Zwarte hekserij

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Zwarte hekserij

Bericht door pyro »

callista schreef:
pyro schreef: Ik ben niet onbekend in alternatieve kring, werd gevraagd voorzitter te worden van een reiki belangenvereniging.
Ik weet er zo het een en ander van.
en waarom heb je geweigerd?
had je daar ook redenen voor?
Ik had de indruk dat ik een andere koers zou gaan volgen dan het bestuur wilde. Achteraf bleek dat ook wel te kloppen trouwens.
heb je zelf trouwens wel eens zo'n behandeling ondergaan of misschien zelf gegeven?
Deze vragen zijn nu niet meer relevant. Je kunt er wel vanuit gaan dat ik weet waarover ik het heb.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Zwarte hekserij

Bericht door callista »

pyro schreef:
callista schreef:
pyro schreef: Ik ben niet onbekend in alternatieve kring, werd gevraagd voorzitter te worden van een reiki belangenvereniging.
Ik weet er zo het een en ander van.
en waarom heb je geweigerd?
had je daar ook redenen voor?
Ik had de indruk dat ik een andere koers zou gaan volgen dan het bestuur wilde. Achteraf bleek dat ook wel te kloppen trouwens.
heb je zelf trouwens wel eens zo'n behandeling ondergaan of misschien zelf gegeven?
Deze vragen zijn nu niet meer relevant. Je kunt er wel vanuit gaan dat ik weet waarover ik het heb.
waarom wil je er niet over vertellen? :?:
zou juist verhelderend zijn..
ik was wel benieuwd eigenlijk.....
maar goed, je zult je redenen wel hebben.....
het zij zo.
Laatst gewijzigd door callista op 22 mei 2013, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Zwarte hekserij

Bericht door vrolijke »

callista schreef: en dat mensen nu zo goedgelovig zijn als jij het nu schetst is nog maar zeer de vraag.
Daarvan kun je zeker zijn.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Zwarte hekserij

Bericht door callista »

vrolijke schreef:
callista schreef: en dat mensen nu zo goedgelovig zijn als jij het nu schetst is nog maar zeer de vraag.
Daarvan kun je zeker zijn.
nou zal wel, ik ben er inmiddels wel achter dat er een hoop bedrog is op dat gebied.
op elk gebied trouwens.
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Zwarte hekserij

Bericht door pyro »

callista schreef:
pyro schreef: Deze vragen zijn nu niet meer relevant. Je kunt er wel vanuit gaan dat ik weet waarover ik het heb.
waarom wil je er niet over vertellen? :?:
zou juist verhelderend zijn..
ik was wel benieuwd eigenlijk.....
maar goed, je zult je redenen wel hebben.....
het zij zo.
Als je er de waarheid over vertelt, maak je vijanden in het alternatieve wereldje.
Ik wil er gerust over vertellen hoor, ben er niet bang voor.
Maar ik heb zomaar het idee dat je het niet zult willen horen. Ok, mijn vooroordeel, ik geef het toe ;)
Verder betreft het zaken die voor mij nu niet meer relevant zijn, en je begrijpt vast wel dat ik liever praat over dingen die ik persoonlijk wel relevant vind.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Zwarte hekserij

Bericht door callista »

pyro schreef:
callista schreef:
pyro schreef: Deze vragen zijn nu niet meer relevant. Je kunt er wel vanuit gaan dat ik weet waarover ik het heb.
waarom wil je er niet over vertellen? :?:
zou juist verhelderend zijn..
ik was wel benieuwd eigenlijk.....
maar goed, je zult je redenen wel hebben.....
het zij zo.

Als je er de waarheid over vertelt, maak je vijanden in het alternatieve wereldje.
ja, wat is waarheid, die is vaak subjectief.
---als het keiharde feiten zijn is het wat anders.
Ik wil er gerust over vertellen hoor, ben er niet bang voor.
klinkt wat tegenstrijdig.
Maar ik heb zomaar het idee dat je het niet zult willen horen. Ok, mijn vooroordeel, ik geef het toe ;)
ik gaf eerder juist aan van wel.
Verder betreft het zaken die voor mij nu niet meer relevant zijn, en je begrijpt vast wel dat ik liever praat over dingen die ik persoonlijk wel relevant vind.
oké, prima---het is jouw keus.. :smile:
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Zwarte hekserij

