De messias van de T'NaCH

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door coby »

Eliyahu schreef: 28 okt 2018, 14:35 Waarom schijnheilig?

Hertrouwen na een scheiding is geen probleem. Geen maagd zijn voor een meisje trouwt is ook geen probleem. Overspel is weer wel een probleem.

Er zijn wetten gesteld. Je als een beest gedragen is niet de bedoeling. In de USA loopt 1 op de 3 met een geslachtsziekte rond.

Die wetten zijn er niet voor niks.
Schijnheilig omdat hij alleen maar op homo's mikte, terwijl alle zooi tussen hetero's voor hem best was. Er was ook een keer een Amerikaanse kerel die zijn zoon het huis uit zou trappen als ie homo was. Ik zei: oh en wat als ie seks heeft voor het huwelijk met een vrouw? Ja dat maakte natuurlijk geen moer uit.

Volgens het O.T. is het wel een probleem als een meisje niet maagd is. Overspelers werden gestenigd. Maleachi 3 Ik zal een snelle aanklager zijn tegen de echtbrekers. Waarom neemt U het offer niet meer aan? De Here is getuige geweest tussen u en de vrouw van uw jeugd.

Wie heeft de wetten veranderd en gezegd dat God het prima vindt? De Farizeeen (van toen en de hedendaagse christelijke farizeeers doen het ook). Maleachi 3 wijst ook al op Jezus.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

HJW schreef: 28 okt 2018, 14:44
Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 14:03 Eliyahu zegt eerlijk hoe religieuze joden denken, geen reden om hem daarvoor te bannen. Beschouw het liever als een waarschuwing voor het jodendom.
Helemaal correct. Het is goed om te zien hoe orthodoxe joden denken. Ik heb er niets mee.
Je meent het! :mrgreen:
HJW schreef: 28 okt 2018, 14:44Maar om nou te zeggen dat het eeuwig lijden in de hel, wat de homo's volgens de christenen overkomt nou zo geweldig is......
Is dat dan ook een waarschuwing voor het christendom ?
Dat staat nergens in het NT, er staat alleen dat homo's het koninkrijk niet zullen beërven evenals overspelers en dronkaards. Maar een koninkrijk niet binnengaan waar je toch geen snars van gelooft, lijkt me minder erg dan dat je kop er af moet. Of is dat ook weer antisemitisch? :lol:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

Eliyahu schreef: 28 okt 2018, 14:46 Mijn opinie is totaal irrelevant. Waar het om gaat is wat God voorschrijft.
Je zou een goed christen zijn, je draait als de beste.
Vraag is: vind jij dat de wet van God nu gehandhaafd dient te worden en dat de voorschriften van God gevolgd dienen te worden.
En dat homo's dus gestenigd danwel onthoofd dienen te worden en roep jij daartoe op, omdat dat God voorschriften zijn ?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door callista »

Als je al geen atheïst bent word je het nu wel.....
"Ik was mijn handen in onschuld...het zijn niet mijn woorden...maar GOD zegt het..".
Laatst gewijzigd door callista op 28 okt 2018, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 14:49 Je meent het! :mrgreen:
Blij mee ?
Ik heb niks met dit soort gedachten. Of ze nou uit fundamentele christelijke of islamitische hoek of joodse hoek komen. Dat is mij om het even.
HJW schreef: 28 okt 2018, 14:44 Dat staat nergens in het NT, er staat alleen dat homo's het koninkrijk niet zullen beërven evenals overspelers en dronkaards. Maar een koninkrijk niet binnengaan waar je toch geen snars van gelooft, lijkt me minder erg dan dat je kop er af moet. Of is dat ook weer antisemitisch? :lol:
Wat gebeurt er met mensen die het koninkrijk niet binnengaan ?
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

