Krishnamurti over de liefde (imho =Christus)

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Wim Nusselder
Gespreksleider Gedeelte Oecumene
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:13
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag, tel. 06-24184801
Contacteer:

Re: Krishnamurti over de liefde (imho =Christus)

Bericht door Wim Nusselder »

doemdenker schreef: 21 dec 2018, 12:34sorry maar ik heb geen waardering voor mensen die achter deze "kneuzen" goeroe's aan hobbelen.
Het leuke van Krishnamurti is dat hij geen goeroe wilde zijn en zijn best heeft gedaan om van dat imago af te komen.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Krishnamurti over de liefde (imho =Christus)

Bericht door Zolderworm »

doemdenker schreef: 21 dec 2018, 12:34 sorry maar ik heb geen waardering voor mensen die achter deze "kneuzen" goeroe's aan hobbelen.
Ik zou zeggen sluit de stroomkabels van je speakerboxen eens even op je hersenen aan. Misschien begrijp je dan wat de gedachte van Krishnamurti is. Volgens mij heb je je er nooit in verdiept. Dus hoe kun je er dan een oordeel over vellen? Wat Krishnamurti beslist niet was, dat is een goeroe. En al helemaal niet iemand achter wie je kunt aan hobbelen.
Only dead fish go with the flow
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Krishnamurti over de liefde (imho =Christus)

Bericht door doemdenker »

ik heb twee boeken van hem gelezen andersom verdiep jij je niet in de studies van a.e. knoch. Krishnaturti is totale wartaal en niet waardig om gelezen te worden. Een beunhaas.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Krishnamurti over de liefde (imho =Christus)

Bericht door Zolderworm »

doemdenker schreef: 21 dec 2018, 14:58 ik heb twee boeken van hem gelezen andersom verdiep jij je niet in de studies van a.e. knoch. Krishnaturti is totale wartaal en niet waardig om gelezen te worden. Een beunhaas.
Hoezo dan, want vind je dan precies niet goed aan wat hij zegt? Graag een precieze verklaring en niet alleen maar wat gescheld.
Ik kan me niet overal in verdiepen. Dus ook niet in Knoch. Ik zeg echter geen vervelende dingen over hem.
Only dead fish go with the flow
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V
Contacteer:

Re: Krishnamurti over de liefde (imho =Christus)

Bericht door Vertrokken user 5 »

Wim Nusselder schreef: 21 dec 2018, 12:09
peda schreef: 21 dec 2018, 12:02Niet luisteren naar beroepsgelovigen, zo is [Krishnamurti's] credo
Ook dat spreekt me aan.
Mij ook. ;)
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Krishnamurti over de liefde (imho =Christus)

Bericht door doemdenker »

het is een paar jaar geleden sinds ik de boeken las en de boeken zelf heb ik aan mijn kennis terug gegeven. Ook ik kan me niet overal in verdiepen maar heb toch met tegenzin de moeite genomen om eenmalig deze boeken te lezen.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Krishnamurti over de liefde (imho =Christus)

Bericht door Zolderworm »

doemdenker schreef: 21 dec 2018, 16:02 het is een paar jaar geleden sinds ik de boeken las en de boeken zelf heb ik aan mijn kennis terug gegeven. Ook ik kan me niet overal in verdiepen maar heb toch met tegenzin de moeite genomen om eenmalig deze boeken te lezen.
Dus je kunt niet zeggen waarom het zo slecht of verkeerd zou zijn. Ik zou dan zeggen: houd dan gewoon je mond erover.
Only dead fish go with the flow
Plaats reactie