¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door vrolijke »

Als er hier gesproken wordt, over "geloven in God", wordt er meestal van uit gegaan, dat het de christelijke God is.

Vooruitgaand van de kennis die wij over het universum hebben, is een God die gelijkenis zou hebben met een menselijk wezen, eigenlijk volkomen absurd.
Voor mij, vallen dus ook andere, door mensen voorgestelde Goden, buiten mijn voorstellingsvermogen.

Kan mij iemand volgen?
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
Wim Nusselder
Gespreksleider Gedeelte Oecumene
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:13
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag, tel. 06-24184801

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Wim Nusselder »

vrolijke schreef:Als er hier gesproken wordt, over "geloven in God", wordt er meestal van uit gegaan, dat het de christelijke God is.
Of dat er maar één God is, zodat die kwalificatie 'christelijke' betekenisloos is.
vrolijke schreef:Vooruitgaand van de kennis die wij over het universum hebben, is een God die gelijkenis zou hebben met een menselijk wezen, eigenlijk volkomen absurd.
Misschien, afhankelijk van de kenmerken die je het goddelijke toedicht, of je God een plek in dat universum toedicht en in welke mate en op welke punten die gelijkenis nodig is om herkenbaar voor jou te zijn.
vrolijke schreef:Voor mij, vallen dus ook andere, door mensen voorgestelde Goden, buiten mijn voorstellingsvermogen.
Het dus is voor mij een te grote gedachtensprong.
Bovendien: waarom zou jij je niet kunnen voorstellen wat andere mensen zich wél kunnen voorstellen??
Menselijke voorstellingen bevinden zich sowieso buiten het fysieke universum waar jij het neem ik aan over hebt.
Voorstellingen die mensen zich maken (zeker als ze zich die collectief maken en er enige continuïteit in is in de loop van eeuwen) hebben reële effecten op hun gedrag en dus op het fysieke universum.

Wat zou je denken van een God die (voornamelijk) gelijkenis vertoont met een menselijk wezen door zijn voorstellingsvermogen en het daarmee beïnvloeden van de fysieke werkelijkheid (creativiteit)?
Wat zou je denken van een God die bestaat uit het geheel van de voorstellingsvermogens van mensen?
Wat zou je denken van een God die bestaat uit het geheel van de creativiteit waaruit de fysieke werkelijkheid is voortgekomen?

Met v&Vriendengroet,

Wim
Vertrokken user_03
Berichten: 3424
Lid geworden op: 05 dec 2013, 00:37
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Vertrokken user_03 »

vrolijke schreef:Als er hier gesproken wordt, over "geloven in God", wordt er meestal van uit gegaan, dat het de christelijke God is.
Dat komt omdat er een christelijke achtergrond is alhier.
Overigens is er niet één god maar zijn er vele goden. Staat gewoon in de bijbel.
Vooruitgaand van de kennis die wij over het universum hebben, is een God die gelijkenis zou hebben met een menselijk wezen, eigenlijk volkomen absurd.
Voor mij, vallen dus ook andere, door mensen voorgestelde Goden, buiten mijn voorstellingsvermogen.

Kan mij iemand volgen?
Deels.
Bestaat alles wat buiten jouw voorstellingsvermogen dan niet of wel?
Dessa
Berichten: 4418
Lid geworden op: 18 jul 2014, 18:16
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Dessa »

vrolijke schreef:Vooruitgaand van de kennis die wij over het universum hebben, is een God die gelijkenis zou hebben met een menselijk wezen, eigenlijk volkomen absurd.
Dat is absurd ja, het is andersom, een mens kan gelijkenissen met/van God hebben, dat is totaal wat anders maar wel iets wat je wel of niet kunt/wilt geloven.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Zolderworm »

