Reïncarnatie

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door Yours »

Petra schreef: 19 okt 2020, 04:30
Messenger schreef: 18 okt 2020, 15:22
Yours schreef: 18 okt 2020, 14:42Dan kom ik op het terrein van Messenger: door onze ervaringen komen wij van onbewustzijn langzaam tot Bewustzijn. Daarbij zijn zelf geschapen karma/oorzaak en gevolg echter hindernissen, omdat alles wat wij, dan nog in onbewustzijn, veroorzaken, goed gemaakt moet worden.
Er hoeft niets 'goed' gemaakt te worden via karma, zoals jij dat ziet als oorzaak en gevolg.

Als dat wel nodig zou zijn, zou je op zijn minst moeten weten wàt er 'goed' gemaakt moet worden, ook nog door vele levens heen.
Dit om op zijn minst die hindernissen te kunnen begrijpen.
Ja dat moet wel. Er moet vooral schuld ingelost worden, dat is de reden dat je nog reïncarneert.

Met als gevolg...
Al die honderden miljoenen mensen die in dit leven vorige slechte levens goed moeten maken terwijl ze geen flauw benul hebben wat ze dan verkeerd gedaan hadden.
Maar slecht waren ze... veroordeeld door geboorte, anders waren ze wel in gunstiger omstandigheden geboren.
Dat het in hun dagelijkse werkelijkheid de meest ernstige kwalijke schadelijke vorm van Victim blaming is, ach.

P.S.
Gelukkig waren wij niet zo slecht in onze vorige levens; hadden we wel wat anders aan ons hoofd dan leuk forummen.
De 6 miljoen doden die Hitler op zijn geweten heeft is nu zijn karma (zie mijn vorige bericht aan Messenger) dat goed gemaakt moet worden.
Wat jij bedoelt, Petra, is onder oorzaak en gevolg te scharen.
De kastenstelsels bijvoorbeeld die al duizenden jaren diep in de betreffende culturen verankerd zijn. De weg hieruit zijn hervormingen. Buiten wat jij en je man proberen te doen, zullen veranderingen vooral van binnenuit moeten komen. De zittende elite zit daar natuurlijk niet op te wachten. Bovendien zal het mogelijk met veel bloedvergieten gepaard gaan. Het is dan ook de vraag wat wijsheid in dezen is om de nodige veranderingen te kunnen bewerkstelligen.

Hier ligt bijvoorbeeld ook een grote taak voor (aandeelhouders van) grote bedrijven èn consumenten om een faire prijs voor producten te willen betalen, zodat de levensomstandigheden voor velen verbeteren.
Wat dat betreft zou een ieder moeten bedenken dat een kameel nog eerder door het oog van de naald kruipt dan dat een rijke het Koninkrijk der Hemelen betreedt.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door Yours »

Petra schreef: 19 okt 2020, 07:32
Yours schreef: 13 okt 2020, 15:26 Dat besef kwam door een bepaalde gebeurtenis, die ik hier niet wil delen. Als een van de eerste dingen realiseerde ik me dat ik al vele levens geleefd had. Dat reïncarnatie-gegeven is in de loop van de tijd alleen maar duidelijker en sterker is geworden, doordat ik geconfronteerd werd met zaken die op geen enkele manier hun oorsprong hadden binnen mijn huidige leven.
Lieve schat..
Ik snap de gedachte gang.. als ik heel goed ben/doe kunnen mij geen slechte dingen overkomen-achtig.
Als je dan met een onbegrijpelijke gebeurtenis gepijnigd bent, waar je geen oorsprong van kan aanwijzen.. dan klopt dat plaatje niet meer.
Maar als je ze dan toeschrijft aan je karma vanwege jouw vorige levens dan zadel je jezelf op met een extra pijniging. Het is je niet aangedaan, het is een afrekening van de kosmos, je verdiende loon.
Het nare is.. je weet niet eens hoeveel vorige leven rekeningen er nog gaan komen.
Hoe goed moet je doen Yours voor je rein genoeg bent ?
Om recht recht te vinden, onrecht onrecht en misdaad misdaad.
Het leven zit vol gebeurtenissen. 'Loon' is de ene keer verdiend, de andere keer onverdiend. Niet door vorige levens maar vanwege omstandigheden in dit ene leventje.
Dag lieve Petra,

