Ka'aba + Allah = Qaballah

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Ka'aba + Allah = Qaballah

Bericht door doemdenker »

Ik vraag me af of de islamitische qibla en de joodse qaballah dezelfde woordstammen hebben. De Ka'aba lijkt precies op de zwarte doosjes van de tefilin,

https://www.amazon.com/Centimeter-Plast ... B00PWUHF4W
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Ka'aba + Allah = Qaballah

Bericht door ericjan »

doemdenker schreef: 22 okt 2018, 12:45 Ik vraag me af of de islamitische qibla en de joodse qaballah dezelfde woordstammen hebben. De Ka'aba lijkt precies op de zwarte doosjes van de tefilin,

https://www.amazon.com/Centimeter-Plast ... B00PWUHF4W
Tsja zo lust ik er nog wel een paar.
Abba lijkt op Allah in klank .....

En zo zijn er nog zoveel meer van die vergezochte klank gelijkenissen. :D
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Ka'aba + Allah = Qaballah

Bericht door coby »

doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Ka'aba + Allah = Qaballah

Bericht door doemdenker »

abba lijkt helemaal niet op Allah
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Ka'aba + Allah = Qaballah

Bericht door ericjan »

Coby, inernet is geen synoniem voor waarheid hoor?
Er staan zelfs meer leugens en bedrog op dan waarheid, neem dit forum bijvoorbeeld maar eens als voorbeeld.
Omdat iedereen van alles op internet kan zetten tot de meest grote onzin toe, is internet alles behalve begtrouwbaar.

Ook in kabbalah wordt diep ingegaan op Isaac en Jacob, waar men in islam niets van wil weten.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Ka'aba + Allah = Qaballah

Bericht door coby »

ericjan schreef: 22 okt 2018, 15:27
Coby, inernet is geen synoniem voor waarheid hoor?
Er staan zelfs meer leugens en bedrog op dan waarheid, neem dit forum bijvoorbeeld maar eens als voorbeeld.
Omdat iedereen van alles op internet kan zetten tot de meest grote onzin toe, is internet alles behalve begtrouwbaar.

Ook in kabbalah wordt diep ingegaan op Isaac en Jacob, waar men in islam niets van wil weten.
:lol: Ja maar die kabbalist zegt het. Die zal het wel weten en de doosjes lijken op elkaar.
Ja bedankt voor de tip. Dat merk ik de laatste tijd met die t'Nach discussie ook. Ik denk altijd dat Google alles weet.
Er was zo'n stripje. Dan vraagt een man aan zijn vrouw wat de zin is van het leven en dan zegt ze: Ask Google.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Ka'aba + Allah = Qaballah

Bericht door ericjan »

coby schreef: 22 okt 2018, 15:45
ericjan schreef: 22 okt 2018, 15:27
Coby, inernet is geen synoniem voor waarheid hoor?
Er staan zelfs meer leugens en bedrog op dan waarheid, neem dit forum bijvoorbeeld maar eens als voorbeeld.
Omdat iedereen van alles op internet kan zetten tot de meest grote onzin toe, is internet alles behalve begtrouwbaar.

Ook in kabbalah wordt diep ingegaan op Isaac en Jacob, waar men in islam niets van wil weten.
:lol: Ja maar die kabbalist zegt het. Die zal het wel weten en de doosjes lijken op elkaar.
Ja bedankt voor de tip. Dat merk ik de laatste tijd met die t'Nach discussie ook. Ik denk altijd dat Google alles weet.
Er was zo'n stripje. Dan vraagt een man aan zijn vrouw wat de zin is van het leven en dan zegt ze: Ask Google.
Probleem met kabbalah SCHIJNT te zijn, ik heb het maar van horen zeggen van Kabbalisten die ik ken.
Dat er vele vertakkingen zijn ontstaan met meer onzin boeken dan boeken met inhoudelijke waarheid over kabbalah.
Dat schijnt ook te gelden voor internet, nog meer zelfs.
Daar zijn ook nog eens lieden actief die opzettelijk valse info versprieden op internet zogenaamd vanuit de richting komend, maar in werkelijkheid die hekelend. helaas zijn we in de eindtijd aan het komen (wat Piebe en zijn afwijkende leerstellingen ook beweren), waarvan de Schrift ook zet dat de waarheid steeds moeilijker te vinden zal zijn.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Ka'aba + Allah = Qaballah

Bericht door coby »

JewsforJesus zegt dat kaballah begon in de tijd dat de tweede tempel werd verwoest.
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Ka'aba + Allah = Qaballah

Bericht door doemdenker »

misschien heeft de naam Kabul er ook iets mee te maken (?). Of kabaal.
peda
Berichten: 20596
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Ka'aba + Allah = Qaballah

Bericht door peda »

ericjan schreef: 22 okt 2018, 15:55 helaas zijn we in de eindtijd aan het komen (wat Piebe en zijn afwijkende leerstellingen ook beweren), waarvan de Schrift ook zet dat de waarheid steeds moeilijker te vinden zal zijn.
Dat komt omdat in onze omstreken steeds minder mensen de overtuiging hebben dat in de Schrift de volledige waarheid te vinden is.
Voor de meesten onder ons is de tijd niet zo'n 2000 jaren geleden stil blijven staan; in tegendeel de tijd draait voor velen gewoon door met steeds nieuw voortschrijdend inzicht. Het woordelijk verstaan van de bijbel inhoud wordt zeer breed als het zich bezig houden met gedateerde informatie gezien.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Ka'aba + Allah = Qaballah

Bericht door coby »

doemdenker schreef: 22 okt 2018, 18:13 misschien heeft de naam Kabul er ook iets mee te maken (?). Of kabaal.
Ik ga voor kabaal.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Ka'aba + Allah = Qaballah

Bericht door Piebe Paulusma »

De overeenkomsten tussen orthodoxe joden en moslims zijn legio. Kijk maar naar de kleding van rabbijnen en imams, naar de baarden. De richtig waarin ze bidden, het heen en weer schudden tijdens het lezen van de Thora/Koran. Het weigeren vrouwen een hand te geven etc.

