Wieg van de islam in Jordanië?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Wieg van de islam in Jordanië?

Bericht door doemdenker »

ik weet niet wie het boek Qu'ranic Geography van Dan Gibson heeft gelezen. Hij schrijft dat de funderingen van veel moskeeën niet naar Mekka maar naar Petra in Jordanië wijzen. De beschrijving van mekka in de Koran komt veel meer overeen met Petra dan met het huidige Mekka dat ver uit de route ligt. Petra lag op de handelsroute tussen oost en west. Vandaar dat er veel overeenkomsten met de Hindoestaanse religie zijn. De afgod Doeshara werd in Petra vereerd terwijl in India het Dushara festival gevierd werd. Ook is er een Petra een slangenmonument terwijl in India ook zoiets bestaat. Toppunt is echter wel het beeld van Al Uzza in Petra. Al Uzza was een dochter van Allah. De islamitische drie-eenheid bestaat uit de drie dochters van Allah: Manaat, Allat en Al Uzza. Al Uzza verwijst weer naar hhet land van Uz van Job. Uz was Edom (Klaagliederen 4:22). Job was koning Jobab. Petra was in de Bijbel Rekem alias Sela.

Waarschijnlijk ligt hier ook de oorsprong van het UzlantUz verhaal.

Atlantis als Eindtijd Babylon: http://roodgoudvanparvaim.nl/
Gebruikersavatar
Uranopolitis
Berichten: 787
Lid geworden op: 08 jul 2020, 19:56
Man/Vrouw: M
Locatie: Noord-Brabant

Re: Wieg van de islam in Jordanië?

Bericht door Uranopolitis »

Mijn visie van islam viewtopic.php?p=299295#p299295

[modbreak Trajecto] Je geeft een reactie op een topic dat lang stilligt. Ik sluit dit topic.
Natuurlijk kan eenieder via de link naar je recente bericht gaan.

🕊️ Moge de Heer u zegenen vanuit Sion, moogt gij het welzijn van Jeruzalem zien al uw levensdagen🕊️