Als kind van zeven jaar had ik maar één wens: in de hemel te komen. Een naïeve gedachte hoor ik je denken, maar voor mij was dat hetgeen om naar te streven. Ik kon echter niet anders dan de realiteit omarmen, die niet hemels was. De wens die ik had bracht als gevolg daarvan een bepaalde houding en handelen met zich mee. Met er het beste van maken en niet te vergeten met de nodige humor kwam het warempel zeer onverwacht zover. Dat haal jij hier in je bericht aan. Daardoor kon ik aan Waarheidsvinding gaan doen: alles diepgaand onderzoeken wat ik ervoer. Dat heeft mij gebracht tot de visie op karma/oorzaak en gevolg die ik zojuist beschreef.

Het proces van onbewustzijn naar Bewustzijn van 7 miljard mensen die de mensheid nu telt, is er een van lange adem. Nu worden we allemaal geconfronteerd met Covid-19.
De maakbare wereld valt voor velen in duigen. Dit gaat gepaard met veel leed en verdriet, maar uitsluitend door ondervinding worden we allen wijzer. En worden zaken in ons hart gegrift. Wat weer invloed heeft op ons handelen.....uiteindelijk ten goede naar ik hoop.

Tenslotte: verwijt me niet dat ik het zie zoals ik het zie. Mochten er zaken gebeuren die dit op goede gronden op losse schroeven zetten, dan ben ik de eerste om mijn visie te herzien.
Laatst gewijzigd door Yours op 19 okt 2020, 12:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Reïncarnatie

Bericht door Piebe Paulusma »

Petra schreef: Het leven zit vol gebeurtenissen. 'Loon' is de ene keer verdiend, de andere keer onverdiend. Niet door vorige levens maar vanwege omstandigheden in dit ene leventje.
Klopt helemaal en wie goed doet zonder dat iemand het ziet heeft loon bij die Ene. ;)
Laatst gewijzigd door Piebe Paulusma op 19 okt 2020, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Reïncarnatie

Bericht door Piebe Paulusma »

Yours schreef: 19 okt 2020, 11:46 Tenslotte: verwijt me niet dat ik het zie zoals ik het zie. Mochten er zaken gebeuren die dit op goede gronden op losse schroeven zetten, dan ben ik de eerste om mijn visie te herzien.
Die gronden heeft Petra je gegeven, maar blijkbaar zie je het niet. Geen mens hoeft perfect te zijn maar dát druist enorm tegen onze natuur in. Want we willen allemaal van nature de beste zijn en zijn bereid daar veel voor te verdragen. Maar als je aanvaardt dat je mag falen, dan zul je inzien dat reïncarnatie een vloek is.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door Yours »

Piebe Paulusma schreef: 19 okt 2020, 11:51
Yours schreef: 19 okt 2020, 11:46 Het leven zit vol gebeurtenissen. 'Loon' is de ene keer verdiend, de andere keer onverdiend. Niet door vorige levens maar vanwege omstandigheden in dit ene leventje.
Klopt helemaal en wie goed doet zonder dat iemand het ziet heeft loon bij die Ene. ;)
Niet ik, Piebe, maar Petra heeft dit geschreven.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10107
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door Messenger »

