Jezus leeft... in Siberië !

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door Gaitema »

Jerommel schreef:
Dessa schreef:
Jerommel schreef:
Dessa schreef: Mensen die niet in de bijbel geloven denken dat zo niet natuurlijk.
Nee, maar die hebben dan dus helemaal geen bron van informatie, en zouden deze knakker net zo goed Piet kunnen noemen.
Hun Christus ontspruit aan eigen invulling, is dus een los omkaderd idee van hen zelf.
Logisch dus dat daar geen waarheid in zit, en dat is m.i. dan een dwaling.
Ik begrijp wel hoe je het ziet maar voor mensen die niet geloven is het hetzelfde idee. Als je de bijbel niet ziet als iets waars is het allemaal onzin en dwaling. Snap je hoe ik bedoel?
Je hebt ook wel gelijk hoor, maar het is met dwalingen nu eenmaal zo dat de dwaler zelf het niet in de gaten heeft, tenzij er opzettelijk wordt gedwaald.
Zoals de voorstelling dat God van alles is (Allah, een man met een Olifantenkop), behalve wat de bijbel zegt: "IK BEN Liefde", die zich uit en overal is, waar de twee geboden doorleeft worden:
"Heb God lief met geheel uw hart, met geheel uw verstand, met geheel uw ziel en al wat in u is" en het tweede gebod eraan gelijk "heb uw naaste lief als u zelf."
De bijbel leert dat wie de liefde niet heeft leren kennen, God niet heeft leren kennen en in hem is de waarheid niet. Zo wordt het omschreven in de bijbel.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door Jerommel »

Tja, Gait, dan kan ik wel inpakken dus...
En dat ga ik ook maar doen.
Als God nog iets met mij wil doen, dan houdt natuurlijk niemand Hem tegen.
Ik ga verder maar proberen dit klote leven draaglijker te maken.
Ik stel mezelf daarbij, ook al zal ik blijven falen, onder de Wet van Christus.
Niet voor God, maar voor mijn medemensen = mijn lotgenoten op deze vervloekte stink-planeet.
Maar wie weet doet God nog eens open na mijn 7 jaren van kloppen.
Voorlopig lijkt het een besloten feestje, en ik sta niet op de gastenlijst.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Dessa
Berichten: 4418
Lid geworden op: 18 jul 2014, 18:16
Man/Vrouw: V

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door Dessa »

Gaitema schreef:
Jerommel schreef:
Dessa schreef: Ik begrijp wel hoe je het ziet maar voor mensen die niet geloven is het hetzelfde idee. Als je de bijbel niet ziet als iets waars is het allemaal onzin en dwaling. Snap je hoe ik bedoel?
Je hebt ook wel gelijk hoor, maar het is met dwalingen nu eenmaal zo dat de dwaler zelf het niet in de gaten heeft, tenzij er opzettelijk wordt gedwaald.
Zoals de voorstelling dat God van alles is (Allah, een man met een Olifantenkop), behalve wat de bijbel zegt: "IK BEN Liefde", die zich uit en overal is, waar de twee geboden doorleeft worden:
"Heb God lief met geheel uw hart, met geheel uw verstand, met geheel uw ziel en al wat in u is" en het tweede gebod eraan gelijk "heb uw naaste lief als u zelf."
De bijbel leert dat wie de liefde niet heeft leren kennen, God niet heeft leren kennen en in hem is de waarheid niet. Zo wordt het omschreven in de bijbel.
Mensen die niet in de bijbel geloven geloven dat niet en liefde bestaat in meerdere vormen dus is geen bewijs..
Jerommel schreef:Maar wie weet doet God nog eens open na mijn 7 jaren van kloppen.
Voorlopig lijkt het een besloten feestje, en ik sta niet op de gastenlijst.
Het is andersom toch..? :)
Besloten feestje.. ja daar lijkt het vaak wel op.. maar of het ook zo is?
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7378
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door Tin »

Gaitema schreef:
Jerommel schreef:
Dessa schreef:
Jerommel schreef: ]Nee, maar die hebben dan dus helemaal geen bron van informatie, en zouden deze knakker net zo goed Piet kunnen noemen.
Hun Christus ontspruit aan eigen invulling, is dus een los omkaderd idee van hen zelf.
Logisch dus dat daar geen waarheid in zit, en dat is m.i. dan een dwaling.
Ik begrijp wel hoe je het ziet maar voor mensen die niet geloven is het hetzelfde idee. Als je de bijbel niet ziet als iets waars is het allemaal onzin en dwaling. Snap je hoe ik bedoel?
Je hebt ook wel gelijk hoor, maar het is met dwalingen nu eenmaal zo dat de dwaler zelf het niet in de gaten heeft, tenzij er opzettelijk wordt gedwaald.
Zoals de voorstelling dat God van alles is (Allah, een man met een Olifantenkop), behalve wat de bijbel zegt: "IK BEN Liefde", die zich uit en overal is, waar de twee geboden doorleeft worden:
"Heb God lief met geheel uw hart, met geheel uw verstand, met geheel uw ziel en al wat in u is" en het tweede gebod eraan gelijk "heb uw naaste lief als u zelf."
De bijbel leert dat wie de liefde niet heeft leren kennen, God niet heeft leren kennen en in hem is de waarheid niet. Zo wordt het omschreven in de bijbel.
Heeft dit nu ook een link naar het topiconderwerp ?
Verder denk ik dat het niet aan de bijbel voorbehouden is de zeggen "ik ben liefde".
Bepaalde tekst op het oog?
Het lastige is dat er dus enerzijds van alles anders uit de bijbel te halen is, terwijl er van allerlei andere bronnen zijn die tot dezelfde waarheid komen.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7378
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door Tin »

Jerommel schreef:Tja, Gait, dan kan ik wel inpakken dus...
En dat ga ik ook maar doen.
Als God nog iets met mij wil doen, dan houdt natuurlijk niemand Hem tegen.
Ik ga verder maar proberen dit klote leven draaglijker te maken.
Ik stel mezelf daarbij, ook al zal ik blijven falen, onder de Wet van Christus.
Niet voor God, maar voor mijn medemensen = mijn lotgenoten op deze vervloekte stink-planeet.
Maar wie weet doet God nog eens open na mijn 7 jaren van kloppen.
Voorlopig lijkt het een besloten feestje, en ik sta niet op de gastenlijst.
Probleem, Jerommel.
Toch, hoe ongemakkelijk we ons voelen, we denken toch precies te weten wat waar en onwaar is.
En als we dat niet weten, is er wel iemand om het ons te vertellen.
Als we daar naar luisteren weten we het plotseling weer precies.
En hoe voelen we ons...?
Precies! Nog steeds (of we hebben ons gevuld met bla bla bla) !
Ik zou zeggen laat het allemaal maar even.
Weet het gewoon even letterlijk gewoon echt lekker helemaal niet.
Maar ja, dat is weer een advies.....
En mijn advies was dus om niet naar adviezen te luisteren ;)
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Vertrokken user_03
Berichten: 3424
Lid geworden op: 05 dec 2013, 00:37
Man/Vrouw: M

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door Vertrokken user_03 »

Jerommel schreef:Tja, Gait, dan kan ik wel inpakken dus...
En dat ga ik ook maar doen.
Als God nog iets met mij wil doen, dan houdt natuurlijk niemand Hem tegen.
Ik ga verder maar proberen dit klote leven draaglijker te maken.
Ik stel mezelf daarbij, ook al zal ik blijven falen, onder de Wet van Christus.
Niet voor God, maar voor mijn medemensen = mijn lotgenoten op deze vervloekte stink-planeet.
Maar wie weet doet God nog eens open na mijn 7 jaren van kloppen.
Voorlopig lijkt het een besloten feestje, en ik sta niet op de gastenlijst.
Ik lees een gefrustreerde persoon die niet weet waar hij aan toe is.
Durft deze persoon mij via PB te benaderen?
Ik denk dat ik jou wel wat licht kan bieden namelijk :)
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door Jerommel »

Dank je Riemer, da's aardig.

Ik geloof dat ik gewoon weer 'depressief' ben.
Gisteren toevallig nog eens duidelijk de symptomen herkend / bevestigd.

