¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Jerommel »

Biker schreef:
callista schreef:
Eliyahu schreef:
Alloniempje schreef:Offers zijn per definitie een uiting van een achterlijke maatschappij...
Bs'd

Er is en was geen intelligenter volk dan de joden.
De meeste joden zijn nu dan ook liberaal, seculier of atheïst
Daarom fokken nu de ultra orthodoxen ook als konijnen....om hun groep zo groot mogelijk te maken...
Geboortecijfer Israel 18
Gaza 32
is dat per dag?
Een los getal betekent niets.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door vrolijke »

Tin schreef:
vrolijke schreef:
Mathematiek word over de hele wereld op dezelfde manier geinterpreteerd.
Je interpreteerd mijn post niet helemaal goed :clown:
Is slechts bedoelt om een aanzet te zijn eens wat meer buiten de eigen denkkaders te denken.
Het boek wat zogenaamd door God ingegeven is, en dat interpretaties toelaat, die deelwijze loodrecht tegenover elkaar staat... Niet helemaal logisch vind ik.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
Wajehie
Berichten: 578
Lid geworden op: 07 dec 2014, 18:55
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Wajehie »

Natuurlijk is het altijd mogelijk om krom te praten wat recht is.
Dat heet vrije wil.
Zijn er joden/christenen die kindoffers goedkeuren. Weet zeker van niet. Maar die verwarring is er, te zien aan de (trol?) reacties, bij niet gelovigen.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2858
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Eliyahu »

Biker schreef:
callista schreef:
Eliyahu schreef:
Alloniempje schreef:Offers zijn per definitie een uiting van een achterlijke maatschappij...
Bs'd

Er is en was geen intelligenter volk dan de joden.
De meeste joden zijn nu dan ook liberaal, seculier of atheïst
Daarom fokken nu de ultra orthodoxen ook als konijnen....om hun groep zo groot mogelijk te maken...
Geboortecijfer Israel 18
Gaza 32
Bs'd

https://en.wikipedia.org/wiki/Demograph ... ity_rate_2

Gaza: Total fertility rate

4.18 children born/woman (2013 est.)


Israelische westbank: Total fertility rate

2.83 children born/woman (2014 est.)

Jewish population: 5.07 children born/woman (West Bank alone)[24]


Dus de joden in de westbank zitten al boven de 5 kinderen per vrouw, meer dan in gaza. De gemiddelde religieuze jodin zit op 8 kinderen per vrouw.

De helft van Israel is momenteel niet religieus, maar gezien bovenstaande cijfers zijn de religieuzen heel hard op weg om het land over te nemen, waardoor ook het Israelische geboortecijfer steeds hoger wordt.

Dus demografisch zijn de joden aan de winnende hand. Israel groeit rap, zowel demographisch als economisch.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2858
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Eliyahu »

Wajehie schreef:
Eliyahu schreef:En om demografische instorting van europa tegen te gaan, worden er bootladingen met ongeschoolde derdewereldmoslims binnengehaald, die binnen 1 of 2 generaties de meerderheid zullen hebben in europa.

Jullie leven dus in de laatste dagen van europa, en in de vooravond van Eurabië.
Dit is beter dan jou hebreeuws. Er staat echt "anie natatie lahem"zo moeilijk is dat niet.
Bs'd

Wat ook niet moeilijk is is om te zien dat dat "anie natatie lahem" niet gaat over de offers, maar over de slechte regels.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Alpha »

Eliyahu schreef:
Alloniempje schreef:Offers zijn per definitie een uiting van een achterlijke maatschappij...
Er is en was geen intelligenter volk dan de joden.
Tja. Goede wijn behoeft geen krans.

Matth. 11:25 „In die tijd nam Jezus het woord en zei: ’Ik loof u in het openbaar, Vader, Heer van hemel en aarde, omdat gij deze dingen voor de wijzen en intellectuelen hebt verborgen en ze aan kleine kinderen hebt geopenbaard.’”
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Rechtuit »

Wajehie schreef:Natuurlijk is het altijd mogelijk om krom te praten wat recht is.
Dat heet vrije wil.
Zijn er joden/christenen die kindoffers goedkeuren. Weet zeker van niet. Maar die verwarring is er, te zien aan de (trol?) reacties, bij niet gelovigen.
Scherp gezien.Daarom niet reageren laat maar lekker gaan.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Zolderworm »

Eliyahu schreef:
Alloniempje schreef:Offers zijn per definitie een uiting van een achterlijke maatschappij...
Bs'd

Er is en was geen intelligenter volk dan de joden.
Sorry hoor, wat is dit voor idiote uitspraak? Gaan we opnieuw aan de gang met een soort Uebervolk?
Only dead fish go with the flow
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Rechtuit »