Het zou me dus niks verbazen dat e.e.a. dezelfde oorsprong heeft.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Ka'aba + Allah = Qaballah

Bericht door ericjan »

Piebe Paulusma schreef: 22 okt 2018, 19:54 De overeenkomsten tussen orthodoxe joden en moslims zijn legio. Kijk maar naar de kleding van rabbijnen en imams, naar de baarden. De richtig waarin ze bidden, het heen en weer schudden tijdens het lezen van de Thora/Koran. Het weigeren vrouwen een hand te geven etc.

Het zou me dus niks verbazen dat e.e.a. dezelfde oorsprong heeft.
Wat een onzin,
Daarom haten de islamieten de Joden en Israel ook zoveel?
-Je hebt een bril nodig om het verschil niet te kunnen zien tussen baarden van Joden en die van Islamieten.
-Je hebt een bril nodig als je het verschil niet ziet tussen de kleding van Joden en Islamieten.
-Joden bidden niet richting Mekka, wat een onzin toch allemaal.

Merk op dat Islamieten OOK met een kralenketting bidden net als de RKK.
Merk op dat Islamitische vrouwen hun hoofd bedekken net als de nonnen in de RKK.
Merk op dat kleding van islamitische vrouwen veel gelijkt op die van nonnen uit het klooster.

Maar je bent verblindt als antisemiet Piebe, helaas maar waar.
Mensen als jij steunden in WW2 de NSB van harte, sta daar maar eens bij stil.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Ka'aba + Allah = Qaballah

Bericht door Piebe Paulusma »

ericjan schreef: 23 okt 2018, 08:31 Mensen als jij steunden in WW2 de NSB van harte, sta daar maar eens bij stil.
Wat een beklagenswaardige stierenstront. Jodenknuffelaars als jij stonden mee te schreeuwen kruisig hem, kruisig hem!
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Ka'aba + Allah = Qaballah

Bericht door ericjan »

Piebe Paulusma schreef: 23 okt 2018, 11:14
ericjan schreef: 23 okt 2018, 08:31 Mensen als jij steunden in WW2 de NSB van harte, sta daar maar eens bij stil.
Wat een beklagenswaardige stierenstront. Jodenknuffelaars als jij stonden mee te schreeuwen kruisig hem, kruisig hem!
Als volgeling van Christus is dit onmogelijk. :w
Wel herken ik jou ertussen, niet gelovend in wonderen wannneer deze plaatsvinden.

Als kind op Gereformeerde scholen nooit goed de positie begrepen tvn de vervangingsleer die er geleerd werd.
Later pas tijdens mijn studie in de US en mijn eerste baan daar, mocht ik leren dat G'd de hele Schrift heeft ingegeven.
En van daaruit ontstond het besef en schaamte over hoe wij in ons Europees "christendom' omgaan en omgegaan zijn met Israel en de Joden.

Omdat de G'd van Abraham, Isaac en Jacob, de G'd van Israel G'd zoveel houdt van Zijn uitverkoren Joodse Volk en het Heilige Beloofde Land Israel, daarom, is die liefde ook in mij gaan groeien. Want het is onmogelijk om Christus te dienen en niet van Israel en de Joden te houden.

Haat jegens hen gaat altijd samen met satans bolwerken als nazi's en islam en komt NOOIT uit G'd.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Ka'aba + Allah = Qaballah

Bericht door Piebe Paulusma »

Wat jij wilt, ik ben uitgepraat met jou.

En als jij het ware christendom zou vertegenwoordigen verkies ik tien keer liever de hel.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Ka'aba + Allah = Qaballah

Bericht door ericjan »

Piebe Paulusma schreef: 23 okt 2018, 11:51 Wat jij wilt, ik ben uitgepraat met jou.

En als jij het ware christendom zou vertegenwoordigen verkies ik tien keer liever de hel.
Geheel zoals een fanatiek antisemiet betaamd, ze branden liever in de hel dan dat ze een vriendschappelijke arm slaan om G'd Zijn Joodse Uitverkoren Volk Israel. het verbaasd mij niets. Het is aan G'd om jou daar uiteindelijk over te oordelen en in de Schrift staat op basis waarvan.

[modbreak Trajecto] Dit bericht plus de paar ervóór gaan natuurlijk helemaal niet. Op de man spelen met allerlei veronderstellingen die iemand in een slecht daglicht moeten gaan plaatsen..., nee dat is niet toegestaan. Dus nu komt er dan toch echt weer een officiële waarschuwing.
En dit betekent nu dat er ook weer een tijdelijke ban aan vast zit.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.