De grote strijd binnen het forum

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: De grote strijd binnen het forum

Bericht door Messenger »

Bastiaan73 schreef: 15 mei 2021, 18:37Iets kleinschaliger dan de hele wereld maar groter dan dit forum: de voetbalwereld. Ik snap het spelletje prima maar het voetbalvirus heeft mij nooit kunnen besmetten; ik ben er blijkbaar immuun voor. Ik ben geboren en leefzaam in Den Haag. Ik zou dus vanuit de voetbalgedachte voor ADO Den Haag moeten zijn. Niet voor Ajax, niet voor Feyenoord. Ik kan er niks aan doen maar ik vind dit zo f*cking dom. Alsof je zelf bepaald hebt waar je wieg stond. Ik ben niet vóór de ene voetbalclub en tegen de andere, ik vind het allemaal primitief/stupide stammengedrag. Zie de hooligans...
Ik kan best genieten van een spannende voetbalwedstrijd maar ook ik kies geen partij.
Zelfs niet als Nederland meedoet. May the best team win denk ik dan.
Ik juich voor elk mooi doelpunt en niet omdat het mijn cluppie zou zijn.

Verder ben ik ook niet wild enthousiast als Nederland een zwemrecord of zo breekt. Sportfanaat ben ik niet.

Ik vind het merkwaardig dat mensen geloven dat God wel partijdig is.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: De grote strijd binnen het forum

Bericht door Petra »

hopper schreef: 15 mei 2021, 12:51 Daarom schrijft het Ene ook niet op dit forum en komt niet voor in de top 10 (Zelfs niet in de top 1!).
Het ontbreekt hem *) aan 'de ander' om eenzaam te zijn.......


*) Voor Petra 'haar'.
8-) :lol: :kiss1:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: De grote strijd binnen het forum

Bericht door Petra »

peda schreef: 15 mei 2021, 13:05
hopper schreef: 15 mei 2021, 12:55 Ik zit me nu te bedenken dat het Ene geheel off topic is in dit draadje. Het Ene ontbreekt het aan 'de ander' om er mee te strijden.
Het zou een waardeloze forum deelnemer zijn. Want waar blijven we zonder 'de grote strijd'?!?!?
Wat zou de mens zijn zonder oorlog? Waar moeten we het dan nog over hebben?
Je kunt het op een positieve wijze met elkaar oneens zijn en natuurlijk ook op negatieve wijze. Zelf probeer ik zoveel mogelijk de positieve kant in mijn kijkvenster te houden, maar voor anderen ( de geboren strijders ) is dat hetzelfde als weglopen. Het bewijst opnieuw dat niet iedereen op gelijke wijze tikt. In ieder geval een visie die wel 100 % door iedereen gedeeld zal worden.
Ik zeg altijd maar.. zoals het klokje thuis tikt tikt het nergens. :lol:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: De grote strijd binnen het forum

Bericht door Petra »

Messenger schreef: 15 mei 2021, 20:23
Bastiaan73 schreef: 15 mei 2021, 18:37Iets kleinschaliger dan de hele wereld maar groter dan dit forum: de voetbalwereld. Ik snap het spelletje prima maar het voetbalvirus heeft mij nooit kunnen besmetten; ik ben er blijkbaar immuun voor. Ik ben geboren en leefzaam in Den Haag. Ik zou dus vanuit de voetbalgedachte voor ADO Den Haag moeten zijn. Niet voor Ajax, niet voor Feyenoord. Ik kan er niks aan doen maar ik vind dit zo f*cking dom. Alsof je zelf bepaald hebt waar je wieg stond. Ik ben niet vóór de ene voetbalclub en tegen de andere, ik vind het allemaal primitief/stupide stammengedrag. Zie de hooligans...
Ik kan best genieten van een spannende voetbalwedstrijd maar ook ik kies geen partij.
Zelfs niet als Nederland meedoet. May the best team win denk ik dan.
Ik juich voor elk mooi doelpunt en niet omdat het mijn cluppie zou zijn.

Verder ben ik ook niet wild enthousiast als Nederland een zwemrecord of zo breekt. Sportfanaat ben ik niet.

Ik vind het merkwaardig dat mensen geloven dat God wel partijdig is.
Het maakt mij ook nooit zoveel uit. Dus als we met een grote groep in de kroeg sport kijken en 'de verkeerde' maakt b.v. een mooi doelpunt juich ik net zo hard. Met uiteraaaaaard een hoop boe-geroep als gevolg. :lol:
(Al weet ik natuurlijk wel.. dat hier het boe-geroep vooral een vrolijke boel is)..
Ik vind het overigens wel opvallend dat ze bij voetbal zoveel herhalingen nodig hebben.. alsof ze het de eerste keer niet zo goed begrepen hadden... moeten ze het nog drie keer laten zien. Echt een mannensport; veel herhalingen nodig. ;)
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas