Reïncarnatie

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1785
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door Yours »

Petra schreef: 20 okt 2020, 02:29 Wat Gij niet wilt dat U geschiedt?
Met het aanhangen en verkondigen van karma/reïncarnatie/kosmische ordelijke wet en rechtvaardigheid.... veroordeel je al deze mensen en praat je vreselijke wantoestanden en misdaden goed.
Het zijn WIJ.. al die medemensen, die de nota bij onschuldige mensen neerleggen/neer laten leggen. Niet zijzelf. Zijzelf werden alleen maar geboren... op een krankzinnige planeet.
Het feit dat de kosmische Wet van Reïncarnatie als onderdrukkend systeem wordt misbruikt, kan mij niet aangerekend worden.
Evenmin dat daar opnieuw, opnieuw en opnieuw binnen dat onderdrukkende systeem mensen geboren worden.
Over WIJ spreken is dan ook onterecht.
Dus zoals jij mij eerder leerde en je vandaag om 04.01 uur zelf in de P.S. schrijft binnen het onderwerp over Karma: graag van de knoppen van anderen afblijven :!:
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Reïncarnatie

Bericht door Petra »

Yours schreef: 20 okt 2020, 09:10
Petra schreef: 20 okt 2020, 02:29 Wat Gij niet wilt dat U geschiedt?
Met het aanhangen en verkondigen van karma/reïncarnatie/kosmische ordelijke wet en rechtvaardigheid.... veroordeel je al deze mensen en praat je vreselijke wantoestanden en misdaden goed.
Het zijn WIJ.. al die medemensen, die de nota bij onschuldige mensen neerleggen/neer laten leggen. Niet zijzelf. Zijzelf werden alleen maar geboren... op een krankzinnige planeet.
Het feit dat de kosmische Wet van Reïncarnatie als onderdrukkend systeem wordt misbruikt, kan mij niet aangerekend worden.
Evenmin dat daar opnieuw, opnieuw en opnieuw binnen dat onderdrukkende systeem mensen geboren worden.
Over WIJ spreken is dan ook onterecht.
Dus zoals jij mij eerder leerde en je vandaag om 04.01 uur zelf in de P.S. schrijft binnen het onderwerp over Karma: graag van de knoppen van anderen afblijven :!:

Het zou niet misbruikt kúnnen worden als onderdrukkend systeem als de kosmische Orde dat niet toeliet, ook dat is karma en onderdeel van de Wet. Ook daar sta je dan wél achter omdat de Wet dat niet zou laten plaatsvinden als het niet juist/terecht/correct/verdiend zou zijn.
Tenzij...de Wet niet altijd zo rechtvaardig werkt. :idea:

Óf de kosmische orde werkt met een feilloos rechtvaardige Wet; dan hoort dat er allemaal ook bij.
(Met als gevolg..alles wat er plaatsvindt volgt de kosmische Wetgeving en is terecht. Dus dan ook mijn vorige reactie, ook deze reactie, ook als ik WEL aan jouw knoppen zit, ook als ik je zeg dat de consequentie van het omarmen van 't karma/reïncarnatie verhaal is.. dat het je wél aangerekend kan worden. Ook als andere mensen aan jouw knoppen zitten, mentaal of fysiek. Ook als jij NEE zegt en er gebeurt JA. :!: Of je dat nou prettig vindt of niet of wil of niet... allemaal jouw eigen karma; door jezelf geschapen oorzaak en gevolg en conform de kosmische orde ).

Óf .... het orde systeem werkt niet zo feilloos/rechtvaardig/prettig als we zouden wensen. Wat dan :?:
(Met als gevolg.. .. En ook *deze reactie van mij?!).

P.S.
*En ook dit :) :kiss1:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Reïncarnatie

Bericht door Petra »

Wat zullen we 's zeggen tegen al deze vrouwen?
viewtopic.php?p=304848#p304848
Sja,.. de Kosmische Wet hè. Niet zo lekker gereïncarneerd... misschien maar wat liever moeten zijn in vorige leven (s) ?

Of zullen de kant op van.... Potverdorie. Nee!
Weg met die karma, weg met die eigen schuld, helemaal niet verdiend; Maar Foute boel! :idea: :praying1:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door Zolderworm »

Yours schreef: 20 okt 2020, 09:10
Petra schreef: 20 okt 2020, 02:29 Wat Gij niet wilt dat U geschiedt?
Met het aanhangen en verkondigen van karma/reïncarnatie/kosmische ordelijke wet en rechtvaardigheid.... veroordeel je al deze mensen en praat je vreselijke wantoestanden en misdaden goed.
Het zijn WIJ.. al die medemensen, die de nota bij onschuldige mensen neerleggen/neer laten leggen. Niet zijzelf. Zijzelf werden alleen maar geboren... op een krankzinnige planeet.
Het feit dat de kosmische Wet van Reïncarnatie als onderdrukkend systeem wordt misbruikt, kan mij niet aangerekend worden.
Evenmin dat daar opnieuw, opnieuw en opnieuw binnen dat onderdrukkende systeem mensen geboren worden.
Over WIJ spreken is dan ook onterecht.
Dus zoals jij mij eerder leerde en je vandaag om 04.01 uur zelf in de P.S. schrijft binnen het onderwerp over Karma: graag van de knoppen van anderen afblijven :!:
De voorstelling dat een goed lot het gevolg is van goed handelen in een vorig leven, en een slecht lot het gevolg van slecht handelen in een vorig leven, is tamelijk absurd. Vind ik. Dan zouden de schattige verstandelijk gehandicapten, zoals Down kinderen, in een vorig leven slechteriken zijn geweest. En mensen zoals Lucky Luciano, die het toch best goed had in zijn leven, in een vorig leven goede mensen zijn geweest, terwijl de reïncarnatieleer ook vertelt dat wij gedurende de verschillende levens voortschrijden naar een beter mens zijn. Vaak hebben goede mensen veel pech en een slecht leven en hebben slechte mensen een goed leven. Dus, hier klopt iets niet. Hoe kan dat?
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 21 okt 2020, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1785
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door Yours »