Yours schreef: 19 okt 2020, 11:38
Messenger schreef:Het volstaat dat alle leed, verdriet en pijn vanzelf wordt genezen en geheeld.
Een oordeel over 'goed' en 'fout' is daardoor niet nodig.
En binnen het onderwerp ‘Vriendschap met God’ schreef je op 13 oktober 2020 om 11.53 uur:
De levensschouw zoals ik die beschrijf, wordt door de God in Walsch heel anders beschreven. In mijn versie ervaar je hoe de pijn voelt die je anderen hebt laten voelen. De God in Walsch stelt dat je die levensschouw zonder pijn te voelen kunt ervaren. Daar ben ik het niet mee eens, als je ervaart hoe je voor anderen was zul je ALLES voelen dat die anderen voelden.
En onder dit aangehaalde stukje had ik ook nog geschreven:
"Niet als straf, maar omdat jij en de ander en God één zijn."
Yours schreef: Dat “ALLES voelen dat die anderen voelden” binnen de levensschouw is in mijn visie het oordeel van jezelf over jezelf, die in hoge mate invloed heeft op je volgende incarnatie.
Nee dat zeg ik juist: Omdat jij zowel de ander als God bent (de Ene), zul je ALLES ervaren omdat je dit in een of andere vorm hebt ervaren. "Behandel een ander zoals jezelf behandeld wilt worden."
Yours schreef: Gezien, wat ik ervan gelezen heb, jouw goede levenswandel, ga jij zonder problemen door naar een volgende incarnatie met medeneming in jouw onderbewustzijn van de opgedane ervaringen in dit leven, zoals in jouw geval de XL-mate van ziekte-ervaringen. Dat is oorzaak en gevolg.
Het is gewoon zoals het is. In een volgend leven wordt misschien gekozen voor een blakende gezondheid.
Yours schreef: De levensschouw van Hitler moet er geheel anders uit gezien hebben. Als er sprake is van levensdelicten noem ik het karma. Alle gevolgen van zijn haat en vernietigingsdrang worden in mijn visie niet vanzelf genezen en geheeld, maar draagt hij als een loden last met zich mee in zijn onderbewustzijn wat in mijn optiek wel degelijk consequenties heeft voor zijn volgende incarnatie(s).
Als dat goed voelt voor je en troost geeft, geloof het dan maar.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Reïncarnatie

Bericht door Piebe Paulusma »

Yours schreef: 19 okt 2020, 11:54
Piebe Paulusma schreef: 19 okt 2020, 11:51
Yours schreef: 19 okt 2020, 11:46 Het leven zit vol gebeurtenissen. 'Loon' is de ene keer verdiend, de andere keer onverdiend. Niet door vorige levens maar vanwege omstandigheden in dit ene leventje.
Klopt helemaal en wie goed doet zonder dat iemand het ziet heeft loon bij die Ene. ;)
Niet ik, Piebe, maar Petra heeft dit geschreven.
Excuus heb het verkeerd geciteerd. Zal het aanpassen.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door Yours »

Piebe Paulusma schreef: 19 okt 2020, 11:53
Yours schreef: 19 okt 2020, 11:46 Tenslotte: verwijt me niet dat ik het zie zoals ik het zie. Mochten er zaken gebeuren die dit op goede gronden op losse schroeven zetten, dan ben ik de eerste om mijn visie te herzien.
Die gronden heeft Petra je gegeven, maar blijkbaar zie je het niet. Geen mens hoeft perfect te zijn maar dát druist enorm tegen onze natuur in. Want we willen allemaal van nature de beste zijn en zijn bereid daar veel voor te verdragen. Maar als je aanvaardt dat je mag falen, dan zul je inzien dat reïncarnatie een vloek is.
Inderdaad zie ik het anders, Piebe. Eenvoudigweg omdat reïncarnatie een kosmische wetmatigheid is. Dat jij het als een vloek ziet, is niet meer en niet minder dan jouw oordeel daarover.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Reïncarnatie

Bericht door Piebe Paulusma »