HJW schreef: 28 okt 2018, 14:50
Eliyahu schreef: 28 okt 2018, 14:46 Mijn opinie is totaal irrelevant. Waar het om gaat is wat God voorschrijft.
Je zou een goed christen zijn, je draait als de beste.
Vraag is: vind jij dat de wet van God nu gehandhaafd dient te worden en dat de voorschriften van God gevolgd dienen te worden.
En dat homo's dus gestenigd danwel onthoofd dienen te worden en roep jij daartoe op, omdat dat God voorschriften zijn ?
Daar heeft hij al bevestigend op geantwoord. Ik wacht nog op jouw excuus vanwege dat jij me antisemiet noemde toen ik dat eerder ook beweerde.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

HJW schreef: 28 okt 2018, 14:51
Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 14:49 Je meent het! :mrgreen:
Blij mee ?
Ik heb niks met dit soort gedachten. Of ze nou uit fundamentele christelijke of islamitische hoek of joodse hoek komen. Dat is mij om het even.
HJW schreef: 28 okt 2018, 14:44 Dat staat nergens in het NT, er staat alleen dat homo's het koninkrijk niet zullen beërven evenals overspelers en dronkaards. Maar een koninkrijk niet binnengaan waar je toch geen snars van gelooft, lijkt me minder erg dan dat je kop er af moet. Of is dat ook weer antisemitisch? :lol:
Wat gebeurt er met mensen die het koninkrijk niet binnengaan ?
Nee, niks er van: jij deed de bewering dat het NT dat homo's voor eeuwig zullen branden in de hel en dat moet JIJ onderbouwen. Mij een beetje jouw huiswerk laten doen! :naughty:
Laatst gewijzigd door Piebe Paulusma op 28 okt 2018, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 14:52 Daar heeft hij al bevestigend op geantwoord. Ik wacht nog op jouw excuus vanwege dat jij me antisemiet noemde toen ik dat eerder ook beweerde.
Mijn reactie naar jou was heel wat breder gebaseerd dan dit ene onderwerp.
Los daarvan krijg je van mij hierbij een excuus dat ik je een antisemiet heb genoemd. Het was een persoonlijke aanval, los van de inhoud.
Niet iets wat ik wil, en ik had die uitspraak niet moeten doen.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 14:54 Nee, niks er van: jij deed de bewering dat het NT oproept homo's te stenigen en dat moet JIJ onderbouwen. Mij een beetje jouw huiswerk laten doen! :naughty:
Ik heb dat nergens beweerd. Ik beweer dat volgens de christelijke leer de homo's naar de hel gaan en daar eeuwig zullen lijden.
Je haalt wat dingen door elkaar.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door callista »

Wat zal ik nu eens gaan doen...
Bungeejumpen en parachute springen heb ik al gedaan.
De poging van een hoge brug afspringen is mislukt.....een engel ving mij op...
Dus ja......'s kijken wat er nog overblijft....
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

HJW schreef: 28 okt 2018, 14:54
Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 14:52 Daar heeft hij al bevestigend op geantwoord. Ik wacht nog op jouw excuus vanwege dat jij me antisemiet noemde toen ik dat eerder ook beweerde.
Mijn reactie naar jou was heel wat breder gebaseerd dan dit ene onderwerp.
Los daarvan krijg je van mij hierbij een excuus dat ik je een antisemiet heb genoemd. Het was een persoonlijke aanval, los van de inhoud.
Niet iets wat ik wil, en ik had die uitspraak niet moeten doen.
Niks van wat ik heb geschreven was antisemitisch, Eliyahu heeft alles bevestigd. En ik heb hem overigens niet uitgenodigd hoor!
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

HJW schreef: 28 okt 2018, 14:55
Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 14:54 Nee, niks er van: jij deed de bewering dat het NT oproept homo's te stenigen en dat moet JIJ onderbouwen. Mij een beetje jouw huiswerk laten doen! :naughty:
Ik heb dat nergens beweerd. Ik beweer dat volgens de christelijke leer de homo's naar de hel gaan en daar eeuwig zullen lijden.
Je haalt wat dingen door elkaar.
Waarom wil je dan dat er gewaarschuwd wordt voor het christendom als zoiets niet in het NT staat? Bepalen christenen soms wat God zal doen?
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 14:59 Waarom wil je dan dat er gewaarschuwd wordt voor het christendom als zoiets niet in het NT staat? Bepalen christenen soms wat God zal doen?
Homo's naar hel volgens christendom........hoe moeilijk is die dan ?
Wat is erger: onthoofd worden of eeuwig lijden zonder kans op herstel.....

Het staat in de bijbel. Homo's gaan niet naar het koninkrijk. Wat is dan de optie ? Hel, dus. Volgens de orthodox christenen.
Of zie jij dat anders ?
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door coby »

Vrouw die betrapt was bij het plegen van overspel. Mozes heeft gezegd dat dezulken gestenigd moeten worden. Wat zegt Gij? Wie onder u zonder zonde is werpe de eerste steen.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

HJW schreef: 28 okt 2018, 15:02
Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 14:59 Waarom wil je dan dat er gewaarschuwd wordt voor het christendom als zoiets niet in het NT staat? Bepalen christenen soms wat God zal doen?
Homo's naar hel volgens christendom........hoe moeilijk is die dan ?
Wat is erger: onthoofd worden of eeuwig lijden zonder kans op herstel.....

Het staat in de bijbel. Homo's gaan niet naar het koninkrijk. Wat is dan de optie ? Hel, dus. Volgens de orthodox christenen.
Of zie jij dat anders ?
De discussie is niet wat christenen geloven maar wat er staat in het OT en in het NT betreffende homo's. En in het OT lezen we dat homo's gestenigd moeten worden en in het NT dat ze het koninkrijk niet zullen beërven, evenals dronkaards en overspelers.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

coby schreef: 28 okt 2018, 15:06 Vrouw die betrapt was bij het plegen van overspel. Mozes heeft gezegd dat dezulken gestenigd moeten worden. Wat zegt Gij? Wie onder u zonder zonde is werpe de eerste steen.
Die passage schijnt een vervalsing te zijn.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 15:11 De discussie is niet wat christenen geloven maar wat er staat in het OT en in het NT betreffende homo's. En in het OT lezen we dat homo's gestenigd moeten worden en in het NT dat ze het koninkrijk niet zullen beërven, evenals dronkaards en overspelers.
En wat gebeurt er met mensen die het koninkrijk niet beërven ?
Want die vraag laat je dus telkens liggen.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

HJW schreef: 28 okt 2018, 15:13
Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 15:11 De discussie is niet wat christenen geloven maar wat er staat in het OT en in het NT betreffende homo's. En in het OT lezen we dat homo's gestenigd moeten worden en in het NT dat ze het koninkrijk niet zullen beërven, evenals dronkaards en overspelers.
En wat gebeurt er met mensen die het koninkrijk niet beërven ?
Want die vraag laat je dus telkens liggen.
Ja, dat weet ik niet, want dat wordt niet vermeld. Eeuwige slaap? De eeuwig jachtvelden? God weet het, want ik lees niks over een hel voor homo's en bierliefhebbers dus dreig ik er ook maar niet mee.

Wat jij wilt is een reden om steniging van homo's te rechtvaardigen door te zoeken naar modder in het NT.
Laatst gewijzigd door Piebe Paulusma op 28 okt 2018, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door coby »

HJW schreef: 28 okt 2018, 15:02
Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 14:59 Waarom wil je dan dat er gewaarschuwd wordt voor het christendom als zoiets niet in het NT staat? Bepalen christenen soms wat God zal doen?
Homo's naar hel volgens christendom........hoe moeilijk is die dan ?
Wat is erger: onthoofd worden of eeuwig lijden zonder kans op herstel.....