Zolderworm schreef:
Eliyahu schreef:
Alloniempje schreef:Offers zijn per definitie een uiting van een achterlijke maatschappij...
Bs'd

Er is en was geen intelligenter volk dan de joden.
Sorry hoor, wat is dit voor idiote uitspraak? Gaan we opnieuw aan de gang met een soort Uebervolk?
Zolderwormje weet het altijd beter overal op reageren;armzalige bezigheid .
Over op de orde van de dag :w :w 8-)
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Zolderworm »

Rechtuit schreef:
Zolderworm schreef:
Eliyahu schreef:
Alloniempje schreef:Offers zijn per definitie een uiting van een achterlijke maatschappij...
Bs'd

Er is en was geen intelligenter volk dan de joden.
Sorry hoor, wat is dit voor idiote uitspraak? Gaan we opnieuw aan de gang met een soort Uebervolk?
Zolderwormje weet het altijd beter overal op reageren;armzalige bezigheid .
Over op de orde van de dag :w :w 8-)
Ja, wat dat betreft ben ik precies hetzelfde als jij.
Only dead fish go with the flow
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door pyro »

Eliyahu schreef: Er is en was geen intelligenter volk dan de joden.
Dat vind ik niet zo'n slimme opmerking. Maar jij ben dan ook geen jood :geek:
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Jerommel »

Toch is het misschien wel waar...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door JW88 »

Ik zag nog een stuk op tv waar iemand het volgende zei, waar ik het volkomen mee eens ben, ''wat is religie nou eigenlijk?'' ''het is hoop'', dat is ook de hele kern van religie, het geeft mensen hoop. Veel mensen voelen zich op een gegeven moment zwak en wat ze dan nodig hebben is steun, dat zoeken ze dan in een hogere macht omdat die hun het gevoel van hoop geeft. Iets meer dan 25 procent van de bevolking in Nederland is atheïst, terwijl 17 procent gelooft in het bestaan van God. Het gros van zo’n 60 procent zit tussen godsgeloof en ongeloof in. Zij geloven dat er ‘iets’ van een hogere macht bestaat of zijn daar niet over uit. In Nederland zijn meer mensen atheïst dan gelovig omdat wij het hier over het algemeen redelijk goed hebben, en daarom ook minder op zoek zijn naar steun of hoop.

Het meest religieus land ter wereld is Thailand met 94% gelovigen. Daarna volgen Armenië (93%), Bangladesh (93%) en Georgië (93%). Volgens het onderzoek zijn huisvrouwen, gepensioneerden en studenten het meest religieus en rijken het minst. http://www.bladna.nl/marokko-meest-reli ... 10868.html

Dat komt omdat mensen waar het goed mee gaat (niet alleen financieel maar ook persoonlijk) niet op zoek zijn naar steun en hoop, en daardoor ook vaak een heel rationeel bestaan leiden. Maar als het minder gaat met mensen verliezen ze ook van hun rationeel vermogen om te denken en daarmee ook vaak hun gezond verstand waardoor ze zich keren tot bovennatuurlijke krachten zoals God, wat dus een product van de menselijke geest wordt.

Mensen die zwak zijn, zijn ook heel makkelijk te manipuleren, daar is de docu ''Kumare'' een heel goed voorbeeld van https://www.youtube.com/watch?v=OXUzG6YKuvo

Heel lang geleden zijn er een paar mensen geweest die heel slim in hebben gespeeld op de zwakte van andere mensen en daardoor is God gecreëerd, als je een leugen ontelbaar vaak herhaald, gaat men er vanzelf in geloven, maar het zal toch altijd een leugen blijven....
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Jerommel »

Heeft allemaal geen moer te maken met "welke god mag het dan zijn".
Zoals jij zelf, interesseert het een heleboel mensen gewoon niet echt, of ze zoeken een kapstok om hun hoop aan te hangen, of een stok om mee te slaan.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Alpha »

Jerommel schreef:Heeft allemaal geen moer te maken met "welke god mag het dan zijn".
Zoals jij zelf, interesseert het een heleboel mensen gewoon niet echt, of ze zoeken een kapstok om hun hoop aan te hangen, of een stok om mee te slaan.
Het is een feit, dat mensen die het goed gaat niet religieus zijn.
Het is ook een feit, dat bij oorlog kerken vol zitten.

Welke God mag het zijn?


Elia toont in het aangehaalde verslag over valse goden en de almachtige God de conclusie:

„JHWH is de ware God! JHWH is de ware God!” — 1 Koningen 18:21-40.