Yours schreef: 19 okt 2020, 11:59
Piebe Paulusma schreef: 19 okt 2020, 11:53
Yours schreef: 19 okt 2020, 11:46 Tenslotte: verwijt me niet dat ik het zie zoals ik het zie. Mochten er zaken gebeuren die dit op goede gronden op losse schroeven zetten, dan ben ik de eerste om mijn visie te herzien.
Die gronden heeft Petra je gegeven, maar blijkbaar zie je het niet. Geen mens hoeft perfect te zijn maar dát druist enorm tegen onze natuur in. Want we willen allemaal van nature de beste zijn en zijn bereid daar veel voor te verdragen. Maar als je aanvaardt dat je mag falen, dan zul je inzien dat reïncarnatie een vloek is.
Inderdaad zie ik het anders, Piebe. Eenvoudigweg omdat reïncarnatie een kosmische wetmatigheid is. Dat jij het als een vloek ziet, is niet meer en niet minder dan jouw oordeel daarover.
Ja ik oordeel dat het een vloek is om reden dat de mens zichzelf erdoor met meer leed opzadelt dan hij kan dragen of hoeft te dragen. Wees niet te hard voor jezelf.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door Yours »

Messenger schreef: 19 okt 2020, 11:56 "Behandel een ander zoals jezelf behandeld wilt worden."
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Messenger schreef: 19 okt 2020, 11:56
Yours schreef: De levensschouw van Hitler moet er geheel anders uit gezien hebben. Als er sprake is van levensdelicten noem ik het karma. Alle gevolgen van zijn haat en vernietigingsdrang worden in mijn visie niet vanzelf genezen en geheeld, maar draagt hij als een loden last met zich mee in zijn onderbewustzijn wat in mijn optiek wel degelijk consequenties heeft voor zijn volgende incarnatie(s).
Als dat goed voelt voor je en troost geeft, geloof het dan maar.
Het is geen kwestie van dat het mij troost geeft. Integendeel. Het is gewoon zoals het is.

Verder denk ik dat we moeten besluiten dat we het over bepaalde zaken niet eens zijn.
So be it.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door Yours »

Piebe Paulusma schreef: 19 okt 2020, 12:01
Yours schreef: 19 okt 2020, 11:59
Piebe Paulusma schreef: 19 okt 2020, 11:53
Yours schreef: 19 okt 2020, 11:46 Tenslotte: verwijt me niet dat ik het zie zoals ik het zie. Mochten er zaken gebeuren die dit op goede gronden op losse schroeven zetten, dan ben ik de eerste om mijn visie te herzien.
Die gronden heeft Petra je gegeven, maar blijkbaar zie je het niet. Geen mens hoeft perfect te zijn maar dát druist enorm tegen onze natuur in. Want we willen allemaal van nature de beste zijn en zijn bereid daar veel voor te verdragen. Maar als je aanvaardt dat je mag falen, dan zul je inzien dat reïncarnatie een vloek is.
Inderdaad zie ik het anders, Piebe. Eenvoudigweg omdat reïncarnatie een kosmische wetmatigheid is. Dat jij het als een vloek ziet, is niet meer en niet minder dan jouw oordeel daarover.
Ja ik oordeel dat het een vloek is om reden dat de mens zichzelf erdoor met meer leed opzadelt dan hij kan dragen of hoeft te dragen.
Dag Piebe,

Ik begrijp zeker dat reïncarnatie als een vloek beschouwd wordt. En dat het daardoor ook niet aanvaard wordt. Anderzijds kan het ook het besef doen toenemen dat je o.a. een ander geen dingen aan moet doen die je zelf ook niet wilt dat ze jou gebeuren.
Wees niet te hard voor jezelf.
Het is aardig dat je dit zegt, Piebe. Maar het was af en toe wel nodig dat ik mezelf kritisch beschouwde....
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door hopper »

Yours schreef: 19 okt 2020, 11:38
Dat “ALLES voelen dat die anderen voelden” binnen de levensschouw is in mijn visie het oordeel van jezelf over jezelf, die in hoge mate invloed heeft op je volgende incarnatie.
Alle opgedane ervaringen worden dan meegenomen in het onderbewustzijn.

Gezien, wat ik ervan gelezen heb, jouw goede levenswandel, ga jij zonder problemen door naar een volgende incarnatie met medeneming in jouw onderbewustzijn van de opgedane ervaringen in dit leven, zoals in jouw geval de XL-mate van ziekte-ervaringen. Dat is oorzaak en gevolg.