Petra schreef: 21 okt 2020, 02:16
Yours schreef: 20 okt 2020, 09:10
Petra schreef: 20 okt 2020, 02:29 Wat Gij niet wilt dat U geschiedt?
Met het aanhangen en verkondigen van karma/reïncarnatie/kosmische ordelijke wet en rechtvaardigheid.... veroordeel je al deze mensen en praat je vreselijke wantoestanden en misdaden goed.
Het zijn WIJ.. al die medemensen, die de nota bij onschuldige mensen neerleggen/neer laten leggen. Niet zijzelf. Zijzelf werden alleen maar geboren... op een krankzinnige planeet.
Het feit dat de kosmische Wet van Reïncarnatie als onderdrukkend systeem wordt misbruikt, kan mij niet aangerekend worden.
Evenmin dat daar opnieuw, opnieuw en opnieuw binnen dat onderdrukkende systeem mensen geboren worden.
Over WIJ spreken is dan ook onterecht.
Dus zoals jij mij eerder leerde en je vandaag om 04.01 uur zelf in de P.S. schrijft binnen het onderwerp over Karma: graag van de knoppen van anderen afblijven :!:

Het zou niet misbruikt kúnnen worden als onderdrukkend systeem als de kosmische Orde dat niet toeliet, ook dat is karma en onderdeel van de Wet. Ook daar sta je dan wél achter omdat de Wet dat niet zou laten plaatsvinden als het niet juist/terecht/correct/verdiend zou zijn.
Tenzij...de Wet niet altijd zo rechtvaardig werkt. :idea:

Óf de kosmische orde werkt met een feilloos rechtvaardige Wet; dan hoort dat er allemaal ook bij.
(Met als gevolg..alles wat er plaatsvindt volgt de kosmische Wetgeving en is terecht. Dus dan ook mijn vorige reactie, ook deze reactie, ook als ik WEL aan jouw knoppen zit, ook als ik je zeg dat de consequentie van het omarmen van 't karma/reïncarnatie verhaal is.. dat het je wél aangerekend kan worden. Ook als andere mensen aan jouw knoppen zitten, mentaal of fysiek. Ook als jij NEE zegt en er gebeurt JA. :!: Of je dat nou prettig vindt of niet of wil of niet... allemaal jouw eigen karma; door jezelf geschapen oorzaak en gevolg en conform de kosmische orde ).

Óf .... het orde systeem werkt niet zo feilloos/rechtvaardig/prettig als we zouden wensen. Wat dan :?:
(Met als gevolg.. .. En ook *deze reactie van mij?!).

P.S.
*En ook dit :) :kiss1:
evenals
Petra schreef: 21 okt 2020, 08:04 Wat zullen we 's zeggen tegen al deze vrouwen?
viewtopic.php?p=304848#p304848
Sja,.. de Kosmische Wet hè. Niet zo lekker gereïncarneerd... misschien maar wat liever moeten zijn in vorige leven (s) ?

Of zullen de kant op van.... Potverdorie. Nee!
Weg met die karma, weg met die eigen schuld, helemaal niet verdiend; Maar Foute boel! :idea: :praying1:
Kosmische wetten ZIJN. De belangrijkste wet is die van reïncarnatie oftewel die van wedergeboorte.

De mens IS in den Beginne: wel onbewust, maar heeft Alles in zich, inclusief een vrije wil.
Dan verbreekt de mens, oftewel de godsvonk, de paradijselijke toestand om zichzelf te ervaren en raakt onderworpen aan die kosmische wet van wedergeboorte. Aan het Eind van de Reis is er opnieuw een situatie van ZIJN maar dan Bewust.

Ervaren kan HZij alleen doen door tegenstellingen te creëren: in de vorm van oorzaak en gevolg, bijvoorbeeld ziek zijn en beter worden. Daarbij wordt aan de knoppen van andere mensen gedraaid. Door begeerte doet naast goed kwaad zijn intrede en wordt er misbruik gemaakt. Er ontstaat tevens karma als hij of zij levensdelicten pleegt.

Door karma/oorzaak en gevolg te scheppen wordt de vrije wil steeds meer ingeperkt: de kosmische wet van wedergeboorte blijft echter onveranderlijk.
De zogenaamde God (dus niet-bestaande God) van het OT grijpt niet in en laat seksueel geweld en erger tegen vrouwen (en mannen!), onderdrukkende systemen, en zelfs WO II toe: we doen het elkaar als (on-)mensen allemaal aan.

Doordat wij ons oorspronkelijke ZIJN dus hebben verbroken zitten we op een bepaald moment in de realiteit van een flinke berg van oorzaak en gevolg/karma. Die laten we het liefst door anderen wegwerken, maar dat is onmogelijk. Het besluit valt dan ook om hier verandering in te brengen: het NT gaat vervuld worden.