Persoonlijk vind ik de vraag omtrent God niet zo belangrijk. Deze kwestie staat voor mij geheel los van de vraag omtrent geestelijke werelden, geestelijke wezens, geestelijke lichamen, leven na de dood enzovoort. Die laatste zaken zijn voor mij zeker dingen die bestaan. Maar of er ook nog een soort leidinggevende God boven zou moeten staan? Ik zie dat toch meer als een typisch menselijke gedachte. Omdat bij ons mensen alle instituten, instellingen, bedrijven, landen enzovoort een leider hebben, zou ook het universum een leider moeten hebben. Dat is, volgens mij, een iets te simpele gedachte. Net zoals de gedachte dat er een soort leider van het kwaad zou moeten zijn. Het is mij allemaal iets te menselijk gedacht. Het zou kunnen natuurlijk. Maar of het echt zo is, daar komen we niet achter.
Maar als er zo'n God is, dan is het, mijns inziens, wel zeker dat Hij dan in niets te vergelijken is met de mens, die nu eenmaal maar een soort diertje is op één van de honderd miljoen bewoonde planeten in dit universum. En dan nog wel één van de pakweg 5 miljoen andere diersoorten op deze Aarde op één van de honderd miljoen planeten. Dus de mens 1 van de 500.000.000.000.000 diersoorten in het universum. Waarom zou God op die ene soort lijken? Dat is inderdaad een absurde gedachte.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
meribel
Berichten: 2448
Lid geworden op: 13 jan 2014, 11:37
Man/Vrouw: V
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door meribel »

vrolijke schreef:Als er hier gesproken wordt, over "geloven in God", wordt er meestal van uit gegaan, dat het de christelijke God is.

Vooruitgaand van de kennis die wij over het universum hebben, is een God die gelijkenis zou hebben met een menselijk wezen, eigenlijk volkomen absurd.
Voor mij, vallen dus ook andere, door mensen voorgestelde Goden, buiten mijn voorstellingsvermogen.

Kan mij iemand volgen?
ik snap zeker wel met de kennis die we hebben over het universum...alleen dat duizelt me al...is de gelijkenis met een menselijk wezen volkomen absurd.
dat ben ik helemaal eens.

en dat ik me dus met geen mogelijkheid een goede voorstelling van God kan maken, dat snap ik ook, aangezien het hele universum en ook de tijd-verhaal al mijn hoofd doet ontploffen,

dat is ook de reden dat ik denk dat geen enkel mens het zou overleven God zelf te zien. ( Jezus is God als mens, dus dat is anders )
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2551
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Inktvlam »

vrolijke schreef:Vooruitgaand van de kennis die wij over het universum hebben, is een God die gelijkenis zou hebben met een menselijk wezen, eigenlijk volkomen absurd.
Ik zou werkelijk niet weten waarom dat absurd is.

Zolderworm schreef:Dus de mens 1 van de 500.000.000.000.000 diersoorten in het universum. Waarom zou God op die ene soort lijken? Dat is inderdaad een absurde gedachte.
Omdat de mens de enige soort is die intelligent en creatief is. Dus helemaal niet absurd. Over buitenaards leven valt weinig te zeggen, dus dat moeten we voorlopig buiten beschouwing laten. Maar de mens is geschapen naar Gods beeld en gelijkenis. De mens heeft grote creatieve vermogens, zoals blijkt uit het componeren en spelen van muziek, het beoefenen van de schilderkunst, literatuur, enz. En het uitvinden en produceren van vliegtuigen, computers, wasmachines, het internet, enz. Hij is in staat iets nieuws te bedenken. Dat zijn echt formidabele intellectuele prestaties. “Gij zijt goden” (Joh.10:34).
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Zolderworm »

Inktvlam schreef:
vrolijke schreef:Vooruitgaand van de kennis die wij over het universum hebben, is een God die gelijkenis zou hebben met een menselijk wezen, eigenlijk volkomen absurd.
Ik zou werkelijk niet weten waarom dat absurd is.
Ik sprak laatst een paard, en die zei dat God volgens hem een heel mooi renpaard is.
Zolderworm schreef:Dus de mens 1 van de 500.000.000.000.000 diersoorten in het universum. Waarom zou God op die ene soort lijken? Dat is inderdaad een absurde gedachte.
Omdat de mens de enige soort is die intelligent en creatief is. Dus helemaal niet absurd. Over buitenaards leven valt weinig te zeggen, dus dat moeten we voorlopig buiten beschouwing laten. Maar de mens is geschapen naar Gods beeld en gelijkenis. De mens heeft grote creatieve vermogens, zoals blijkt uit het componeren en spelen van muziek, het beoefenen van de schilderkunst, literatuur, enz. En het uitvinden en produceren van vliegtuigen, computers, wasmachines, het internet, enz. Hij is in staat iets nieuws te bedenken. Dat zijn echt formidabele intellectuele prestaties. “Gij zijt goden” (Joh.10:34).
Nou, volgens mij heeft dat gewoon te maken met de ontwikkeling van zijn hersenen in de loop van de evolutie.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2551
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Inktvlam »