Bericht door pyro »

callista schreef:
pyro schreef:
callista schreef:
pyro schreef: Deze vragen zijn nu niet meer relevant. Je kunt er wel vanuit gaan dat ik weet waarover ik het heb.
waarom wil je er niet over vertellen? :?:
zou juist verhelderend zijn..
ik was wel benieuwd eigenlijk.....
maar goed, je zult je redenen wel hebben.....
het zij zo.
Als je er de waarheid over vertelt, maak je vijanden in het alternatieve wereldje.
ja, wat is waarheid, die is vaak subjectief.
--- als het keiharde feiten zijn is het wat anders.
In mijn beleving is waarheid een dieper gegeven dan iets louter subjectiefs of zgn.'keiharde feiten' waarmee je elkaar om de oren kunt slaan.
pyro: Ik wil er gerust over vertellen hoor, ben er niet bang voor.
Callista: klinkt wat tegenstrijdig.
Tja, wat moet ik hier nu van zeggen? Misschien begrijp je het beter als je me niet bij elke zin onderbreekt, zoals het nu gaat blijft er geen samenhangend verhaaltje meer over.
pyro: Maar ik heb zomaar het idee dat je het niet zult willen horen. Ok, mijn vooroordeel, ik geef het toe ;)
Callista: ik gaf eerder juist aan van wel.
Er spreekt anders weinig belangstelling uit je reactie, vind ik. Na elke zin plaats je een droge opmerking, maar ik zie vrijwel geen aanknopingspunt om ergens dieper op in te gaan.
pyro: Verder betreft het zaken die voor mij nu niet meer relevant zijn, en je begrijpt vast wel dat ik liever praat over dingen die ik persoonlijk wel relevant vind.
oké, prima---het is jouw keus.. :smile:
De overwegingen heb ik verteld: uitgesproken vijandschap vanuit het alternatieve wereldje als ik eerlijk dingen belicht die ik relevant vind. Geen blijk van belangstelling van jouw kant (althans niet voor mij herkenbaar), eerder heb ik de indruk dat je je bij voorbaat 'indekt' met de notie van subjectieve waarheid.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Zwarte hekserij

Bericht door callista »

@Pyro

ik gaf aan er belangstelling voor te hebben en interesse.
jij hebt duidelijk aangegeven, dat je er liever niet over wil praten.
ook heb je daar je redenen bij gezet.
mede zeg je dat je nu liever praat over zaken die op dit moment wel relevant voor je zijn en dat deze bewuste zaken achter je liggen of niet meer relevant voor je zijn.

dus dat leek mij aardig duidelijk.
moet ik je dan gaan dwingen om er wel over te gaan praten? :roll:
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Zwarte hekserij

Bericht door vrolijke »

Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Zwarte hekserij

Bericht door pyro »

callista schreef: moet ik je dan gaan dwingen om er wel over te gaan praten? :roll:
Een brandstapeltje misschien? :twisted:

Eigenlijk zou je natuurlijk een gesprek willen dat ons allebei interesseert, maar die 'common ground' hebben we deze keer blijkbaar niet gevonden. Het zij zo.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Zwarte hekserij

Bericht door vrolijke »

Ik wil geen nieuwe draad beginnen.
Ik denk dat het hier ook goed inpast.

Wie er aan "waarzeggerij" geloofd, zou zich toch eens moeten vragen, waarom er op de ganze wereld, geen enkele "waarzegger" het aftreden van Benedikt VI voorspeld heeft.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Zwarte hekserij

Bericht door Zolderworm »

vrolijke schreef:Ik wil geen nieuwe draad beginnen.
Ik denk dat het hier ook goed inpast.

Wie er aan "waarzeggerij" gelooft, zou zich toch eens moeten vragen, waarom er op de ganse wereld, geen enkele "waarzegger" het aftreden van Benedikt VI voorspeld heeft.
Omdat niemand ter wereld ook maar aan welke waarzegger dan ook heeft gevraagd: "Zeg, kun jij iets zeggen over Benedikt VI."
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Zwarte hekserij

Bericht door vrolijke »

Zolderworm schreef:
vrolijke schreef:Ik wil geen nieuwe draad beginnen.
Ik denk dat het hier ook goed inpast.

Wie er aan "waarzeggerij" gelooft, zou zich toch eens moeten vragen, waarom er op de ganse wereld, geen enkele "waarzegger" het aftreden van Benedikt VI voorspeld heeft.
Omdat niemand ter wereld ook maar aan welke waarzegger dan ook heeft gevraagd: "Zeg, kun jij iets zeggen over Benedikt VI."
Er zijn elk jaar honderden "waarzeggers" die alles mogelijke voor het volgend jaar verklaren, zonder dat er iemand naar vraagd.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Zwarte hekserij

Bericht door Zolderworm »

vrolijke schreef:
Zolderworm schreef:
vrolijke schreef:Ik wil geen nieuwe draad beginnen.
Ik denk dat het hier ook goed inpast.

