bonjour »

Heb je wel eens berekend hoeveel kinderen elke Israëlische vrouw baarde in de tijd om aan de 3 miljoen te komen die de Bijbel noemt?
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Gary M. Matheny: Exodus

Bericht door doemdenker »