Uiteindelijk wordt dan het rad van wedergeboorte doorbroken en treedt er weer een ZIJNDE situatie op. Dan laat ik niemand meer aan mijn knoppen draaien en draai ik niet meer aan andermans knoppen. Waarbij we natuurlijk als mens van elkaar afhankelijk blijven, maar met eerlijke arbeid voor een eerlijke prijs is niets mis.
Laatst gewijzigd door Yours op 21 okt 2020, 12:05, 4 keer totaal gewijzigd.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1785
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door Yours »

Zolderworm schreef: 21 okt 2020, 10:03
Yours schreef: 20 okt 2020, 09:10
Petra schreef: 20 okt 2020, 02:29 Wat Gij niet wilt dat U geschiedt?
Met het aanhangen en verkondigen van karma/reïncarnatie/kosmische ordelijke wet en rechtvaardigheid.... veroordeel je al deze mensen en praat je vreselijke wantoestanden en misdaden goed.
Het zijn WIJ.. al die medemensen, die de nota bij onschuldige mensen neerleggen/neer laten leggen. Niet zijzelf. Zijzelf werden alleen maar geboren... op een krankzinnige planeet.
Het feit dat de kosmische Wet van Reïncarnatie als onderdrukkend systeem wordt misbruikt, kan mij niet aangerekend worden.
Evenmin dat daar opnieuw, opnieuw en opnieuw binnen dat onderdrukkende systeem mensen geboren worden.
Over WIJ spreken is dan ook onterecht.
Dus zoals jij mij eerder leerde en je vandaag om 04.01 uur zelf in de P.S. schrijft binnen het onderwerp over Karma: graag van de knoppen van anderen afblijven :!:
De voorstelling dat een goed lot het gevolg is van goed handelen in een vorig leven, en een slecht lot het gevolg van slecht handelen in een vorig leven, is tamelijk absurd. Dan zouden de schattige verstandelijk gehandicapten, zoals Down kinderen, in een vorig leven slechteriken zijn geweest. En mensen zoals Lucky Luciano, die het toch best goed had in zijn leven, in een vorig leven goede mensen zijn geweest, terwijl de reïncarnatieleer ook vertelt dat wij gedurende de verschillende levens voortschrijden naar een beter mens zijn. Vaak hebben goede mensen veel pech en een slecht leven en hebben slechte mensen een goed leven. Dus, hier klopt iets niet. Hoe kan dat?
Dag Zolderworm,

Het is niet aan mij om op individuele situaties in te gaan.
Ik probeer uitsluitend de grote lijnen te schetsen.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door Zolderworm »

Yours schreef: 21 okt 2020, 11:42
Zolderworm schreef: 21 okt 2020, 10:03
Yours schreef: 20 okt 2020, 09:10
Petra schreef: 20 okt 2020, 02:29 Wat Gij niet wilt dat U geschiedt?
Met het aanhangen en verkondigen van karma/reïncarnatie/kosmische ordelijke wet en rechtvaardigheid.... veroordeel je al deze mensen en praat je vreselijke wantoestanden en misdaden goed.
Het zijn WIJ.. al die medemensen, die de nota bij onschuldige mensen neerleggen/neer laten leggen. Niet zijzelf. Zijzelf werden alleen maar geboren... op een krankzinnige planeet.
Het feit dat de kosmische Wet van Reïncarnatie als onderdrukkend systeem wordt misbruikt, kan mij niet aangerekend worden.
Evenmin dat daar opnieuw, opnieuw en opnieuw binnen dat onderdrukkende systeem mensen geboren worden.
Over WIJ spreken is dan ook onterecht.
Dus zoals jij mij eerder leerde en je vandaag om 04.01 uur zelf in de P.S. schrijft binnen het onderwerp over Karma: graag van de knoppen van anderen afblijven :!:
De voorstelling dat een goed lot het gevolg is van goed handelen in een vorig leven, en een slecht lot het gevolg van slecht handelen in een vorig leven, is tamelijk absurd. Dan zouden de schattige verstandelijk gehandicapten, zoals Down kinderen, in een vorig leven slechteriken zijn geweest. En mensen zoals Lucky Luciano, die het toch best goed had in zijn leven, in een vorig leven goede mensen zijn geweest, terwijl de reïncarnatieleer ook vertelt dat wij gedurende de verschillende levens voortschrijden naar een beter mens zijn. Vaak hebben goede mensen veel pech en een slecht leven en hebben slechte mensen een goed leven. Dus, hier klopt iets niet. Hoe kan dat?
Dag Zolderworm,

Het is niet aan mij om op individuele situaties in te gaan.
Ik probeer uitsluitend de grote lijnen te schetsen.
Wat is dan je grote lijn in dezen?
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1785
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door Yours »

Dag Zolderworm,

Die grote lijn heb ik ongeveer een half uur geleden binnen dit onderwerp in mijn bericht aan Petra proberen uit de doeken te doen.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door Zolderworm »

Yours schreef: 21 okt 2020, 12:08 Dag Zolderworm,

Die grote lijn heb ik ongeveer een half uur geleden binnen dit onderwerp in mijn bericht aan Petra proberen uit de doeken te doen.
Oké, dan ga ik dat lezen.
Only dead fish go with the flow
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door hopper »

Zolderworm schreef: 21 okt 2020, 10:03
De voorstelling dat een goed lot het gevolg is van goed handelen in een vorig leven, en een slecht lot het gevolg van slecht handelen in een vorig leven, is tamelijk absurd. Vind ik. Dan zouden de schattige verstandelijk gehandicapten, zoals Down kinderen, in een vorig leven slechteriken zijn geweest.
Wie zegt dat bv kinderen met Down een slecht leven hebben? Het kan zo zijn dat het hebben van Down helemaal niet erg is. (Dat verschilt nogal.)
Het kan net zo goed zijn dat kinderen met Down een pracht leven hebben.

Het is niet zo dat ik nu kinderen met Down wil gaan bespreken. Maar het probleem in deze discussie is dat de deelnemers alles maar in het perspectief van goed en kwaad zetten. En dat je met Down slecht af bent. En als je baadt in het geld dat je dan goed af bent.