Wie er aan "waarzeggerij" gelooft, zou zich toch eens moeten vragen, waarom er op de ganse wereld, geen enkele "waarzegger" het aftreden van Benedikt VI voorspeld heeft.
Omdat niemand ter wereld ook maar aan welke waarzegger dan ook heeft gevraagd: "Zeg, kun jij iets zeggen over Benedikt VI."
Er zijn elk jaar honderden "waarzeggers" die alles mogelijke voor het volgend jaar verklaren, zonder dat er iemand naar vraagt.
Ja, dat zijn de eigenwijze waarzeggers, die het eigenlijk niet weten.
Only dead fish go with the flow
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Zwarte hekserij

Bericht door Rechtuit »

Beetje vreemde draad en waarom zijn protestanten toch altijd met dat soort zaken bezig.Er zijn behoorlijk wat vrouwen geweest in het verleden die ter dood werden veroordeeld om dat ze zogenaamd heks waren. Flauwe kul natuurlijk en die arme vrouwen hadden echt wel wat in hun mars ze werden niet voor niets als heks aangemerkt.

En tegenwoordig nog worden kruidenvrouwtje gezien als heks.

Voor de rest bestaan er geen heksen wel hekserij maar dat kan ook een man zijn.
Dan hebben we nog de Wicca,s bij maanlicht bloot dansen om een oersteen;Ach vreemde clubjes moet je ook hebben in het spectrum van menselijke gekte. :x

Jammer dat deze flauwe kul veel vrouwen het leven heeft gekost. :naughty:
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Uranopolitis
Berichten: 787
Lid geworden op: 08 jul 2020, 19:56
Man/Vrouw: M
Locatie: Noord-Brabant

Re: Zwarte hekserij

Bericht door Uranopolitis »

Gaitema schreef: 09 apr 2013, 10:59 In het begin word je dus vriendelijk binnen gehaald. Echter werkt het zo als met een kikker en heet water. Als je een kikker in een pan met heet water gooit, dan springt die er direct uit. Maar doe je een kikker in een pan koud water en laat je het geleidelijk aan op vuur koken, dan wordt de kikker levend gekookt. Zo gaat volgens haar satan te werk.
Ik ben ook een soortgelijke verhaal tegengekomen. ;)

Zie je, als je een kikker wilt koken, moet je erop beetje bij beetje kokend water gieten. Maar als je erop plotseling al het water afstort, dan schokt hij en gaat weg, hij ontsnapt. Terwijl, als je op hem een beetje heet water giet, dan zal hij het eerst zachtjes van zijn rug afschudden en daarna zal hij het accepteren. En als je hem nog een beetje begiet, schudt hij het weer zachtjes af en langzaam wordt hij gekookt, zonder het te beseffen. ''He, kikker, als ze een beetje kokend water op je gegoten hebben, sta op en vlucht dan!'' Maar hij gaat niet weg... Hij wordt steeds opgeblazen en gekookt. Zo doet de duivel ook: hij broeit ons beetje bij beetje, en uiteindelijk, zonder het te beseffen, worden we gebroeid!...
:praying1:
viewtopic.php?p=381603#p381603
🕊️ Moge de Heer u zegenen vanuit Sion, moogt gij het welzijn van Jeruzalem zien al uw levensdagen🕊️
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Zwarte hekserij

Bericht door hopper »

Rechtuit schreef: 08 jul 2015, 20:56 Beetje vreemde draad en waarom zijn protestanten toch altijd met dat soort zaken bezig.Er zijn behoorlijk wat vrouwen geweest in het verleden die ter dood werden veroordeeld om dat ze zogenaamd heks waren. Flauwe kul natuurlijk en die arme vrouwen hadden echt wel wat in hun mars ze werden niet voor niets als heks aangemerkt.

En tegenwoordig nog worden kruidenvrouwtje gezien als heks.

