¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Alloniempje
Berichten: 512
Lid geworden op: 31 mei 2015, 13:36
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Alloniempje »

Ja, laten we het eens over de brandstapels en andere katholieke misdaden hebben.
Als het uitmoorden van complete steden.... (Beziers)
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Rechtuit »

Wajehie schreef:
Rechtuit schreef:Dat waren allemaal atheisten met goed moreel besef met als beroep massamoordenaar,wij zullen er een paar noemen allemaal voormannen van de heilstaat.Stalin,Lenin,Mao,Castro,Oom Ho en dan die gek in Noord Korea enz en enz allemaal fantastische atheisten. :evil: :evil: :evil: :o
Maar dat kun je natuurlijk niet plakken op de individuele atheïst. Of moet het op de brandstapel zetten van christenen ook op conto van de huidige paus worden gezet.
Ze staan er allemaal achter.
Maar atheisten zijn zeer afnemend dus dat kwaad lost zichzelf op.Goede zaak. :o :arrow: :w
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door callista »

Rechtuit schreef:
Wajehie schreef:
Rechtuit schreef:Dat waren allemaal atheisten met goed moreel besef met als beroep massamoordenaar,wij zullen er een paar noemen allemaal voormannen van de heilstaat.Stalin,Lenin,Mao,Castro,Oom Ho en dan die gek in Noord Korea enz en enz allemaal fantastische atheisten. :evil: :evil: :evil: :o
Maar dat kun je natuurlijk niet plakken op de individuele atheïst. Of moet het op de brandstapel zetten van christenen ook op conto van de huidige paus worden gezet.
Ze staan er allemaal achter.
Net zoals bij de misdaden die het christendom begaan heeft... :clown:
Maar atheisten zijn zeer afnemend dus dat kwaad lost zichzelf op.Goede zaak. :o :arrow: :w
Het aantal atheïsten neemt toe en dat lijkt me niet verwonderlijk---eerder logisch.
https://staatgeschreven.nl/2013/04/15/c ... -atheisme/
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Rechtuit »

callista schreef:
Rechtuit schreef:
Wajehie schreef:
Rechtuit schreef:Dat waren allemaal atheisten met goed moreel besef met als beroep massamoordenaar,wij zullen er een paar noemen allemaal voormannen van de heilstaat.Stalin,Lenin,Mao,Castro,Oom Ho en dan die gek in Noord Korea enz en enz allemaal fantastische atheisten. :evil: :evil: :evil: :o
Maar dat kun je natuurlijk niet plakken op de individuele atheïst. Of moet het op de brandstapel zetten van christenen ook op conto van de huidige paus worden gezet.
Ze staan er allemaal achter.
Net zoals bij de misdaden die het christendom begaan heeft... :clown:
Maar atheisten zijn zeer afnemend dus dat kwaad lost zichzelf op.Goede zaak. :o :arrow: :w
Het aantal atheïsten neemt toe en dat lijkt me niet verwonderlijk---eerder logisch.
https://staatgeschreven.nl/2013/04/15/c ... -atheisme/
Wel lachen dat leugen atheisten schotschriftje. :lol: :lol: :lol:
Maar goed atheisten nemen zeer sterk af wetenschappelijk bewezen over pak weg 20 jaar geen atheist meer te bekenen weg foetsie.Alles wat leugen en niet waar is zal als rook vergaan en zal verdwenen zijn.Goede zaak. :!: :!: :!: :w
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door callista »

Zeer christelijke gedachte...helemaal in stijl van je geloof.. :x ..maar helaas --en gelukkig--- wishful thinking....
Neem nog maar een sigaar...
Titus
Berichten: 1402
Lid geworden op: 15 mar 2013, 19:26

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Titus »

Rechtuit, zou je even kunnen linken naar die wetenschappelijke bewijzen. Bvd.
Gebruikersavatar
Alloniempje
Berichten: 512
Lid geworden op: 31 mei 2015, 13:36
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Alloniempje »

Gaat ie niet doen, deed ie als Will, sorry, op andere fora ook al niet.
Zijn waarheid is (als gebruikelijk bij zijn soort) de enige waarheid.
Hetgeen resulteert in hoopjes ellende....
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Eliyahu »

callista schreef:Ouwe achterhaalde meuk Eliyahu, die je al sinds zo'n ca. 10 jaar op alle fora zet en die al meerdere malen weerlegd en ontmaskerd is.
Bs'd

In dat geval, vertel eens wat er aan ontmaskerd is.