Dat is rudimentair-christelijk denken waar veel atheïsten ook mee behept zijn. Het denken in goed en kwaad.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door Zolderworm »

hopper schreef: 21 okt 2020, 13:01
Zolderworm schreef: 21 okt 2020, 10:03
De voorstelling dat een goed lot het gevolg is van goed handelen in een vorig leven, en een slecht lot het gevolg van slecht handelen in een vorig leven, is tamelijk absurd. Vind ik. Dan zouden de schattige verstandelijk gehandicapten, zoals Down kinderen, in een vorig leven slechteriken zijn geweest.
Wie zegt dat bv kinderen met Down een slecht leven hebben? Het kan zo zijn dat het hebben van Down helemaal niet erg is. (Dat verschilt nogal.)
Het kan net zo goed zijn dat kinderen met Down een pracht leven hebben.

Het is niet zo dat ik nu kinderen met Down wil gaan bespreken. Maar het probleem in deze discussie is dat de deelnemers alles maar in het perspectief van goed en kwaad zetten. En dat je met Down slecht af bent. En als je baadt in het geld dat je dan goed af bent.

Dat is rudimentair-christelijk denken waar veel atheïsten ook mee behept zijn. Het denken in goed en kwaad.
Een hagedis kan ook een goed leven hebben. Het gaat erom dat er volgens de karma-leer er een geleidelijke ontwikkeling over de levens heen plaatsvindt. Dus iemand met Down zou dan niet in een vorig leven een slimme, gemene schurk kunnen zijn geweest. Maar, ik geloof dus niet in die karma-leer. Ik vind hem zeer onlogisch. Het is de karma-leer, die alles in een perspectief van goed en kwaad zet.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1785
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door Yours »

Zolderworm schreef: 21 okt 2020, 14:55
hopper schreef: 21 okt 2020, 13:01
Zolderworm schreef: 21 okt 2020, 10:03
De voorstelling dat een goed lot het gevolg is van goed handelen in een vorig leven, en een slecht lot het gevolg van slecht handelen in een vorig leven, is tamelijk absurd. Vind ik. Dan zouden de schattige verstandelijk gehandicapten, zoals Down kinderen, in een vorig leven slechteriken zijn geweest.
Wie zegt dat bv kinderen met Down een slecht leven hebben? Het kan zo zijn dat het hebben van Down helemaal niet erg is. (Dat verschilt nogal.)
Het kan net zo goed zijn dat kinderen met Down een pracht leven hebben.

Het is niet zo dat ik nu kinderen met Down wil gaan bespreken. Maar het probleem in deze discussie is dat de deelnemers alles maar in het perspectief van goed en kwaad zetten. En dat je met Down slecht af bent. En als je baadt in het geld dat je dan goed af bent.

Dat is rudimentair-christelijk denken waar veel atheïsten ook mee behept zijn. Het denken in goed en kwaad.
(Stukje over de hagedis door mij, Yours, geknipt).
Het gaat erom dat er volgens de karma-leer er een geleidelijke ontwikkeling over de levens heen plaatsvindt. Dus iemand met Down zou dan niet in een vorig leven een slimme, gemene schurk kunnen zijn geweest. Maar, ik geloof dus niet in die karma-leer. Ik vind hem zeer onlogisch. Het is de karma-leer, die alles in een perspectief van goed en kwaad zet.
Volgens de Wet van Reïncarnatie vindt er een geleidelijke ontwikkeling over de levens plaats. Daarbinnen wordt op persoonlijke basis karma/oorzaak en gevolg geschapen. Iemand met Down zou daardoor in een vorig leven best wel een slimme gemene schurk geweest kunnen zijn.

De ontwikkeling binnen de Wet van Reïncarnatie is dan ook dat de mens in den Beginne goed is, daarna zèlf karma/oorzaak en gevolg schept, aan díe zelfgeschapen wetmatigheid vast zit en op basis daarvan alles later ook zèlf moet goedmaken.

Dat alles is in mijn optiek zeer logisch.
Laatst gewijzigd door Yours op 21 okt 2020, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door peda »

Yours schreef: 21 okt 2020, 15:45

De ontwikkeling binnen de wet van reïncarnatie is dan ook dat de mens in den Beginne goed is, daarna zèlf karma/oorzaak en gevolg schept, daardoor aan díe zelfgeschapen wetmatigheid vast zit en op basis daarvan alles later ook zèlf moet goedmaken.

Dat alles is in mijn visie zeer logisch.
De mens is inderdaad in den beginne goed en heeft dan ook de potentie om ooit eens te ontsnappen aan/uit het kosmische reincarnatie proces . Moksha of Nirwana is de "' status "' waarbij reincarnatie voorbij is. Uitzichtloos is de situatie voor de volgers dus niet, hoewel het in een concreet leven wel degelijk uitzichtloos kan uitzien. Wanneer de naturalist gelijk heeft en het is met de dood, gewoon finito, dan heb je met een paria bestaan gewoon grenzeloos pech in het eenmalige leven gehad. Maar de reincarnatie gelovige gelooft niet in dood= dood, dus spant hij/zij zich consequenter wijze in om in het volgende leven door een huidige positieve levensinvulling een stukje dichter bij Moksha/ Nirwana te komen.
Laatst gewijzigd door peda op 21 okt 2020, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door hopper »

Zolderworm schreef: 21 okt 2020, 14:55
Een hagedis kan ook een goed leven hebben. Het gaat erom dat er volgens de karma-leer er een geleidelijke ontwikkeling over de levens heen plaatsvindt. Dus iemand met Down zou dan niet in een vorig leven een slimme, gemene schurk kunnen zijn geweest. Maar, ik geloof dus niet in die karma-leer. Ik vind hem zeer onlogisch. Het is de karma-leer, die alles in een perspectief van goed en kwaad zet.
Als je Karma als leer ziet dan zet je het idd in een perspectief van goed en kwaad. Dat is mij wel duidelijk naar a.l.v. de reacties hier.
Men blijft het maar zien als dat het goede beloont moet worden en het kwade bestraft.