Lees het eens.
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door JW88 »

Jerommel schreef:Heeft allemaal geen moer te maken met "welke god mag het dan zijn".
Zoals jij zelf, interesseert het een heleboel mensen gewoon niet echt, of ze zoeken een kapstok om hun hoop aan te hangen, of een stok om mee te slaan.
Het is een verklaring voor waarom mensen gelovig zijn, maar wat is nou jouw concrete reden om in God te geloven dan? Dat weet ik nog steeds niet, lijkt me een vrij duidelijke vraag om te beantwoorden.
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2544
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Inktvlam »

JW88 schreef:Dat komt omdat mensen waar het goed mee gaat (niet alleen financieel maar ook persoonlijk) niet op zoek zijn naar steun en hoop, en daardoor ook vaak een heel rationeel bestaan leiden.
Als het materieel goed gaat, gaat het geestelijk slecht. Vaak klopt dat wel.
Maar voor de rest, ik beschouw mezelf als een rationeel mens, juist daarom geloof ik in God. Ik heb te weinig geloof om atheïst te zijn. Lees dat boek eens. Om te geloven dat alles zomaar vanzelf ontstaan is heb je een nog veel groter geloof nodig.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door callista »

Inktvlam schreef:
JW88 schreef:Dat komt omdat mensen waar het goed mee gaat (niet alleen financieel maar ook persoonlijk) niet op zoek zijn naar steun en hoop, en daardoor ook vaak een heel rationeel bestaan leiden.
Als het materieel goed gaat, gaat het geestelijk slecht. Vaak klopt dat wel.
Maar voor de rest, ik beschouw mezelf als een rationeel mens, juist daarom geloof ik in God. Ik heb te weinig geloof om atheïst te zijn. Lees dat boek eens. Om te geloven dat alles zomaar vanzelf ontstaan is heb je een nog veel groter geloof nodig.
Dat boek kan linea recta in de prullenbak.
Onze hersens zijn te beperkt om alles te vatten en te bevatten.
Daarom vullen nog steeds velen --wat ze niet snappen of kunnen bevatten---in met God als eerste oorzaak.
Niemand weet het en kan het [nog] weten...vandaar voortschrijdend wetenschappelijk onderzoek.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Jerommel »

JW88 schreef:
Jerommel schreef:Heeft allemaal geen moer te maken met "welke god mag het dan zijn".
Zoals jij zelf, interesseert het een heleboel mensen gewoon niet echt, of ze zoeken een kapstok om hun hoop aan te hangen, of een stok om mee te slaan.
Het is een verklaring voor waarom mensen gelovig zijn, maar wat is nou jouw concrete reden om in God te geloven dan? Dat weet ik nog steeds niet, lijkt me een vrij duidelijke vraag om te beantwoorden.
Mij ook.
En zodoende heb ik die vraag al meerdere malen beantwoord.
Maarja, het éne oor in en het andere oor weer uit, blijkt maar weer....
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Jerommel »

callista schreef:
Inktvlam schreef:
JW88 schreef:Dat komt omdat mensen waar het goed mee gaat (niet alleen financieel maar ook persoonlijk) niet op zoek zijn naar steun en hoop, en daardoor ook vaak een heel rationeel bestaan leiden.
Als het materieel goed gaat, gaat het geestelijk slecht. Vaak klopt dat wel.
Maar voor de rest, ik beschouw mezelf als een rationeel mens, juist daarom geloof ik in God. Ik heb te weinig geloof om atheïst te zijn. Lees dat boek eens. Om te geloven dat alles zomaar vanzelf ontstaan is heb je een nog veel groter geloof nodig.
Dat boek kan linea recta in de prullenbak.
Onze hersens zijn te beperkt om alles te vatten en te bevatten.
Daarom vullen nog steeds velen --wat ze niet snappen of kunnen bevatten---in met God als eerste oorzaak.
Niemand weet het en kan het [nog] weten...vandaar voortschrijdend wetenschappelijk onderzoek.
BLAAABLABLAAAHHH......
Werkelijk... De wanhoop die er ook achter moet zitten... Treurig... :(
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Wajehie
Berichten: 578
Lid geworden op: 07 dec 2014, 18:55
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Wajehie »

JW88 schreef:Ik zag nog een stuk op tv waar iemand het volgende zei, waar ik het volkomen mee eens ben, ''wat is religie nou eigenlijk?'' ''het is hoop'', dat is ook de hele kern van religie, het geeft mensen hoop. Veel mensen voelen zich op een gegeven moment zwak en wat ze dan nodig hebben is steun, dat zoeken ze dan in een hogere macht omdat die hun het gevoel van hoop geeft.
En daar heb je mi gelijk in. Gelovigen hebben/beseffen dat ze hulp nodig hebben. Waarom zou God mensen ondersteunen die zichzelf prima kunnen redden.
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door JW88 »

Inktvlam schreef:
JW88 schreef:Dat komt omdat mensen waar het goed mee gaat (niet alleen financieel maar ook persoonlijk) niet op zoek zijn naar steun en hoop, en daardoor ook vaak een heel rationeel bestaan leiden.
Als het materieel goed gaat, gaat het geestelijk slecht. Vaak klopt dat wel.
Maar voor de rest, ik beschouw mezelf als een rationeel mens, juist daarom geloof ik in God. Ik heb te weinig geloof om atheïst te zijn. Lees dat boek eens. Om te geloven dat alles zomaar vanzelf ontstaan is heb je een nog veel groter geloof nodig.
Nou laat ik zeggen dat je in elk geval een stuk rationeler bent dat bv een eliyahu, dat moet ik je toe geven, maar om jezelf nou echt rationeel te noemen, tjah, in mijn opinie gaat dat niet samen met God, net zoals rede, logica en gezond verstand.