Kloppen de getallen niet? Waren het toch niet de atheïsten maar de religieuzen die die 200+ miljoen mensen vermoord hebben?

Ik ben benieuwd naar jouw antwoord.

Ik heb alleen het idee dat er geen antwoord gaat komen...
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door callista »

Eliyahu schreef:
callista schreef:Ouwe achterhaalde meuk Eliyahu, die je al sinds zo'n ca. 10 jaar op alle fora zet en die al meerdere malen weerlegd en ontmaskerd is.
Bs'd

In dat geval, vertel eens wat er aan ontmaskerd is.

Kloppen de getallen niet? Waren het toch niet de atheïsten maar de religieuzen die die 200+ miljoen mensen vermoord hebben?

Ik ben benieuwd naar jouw antwoord.

Ik heb alleen het idee dat er geen antwoord gaat komen...
Dan heb je dat goed gedacht.....
Je zult het zelf ook nog wel weten vermoed ik.....
Zzzzzz.... :w
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Eliyahu »

JW88 schreef:Dat heeft niks met moreel besef te maken, maar met iemand de waarheid vertellen, dat jij dat niet wilt horen is wat anders.

Natuurlijk zijn er atheisten die gruwelijke dingen doen net zoals er ook gelovige mensen zijn die gruwelijke dingen doen, het verschil is echter dat de gruwelijke dingen die atheisten doen compleet lost staat van atheist zijn, ze doen die dingen niet vanuit het atheisme of worden er door geinspireerd, bij gelovigen is dat wel anders, er zijn genoeg gruwlijke dingen gedaan uit de naam van een God of religie, of geinspireerd door religie, kijk vandaag de dag alleen al maar naar IS.
Bs'd

Het aantal slachtoffers van ISIS loopt in de tienduizenden. De atheïsten in de 20e gingen over de 200 miljoen. Wat is erger denk je?

En die atheïsten doen het omdat het atheïsten zijn, een normaal mens doet zoiets niet. Voor een atheïst heeft een menselijk leven evenveel waarde als dat van een strontvlieg.
Maar jij gaat zo selectief te werk dat het bijna zielig is, je vergeet nu snel even al die gruwelijke daden die religieuze mensen hebben gedaan? Volgens mij was er laatst nog ergens een priester die zijn handen niet van onschuldige jongetjes af kon houden.
VRESELIJK!!

Maar dat wil je toch hopelijk niet gaan vergelijken met meer dan 200 miljoen doden door atheïsten??
En je zegt hier gewoon even dat er geen atheïst ter wereld is met een goed moreel besef? Hoor je zelf wel allemaal wat je zegt eigenlijk? Hoe kan je nou verwachten dat mensen je serieus nemen als je deze antwoorden geeft? Vind je het gek dat mensen dat zeggen dat je niet spoort?
Van atheïsten vind ik het niet gek als ze dat zeggen, want normen en waarden hebben ze niet, en ook geen goede argumenten, dus het enige wat er voor ze overblijft is vuilbekkerij.

Maar jij denkt dus dat atheïsten wel normen en waarden hebben. Vertel dan eens, waar zijn die normen en waarden op gebaseerd, en waarom zouden atheïsten gemotiveerd zijn om ze na te leven?
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Eliyahu »

Wajehie schreef:
Rechtuit schreef:Dat waren allemaal atheisten met goed moreel besef met als beroep massamoordenaar,wij zullen er een paar noemen allemaal voormannen van de heilstaat.Stalin,Lenin,Mao,Castro,Oom Ho en dan die gek in Noord Korea enz en enz allemaal fantastische atheisten. :evil: :evil: :evil: :o
Maar dat kun je natuurlijk niet plakken op de individuele atheïst. Of moet het op de brandstapel zetten van christenen ook op conto van de huidige paus worden gezet.
Bs'd

Nee, maar het kan wel op het conto van het atheïsme plakken, want waar atheïsten de baas zijn, verandert het land in een hell hole, kijk momenteel naar Noord Korea. De hel op aarde. Miljoenen verhongeren, honderduizenden in concentratiekampen, zulk soort waanzin heeft geen enkele religie ooit bedacht.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Eliyahu »

Alloniempje schreef:Ja, laten we het eens over de brandstapels en andere katholieke misdaden hebben.
Als het uitmoorden van complete steden.... (Beziers)
Bs'd

Complete steden uitgemoord....