De bodhisattva (Mahayana-boeddhisme) legt een belofte af om voor alle wezens te zorgen.
Die is het veld van goed en kwaad al lang ontstegen.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door Zolderworm »

hopper schreef: 21 okt 2020, 17:23
Zolderworm schreef: 21 okt 2020, 14:55
Een hagedis kan ook een goed leven hebben. Het gaat erom dat er volgens de karma-leer er een geleidelijke ontwikkeling over de levens heen plaatsvindt. Dus iemand met Down zou dan niet in een vorig leven een slimme, gemene schurk kunnen zijn geweest. Maar, ik geloof dus niet in die karma-leer. Ik vind hem zeer onlogisch. Het is de karma-leer, die alles in een perspectief van goed en kwaad zet.
Als je Karma als leer ziet dan zet je het idd in een perspectief van goed en kwaad. Dat is mij wel duidelijk naar a.l.v. de reacties hier.
Men blijft het maar zien als dat het goede beloont moet worden en het kwade bestraft.

De bodhisattva (Mahayana-boeddhisme) legt een belofte af om voor alle wezens te zorgen.
Die is het veld van goed en kwaad al lang ontstegen.
Enerzijds zijn goed en kwaad relatief. Wat voor de een goed is, is voor de ander kwaad. En het universum op zich is boven goed en kwaad verheven. Het is ook een menselijke interpretatie. In werkelijkheid zijn er alleen maar handelingen. Maar je zou als goed kunnen zien dat wat zielen verenigt en als kwaad dat wat zielen scheidt.
Only dead fish go with the flow
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door hopper »

Zolderworm schreef: 21 okt 2020, 17:54
Enerzijds zijn goed en kwaad relatief. Wat voor de een goed is, is voor de ander kwaad. En het universum op zich is boven goed en kwaad verheven. Het is ook een menselijke interpretatie. In werkelijkheid zijn er alleen maar handelingen.
Goed en kwaad zijn relatief. Daarom kan de mens boven goed en kwaad uitstijgen. Het nastreven van 'goed' zijn' is dan helemaal niet zo goed.
Maar je zou als goed kunnen zien dat wat zielen verenigt en als kwaad dat wat zielen scheidt.
Wie in afgescheidenheid (gedeeldheid) leeft, leeft in het veld van goed en kwaad. Volgens de Boeddha is zo iemand genoodzaakt telkens weer het veld van goed en kwaad te betreden. Dat noemt men dan reïncarnatie.

Daar waar ongedeeldheid is bevindt de mens zich feitelijk in de natuurlijke orde. Daar kent het goed of kwaad geen eigenaar (niemand die het zich toe-eigent). Er kan dus niemand in een of andere hemel of Gods Koninkrijk komen door 'goed te doen'. Ook verenigd 'goed' niet de zielen: ze zijn al verenigd! Alleen is iemand die in afgescheidenheid leeft onwetend van de reeds bestaande ongedeeldheid.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Reïncarnatie

Bericht door Petra »

Zolderworm schreef: 21 okt 2020, 10:03
Yours schreef: 20 okt 2020, 09:10
Petra schreef: 20 okt 2020, 02:29 Wat Gij niet wilt dat U geschiedt?
Met het aanhangen en verkondigen van karma/reïncarnatie/kosmische ordelijke wet en rechtvaardigheid.... veroordeel je al deze mensen en praat je vreselijke wantoestanden en misdaden goed.
Het zijn WIJ.. al die medemensen, die de nota bij onschuldige mensen neerleggen/neer laten leggen. Niet zijzelf. Zijzelf werden alleen maar geboren... op een krankzinnige planeet.
Het feit dat de kosmische Wet van Reïncarnatie als onderdrukkend systeem wordt misbruikt, kan mij niet aangerekend worden.
Evenmin dat daar opnieuw, opnieuw en opnieuw binnen dat onderdrukkende systeem mensen geboren worden.
Over WIJ spreken is dan ook onterecht.
Dus zoals jij mij eerder leerde en je vandaag om 04.01 uur zelf in de P.S. schrijft binnen het onderwerp over Karma: graag van de knoppen van anderen afblijven :!:
De voorstelling dat een goed lot het gevolg is van goed handelen in een vorig leven, en een slecht lot het gevolg van slecht handelen in een vorig leven, is tamelijk absurd. Vind ik.

Vaak hebben goede mensen veel pech en een slecht leven en hebben slechte mensen een goed leven. Dus, hier klopt iets niet. Hoe kan dat?
Het is niet alleen absurd. Het is misdadig. Het is de meest ernstige en schadelijke vorm van zinloos geweld (veroordeeld vanwege geboorte + Victim blaming!) die er op deze aardkloot bestaat.
En een absolute schending van de mensenrechten.
Wat ik het meest erg vind is hoe makkelijk erover gesproken wordt. Alsof het iets pacifistisch is i.p.v. het tegenovergestelde.
Alsof het een enkele pechhebber betreft, met ach een beetje pech, terwijl er honderden miljoenen mensen -al eeuwenlang elke dag van hun gehele leven- zo misdadig behandeld worden dat wij (gewone westerse mens) ons amper de verschrikkingen kunnen voorstellen.
En ook de mensen die gestoorde criminelen op hun pad vinden. Vooral vrouwen zijn het slachtoffer. Overal ter wereld. Vooral in Azië tiert de vrouwenhandel welig. Een dik verdienmodel.
Ik had gisteren gelinkt i.v.m. geweld tegen vrouwen. Dat is explosief gestegen tijdens de corona periode.
Mijn maag keert om.. bij de gedachte dat iemand het in zijn/haar hoofd haalt om ze ook nog 's te vertellen dat het hun zelf geschapen oorzaak en gevolg is. Ze hadden het zelf in de hand. Verdiende loon van de Kosmos. Ze moeten leren. De oorzaak in zichzelf zoeken. Nog liever. Nog dienstbaarder.
(JA..dat vertelt die {niet-toegestaan woord} die ze in mekaar mept ook ja!)

