Arthur P.Adams, The Spirit of the Word

Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Forumregels
Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Arthur P.Adams, The Spirit of the Word

Bericht door doemdenker »

Bij Arthur P. Adams begon mijn echte bekering. Hij schrijft over alverzoening, de aionische tijden, de valse leer van de drie-eenheid en de valse leer van plaatsvervangend sterven van Jezus. Ook rekent hij af met de hel in de Bijbel. Desalniettemin is hij geen vrijzinnige die maar wat aanknoeit. Hij volgt een Bijbels concordante lijn. Nadeel is dat dit boek in het engels is. Op de website van Bijbelsdenken.eu staan enkele nederlandse vertalingen van zijn werk.

http://www.tentmaker.org/books/SpiritOf ... /index.htm
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Arthur P.Adams, The Spirit of the Word

Bericht door peda »

doemdenker schreef:Bij Arthur P. Adams begon mijn echte bekering. Hij schrijft over alverzoening, de aionische tijden, de valse leer van de drie-eenheid en de valse leer van plaatsvervangend sterven van Jezus. Ook rekent hij af met de hel in de Bijbel. Desalniettemin is hij geen vrijzinnige die maar wat aanknoeit. Hij volgt een Bijbels concordante lijn. Nadeel is dat dit boek in het engels is. Op de website van Bijbelsdenken.eu staan enkele nederlandse vertalingen van zijn werk.

http://www.tentmaker.org/books/SpiritOf ... /index.htm
Wat hij voorbrengt, is natuurlijk volkomen in strijd met hoe het main-stream christendom er tegen aan kijkt. Een dom argumentatie traject en dus slechte theologie vind ik de concluderende gedachten van Arthur P Adams persoonlijk niet. Het gaat erom welke gedachte voorrang heeft boven de andere, maar dat is nu eenmaal eigen aan theologiseren. Zo komen in mijn optiek ook geloofsdogma's tot stand. De kritiek op een dogma komt omdat er voor een ander argumentatie traject wordt gekozen. Dat de leiding van de H G daarbij de doorslag geeft voor het maken van de juiste keuze, is een geloofsaanname.