Wel, met 200+ miljoen dode burgers, uitgemoord door de atheïsten in de 20e eeuw, kan je 12 landen als Nederland vullen... :( :shock: :cry:
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Titus
Berichten: 1402
Lid geworden op: 15 mar 2013, 19:26

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Titus »

Alloniempje schreef:Ja, laten we het eens over de brandstapels en andere katholieke misdaden hebben.
Als het uitmoorden van complete steden.... (Beziers)
Prima, open er een topic over.

Ik ben overigens van mening dat atheïsten in Nederland niets van doen hebben met misdaden van anderen behalve dan diegene die ze zelf begaan of ondersteunen. Dat gaat natuurlijk ook op voor alle andere mensen.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Eliyahu »

Titus schreef:Rechtuit, zou je even kunnen linken naar die wetenschappelijke bewijzen. Bvd.
Bs'd

Global Study: Atheists in Decline, Only 1.8% of World Population by 2020

ATHEISM IN DECLINE

The decline and decline of Atheism
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door JW88 »

Eliyahu schreef:
JW88 schreef:Dat heeft niks met moreel besef te maken, maar met iemand de waarheid vertellen, dat jij dat niet wilt horen is wat anders.

Natuurlijk zijn er atheisten die gruwelijke dingen doen net zoals er ook gelovige mensen zijn die gruwelijke dingen doen, het verschil is echter dat de gruwelijke dingen die atheisten doen compleet lost staat van atheist zijn, ze doen die dingen niet vanuit het atheisme of worden er door geinspireerd, bij gelovigen is dat wel anders, er zijn genoeg gruwlijke dingen gedaan uit de naam van een God of religie, of geinspireerd door religie, kijk vandaag de dag alleen al maar naar IS.
Bs'd

Het aantal slachtoffers van ISIS loopt in de tienduizenden. De atheïsten in de 20e gingen over de 200 miljoen. Wat is erger denk je?

En die atheïsten doen het omdat het atheïsten zijn, een normaal mens doet zoiets niet. Voor een atheïst heeft een menselijk leven evenveel waarde als dat van een strontvlieg.
Maar jij gaat zo selectief te werk dat het bijna zielig is, je vergeet nu snel even al die gruwelijke daden die religieuze mensen hebben gedaan? Volgens mij was er laatst nog ergens een priester die zijn handen niet van onschuldige jongetjes af kon houden.
VRESELIJK!!

Maar dat wil je toch hopelijk niet gaan vergelijken met meer dan 200 miljoen doden door atheïsten??
En je zegt hier gewoon even dat er geen atheïst ter wereld is met een goed moreel besef? Hoor je zelf wel allemaal wat je zegt eigenlijk? Hoe kan je nou verwachten dat mensen je serieus nemen als je deze antwoorden geeft? Vind je het gek dat mensen dat zeggen dat je niet spoort?
Van atheïsten vind ik het niet gek als ze dat zeggen, want normen en waarden hebben ze niet, en ook geen goede argumenten, dus het enige wat er voor ze overblijft is vuilbekkerij.

Maar jij denkt dus dat atheïsten wel normen en waarden hebben. Vertel dan eens, waar zijn die normen en waarden op gebaseerd, en waarom zouden atheïsten gemotiveerd zijn om ze na te leven?
Weet je ik vind het echt niet erg als iemand een andere mening heeft dan ik of zelfs als iemand over de meeste dingen compleet anders denkt, als het er dan in de discussie wel eens hevig aan toe gaat vind ik dat ook prima. Er zijn wel meerdere leden hier waarmee ik af en toe zulke discussies voer, zoals bijvoorbeeld met een Inktvlam of een Jerommel, maar zijn hebben in elk geval nog enige vorm van realiteitszin ook al ben ik het voornamelijk compleet met hun oneens, van jou kan ik dat niet zeggen, jij leeft in een soort glazen bol, met een oud boek waardoor je compleet gehersenspoeld bent tot het punt dat je alle vorm van logica, rede, rationaliteit en gezond verstand compleet kwijt geraakt bent, met andere woorden je spoort echt niet helemaal, als jij hier daadwerkelijk beweert dat ''Voor een atheïst heeft een menselijk leven evenveel waarde als dat van een strontvlieg.'' Ik mag toch ook hopen dat de moderatie dit oppikt en hier wat aan doet!