En dat is &^%$# nou net waarom ze in die shit terecht kwamen in the first place! Sterke onafhankelijke vrouwen met weerwoord pakken bij de eerste klap of dreiging al hun koffers. Meisjes/Vrouwen uit goeie/welvarende families worden niet zo makkelijk ontvoerd en verkocht, die zijn te slim en te weerbaar. Het is de onderlaag van de maatschappij die het meest kwetsbaar is. Het zijn de analfabeten, laagopgeleiden, volgzaamsten etc. die het het zwaarst te verduren hebben. Dat hebben ze niet aan de kosmos 'te danken of hun slechte vorige levens, maar aan hun MEDEMENSEN!

Dat vreselijke karma/reïncarnatie verhaal helpt ze niet uit de ellende maar duwt ze er nog dieper in; het gooit er nog een pak met bagger bovenop..!

Ik zeg: Niks boete doen voor vorige levens! Een maatschappij met gestoorde gekken is al erg genoeg.
Maar als de niet-gestoorde gekken i.p.v. die engerds aanklagen de slachtoffers hun vorige levens verwijt.. dat is niet absurd dat is misdadig!

Filosofisch gebabbel is enig voor leuk onder mekaar gebabbel; het is een luxe.
Maar al die mensen.. die leven in de werkelijke werkelijkheid hebben geen ene reet aan al dat filosofische relatief geleuter. Dat doe je voor jezelf niet voor hen. En dat vind ik ook allemaal enig en prima, maar ik besef me wel dat ik een potje leuk filosofeer vanuit een luxe positie en dat daar een hele grote wereld van verschil is met AL die mensen die in die verrotte werkelijkheid moeten leven.

Weg met zinloos geweld. Weg met Victim blaming; WEG met reïncarnatie /karma :!:
Laatst gewijzigd door Petra op 22 okt 2020, 04:38, 7 keer totaal gewijzigd.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Reïncarnatie

Bericht door Petra »

Yours schreef: 21 okt 2020, 11:39
Petra schreef: 21 okt 2020, 08:04 Wat zullen we 's zeggen tegen al deze vrouwen?
viewtopic.php?p=304848#p304848
Sja,.. de Kosmische Wet hè. Niet zo lekker gereïncarneerd... misschien maar wat liever moeten zijn in vorige leven (s) ?

Of zullen de kant op van.... Potverdorie. Nee!
Weg met die karma, weg met die eigen schuld, helemaal niet verdiend; Maar Foute boel! :idea: :praying1:
Kosmische wetten ZIJN. De belangrijkste wet is die van reïncarnatie oftewel die van wedergeboorte..

. Er ontstaat tevens karma als hij of zij levensdelicten pleegt.
Yours.. jij schreef dat je al blij was als je maar één iemand bereikte.
Dat triggerde mijn reacties. Zit je een potje met jezelf te filosoferen..ach. Maar wil je echt anderen bereiken met dit verhaal dan.. spring ik overeind.

Mijn maag draait alle kanten heen bij de gedachte dat jij ook maar één van deze vrouwen bereikt.. om ze bovenop al hun ellende in dit leventje ook nog 's van (vorige levens) delicten te beschuldigen.
Het is niet pacifistisch, niet lief, niet dienstbaar.. maar een kwalijke veroordelende vorm van zinloos geweld.

Mensen zeggen maar, en kletsen ogenschijnlijk mooie theorieën na, maar hebben geen idee wat ze aanrichten. En let wel hè: GEEN ENKEL BEWIJS of ook maar IETS wat er op wijst dat zij in hun (vorige) leven(s) ook DAADWERKELIJK iets verkeerds gedaan hebben. :!:
Niet eens of ze überhaupt wel een vorige leven hebben gehad. :!:
Niet eens of het überhaupt mogelijk is om vorige levens te hebben :!:
0,00000000 aan BEWIJS ! :!:


Het enige wat we echt aantoonbaar weten is dat wat er plaatsvindt en dat er in het huidige bestaan daders en slachtoffers zijn en ziektes en natuurrampen en roep maar.
Meer weten we niet. Meer KUNNEN we niet weten; we kunnen vanalles geloven en bedenken... maar zolang het niet aangetoond is zijn het: bedenksels!
Op grond van wat we wel kunnen aantonen... kunnen we daders veroordelen. Daar hebben we ook nog 's een uitgebreid rechtssysteem voor opgetuigd!
De slachtoffers veroordelen en beschuldigen van vorige levensdelicten OMDAT ze slachtoffer zijn... is misdadig!
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door Zolderworm »

Petra schreef: 22 okt 2020, 03:24
Zolderworm schreef: 21 okt 2020, 10:03
Yours schreef: 20 okt 2020, 09:10
Petra schreef: 20 okt 2020, 02:29 Wat Gij niet wilt dat U geschiedt?
Met het aanhangen en verkondigen van karma/reïncarnatie/kosmische ordelijke wet en rechtvaardigheid.... veroordeel je al deze mensen en praat je vreselijke wantoestanden en misdaden goed.
Het zijn WIJ.. al die medemensen, die de nota bij onschuldige mensen neerleggen/neer laten leggen. Niet zijzelf. Zijzelf werden alleen maar geboren... op een krankzinnige planeet.
Het feit dat de kosmische Wet van Reïncarnatie als onderdrukkend systeem wordt misbruikt, kan mij niet aangerekend worden.
Evenmin dat daar opnieuw, opnieuw en opnieuw binnen dat onderdrukkende systeem mensen geboren worden.
Over WIJ spreken is dan ook onterecht.
Dus zoals jij mij eerder leerde en je vandaag om 04.01 uur zelf in de P.S. schrijft binnen het onderwerp over Karma: graag van de knoppen van anderen afblijven :!:
De voorstelling dat een goed lot het gevolg is van goed handelen in een vorig leven, en een slecht lot het gevolg van slecht handelen in een vorig leven, is tamelijk absurd. Vind ik.