Desalniettemin, enfin...
Ik geloof nog steeds hoor, dat is immers een rationele overtuiging, gebaseerd op bewijsvoering enz..
Ik ben een gelovige, geen Christen.
En ik ga niet meer proberen een Christen te zijn.
Want ik heb genoeg gefaald en ben genoeg teleurgesteld (in alles zo'n beetje).
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door Jerommel »

Tin schreef:
Jerommel schreef:Tja, Gait, dan kan ik wel inpakken dus...
En dat ga ik ook maar doen.
Als God nog iets met mij wil doen, dan houdt natuurlijk niemand Hem tegen.
Ik ga verder maar proberen dit klote leven draaglijker te maken.
Ik stel mezelf daarbij, ook al zal ik blijven falen, onder de Wet van Christus.
Niet voor God, maar voor mijn medemensen = mijn lotgenoten op deze vervloekte stink-planeet.
Maar wie weet doet God nog eens open na mijn 7 jaren van kloppen.
Voorlopig lijkt het een besloten feestje, en ik sta niet op de gastenlijst.
Probleem, Jerommel.
Schijnbaar, ja...
Toch, hoe ongemakkelijk we ons voelen, we denken toch precies te weten wat waar en onwaar is.
En als we dat niet weten, is er wel iemand om het ons te vertellen.
Als we daar naar luisteren weten we het plotseling weer precies.
En hoe voelen we ons...?
Precies! Nog steeds (of we hebben ons gevuld met bla bla bla) !
Ik zou zeggen laat het allemaal maar even.
Ja, even herpakken, even terug naar start wellicht...
Weet het gewoon even letterlijk gewoon echt lekker helemaal niet.
Maar ja, dat is weer een advies.....
:D
En mijn advies was dus om niet naar adviezen te luisteren ;)
:lol:
Grappig!
Maar toch bedankt. :flower1:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door pyro »

Tin schreef:
pyro schreef:
Tin schreef:Dank voor het bovenhalen, Callista (& openstellen, Trajecto).
Had de kop wel eerder gezien, maar de inhoud niet.
Heb het nu helemaal bekeken.
Ik mag dat wel, van die aparte dingen/ groepjes. :)
Vervelend bij dit soort dingen is dat meestal als je je er meer in zou verdiepen er ook steeds meer rare kantjes aan zitten. Er zijn altijd sommige dingen waarvan je denkt: "ja, dat spreekt me aan", en bij andere dingen denk je "hoe is het mogelijk".
Er zijn heel wat mensen die beweren door wat voor openbaring of wat dan ook ineens tot een aantal "inzichten" te zijn gekomen. Waarvan sommige dus vaak heel goed, en andere weer onzinnig of twijfelachtig.
De inzichten kunnen interessant zijn, maar twijfelachtig vind ik sowieso dat deze man zich laat aanbidden als de Christus. Wat is het met deze persoon dat hij zoveel devotie en aanbidding gericht op hemzelf verlangt? Krishnamurti bijvoorbeeld verafschuwde dat, die aanvaardde geen enkele volgeling. [voorbeeld is niet geheel toevallig gekozen ;) ]
In hoeverre hij zelf verering verlangt weet ik na één filmpje niet, maar je hebt volkomen gelijk hij zou het resoluut moeten afwijzen, zoals K. :D
In ieder geval om meer sympathie van mij te winnen ;)
Inderdaad is dat iets wat je (te) veel ziet bij dat soort lieden.
Springt mij spontaan de naam van iemand te binnen die ook zeker een bescheiden mens was en geen volgelingen o.i.d zocht. Maar wellicht heeft dan ook geen forummer van hem gehoord: Martinus, de deense schrijver en mysticus.
Onder "Martinus Kosmologie" wel het één en ander van te vinden op internet.
Ah, ja, ik kende hem nog niet maar heb er even op gegoogled. Die Martinus heeft ook een 'derde testament' geschreven, net als SJ [siberische jezus]. Voor wie na twee testamenten benieuwd is naar het volgende deel in de reeks, heeft keus genoeg zo links en rechts. Daar zijn de appeltjes van oranje weer, zou men bijna willen stellen 8-)
Alleen aan het eind van het tweede deel wordt het schrijven van een vervolg niet aangeraden, vgls openbaringen 22:18.
Van deze Siberische Jezus incarnatie had ik trouwens nog nooit gehoord, hoe kwam je erop Pyro?
Internet, als ik me goed herinner youtube.
Tin schreef:
pyro schreef:
Wie weet wat mij nog ten deel valt dit leven ;)
Maar ik denk dat het zomaar zou kunnen zijn dat de grote wereldgodsdiensten op dezelfde wijze ontstaan zijn.
Van de eikels van de eikenboom vallen tenslotte slechts weinige in vruchtbare aarde, en daarvan groeit weer slechts een enkele uit tot een eik die overheersend wordt voor de hele omgeving. Dát die enkele eik dat doet zal voor een groot gedeelte komen door de omgevingsfactoren en niet door de absolute uitzonderlijkheid in zichzelf.
Interessant punt ja, maar om de stichters van de grote wereldgodsdiensten nu als eikels voor te stellen? :lol:
Haha ja, wat een eik... hé :D
Ja, sorry hoor :oops: , zie je dat had ik nu helemaal niet in de gaten.
De eik leek mij zo'n eerbiedwaardige boom, vandaar.
Maar misschien had ik beter de kastanje kunnen nemen.
......Of de Banyan tree natuurlijk, maar daar ben ik biologisch niet zo goed van op de hoogte.
Ok. Ja je kunt natuurlijk veronderstellen dat de opkomst van een wereldreligie grotendeels wordt bepaald door omgevingsfactoren. Daarmee zitten we op het terrein van de culturele antropoligie denk ik.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door Jerommel »