Maar waarom kan jij eigenlijk niet accepteren dat er op sommige vragen simpelweg nog geen antwoord is? Hoe kan je zo arrogant zijn om te claimen dat jij dat antwoord wel hebt?

En over je stokpaardje dat de ET niet deugt, jij zit steeds te roepen dat de kans zo verschrikkelijk klein is dat alles ''toevallig'' ontstaan is dat de ET wel fout moet zijn, maar weet je hoe klein de kans is dat je de lotto wint? Of hoe klein de kans is dat je door een haai gedood wordt? Of hoe klein de kans is dat ik jou misschien al wel een keer in het echt ben tegengekomen? Toch kunnen al die dingen gebeuren of gebeurd zijn. Weet je hoe groot het universum wel niet is en hoeveel planeten er zijn, het zou kunnen dat wij dat winnende lottoticket zijn en dat er bij ons door middel van ''toeval'' leven is ontstaan en daarna evolutie...
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2544
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Inktvlam »

callista schreef:Dat boek kan linea recta in de prullenbak.
Onze hersens zijn te beperkt om alles te vatten en te bevatten.
Daarom vullen nog steeds velen --wat ze niet snappen of kunnen bevatten---in met God als eerste oorzaak.
Niemand weet het en kan het [nog] weten...vandaar voortschrijdend wetenschappelijk onderzoek.
Dat voortschrijdend wetenschappelijk onderzoek brengt allerlei technische hoogstandjes in de natuur aan het licht. Zoals de pas ontdekte sensoren op de vleugels van vleermuizen. En een tuininsect met versnellingsbak. En een zeedier die de kleuren van zijn achtergrond aan kan nemen. De bibliotheek aan goed geordende genetische informatie in ons genoom. De moleculaire machientjes. Verdomd, het lijkt precies op schepping.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door JW88 »

Jerommel schreef:
JW88 schreef:
Jerommel schreef:Heeft allemaal geen moer te maken met "welke god mag het dan zijn".
Zoals jij zelf, interesseert het een heleboel mensen gewoon niet echt, of ze zoeken een kapstok om hun hoop aan te hangen, of een stok om mee te slaan.
Het is een verklaring voor waarom mensen gelovig zijn, maar wat is nou jouw concrete reden om in God te geloven dan? Dat weet ik nog steeds niet, lijkt me een vrij duidelijke vraag om te beantwoorden.
Mij ook.
En zodoende heb ik die vraag al meerdere malen beantwoord.
Maarja, het éne oor in en het andere oor weer uit, blijkt maar weer....
Ja ik wil niet vervelend doen hoor, maar die vraag heb je toch echt niet beantwoord, verder dan wat vage teksten kwam je niet.... en ik vraag niet waarom mensen gelovig zijn, dat weet ik wel, ik vraag het persoonlijk aan jou. Het probleem is alleen dat jij er ook een handje van hebt om als ik bv vraag ''hoe laat is het?'' te antwoorden met ''het is woensdag'' het interesseert me niet welke dag het is, ik wil weten hoe laat het is, en dan ga je vervolgens de conclusie trekken dat je de vraag hebt beantwoord, ehh nou nee!
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door callista »

Inktvlam schreef:
callista schreef:Dat boek kan linea recta in de prullenbak.
Onze hersens zijn te beperkt om alles te vatten en te bevatten.
Daarom vullen nog steeds velen --wat ze niet snappen of kunnen bevatten---in met God als eerste oorzaak.
Niemand weet het en kan het [nog] weten...vandaar voortschrijdend wetenschappelijk onderzoek.
Dat voortschrijdend wetenschappelijk onderzoek brengt allerlei technische hoogstandjes in de natuur aan het licht. Zoals de pas ontdekte sensoren op de vleugels van vleermuizen. En een tuininsect met versnellingsbak. En een zeedier die de kleuren van zijn achtergrond aan kan nemen. De bibliotheek aan goed geordende genetische informatie in ons genoom. De moleculaire machientjes. Verdomd, het lijkt precies op schepping.
Ja, de natuur is wonderbaarlijk.