Vaak hebben goede mensen veel pech en een slecht leven en hebben slechte mensen een goed leven. Dus, hier klopt iets niet. Hoe kan dat?
Het is niet alleen absurd. Het is misdadig. Het is de meest ernstige en schadelijke vorm van zinloos geweld (veroordeeld vanwege geboorte + Victim blaming!) die er op deze aardkloot bestaat.
En een absolute schending van de mensenrechten.
Wat ik het meest erg vind is hoe makkelijk erover gesproken wordt. Alsof het iets pacifistisch is i.p.v. het tegenovergestelde.
Alsof het een enkele pechhebber betreft, met ach een beetje pech, terwijl er honderden miljoenen mensen -al eeuwenlang elke dag van hun gehele leven- zo misdadig behandeld worden dat wij (gewone westerse mens) ons amper de verschrikkingen kunnen voorstellen.
En ook de mensen die gestoorde criminelen op hun pad vinden. Vooral vrouwen zijn het slachtoffer. Overal ter wereld. Vooral in Azië tiert de vrouwenhandel welig. Een dik verdienmodel.
Ik had gisteren gelinkt i.v.m. geweld tegen vrouwen. Dat is explosief gestegen tijdens de corona periode.
Mijn maag keert om.. bij de gedachte dat iemand het in zijn/haar hoofd haalt om ze ook nog 's te vertellen dat het hun zelf geschapen oorzaak en gevolg is. Ze hadden het zelf in de hand. Verdiende loon van de Kosmos. Ze moeten leren. De oorzaak in zichzelf zoeken. Nog liever. Nog dienstbaarder.
(JA..dat vertelt die {niet-toegestaan woord} die ze in mekaar mept ook ja!)

En dat is &^%$# nou net waarom ze in die shit terecht kwamen in the first place! Sterke onafhankelijke vrouwen met weerwoord pakken bij de eerste klap of dreiging al hun koffers. Meisjes/Vrouwen uit goeie/welvarende families worden niet zo makkelijk ontvoerd en verkocht, die zijn te slim en te weerbaar. Het is de onderlaag van de maatschappij die het meest kwetsbaar is. Het zijn de analfabeten, laagopgeleiden, volgzaamsten etc. die het het zwaarst te verduren hebben. Dat hebben ze niet aan de kosmos 'te danken of hun slechte vorige levens, maar aan hun MEDEMENSEN!

Dat vreselijke karma/reïncarnatie verhaal helpt ze niet uit de ellende maar duwt ze er nog dieper in; het gooit er nog een pak met bagger bovenop..!

Ik zeg: Niks boete doen voor vorige levens! Een maatschappij met gestoorde gekken is al erg genoeg.
Maar als de niet-gestoorde gekken i.p.v. die engerds aanklagen de slachtoffers hun vorige levens verwijt.. dat is niet absurd dat is misdadig!

Filosofisch gebabbel is enig voor leuk onder mekaar gebabbel; het is een luxe.
Maar al die mensen.. die leven in de werkelijke werkelijkheid hebben geen ene reet aan al dat filosofische relatief geleuter. Dat doe je voor jezelf niet voor hen. En dat vind ik ook allemaal enig en prima, maar ik besef me wel dat ik een potje leuk filosofeer vanuit een luxe positie en dat daar een hele grote wereld van verschil is met AL die mensen die in die verrotte werkelijkheid moeten leven.

Weg met zinloos geweld. Weg met Victim blaming; WEG met reïncarnatie /karma :!:
Weg met karma. Maar waarom nou: weg met reïncarnatie? Dat is toch niet zo erg?
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1785
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door Yours »

Dag Petra,

Dat ik de Wet van Reïncarnatie bespreek is niet om die als wapen te gebruiken maar om bewustwording te creëren.

Dat ik uitgerekend jou zo getriggerd heb, heb ik niet kunnen voorzien. Jij, die zich al zo ontzettend bewust is van alle leed en ellende in de wereld!
Ook ik vind al die mensonterende situaties afschuwelijk. En ik praat het ook op geen enkele manier goed.

Mijn intentie was en is om (al is het er maar één) de veroorzakers van leed te bereiken en hen bewust te maken (wellicht doe ik dat op de verkeerde plaats).

Alle karma/oorzaak en gevolg van mensen (buiten natuurrampen, klimaatellende enz.) vindt zijn oorsprong in de begeerte naar macht, sex en geld. Zaken waar vooral vrouwen het slachtoffer van worden. Trek never/nooit de conclusie dat ik de huidige slachtoffers van de onderdrukkende en misbruikende systemen die helaas ontstaan zijn, een trap na wil geven.

Ik wil er aan toevoegen dat er binnen de Wet van Reïncarnatie afwisselend incarnaties als man en als vrouw plaatsvinden. De goede verstaander begrijpt dan wat ik bedoel.

Mijn boodschap aan een ieder is dan ook: Veroorzaak geen leed en ellende bij anderen, maar:
Heb elkander Lief!

Speciaal voor jou voeg ik er dan ook dit aan toe: :kiss1:
Laatst gewijzigd door Yours op 22 okt 2020, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door Messenger »

Yours schreef: 21 okt 2020, 15:45Volgens de Wet van Reïncarnatie vindt er een geleidelijke ontwikkeling over de levens plaats. Daarbinnen wordt op persoonlijke basis karma/oorzaak en gevolg geschapen. Iemand met Down zou daardoor in een vorig leven best wel een slimme gemene schurk geweest kunnen zijn.