het terrein van eikels wellicht...

modbreak Tin: Opmerking maakt geen normaal beschaafd gesprek mogelijk. Niet doen dus!
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door Rechtuit »

Het is wel een slimme Raspoetin.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door pyro »

Rechtuit schreef:Het is wel een slimme Raspoetin.
Raspoetin was natuurlijk ook wel een vage figuur, maar die beweerde niet dat hij Jezus was...
Zie jij verder punten van overeenkomst tussen R en deze Siberische 'god' ? Misschien machtshonger, de 1 aan het hof van de tsaar en de ander als sekteleider?
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door Rechtuit »

pyro schreef:
Rechtuit schreef:Het is wel een slimme Raspoetin.
Raspoetin was natuurlijk ook wel een vage figuur, maar die beweerde niet dat hij Jezus was...
Zie jij verder punten van overeenkomst tussen R en deze Siberische 'god' ? Misschien machtshonger, de 1 aan het hof van de tsaar en de ander als sekteleider?
Het komt allemaal uit de verkeerde bron,ook de man met zijn gladde gezichtje waarde vrouwtjes daar zo gek op zijn.Een pot nat.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door Piebe Paulusma »

In de eerste eeuw waren er joden die geloofden dat Sjimon bar Kochba de messias was. Ik citeer een kort gedeelte van Wikipedia:
De naam Bar Kochba komt uit het Aramees en betekent "Zoon van de Ster". Volgens de Joodse overlevering kreeg Bar Kochba de naam van rabbi Akiva, die van mening was dat Bar Kochba de lang verwachte messias zou zijn. Akiva verwees met de naam naar Numeri 24:17 (Een ster komt op uit Jakob); vandaar ook de ster op Bar Kochba's munten. Ook verwees hij naar de Mensenzoon uit het boek Daniël. Vermoedelijk luidde de oorspronkelijke naam van de Joodse leider Bar Kosiba, zoals uit brieven blijkt die in de woestijn van Judea zijn gevonden.

Akiva's messianologie werd door latere generaties joden pijnlijk gevonden - niet alleen omdat hij zich had vergist, maar ook omdat hij, met zijn identificatie van de Mensenzoon met de messias dicht in de buurt van de christelijke opvatting over de Messias was gekomen. (Een verschil is, vanzelfsprekend, dat de christelijke Messias een bovenmenselijk wezen is, wat in de joodse leer geen vanzelfsprekendheid was.) Na het mislukken van de opstand noemde de rabbijnse literatuur hem Bar Kozba, "Zoon van de leugens".

Een belangrijke consequentie van Bar Kochba's messianisme was het definitieve schisma tussen het rabbijnse Jodendom en het Christendom. Tot deze tijd waren er christenen geweest die de Wet van Mozes onderhielden; volgens de kerkhistoricus Eusebius van Caesarea kwam aan deze groepering nu een einde. De christelijke auteur Justinus de Martelaar, een tijdgenoot van Bar Kochba, vermeldt dat Bar Kochba aanhangers van de concurrerende messias ter dood heeft laten brengen.
Akiva voor president! :clown:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door Rechtuit »

Piebe 2.2 schreef:In de eerste eeuw waren er joden die geloofden dat Sjimon bar Kochba de messias was. Ik citeer een kort gedeelte van Wikipedia:
De naam Bar Kochba komt uit het Aramees en betekent "Zoon van de Ster". Volgens de Joodse overlevering kreeg Bar Kochba de naam van rabbi Akiva, die van mening was dat Bar Kochba de lang verwachte messias zou zijn. Akiva verwees met de naam naar Numeri 24:17 (Een ster komt op uit Jakob); vandaar ook de ster op Bar Kochba's munten. Ook verwees hij naar de Mensenzoon uit het boek Daniël. Vermoedelijk luidde de oorspronkelijke naam van de Joodse leider Bar Kosiba, zoals uit brieven blijkt die in de woestijn van Judea zijn gevonden.

