Bob Evely: At the End of the Ages

Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Forumregels
Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Bob Evely: At the End of the Ages

Bericht door doemdenker »

Eén van de beste boeken die ik tot nu toe las is Bob Evely's boek At the End of the Ages. Ik heb zijn eerste gratis versie nog die inhoudelijk een tikje chaotisch aandoet. Verder is het goed geschreven en veel toegankelijker dan andere boeken over de Bijbelse aionen die vaak erg academisch zijn. Bob Evely schrijft duidelijk dat het Nieuwe Testament geen goede uitdrukking is. De bediening van Jezus hoorde nog bij het oude verbond voor Israel. Pas bij Zijn terugkeer gaat het nieuwe verbond in dat geloof ik in Jeremia 31 beschreven staat.

Bob Evely schrijft dat de brieven van Paulus voor ons en over ons gaan. De rest van de Bijbel is wel interessant voor ons maar gaat over de Joden. Van belang is het ook om te weten dat de gelovigen van nu het Lichaam van de opgestane Christus vormen. Waar de Bijbel het over Christus heeft, heeft de Bijbel het dus ook over de gelovigen.

Nadeel van dit boek: de engelse taal.

https://www.amazon.com/At-End-Ages-Abol ... 1410712591