De ontwikkeling binnen de Wet van Reïncarnatie is dan ook dat de mens in den Beginne goed is, daarna zèlf karma/oorzaak en gevolg schept, aan díe zelfgeschapen wetmatigheid vast zit en op basis daarvan alles later ook zèlf moet goedmaken.

Dat alles is in mijn optiek zeer logisch.
In mijn optiek is dat alles helemaal niet logisch.
Je hebt het over de (karmische) Wet van Reïncarnatie, maar het is niet meer dan een theorie of geloof.

Ik vind het behoorlijk denigrerend om aan te nemen dat iemand met het syndroom van Down in dit leven schulden aan het betalen is vanwege een vorig leven als een slimme gemene schurk.

Ik vind het eigenlijk behoorlijk aanmatigend en diep schofferend.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1785
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door Yours »

Messenger schreef: 22 okt 2020, 10:28
Yours schreef: 21 okt 2020, 15:45Volgens de Wet van Reïncarnatie vindt er een geleidelijke ontwikkeling over de levens plaats. Daarbinnen wordt op persoonlijke basis karma/oorzaak en gevolg geschapen. Iemand met Down zou daardoor in een vorig leven best wel een slimme gemene schurk geweest kunnen zijn.

De ontwikkeling binnen de Wet van Reïncarnatie is dan ook dat de mens in den Beginne goed is, daarna zèlf karma/oorzaak en gevolg schept, aan díe zelfgeschapen wetmatigheid vast zit en op basis daarvan alles later ook zèlf moet goedmaken.

Dat alles is in mijn optiek zeer logisch.
In mijn optiek is dat alles helemaal niet logisch.
Je hebt het over de (karmische) Wet van Reïncarnatie, maar het is niet meer dan een theorie of geloof.

Ik vind het behoorlijk denigrerend om aan te nemen dat iemand met het syndroom van Down in dit leven schulden aan het betalen is vanwege een vorig leven als een slimme gemene schurk.

Ik vind het eigenlijk behoorlijk aanmatigend en diep schofferend.
Je bent niet helemaal volledig en trekt zaken uit zijn verband, Messenger.

Ik was in discussie met Zolderworm. Die schreef o.a.:
Het gaat erom dat er volgens de karma-leer er een geleidelijke ontwikkeling over de levens heen plaatsvindt. Dus iemand met Down zou dan niet in een vorig leven een slimme, gemene schurk kunnen zijn geweest.
Mijn reactie daarop was:
Volgens de Wet van Reïncarnatie vindt er een geleidelijke ontwikkeling over de levens plaats. Daarbinnen wordt op persoonlijke basis karma/oorzaak en gevolg geschapen. Iemand met Down zou daardoor in een vorig leven best wel een slimme gemene schurk geweest kunnen zijn.
Jij trekt echter de onterechte conclusie dat ik zeg dat het zo IS.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door hopper »

Zolderworm schreef: 22 okt 2020, 08:23
Weg met karma. Maar waarom nou: weg met reïncarnatie? Dat is toch niet zo erg?
Weg met je zelf!
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door hopper »

Messenger schreef: 22 okt 2020, 10:28
In mijn optiek is dat alles helemaal niet logisch.
Je hebt het over de (karmische) Wet van Reïncarnatie, maar het is niet meer dan een theorie of geloof.

Ik vind het behoorlijk denigrerend om aan te nemen dat iemand met het syndroom van Down in dit leven schulden aan het betalen is vanwege een vorig leven als een slimme gemene schurk.

Ik vind het eigenlijk behoorlijk aanmatigend en diep schofferend.
Dat is een oordeel, Messenger. Het oordeel is dat het hebben van het Down een schuld-betaling is.
Dat is iets wat jij niet kunt weten.

En dat is tegelijk het probleem van de mensheid. Ik kan niet weten hoe het is om Down te hebben en een Downie kan niet weten hoe het is om 'normaal' te zijn. (Ik vind normale mensen helemaal niet normaal overigens.)

Het vreemde is, als het over homo's en hetero's gaat dan snap je het wél. Ik als hetero weet niet hoe het is om homo te zijn. Dus waarom zou ik er een oordeel over hebben? Het omgekeerde gaat ook op uiteraard.

In het 'zijnde' liggen de zaken veel minder complex. Je bent niet voor straf een hetero of een homo. Je bent niet voor straf een Downie.


Homoseksualiteit is. Heteroseksualiteit is. Downies zijn. Normale mensen zijn. Het 'zijnde' is zonder oordeel.


https://www.browniesanddownies.nl/

Even een beetje reclame maken als dat is toegestaan. Downies zijn ándere mensen. Je kunt ze gewoon 'in het wild' ontmoeten. Open je hart eens voor mensen die afwijken van jou. Meestal is je hart verstandiger dan je hoofd.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door Messenger »

hopper schreef: 22 okt 2020, 12:33
Messenger schreef: 22 okt 2020, 10:28
In mijn optiek is dat alles helemaal niet logisch.
Je hebt het over de (karmische) Wet van Reïncarnatie, maar het is niet meer dan een theorie of geloof.

Ik vind het behoorlijk denigrerend om aan te nemen dat iemand met het syndroom van Down in dit leven schulden aan het betalen is vanwege een vorig leven als een slimme gemene schurk.

Ik vind het eigenlijk behoorlijk aanmatigend en diep schofferend.
Dat is een oordeel, Messenger. Het oordeel is dat het hebben van het Down een schuld-betaling is.
Dat is iets wat jij niet kunt weten.
Ik stel juist dat oordeel zelf aan de kaak Hopper.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.