De levensschouw van Hitler moet er geheel anders uit gezien hebben. Als er sprake is van levensdelicten noem ik het karma. Alle gevolgen van zijn haat en vernietigingsdrang worden in mijn visie niet vanzelf genezen en geheeld, maar draagt hij als een loden last met zich mee in zijn onderbewustzijn wat in mijn optiek wel degelijk consequenties heeft voor zijn volgende incarnatie(s).
Dat onderbewustzijn is mss wel de sleutel naar reïncarnatie. Maar dan denk ik niet aan de klassieke betekenis, maar meer aan een persoonlijk en collectief herinneringsveld. Als 'zijnde' weet ik dat het kenvermogen van nature ledig is. (De onveranderlijke staat.) Maar soms hoeft er maar een 'snaartje' geraakt te worden en het kenvermogen krijgt informatie uit mijn eigen verleden of van anderen. (Intuïtief iemand aanvoelen.)
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door hopper »

Piebe Paulusma schreef: 19 okt 2020, 11:51
Klopt helemaal en wie goed doet zonder dat iemand het ziet heeft loon bij die Ene. ;)
Dat kan niet, de Ene saldeert niet. Dat zal de christelijke God wel zijn die je bedoelt.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Reïncarnatie

Bericht door Piebe Paulusma »

hopper schreef: 19 okt 2020, 13:06
Piebe Paulusma schreef: 19 okt 2020, 11:51
Klopt helemaal en wie goed doet zonder dat iemand het ziet heeft loon bij die Ene. ;)
Dat kan niet, de Ene saldeert niet. Dat zal de christelijke God wel zijn die je bedoelt.
Mis, Jahweh saldeert wel degelijk.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door hopper »

Piebe Paulusma schreef: 19 okt 2020, 13:27
hopper schreef: 19 okt 2020, 13:06
Piebe Paulusma schreef: 19 okt 2020, 11:51
Klopt helemaal en wie goed doet zonder dat iemand het ziet heeft loon bij die Ene. ;)
Dat kan niet, de Ene saldeert niet. Dat zal de christelijke God wel zijn die je bedoelt.
Mis, Jahweh saldeert wel degelijk.
Daarom zijn het ook bedachte goden, die salderen.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10107
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door Messenger »

Yours schreef: 19 okt 2020, 12:10
Messenger schreef: 19 okt 2020, 11:56 "Behandel een ander zoals jezelf behandeld wilt worden."
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Dat is mooi, zijn we het een keer eens. En ik bedoel ermee dat als je iets aardigs doet voor een ander, je ooit zult ervaren hoe dat werd ontvangen. Net zo goed als dat je ervaart via de ander hoe je lelijk deed. Uiteindelijk is er slechts Een.
Yours schreef: Verder denk ik dat we moeten besluiten dat we het over bepaalde zaken niet eens zijn.
So be it.
Het is juist het leuke van een forum dat inzichten verschillen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door hopper »

Uiteindelijk is de Gulden regel ook salderen.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door Yours »

hopper schreef: 19 okt 2020, 13:03
Yours schreef: 19 okt 2020, 11:38
Dat “ALLES voelen dat die anderen voelden” binnen de levensschouw is in mijn visie het oordeel van jezelf over jezelf, die in hoge mate invloed heeft op je volgende incarnatie.
Alle opgedane ervaringen worden dan meegenomen in het onderbewustzijn.

Gezien, wat ik ervan gelezen heb, jouw goede levenswandel, ga jij zonder problemen door naar een volgende incarnatie met medeneming in jouw onderbewustzijn van de opgedane ervaringen in dit leven, zoals in jouw geval de XL-mate van ziekte-ervaringen. Dat is oorzaak en gevolg.

