Lezen wat de bijbel schrijft

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Lezen wat de bijbel schrijft

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 10 okt 2018, 11:02 Nee want de Schrift geeft toch eerlijk en dudielijk aan dat Yeshua van het tijdstip van Zijn wederkomst niets weet.
Nu vul je in en lees je niet meer wat er staat,
Er staat dat hij niet het tijdstip weet, maar hij geeft wel aan dat hij de tijdsspanne weet: nog tijdens die generatie.
En die voorspelling klopte dus niet.
Dus je moet niet alles geloven wat Jezus zegt........of Paulus.......of.......
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Lezen wat de bijbel schrijft

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 10 okt 2018, 11:05
ericjan schreef: 10 okt 2018, 11:02 Nee want de Schrift geeft toch eerlijk en dudielijk aan dat Yeshua van het tijdstip van Zijn wederkomst niets weet.
Nu vul je in en lees je niet meer wat er staat,
Er staat dat hij niet het tijdstip weet, maar hij geeft wel aan dat hij de tijdsspanne weet: nog tijdens die generatie.
En die voorspelling klopte dus niet.
Dus je moet niet alles geloven wat Jezus zegt........of Paulus.......of.......
Incorrecte aanname:

De Schrift laat eerlijk zien dat Yeshua meent dat Hij weder zal komen nog tijdens de generatie.
Maar elders eveneens dat Hij het tijdstip NIET weet, alleen G'd weet het.
Dus daarmee laat G'd zien dat DIE uitspraken over het tijdstip van wederkomst niet correct zijn.

Overigens doel je op deze citaat:
32 Voorwaar, Ik zeg u dat dit geslacht zeker niet voorbij zal gaan, totdat alles geschied is
Lukas 21

Hier spreekt Yeshua niet over een generatie maar over geslacht, het geslacht Israel.
Het geslacht israel zal er nog steeds zijn wanneer hij wederkomt.
De hele Schrift door wordt gesproken over geslachtsreisters en dat heeft nergens te maken met generaties.
Maar doordat veel van ons Europese christenen veblind ziijn door vervangingsleer, missen zij Israel volledig en gaan er een andere uitleg voor zoeken, welke dan vervolgens niet rijmt met de praktijk.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Lezen wat de bijbel schrijft

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 10 okt 2018, 12:01 Incorrecte aanname:

De Schrift laat eerlijk zien dat Yeshua meent dat Hij weder zal komen nog tijdens de generatie.
Maar elders eveneens dat Hij het tijdstip NIET weet, alleen G'd weet het.
Dus daarmee laat G'd zien dat DIE uitspraken over het tijdstip van wederkomst niet correct zijn.

Overigens doel je op deze citaat:
32 Voorwaar, Ik zeg u dat dit geslacht zeker niet voorbij zal gaan, totdat alles geschied is
Lukas 21

Hier spreekt Yeshua niet over een generatie maar over geslacht, het geslacht Israel.
Het geslacht israel zal er nog steeds zijn wanneer hij wederkomt.
De hele Schrift door wordt gesproken over geslachtsreisters en dat heeft nergens te maken met generaties.
Maar doordat veel van ons Europese christenen veblind ziijn door vervangingsleer, missen zij Israel volledig en gaan er een andere uitleg voor zoeken, welke dan vervolgens niet rijmt met de praktijk.
En je probeert nu met eigen invullingen de tekst zo te krijgen dat die weer past in jouw theologie.
En je spreekt jezelf tegen, want eerst zeg je dat Jezus er indd naast zat om vervolgens de tekst zo te gaan lezen dat het allemaal weer klopt.
Tja......
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Lezen wat de bijbel schrijft

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 10 okt 2018, 12:16
ericjan schreef: 10 okt 2018, 12:01 Incorrecte aanname:

De Schrift laat eerlijk zien dat Yeshua meent dat Hij weder zal komen nog tijdens de generatie.
Maar elders eveneens dat Hij het tijdstip NIET weet, alleen G'd weet het.
Dus daarmee laat G'd zien dat DIE uitspraken over het tijdstip van wederkomst niet correct zijn.

Overigens doel je op deze citaat:
32 Voorwaar, Ik zeg u dat dit geslacht zeker niet voorbij zal gaan, totdat alles geschied is
Lukas 21

Hier spreekt Yeshua niet over een generatie maar over geslacht, het geslacht Israel.
Het geslacht israel zal er nog steeds zijn wanneer hij wederkomt.
De hele Schrift door wordt gesproken over geslachtsreisters en dat heeft nergens te maken met generaties.
Maar doordat veel van ons Europese christenen veblind ziijn door vervangingsleer, missen zij Israel volledig en gaan er een andere uitleg voor zoeken, welke dan vervolgens niet rijmt met de praktijk.
En je probeert nu met eigen invullingen de tekst zo te krijgen dat die weer past in jouw theologie.
En je spreekt jezelf tegen, want eerst zeg je dat Jezus er indd naast zat om vervolgens de tekst zo te gaan lezen dat het allemaal weer klopt.
Tja......
Er zijn meedere citaten in de Schrift waar Yeshua doelt op Zijn spoedige wederkomst.
Daarbij gaf jij geen citaat en dus was ik niet zeker of je ook Lukas 21:32 bedoelde, ik kon het alleen vermoeden.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Lezen wat de bijbel schrijft

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 10 okt 2018, 12:20 Er zijn meedere citaten in de Schrift waar Yeshua doelt op Zijn spoedige wederkomst.
Daarbij gaf jij geen citaat en dus was ik niet zeker of je ook Lukas 21:32 bedoelde, ik kon het alleen vermoeden.
De essentie is dat Jezus een voorspelling deed die niet uitkwam. En dus kun je niet alles geloven wat hij zegt.
Lijkt mij niet zo moeilijk.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Lezen wat de bijbel schrijft

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 10 okt 2018, 12:23
ericjan schreef: 10 okt 2018, 12:20 Er zijn meedere citaten in de Schrift waar Yeshua doelt op Zijn spoedige wederkomst.
Daarbij gaf jij geen citaat en dus was ik niet zeker of je ook Lukas 21:32 bedoelde, ik kon het alleen vermoeden.
De essentie is dat Jezus een voorspelling deed die niet uitkwam. En dus kun je niet alles geloven wat hij zegt.
Lijkt mij niet zo moeilijk.
Omdat je dat graag zo wilt.
Alles waarover Yeshua voorspellingen doet in de Schrift die onjuist zijn worden dus elders in de Schrift ook aangegeven als niet betrouwbaar te zijn.
Wanneer de Schrift daarover niets zegt, is de rest uiteraard volledig betrouwbaar.
Maar al is voor jou niets betrouwbaar HJW, ik lig er niet wakker van, nog geen seconde, dat had ik al vaker gemeld.
Het gaat om jou zaligheid en niet de mijne uiteindelijk.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Lezen wat de bijbel schrijft

Bericht door callista »

Ja..het blijft een wachten op God[ot]