Dan zeg je ook nog: ''En die atheïsten doen het omdat het atheïsten zijn, een normaal mens doet zoiets niet.'', dus atheisten zijn geen normale mensen? Als hier 1 iemand niet normaal is dan ben jij het wel! Ik heb je net ook al uitgelegd dat die gruwelijke daden helemaal niet gedaan zijn uit de naam van atheïsme of geïnspireerd door atheïsme, dat is nou net het verschil met religie en God, daar gebeurt dat wel.

Hoe kan je nou alle atheisten over 1 kam scheren? Hoe kun je nou beweren dat een menselijke leven mij als atheist net zoveel waard is als dat van een strontvlieg? Hoor jij zelf wel wat je zegt? :?

Ik kan jou echt totaal niet serieus nemen en ik hoop ook echt dat niemand dat verder op dit forum dat doet en zich distantieert van jouw vreselijke domme uitspraken.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Eliyahu »

JW88 schreef: Weet je ik vind het echt niet erg als iemand een andere mening heeft dan ik of zelfs als iemand over de meeste dingen compleet anders denkt, als het er dan in de discussie wel eens hevig aan toe gaat vind ik dat ook prima. Er zijn wel meerdere leden hier waarmee ik af en toe zulke discussies voer, zoals bijvoorbeeld met een Inktvlam of een Jerommel, maar zijn hebben in elk geval nog enige vorm van realiteitszin ook al ben ik het voornamelijk compleet met hun oneens, van jou kan ik dat niet zeggen, jij leeft in een soort glazen bol, met een oud boek waardoor je compleet gehersenspoeld bent tot het punt dat je alle vorm van logica, rede, rationaliteit en gezond verstand compleet kwijt geraakt bent, met andere woorden je spoort echt niet helemaal, als jij hier daadwerkelijk beweert dat ''Voor een atheïst heeft een menselijk leven evenveel waarde als dat van een strontvlieg.'' Ik mag toch ook hopen dat de moderatie dit oppikt en hier wat aan doet!

Dan zeg je ook nog: ''En die atheïsten doen het omdat het atheïsten zijn, een normaal mens doet zoiets niet.'', dus atheisten zijn geen normale mensen? Als hier 1 iemand niet normaal is dan ben jij het wel! Ik heb je net ook al uitgelegd dat die gruwelijke daden helemaal niet gedaan zijn uit de naam van atheïsme of geïnspireerd door atheïsme, dat is nou net het verschil met religie en God, daar gebeurt dat wel.

Hoe kan je nou alle atheisten over 1 kam scheren? Hoe kun je nou beweren dat een menselijke leven mij als atheist net zoveel waard is als dat van een strontvlieg? Hoor jij zelf wel wat je zegt? :?

Ik kan jou echt totaal niet serieus nemen en ik hoop ook echt dat niemand dat verder op dit forum dat doet en zich distantieert van jouw vreselijke domme uitspraken.
Bs'd

Ik hoop dat je nou weer genoeg gescholden hebt, zullen we het onderwerp nu eens inhoudelijk gaan bespreken?

Ontken jij dat in de 20e eeuw de atheïsten de grootste massamoordenaars aller tijden waren, en meer van hun eigen onderdanen vermoord hebben dan alle religies bij elkaar in de laatste 2000 jaar?

Maar jij denkt dus dat atheïsten wel normen en waarden hebben. Vertel dan eens, waar zijn die normen en waarden op gebaseerd, en waarom zouden atheïsten gemotiveerd zijn om ze na te leven?

Eens kijken of je in staat bent tot een rationele discussie, of dat je niet verder komt dan wat vuilspuiterij.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Alloniempje
Berichten: 512
Lid geworden op: 31 mei 2015, 13:36
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Alloniempje »

Eli, wat jij nu in ieder geval vast bewezen hebt is dat er met jou de afgelopen 15 jaar (zolang kom ik je al tegen denk ik) geen zindelijk woord te wisselen is.
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Rechtuit »

Alloniempje schreef:Eli, wat jij nu in ieder geval vast bewezen hebt is dat er met jou de afgelopen 15 jaar (zolang kom ik je al tegen denk ik) geen zindelijk woord te wisselen is.
Klopt helemaal maar met jou ook niet. :w
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door callista »

Alloniempje schreef:Eli, wat jij nu in ieder geval vast bewezen hebt is dat er met jou de afgelopen 15 jaar (zolang kom ik je al tegen denk ik) geen zindelijk woord te wisselen is.
Precies...er is niets veranderd in al die jaren.......hij probeert het steeds weer opnieuw na bijna elk forum al afgewerkt te hebben---steeds met dezelfde epistels. :( ; over obsessief gedrag gesproken....