Zolderworm schreef:Ik sprak laatst een paard, en die zei dat God volgens hem een heel mooi renpaard is.
Tja, dat is wel een zorgelijke kwestie. Heb je daar vaker last van? Spreek je ook tegen bomen en kabouters? Maar als ik jou was, zou ik het stil houden. Je weet nooit hoe de mensen reageren. Voor je ’t weet staan de witte jassen voor je deur en eindig je, verstoken van internet, in een klein deerniswekkend kamertje.

Zolderworm schreef:Nou, volgens mij heeft dat gewoon te maken met de ontwikkeling van zijn hersenen in de loop van de evolutie.
Echt waar? Natuurlijk weer door de almachtige toevallige mutatie.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Zolderworm »

Inktvlam schreef:
Zolderworm schreef:Ik sprak laatst een paard, en die zei dat God volgens hem een heel mooi renpaard is.
Tja, dat is wel een zorgelijke kwestie. Heb je daar vaker last van? Spreek je ook tegen bomen en kabouters? Maar als ik jou was, zou ik het stil houden. Je weet nooit hoe de mensen reageren. Voor je ’t weet staan de witte jassen voor je deur en eindig je, verstoken van internet, in een klein deerniswekkend kamertje.
Jammer dat je de boodschap niet begrijpt en je niet wezenlijk hebt verdiept in wat ik hiermee wil zeggen.
Zolderworm schreef:Nou, volgens mij heeft dat gewoon te maken met de ontwikkeling van zijn hersenen in de loop van de evolutie.
Echt waar? Natuurlijk weer door de almachtige toevallige mutatie.
Nou, hoe het precies komt is hier even niet aan de orde.
Only dead fish go with the flow
ben db bd
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 okt 2013, 15:36
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door ben db bd »

zoals eerder vastgesteld in Gods Woord is de Allerhoogste niet een soort kopie van ons, (afgoden zijn dat vaak wel) maar zijn wij bedoeld als naar Zijn beeld geschapen door Hem; gewoon naar Zijn keuze dus. Mag toch?

God openbaart zich voor wie dat aannemen wil in Zijn onversneden Woord en is in Jezus Christus met Zijn heil naar ons toegekomen, waarvoor wij eerbiedig mogen knielen in overgave, vervuld met Zijn Geest.

"Want deze God is onze God; Hij is ons deel, ons zalig lot!" psalm 48:6 berijmd.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Zolderworm »

ben db bd schreef:zoals eerder vastgesteld in Gods Woord is de Allerhoogste niet een soort kopie van ons, (afgoden zijn dat vaak wel) maar zijn wij bedoeld als naar Zijn beeld geschapen door Hem; gewoon naar Zijn keuze dus. Mag toch?

God openbaart zich voor wie dat aannemen wil in Zijn onversneden Woord en is in Jezus Christus met Zijn heil naar ons toegekomen, waarvoor wij eerbiedig mogen knielen in overgave, vervuld met Zijn Geest.

"Want deze God is onze God; Hij is ons deel, ons zalig lot!" psalm 48:6 berijmd.
Ja maar, klopt dat allemaal wel? Wie zegt dat Gods Woord, zoals jij dat noemt, de waarheid is? Dat is jouw persoonlijke opvatting. Maar is dat ook echt zo?
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door vrolijke »

ben db bd schreef:zoals eerder vastgesteld in Gods Woord is de Allerhoogste niet een soort kopie van ons, (afgoden zijn dat vaak wel) maar zijn wij bedoeld als naar Zijn beeld geschapen door Hem; gewoon naar Zijn keuze dus. Mag toch?