Voor de rest bestaan er geen heksen wel hekserij maar dat kan ook een man zijn.
Dan hebben we nog de Wicca,s bij maanlicht bloot dansen om een oersteen;Ach vreemde clubjes moet je ook hebben in het spectrum van menselijke gekte. :x

Jammer dat deze flauwe kul veel vrouwen het leven heeft gekost. :naughty:

Nu snap ik je accountnaam! Omdat je steeds maar rechtuit gaat maak je snelheid!
Wel uitkijken voor verkeersdrempels.....
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zwarte hekserij

Bericht door Messenger »

Uranopolitis schreef: 13 jan 2022, 12:50
Gaitema schreef: 09 apr 2013, 10:59 In het begin word je dus vriendelijk binnen gehaald. Echter werkt het zo als met een kikker en heet water. Als je een kikker in een pan met heet water gooit, dan springt die er direct uit. Maar doe je een kikker in een pan koud water en laat je het geleidelijk aan op vuur koken, dan wordt de kikker levend gekookt. Zo gaat volgens haar satan te werk.
Ik ben ook een soortgelijke verhaal tegengekomen. ;)

Zie je, als je een kikker wilt koken, moet je erop beetje bij beetje kokend water gieten. Maar als je erop plotseling al het water afstort, dan schokt hij en gaat weg, hij ontsnapt. Terwijl, als je op hem een beetje heet water giet, dan zal hij het eerst zachtjes van zijn rug afschudden en daarna zal hij het accepteren. En als je hem nog een beetje begiet, schudt hij het weer zachtjes af en langzaam wordt hij gekookt, zonder het te beseffen. ''He, kikker, als ze een beetje kokend water op je gegoten hebben, sta op en vlucht dan!'' Maar hij gaat niet weg... Hij wordt steeds opgeblazen en gekookt. Zo doet de duivel ook: hij broeit ons beetje bij beetje, en uiteindelijk, zonder het te beseffen, worden we gebroeid!...
:praying1:
viewtopic.php?p=381603#p381603
Jesaja 45 vers 5 t/m 7:
5 Ik ben de HEERE, en niemand meer, buiten Mij is er geen God; Ik zal u gorden, hoewel gij Mij niet kent.

6 Opdat men wete, van den opgang der zon en van den ondergang, dat er buiten Mij niets is, Ik ben de HEERE, en niemand meer.

7 Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.

Welke duivel? Is er een duivel nodig dan als de HEERE het allemaal zelf doet?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Zwarte hekserij

Bericht door Snelheid »

:lol: :lol: Ook deze draad naar boven gehaald over heksen nou ja het weer is er naar je kan zo maar een heks tegen komen in het park.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zwarte hekserij

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 13 jan 2022, 13:01 :lol: :lol: Ook deze draad naar boven gehaald over heksen nou ja het weer is er naar je kan zo maar een heks tegen komen in het park.
Ik heb al een tijd niet meer kunnen vliegen omdat de Blokker gesloten is vanwege de lockdown. Ik zit heel erg verlegen om een nieuwe bezem! :mrgreen:
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Zwarte hekserij

Bericht door Mart »

Uranopolitis schreef: 13 jan 2022, 12:50
Gaitema schreef: 09 apr 2013, 10:59 In het begin word je dus vriendelijk binnen gehaald. Echter werkt het zo als met een kikker en heet water. Als je een kikker in een pan met heet water gooit, dan springt die er direct uit. Maar doe je een kikker in een pan koud water en laat je het geleidelijk aan op vuur koken, dan wordt de kikker levend gekookt. Zo gaat volgens haar satan te werk.
Ik ben ook een soortgelijke verhaal tegengekomen. ;)

Zie je, als je een kikker wilt koken, moet je erop beetje bij beetje kokend water gieten. Maar als je erop plotseling al het water afstort, dan schokt hij en gaat weg, hij ontsnapt. Terwijl, als je op hem een beetje heet water giet, dan zal hij het eerst zachtjes van zijn rug afschudden en daarna zal hij het accepteren. En als je hem nog een beetje begiet, schudt hij het weer zachtjes af en langzaam wordt hij gekookt, zonder het te beseffen. ''He, kikker, als ze een beetje kokend water op je gegoten hebben, sta op en vlucht dan!'' Maar hij gaat niet weg... Hij wordt steeds opgeblazen en gekookt. Zo doet de duivel ook: hij broeit ons beetje bij beetje, en uiteindelijk, zonder het te beseffen, worden we gebroeid!...
:praying1:
viewtopic.php?p=381603#p381603
Ga je gewoon door met het misbruiken en verstieren van het forum door topics uit het verleden op te spitten om bovenaan in de zoekmachines komen te staan?
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)