De levensschouw van Hitler moet er geheel anders uit gezien hebben. Als er sprake is van levensdelicten noem ik het karma. Alle gevolgen van zijn haat en vernietigingsdrang worden in mijn visie niet vanzelf genezen en geheeld, maar draagt hij als een loden last met zich mee in zijn onderbewustzijn wat in mijn optiek wel degelijk consequenties heeft voor zijn volgende incarnatie(s).
Dat onderbewustzijn is mss wel de sleutel naar reïncarnatie. Maar dan denk ik niet aan de klassieke betekenis, maar meer aan een persoonlijk en collectief herinneringsveld. Als 'zijnde' weet ik dat het kenvermogen van nature ledig is. (De onveranderlijke staat.) Maar soms hoeft er maar een 'snaartje' geraakt te worden en het kenvermogen krijgt informatie uit mijn eigen verleden of van anderen. (Intuïtief iemand aanvoelen.)
Je zit absoluut op het juiste spoor, Hopper! :thumb1:
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Reïncarnatie

Bericht door Piebe Paulusma »

hopper schreef: 19 okt 2020, 14:32
Piebe Paulusma schreef: 19 okt 2020, 13:27
hopper schreef: 19 okt 2020, 13:06
Piebe Paulusma schreef: 19 okt 2020, 11:51
Klopt helemaal en wie goed doet zonder dat iemand het ziet heeft loon bij die Ene. ;)
Dat kan niet, de Ene saldeert niet. Dat zal de christelijke God wel zijn die je bedoelt.
Mis, Jahweh saldeert wel degelijk.
Daarom zijn het ook bedachte goden, die salderen.
Waar we het tenminste over eens zijn is dat Jahweh de christelijke God is. :flower1:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Reïncarnatie

Bericht door Jerommel »

Ik ken het woord salderen niet.
Wat betekent het in deze context?
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door hopper »

Jerommel schreef: 19 okt 2020, 15:39 Ik ken het woord salderen niet.
Wat betekent het in deze context?
Rekeningen vereffenen. Ik draag iets in mij wat geen enkele rekening vereffent, noch ten goede, noch ten kwade. Ik noem het de Ene.
Geen enkele 'goede' daad wordt mij aangerekend, geen enkele 'slechte' daad wordt mij aangerekend. Ik heb altijd een nul-saldo.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Reïncarnatie

Bericht door Jerommel »

hopper schreef: 19 okt 2020, 17:26
Jerommel schreef: 19 okt 2020, 15:39 Ik ken het woord salderen niet.
Wat betekent het in deze context?
Rekeningen vereffenen. Ik draag iets in mij wat geen enkele rekening vereffent, noch ten goede, noch ten kwade. Ik noem het de Ene.
Geen enkele 'goede' daad wordt mij aangerekend, geen enkele 'slechte' daad wordt mij aangerekend. Ik heb altijd een nul-saldo.
Tja...
Ligt er natuurlijk aan wie of wat uiteindelijk de rekening opmaakt.
Heeft een mens rekenschap te geven?
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door hopper »

Jerommel schreef: 19 okt 2020, 22:32
hopper schreef: 19 okt 2020, 17:26
Jerommel schreef: 19 okt 2020, 15:39 Ik ken het woord salderen niet.
Wat betekent het in deze context?
Rekeningen vereffenen. Ik draag iets in mij wat geen enkele rekening vereffent, noch ten goede, noch ten kwade. Ik noem het de Ene.
Geen enkele 'goede' daad wordt mij aangerekend, geen enkele 'slechte' daad wordt mij aangerekend. Ik heb altijd een nul-saldo.
Tja...
Ligt er natuurlijk aan wie of wat uiteindelijk de rekening opmaakt.
Heeft een mens rekenschap te geven?
Nee, de mens is vrij om te doen of te laten wat hij wil.

Het kan natuurlijk zo zijn dat er voor iemand een denkbeeldig iemand is aan wie rekenschap afgelegd moet worden.
Maar de Ene kan dat nooit zijn. Dan zou er iemand buiten de Ene rekenschap afleggen áán de Ene en zou de Ene daarmee de Ene niet meer zijn.

