Wat is gerechtigheid?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door HJW »

Peter79 schreef: 03 nov 2018, 18:51 Het kan dat daar de oplossing ligt, het hoeft niet.
Het zit in onze overtuigingen. Ik zie het niet in een gruwelijk lijden aan een kruis. Ik zie het niet in het volgen van regeltjes en dan maar hopen, bidden en smeken dat je het goed hebt gedaan.
De oplossing ligt in ons, niet buiten ons.
Want dan is het een opgelegde problematiek.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door HJW »

coby schreef: 03 nov 2018, 18:46 Demoontje eruit laten kicken werkte prima. De psychiater had ik niet veel aan.
Overtuigingen creëren werkelijkheid. Als jij je psychische probleem oplost door te denken dat je er een demoontje uitkickt, en het werkt.......dan werkt jouw overtuiging dus.
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6611
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door Peter79 »

Het is dan dus ook niet een kwestie van overtuiging veranderen, maar binnen de overtuiging de goede aanpak kiezen. Zie het als twee verschillende metaforen.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door HJW »

Peter79 schreef: 03 nov 2018, 19:11 Het is dan dus ook niet een kwestie van overtuiging veranderen, maar binnen de overtuiging de goede aanpak kiezen. Zie het als twee verschillende metaforen.
De werkelijkheid kon wel eens veel complexer in elkaar zitten dan hier op het forum is weer te geven. Dat lijkt mij evident.

Binnen de twee metaforen zou ik zeggen:
laten we op deze wereld de boel leefbaar houden door regels te stellen en te handhaven. Dat is dan: binnen de overtuiging de goede aanpak kiezen.
Laten we daarnaast de reis huiswaarts beginnen. Dat is dan de overtuiging veranderen.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door coby »

Die Iraanse vrouw die zelfmoord ging plegen en Jezus een week gaf om Zich te bewijzen is ook leuk:
https://youtu.be/TJUh-Jeqfrg
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door HJW »

coby schreef: 03 nov 2018, 19:20 Die Iraanse vrouw die zelfmoord ging plegen en Jezus een week gaf om Zich te bewijzen is ook leuk:
https://youtu.be/TJUh-Jeqfrg
Voor elke overtuiging en gedachte zijn wel filmpjes te vinden. Het zegt mij niets.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door callista »

Ik vind het allemaal flauwekul en het meeste is propaganda.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door coby »

HJW schreef: 03 nov 2018, 19:07
coby schreef: 03 nov 2018, 18:46 Demoontje eruit laten kicken werkte prima. De psychiater had ik niet veel aan.
Overtuigingen creëren werkelijkheid. Als jij je psychische probleem oplost door te denken dat je er een demoontje uitkickt, en het werkt.......dan werkt jouw overtuiging dus.
Lol zeg dat maar tegen iemand als de bezetene van Gadara. Gewoon positief denken jongen.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door HJW »

coby schreef: 03 nov 2018, 19:30
Lol zeg dat maar tegen iemand als de bezetene van Gadara. Gewoon positief denken jongen.
Dit is niet wat ik zeg. Zou fijn zijn als je de woorden die ik zeg als uitgangspunt neemt voor je reactie. Anders wordt het erg onzuiver.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door Messenger »

Dit is een filmpje van een christelijke vrouw:
https://www.youtube.com/watch?v=lORCuR84-_8

Naar mijn idee is ze iemand die psychiatrische hulp nodig heeft.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door coby »

HJW schreef: 03 nov 2018, 19:33
coby schreef: 03 nov 2018, 19:30
Lol zeg dat maar tegen iemand als de bezetene van Gadara. Gewoon positief denken jongen.
Dit is niet wat ik zeg. Zou fijn zijn als je de woorden die ik zeg als uitgangspunt neemt voor je reactie. Anders wordt het erg onzuiver.
Als jij je psychische probleem oplost door te denken dat je er een demoontje uitkickt, en het werkt.......dan werkt jouw overtuiging dus.

Dat werkt dus nooit voor een echte bezetene, want die kan niet eens nadenken.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door Messenger »

coby schreef: 03 nov 2018, 19:37
HJW schreef: 03 nov 2018, 19:33
coby schreef: 03 nov 2018, 19:30
Lol zeg dat maar tegen iemand als de bezetene van Gadara. Gewoon positief denken jongen.
Dit is niet wat ik zeg. Zou fijn zijn als je de woorden die ik zeg als uitgangspunt neemt voor je reactie. Anders wordt het erg onzuiver.
Als jij je psychische probleem oplost door te denken dat je er een demoontje uitkickt, en het werkt.......dan werkt jouw overtuiging dus.