Dus dit lijkt mij het beste

http://inmyskinnygenes.com/wp-content/u ... Trolls.jpg
Gebruikersavatar
Alloniempje
Berichten: 512
Lid geworden op: 31 mei 2015, 13:36
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Alloniempje »

Rechtuit schreef:
Alloniempje schreef:Eli, wat jij nu in ieder geval vast bewezen hebt is dat er met jou de afgelopen 15 jaar (zolang kom ik je al tegen denk ik) geen zindelijk woord te wisselen is.
Klopt helemaal maar met jou ook niet. :w
Oh, met mij wel hoor Will èh Rechtuit.
Mits de tegenpartij ook redelijk is.
En daar ontbreekt het wel eens aan.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Eliyahu »

Alloniempje schreef:Eli, wat jij nu in ieder geval vast bewezen hebt is dat er met jou de afgelopen 15 jaar (zolang kom ik je al tegen denk ik) geen zindelijk woord te wisselen is.
Bs'd

Ik probeer nu een serieus gesprek met JW88 aan te gaan, maar zoals je ziet komt die niet verder dan schelden...
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door JW88 »

Eliyahu schreef:
Alloniempje schreef:Eli, wat jij nu in ieder geval vast bewezen hebt is dat er met jou de afgelopen 15 jaar (zolang kom ik je al tegen denk ik) geen zindelijk woord te wisselen is.
Bs'd

Ik probeer nu een serieus gesprek met JW88 aan te gaan, maar zoals je ziet komt die niet verder dan schelden...
Ach man hou toch op aub, ik scheld helemaal niet, ik constateer dingen over jou die ieder normaal logisch mens ook zou constateren.

Een discussie met jou is vrij nutteloos, zoals Alloniempje al zei, er is geen zinnig woord met jou te wisselen zo lang je in je eigen droomwereld leeft en totaal niet over ook maar een klein beetje rede, rationaliteit, logica en gezond verstand beschikt.

Wat je net over atheïsten zei, dat kan echt niet, dat bevestigd gewoon alles wat ik over je gezegd heb, maar jij bent zo gehersenspoeld dat je dat al lang niet meer door hebt....
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Jerommel »

Alloniempje schreef:Ja, laten we het eens over de brandstapels en andere katholieke misdaden hebben.
Als het uitmoorden van complete steden.... (Beziers)
Ja, en dan in Christus' Naam..
Hij die de Wet van naastenliefde gaf, en zei: "Vergeef, zoals u ook vergeven bent!"
Ongelooflijk...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Titus
Berichten: 1402
Lid geworden op: 15 mar 2013, 19:26

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Titus »

Mensen blijven mensen ongeacht geloofsovertuiging of levensbeschouwing. Daar niet mee om kunnen gaan is niet om kunnen gaan met de realiteit zoals die zich elke dag voordoet.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Eliyahu »

JW88 schreef:
Eliyahu schreef:
Alloniempje schreef:Eli, wat jij nu in ieder geval vast bewezen hebt is dat er met jou de afgelopen 15 jaar (zolang kom ik je al tegen denk ik) geen zindelijk woord te wisselen is.
Bs'd

Ik probeer nu een serieus gesprek met JW88 aan te gaan, maar zoals je ziet komt die niet verder dan schelden...
Ach man hou toch op aub, ik scheld helemaal niet, ik constateer dingen over jou die ieder normaal logisch mens ook zou constateren.

Een discussie met jou is vrij nutteloos, zoals Alloniempje al zei, er is geen zinnig woord met jou te wisselen zo lang je in je eigen droomwereld leeft en totaal niet over ook maar een klein beetje rede, rationaliteit, logica en gezond verstand beschikt.

Wat je net over atheïsten zei, dat kan echt niet, dat bevestigd gewoon alles wat ik over je gezegd heb, maar jij bent zo gehersenspoeld dat je dat al lang niet meer door hebt....
Bs'd

Dus je durft het debat niet aan, en probeert jezelf daarvoor te verontschuldigen door mij te betichten van het niet hebben ook maar een klein beetje rede, rationaliteit, logica en gezond verstand.

En dat is dan geen schelden, maar alleen maar het constateren van "dingen die ieder normaal logisch mens ook zou constateren".

I rest my case.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13