God openbaart zich voor wie dat aannemen wil in Zijn onversneden Woord en is in Jezus Christus met Zijn heil naar ons toegekomen, waarvoor wij eerbiedig mogen knielen in overgave, vervuld met Zijn Geest.

"Want deze God is onze God; Hij is ons deel, ons zalig lot!" psalm 48:6 berijmd.

Ik begrijp het niet.
Is dit een antwoord hierop:
vrolijke schreef:Als er hier gesproken wordt, over "geloven in God", wordt er meestal van uit gegaan, dat het de christelijke God is.

Vooruitgaand van de kennis die wij over het universum hebben, is een God die gelijkenis zou hebben met een menselijk wezen, eigenlijk volkomen absurd.
Voor mij, vallen dus ook andere, door mensen voorgestelde Goden, buiten mijn voorstellingsvermogen.

Kan mij iemand volgen?
???

Probeer het nog eens uit te leggen.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
ben db bd
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 okt 2013, 15:36
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door ben db bd »

Waarheid dient zich te bewijzen.
Dat doet Gods Woord voor wie daar op let, dagelijks op velerlei wijze.
Vraag eens eerbiedig aan Hem of jij dat ook zo mag zien.
Daarbij moet je wel dan goed opletten, waarnemen of er iets is wat jou dienaangaande opvalt.
'Het zijn de kleine dingen (vaak) die het doen'.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Zolderworm »

ben db bd schreef:Waarheid dient zich te bewijzen.
Dat doet Gods Woord voor wie daar op let, dagelijks op velerlei wijze.
Vraag eens eerbiedig aan Hem of jij dat ook zo mag zien.
Daarbij moet je wel dan goed opletten, waarnemen of er iets is wat jou dienaangaande opvalt.
'Het zijn de kleine dingen (vaak) die het doen'.
Even op de JW88-toer. Het vliegend-spaghetti-monster bestaat, alleen ik kan de bewijzen dat hij bestaat niet zien. Om die bewijzen te kunnen zien, moet ik eerst aan het vliegend-spaghetti-monster vragen of hij mij de bewijzen van zijn bestaan wil tonen.
Only dead fish go with the flow
BdO
Berichten: 7728
Lid geworden op: 14 jul 2014, 22:04
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door BdO »

Zolderworm schreef: Ik sprak laatst een paard,
Terwijl ezels en slangen kunnen praten, kies jij weer een paard als voorbeeld.... :roll:

Niet geloofwaardig, Zolder ;)
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Zolderworm »

BdO schreef:
Zolderworm schreef: Ik sprak laatst een paard,
Terwijl ezels en slangen kunnen praten, kies jij weer een paard als voorbeeld.... :roll:

Niet geloofwaardig, Zolder ;)
Nou, ik sprak ook laatst met een ezel, en die zei: "Jouw levensvisie is zelfs in 2 woorden te omschrijven "alles kan" Wordt aub wakker! Niet alles kan en jij hebt geen bovennatuurlijke krachten! Je leeft in een sprookjes wereld gecreëerd door je eigen fantasie."
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door callista »

BdO schreef:
Zolderworm schreef: Ik sprak laatst een paard,
Terwijl ezels en slangen kunnen praten, kies jij weer een paard als voorbeeld.... :roll:

Niet geloofwaardig, Zolder ;)
Jawel hoor....zeer betrouwbaar; dat was Mr. Ed

https://www.youtube.com/watch?v=y_PZPpWTRTU
Dessa
Berichten: 4418
Lid geworden op: 18 jul 2014, 18:16
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Dessa »

callista schreef:
BdO schreef:
Zolderworm schreef: Ik sprak laatst een paard,
Terwijl ezels en slangen kunnen praten, kies jij weer een paard als voorbeeld.... :roll:

Niet geloofwaardig, Zolder ;)
Jawel hoor....zeer betrouwbaar; dat was Mr. Ed

https://www.youtube.com/watch?v=y_PZPpWTRTU
Haha :lol:
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Zolderworm »

callista schreef:
BdO schreef:
Zolderworm schreef: Ik sprak laatst een paard,
Terwijl ezels en slangen kunnen praten, kies jij weer een paard als voorbeeld.... :roll:

Niet geloofwaardig, Zolder ;)
Jawel hoor....zeer betrouwbaar; dat was Mr. Ed

https://www.youtube.com/watch?v=y_PZPpWTRTU
Nou, toevallig is Mr. Ed de enige atheïst onder de paarden. Hij zegt ook telkens: "Jouw levensvisie is zelfs in 2 woorden te omschrijven "alles kan" Wordt aub wakker! Niet alles kan en jij hebt geen bovennatuurlijke krachten! Je leeft in een sprookjes wereld gecreëerd door je eigen fantasie."
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 29 jan 2015, 16:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Dessa
Berichten: 4418
Lid geworden op: 18 jul 2014, 18:16
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Dessa »

Zolderworm schreef:
callista schreef:
BdO schreef:
Zolderworm schreef: Ik sprak laatst een paard,
Terwijl ezels en slangen kunnen praten, kies jij weer een paard als voorbeeld.... :roll:

Niet geloofwaardig, Zolder ;)
Jawel hoor....zeer betrouwbaar; dat was Mr. Ed

https://www.youtube.com/watch?v=y_PZPpWTRTU
Nou, toevallig is Mr. Ed de enige atheïst onder de paarden.
Zei die dat? 8-)
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Zolderworm »

Dessa schreef:
Zolderworm schreef:
callista schreef:
BdO schreef:
Terwijl ezels en slangen kunnen praten, kies jij weer een paard als voorbeeld.... :roll:

Niet geloofwaardig, Zolder ;)
Jawel hoor....zeer betrouwbaar; dat was Mr. Ed

https://www.youtube.com/watch?v=y_PZPpWTRTU
Nou, toevallig is Mr. Ed de enige atheïst onder de paarden.
Zei die dat? 8-)
Ja hij zei: "Jouw levensvisie is zelfs in 2 woorden te omschrijven "alles kan" Wordt aub wakker! Niet alles kan en jij hebt geen bovennatuurlijke krachten! Je leeft in een sprookjes wereld gecreëerd door je eigen fantasie." Toen zei ik hem: "Wij hebben hier ook een ezel die dat zegt."
Only dead fish go with the flow
Dessa
Berichten: 4418
Lid geworden op: 18 jul 2014, 18:16
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Dessa »

Zolderworm schreef:Ja hij zei: "Jouw levensvisie is zelfs in 2 woorden te omschrijven "alles kan" Wordt aub wakker! Niet alles kan en jij hebt geen bovennatuurlijke krachten! Je leeft in een sprookjes wereld gecreëerd door je eigen fantasie."
Dan kon Mr. Ed in de toekomst kijken :P dus sprak die zichzelf tegen.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Zolderworm »

Dessa schreef:
Zolderworm schreef:Ja hij zei: "Jouw levensvisie is zelfs in 2 woorden te omschrijven "alles kan" Wordt aub wakker! Niet alles kan en jij hebt geen bovennatuurlijke krachten! Je leeft in een sprookjes wereld gecreëerd door je eigen fantasie." Toen zei ik hem: "Wij hebben hier ook een ezel die dat zegt."
Dan kon Mr. Ed in de toekomst kijken :P dus sprak die zichzelf tegen.
Zo zie je wat een onbenullen dieren zijn die dit zeggen.
Only dead fish go with the flow
Dessa
Berichten: 4418
Lid geworden op: 18 jul 2014, 18:16
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Dessa »

Zolderworm schreef:
Dessa schreef:
Zolderworm schreef:Ja hij zei: "Jouw levensvisie is zelfs in 2 woorden te omschrijven "alles kan" Wordt aub wakker! Niet alles kan en jij hebt geen bovennatuurlijke krachten! Je leeft in een sprookjes wereld gecreëerd door je eigen fantasie." Toen zei ik hem: "Wij hebben hier ook een ezel die dat zegt."
Dan kon Mr. Ed in de toekomst kijken :P dus sprak die zichzelf tegen.
Zo zie je wat een onbenullen dieren zijn die dit zeggen.
Ze weten niet wat ze zeggen, hoewel dieren die wat zeggen al bij voorbaat wel bijzonder zijn, om het even wat ze zeggen.