Akiva's messianologie werd door latere generaties joden pijnlijk gevonden - niet alleen omdat hij zich had vergist, maar ook omdat hij, met zijn identificatie van de Mensenzoon met de messias dicht in de buurt van de christelijke opvatting over de Messias was gekomen. (Een verschil is, vanzelfsprekend, dat de christelijke Messias een bovenmenselijk wezen is, wat in de joodse leer geen vanzelfsprekendheid was.) Na het mislukken van de opstand noemde de rabbijnse literatuur hem Bar Kozba, "Zoon van de leugens".

Een belangrijke consequentie van Bar Kochba's messianisme was het definitieve schisma tussen het rabbijnse Jodendom en het Christendom. Tot deze tijd waren er christenen geweest die de Wet van Mozes onderhielden; volgens de kerkhistoricus Eusebius van Caesarea kwam aan deze groepering nu een einde. De christelijke auteur Justinus de Martelaar, een tijdgenoot van Bar Kochba, vermeldt dat Bar Kochba aanhangers van de concurrerende messias ter dood heeft laten brengen.
Akiva voor president! :clown:
Of Bor de Wolf voor president. :w
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door Rechtuit »

pyro schreef:
Rechtuit schreef:Het is wel een slimme Raspoetin.
Raspoetin was natuurlijk ook wel een vage figuur, maar die beweerde niet dat hij Jezus was...
Zie jij verder punten van overeenkomst tussen R en deze Siberische 'god' ? Misschien machtshonger, de 1 aan het hof van de tsaar en de ander als sekteleider?
Figuren als Raspoetin waren er toen meer in Rusland zwierven door het land.Raspoetin had het geluk en ongeluk bij de Tsaar terecht te komen,waar de rest van de Adel niet blij mee was.Zo als de vrouwelijke raspoetin Greet Hofmans Nederland regeerde, deed Raspoetin dat min of meer ook.Ze hadden zeer grote invloed op deze regerende vorsten.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door Biker »

Rechtuit schreef:
pyro schreef:
Rechtuit schreef:Het is wel een slimme Raspoetin.
Raspoetin was natuurlijk ook wel een vage figuur, maar die beweerde niet dat hij Jezus was...
Zie jij verder punten van overeenkomst tussen R en deze Siberische 'god' ? Misschien machtshonger, de 1 aan het hof van de tsaar en de ander als sekteleider?
Figuren als Raspoetin waren er toen meer in Rusland zwierven door het land.Raspoetin had het geluk en ongeluk bij de Tsaar terecht te komen,waar de rest van de Adel niet blij mee was.Zo als de vrouwelijke raspoetin Greet Hofmans Nederland regeerde, deed Raspoetin dat min of meer ook.Ze hadden zeer grote invloed op deze regerende vorsten.
Vergeet Nancy Reagan niet :lol:
Wat een wereld.
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door Rechtuit »

pyro schreef:
Rechtuit schreef:Het is wel een slimme Raspoetin.
Raspoetin was natuurlijk ook wel een vage figuur, maar die beweerde niet dat hij Jezus was...
Zie jij verder punten van overeenkomst tussen R en deze Siberische 'god' ? Misschien machtshonger, de 1 aan het hof van de tsaar en de ander als sekteleider?
De laatste Tsaar de grootste slappeling dier er ooit geweest is had altijd argwaan tegen Raspoetin de Tsarina een Duitse prinses vond het allemaal top;en wat doktoren niet konden kon Raspoetin wel,maar hij was weer niet zo slim om zich wat gedeist te houden.dus het ging fout.Het lichaams deel waar de vrouwelijk e adellijke dames zo gek op waren wordt bewaart in een bizar museum in Parijs.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door pyro »