Dus dat is de reden waarom de mens volkomen vrij is om goed of kwaad te doen en waarom er geen boven de mens staande autoriteit is die straft of beloont. (Afgezien natuurlijk van wereldse autoriteiten.)
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Reïncarnatie

Bericht door Jerommel »

hopper schreef: 19 okt 2020, 23:35
Jerommel schreef: 19 okt 2020, 22:32
hopper schreef: 19 okt 2020, 17:26
Jerommel schreef: 19 okt 2020, 15:39 Ik ken het woord salderen niet.
Wat betekent het in deze context?
Rekeningen vereffenen. Ik draag iets in mij wat geen enkele rekening vereffent, noch ten goede, noch ten kwade. Ik noem het de Ene.
Geen enkele 'goede' daad wordt mij aangerekend, geen enkele 'slechte' daad wordt mij aangerekend. Ik heb altijd een nul-saldo.
Tja...
Ligt er natuurlijk aan wie of wat uiteindelijk de rekening opmaakt.
Heeft een mens rekenschap te geven?
Nee, de mens is vrij om te doen of te laten wat hij wil.
Gelukkig niet zeg.
Stel je eens een wereld voor zonder wetten en wetgeving (al dan niet geïnstitutionaliseerd) en met mensen zonder geweten.
Geen morele plichten of grenzen.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Reïncarnatie

Bericht door Petra »

Yours schreef: 19 okt 2020, 11:41 De 6 miljoen doden die Hitler op zijn geweten heeft is nu zijn karma (zie mijn vorige bericht aan Messenger) dat goed gemaakt moet worden.
Wat jij bedoelt, Petra, is onder oorzaak en gevolg te scharen.
Er gaan al eeuwenlang honderden miljoenen mensen elke dag van hun gehele ellendige bestaan gebukt onder die 'kosmische wetmatigheden'. Omdat ZIJ de rekening moeten betalen... worden ze dagelijks misbruikt en uitgebuit tot op het bot.
Zodra je kosmische rekeningen wilt laten goed maken/betalen, zijn er nou eenmaal ook mensen nodig die de nota's op hun bordje krijgen. Niet alleen de kleine nota's maar ook de immens Grote nota's. Omdat reïncarnatie geen bestaansrecht heeft zonder straf/leerweg/boetes...en er kosmische vergelding moet komen voor alle verschrikkingen, moeten er ook mensen reïncarneren die de 'Hitlerprijs' moeten betalen.
Het meest schrijnende is dat zij van kleins af aan al opgroeien in die ideeën. Het is hun eigen schuld, het is hun karma. Zij waren in hun vorige levens zo slecht dat ze niet meer verdienen dat dat. Geen weerstand, geen opstand ..maar 't lot ondergaan en vooral lief zijn; hun volgende leven staat immers op het spel!

En dat gebeurt allemaal..met geen enkele andere reden dan mensen die menselijk zijn, en die behoefte hebben aan een rechtvaardige wereld. Waarin het oordeel of de rekening gepresenteerd wordt. Niet door God, dan maar door de kosmos. Dat voelt veiliger en eerlijker dan leven met chaotische taferelen, waarin oorzaak en gevolg en ook onrecht, misdaden, ongelukken en toeval plaatsvinden.

Wat Gij niet wilt dat U geschiedt?
Met het aanhangen en verkondigen van karma/reïncarnatie/kosmische ordelijke wet en rechtvaardigheid.... veroordeel je al deze mensen en praat je vreselijke wantoestanden en misdaden goed.
Het zijn WIJ.. al die medemensen, die de nota bij onschuldige mensen neerleggen/neer laten leggen. Niet zijzelf. Zijzelf werden alleen maar geboren... op een krankzinnige planeet.

Dan is God nog wat mensvriendelijker.. die oordeelt dan tenminste nog ná een mensenleven op daden die door mensen willens en wetens in hun leven gedaan zijn.
Maar jah., die gooide wel Satan naar onze aardkloot om ons 't leven zuur te maken... dus 't is maar wat je onder mensvriendelijk verstaat.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas