Opstanding uit de dood in het OT.

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Martine
Berichten: 5433
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:32
Man/Vrouw: V

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door Martine »

Piebe Paulusma schreef: 09 okt 2018, 14:41
Martine schreef: 09 okt 2018, 14:35
callista schreef: 09 okt 2018, 14:11 Er is nog nooit iemand letterlijk opgestaan uit de dood...niet na een aantal dagen en ook niet na een kortere tijd
Als er in de Bijbel wordt gesproken over opstaan uit de dood heeft dat altijd een geestelijke betekenis....wakker worden en tot andere inzichten komen...tot bewustwording en verlichting
Duidelijker kon ik het niet zeggen. ;)
Een christen die niet gelooft dat Jezus fysiek is opgestaan zal flink moeten krassen in de Bijbel...
Daar heb je gelijk in.
In mijn reactie naar Callista dacht ik niet aan de opstanding van Jezus. Ik dacht aan de vele, vele verhalen die verwijzen naar de opstanding. Ik heb ooit geleerd dat je moet kijken naar bepaalde "sleutelwoorden" en ik heb die wel vaker genoemd. Als woorden vallen als drie dagen/de derde dag, of ''opstaan' verwijst dat naar de Opstanding.
Er zijn 'opstandingsverhalen rond Jezus. Dochtertje van Jaïris, de jongeling van Nahum. Jezus zegt "sta op" en zij doen dat. Letterlijk en figuurlijk. Hij bedoelde te zeggen: kom uit je comfortzone, uit je lethargie.
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door callista »

Ik dacht hierbij ook niet aan de opstanding van Jezus...daar doelde ik niet op
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door coby »

Piebe Paulusma schreef: 09 okt 2018, 14:18
coby schreef: 09 okt 2018, 14:06 Eens. Alhoewel een kinderbijbel het niet zegt, was Jona dood in die vis. Die man die begraven werd bij Elia stond ook op uit de dood.
Welke man was dat?
Hoe ie heette dat ben ik vergeten, maar het staat in 2 Koningen 13:20.

Daarna stierf Elisa en men begroef hem. Nu plachten de benden van de Moabieten bij het aanbreken van het jaar in het land te komen. Terwijl men eens bezig was iemand te begraven, zie, daar zagen zij een bende: toen wierpen zij de man in het graf van Elisa en liepen weg. En toen de man met het gebeente van Elisa in aanraking kwam, werd hij levend, en rees overeind op zijn voeten.
2 Koningen 13:20‭-‬21 NBG51
https://bible.com/bible/328/2ki.13.20-21.NBG51

Daarom doen charismaniacs aan grave sucking bij overleden predikers.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door Piebe Paulusma »

coby schreef: 09 okt 2018, 17:50
Piebe Paulusma schreef: 09 okt 2018, 14:18
coby schreef: 09 okt 2018, 14:06 Eens. Alhoewel een kinderbijbel het niet zegt, was Jona dood in die vis. Die man die begraven werd bij Elia stond ook op uit de dood.
Welke man was dat?
Hoe ie heette dat ben ik vergeten, maar het staat in 2 Koningen 13:20.

Daarna stierf Elisa en men begroef hem. Nu plachten de benden van de Moabieten bij het aanbreken van het jaar in het land te komen. Terwijl men eens bezig was iemand te begraven, zie, daar zagen zij een bende: toen wierpen zij de man in het graf van Elisa en liepen weg. En toen de man met het gebeente van Elisa in aanraking kwam, werd hij levend, en rees overeind op zijn voeten.
2 Koningen 13:20‭-‬21 NBG51
https://bible.com/bible/328/2ki.13.20-21.NBG51
Knap dat de Sadduceeërs desondanks niet geloofden in de opstanding uit de dood.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door coby »

Piebe Paulusma schreef: 09 okt 2018, 20:35
coby schreef: 09 okt 2018, 17:50
Piebe Paulusma schreef: 09 okt 2018, 14:18
coby schreef: 09 okt 2018, 14:06 Eens. Alhoewel een kinderbijbel het niet zegt, was Jona dood in die vis. Die man die begraven werd bij Elia stond ook op uit de dood.
Welke man was dat?
Hoe ie heette dat ben ik vergeten, maar het staat in 2 Koningen 13:20.

Daarna stierf Elisa en men begroef hem. Nu plachten de benden van de Moabieten bij het aanbreken van het jaar in het land te komen. Terwijl men eens bezig was iemand te begraven, zie, daar zagen zij een bende: toen wierpen zij de man in het graf van Elisa en liepen weg. En toen de man met het gebeente van Elisa in aanraking kwam, werd hij levend, en rees overeind op zijn voeten.
2 Koningen 13:20‭-‬21 NBG51
https://bible.com/bible/328/2ki.13.20-21.NBG51
Knap dat de Sadduceeërs desondanks niet geloofden in de opstanding uit de dood.
Ja. Elia en Elisa hadden toch ook doden opgewekt. Elia 1 en Elisa 1 en die man. Dubbel deel van z'n geest.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door Piebe Paulusma »

Martine schreef: 09 okt 2018, 17:14
Piebe Paulusma schreef: 09 okt 2018, 14:41
Martine schreef: 09 okt 2018, 14:35
callista schreef: 09 okt 2018, 14:11 Er is nog nooit iemand letterlijk opgestaan uit de dood...niet na een aantal dagen en ook niet na een kortere tijd
Als er in de Bijbel wordt gesproken over opstaan uit de dood heeft dat altijd een geestelijke betekenis....wakker worden en tot andere inzichten komen...tot bewustwording en verlichting
Duidelijker kon ik het niet zeggen. ;)
Een christen die niet gelooft dat Jezus fysiek is opgestaan zal flink moeten krassen in de Bijbel...
Daar heb je gelijk in.
In mijn reactie naar Callista dacht ik niet aan de opstanding van Jezus. Ik dacht aan de vele, vele verhalen die verwijzen naar de opstanding. Ik heb ooit geleerd dat je moet kijken naar bepaalde "sleutelwoorden" en ik heb die wel vaker genoemd. Als woorden vallen als drie dagen/de derde dag, of ''opstaan' verwijst dat naar de Opstanding.
Er zijn 'opstandingsverhalen rond Jezus. Dochtertje van Jaïris, de jongeling van Nahum. Jezus zegt "sta op" en zij doen dat. Letterlijk en figuurlijk. Hij bedoelde te zeggen: kom uit je comfortzone, uit je lethargie.
In dit topic is een aantal citaten uit het OT voorbijgekomen dat over het letterlijk opstaan uit de dood gaat. Die teksten zijn met de beste wil niet uitsluitend geestelijk uit te leggen.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef: 09 okt 2018, 17:28 Ik dacht hierbij ook niet aan de opstanding van Jezus...daar doelde ik niet op
Maar jij pleit er altijd voor om de Tenach zonder een NT bril te lezen en de teksten die geciteerd zijn komen uit de Tenach en laten zich zonder NT bril niet geestelijk lezen. Kom je soms uit de politiek? :mrgreen:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 09 okt 2018, 15:01
Piebe Paulusma schreef: 09 okt 2018, 14:58 Ja jij leest vleselijk want het vlees kan Gode niet behagen en wij lezen wat er staat.
Ik vind het prima dat jij het leest zoals jij het leest.
Mij trekt de andere visie veel meer aan. Het is anders, niet beter of slechter.
Een ieder gaat daarin zijn eigen weg.
Dat is inderdaad de vrije wel wie G'd de mens gegeven heeft, maar de gevolgen van onze vrije keuzes veranderen daardoor niet.
Door het te vergeestelijken gaan de gevolgen toch echt niet weg.
Waarom toch als je zo dichtbij bent HJW, niet die stap willen maken? Wat houdt een mens als jij daarin tegen?
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door ericjan »

Martine schreef: 09 okt 2018, 17:14
Piebe Paulusma schreef: 09 okt 2018, 14:41
Martine schreef: 09 okt 2018, 14:35
callista schreef: 09 okt 2018, 14:11 Er is nog nooit iemand letterlijk opgestaan uit de dood...niet na een aantal dagen en ook niet na een kortere tijd
Als er in de Bijbel wordt gesproken over opstaan uit de dood heeft dat altijd een geestelijke betekenis....wakker worden en tot andere inzichten komen...tot bewustwording en verlichting
Duidelijker kon ik het niet zeggen. ;)
Een christen die niet gelooft dat Jezus fysiek is opgestaan zal flink moeten krassen in de Bijbel...
Daar heb je gelijk in.
In mijn reactie naar Callista dacht ik niet aan de opstanding van Jezus. Ik dacht aan de vele, vele verhalen die verwijzen naar de opstanding. Ik heb ooit geleerd dat je moet kijken naar bepaalde "sleutelwoorden" en ik heb die wel vaker genoemd. Als woorden vallen als drie dagen/de derde dag, of ''opstaan' verwijst dat naar de Opstanding.
Er zijn 'opstandingsverhalen rond Jezus. Dochtertje van Jaïris, de jongeling van Nahum. Jezus zegt "sta op" en zij doen dat. Letterlijk en figuurlijk. Hij bedoelde te zeggen: kom uit je comfortzone, uit je lethargie.
De mens kan er van alles bij bedenken wat Yeshua ergens mee bedoelde, maar als dat de bedoeling was dan had dat er wel gestaan.
Yeshua beval ermee de dood van het meisje te verdwijnen opdat ze weer levend zou worden, zoals ook gebeurde.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Martine
Berichten: 5433
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:32
Man/Vrouw: V

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door Martine »

erikjan schreef:De mens kan er van alles bij bedenken wat Yeshua ergens mee bedoelde, maar als dat de bedoeling was dan had dat er wel gestaan.
Yeshua beval ermee de dood van het meisje te verdwijnen opdat ze weer levend zou worden, zoals ook gebeurde.
Wij zullen nooit tot elkaar komen. Ik lees de Bijbel anders dan jij.
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door coby »

Ik heb 2 keer een miskraam gehad met 7 weken ongeveer. 2 keer zag wat eruit kwam er hetzelfde uit. De eerste keer zei m'n ex: God kan een nieuw lichaam weven. Dat geloofde ik gewoon simpelweg en ik heb gebeden en Reinhard Bonnke gevraagd mee te bidden en keek die film van raised from the dead van die man die na 3 dagen na een autoongeluk uit de dood is opgewekt bij een dienst van Bonnke. Ging naar gynaecoloog. Was goed. Hartje klopte. Zag het zelf. 2 weken later was ie weer dood en zat erin. Gynaecoloog zei dat het niet kon dat de eerste keer zijn hart had geklopt. Hij zou het wel verkeerd hebben gezien. Ik zag het zelf. En hij was gegroeid in die 2 weken. Hoe kan je groeien als je dood bent?
Ik moest m'n kop houden in de kerk en mocht het tegen niemand zeggen. Alleen mijn moeder geloofde het.
Oh ja, ik zag toen ik bad en die film van Bonnke keek 2 engelen een klein wit doodskistje terug brengen.
Bij die tweede miskraam kwam er hetzelfde uit en bij de echo was er geen kind meer.
Er zijn zoveel getuigenissen dat iemand 3 kwartier dood is en dan gaan ze bidden en hij leeft weer en de dokter zegt dat het een wonder is.
Laatst gewijzigd door coby op 10 okt 2018, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door ericjan »

Martine schreef: 10 okt 2018, 09:39
erikjan schreef:De mens kan er van alles bij bedenken wat Yeshua ergens mee bedoelde, maar als dat de bedoeling was dan had dat er wel gestaan.
Yeshua beval ermee de dood van het meisje te verdwijnen opdat ze weer levend zou worden, zoals ook gebeurde.
Wij zullen nooit tot elkaar komen. Ik lees de Bijbel anders dan jij.
Het is ook niet mijn insteek om jou te overtuigen, alleen de Christus kan dat doen.
Jij hebt de vrijheid net als ieder ander mens om daarin een vrije keuze te maken, alleen zijn de gevolgen ook voor ieder mens persoonlijk, gelukkig.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door callista »

coby schreef: 10 okt 2018, 09:56 Ik heb 2 keer een miskraam gehad met 7 weken ongeveer. 2 keer zag wat eruit kwam er hetzelfde uit. De eerste keer zei m'n ex: God kan een nieuw lichaam weven. Dat geloofde ik gewoon simpelweg en ik heb gebeden en Reinhard Bonnke gevraagd mee te bidden en keek die film van raised from the dead van die man die na 3 dagen na een autoongeluk uit de dood is opgewekt bij een dienst van Bonnke. Ging naar gynaecoloog. Was goed. Hartje klopte. Zag het zelf. 2 weken later was ie weer dood en zat erin. Gynaecoloog zei dat het niet kon dat de eerste keer zijn hart had geklopt. Hij zou het wel verkeerd hebben gezien. Ik zag het zelf. En hij was gegroeid in die 2 weken. Hoe kan je groeien als je dood bent?
Ik moest m'n kop houden in de kerk en mocht het tegen niemand zeggen. Alleen mijn moeder geloofde het.
Oh ja, ik zag toen ik bad en die film van Bonnke keek 2 engelen een klein wit doodskistje terug brengen.
Er zijn zoveel getuigenissen dat iemand 3 kwartier dood is en dan gaan ze bidden en hij leeft weer en de dokter zegt dat het een wonder is.
Zeer waarschijnlijk schijndood.....dat geloof ik.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Schijndoo ... eloosheid)

Toen mijn dochter werd geboren was ze ook helemaal blauw..het was een dubbeltje op zijn kant zei de arts...want er was geen leven te horen....
HJW
Berichten: 5999
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 10 okt 2018, 08:38 Dat is inderdaad de vrije wel wie G'd de mens gegeven heeft, maar de gevolgen van onze vrije keuzes veranderen daardoor niet.
Door het te vergeestelijken gaan de gevolgen toch echt niet weg.
Waarom toch als je zo dichtbij bent HJW, niet die stap willen maken? Wat houdt een mens als jij daarin tegen?
Heeft de mens een vrije wil ?
Het is vergelijkbaar met het volgende:
je hebt de vrije wil om naar links of naar rechts te gaan. Maar houd er even rekening mee dat als je naar links gaat, dat ik je dan elke dag in de eeuwigheid volledig in elkaar ram, je brandwonden bezorg, elke dag laat lijden.
Als je naar rechts gaat, dan vind je eeuwige lefde, en is alles mooi en prachtig,
Tja....dan is er geen sprake meer van een vrije wil.

Als je een vrije wil krijgt, dan dient de gever te zeggen: het maakt me niet uit of je naar links of rechts gaat, ik houd in beide gevallen evenveel van je.

Ik ben ervan weggestapt. Ik kies voor de weg van de Onvoorwaardelijke Liefde, niet van al dat rare oordelen, en boeten en lijden .
peda
Berichten: 20594
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door peda »

Piebe Paulusma schreef: 09 okt 2018, 20:42
In dit topic is een aantal citaten uit het OT voorbijgekomen dat over het letterlijk opstaan uit de dood gaat. Die teksten zijn met de beste wil niet uitsluitend geestelijk uit te leggen.
Hallo Piebe,

Wanneer je gelooft in Wonderen en de bijbel woorden Letterlijk leest, dan vergeestelijk je ook niet datgene wat door jou als feitelijk waar gebeurd wordt beschouwd. Ik denk zeker dat in vroeger tijd jouw hoogst letterlijke opvatting van bijbel lezen door 95 % van de gelovigen werd gevolgd. Maar tegenwoordig verbindt het merendeel van de gelovigen het begrijpen van de bijbel middels "'genre-lezing"'. Een uiterst lastig fenomeen, maar het betekent wel dat het begrijpen van de bijbel inmiddels zeer pluriform wordt ingevuld. Ten diepste is een gelijk krijgen over de Waarheid bij de modernisten verdwenen en heeft de menselijke "' ethiek "' bij het bijbel lezen de prioriteit gekregen. Een dunne bijbel met "' ethische "' basis regels. Een toekomst na de dood die iedere gelovige zelf formuleert. William James heeft het indertijd goed gezien. Iedere gelovige zoekt de God die bij/hem haar past. Mijn 1000 bloemen verhaal, pluk individueel die bloem die jou het meest aanspreekt.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door coby »

callista schreef: 10 okt 2018, 10:01
coby schreef: 10 okt 2018, 09:56 Ik heb 2 keer een miskraam gehad met 7 weken ongeveer. 2 keer zag wat eruit kwam er hetzelfde uit. De eerste keer zei m'n ex: God kan een nieuw lichaam weven. Dat geloofde ik gewoon simpelweg en ik heb gebeden en Reinhard Bonnke gevraagd mee te bidden en keek die film van raised from the dead van die man die na 3 dagen na een autoongeluk uit de dood is opgewekt bij een dienst van Bonnke. Ging naar gynaecoloog. Was goed. Hartje klopte. Zag het zelf. 2 weken later was ie weer dood en zat erin. Gynaecoloog zei dat het niet kon dat de eerste keer zijn hart had geklopt. Hij zou het wel verkeerd hebben gezien. Ik zag het zelf. En hij was gegroeid in die 2 weken. Hoe kan je groeien als je dood bent?
Ik moest m'n kop houden in de kerk en mocht het tegen niemand zeggen. Alleen mijn moeder geloofde het.
Oh ja, ik zag toen ik bad en die film van Bonnke keek 2 engelen een klein wit doodskistje terug brengen.
Er zijn zoveel getuigenissen dat iemand 3 kwartier dood is en dan gaan ze bidden en hij leeft weer en de dokter zegt dat het een wonder is.
Zeer waarschijnlijk schijndood.....dat geloof ik.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Schijndoo ... eloosheid)

Toen mijn dochter werd geboren was ze ook helemaal blauw..het was een dubbeltje op zijn kant zei de arts...want er was geen leven te horen....
Hij was 2 weken nadat die vruchtzak eruit kwam dood in m'n baarmoeder en gegroeid. Of we waren allebei scheel de eerste keer en hij was al dood, maar hoe kan ie dan zijn gegroeid? Daarna kwam er ook niets uit. Moest gecuretteerd worden. Wat een rotellende. 1000 keer zo erg als een bevalling met die achterlijke maagtabletten. Die dokter was een man. Het is 4 keer zo erg als een menstruatie zegt ie. Grapjas.
Laatst gewijzigd door coby op 10 okt 2018, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door callista »

Tja...ik ben geen arts...ik weet het niet...
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 10 okt 2018, 10:08
ericjan schreef: 10 okt 2018, 08:38 Dat is inderdaad de vrije wel wie G'd de mens gegeven heeft, maar de gevolgen van onze vrije keuzes veranderen daardoor niet.
Door het te vergeestelijken gaan de gevolgen toch echt niet weg.
Waarom toch als je zo dichtbij bent HJW, niet die stap willen maken? Wat houdt een mens als jij daarin tegen?
Heeft de mens een vrije wil ?
Het is vergelijkbaar met het volgende:
je hebt de vrije wil om naar links of naar rechts te gaan. Maar houd er even rekening mee dat als je naar links gaat, dat ik je dan elke dag in de eeuwigheid volledig in elkaar ram, je brandwonden bezorg, elke dag laat lijden.
Als je naar rechts gaat, dan vind je eeuwige lefde, en is alles mooi en prachtig,
Tja....dan is er geen sprake meer van een vrije wil.
Ik begrijp je vergelijking, maar ik trek deze als voorbeeld even door.
Jij hebt net als ieder mens de vrije keuze om wel of niet goed uit te kijken met oversteken, kijkend naar links of rechts.
Je kunt er ook voor kiezen om dat niet te doen, of alleen maar 1 kant op te kijken.
Je hebt dus de vrije keuze nog steeds, maar de gevolgen blijven er wel.

Waarom zou vrije wil moeten behelsen dat er geen gevolgen zijn?
Dat doortrekkend zou jij mij mogen vermoorden omdat je het oneens met mij bent, zonder gevolgen of straf.
Puur kijken naar jou recht op een vrije wil LIJKT dat een goed iets, maar inzoemend op het geheel blijft er dan weinig van over.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door coby »

callista schreef: 10 okt 2018, 10:25 Tja...ik ben geen arts...ik weet het niet...
Mijn zus wel. Ze maakt echo's van harten. Bij de tweede miskraam loog ze gewoon dat het een schijnzwangerschap was. Ben ik haar heel dankbaar voor. Was gelijk weer zwanger en toen hoorde ik pas dat ik een miskraam had gehad en toen maakte het niet zoveel meer uit. Anders was hij er niet geweest.
Dat hebben poezen ook zegt ze LOL, zodat ik me niet druk maakte.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door coby »

Ik had het kunnen bewijzen als ik direct toen die zak eruit kwam nog een echo had laten maken, maar op dat moment had ik even lak aan sceptici en al moeite genoeg om het zelf te geloven. Het is altijd makkelijker geloven als je iets niet ziet.
Daarom krijgen mensen wel een nieuwe baarmoeder, maar geen nieuw been.
HJW
Berichten: 5999
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 10 okt 2018, 10:26
Ik begrijp je vergelijking, maar ik trek deze als voorbeeld even door.
Je trekt hem niet door, je verandert hem compleet.
Essentie van de vergelijking die ik maak is dat als je iemand een vrije wil geeft, dat je dan niet moet mekkeren als die persoon gebruik maakt van de vrije wil.
Bij het oversteken zoals jij dat aanhaalt is er geen sprake van een vrije wil en gaat de vergelijking niet meer op.
Waarom zou vrije wil moeten behelsen dat er geen gevolgen zijn?
Maar die heeft ook gevolgen. Op het moment dat wij besloten hebben van Huis weg te gaan, had dat gevolgen. We zijn terechtgekomen in een omgeving die moeizaam en vol lijden is.
We herinneren ons de verbinding met Thuis niet meer achten ons daarom zwak en kwetsbaar. We zijn onszelf niet meer, in die zin dat we niet meer beseffen wie we zijn.
Kijk om je heen en zie de gevolgen.
Hoe lang dat duurt ? Zolang wij besluiten van Thuis weg te blijven.
Maar dit houdt geenszins in dat er niet meer van ons gehouden wordt of dat er een godheid is die zegt dat hij ons eeuwig zal laten lijden als we niet aan zijn voorwaarden voldoen.
Onvoorwaardelijke Liefde houdt dan in dat de deur altijd open staat en dat we te allen tijd terug kunnen keren. Het is aan ons hoe lang we dat niet gaan doen. Maar hoe lang we ook weg blijven, de Liefde is eindeloos, evenals het geduld.
En dit dan nog allemaal als je uitgaat van het bestaan van lineaire tijd. Want als dat niet zou bestaan..........
Dat doortrekkend zou jij mij mogen vermoorden omdat je het oneens met mij bent, zonder gevolgen of straf.
Je haalt de aardse en hemelse dimensie compleet door elkaar. Op deze aarde moeten we de moordenaars gevangen zetten. In het hemelse is er helemaal geen aandrang om te moorden, het is dan een non-discussie.
Je mist geheel de hemelse dimensie. Jij denkt dat daar een soort menselijke God zit.
Laatst gewijzigd door HJW op 10 okt 2018, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door callista »

coby schreef: 10 okt 2018, 10:36 Ik had het kunnen bewijzen als ik direct toen die zak eruit kwam nog een echo had laten maken, maar op dat moment had ik even lak aan sceptici en al moeite genoeg om het zelf te geloven. Het is altijd makkelijker geloven als je iets niet ziet.
Daarom krijgen mensen wel een nieuwe baarmoeder, maar geen nieuw been.

Tja..sommige zaken kun je ook niet verklaren.
Is het intuïtie...of wat anders?
Ik moest nl. pas de volgende dag naar het ziekenhuis, maar zei tegen mijn man..."We moeten nu gaan en wel snel..."
Een half uur later en ze was dood geboren...
Alles is goedgekomen...ze is zelfs afgestudeerd aan de Universiteit....
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door ericjan »

peda schreef: 10 okt 2018, 10:11
Piebe Paulusma schreef: 09 okt 2018, 20:42
In dit topic is een aantal citaten uit het OT voorbijgekomen dat over het letterlijk opstaan uit de dood gaat. Die teksten zijn met de beste wil niet uitsluitend geestelijk uit te leggen.
Hallo Piebe,

Wanneer je gelooft in Wonderen en de bijbel woorden Letterlijk leest, dan vergeestelijk je ook niet datgene wat door jou als feitelijk waar gebeurd wordt beschouwd. Ik denk zeker dat in vroeger tijd jouw hoogst letterlijke opvatting van bijbel lezen door 95 % van de gelovigen werd gevolgd. Maar tegenwoordig verbindt het merendeel van de gelovigen het begrijpen van de bijbel middels "'genre-lezing"'. Een uiterst lastig fenomeen, maar het betekent wel dat het begrijpen van de bijbel inmiddels zeer pluriform wordt ingevuld. Ten diepste is een gelijk krijgen over de Waarheid bij de modernisten verdwenen en heeft de menselijke "' ethiek "' bij het bijbel lezen de prioriteit gekregen. Een dunne bijbel met "' ethische "' basis regels. Een toekomst na de dood die iedere gelovige zelf formuleert. William James heeft het indertijd goed gezien. Iedere gelovige zoekt de God die bij/hem haar past. Mijn 1000 bloemen verhaal, pluk individueel die bloem die jou het meest aanspreekt.
Derhalve roept G'd Zijn ware volgelingen ook op om niet van deze wereld te zijn, dus al aat de hele wereld de Schrift anders lezen, dan wordt het daarmee niet ineens goed.
15 Heb de wereld niet lief en ook niet wat in de wereld is. Als iemand de wereld liefheeft, is de liefde van de Vader niet in hem.
16 Want al wat in de wereld is: de begeerte van het vlees, de begeerte van de ogen en de hoogmoed van het leven, is niet uit de Vader, maar is uit de wereld.
17 En de wereld gaat voorbij met haar begeerte; maar wie de wil van God doet, blijft tot in eeuwigheid.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door callista »

Tjeemineetje wat een nonsense...
HJW
Berichten: 5999
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Opstanding uit de dood in het OT.

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 10 okt 2018, 10:45
Derhalve roept G'd Zijn ware volgelingen ook op om niet van deze wereld te zijn, dus al aat de hele wereld de Schrift anders lezen, dan wordt het daarmee niet ineens goed.
Jij behoort tot de groep die de Schrift anders lezen........en daarmee wordt het niet ineens goed.