Rechtuit schreef: De laatste Tsaar de grootste slappeling dier er ooit geweest is had altijd argwaan tegen Raspoetin de Tsarina een Duitse prinses vond het allemaal top;en wat doktoren niet konden kon Raspoetin wel,maar hij was weer niet zo slim om zich wat gedeist te houden.dus het ging fout. Het lichaams deel waar de vrouwelijk e adellijke dames zo gek op waren wordt bewaart in een bizar museum in Parijs.
Mmmmz... dat is een vooruitzicht dat onze hedendaagse siberische jezus wel niet zo zal aanlokken, denk ik. Die gaat aardig slim om met de publiciteit tot dusver. Geen 'jim jones' taferelen. :|
Overigens vraag ik me af welke geneeskrachten de historische raspoetin kan hebben ingezet tegen de hemofilie van dat jochie...
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door Rechtuit »

De Tsaar en Raspoetin hadden een ding gemeen ,ze dronken allebei Vodka van een een merk keizerlijk goed gekeurd door de toenmalige Tsaar Peter. Wat wil een Rus nog meer. :shock: :shock: :P
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Lanfy
Berichten: 221
Lid geworden op: 02 mar 2016, 09:02
Man/Vrouw: M

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door Lanfy »

Rechtuit schreef:De Tsaar en Raspoetin hadden een ding gemeen ,ze dronken allebei Vodka van een een merk keizerlijk goed gekeurd door de toenmalige Tsaar Peter. Wat wil een Rus nog meer. :shock: :shock: :P
Lekker ontopic! Maar ben ik ondertussen gewend van je! Ddww!
Al mijn meningen en overtuigingen zijn voor herziening vatbaar mits deze goed beargumenteerd worden.
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door pyro »

Rechtuit schreef:De Tsaar en Raspoetin hadden een ding gemeen ,ze dronken allebei Vodka van een een merk keizerlijk goed gekeurd door de toenmalige Tsaar Peter. Wat wil een Rus nog meer. :shock: :shock: :P
Tsarskaya vodka bedoel je?
Afbeelding
Wel jammer dat dit medicijn de volgende dag bijwerkingen heeft
Afbeelding
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door Rechtuit »

pyro schreef:
Rechtuit schreef:De Tsaar en Raspoetin hadden een ding gemeen ,ze dronken allebei Vodka van een een merk keizerlijk goed gekeurd door de toenmalige Tsaar Peter. Wat wil een Rus nog meer. :shock: :shock: :P
Tsarskaya vodka bedoel je?
Afbeelding
Wel jammer dat dit medicijn de volgende dag bijwerkingen heeft
Afbeelding
De bijwerking is altijd weg te werken met groene thee met citroen.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door pyro »

Rechtuit schreef:
pyro schreef:
Rechtuit schreef:De Tsaar en Raspoetin hadden een ding gemeen ,ze dronken allebei Vodka van een een merk keizerlijk goed gekeurd door de toenmalige Tsaar Peter. Wat wil een Rus nog meer. :shock: :shock: :P
Tsarskaya vodka bedoel je?
Afbeelding
Wel jammer dat dit medicijn de volgende dag bijwerkingen heeft
Afbeelding
De bijwerking is altijd weg te werken met groene thee met citroen.
Ha! leven als god in siberië :clown:
maar wel zuipen als een ketter :w
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Jezus leeft... in Siberië !

Bericht door Anja (oud account) »

Rechtuit schreef:
pyro schreef:
Rechtuit schreef:De Tsaar en Raspoetin hadden een ding gemeen ,ze dronken allebei Vodka van een een merk keizerlijk goed gekeurd door de toenmalige Tsaar Peter. Wat wil een Rus nog meer. :shock: :shock: :P
Tsarskaya vodka bedoel je?
Afbeelding
Wel jammer dat dit medicijn de volgende dag bijwerkingen heeft
Afbeelding
De bijwerking is altijd weg te werken met groene thee met citroen.
Ook met cola en droge kaakjes (Mariakaakjes bijvoorbeld :D ).

Niet dat ik daar ervaring mee heb (ben vrijwel -op zeer sporadische uitzonderingen na - geheelonthouder, maar niet om religieuze redenen) maar een studiegenote van me vertelde dit eens. Cola schijnt zo goed te zijn vanwege het hoge citrusgehalte erin. Het haalt immers zelfs roest van je fiets :P . Als ik vroeger last had van mijn gal, dan hielp cola ook. Het hoge citrusgehalte erin breekt vet af. Groene thee met citroen is natuurlijk gezonder. Maar wij hebben altijd nog steevast 1 litertje cola in koelkast, voor medicinale doeleinden. :smile:

Waarom die (Maria)kaakjes erbij gegeten moesten, heb ik niet onthouden. Had ook een reden.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)