Dat werkt dus nooit voor een echte bezetene, want die kan niet eens nadenken.
Ik spreek niet van een bezetene maar liever van iemand in psychische nood.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door HJW »

coby schreef: 03 nov 2018, 19:37
Dat werkt dus nooit voor een echte bezetene, want die kan niet eens nadenken.
Bezetenheid bestaat niet. Het heeft een psychische oorzaak en daar moet je dan mee aan het werk.
Bij jou heeft jouw methode gewerkt. Dat wil in het geheel niet zeggen dat dat voor iedereen werkt.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door coby »

HJW schreef: 03 nov 2018, 19:47
coby schreef: 03 nov 2018, 19:37
Dat werkt dus nooit voor een echte bezetene, want die kan niet eens nadenken.
Bezetenheid bestaat niet. Het heeft een psychische oorzaak en daar moet je dan mee aan het werk.
Bij jou heeft jouw methode gewerkt. Dat wil in het geheel niet zeggen dat dat voor iedereen werkt.
Ga maar eens in Afrika kijken of in een satanskerk. Een vent veranderde in een weerwolf.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door HJW »

coby schreef: 03 nov 2018, 21:44 Ga maar eens in Afrika kijken of in een satanskerk. Een vent veranderde in een weerwolf.
Laat je niet gek maken. Het is altijd in donker Afrika of één of andere maffe kerk waar dit soort claims vandaan komen.
Mafkezerij.
Laten we dan gelijk de elfjes, kaboutertjes, smurfen en alles ook maar meenemen en erin geloven.
Laatst gewijzigd door HJW op 03 nov 2018, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door callista »

En dat geloof je echt coby? :roll:
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door coby »

callista schreef: 03 nov 2018, 21:45 En dat geloof je echt coby? :roll:
Niet dat ie echt een beest werd, maar die lui bij T.B. Joshua zijn straal bezeten. Iemand uit de kerk van m'n moeder organiseert reizen daarheen en veel psychiatrische patienten gaan erheen omdat ze hier niet geholpen kunnen worden.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door callista »

Ik vind het een zeer bedenkelijke en gevaarlijke ontwikkeling en denk dat die mensen steeds verder in de put raken en vervreemd van zichzelf en steeds meer hallucinaties krijgen of psychoses
Een adequate en professionele behandeling bij een psychiater zou beter zijn
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door coby »

callista schreef: 03 nov 2018, 22:00 Ik vind het een zeer bedenkelijke en gevaarlijke ontwikkeling en denk dat die mensen steeds verder in de put raken en vervreemd van zichzelf en steeds meer hallucinaties krijgen of psychoses
Een adequate en professionele behandeling bij een psychiater zou beter zijn
Dat werkt dus niet. Ze komen daar vandaan. Degenen die niet door reguliere zorg geholpen kunnen worden, worden daar bevrijd. Hier in Nederland is zulk gebed niet in een kerk.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door callista »

En als ze daar vandaan komen en teruggekeerd in Nederland zijn ze dan genezen?
Is dat te controleren?
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door coby »

callista schreef: 03 nov 2018, 22:08 En als ze daar vandaan komen en teruggekeerd in Nederland zijn ze dan genezen?
Is dat te controleren?
Ik hoorde van wel. Dan zal de psychiater wel zeggen dat er niks meer aan de hand is, als ze er uberhaupt nog heengaan.
Lol net wilde m'n Amerikaanse vriend gezellig babbelen. Ik zeg: heb jij nog een filmpje van een demonisch bezeten weerwolf? Ze geloven me niet. :lol:
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door HJW »

callista schreef: 03 nov 2018, 22:00 Ik vind het een zeer bedenkelijke en gevaarlijke ontwikkeling en denk dat die mensen steeds verder in de put raken en vervreemd van zichzelf en steeds meer hallucinaties krijgen of psychoses
Een adequate en professionele behandeling bij een psychiater zou beter zijn
Weer zo'n maffe Nigeriaan. Daar komen meer van dat soort types vandaan.
Uit de buurt blijven, zou ik zeggen.
In het beste geval is het oplichterij.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door HJW »

coby schreef: 03 nov 2018, 22:21 Lol net wilde m'n Amerikaanse vriend gezellig babbelen. Ik zeg: heb jij nog een filmpje van een demonisch bezeten weerwolf? Ze geloven me niet. :lol:
Kijk je een beetje uit, Coby.
Ik vind het een tikkeltje ongezond worden.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door callista »

Het is eigenlijk altijd oplichterij....
Fantastische verhalen, allemaal uit Verweggistan...
Ik vind het zeer bedenkelijk/
Een aantal jaren geleden waren er ook die leugenverhalen van de zg. blinden die genezen zouden zijn in Birma
Allemaal leugens gebleken.

Zo zet het christendom zichzelf te kijk en wordt steeds ongeloofwaardiger...
En dan die vreselijke heksenpraktijken in Nigeria...gedaan door christelijke evangelisten en pastors
Gelukkig ontmanteld....
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Wat is gerechtigheid?

Bericht door coby »

https://www.youtube.com/watch?v=HA0hVBZKkWs
Bij 8:30 zie je 'm als ze 'm oppikken uit het bos.
Laatst gewijzigd door coby op 03 nov 2018, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.