Het staat in de bijbel. Homo's gaan niet naar het koninkrijk. Wat is dan de optie ? Hel, dus. Volgens de orthodox christenen.
Of zie jij dat anders ?
Als ze in hun laatste ademzucht sorry zeggen en Jezus aannemen gaan ze naar de hemel. Niemand die niet 100 procent heilig is kan naar de hemel gaan. Vlees en bloed kunnen het Koninkrijk niet beerven. We hebben een nieuwe natuur nodig. De zondenatuur moet dood.
Ben blij dat Rock Hudson zich nog heeft bekeerd op z'n sterfbed. Daar was ik altijd verliefd op.
Toen Pim Fortuyn was vermoord voelde ik me zo schuldig, want ik was lekker in Canada op vakantie en had niet voor 'm gebeden. Later hoorde ik van weet niet meer hoe ie heet van EuroSpirit dat ie moest bidden 4 uur lang voor Fortuyn en toen zei God dat het goed was. Hij zet de tv aan en ziet dat Fortuyn is vermoord. Hij heeft 'm gewoon de hemel in gebeden.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

coby schreef: 28 okt 2018, 15:17 We hebben een nieuwe natuur nodig. De zondenatuur moet dood.
O de zelfdoding gelovige, die had ik even gemist! Niet de voordeligste poot van het christendom als je het mij vraagt, nee de hand kan rustig zeggen: wat heb ik met jou van node? :lol:

Maar wat doe je nadat je jezelf gedood hebt dan met de tekst: God is geen God van de doden? :roll:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Raymond B
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 sep 2018, 15:26
Man/Vrouw: M
Locatie: Tussen Haarlem en Amsterdam

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Raymond B »

Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 15:12
coby schreef: 28 okt 2018, 15:06 Vrouw die betrapt was bij het plegen van overspel. Mozes heeft gezegd dat dezulken gestenigd moeten worden. Wat zegt Gij? Wie onder u zonder zonde is werpe de eerste steen.
Die passage schijnt een vervalsing te zijn.
Hoezo, een perfect voobeeld van Yeshua die de Tora houd
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door coby »

Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 15:20
coby schreef: 28 okt 2018, 15:17 We hebben een nieuwe natuur nodig. De zondenatuur moet dood.
O de zelfdoding gelovige, die had ik even gemist! Niet de voordeligste poot van het christendom als je het mij vraagt, nee de hand kan rustig zeggen: wat heb ik met jou van node? :lol:

Maar wat doe je nadat je jezelf gedood hebt dan met de tekst: God is geen God van de doden? :roll:
Je kunt niet jezelf doden.
Gewoon opstaan met Jezus.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 15:16 Ja, dat weet ik niet, want dat wordt niet vermeld. Eeuwige slaap? De eeuwig jachtvelden? God weet het, want ik lees niks over een hel voor homo's en bierliefhebbers dus dreig ik er ook maar niet mee.
Dan ben je daarin geen orthodoxe christen. Helder.
Wat jij wilt is een reden om steniging van homo's te rechtvaardigen door te zoeken naar modder in het NT.
Ik zoek geen enkele rechtvaardiging voor homofobe gedachten als steniging van homo's. Je blijft toch bevooroordeeld mijn bijdragen lezen.
Ik vergelijk beide religies en kijk wat zij denken en schrijven.
Binnen het christendom wordt er verschillend over gedacht, ook binnen het jodendom.

Persoonlijk vind ik niet dat je voor het jodendom in zijn algemeenheid moet waarschuwen, omdat streng orthodoxen op een bepaalde manier denken.
Hetzelfde doe ik bi het christendom.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

coby schreef: 28 okt 2018, 15:17
Als ze in hun laatste ademzucht sorry zeggen en Jezus aannemen gaan ze naar de hemel.
En wat als ze dat in hun laatste ademtocht dat niet zeggen ?
Waar gaan ze dan heen ?
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

Raymond B schreef: 28 okt 2018, 15:30
Hoezo, een perfect voobeeld van Yeshua die de Tora houd
Toch is het een tekst die later is toegevoegd. Zoals met wel meer teksten is gebeurd.